Τι είναι οι θεματικοί τομείς;

Guest 731132

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Καλησπέρα παιδιά.:thumbsup:

α) Τι είναι οι Θεματικοί τομείς;
β) Πως τους χρησιμοποιώ στην Έκθεση;

Στο βοήθημα μου λέει κάτι να τα χωρίζω σε άτομο και κοινωνία και Πνευματικοί,Πολιτιστικοί τομέα,ΜΜΕ κλπ.
Ειλικρινά,δεν καταλαβαίνω Χριστό!!

Μπορείτε να μου δώσετε ένα παράδειγμα;;

Έστω ΘΕΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: Αιτίες που οι μαθητές δεν διαβάζουν εξωσχολικά βιβλία και τρόποι αντιμετώπισης.
Εγώ θα το έγραφα κάπως έτσι:

ΑΙΤΙΕΣ
1. Δεν ενθαρρύνονται από το σχολείο και το οικογενειακό περιβάλλον.
2. Χαρακτηριστικά σύγχρονων νέων ("εύκολα & γρήγορα")=Βαριούνται
3. Το θεωρούν αναχρονιστικό + προτίμηση στις νέες τεχνολογίες (κινητά,υπολογιστής,τηλεόραση)

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ
1. Γονείς παράδειγμα προς μίμηση.
2. Κινητοποίηση βιβλιοθηκών.Προσεταιρισμός νέων.
3. Αναδιοργάνωση εκπαιδευτικής διαδικασίας,ώστε να προωθείται η φιλομάθεια.+ Προώθηση της αξίας των εξωσχολικών βιβλίων,μέσω ειδικού μαθήματος.


Τι κάνω λάθος;;;:closed-topic:

Ευχαριστώ!!
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Πύρος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος Μάριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών και Φοιτητής του τμήματος Πολιτισμού & Δημιουργικών Μέσων & Βιομηχανιών Θεσσαλίας (Βόλος) . Έχει γράψει 1,220 μηνύματα.
Γεια σου!

Νομίζω ότι θεματικοί τομείς είναι τα πιθανά θέματα τύπου παιδεία, μμε, βιβλίο, κοινωνικοποίηση, ευρωπαική ένωση, δάσκαλός, επιστήμη και επιχτήμονες, ρατσισμός κλπ κλπ μπορεί όμως να παρερμηνεύω και αυτό που εννοείς..

Δεν νομίζω ότι είναι λάθος το πλαίσιο της έκθεσής σου..
 

Guest 731132

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Γεια σου!

Νομίζω ότι θεματικοί τομείς είναι τα πιθανά θέματα τύπου παιδεία, μμε, βιβλίο, κοινωνικοποίηση, ευρωπαική ένωση, δάσκαλός, επιστήμη και επιχτήμονες, ρατσισμός κλπ κλπ μπορεί όμως να παρερμηνεύω και αυτό που εννοείς..

Δεν νομίζω ότι είναι λάθος το πλαίσιο της έκθεσής σου..
όχι αυτά που λες εσύ είναι οι θεματικές Ενότητες.:/:
Ευχαριστώ πάντως!

Κάποιος άλλος; Δεν ξερω πως να γραψω την εκθεση..
 

Πύρος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος Μάριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών και Φοιτητής του τμήματος Πολιτισμού & Δημιουργικών Μέσων & Βιομηχανιών Θεσσαλίας (Βόλος) . Έχει γράψει 1,220 μηνύματα.
Προσωπικά δεν αποτέλεσε ποτέ δυσκολία η έκθεση, επειδή ίσως από μικρός διάβαζα άρθρα κλπ για διάφορα θέματα. Μπορείς και εσύ να ψάξεις άρθρα σχετικά με ψυχολογία, κοινωνικά ζητήματα, πληροφορίες για θέματα που αφορούν το ίντερνετ, τη παιδαγωγική κλπ τα οποία μπορεί να μην το πιστεύεις αλλά θα σου δώσουν χρήσιμες λέξεις και ιδέες γενικότερα..

Στη συγκεκριμένη έκθεση, αν είναι ΑΡΘΡΟ βάζεις πάντα τίτλο, έχεις σοβαρό και επίσημο ύφος αλλά μπορείς να χρησιμοποιήσεις ευκολότερα μεταφορές, παρομοιώσεις και συναίσθημα (δηλαδή λέξεις που έχουν κάποιο σχόλιο μέσα, και είναι έντονες σαν έννοιες π.χ. έθνος, πατρίδα, οικογένεια, αδιαφορία, φθόνος, σαν..., όπως...., ''θύμα'', ''θύτης'' κλπ κλπ).

Αν είναι επιστολή χαιρετάς το άτομο στο οποίο αναφέρεσαι και χρησιμοποιείς μερικές φορές β ενικό πρόσωπο π.χ. ''Αξιότιμε κύριε Χ, κυρία συντάκτρια της Χ εφημερίδας/περιοδικού ή αν είναι φιλική ''αγαπημένε μου φίλε Χ κλπ... Επίσης στην επιστολή πάντα γράφεις πάνω δεξία τον τοπο και τον χρόνο. Προσπαθείς να μην είναι έντονος και θυμωμένος ο λόγος σου.. και υπογράφεις με εκτίμηση (καλό είναι να μην βάλεις κανένα όνομα και να το αφήσεις κενό)

Αν είναι ομιλία ξεκινάς ''Κυρίες και κύριοι'', ''αξιότιμοι ακροατές'', ''αγαπημένοι συμμαθητές'' κλπ κλπ
Τους αναφέρεις για το λόγο που θα μιλήσεις και μετα με νεα παράγραφο ξεκινάς κανονικά το θέμα.. κλείνεις λέγοντας ''ευχαριστώ για την προσοχή σας''. Για να υπάρχει επικοινωνιακό πλαίσιο γράφεις και πράγματα τύπου ''όμως ξέρετε'', ''όλοι γνωρίζουμε'', ''ίσως είναι φανερό σε εσάς'', ''εσείς πιστεύετε ότι.....'' κλπ

Αν είναι δοκίμιο γράφεις τελείως απρόσωπα, αντικειμενικά, επίσημα, και μπορείς να γράψεις ελάχιστες μεταφορές, παρομοιώσεις, συναισθηματικές λέξεις. Ουσιαστικά αυτά που γράφεις πρέπει να είναι απόλυτα τεκμηριωμένα και να μην βάζεις ψεύτικες έρευνες κλπ που μόλις σου ήρθαν στο κεφάλι..

Κατά τα άλλα η υπόλοιπη δομή είναι σχετικά ίδια, κάνεις πρόλογο, 2 συνήθως παραγράφους για το 1ο ζητούμενο, άλλες 2 για το 2ο ζητούμενο και μετά επίλογο. Αν θες να κανεις και κάποια μεταβατική παράγραφο (και καλά για να περάσεις ομαλότερα από το ένα θέμα στο άλλο), τοτε κανε το. Μην επαναλαμβάνεις ίδιες λέξεις ή λέξεις με ίδια ρίζα π.χ. ''ο ιδεαλισμός είναι η θεωρία των ιδεών'', ''επιπροσθέτως..........μπλα.....μπλα...μπλα... επιπροσθέτως......'' κτλπ

Τα επιχειρήματά σου δεν πρέπει να επαναλαμβάνονται ούτε να κάνεις διαφορετικές παραγράφους με παρόμοια επιχειρήματα π.χ. μην κάνεις μια παράγραφο που θα λες για τις συνήθειες των νέων και μετά ΑΛΛΗ λέγοντας ότι ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας-αναχρονιστικότητα. Βάλε τα στην ίδια παράγραφο και συνδεσε τα κλπ.

Ψάξε στο ιντερνετ για τις διαρθρωτικές λέξεις, μάθε πολλές από αυτές και μάθε να τις βάζεις συχνά στις προτάσεις.

Επίσης, βεβαιώσου ότι η μία πρόταση με την άλλη έχει ροή και δεν κολλάει κάπου ο αναγνώστης. Εάν δεν μπορείς να καταλάβεις κάποιο λάθος, άσε την έκθεση σου και κάνε μια βολτα για 3 λεπτά και μετά ξαναδιάβασέ τη. Θα παρατηρήσεις περισσότερα λάθη..

Αυτά είχα να πω.. ο,τι άλλο, στείλε :)
 
Τελευταία επεξεργασία:

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής (Αθήνα) . Έχει γράψει 760 μηνύματα.

Jim_Pap

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής . Έχει γράψει 148 μηνύματα.
οι τομεις ειναι ο πνευματικος ηθικος ψυχολογικος κοινωνικος οικονομικος κλπ απο οπου βγαινουν τα αιτια,οι συνεπειες και μαλλον με τους θεματικους τομεις αυτα θα εννοει
 

Πύρος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος Μάριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών και Φοιτητής του τμήματος Πολιτισμού & Δημιουργικών Μέσων & Βιομηχανιών Θεσσαλίας (Βόλος) . Έχει γράψει 1,220 μηνύματα.

Guest 475402

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Όλα τα θέματα προβληματισμού στα οποία ο υποψήφιος καλείται να ανταποκριθεί συνυφαίνονται άρρηκτα με την παιδεία, την πολιτική και την οικονομία, θεμελιώδεις έννοιες για τη θεώρηση των πραγμάτων. Με οξυδερκέστερη παρατήρηση, το καλούμενο «τρισυπόστατο όλον» (άνθρωπος, κοινωνία και φύση) συσχετίζεται με τους προαναφερθέντες πυλώνες. Ως εκ τούτου, για την επαρκή πραγμάτευση του εκάστοτε ζητουμένου απαιτείται η συνειδητοποίηση του πώς διαπλέκονται οι έννοιες και πώς συνδέονται επιτυχώς με την κριτική ικανότητα.

Οι «θεμελιώδες έννοιες» συνίστανται στην παιδεία, την πολιτική και την οικονομία. Η παιδεία περιλαμβάνει την οικογένεια, το σχολείο (πρωτογενείς φορείς κοινωνικοποίησης), οτιδήποτε γενικώς αναφέρεται σε ζητήματα καλλιέργειας, αξιών, ιδανικών και κριτικής ικανότητας. Η πολιτική σύγκειται από έννοιες όπως ελευθερία, ισότητα και ευνομία. Η οικονομία περιλαμβάνει την παραγωγή, την κατανάλωση, τη διαφήμιση, την εργασία και την τεχνολογία.

Ο άνθρωπος δημιουργεί πολιτισμό μέσα στη φύση, αλλά και εντεταγμένος στα όρια μιας οργανωμένης κοινωνίας. Ο ποιοτικός πολιτισμός, αναφερόμενος στην ποιότητα ζωής, εκπορεύεται από τον αρμονική ισορροπία στις σχέσεις ανθρώπου-κοινωνίας-φύσης. Αναγκαίες προϋποθέσεις για την κατίσχυση αυτής της σχέσης συνιστούν η ανθρωπιστική παιδεία, η δημοκρατική διακυβέρνηση με νόμους που πραγματώνουν τη δικαιοσύνη και εν τέλει η οικονομική ανάπτυξη. Ως ανασταλτικός παράγοντας προβάλλει η έλλειψη ισορροπίας-αρμονίας, με άλλα λόγια η απουσία μέτρου από τη σκέψη και τη δράση του ανθρώπου. Η ανθρωπιστική παιδεία, εφόσον συμβάλλει στην αυτογνωσία και την ετερογνωσία, οι οποίες συντείνουν στη συνειδητοποίηση του επιζήμιου μονομερούς προσανατολισμού της ανθρώπινης διάνοιας, δημιουργεί διέξοδο στην ανακύψασασα πνευματική μονομέρεια.

Ως τελική παραίνεση, κρίνεται θεμιτή η παράθεση των επιχειρημάτων τα οποία κρίνονται κυριότερα και σημαντικά. Μέριμνα, συνεπώς, αποτελεί η σύνταξη ενός κειμένου πρωτίστως ευανάγνωστου και εύληπτου νοηματικώς, το οποίο θα διαθέτει αποδεικτική αξία, εκφραστική ενάργεια, λεξιλογικό πλούτο, με σκοπό την εξασφάλιση απρόσκοπτης ανάγνωσης και άμεσης αντίληψης των ιδεών.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 2 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top