Σχολές Μαθηματικών - Οι βάσεις της ντροπής

Stefanosxios

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Stefanosxios αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών. Έχει γράψει 121 μηνύματα.
Ιδανικά, θα έπρεπε να γίνονται σεβαστές από το υπουργείο οι προτάσεις των τμημάτων για τον αριθμό των εισακτέων. Αυτό και μόνο θα ανέβαζε αρκετά τη βάση. Θα πάρω το μαθηματικό της Αθήνας σαν παράδειγμα που το ξέρω εκ των έσω. Όταν ζητάς συστηματικά λιγότερους από 200 εισακτέους ανά έτος αλλά κάθε χρόνο το υπουργείο αντιπροτείνει ~240 (247 φέτος) και, μαζί με μετεγγραφές, φτάνεις ~300 (π.χ. 297 στο έτος μου) είσαι σχεδόν στα διπλάσια άτομα από όσα το τμήμα εκτίμησε ότι μπορεί να διαχειριστεί.

Αλλά, αυτή η απλή απόφαση - γκουχ γκουχ, να αφήσει η κυβέρνηση της δεξιάς την «αγορά» των πανεπιστημίων να αυτορρυθμιστεί - έχει πολιτικό κόστος για κάθε κυβέρνηση, οπότε μένουμε στο να έχουμε φέτος σχεδόν τόσους εισακτέους όσους και πέρυσι (77.970 vs 78.335).



Δε φαντάζεσαι τι έχουν δει τα ματάκια μου σε ιδιαίτερα σε θεωρητικές σχολές - όχι ότι δεν υπάρχουν κι εξαιρέσεις, βέβαια.
Μία χαρά άρχοντες είναι. Ιατρική Αθήνα που το πανεπιστήμιο ζητά 100 άτομα του δίνουν 160 και μαζί με μετεγγραφές, αθλητές της πλάκας, αλλοδαπούς και τι αλλο υπάρχει γίνονται 400(χωρις πλάκα)
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Σίγουρα κάποια εξειδίκευση παίζει ρόλο απλά γενικά στον υπόλοιπο κόσμο έχουν άλλη εικόνα για το πως δουλεύει το "Μαθηματικό" σαν επιστήμη και σαν επαγγελματική ειδικότητα. Στην Ελλάδα είμαστε λίγο γενικά και χύμα με αποτέλεσμα να υπάρχει άγνοια στον πολύ κόσμο για το τι πραγματικά προσφέρει σαν επιστήμη. Έτσι παρατηρούνται φαινόμενα με τις βάσεις της ντροπής.

Σε αυτό έχει να κάνει και ο ίδιος ο κλάδος. Και στο εξωτερικό, το math popularization τώρα τελευταία είναι της μοδός. Στην Ελλάδα, προφανώς, ούτε να το συζητάμε. Σκέψου ότι σε ημέρα ανοικτών πανεπιστημίων στο μαθηματικό της Αθήνας έκριναν σωστό να μιλάνε σε παιδιά Β' Λυκείου για τόρους και αλγεβρική τοπολογία. Την ίδια μέρα, λίγα μέτρα παραπάνω, στο χημικό, τους εξηγούσαν πώς από παλιές συνταγές αλχημιστών μπορούσε κανείς να πάρει ιδέες για πειράματα κ.λπ. Είναι και θέμα ανθρώπων. Κάτι μας κάνει η σχολή και μας πειράζει μετά... :Ρ
 

Guest 336742

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
τι ειναι ο διαγωνισμός "Αρχιμήδης" ;
ειναι δύσκολος;

Είναι η Γ φάση του πανελλήνιου διαγωνισμού μαθηματικών. Για να πάρεις καλή θέση (αλλά και να φτάσεις) θέλει πολύυυυ διάβασμα.

Πέρα από το ότι τα προβλήματα είναι πολύ δύσκολα, περνάνε πολύ λίγα άτομα (30 περίπου απ'όλη την Ελλάδα) από το ξεσκαρτάρισμα που έχει ήδη γίνει σε Θαλή και Ευκλείδη.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Σε αυτό έχει να κάνει και ο ίδιος ο κλάδος. Και στο εξωτερικό, το math popularization τώρα τελευταία είναι της μοδός. Στην Ελλάδα, προφανώς, ούτε να το συζητάμε. Σκέψου ότι σε ημέρα ανοικτών πανεπιστημίων στο μαθηματικό της Αθήνας έκριναν σωστό να μιλάνε σε παιδιά Β' Λυκείου για τόρους και αλγεβρική τοπολογία. Την ίδια μέρα, λίγα μέτρα παραπάνω, στο χημικό, τους εξηγούσαν πώς από παλιές συνταγές αλχημιστών μπορούσε κανείς να πάρει ιδέες για πειράματα κ.λπ. Είναι και θέμα ανθρώπων. Κάτι μας κάνει η σχολή και μας πειράζει μετά... :Ρ

Tυπικά στη Σουηδία, Ολλανδία, Αγγλία, Αυστρία και Γερμανία από τη δεκαετία του 1980 δημιούργησαν δυο Τμήματα Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας κτλ ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες για "χαμηλές" απαιτήσεις σε Θετικές επιστήμες με έμφαση στο Παιδαγωγικό μέρος ή με "υψηλές" απαιτήσεις με έμφαση στην Ακαδημαϊκή έρευνα. Όχι όλα μαζί. Έτσι τα Μαθηματικά Τμήματα ή των διαφόρων Φυσικών μαθημάτων της μέσης εκπαίδευσης καλύπτονται με σπουδές σε Παιδαγωγικό Τμήμα με κατεύθυνση το γνωστικό αντικείμενο. Αυτό έχει ως συνέπεια να μην σπουδάζουν για δάσκαλοι πρώην μαθητές με κακές επιδόσεις στις Θετικές επιστήμες.

Οι εκπαιδευτικοί μέχρι και την τρίτη λυκείου ονομάζονται δάσκαλοι (teachers, Lehrer) γιατί απλά έχουν λάβει πρόγραμμα σπουδών σε παιδαγωγική σχολή με ειδικότητα γνωστικού αντικειμένου. Έτσι διαχωρίζονται από εκείνους που έχουν πιο βαρύ πρόγραμμα σπουδών με άλλες κατευθύνσεις προς την αγορά και την έρευνα.

Από πότε μια σχολή με τίτλο "Faculty of (Natural / Physical) Sciences" θεωρείται καθηγητική σχολή; Πείτε μου. Ας μας πουν οι διάφοροι δημοσιογράφοι που αναφέρονται στις καθηγητικές σχολές. Δηλαδή αν μια σχολή ονομάζεται "Faculty of Pedagogigal Sciences" ή "School of Education" δεν είναι πιο σαφής ως προς τη σχέση με το σχολείο;

Η Κεραμέως αντί για τέτοιες ιδέες, το έστρεψε στο άκυρο να ορίζει το κάθε Τμήμα ένα μάθημα βαρύτητας λες και αυτό θα λύσει το πρόβλημα της επιλογής Λόττο για το Μαθηματικό. Ήθελα να ξέρω, με βάση ποια χώρα βαδίζουμε εκπαιδευτικά;
 
Τελευταία επεξεργασία:

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Tυπικά στη Σουηδία, Ολλανδία, Αγγλία, Αυστρία και Γερμανία από τη δεκαετία του 1980 δημιούργησαν δυο Τμήματα Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας κτλ ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες για "χαμηλές" απαιτήσεις σε Θετικές επιστήμες με έμφαση στο Παιδαγωγικό μέρος ή με "υψηλές" απαιτήσεις με έμφαση στην Ακαδημαϊκή έρευνα. Όχι όλα μαζί. Έτσι τα Μαθηματικά Τμήματα ή των διαφόρων Φυσικών μαθημάτων της μέσης εκπαίδευσης καλύπτονται με σπουδές σε Παιδαγωγικό Τμήμα με κατεύθυνση το γνωστικό αντικείμενο. Αυτό έχει ως συνέπεια να μην σπουδάζουν για δάσκαλοι πρώην μαθητές με κακές επιδόσεις στις Θετικές επιστήμες.

Οι εκπαιδευτικοί μέχρι και την τρίτη λυκείου ονομάζονται δάσκαλοι (teachers, Lehrer) γιατί απλά έχουν λάβει πρόγραμμα σπουδών σε παιδαγωγική σχολή με ειδικότητα γνωστικού αντικειμένου. Έτσι διαχωρίζονται από εκείνους που έχουν πιο βαρύ πρόγραμμα σπουδών με άλλες κατευθύνσεις προς την αγορά και την έρευνα.

Από πότε μια σχολή με τίτλο "Faculty of (Natural / Physical) Sciences" θεωρείται καθηγητική σχολή; Πείτε μου. Ας μας πουν οι διάφοροι δημοσιογράφοι που αναφέρονται στις καθηγητικές σχολές. Δηλαδή αν μια σχολή ονομάζεται "Faculty of Pedagogigal Sciences" ή "School of Education" δεν είναι πιο σαφής ως προς τη σχέση με το σχολείο;

Η Κεραμέως αντί για τέτοιες ιδέες, το έστρεψε στο άκυρο να ορίζει το κάθε Τμήμα ένα μάθημα βαρύτητας λες και αυτό θα λύσει το πρόβλημα της επιλογής Λόττο για το Μαθηματικό. Ήθελα να ξέρω, με βάση ποια χώρα βαδίζουμε εκπαιδευτικά;

Η Ελλάδα χαράσσει τον δικό της δρόμο στην εκπαίδευση.

Τώρα, στο ζήτημα των θετικών επιστημών, εγώ είμαι υπέρ του να γίνεται ο διαχωρισμός αρκετά νωρίτερα. Ας μείνουν τα τμήματα ως έχουν, παρέχοντας κατευθύνσεις εντός της σχολής για περισσότερη ή λιγότερη εμβάθυνση στα μαθηματικά/φυσικές επιστήμες. Ας ανοίξουν όμως και φυσικομαθηματικά σχολεία όπως π.χ. στην Σερβία ή στη Ρωσία - και την πρώην ΕΣΣΔ. Όπως έχουμε τα μουσικά μας σχολεία - ορθά - όπως είχαμε τα αθλητικά κ.λπ., ας βοηθήσουμε τα παιδιά με ροπή προς αυτές τις επιστήμες να προχωρήσουν πιο γρήγορα και βαθύτερα. Ίσως να έχει νόημα η διάσπαση των προτύπων σε σχολεία με διαφορετικές κατευθύνσεις ανά επιστήμη.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top