Τα αγγλικά στο δημόσιο σχολείο

geo84

Νεοφερμένος

Η geo84 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Καλησπέρα!
Είμαι καινούργια στο site όμως με χαρά διαπίστωσα την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ μαθητών - καθηγητών.
Θα ήθελα λοιπόν να ανοίξω μια συζήτηση για το πώς βλέπετε οι μαθητές τα αγγλικά στο δημόσιο και ίσως να δω τις δικές σας προτάσεις για αυτό το μάθημα που καλώς ή κακώς είναι μέρος του σχολικού προγράμματος μαθημάτων.
Είμαι καθηγήτρια αγγλικών με μικρή εμπειρία στο δημόσιο αλλά μεγάλη διάθεση να προσφέρω κάτι στους μαθητές και ίσως να κάνω το μάθημα πιο ενδιαφέρον.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Zaraki

Δραστήριο μέλος

Ο Zaraki αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 536 μηνύματα.
Καλησπέρα!
Είμαι καινούργια στο site όμως με χαρά διαπίστωσα την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ μαθητών - καθηγητών.
Θα ήθελα λοιπόν να ανοίξω μια συζήτηση για το πώς βλέπετε οι μαθητές τα αγγλικά στο δημόσιο και ίσως να δω τις δικές σας προτάσεις για αυτό το μάθημα που καλώς ή κακώς είναι μέρος του σχολικού προγράμματος μαθημάτων.
Είμαι καθηγήτρια αγγλικών με μικρή εμπειρία στο δημόσιο αλλά μεγάλη διάθεση να προσφέρω κάτι στους μαθητές και ίσως να κάνω το μάθημα πιο ενδιαφέρον.
Λοιπον, οι ξενες γλωσσες στο σχολειο ειναι ενα μεγαλο θεμα.Τις περισσοτερες φορες αντιμετωπιζονται ως "ωρα του παιδιου" και, απο τη δικη μου εμπειρια, γινεται ελαχιστες φορες μαθημα.Αυτο γιατι δεν υπαρχει ομοιογενεια στο επιπεδο των μαθητων.Αλλοι γνωριζουν καλυτερα Αγγλικα απο αλλους και αλλοι χειροτερα με αποτελεσμα να ειναι σχεδον αδυνατο να καθοριστει μια υλη που να ικανοποιει ολους.Τι μπορει να κανει ο καθηγητης επι αυτου;Συνηθως επιλεγει να διδασκει Αγγλικα χαμηλου επιπεδου με αποτελεσμα να "χανει" τους μαθητες που εχουν γνωσεις lower και πανω.

Αυτο που εκανε συχνα η καθηγητρια μου στη Γ Λυκειου ηταν, περα απο την υλη του βιβλιου που διδασκομασταν, να μας φερνει φωτοτυπιες απο αρθρα του BBC που αφορουσαν την επικαιροτητα.Τα διαβαζαμε μεσα στην ταξη, ρωτουσαμε αγνωστες λεξεις και επειτα τα συζητουσαμε στην ταξη(στα Αγγλικα παντα).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maria....

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Information security. Έχει γράψει 1,970 μηνύματα.
Λοιπον, οι ξενες γλωσσες στο σχολειο ειναι ενα μεγαλο θεμα.Τις περισσοτερες φορες αντιμετωπιζονται ως "ωρα του παιδιου" και, απο τη δικη μου εμπειρια, γινεται ελαχιστες φορες μαθημα.Αυτο γιατι δεν υπαρχει ομοιογενεια στο επιπεδο των μαθητων.Αλλοι γνωριζουν καλυτερα Αγγλικα απο αλλους και αλλοι χειροτερα με αποτελεσμα να ειναι σχεδον αδυνατο να καθοριστει μια υλη που να ικανοποιει ολους.Τι μπορει να κανει ο καθηγητης επι αυτου;Συνηθως επιλεγει να διδασκει Αγγλικα χαμηλου επιπεδου με αποτελεσμα να "χανει" τους μαθητες που εχουν γνωσεις lower και πανω.

Αυτο που εκανε συχνα η καθηγητρια μου στη Γ Λυκειου ηταν, περα απο την υλη του βιβλιου που διδασκομασταν, να μας φερνει φωτοτυπιες απο αρθρα του BBC που αφορουσαν την επικαιροτητα.Τα διαβαζαμε μεσα στην ταξη, ρωτουσαμε αγνωστες λεξεις και επειτα τα συζητουσαμε στην ταξη(στα Αγγλικα παντα).
στα ιδιωτικα σχολεια ομως νομιζω οτι τα πραγματα ειναι πολυ καλυτερα...το μαθημα λογικα θα γινεται κανονικα!ετσι δεν ειναι?:worry::worry::worry:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

geo84

Νεοφερμένος

Η geo84 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Zaraki η εμπειρία μου στη δευτεροβάθμια δυστυχώς αυτό μου έδειξε. Λόγω του μεγαλου αριθμού των παιδιών στη τάξη υπάρχει ανομοιογένεια στους μαθητές. Έτσι κάποιοι βαριούνται να κάνουν μάθημα γιατί (θεωρούν) ότι τα έχουν μάθει όλα και άλλοι γιατί πιστεύουν ότι δεν αξίζει να ασχοληθούν γιατί ούτως ή άλλως ποτέ δεν τα κατάφεραν με τα αγγλικά, γιατί να κάνουν τον κόπο τώρα; Παρ'ολα αυτά πιστεύω ότι και οι δύο περιπτώσεις κρύβουν παγίδες για τους μαθητές.
Σχετικά με αυτό που έκανε η καθηγήτριά σου είναι μια καλή ιδέα που εχω προσπαθήσει να εφαρμώσω και εγώ.
Από την άλλη στη πρωτοβάθμια (δημοτικά) έχω παρατηρήσει ότι τα πράγματα ίσως είναι λίγο καλύτερα γιατί οι μαθητές είναι ακόμα σε μικρό επίπεδο και βλέπουν ότι κάτι μαθαίνουν ή έστω βοηθούνται μέσω της επανάληψης για το φροντιστήριο!! Λίγο οξύμωρο, ε;
Πάντως πάντα ελπίζω ότι κάποιοι κλάδοι στη δημόσια εκπαίδευση θα πάψουν να αντιμετοπίζονται ως δευτερεύοντες.

στα ιδιωτικα σχολεια ομως νομιζω οτι τα πραγματα ειναι πολυ καλυτερα...το μαθημα λογικα θα γινεται κανονικα!ετσι δεν ειναι?:worry::worry::worry:
Προσωπικά δεν έχω εμπειρία από ιδιωτικά οπότε δεν μπορώ να ξέρω. Όμως θέλω να ελπίζω ότι έστω εκεί θα γίνεται καλύτερο μάθημα.
Βέβαια ας μην ξεχνάμε ότι είναι και στο χέρι του καθηγητή, είτε είναι σε ιδιωτικό είτε σε δημόσιο, να κάνει το μάθημα του σωστά και με ευσυνειδησία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Zaraki

Δραστήριο μέλος

Ο Zaraki αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 536 μηνύματα.
Zaraki η εμπειρία μου στη δευτεροβάθμια δυστυχώς αυτό μου έδειξε. Λόγω του μεγαλου αριθμού των παιδιών στη τάξη υπάρχει ανομοιογένεια στους μαθητές. Έτσι κάποιοι βαριούνται να κάνουν μάθημα γιατί (θεωρούν) ότι τα έχουν μάθει όλα και άλλοι γιατί πιστεύουν ότι δεν αξίζει να ασχοληθούν γιατί ούτως ή άλλως ποτέ δεν τα κατάφεραν με τα αγγλικά, γιατί να κάνουν τον κόπο τώρα; Παρ'ολα αυτά πιστεύω ότι και οι δύο περιπτώσεις κρύβουν παγίδες για τους μαθητές.
Σχετικά με αυτό που έκανε η καθηγήτριά σου είναι μια καλή ιδέα που εχω προσπαθήσει να εφαρμώσω και εγώ.
Από την άλλη στη πρωτοβάθμια (δημοτικά) έχω παρατηρήσει ότι τα πράγματα ίσως είναι λίγο καλύτερα γιατί οι μαθητές είναι ακόμα σε μικρό επίπεδο και βλέπουν ότι κάτι μαθαίνουν ή έστω βοηθούνται μέσω της επανάληψης για το φροντιστήριο!! Λίγο οξύμωρο, ε;
Πάντως πάντα ελπίζω ότι κάποιοι κλάδοι στη δημόσια εκπαίδευση θα πάψουν να αντιμετοπίζονται ως δευτερεύοντες.
Στα δημοτικα η κατασταση σιγουρα ειναι καλυτερη.Η υλη των δημοτικων ειναι περιπου αυτη που διδασκονται τα πρωτα 2 χρονια στα φροντιστηρια ετσι δεν μπορει υπαρξει τοσο μεγαλη διαφορα αναμεσα στους μαθητες που γνωριζουν και σε αυτους που δεν γνωριζουν Αγγλικα.Στο Γυμνασιο και στο Λυκειο η κατασταση ειναι απογοητευτικη ομως...Τα Αγγλικα τα λατρευα(και ακομα τα λατρευω) αλλα ενας μαθητης επιπεδου lower και πανω δεν εχει κινητρα να παρακολουθησει.Οταν εχεις Proficiency και μαθαινεις στο σχολειο τον παρακειμενο καποια στιγμη σταματας να ασχολεισαι.Δυστυχως αυτη ειναι η αληθεια...Θεωρω οτι αυτη η κατηγορια των μαθητων μπορει να προσεγγιστει με τον τροπο που το εκανε η καθηγητρια μου.Τωρα με αυτους που δεν εχουν ασχοληθει ποτε τους με τα Αγγλικα και ουτε σκοπευουν να αποκτησουν καποια πιστοποιηση γνωσεων δεν ειναι πολλα τα πραγματα που μπορουν να γινουν.


Εγω παντως απο τον ιδανικο καθηγητη Αγγλικων στο σχολειο θα περιμενα να δω αυτα τα πραγματα(κυριως στο Λυκειο):

1)Στα πρωτα μαθηματα να δει σε τι επιπεδο βρισκονται οι μαθητες της καθε ταξης
2)Να κανει συζητηση στην ταξη σχετικα με τα ενδιαφεροντα των μαθητων
3)Παραλληλα με το συνηθως αθλιο βιβλιο που ειναι υποχρεωμενος να διδασκει, να βρει κειμενα σχετικα με θεματα που ενδιαφερουν τους μαθητες και να κανει το μαθημα του και απο εκει(προσαρμοσμενα στο επιπεδο των μαθητων η αν υπαρχει μεγαλη ανομοιογενεια εναλλασομενου επιπεδου)
4)Να εφαρμοζει αυτο με τα αρθρα που εκανε και η δικη μου καθηγητρια

Φυσικα τα παραπανω απαιτουν πολυ εξτρα δουλεια στο σπιτι και διαθεση απο μερος του καθηγητη αλλα και των μαθητων.Στο δημοτικο δεν ειναι εφαρμοσιμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maria....

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Information security. Έχει γράψει 1,970 μηνύματα.
εδω σε μερικα σχολεια για να δουν οι μαθητες σε τι επιπιδο ειναι γραφουν ενα διαγωνισμα...αυτο βασικα ειναι το σωστο...αλλα στο τελος αφηνουν ολα τα παιδια ειτε αρχαριους ειτε προχωρημενους στο ιδιο τμημα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

geo84

Νεοφερμένος

Η geo84 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Zaraki πολύ σωστές οι παρατηρήσεις αλλά και οι ιδέες σου. :-) Αναπολώντας κι εγώ τα μαθητικά μου χρόνια (δυστυχώς) ίσχυαν τα ίδια πράγματα αλλά και κάπως έτσι περίμενα από τον καθηγητή-τρια να δράσει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Zaraki

Δραστήριο μέλος

Ο Zaraki αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 536 μηνύματα.
Zaraki πολύ σωστές οι παρατηρήσεις αλλά και οι ιδέες σου. :-) Αναπολώντας κι εγώ τα μαθητικά μου χρόνια (δυστυχώς) ίσχυαν τα ίδια πράγματα αλλά και κάπως έτσι περίμενα από τον καθηγητή-τρια να δράσει.
Ο διαχωρισμος των μαθητων σε τμηματα αναλογα με το επιπεδο, οπως αναφερθηκε πιο πανω, θα μπορουσε να αλλαξει πολλα και να μην ειχαμε αυτα τα χαλια τοσα χρονια....Αλλα θα χρειαζονταν παραπανω καθηγητες, ισως και αιθουσες, που σημαινει παραπανω λεφτα αρα το ξεχναμε για μια δεκαετια τουλαχιστον...

Τεσπα, ελπιζω να βοηθησα, εστω και ελαχιστα.Καλο θα ηταν να ακουσουμε και τις γνωμες αλλων μαθητων η πρωην μαθητων, οπως εγω, ομως.:/:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

geo84

Νεοφερμένος

Η geo84 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Σίγουρα βοήθησες! Ελπίζω και άλλοι (πρώην) μαθητές ή καθηγητές να δώσουν χρήσιμες ιδέες...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

LiViNGtheLiFE

Διάσημο μέλος

Η LiViNGtheLiFE αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 2,226 μηνύματα.
εμας παντως ουτε καν μπηκαν στον κοπο να μας χωριζουν αν και η α' αποτελονταν απο 3 τμηματα οποτε θα μπορουσε μια χαρα να γινει κατι τετοιο...πηγαμε ολοι σε προχωρημενους... πραγματι γινοταν η ωρα του παιδιου αλλα δεν φταιει μονο το επιπεδο... τα αγγλικα που και καλα ητανε των προχωρημενων ηταν επιπεδου χαμηλοτερου απο αυτα της Στ' ταξης του δημοτικου, τουλαχιστον σε γραμματικη... (δλδ τα αλλα πως θα 'τανε?)... οποτε θα δεν φταιει το και καλα υψηλο επιπεδο που δεν προσεχανε... φταει το οτι δεν θελουν ετσι κι αλλιως, ή οτι δεν προσεχαν τα προηγουμενα χρονια και ακομα και αυτα τα απλουστατα αγγλικα τους φαινουνται δυσκολα... τελοσπαντων...εγω φετος δινω για Β2 ... ολη αυτη την χρονια πηγαινα στο σχολειο με μηδαμινο διαβασμα αφου το λεξιλογιο και η γραμματικη μου ηταν γνωστα...οκ συμμετειχα ολα ωραια και καλα... αλλα καποια στιγμη καταντησαμε ολοι να θεωρουμε τα αγγλικα του σχολειου σαν ενα μαθημα που δεν προσφερει τιποτα.... και 5 ατομα που καναμε ασκησεις, σπασαμε τα νευρα μας με την φασαρια εκει μεσα και καναμε και μεις τα δικα μας... εδω βεβαια ειναι και θεμα πειθαρχιας του καθηγητη... εγω μια φορα δεν μπορω να κανω μαθημα μονη μου με τον καθηγητη και 20 ατομα γυρω μου να κανουν ΤΗΝ φασαρια...αα... και τελικως στην υλη για τις εξετασεις πηραμε 2 ενοτητες...!! τοσο καταφεραμε να βγαλουμε...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φώτης09

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Φώτης09 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 1,161 μηνύματα.
Καλησπέρα!
Είμαι καινούργια στο site όμως με χαρά διαπίστωσα την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ μαθητών - καθηγητών.
Θα ήθελα λοιπόν να ανοίξω μια συζήτηση για το πώς βλέπετε οι μαθητές τα αγγλικά στο δημόσιο και ίσως να δω τις δικές σας προτάσεις για αυτό το μάθημα που καλώς ή κακώς είναι μέρος του σχολικού προγράμματος μαθημάτων.
Είμαι καθηγήτρια αγγλικών με μικρή εμπειρία στο δημόσιο αλλά μεγάλη διάθεση να προσφέρω κάτι στους μαθητές και ίσως να κάνω το μάθημα πιο ενδιαφέρον.
η αληθεια ειναι οτι τα αγγλικα απο το δημοσιο ειναι παρεξηγημενα γιατι ολοι λενε οτι δεν μαθαινεις τιποτα εκει αφου οτι ειναι το μαθαινεις πλεον απο το φροντιστηριο....εγω διαφωνω σε αυτο ...ειχα στο λυκειο εξαιρετικες καθηγητριες στα αγγλικα και εμαθα και κατι πραγματα εκει που δεν ειχα μαθει απο το φροντιστηριο ....πιστευω καλη ιδεα εινια να ανοιγεις συζητηση για κοινωνικα θεματα σε ολους αρεσουν αυτα!α και συγχαρητηρια για την προσληψη σου στο δευτεροβαθμια εκπαιδευση....:clapup::clapup::clapup::clapup:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

geo84

Νεοφερμένος

Η geo84 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
η αληθεια ειναι οτι τα αγγλικα απο το δημοσιο ειναι παρεξηγημενα γιατι ολοι λενε οτι δεν μαθαινεις τιποτα εκει αφου οτι ειναι το μαθαινεις πλεον απο το φροντιστηριο....εγω διαφωνω σε αυτο ...ειχα στο λυκειο εξαιρετικες καθηγητριες στα αγγλικα και εμαθα και κατι πραγματα εκει που δεν ειχα μαθει απο το φροντιστηριο ....πιστευω καλη ιδεα εινια να ανοιγεις συζητηση για κοινωνικα θεματα σε ολους αρεσουν αυτα!α και συγχαρητηρια για την προσληψη σου στο δευτεροβαθμια εκπαιδευση....:clapup::clapup::clapup::clapup:
Γιολάντα συμφωνώ μαζί σου ότι είναι παρεξηγημένα και πιστεύω ότι μπορεί να γίνει δουλέιά. Αρκεί και ο καθηγητής να μην επαναπαυεται αλλά και οι υπόλοιποι παράγοντες να πάψουν να θεωρούν τα Αγγλικά δευτερεύοντα. Άλλωστε πλέον αν δεν ξέρεις αγγλικά δουλειά δεν βρίσκεις!
Δυστυχώς ωρομίσθια ήμουν και όχι διορισμένη.:( Αλλά πήρα μια καλή γευση απο τις συνθήκες που επικρατούν και μπορω να πω ότι προβληματίστικα. Μπαίνεις με τόση διάθεση κι θεωρείσαι καθηγητής μικρής αξίας! Γι αυτό και θέλησα να δω τις γνώμες μαθητών και καθηγητών πάνω σ'αυτό το θέμα. Ισως με βοηθήσουν να καταλάβω κάποια πράγματα καλύτερα και να γινω κι εγω καλύτερη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φώτης09

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Φώτης09 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 1,161 μηνύματα.
Γιολάντα συμφωνώ μαζί σου ότι είναι παρεξηγημένα και πιστεύω ότι μπορεί να γίνει δουλέιά. Αρκεί και ο καθηγητής να μην επαναπαυεται αλλά και οι υπόλοιποι παράγοντες να πάψουν να θεωρούν τα Αγγλικά δευτερεύοντα. Άλλωστε πλέον αν δεν ξέρεις αγγλικά δουλειά δεν βρίσκεις!
Δυστυχώς ωρομίσθια ήμουν και όχι διορισμένη.:( Αλλά πήρα μια καλή γευση απο τις συνθήκες που επικρατούν και μπορω να πω ότι προβληματίστικα. Μπαίνεις με τόση διάθεση κι θεωρείσαι καθηγητής μικρής αξίας! Γι αυτό και θέλησα να δω τις γνώμες μαθητών και καθηγητών πάνω σ'αυτό το θέμα. Ισως με βοηθήσουν να καταλάβω κάποια πράγματα καλύτερα και να γινω κι εγω καλύτερη.

οντως επειδη οι περισσοτεροι μαθητες ξερουν αγγλικα ...εχουν αυτο το μαθημα του πεταματου...που να δεις πως νιωθουν οι θεολογοι!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

puppet_58

Νεοφερμένος

Ο puppet_58 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών. Έχει γράψει 88 μηνύματα.
Κατα την δική μου άποψη, το σύστημα της εκμάθησης αγγλικών στην δημόσια εκπαίδευση είναι αρκετά ανεπτυγμένο και σωστά προσανατολισμένο. Συμφωνα με τα ευρωπαικά πρότυπα, το F.C.E κάποιος πρέπει να το παίρνει στην ηλικία των 17 με 18 ενώ το Proficiency(C.P.E) σε ηλικία 20 με 21, ασχέτως με την εμμονή μερικών να ωθούν πιτσιρίκια στις συγκεκριμένες απαιτήσεις των πτυχίων δίχως να υπαρχει η κατάλληλη υποδομή. Βάσει αυτού λοιπόν, η ύλη των αγγλικών αγγίζει τοεπίπεδο B2 με την ολοκλήρωση της Γ' Λυκείου. Θεωρώ ακόμη πως δεν χρειάζονται παντός φύσεως παρένθετα άρθρα διδασκαλίας στην δημόσια εκπαίδευση πέρα από τα επαρκή βιβλία που ήδη χρησιμοποιούνται.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

christinelle

Πολύ δραστήριο μέλος

Η christinelle αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Ελευσίνα (Αττική). Έχει γράψει 1,873 μηνύματα.
geo, μάλλον θα το αλλάξουν το σύστημα. Μας διδάσκουν τώρα το νέο πρόγραμμα που εφαρμόζεται δοκιμαστικά σε λίγα σχολεία και μαλλον σύντομα θα το εφαρμόσουν σε όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με αυτό, οι μαθητές χωρίζονται ανάλογα με το επίπεδο και όχι την τάξη και τα βιβλία καταργούνται. Οι καθηγητές θα πρέπει να οργανώνουν μόνοι τους θεματικές ενότητες διδασκαλίας ανάλογα με το τμήμα που διδάσκουν κάθε φορά, οι οποίες θα καλύπτουν τις κρατικές οδηγίες και θα γίνονται σε συνδυασμό με θέματα που έχουν ήδη διδαχθεί οι μαθητές (πχ αγγλικά κείμενα με περιεχόμενο από άλλο μάθημα).
Θεωρητικά όλα καλά, αλλά για να σε δω (και όλους τους συναδέλφους) να οργανώνουν πρόγραμμα και ασκήσεις για 3-4-5 διαφορετικά τμήματα από το μηδέν, τα οποία όμως θα ακολουθούν τις δομές και θα πρέπει να είναι έτοιμα κάθε φορά στην ώρα του μαθήματος. Μιλάμε ότι στην ουσία θα πρέπει να γράφουμε 3-4-5 βιβλία τη χρονιά, τα οποία υποτίθεται θα είναι πολύ καλύτερα από τα "ετοιμα". Ποιός θα το κάνει σωστά αυτό? Εδώ ένα καλό βιβλίο για να γραφτεί θέλει πολύ χρόνο και συνεργασία.
Μας βλέπω να κάνουμε αλλαγές και καλά προς το καλύτερο, αλλά τελικά οι ξένες γλώσσες στο σχολείο θα γίνουν αστα να πάνε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pe06

Νεοφερμένος

Η pe06 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 27 μηνύματα.
Διαφωνώ κάθετα συνάδελφε. Κ εγώ στο δημόσιο είμαι, έχω περάσει όλες τις βαθμίδες, από Α δημοτικού πιλοτικά ως ειδικότητα σε ΕΠΑΛ. Το γεγονός ότι μπορούμε να διαλέγουμε το υλικό που θα δουλέψουμε σε κάθε τμήμα είναι ένα από τα πιο 'απελευθερωτικά' εργαλεία που έχουμε. 'Ορεξη να υπάρχει κ φαντασία. Εκτός κ αν θεωρείς ότι το Α-Ω στα αγγλικά είναι ο present continuous κ τα παραθετικά! Όποιο βιβλίο κ να διδάσκω, πάνω απο 3-4 κεφάλαια δεν κάνω κάθε χρονιά, γιατί απλά ακολουθώ τα ενδιαφέροντα των μαθητών μου. Αρκετά παπαγαλίζουν κ αγχώνονται με αρχαία/ιστορία/φυσική κλπ.
Τα αγγλικά είναι το τέλειο μάθημα για ερευνητικές εργασίες, θεατρικό παιχνίδι, εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες κ επιτέλους αρχίζει να 'ξυπνάει' το υπουργείο, με τις παμπάλαιες μεθόδους διδασκαλίας/εξέτασης/αξιολόγησης που μας επέβαλε τόσα χρόνια. Αν δεν είσαι σίγουρη για την κατεύθυνση που θέλεις να κινηθείς, το πιο απλό είναι να ρωτήσεις τα παιδιά - δεν φαντάζεσαι πόσες ιδέες έχουν κ πόσο διασκεδάζουν όταν ασχολούνται με κάτι που τους ενδιαφέρει. Όσον αφορά το υλικό, ας είναι καλά το ίντερνετ, έχει τόσο αυθεντικό υλικό (κείμενα,βίντεο, τραγούδια) που δεν 'ξεμένεις' από διδακτικό υλικό ποτέ!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

christinelle

Πολύ δραστήριο μέλος

Η christinelle αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Ελευσίνα (Αττική). Έχει γράψει 1,873 μηνύματα.
Μα έτσι κι αλλιώς ο σωστός καθηγητής αυτό θα κάνει. Αλλά εγώ έτσι όπως το κατάλαβα (ακόμα μας το διδάσκουν και δεν ξέρω καλά πως ακριβώς λειτουργεί) σου απαγορεύουν το βιβλίο. Εννοείται ότι θα προσαρμοστει το μάθημα αναλογα με τις ανάγκες, αλλά και το βιβλίο έχει χρήσιμα πράγματα που πιθανόν ο καθηγητής να μην έχει σκεφτεί στον περιορισμένο χρόνο που διαθέτει για να ετοιμάσει ύλη. Και επειδή πολλοί καθηγητές τρέχουν από τάξη σε τάξη και από σχολείο σε σχολείο, άνθρωποι είναι, δεν γίνεται πάντα να έχουν ετοιμάσει μόνοι τους ασκήσεις στην ώρα, οι οποίες θα είναι ιδανικές.
Βέβαια εγω το κόβω να τις παίρνουν από το ιντερνετ όπως λες γιατί σιγά μην κάθονται επιπλέον 3-4 ώρες κάθε μέρα να ετοιμάζουν υλικό από το μηδέν το οποίο θα είναι και τέλειο ποιοτικά, αλλά όπως και να έχει, δεν είναι χαζό να πέφτουν τόσα χρήματα σε καιρό κρίσης για να αλλάξει κάτι "στα χαρτιά", μιας και πρακτική εφαρμογή δεν πρόκειται να έχει?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pe06

Νεοφερμένος

Η pe06 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 27 μηνύματα.
'Οσον αφορά την πιλοτική διδασκαλία των αγγλικών ανά βαθμίδες, δεν τίθεται θέμα κατάργησης των βιβλίων. Μίλησα με τις καθηγήτριες που έχουν αναλάβει το πρόγραμμα σε άλλο σχολείο κ αυτό που κάνουν είναι πολύ πιο απλό. Αρχικά, είναι αρκετά χρονοβόρα η κατάταξη των μαθητών μέσω placement tests, σε όλες τις δεξιότητες. Αυτό γίνεται στην αρχή της χρονιάς κ θέλει αρκετή δουλειά κ ψάξιμο (για την σύνταξη των τεστ). Από εκεί κ πέρα, ουσιαστικά μπορείς να χρησιμοποιήσεις το βιβλίο (που μια χαρά είναι στην α-β γυμνασίου, της γ είναι χάλια) κ όταν έρχεται η ώρα της αξιολόγησης πάλι γίνεται σε όλες τις δεξιότητες, όχι απλά ένα διαγώνισμα γραμματικής ξερό. Έτσι κ αλλιώς απ'όσο ξέρω οι περισσότερες καθηγήτριες έτσι αξιολογούν, είτε 'τυπικά' είτε 'άτυπα'. Αυτό που κουράζει είναι ότι η αξιολόγηση γίνεται σε διαφορετικές διδακτικές ώρες γιατί απλά δεν φτάνει ο χρόνος. Δηλ σε μια συνεδρία γίνεται η εξέταση του listening, σε άλλη writing κ σε άλλη το λεξιλόγιο-γραμματική. Εγώ προσωπικά βάζω την έκθεση (μικρή σε μέγεθος) ως μέρος του υπόλοιπου διαγωνίσματος. Απ'όσο ξέρω, το dictation σαν εξέταση καταργείται, αλλά δεν βάζω κ το χέρι μου στη φωτιά γι'αυτό. Ουσιαστικά τα παιδάκια δίνουν εξετάσεις σε όλες τις δεξιότητες,βάσει όσων λεξιλογικών/γραμματικών φαινομένων έχουν διδαχθεί στις ενότητες του βιβλίου ή εκτός, εφόσον η ύλη ανταποκρίνεται στις υποδείξεις του αναλυτικού προγράμματος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

christinelle

Πολύ δραστήριο μέλος

Η christinelle αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Ελευσίνα (Αττική). Έχει γράψει 1,873 μηνύματα.
Τι να σου πω, ίσως φταίει που έχω πολλές προσωπικές διαφωνίες με την υπεύθυνη της σύνταξης του νεου προγράμματος. Μπορεί στην πράξη να δουλέψει, αν και πιστευω πως οι σωστοί καθηγητές και πριν έκαναν ποιοτικό μάθημα και δεν περίμεναν ένα τόνο γραφειοκρατία του υπουργείου για να βελτιωθούν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Εquilibria

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Equilibrium αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος. Έχει γράψει 226 μηνύματα.
Προσωπικά όσο ήμουν μαθήτρια δεν ήμουν ικανοποιημένη από το επίπεδο Αγγλικών. Ακόμα και στη Γ λυκείου έπρεπε να γράφουμε έκθεση 10 σειρών. Τίποτα άλλο.

Γενικά το μάθημα των Αγγλικών είναι στο επίπεδο ''How are you?'', το λεξιλόγιο δεν αναπτύσσεται, η γραμματική είναι η ίδια και κείμενα που διαβάζαμε συνέχεια, α και ταινίες.

Αν θα έλεγα μια χρονιά που έκανα ουσιαστικά Αγγλικά αυτήν θα ήταν η Α λυκείου.

Αυτό λείπει στους καθηγητές, ενδιαφέρον για να εξελίσσουν το μάθημα.
Εγώ θυμάμαι ότι μας είχε πατάξει στα αγγλικά...πανάθεμα την:whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 2 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top