Σχολές πενταετούς ή εξαετούς φοίτησης ισοδύναμες με μεταπτυχιακό

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Το μεταπτυχιακό είναι ΑΛΛΟ πράγμα τελείως, δίνει άλλου είδους γνώσεις, γίνεται διαφορετικού είδους διδασκαλία, ανοίγει διαφορετικές πόρτες. Δεν είναι δυνατόν να δίνεται με κλειστά τα μάτια σε κάποιον που με το ζόρι βγάζει ένα προπτυχιακό, έστω και 5 ετών. Τι σημασία έχουν τα χρόνια; Αν πήρε το πτυχίο με 5, δεν θα έβλεπε μεταπτυχιακό ούτε με κυάλια...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Θεωρείτε ότι όλοι οι φοιτητές που είναι σε 5ετείς και 6ετείς σχολές, αξίζουν να έχουν μάστερ τόσο εύκολα...;

Όχι. Κάθε απόφοιτος πενταετούς ή εξαετούς προγράμματος προπτυχιακών σπουδών που ενδιαφέρεται να εξασφαλίσει αυτήν την ισοδυναμία πρέπει αξιολογείται από αρμόδιο φορέα ο οποίος μπορεί να είναι ο ΔΟΑΤΑΠ και ο οποίος θα θέσει τις προϋποθέσεις γι αυτήν την ισοτιμία. Αυτό θεωρώ πως θα ήταν το καλύτερο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Όχι. Κάθε απόφοιτος πενταετούς ή εξαετούς προγράμματος προπτυχιακών σπουδών που ενδιαφέρεται να εξασφαλίσει αυτήν την ισοδυναμία πρέπει αξιολογείται από αρμόδιο φορέα ο οποίος μπορεί να είναι ο ΔΟΑΤΑΠ και ο οποίος θα θέσει τις προϋποθέσεις γι αυτήν την ισοτιμία. Αυτό θεωρώ πως θα ήταν το καλύτερο.

Ακριβώς, όχι χύμα στο κύμα!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

akiroskirios

Δραστήριο μέλος

Ο akiroskirios αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 716 μηνύματα.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Θα αναφέρω κάτι, που νομίζω το είχα ξανά πει κάποτε...

Οι Κύπριοι που τελειώνουν 5ετή σχολή στην Ελλάδα και επιστρέφουν στο νησί τους (σ.σ. τα Πανεπιστήμια στην Κύπρο είναι 4ετή), στον αντίστοιχο "ΔΟΑΤΑΠ" τους για αναγνώριση καταθέτουν αντίγραφο πτυχιακής μελέτης (που πραγμάτωσαν στο Ελλαδίτικο Πανεπιστήμιο στο 10ο εξάμηνο ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ σπουδών) και κρίνεται για ποιότητα, ποσότητα και (φυσικά) να εκτελέστηκε από ένα άτομο. Αν τα τελευταία κριθούν επαρκή, τότε χορηγείται πτυχίο+μάστερ με την 5ετία! Δεν ξέρω αν κάτι άλλαξε τελευταία με την είσοδο της Κύπρου στην Ε.Ε..

Τα ανωτέρω κινούνται στη σφαίρα της λογικής (και γενικά δεν διαφωνώ), ωστόσο σημειώνεται ένα παράδοξο: αυτά ανήκουν στην ακαδημαϊκή πλευρά, ενώ οι "πιέσεις" (συντεχνίες αν θέλετε) τόσα χρόνια στην Ελλάδα έχουν ως κεντρικό μοχλό την Ελληνική εργασιακή πραγματικότητα (!!!!) και οι οποίες (πολλές φορές) δεν είναι παράλογες... Καλώς ή κακώς αυτά πάνε ΠΑΚΕΤΟ!

Θα επανέρθω δριμύτερος αργότερα, γιατί τώρα έχει και τσου λου...

Επί του παρόντος, επιμένω το 4+1 στις 5ετείς σχολές φαίνεται ως η "καλύτερη" λύση (και όσο το σκέφτομαι, τόσο καλύτερο/δικαιότερο μού φαίνεται τουλάχιστον για τους νεώτερους)...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Πως δικαιολογήθηκε η υπ. Παιδείας για την απόσυρση της διάταξης για τα τμήματα πενταετών σπουδών

Η πρόταση που σας είχαμε στείλει για το θέμα των πενταετών σπουδών τελικά δεν κατατίθεται, γιατί υπάρχουν προβλήματα και με το Λογιστήριο του Κράτους αλλά και κάποια προβλήματα που έχουν σχέση με τη συνταγματικότητα».
Αυτό είπε στους Βουλευτές η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου σχετικά με την απόσυρση της διάταξης, που είχε συμπεριληφθεί στο σχέδιο νόμου για τις αλλαγές στα ΑΕΙ και όριζε ότι οι πανεπιστημιακές σχολές πενταετούς φοίτησης θα μπορούν να απονέμουν απευθείας Μεταπτυχιακούς τίτλους.


Σφοδρή επίθεση του ΤΕΕ κατά Απ. Κακλαμάνη Σπ. Ταλιαδούρου και ΕΕΤΕΜ

Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας παρέμεινε προσηλωμένο στο δρόμο που χάραξε ο Απόστολος Κακλαμάνης και συνέχισε με πάθος ο μόνιμος υφυπουργός των κυβερνήσεων Καραμανλή, Σπύρος Ταλιαδούρος, τονίζει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος , με σημερινή ανακοίνωση, με αφορμή το σχέδιο νόμου για τα ΑΕΙ που συζητείται στη Βουλή.Ειδικότερα το ανακοινωθέν του ΤΕΕ έχει ως εξής:
Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας για την ανώτατη εκπαίδευση που ψηφίζεται σήμερα στην Βουλή αποτελεί περιφανή νίκη του παλαιοκομματισμού και της ρουσφετολογικής παράδοσης, η οποία καθηλώνει επί δεκαετίες τον εκσυγχρονισμό της χώρας. Η κρισιμότητα των περιστάσεων δεν επιτρέπει την υποδούλωση του υγιούς αναπτυξιακού μοντέλου και της παραγωγικής δομής που χρειάζεται η χώρα, στις συντεχνίες της ισοπέδωσης που επιδιώκουν να διαιωνίζεται η κυριαρχία της μετριότητας και της χαμηλής προσπάθειας. Αυτές οι δυνάμεις θέτουν για άλλη μια φορά στο στόχαστρο τους το υψηλό επιστημονικό δυναμικό της χώρας.
Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας παρέμεινε προσηλωμένο στο δρόμο που χάραξε ο Απόστολος Κακλαμάνης και συνέχισε με πάθος ο μόνιμος υφυπουργός των κυβερνήσεων Καραμανλή, Σπύρος Ταλιαδούρος. Σε βάρος των επιστημόνων της ολιστικής-πραγματικής Ανώτατης Παιδείας δικαιώνεται η λογική της ελάχιστης προσπάθειας με μικροπολιτική επιδίωξη την στήριξη της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας από το χώρο των ΤΕΙ στη μάχη που έχει προαναγγελθεί ότι θα ξεκινήσει με την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς και στις λογικές της διακομματικής ομάδας αναπαραγωγής βουλευτών από τη συντεχνία των καθηγητών ΤΕΙ, της κρατικοδίαιτης ΕΕΤΕΜ και της εσωκομματικής εκμετάλλευσης των οργανώσεων νεολαίας των ΤΕΙ.
Καμιά κουβέντα για τις πραγματικές στρεβλώσεις, κανένας αξιόπιστος μηχανισμός ελέγχου για το πώς βαφτίζονται οι μελέτες ερευνητικά προγράμματα από κυβερνητικούς οργανισμούς, για το πώς οι καθηγητές θα είναι και επαγγελματίες, για το πώς διασφαλίζεται κάθε στρέβλωση που δεν εξυπηρετεί την εκπαίδευση και την έρευνα.
Το Υπουργείο Παιδείας, αντί να νουθετεί πρέπει να απολογηθεί, ως συνεχιστής αυτής της πολιτικής και κύρια υπεύθυνο για τη σημερινή κατάσταση και στην κοινωνία και στην παιδεία.
Ακριβώς την ίδια χρονική περίοδο που σε όλη την Ευρώπη εγκαταλείπεται ως αποτυχημένο το μοντέλο της Μπολόνια, στη χώρα μας ετεροχρονισμένα επιχειρείται να εισαχθεί ο 3ετής κύκλος σπουδών αντί να αναγνωριστούν τα διπλώματα των Μηχανικών ως master και να απελευθερωθούν οι παραγωγικές δυνάμεις τους στη μάχη της ανάπτυξης. Είναι άλλωστε ενδεικτικό το παζάρι της ηγεσίας του Υπουργείου με τις συντεχνίες των ΤΕΙ:
1. Το βράδυ της Δευτέρας υπήρχε διάταξη, που αναγνώριζε τις πενταετείς σπουδές ως master, γεγονός στο οποίο αντέδρασε η ΕΕΤΕΜ.
2. Το πρωί της Τρίτης η Υπουργός Παιδείας, κα Διαμαντοπούλου απέσυρε την διάταξη.
3. Το απόγευμα της ίδιας μέρας η κυβέρνηση στο Κοινοβούλιο μιλούσε για αξιοκρατία, για δικαιοσύνη, για άλλα ήθη στην Παιδεία, στην κοινωνία και στην πολιτική, για διεθνοποίηση των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Πως εννοεί η κυβέρνηση τους παραπάνω όρους:
Αξιοκρατία: οι θεσμοθετημένες πενταετείς σπουδές, οι οποίες στην πραγματικότητα είναι 6,5 χρόνια στα ελληνικά πολυτεχνεία και στις πολυτεχνικές σχολές ισοτιμούνται με τα 3,5 χρόνια ΑΤΕΙ, τα τρία χρόνια ΤΕΙ και τα διετή ΚΑΤΕΕ;
Δικαιοσύνη: οι απόφοιτοι των πολθτεχνείων και πολυτεχνικών σχολών ολοκληρώνουν τον πρώτο κύκλο σπουδών μετά από πενταετία. Οι απόφοιτοι των ΤΕΙ τον ολοκληρώνουν μετά από 2 εως 3,5 χρόνια. Απολύτως ρουσφετολογικά δίνεται η δυνατότητα στα ΤΕΙ, χωρίς επιστημονικό προσωπικό, χωρίς υλικοτεχνική υποδομή, με διαδικασίες που δεν καθορίζουν ούτε το πρόγραμμα σπουδών, να δημιουργούν και δεύτερο κύκλο σπουδών. Ποια η συνέχεια; Μα φυσικά, στο εθνικό πλαίσιο προσόντων, να προσδιοριστεί το επίπεδο σπουδών ! Και προφανώς, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου, θα τοποθετήσει σε ανώτερο επίπεδο τον απόφοιτο ΤΕΙ, με master – καθώς θα έχει ολοκληρώσει δυο κύκλους σπουδών – σε σχέση με τον απόφοιτο του Πολυτεχνείου !
Διεθνοποίηση των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων: οι πενταετείς σπουδές των πολυτεχνείων της χώρας – κατά συνέπεια – ισοτιμούνται με bachelor, κάθε τυχαίου «Ευρωπαϊκού» Πανεπιστημίου, αμφιβόλου ποιότητας και χαμηλής αξιολόγησης. Κατά τα λοιπά ο στόχος είναι να έρθουν ξένοι και να σπουδάσουν στην Ελλάδα. Για ποιο λόγο; Για να λάβουν το bachelor, σε 6,5 χρόνια; Είναι λογική αυτή που πρυτανεύει στο υπουργείο Παιδείας; Ή θεωρεί ότι στηρίζει με αυτόν τον τρόπο τα Πανεπιστήμια και τα Πολυτεχνεία της χώρας; Όταν, μάλιστα, επιτρέπει σ’ ένα «υπερανώτατο» ΤΕΙ να συγκροτήσει δεύτερο κύκλο σπουδών με πανεπιστήμιο του εξωτερικού, αμφιβόλου ποιότητας, κατεύθυνσης, αξιολόγησης, και να μοιράζει χαρτιά, ώστε να πετύχει πλήρως την διεθνοποίηση. Την ίδια ώρα το υπουργείο Παιδείας, όταν ακόμη και οι Μηχανικοί, λόγω της δραματικής ανεργίας, ψάχνουν να βρουν επαγγελματική λύση σε κάποια Ευρωπαϊκή χώρα, φροντίζει ώστε αυτό το υψηλό επιστημονικό δυναμικό να διατεθεί σε ...χαμηλή τιμή. Είναι εκφρασμένη, άλλωστε, η επιθυμία της Γερμανίας για τους Έλληνες Μηχανικούς, αλλά όχι να τους πληρώσουν και ακριβά!!!
Άλλα ήθη στην Παιδεία, στην κοινωνία, στην πολιτική: όποιος είναι καθηγητής ΤΕΙ, έχει συγγενή ή φίλο στην Διοίκηση της ΕΕΤΕΜ, τον στηρίζουν στις εκλογές οι οργανώσεις των νεολαιών των ΤΕΙ, τον στηρίζουν στα συνέδρια των κομμάτων. Αυτό πλέον είναι διαπιστωμένο. Δεν εξαιρείται αυτών των νέων ηθών και των νεωτερισμών του Υπουργείου Παιδείας. Και στο εξής τα νέα ήθη για την κοινωνία, το μήνυμα της κυβέρνησης στην ελληνική νεολαία, είναι ένα και σαφές: «προσπαθήστε λίγο. Γίνεται μέτριοι. Μην προσπαθήσετε να σπουδάσετε στα Πολυτεχνεία και στα Πανεπιστήμια της χώρας. Πηγαίνετε σε ένα ΤΕΙ ή σε ένα ΙΕΚ. Το Υπουργείο Παιδείας, θα σας αποκαταστήσει, διαχρονικά».
Τριάντα χρόνια ζούμε το ίδιο έργο.
Η κατά τα άλλα κυβέρνηση των τομών δεν διαβάζει προφανώς τις προτάσεις του ΟΟΣΑ για την Παιδεία. Τι προτείνει για τα ΤΕΙ; Τι προτείνει για την Ανώτατη Παιδεία;
Διαβάζει μόνο τις προτάσεις του ΟΟΣΑ για τα «φιλολαϊκά» οικονομικά μέτρα.
Οφείλουμε, ακόμη και αυτή την ώρα, να θυμίσουμε ότι όπου εφαρμόστηκε το συγκεκριμένο μοντέλο που εισάγεται και στην Ελλάδα με το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, διαπιστώθηκε ότι το 3+2 δεν ισοδυναμεί με τον ενιαίο 5ετή κύκλο σπουδών των Μηχανικών. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα της Ισπανίας, της Ιταλίας, της Γαλλίας, Πανεπιστήμια της Αμερικής κ.α.
Σήμερα στη Χώρα μας έχουμε 107.000 Διπλωματούχους Μηχανικούς υψηλού επιπέδου σπουδών και κατάρτισης. Το γεγονός ότι με το προσχέδιο νόμου δίνεται η δυνατότητα να υπάρξουν 3ετή προγράμματα σπουδών θα έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση των σπουδών και την υποβάθμιση της ποιότητας άσκησης του επαγγέλματος, με άμεσο κίνδυνο για το δημόσιο συμφέρον και για την ανάπτυξη της χώρας.
Τα προγράμματα σπουδών και επομένως οι ειδικότητες των Μηχανικών κινδυνεύουν πλέον να πολλαπλασιαστούν ανεξέλεγκτα, με μικρό επαγγελματικό εύρος και σε αναντίστοιχα επιστημονικά πεδία.
Η τάση στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο είναι η κατάργηση του “μοντέλου” της Μπολόνια. Τα ελληνικά Πολυτεχνεία παράγουν Μηχανικούς υψηλής ποιότητας, εξάγουν τεχνογνωσία και έχουν διεθνή αναγνώριση. Αυτό που χρειάζεται είναι προσπάθεια, για να συνδεθούν και να αξιοποιηθούν με την αναπτυξιακή πορεία της χώρας.
Αντί αυτού επιχειρείται μια πρωτοφανής επίθεση στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο και ισοπέδωση του επιστημονικού δυναμικού της χώρας.
Η κυβέρνηση με την επιλογή της να υποκύψει στις συντεχνίες της ισοπέδωσης αναλαμβάνει ιστορικές ευθύνες για την υποβάθμιση του επιστημονικού δυναμικού της χώρας και την πλήρη απορρύθμιση της αγοράς εργασίας και της ανάπτυξης.
Ο επιστημονικός κόσμος της χώρας θα αντισταθεί στην επιχειρούμενη ισοπέδωση, είτε το Σχέδιο Νόμου ψηφισθεί στις 24 Αυγούστου είτε σε οποιαδήποτε άλλη χρονική στιγμή.
Θα αντισταθεί σε αντιδημοκρατικές, παλαιοκομματικές, ρουσφετολογικές πολιτικές και πρακτικές, που ισοπέδωσαν τις κοινωνικές αξίες και μας οδήγησαν στην σημερινή κρίση.


Απ. Κακλαμάνης στη Βουλή για το ΤΕΕ και τα ΤΕΙ

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Είναι σύμπτωμα και αυτό, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.
Βουλιάζουμε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Βουλιάζει η χώρα και οι διάφορες ελίτ κάθονται αμέριμνες στο ηφαίστειο που ενεργοποιείται και αμέριμνες βυζαντινολογούν.
Οι συντεχνίες ασύδοτες εκβιάζουν ακόμα και το Κοινοβούλιο.
Θα δώσω για τα Πρακτικά την ανακοίνωση του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, μια προσωπική επίθεση εναντίον μου και εναντίον του κ. Ταλιαδούρου από τη Νέα Δημοκρατία. Είναι ένα μήνυμα ότι όποιος δεν πειθαρχεί στις συντεχνίες, θα τις έχει απέναντί του, όπως ο Πέτρος Ευθυμίου που ως Υπουργός Παιδείας το 2001, όταν έφερε το ν. 2916, αντιμετώπισε εκβιασμούς δημοσία προς τον τότε Πρωθυπουργό τον κ. Σημίτη να τον απολύσει. Όλες οι κυβερνήσεις από το 1974 και μετά όταν αποτολμούσαν να κάνουν κάτι εναντίον αυτής της μεγάλης συντεχνίας κινητοποιούνταν με απεργίες και στάσεις εργασίας στα δημόσια έργα.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα προσπαθήσω να είναι λιγότερο συναισθηματικός ο τόνος στην τοποθέτησή μου. Πρέπει να ξέρετε, όμως, ότι ζω αυτήν τη διελκυστίνδα επανάστασης και αντεπανάστασης στην παιδεία από όταν έφυγα δέκα χρονών από το σπίτι μου ξυπόλητος και έπρεπε να παίζω κορώνα-γράμματα τη ζωή μου, για να μπορέσω με εξετάσεις στο γυμνάσιο, με εξετάσεις στο νυκτερινό σχολείο, με εξετάσεις στο πανεπιστήμιο, με δουλειά, με μόχθο.
Θέλω να με ακούσει η κυρία Υπουργός. Αν θέλει, ας έρθει μία φορά η κυρία Διαμαντοπούλου να με ακούσει. Ξέρει τα αισθήματά μου απέναντί της και ξέρει ότι οι πραγματικοί φίλοι δεν χαϊδεύουν μπροστά για να κτυπάνε με το στιλέτο πίσω. Αυτό γνωρίζει η Υπουργός, ότι είναι ειλικρινή τα αισθήματα που τρέφω.
Είναι και αυτή, όμως, σήμερα στόχος της επίθεσης του Τεχνικού Επιμελητηρίου. Λέει, κυρία Υπουργέ, ότι συνεχίζετε τη ρουσφετολογική και παλαιοκομματική σας παράδοση. Γιατί; Διότι την τελευταία στιγμή, χωρίς να υπάρχει στο αρχικό νομοσχέδιο, χωρίς να συζητηθεί στην Επιτροπή, ετέθη μία διάταξη.
ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Πού ετέθη, κύριε Πρόεδρε; Γιατί δεν κατετέθη ποτέ στη Βουλή αυτό που λέτε.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Ένας λόγος παραπάνω, κυρία Υπουργέ. Θα το ακούσετε. Κυκλοφόρησε, λοιπόν, μία διάταξη και πρέπει να αναζητήσετε, κυρία Υπουργέ και το συντάκτη εντός του Υπουργείου και τη σχέση του και το αν μπορεί κανείς από ανώτατη λειτουργική θέση να λειτουργεί ως μέλος συντεχνίας και καθηγητής ιδρύματος που έχει ανοίξει πόλεμο με τα υπόλοιπα πανεπιστήμια και με τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Αυτή η διάταξη –τώρα το ακούω από την κυρία Υπουργό- τελικώς δεν κατετέθη καν.
Και ιδού! Εάν αυτό το Κοινοβούλιο, κυρίες και κύριοι, θα νομοθετεί όπως κάθε καναλάρχης, κάθε μεγαλοεκδότης, κάθε συντεχνία, κάθε οικονομικός μεγαλοπαράγοντας θα επιθυμεί, θα είμεθα οι τελευταίοι των ενόχων, γιατί η χώρα θα βουλιάξει. Ξέρετε πολύ καλά σε ποια κατάσταση βρισκόμαστε ως χώρα.
Είναι η στιγμή που όσες φορές στο παρελθόν αυτό το έθνος την έζησε βρήκε τη δύναμη, πέταξε από πάνω του τα βαρίδια, αγωνίστηκε. Το 1940, κυρίες και κύριοι, είχε δικτατορία. Ήθελε το δικτάτορα; Όχι, ασφαλώς, αλλά ως ένας άνθρωπος πήγε και πολέμησε.
Τώρα γιατί δεν πολεμάει ο λαός μας; Γιατί υβρίζει τους πάντες και τα πάντα; Γιατί απαξιώνει τους θεσμούς; Δεν απαξιώνει τους φορείς. Δεν του λένε για πρόσωπα, δεν εξατομικεύουν ευθύνες προσώπων, του λένε για το πολιτικό σύστημα. Άρα, δεν χρειάζεται Κοινοβούλιο, δεν χρειάζονται θεσμοί. Έχουμε μια άλλη εκστρατεία τώρα εναντίον των κοινωνικών κινημάτων.
Δεν φροντίσαμε να έχουμε κόμματα με δημοκρατική λειτουργία! Τότε δεν θα είχαμε ούτε εργατοπατέρες ούτε φοιτητοπατέρες, κυρίες και κύριοι! Φοιτητοπατέρες και εργατοπατέρες είναι αυτοί που προσκολλώνται στο άλφα ή βήτα στέλεχος, μεγάλο ή μικρό, που και εκείνο στοιχίζεται στα πορτοπαράθυρα των καναλαρχών και των εκδοτών, για να πάρει σειρά για τη λεγόμενη «ηγεσία», προκειμένου μετά να ασκήσει την ενός ανδρός αρχή!
Αυτές είναι αλήθειες! Αν κάποιος από εσάς δεν πιστεύει σ’ αυτά, τον προκαλώ να μου το πει και εγώ δεν θα πατήσω ξανά σ’ αυτήν την Αίθουσα!
Είναι κατακριτέα όλα αυτά τα μείζονα που αποσυνέθεσαν πράγματι και το εργατικό κίνημα και το φοιτητικό κίνημα, κάθε κίνημα! Μα, βέβαια, αφού εγκαταλείψαμε το έθνος, την έννοια «λαός»! Πήγαμε στους όρους «κοινωνία», «κοινωνία των πολιτών», «πολίτες εν δράσει», τάδε «Μη Κυβερνητική Οργάνωση»! Η δημοκρατία ως έννοια έπαψε να είναι ενιαία! Έγινε δημοκρατία της «καρέτα-καρέτα»! Δεν νοιάζομαι για τίποτα άλλο, παρά για το μικρόβιο του κουνουπιού του Νείλου!
Φίλες και φίλοι, επιτρέψτε μου, είστε όλοι νεώτεροι από εμένα και μπορώ να το πω έτσι. Αυτό το νομοσχέδιο δεν είναι ένα οποιοδήποτε νομοσχέδιο. Είναι μία προσπάθεια που κάνει αυτή η Κυβέρνηση να προχωρήσει, να σπάσει αυτό το απόστημα που υπάρχει στην ανώτατη εκπαίδευση! Το λάθος της είναι ότι παγιδεύεται σ’ αυτήν την κουβέντα που γίνεται επί ένα χρόνο στα σαλόνια και στα «μεγαλοεφημεριδοκαναλαρχογραφεία»!
Ποια είναι η συζήτηση που γίνεται και εδώ επί δύο μέρες; Γίνεται συζήτηση για τον Πρύτανη. Σας ερωτώ: Το πρόβλημά μας είναι ο ερασιτέχνης ηθοποιός που είναι Πρύτανης του Πανεπιστημίου και ο οποίος από τη Θεσσαλονίκη καλούσε τους Υπουργούς να πάνε να συσκεφθούν μαζί του, όταν στη Νομική Σχολή κινδυνεύαμε να τιναχθούμε –όχι το πανεπιστήμιο, αλλά η χώρα- με τριακόσιους ισλαμιστές που ένας εξ αυτών να ήταν φανατικός, θα έκανε παρανάλωμα τη χώρα; Ε, αυτό, λοιπόν, είναι το πρόβλημά μας;
Λέγονται πολλά περί του αυτοδιοικήτου και της ενδεχομένης αντισυνταγματικότητας. Εγώ πιστεύω ότι μετά τις διορθώσεις που έκανε η Υπουργός, δεν υπάρχει θέμα, κυρίες και κύριοι. Το θέμα δεν είναι πλέον το τυπικό θέμα συνταγματικότητας. Υπάρχει η πλειοψηφία που ορίζει πλειοψηφία και η πλειοψηφία αποφασίζει τι τελικώς εκλέγει.
Κυρία Υπουργέ, είναι άλλο θέμα αν θα δεχθείτε κάποιες βελτιώσεις. Είναι σωστό, πράγματι, αντί του ενός που θα ορίζει αυτό το Συμβούλιο –θα ορίσει έναν αντιπρόσωπο- να υπάρξει και ευρύτερη συμμετοχή. Δεν είναι αυτό το πρόβλημά μας. Ακόμα και για τους φοιτητές, όσον αφορά το λάθος του ν. 1268, πρέπει να σας πω, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι δεν έκανα εγώ το ν. 1268. Εγώ εκλήθην δύο μήνες μετά την ψήφισή του, να μαζέψω τα ασυμμάζευτα. Ήταν μία επανάσταση που εμπεριείχε μέσα της την αντεπανάσταση. Και οι αντεπαναστάσεις δεν είναι δεξιές ή αριστερές. Οι επαναστάσεις είναι επαναστάσεις. Οι αντεπαναστάσεις έρχονται με διάφορες μορφές.
Στο ν. 1268, η αντεπανάσταση ήρθε με μορφή, με προσωπείο τάχα προοδευτικό και αριστερό. Εγώ έκανα το νόμο για τα T.E.I. και μετά από εμένα, δυστυχώς, ο πρώτος Υπουργός είναι μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου! Κανένα ενδιαφέρον για τα T.E.I.! Στη συνέχεια, δεύτερος Υπουργός ο κ. Σουφλιάς, παρομοίως και χειρότερα!
Εγώ πιστεύω ότι η κυρία Διαμαντοπούλου θα τερματίσει αυτόν τον κατήφορο. Θα καταθέσω στα Πρακτικά, κυρία Υπουργέ, το εξής: Υπάρχουν Τμήματα των T.E.I. που ιδρύθηκαν το 1983, το 1984, το 1985, το 1986 που έφυγα από το Υπουργείο. Αυτά τα Τμήματα άρχισαν να γίνονται στα πανεπιστήμια έπειτα από δέκα και δεκαπέντε χρόνια, όπως το Τμήμα Ρομποτικής, τα Τμήματα Ψηφιακής Τεχνολογίας ή τα Τμήματα Πληροφορικής.
Στο Τμήμα Πληροφορικής του ΤΕΙ της Αθήνας ο τελευταίος που μπήκε πέρσι -δείτε το στα στοιχεία σας- είχε μεγαλύτερο βαθμό από εκείνον που μπήκε πρώτος στο Τμήμα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών της Κρήτης.
Η Πάτρα έχει από το ’85 -όταν ούτε για πράσινες ενέργειες ούτε για πράσινα άλογα μιλούσαν στην Ελλάδα- τμήμα για τα φωτοβολταϊκά και Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
Ιδού, ο Πρόεδρος κ. Πετσάλνικος, ο Πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου έδωσαν, σφυροκοπούμενοι κι αυτοί από τις συντεχνίες, τη μάχη τους για τα ΤΕΙ. Τα ΤΕΙ, φίλες και φίλοι, λόγω της φύσεώς τους έχουν ευελιξία, έχουν δυνατότητα να απορροφήσουν έγκαιρα και καινοτομίες, νέες ιδέες, επαναστατικές αλλαγές σήμερα στην τεχνολογία και δυστυχώς δεν είναι στα σαλόνια οι άνθρωποι αυτοί. Ζήτησα από τον Πρωθυπουργό να πάρει έναν πίνακα, για το πόσοι είναι οι καθηγητές πανεπιστημίων, κυρίως αυτοί οι ελάχιστοι, διότι πλείστοι και στα πανεπιστήμια κοπιάζουν. Αυτοί που γυρίζουν μέσα στα πόδια μας και ζητούν θέσεις σε οργανισμούς, σε συμβούλια, σε επιτροπές είναι αυτοί που καθοδηγούν ένα χρόνο τώρα μία συζήτηση που γίνεται πέρα από την ουσία των πραγμάτων σε ολόκληρη τη χώρα.
Θα καταθέσω στα Πρακτικά το ειδικό επιστημονικό περιοδικό για τον τομέα των φωτοβολταϊκών σε ολόκληρη την Ευρώπη. Στην Ελλάδα, μόνο το τμήμα αυτό της Πάτρας κάνει θερινά τμήματα όπου έρχονται κι από τον αραβικό κόσμο κι από την Ευρώπη και στο Υπουργείο Παιδείας δεν εγκρίνονται τα προγράμματα αυτά, παρόλο που η δαπάνη καταβάλλεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Απόστολος Κακλαμάνης καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Κυρία Υπουργέ, ο νόμος σας είναι τομή αρκεί να προχωρήσει με τόλμη και με τη συναίνεση αυτών που καταδυναστεύονται μέσα στα πανεπιστήμια, μέσα στα ΤΕΙ, της φτωχολογιάς, του κοσμάκη. Δεν μπορώ να ξεχάσω ότι έπρεπε να πάρω και το δώρο των Χριστουγέννων για να κάνω την εγγραφή μου στο πανεπιστήμιο, ότι έπρεπε να πληρώνω κάθε φορά που έδινα ένα μάθημα και τα κωλόκουρα του καθηγητή. Κανόνες χρειάζονται. Είπατε κι εσείς εδώ, γιατί να μην πληρώνει το παιδί σας και το δικό μου επίσης; Όμως για το παιδί του άνεργου –άκουσα τον κύριο Τζίμα από τη Δράμα- για το παιδί αυτού που αποδεδειγμένα δεν έχει εισοδήματα πώς θα γίνει;
Θέλετε να πάθουμε αυτό που έπαθαν οι Άγγλοι; Μηδενική κοινωνική κινητικότητα. Σάπισαν τα ανώτερα κοινωνική κλιμάκια, καμμία ανανέωση. Εσείς εδώ είστε οι πλείστοι από χωριά, δεν είστε από τζάκια.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΑΣΟΥΛΑΣ: Εγώ είμαι…
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Μόνο ο φίλος Κώστας που είχε παππού Ευρωβουλευτή.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Φίλιππος Πετσάλνικος): Κύριε Κακλαμάνη, παρακαλώ ολοκληρώστε.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Τελειώνω κύριε Πρόεδρε.
Τα ιδρύματα είναι ανώτατης εκπαίδευσης, άρα είναι ισότιμα. Ό,τι τα διαφοροποιεί δημιουργεί προστριβές και προβλήματα. Αυτή είναι η γνώμη μου, στο άρθρο 1 είναι ισότιμα.
Δεύτερον, αυτή η διαφοροποίηση που κάνετε με την παράγραφο 2 του άρθρου 4 δεν έχει καμία θέση και πρέπει να φύγει.
Τέλος, αφού δείτε αυτά τα στοιχεία που σας έδωσα και αυτά που θα προσθέσω για τα Πρακτικά, πιστεύω ότι πρέπει να καταλήξετε ότι με ελεγμένες διαδικασίες πρέπει και τα ΤΕΙ να έχουν δυνατότητες τρίτου κύκλου σπουδών. Δεν είναι δυνατόν Τμήμα του Πανεπιστημίου του Ιονίου, όπως κατατέθηκε στα Πρακτικά της Επιτροπής, με 37 όλες και όλες δημοσιεύσεις μελών του να έχει εκδώσει 98 διδακτορικά!
Είναι πανεπιστήμια που αξίζουν τη στήριξή μας, είναι ΤΕΙ που αξίζουν τη στήριξή μας και είναι πανεπιστήμια και ΤΕΙ –ιδίως τμήματά τους- που πρέπει να καταργηθούν, κυρία Υπουργέ! Εγώ θα είμαι δίπλα σας.
Γι’ αυτό μη λέτε για συντμήσεις και καταργήσεις μόνο ιδρυμάτων και σχολών! Πρέπει να βάλετε «και τμημάτων». Δεν το λέει το νομοσχέδιο. Δείτε το, σας παρακαλώ! Διότι υπάρχουν τμήματα που τα «έσπειρε» ο «άλφα» πολιτευτής.
Διάκριση μεταξύ πολιτικού και πολιτευτή: Ο πολιτευτής νοιάζεται για τις επόμενες εκλογές, ενώ ο πολιτικός για τις επόμενες γενιές. Να το λέτε αυτό σε όσους απαξιώνουν, σε όσους έχουν δώσει μια ολόκληρη ζωή για την πρόοδο αυτού του τόπου.
Αυτά, λοιπόν, πρέπει να αντιμετωπιστούν, κυρία Υπουργέ.
Όσον αφορά το άσυλο, μην παγιδεύεστε από τη Νέα Δημοκρατία!
ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Φίλιππος Πετσάλνικος): Σας παρακαλώ, κύριε Κακλαμάνη, ολοκληρώστε!
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Ναι, κύριε Πρόεδρε.
Ποιος θα μπει μέσα στο πανεπιστήμιο, αν κάποιος που θα υβρίζεται από κάποιον καλέσει την Αστυνομία; Αυτό θεωρείται αδίκημα. Πρέπει να πάει η Αστυνομία. Χρειάζονται κανόνες εσωτερικοί.
Επίσης, μην πετάμε στην άκρη τους νέους! Να βρούμε τρόπο. Στο νόμο για τα ΤΕΙ το 100% εγώ το περιόρισα στο 30%. Βάλτε το, όπως το είπε ο νόμος Γιανννάκου, με συμμετοχή σε ενιαίο ψηφοδέλτιο του καθενός, ώστε να υπάρξει φοιτητικό κίνημα μακριά από Κόμματα, αλλά με νέους που θα έχουν ιδεολογική και πολιτική συμμετοχή, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι! Όχι πρόβατα που θα τα πάμε από εδώ ή από εκεί!
Ευχαριστώ πάρα πολύ.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΠΑΣΟΚ)


ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ: Απάντηση στο ΤΕΕ

«Για μια ακόμα φορά το Τ.Ε.Ε. δεν έχει πρόβλημα με το θεσμό «των Κολεγίων», το πρόβλημά του είναι η ύπαρξη των Τ.Ε.Ι….» τονίζει με ανακοίνωσή του το ΤΕΙ Πειραιά απαντώντας στο ΤΕΕ.Ειδικότερα το αακοινωθέν του ΤΕΙ Πειραιά έχει ως εξής:
Το Τ.Ε.Ε για μια ακόμη φορά παρέμεινε προσηλωμένο στη συντεχνιακή του πολιτική και σε πολιτικές βασισμένες σε προ του Β΄ παγκοσμίου πολέμου νόμους.
Γνωρίζει αλλά δε θέλει να παραδεχθεί την ευρωπαϊκή και παγκόσμια εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Η προσπάθεια να αναγνωρισθούν τα διπλώματα των Μηχανικών ως Master δεν είναι τωρινή.
Το Μάιο του 2003, στο Graz, ο κ. Θεμιστοκλής Ξανθόπουλος παρουσίασε τη σχετική πρόταση στη Σύνοδο των Πρυτάνεων των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων, στα πλαίσια της EUAConventionofEuropeanHigherEducationInstitutions.
Η πρόταση απορρίφθηκε άνευ επαίνων. Στη συνέχεια ο κ. Ξανθόπουλος διατύπωσε το ερώτημα εάν υπάρχει κάποιος διαχωρισμός μεταξύ των Μηχανικών των Πολυτεχνείων και των Μηχανικών των Πανεπιστημίων των Εφαρμοσμένων Επιστημών. Ο εκπρόσωπος των Γερμανών Βιομηχάνων του απάντησε ότι για αυτούς δεν υπάρχει διαχωρισμός. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι ποιος γνωρίζει καλύτερα τη δουλειά.
Το Τ.Ε.Ε. στην προσπάθεια κατασυκοφάντησης του θεσμού των Τ.Ε.Ι. αναφέρει ότι «ρουσφετολογικά δίνεται η δυνατότητα στα Τ.Ε.Ι., χωρίς επιστημονικό προσωπικό, χωρίς υλικοτεχνική υποδομή, με διαδικασίες που δεν καθορίζουν ούτε το πρόγραμμα σπουδών, να δημιουργούν και δεύτερο κύκλο σπουδών».
Πως εξηγεί λοιπόν το Τ.Ε.Ε., αν τα πιο πάνω είναι αληθή, το γεγονός ότι οι απόφοιτοι των Τ.Ε.Ι. παρακολουθούν μαζί με τους απόφοιτους των Πολυτεχνείων δεύτερο κύκλο σπουδών σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού και έχουν την ίδια επιτυχία;
Για μια ακόμα φορά το Τ.Ε.Ε. δεν έχει πρόβλημα με το θεσμό «των Κολεγίων», το πρόβλημά του είναι η ύπαρξη των Τ.Ε.Ι….
Τέλος το Τ.Ε.Ι Πειραιά, προσκαλεί το Προεδρείο του Τ.Ε.Ε., να επισκεφθεί τις εγκαταστάσεις του, προκειμένου να έχει μια σαφή εικόνα του Ιδρύματος.

Δυσαρέσκεια από τους καθηγητές των ΤΕΙ
Το ΚΔΣ της ΟΣΕΠ-ΤΕΙ, αφού έλαβε γνώση του περιεχομένου του σχεδίου νόμου για την Ανώτατη Εκπαίδευση, όπως ψηφίστηκε χθες 24-8-11 από τη Βουλή, εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά του και έχει να κάνει τις παρακάτω, καταρχήν, διαπιστώσεις:
1. Ο νέος νόμος θέτει φραγμό στην ακαδημαϊκή ολοκλήρωση των ΤΕΙ και δεν επιτρέπει να επιτελέσουν το ρόλο τους, συμβάλλοντας έτσι στην τεχνολογική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Το Υπουργείο ΠΔΒΜΘ, τελικά, κάτω από την πίεση οργανωμένων ομάδων και συμφερόντων υπαναχώρησε στα συμφωνηθέντα και δεν έδωσε τη δυνατότητα στα ΤΕΙ να οργανώνουν - βάσει ακαδημαϊκών κριτηρίων και προϋποθέσεων - τρίτο κύκλο σπουδών, που οδηγεί στην απόκτηση διδακτορικού διπλώματος, παρά την αναγνώριση της προσφοράς των ιδρυμάτων μας και του δίκαιου αιτήματός μας, από βουλευτές όλων των κομμάτων και πρώην υπουργούς παιδείας.
2. Είναι θετικό ότι το ΥΠΔΒΜΘ υιοθέτησε τις προτάσεις των Ομοσπονδιών ΑΕ και Έρευνας (ΠΟΣΔΕΠ, ΟΣΕΠ και ΕΕΕ) και άλλαξε τον τρόπο εκλογής του πρύτανη/προέδρου, ώστε αυτός να εκλέγεται από την ακαδημαϊκή κοινότητα. Όμως, η μή υιοθέτηση αυτού του τρόπου εκλογής για όλα τα μονοπρόσωπα όργανα διοίκησης (Κοσμήτορας/Διευθυντής Σχολής) και οι υπερεξουσίες που δίνονται στο Συμβούλιο του Ιδρύματος, θα δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα στην δημοκρατική οργάνωση και λειτουργία των ΑΕΙ.
Το ΚΔΣ της ΟΣΕΠ-ΤΕΙ επιφυλάσσεται να μελετήσει διεξοδικά το νέο νόμο, όταν αυτός δοθεί στην τελική του μορφή και θα τοποθετηθεί συνολικά στην επόμενη συνεδρίασή του.


Απάντηση της ΕΕΤΕΜ στο ΤΕΕ

Ρουσφετολογική τροπολογία απονομής μεταπτυχιακού διπλώματος, έξω από τα εκπαιδευτικά ήθη όλων των προηγμένων χωρών, επιχειρήθηκε να εισαχθεί στο νομοσχέδιο για τα Α.Ε.Ι από τα μέλη του Τ.Ε.Ε, δηλ. την Υπουργό Παιδείας, κα Α. Διαμαντοπούλου και τον αρχισυντάκτη του νόμου - Ειδικού Γραμματέα Α.Ε.Ι, κ. Β. Παπάζογλου.
Η προκλητική τροπολογία, την οποία θα πλήρωναν αδρά οι έλληνες φορολογούμενοι, αποσύρθηκε τελικά από την ίδια την Υπουργό Παιδείας, η οποία δήλωσε ότι «υπάρχουν προβλήματα και με το Λογιστήριο του Κράτους αλλά και κάποια προβλήματα που έχουν σχέση με τη συνταγματικότητα», επιβεβαιώνοντας, με αυτόν τον τρόπο, πλήρως τις θέσεις της Ένωσής μας, μερίδας Βουλευτών και των Προέδρων των Τ.Ε.Ι.
Μετά την απόσυρση της εν λόγω τροπολογίας, το Τ.Ε.Ε, μετέτρεψε την απογοήτευση του σε επιθετική και υβριστική συμπεριφορά κατά της ένωσης μας και των ΤΕΙ.
Συγκεκριμένα χθες (Τετάρτη 24 Αυγούστου) προχώρησε στην έκδοση Δελτίου Τύπου, στο οποίο περιέχονται παραπλανητικοί και συκοφαντικοί χαρακτηρισμοί και ποινικά κολάσιμες ψευδείς αναφορές, εναντίον μελών της Κεντρικής Διοικούσας Επιτροπής της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ, μελών του Ελληνικού Κοινοβουλίου και Καθηγητών Τ.Ε.Ι, δηλ. όλων όσοι αρνούνται να υποκύψουν στους εκφοβισμούς και τις απειλές του Τ.Ε.Ε.
Με αφορμή το εν λόγω Δελτίο Τύπου του Τ.Ε.Ε και όσα αναφέρονται σε αυτό, η Επαγγελματική και Επιστημονική Ένωση Πτυχιούχων Μηχανικών Τ.Ε.Ι (Ε.Ε.Τ.Ε.Μ), επισημαίνει τα εξής:
Τα δικαιώματα της συντεχνίας του ΤΕΕ θεμελιώθηκαν το 1923 και κλειδώθηκαν τις χρονιές 1930 &1934 και κυρίως την δεκαετία 1950-1960.
Το Τ.Ε.Ε αναπαράγει την γνωστή συλλογιστική των τελευταίων δεκαετιών, η οποία εμφορείται από μια συντεχνιακή λογική που έχει τις ρίζες στη δεκαετία του 1920 και στη δεκαετία του 1950, τότε που η πρόσβαση στις ανώτατες σπουδές ήταν δικαίωμα λίγων.
Τότε, με διοικητικό τρόπο, δημιουργήθηκαν ολιστικά επαγγέλματα ακόμη και με αποφάσεις Νομαρχών(!) που απένειμαν πολλαπλά επαγγελματικά δικαιώματα ή συνήθως με βασιλικά και χουντικά διατάγματα, ανεξάρτητα από το περιεχόμενο των σπουδών των τότε Πολυτεχνικών και Γεωπονικών σχολών.
Η εποχή που ένας τίτλος σπουδών εξασφάλιζε κύρος και οικονομική άνεση έχει περάσει ανεπιστρεπτί, αφού πλέον υπάρχει ανοικτή πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση και η τεχνολογία εξελίσσεται με απίστευτους ρυθμούς.
Μέσα στο παραλήρημα της, η Διοίκηση του Τ.Ε.Ε βλέπει παντού εχθρούς, ρίχνει λάσπη στα Τ.Ε.Ι και εμπλέκει άδικα Βουλευτές και πρώην Υπουργούς, οι οποίοι δεν υπέκυψαν σε συντεχνιακές πιέσεις και κράτησαν ίσες αποστάσεις από Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι, αποτελώντας φωτεινές εξαιρέσεις.
Η προχειρότητα δε της ρύθμισης για ισοτιμία των 5ετων διπλωμάτων με Μάστερ, την οποία κατάφερε να εισάγει εκτός διαδικασιών, (δείχνοντας ποιος έχει τις προσβάσεις στο Υπουργείο Παιδείας) με προφανή την επιδίωξη αναδρομικής ισχύ της, φανερώνει ότι έγινε μόνο και μόνο για να δώσει ως μπόνους στα μέλη του Τ.Ε.Ε - δημοσίους υπαλλήλους - το επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών.
Η διοίκηση του Τ.Ε.Ε, σαν κακομαθημένο παιδί που δεν του κάνουν το χατίρι, προβαίνει σε άστοχούς χαρακτηρισμούς και ψεύδη.
Προκειμένου να μη δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις στην κοινή γνώμη, οφείλουμε να διευκρινίσουμε:
  • Η διάρκεια των σπουδών στα Τ.Ε.Ι με βάση την κείμενη νομοθεσία είναι 4ετης και όχι 2ετής!
  • Η Υπουργός Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου και ο ειδικός Γραμματέας Α.Ε.Ι κ. Β. Παπάζογλου από την ανάληψη των καθηκόντων τους, ουδέποτε ικανοποίησαν το αίτημα μας για συνάντηση με τις ενώσεις Πτυχιούχων των σχολών Τ.Ε.Ι, ενώ η Διοίκηση του Τ.Ε.Ε συζητάει μαζί τους επίσημα και ανεπίσημα όποτε το θελήσει, δείχνοντας ποιος έχει το πάνω χέρι στο Υπουργείο.
  • Στην Ε.Ε.Τ.Ε.Μ μόνο πέντε (5) Βουλευτές είναι μέλη της, σε αντίθεση με τους σαράντα τρεις (43) Βουλευτές μέλη του Τ.Ε.Ε!
  • Τα 5 και όχι τα 6,5 έτη σπουδών στα Πολυτεχνεία με τους νόμους του 1930, που διαφυλάσσει «ως κόρη οφθαλμού το Τ.Ε.Ε», δίνουν πρόσβαση σε 3-5 επαγγέλματα, σε αντίθεση με τους πτυχιούχους Τ.Ε.Ι, για τους οποίους τα 4 έτη σπουδών, αντιστοιχούν σε ένα επάγγελμα, την τυπική κατοχύρωση του οποίου το Τ.Ε.Ε και οι Κυβερνήσεις, ακόμα και σήμερα, αρνούνται με διαφόρους τρόπους και δικαστικές παρεμβάσεις!
  • Στη διοίκηση της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ κανείς δεν είναι Καθηγητής Τ.Ε.Ι και δεν έχει συγγενή καθηγητή Τ.Ε.Ι. Πόσο μάλλον που κανένα μέλος της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ με μεταπτυχιακές σπουδές και γλωσσομάθειες, δεν είναι Γ. Γραμματέας Υπουργείου, Ειδικός Γραμματέας ή Υπουργός, όπως ισχύει κατά κόρον για τα μέλη του Τ.Ε.Ε και του ΓΕΩΤ.Ε.Ε.
  • Κανένα μέλος της διοίκησης της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ δεν είναι διορισμένο σε Δ.Σ Δημόσιου Οργανισμού ή Δ.Ε.Κ.Ο ή Ν.Π.Δ.Δ, σε αντίθεση με τα μέλη της Αντιπροσωπείας & της Διοικούσας Επιτροπής του Τ.Ε.Ε.
  • Οι εκπρόσωποι της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ σε γνωμοδοτικά όργανα της Πολιτείας δεν ξεπερνούν τα 5-6 άτομα, είναι ελάχιστοι σε αντίθεση με τα αντίστοιχα χιλιάδες διορισμένα, και αμειβόμενα από τον κρατικό κορβανά, μέλη του Τ.Ε.Ε σε Τεχνικά Συμβούλια και Επιτροπές του Δημοσίου και του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα!!
  • Στα τέσσερα (4) παραγωγικά Υπουργεία, τα οποία προωθούν θέματα που αφορούν την επαγγελματική δραστηριοποίηση των Μηχανικών Τ.Ε.Ι, το Τ.Ε.Ε έχει ως μέλη του είτε Υπουργούς ή Υφυπουργούς, Γ. Γραμματείς, Συμβούλους και Διευθυντές των Υπουργείων, συμμετέχοντας ουσιαστικά στο σχεδιασμό όλων των νομοσχεδίων και κανονιστικών πράξεων με τα γνωστά αρνητικά αποτελέσματα για την επαγγελματική δράση των μελών μας.
  • Το μόνιμο Εκπαιδευτικό προσωπικό των Τ.Ε.Ι είναι κάτοχοι διδακτορικού και μεταπτυχιακού διπλώματος εκ του νόμου και «εν τοις πράγμασι».
Επίσης, είναι γνωστό, ότι μέσω των Υπουργών και Υφυπουργών - μελών του εν λόγω Φορέα, ανεξάρτητα πολιτικής απόχρωσης των Κυβερνήσεων, τα τελευταία 25 χρόνια, έχει αποτραπεί η επαγγελματική κατοχύρωση των Πτυχιούχων Τ.Ε.Ι με διάφορες παρεμβάσεις του Τ.Ε.Ε.
Αυτές οι αναλογίες, όχι μόνο δεν ευνοούν την προώθηση θεμάτων των πτυχιούχων Τ.Ε.Ι, αλλά αντίθετα αποδεικνύουν το διακομματικό «lobbying» του Τ.Ε.Ε στο κράτος και την ελληνική Βουλή, σε βάρος των πτυχιούχων.
Στη μομφή περί «κρατικοδίαιτης Ε.Ε.Τ.Ε.Μ» ισχύει το ρητό: «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα», αφού η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ, σε αντίθεση με το Τ.Ε.Ε, δεν έχει εισπράξει ούτε ένα ευρώ από το Δημόσιο, δεδομένου ότι στηρίζεται αποκλειστικά στις συνδρομές των μελών της και φυσικά δεν έχει σχέση με τα εκατομμύρια ευρώ τα οποία διαχειρίζεται η διοίκηση του Τ.Ε.Ε για διάφορες υπηρεσίες της!
Διαβεβαιώνουμε τον ελληνικό λαό ότι θα επανέλθουμε, διότι είναι πλέον ανάγκη να αποκαλυφθεί η μεγαλύτερη κλειστή επαγγελματική συντεχνία της χώρας, η οποία γλύτωσε χάρη της προστασίας που της παρέχει το διακομματικό «lobbying» και από την πρόσφατη ψήφιση του σχετικού νομού για τα κλειστά Επαγγέλματα.
Όσον αφορά το αν σπουδάζουν οι μέτριοι στα Τ.Ε.Ι τούτο το διαψεύδουν η πλειάδα των πτυχιούχων ΤΕΙ με λαμπρές σπουδές οι οποίοι κοσμούν τα πανεπιστήμια του εξωτερικού και οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες μέλη της ένωσης μας οι οποίοι συμμετέχουν ενεργά στην έρευνα στην οικονομική ζωή της χώρας και στην τεχνολογική της ανάπτυξη.
Όταν επιτέλους αξιολογηθούν τα Τ.Ε.Ι και τα Πανεπιστήμια με ίσους όρους, με διεθνή και αντικειμενικά κριτήρια και με βάση τη χρηματοδότηση τους, τότε θα διαπιστώσουμε ποιες είναι οι ποιοτικές διαφορές τους.
Σε ότι αφορά το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας που αποτέλεσε την αφορμή για την αθλιότητα του περιεχομένου της ανακοίνωσης του Τ.Ε.Ε η θέση της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ, για την ανώτατη εκπαίδευση εκφράστηκε ήδη στο 19ο τακτικό Συνέδριό της , όπου αναφέρθηκε σε «ένα νέο ενιαίο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο Ανώτατης Εκπαίδευσης», εναρμονισμένο με τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά δεδομένα, το οποίο πρέπει να προβλέπει «Ενιαία δομή και λειτουργία των Α.Ε.Ι (Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι)» με:
  • τη δημιουργία ενός Ιδρύματος Α.Ε.Ι, ανά περιφέρεια
  • την καθιέρωση μέγιστης διάρκειας σπουδών 4 ετών, για όλα τα Α.Ε.Ι
  • καθιέρωση τριών κύκλων σπουδών στα Α.Ε.Ι.
  • την αποφυγή δημιουργίας σχολών τριετούς ή διετούς φοίτησης στα πλαίσια των Α.Ε.Ι.
  • την καθιέρωση δύο τομέων στα πλαίσια ενός ΑΕΙ, με ταυτόχρονη αναδιάρθρωση του τεχνολογικού και ανθρωπιστικού τομέα τους.
Όσον αφορά την ουσία του θέματος, η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ, δυστυχώς για τους πολέμιους της, θα αγωνιστεί για την απελευθέρωση του επαγγέλματος του Μηχανικού στην Ελλάδα από τα δεσμά της προπολεμικής εποχής και την πλήρη δικαίωση των Τ.Ε.Ι, στο θετικό εκπαιδευτικό δρόμο που ακολουθούν όλα αυτά τα χρόνια, από την ίδρυση τους μέχρι σήμερα.
Αυτή είναι η πρώτη απάντηση μας. Επιφυλασσόμαστε των δικαιωμάτων μας για προσφυγή στη Δικαιοσύνη όσον αφορά τις ύβρεις και τις συκοφαντίες που ανερυθρίαστα εκτοξεύονται εναντίον μας από το ΤΕΕ.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top