Συλλογή ασκήσεων και τεστ στη Φυσική Προσανατολισμού

hararts95

Νεοφερμένος

Η hararts95 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών. Έχει γράψει 6 μηνύματα.
οχι κανονικα εφαρμοσα ορμη στον αξονα . ετσι βγαινει

ενταξει αριθμητικο ηταν το λαθος.. κλασικα... :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

miholoto

Νεοφερμένος

Ο miholoto αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Μπορώ να έχω απάντηση στο θέμα 292
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Μπορώ να έχω απάντηση στο θέμα 292?
Γενηθήτω το θέλημα σου...
Εκφώνηση:
ΛΥΣΗ



Σχόλια:

[FONT=&quot][/FONT]1) Η άσκηση αυτή, όπως και οι άλλες 3 των κυμάτων που ανέβασα, είναι μεγάλες για θέματα, αλλά νομίζω ότι περιέχουν πολλά πράγματα και πιστεύω ότι όποιος τις λύνει έχει κατανοήσει (σχεδόν) τα πάντα από τα κύματα.
2) Ευχαριστώ και μπράβο στα παιδιά που μου έστειλαν λύσεις με προσωπικά μηνύματα.
3) Σε όλες τις ασκήσεις Φυσικής χρειάζεται "πολύ καλό" σχήμα, αλλά η συγκεκριμένη απαιτεί ακόμα καλύτερο, μεγάλο και ακριβές (ακόμα και τις γωνίες μετρημένες με μοιρογνωμόνιο).
4) Πιστεύω ότι είναι μύθος αυτό που λέγεται "οι ασκήσεις ανάκλασης - διάθλασης θέλουν πολλή γεωμετρία". Η γεωμετρία που χρειάζεται είναι αυτή του γυμνασίου.
5) Για το τελευταίο ερώτημα έδωσα μια απλή (πρακτική) λύση. Μπορούσε να αντιμετωπισθεί και με άλλους τρόπους. Κάποιος φίλος μου έστειλε μια πολύ ωραία (μαθηματική) λύση με αναλυτική γεωμετρία (εξισώσεις ευθειών κλπ). Άξιος.
6) Καλή (τελική) μελέτη και καλή επιτυχία σε όλους.


 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

κωσ

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο κωσ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 152 μηνύματα.
Sos!!!! Παιδιά θέλω γρήγορα βοήθειαααα!!!!!!!!!!! Λοιπόν είναι μια άσκηση θεωριτικη.. Αρχικά έχουμε μια ταλαντωση σώμα ελατήριο χωρις τριβές .στη συνέχεια αν επιδρά δύναμη τριβής ανάλογη της γραμμιικης ταχύτητας να υπολογιστεί το νέο ω.δεν έχει σημασία αν θα είναι οριζόντιο η κατακόρυφο το σύστημα!!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

gregory nub

Διάσημο μέλος

Ο gregory nub αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,619 μηνύματα.
Στην ουσία, αυτό που σου ζητάει έμμεσα η άσκηση, είναι "η περίοδος μιας ταλάντωσης θα αλλάξει αν αυτή από αμείωτη γίνει φθίνουσα;".
Η απάντηση, (αν και λέει πως όντως αλλάζει ελάχιστα η περίοδος το σχολικό) είναι πως παραμένει σταθερή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

κωσ

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο κωσ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 152 μηνύματα.
Το ξέρω ότι λέει αυτό..αλλά ανξεχάσουμε αυτό που θεωρητικά υποθέτουμε πως με τύπους θα βρούμε το νέο ω??
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

gregory nub

Διάσημο μέλος

Ο gregory nub αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,619 μηνύματα.
Το ξέρω ότι λέει αυτό..αλλά ανξεχάσουμε αυτό που θεωρητικά υποθέτουμε πως με τύπους θα βρούμε το νέο ω??
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

κωσ

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο κωσ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 152 μηνύματα.
Δεν καταλαβαίνω τι θα πρέπει να κάνω για να βρω το νέο ω..λογικά δεν θα έχει σχέση με το παλιό??? Ακόμα δεν θα παίζει κάπου ρόλο ότι δίνει την τριβή ανάλογη της ταχύτητας???
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

JKaradakov

Τιμώμενο Μέλος

Ο Ιορδάνης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 12,311 μηνύματα.
Δεν καταλαβαίνω τι θα πρέπει να κάνω για να βρω το νέο ω..λογικά δεν θα έχει σχέση με το παλιό??? Ακόμα δεν θα παίζει κάπου ρόλο ότι δίνει την τριβή ανάλογη της ταχύτητας???

Πες μας καλά την άσκηση για να ξέρουμε και εμείς. :whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

gregory nub

Διάσημο μέλος

Ο gregory nub αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,619 μηνύματα.
Σε παραπέμπω στην σελίδα 18 του σχολικού βιβλίου... είναι η περίπτωση που σου δίνει, γιατί η δύναμη είναι ανάλογη της ταχύτητας. Τώρα δες δεξιά το (α)... Η περίοδος διατηρείται σταθερή για κάποιο b, και φυσικά εννοείται και το ω, αφού ισχύει . Το νέο ω είναι ίσο με το παλιό, και το βρίσκεις από την σχέση της προηγούμενης ανάρτησης.

ΥΓ: Αφού πέρασε αρκετή ώρα που δεν απάντησες, ελπίζω να λύθηκε η απορία σου...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Αρχικά έχουμε μια ταλαντωση σώμα ελατήριο χωρις τριβές .στη συνέχεια αν επιδρά δύναμη τριβής ανάλογη της ταχύτητας να υπολογιστεί το νέο ω.

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Δρ. Σπίτης

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Δρ. Σπίτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 195 μηνύματα.
Στην ουσία, αυτό που σου ζητάει έμμεσα η άσκηση, είναι "η περίοδος μιας ταλάντωσης θα αλλάξει αν αυτή από αμείωτη γίνει φθίνουσα;".
Η απάντηση, (αν και λέει πως όντως αλλάζει ελάχιστα η περίοδος το σχολικό) είναι πως παραμένει σταθερή.
Κανονικά πρέπει να πεις ότι η περίοδος αυξάνεται, αφού αυξάνεται το b ( από b=0 γίνεται b>0 ), αλλά η αύξηση αυτή της περιόδου μπορεί να θεωρηθεί αμελητέα αν το τελικό b είναι μικρό (όπως λέει και το σχολικό).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

νατ

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η νατ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 160 μηνύματα.
αν και έχω τελειώσει το λύκειο οπότε έχω κάποιοες παραπάνω γνώσεις κοίταγα αυτο που γράψατε και δεν καταλαβαίνω κάτι ..Δια πως από τη σχέση χ=Αe..ημωτ βρίσκεις αυτόν το ΄τυπο για το ω το καινούριο;;; το κανεις λιγο πιο αναλυτικά..δηλαδ΄ξ έστω ότι έχουμε ένα συστημα μάζα ελατήριο κατακόρυφο(αν βέβαια γίνεται αυτο)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

κωσ

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο κωσ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 152 μηνύματα.
Ευχαριστώ όλους το 3ερω αυτό που λέει το σχολικό αλλά γενικά τ έχω ψάξει και εκτός από τ πλαίσια του σχολείου... Αυτό που λες το καταλαβαιμω Δια αλλά δεν καταλαβαίνω ακριβώς πως προκύπτει αυτή η εξίσωση για το νέο ω και ακόμα δεν θα έπρεπε κάπου να χρησιμοποιείται το ότι η τριβή είναι ανάλογη της ταχύτητας.. Αλλιώς γιατί το δίνει???
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.

....δεν θα έπρεπε κάπου να χρησιμοποιείται το ότι η τριβή είναι ανάλογη της ταχύτητας.. Αλλιώς γιατί το δίνει???
Χρησιμοιείται. Στην εφαρμογή του θεμελιώδους νόμου της μηχανικής αντικαθιστούμε Fαντ = -b.υ
... δεν καταλαβαίνω ακριβώς πως προκύπτει αυτή η εξίσωση για το νέο ω
πως από τη σχέση χ=Αe..ημωτ βρίσκεις αυτόν το ΄τυπο για το ω το καινούριο;;; το κανεις λιγο πιο αναλυτικά..
Το έγραψα ότι ο υπολογισμός ξεφεύγει από τα όρια του λυκείου. Τώρα αν σας πώ ότι "πρόκειται για τυπική λύση της γραμμικής διαφορικής εξίσωσης δεύτερης τάξης με σταθερούς συντελεστές και το ω προκύπτει από το χαρακτηριστικό πολυώνυμο της διαφορικής εξίσωσης για μικρή απόσβεση" τι θα καταλάβετε? (Υπάρχει και σχετικό ΑΝΕΚΔΟΤΟ). Μάλλον πρέπει να μεγαλώσετε λίγο ακόμα. Έδωσα μια γενική ιδέα για να καταλάβετε τι περίπου γίνεται. Προφανώς στις πανελλήνιες δεν πρόκειται να σας ζητήσουν κάτι τέτοιο.
Όμως η σχέση που δίνει το ω λέει πολλά. (Για μένα έπρεπε να υπάρχει στο βιβλίο, χωρίς απόδειξη φυσικά). Να τι λέει:
1) Λ = b/2m : Το Λ εξαρτάται από τη μάζα και τη σταθερά απόσβεσης.
2) Για μικρή απόσβεση ω < ωο => Τ > Το : Η περίοδος της φθίνουσας είναι (λίγο) μεγαλύτερη από της αμείωτης.
3) Όταν το b αυξάνει, το ω μικράινει => η περίοδος μεγαλώνει (λίγο).
4) Όταν έχουμε μεγάλο b, το υπόριζο δεν είναι θετικό, άρα δεν υπάρχει ω ούτε Τ (απεριοδική ταλάντωση).
Και 2 ακόμα παρατηρήσεις: α) Το ότι η μεταβολή της περιόδου με τη σταθερά απόσβεσης είναι μικρή, δεν σημαίνει ότι η περίοδος δεν αλλάζει. β) Τα σχήματα του βιβλίου είναι λάθος, Αν τα προσέξετε θα δείτε ότι αυξάνοντας το b η περίοδος ...μικραίνει.
.

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Κάποιος φίλος με ρώτησε μερικές απορίες σχετικά με τις εξαναγκασμένες ταλαντώσεις και το συντονισμό. Νομίζω ότι το θέμα έχει πιο γενικό ενδιαφέρον και θα γράψω την απάντηση και εδώ. Η αλήθεια είναι ότι το βιβλίο αντιμετωπίζει το ζήτημα πολύ συνοπτικά και κάπως πρόχειρα. Έτσι θα προσπαθήσω να δώσω το "κάτι παραπάνω". Αναγκαστικά, υπάρχουν αναφορές σε μαθηματικά εκτός του λυκείου. Μη σταθείτε εκεί και φυσικά μη ρωτήσετε πώς λύνεται η διαφορική εξίσωση. Απλά να εστιάσετε ποιοτικά στα συμπεράσματα. Πιστεύω ότι έτσι θα βοηθηθείτε στην καλύτερη κατανόηση του θέματος. Πάμε λοιπόν:

ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΕΝΕΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ - ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Solmyr

Δραστήριο μέλος

Ο Solmyr αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 595 μηνύματα.
Παιδιά θα ήθελα να με βοηθήσετε σε κάτι.Στη σελίδα 27 του thread αυτού,στην άσκηση των κυμάτων,στο γ ερώτημα που ζητάει το στιγμιότυπο,γιατί για 3.5 seconds το κύμα πηγαίνει προς το χ=-0.6?Θετική ταχύτητα δεν έχει τη χρονική στιγμή αυτή?Προς τη ΘΙ δεν έπρεπε να πηγαίνει?

Άκυρο κατάλαβα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Μια που το θέμα ξεθάφτηκε, για όσους τέλειωσαν την επανάληψή τους στα κύματα, υπάρχει κάτι ενδιαφέρον στο "Στερεό":

Μια ομογενής ξύλινη ράβδος AB μήκους ℓ = 0,3m και μάζας M = 1kg ισορροπεί ελεύθερη σε λείο οριζόντιο επίπεδο. Ένα αμελητέων διαστάσεων σφαιρίδιο μάζας m = 0,5kg που κινείται οριζόντια με ταχύτητα υ1 = 15 m/s συγκρούεται κάθετα στο σημείο Γ της ράβδου το οποίο απέχει απόσταση ΟΓ = ℓ/4 από το μέσο Ο της ράβδου και η κρούση είναι ελαστική και ακαριαία. Να βρείτε:
α) Την ταχύτητα του κέντρου μάζας της ράβδου αμέσως μετά την κρούση.
β) Τον άξονα γύρω από τον οποίο θα περιστραφεί η ράβδος και τη γωνιακή ταχύτητα που θα αποκτήσει.
γ) Την ταχύτητα του σφαιριδίου μετά την κρούση.
δ) Τον αριθμό των περιστροφών που θα εκτελέσει η ράβδος στο χρονικό διάστημα που απαιτείται για να μετατοπιστεί το κέντρο μάζας της κατά χ = 8m.
ε) Το μέτρο της ταχύτητας του άκρου Β της ράβδου, όταν αυτή θα έχει συμπληρώσει 15,75 περιστροφές.
(Ροπή αδράνειας ράβδου ως προς άξονα που περνά από το κέντρο μάζας της και είναι κάθετος σ΄αυτήν Ι = 1/12 Μ ℓ², g = 10m/s²).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antwwwnis

Διάσημο μέλος

Ο Αντωωωνης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 2,939 μηνύματα.
Μια που το θέμα ξεθάφτηκε, για όσους τέλειωσαν την επανάληψή τους στα κύματα, υπάρχει κάτι ενδιαφέρον στο "Στερεό":

Μια ομογενής ξύλινη ράβδος AB μήκους ℓ = 0,3m και μάζας M = 1kg ισορροπεί ελεύθερη σε λείο οριζόντιο επίπεδο. Ένα αμελητέων διαστάσεων σφαιρίδιο μάζας m = 0,5kg που κινείται οριζόντια με ταχύτητα υ1 = 15 m/s συγκρούεται κάθετα στο σημείο Γ της ράβδου το οποίο απέχει απόσταση ΟΓ = ℓ/4 από το μέσο Ο της ράβδου και η κρούση είναι ελαστική και ακαριαία. Να βρείτε:
α) Την ταχύτητα του κέντρου μάζας της ράβδου αμέσως μετά την κρούση.
β) Τον άξονα γύρω από τον οποίο θα περιστραφεί η ράβδος και τη γωνιακή ταχύτητα που θα αποκτήσει.
γ) Την ταχύτητα του σφαιριδίου μετά την κρούση.
δ) Τον αριθμό των περιστροφών που θα εκτελέσει η ράβδος στο χρονικό διάστημα που απαιτείται για να μετατοπιστεί το κέντρο μάζας της κατά χ = 8m.
ε) Το μέτρο της ταχύτητας του άκρου Β της ράβδου, όταν αυτή θα έχει συμπληρώσει 15,75 περιστροφές.
(Ροπή αδράνειας ράβδου ως προς άξονα που περνά από το κέντρο μάζας της και είναι κάθετος σ΄αυτήν Ι = 1/12 Μ ℓ², g = 10m/s²).

Διαγωνισμός φυσικής Γ λυκείου 2012;:hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Διαγωνισμός φυσικής Γ λυκείου 2012;:hmm:
Έχει αρκετά κοινά σημεία βλέπω. Υπάρχει και κάποια με το ίδιο σκεπτικό στα θέματα του υπουργείου (από αυτήν ξεκίνησε η ιδέα). Όμως, αυτή που έβαλα είναι πιο ...ωραία και από τις δύο. :D


 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top