Συζήτηση για το νέο νομοσχέδιο που αφορά τους αιώνιους φοιτητές

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
Οι γονείς του πλήρωσαν φόρους για τις σπουδές του, το αν αυτά θέλει να τα αφήσει να πάνε, σε επιδερμική ανάλυση έστω, "στο βρόντο", είναι καθαρά δικό του θέμα.
Το επιχείρημα έχω πληρώσει τις σπουδές μου, έμμεσα, και άρα κύριος είμαι και αποφασίζω γυρίζει και από την ανάποδη. Και εγώ πληρώνω φόρους και θέλω να αισθάνομαι ασφάλεια, όταν περπατάω στους χόρους του πανεπιστήμιου, είτε είναι 8.00 το πρωί ή 20.00 το βράδυ. Όταν βγαίνω από το σπίτι μου βλέπω αστυνομικούς να περπατάνε έξω, στο δρόμο βλέπω περιπολικά, πρέπει να αισθάνομαι κάποιο φόβο; Διατρέχω κάποιο κίνδυνο; Εάν όχι, τι ακριβώς θα μου κάνει ο αστυνομικός εντός του χώρου του πανεπιστήμιου;
Διαφωνώ με την πανεπιστημιακή αστυνομία εντός του campus. Κανένας δεν αφαίρεσε το δικαίωμα από την αστυνομία/πυροσβεστική να εισέλθουν εντός των πανεπιστημιακών χώρων. Οι κυβερνήσεις δεν έπαιρναν το κοινωνικό κόστος να το κάνουν.
Ναι, γιατί όμως; Και τι ακριβώς διαφέρει το να μπαίνει η αστυνομία στους χώρους του πανεπιστήμιου με το να έχεις ειδική δύναμη που θα ασχολείται με τα πανεπιστήμια; Γιατί δεν διαφωνείς να έχει ειδική δύναμη για τη δίωξη ναρκωτικών ή το ηλεκτρονικό έγκλημα;

Όταν η είσοδος της αστυνομίας στα πανεπιστήμια ξεκινάει μια ολόκληρη και αρκετά εκτεταμένη πολιτική συζήτηση, ομάδες "φοιτητών" απειλούν να χτίσουν τον πρύτανη που κάλεσε την αστυνομία, το να υποστηρίζεις ότι το υπάρχον μοντέλο είναι εντάξει και λειτουργεί καλά είναι σιωπηρή αποδοχή και υποστήριξη των έκνομων πράξεων που γίνονται.

Γενικά το να έχεις τον άλλον με το "πιστόλι στον κρόταφο" μία ζωή, δεν είναι και το πιο αποτελεσματικό δείγμα προόδου.
Για ποιο λόγο εξομοιώνεις την οποιαδήποτε ανάληψης ευθύνης από τον φοιτητή με πιστόλι στον κρόταφο; Με το πιστόλι στον κρόταφο θα ήταν κάποιος που έχει φτάσει 10ο έτος, χρωστάει 10 μαθήματα και του λένε ότι εάν δεν τα περάσει στην επόμενη εξεταστική φεύγει. Οι μεταβατικές διατάξεις του νομοσχεδίου που παρουσίασε το Υπουργείο είναι ιδιαίτερα ευνοϊκές, ακριβώς για να μην οδηγήσει σε δύσκολη θέση του αιώνιους.

Ο σκοπός του νομοσχεδίου είναι να λύσει το πρόβλημα των αιώνιων φοιτητών, όχι να τιμωρήσει τους υπάρχοντες αιώνιους φοιτητές.

Μια μεταρρύθμιση οφείλει να εφαρμοστεί όταν αυτή θα προσφέρει σημαντικά και όχι για τα ψηφαλάκια. Αυτή τη στιγμή η Κεραμέως εκπληρώνει τις προσδοκίες των ακρο/δεξιών ψηφοφόρων. Τίποτα περισσότερο. Βαφτίστηκε εσφαλμένα ότι το μοναδικό πρόβλημα της τριτοβάθμιας είναι το άσυλο.
Σε καμία περίπτωση το άσυλο δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Είναι σημαντικό, δεν είναι το μόνο. Μέχρι στιγμής η Κεραμέως έχει φέρει-ετοιμάζεται να φέρει με σειρά σπουδαιότητας:
1) Κατάργηση ασύλου-Πανεπιστημιακή αστυνομία
2) Εισαγωγή βάσης στις Πανελλήνιες
3) Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (με επιφύλαξη σε τι στάδιο βρίσκεται)
4) Όριο φοίτησης
5) Ηλεκτρονική ψηφοφορία για τους εκπροσώπους των καθηγητών
6) Αναγνώριση επαγγελματικών δικαιώματων από χώρες της ΕΕ (νόμος κολλεγίων)
 

Griff

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Griff αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Β' γυμνασίου. Έχει γράψει 269 μηνύματα.
Ο σκοπός του νομοσχεδίου είναι να λύσει το πρόβλημα των αιώνιων φοιτητών, όχι να τιμωρήσει τους υπάρχοντες αιώνιους φοιτητές.
Από όσο βλέπω στα μηνύματά σου, δέχεσαι a priori ότι οι αιώνιοι φοιτητές είναι πρόβλημα, χωρίς όμως να το αποδεικνύεις. Πού βασίζεις αυτή τη θέση;
 

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,879 μηνύματα.
:hmm:Για να το ξελαφρύνουμε και λίγο την συζήτηση, στα κολλέγια, ειδικά αυτά που απέκτησαν πρόσφατα ίση αναγνώριση με τα τριτοβάθμια δημόσια, ισχύει και σ'αυτά το ν+ν/2; :D

:hmm::hmm:
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,604 μηνύματα.
Το επιχείρημα έχω πληρώσει τις σπουδές μου, έμμεσα, και άρα κύριος είμαι και αποφασίζω γυρίζει και από την ανάποδη. Και εγώ πληρώνω φόρους και θέλω να αισθάνομαι ασφάλεια, όταν περπατάω στους χόρους του πανεπιστήμιου, είτε είναι 8.00 το πρωί ή 20.00 το βράδυ. Όταν βγαίνω από το σπίτι μου βλέπω αστυνομικούς να περπατάνε έξω, στο δρόμο βλέπω περιπολικά, πρέπει να αισθάνομαι κάποιο φόβο; Διατρέχω κάποιο κίνδυνο; Εάν όχι, τι ακριβώς θα μου κάνει ο αστυνομικός εντός του χώρου του πανεπιστήμιου;

Ναι, γιατί όμως; Και τι ακριβώς διαφέρει το να μπαίνει η αστυνομία στους χώρους του πανεπιστήμιου με το να έχεις ειδική δύναμη που θα ασχολείται με τα πανεπιστήμια; Γιατί δεν διαφωνείς να έχει ειδική δύναμη για τη δίωξη ναρκωτικών ή το ηλεκτρονικό έγκλημα;

Όταν η είσοδος της αστυνομίας στα πανεπιστήμια ξεκινάει μια ολόκληρη και αρκετά εκτεταμένη πολιτική συζήτηση, ομάδες "φοιτητών" απειλούν να χτίσουν τον πρύτανη που κάλεσε την αστυνομία, το να υποστηρίζεις ότι το υπάρχον μοντέλο είναι εντάξει και λειτουργεί καλά είναι σιωπηρή αποδοχή και υποστήριξη των έκνομων πράξεων που γίνονται.


Για ποιο λόγο εξομοιώνεις την οποιαδήποτε ανάληψης ευθύνης από τον φοιτητή με πιστόλι στον κρόταφο; Με το πιστόλι στον κρόταφο θα ήταν κάποιος που έχει φτάσει 10ο έτος, χρωστάει 10 μαθήματα και του λένε ότι εάν δεν τα περάσει στην επόμενη εξεταστική φεύγει. Οι μεταβατικές διατάξεις του νομοσχεδίου που παρουσίασε το Υπουργείο είναι ιδιαίτερα ευνοϊκές, ακριβώς για να μην οδηγήσει σε δύσκολη θέση του αιώνιους.

Ο σκοπός του νομοσχεδίου είναι να λύσει το πρόβλημα των αιώνιων φοιτητών, όχι να τιμωρήσει τους υπάρχοντες αιώνιους φοιτητές.


Σε καμία περίπτωση το άσυλο δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Είναι σημαντικό, δεν είναι το μόνο. Μέχρι στιγμής η Κεραμέως έχει φέρει-ετοιμάζεται να φέρει με σειρά σπουδαιότητας:
1) Κατάργηση ασύλου-Πανεπιστημιακή αστυνομία
2) Εισαγωγή βάσης στις Πανελλήνιες
3) Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (με επιφύλαξη σε τι στάδιο βρίσκεται)
4) Όριο φοίτησης
5) Ηλεκτρονική ψηφοφορία για τους εκπροσώπους των καθηγητών
6) Αναγνώριση επαγγελματικών δικαιώματων από χώρες της ΕΕ (νόμος κολλεγίων)
Η απάντηση της συγκλήτου του ΕΚΠΑ με καλύπτει πλήρως ! https://www.ethnos.gr/ellada/141776_sygklitos-ekpa-nai-sti-fylaxi-ton-panepistimion-ohi-me-astynomia

Το παρόν μοντέλο λειτουργεί αποδοτικά. Η ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ των κυβερνήσεων να εφαρμόσουν τη νομοθεσία είναι ντροπιαστική. Την λύση στα πανεπιστήμια δεν θα την φέρει η αστυνόμευση εκτός και εάν νομίζουν οι σοφοί της νδ, ότι για κάθε πρόβλημα η λύση προέρχεται από την αστυνομία.
Βάζεις στην ίδια πρόταση, ναρκώτικα-ηλεκτρονικό έγκλημα-πανεπιστήμιο.

Τα σχόλια δικά σας...
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

:hmm:Για να το ξελαφρύνουμε και λίγο την συζήτηση, στα κολλέγια, ειδικά αυτά που απέκτησαν πρόσφατα ίση αναγνώριση με τα τριτοβάθμια δημόσια, ισχύει και σ'αυτά το ν+ν/2; :D

:hmm::hmm:
Όχι. Πληρώνεις-> Λαμβάνεις πτυχίο.
Το ίδιο για τα κολλέγια του εξωτερικού.

Απλά το παρουσιάζουν ως συνήθως επιτυχία.

Εδώ θεωρούν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια καλύτερα από τα δημόσια
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,784 μηνύματα.
Έχω μια απλή απορία πάνω στο θέμα των αιωνίων φοιτητών. Με τους "αιώνιους" καθηγητές καμία αξιολόγηση θα γίνει; Μερίδιο εικόνας και ευθύνης της κατάστασης των Ελληνικών Πανεπιστημίων έχουν σε πολλές περιπτώσεις και πολλά μέλη ΔΕΠ.

Λογική πρόταση σε κανονικές χώρες

Γιατί να μην υπάρχει κάποιος νόμος (και ένα άρθρο) που να οδηγεί στην απόλυση του μέλους ΔΕΠ αν υπάρχει ερευνητική και ακαδημαϊκή ανεπάρκειά του στο Τμήμα; Η απόλυση θα μπορούσε να ανακοινώνεται με έγγραφη επιστολή εντός 2 εβδομάδων από την υπηρεσία Οικονομικού (για να μην υπάρχει αλισβερίσι με την κλίκα του προέδρου Τμήματος) της Πρυτανείας πριν από την παύση της θέσης του.

Σε μια τέτοια κατάσταση σκεφτείτε πως θα λειτουργούσαν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια.
 

gregory nub

Διάσημο μέλος

Ο gregory nub αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,619 μηνύματα.
Τόσα χρόνια χωρίς προσλήψεις μελών ΔΕΠ, και καθηγητές ν' απολύσουν οι φοιτητές θα την πληρώσουν την νύφη ( περικοπές μαθημάτων επιλογής, λιγότερες ευκαιρίες για διπλωματική κτλ).
Ίσως καλύτερο να ήταν να δωθεί ένα -ισχυρό- κίνητρο για να γίνεται ερευνητική δουλειά, και να μην επαναπαύονται στην διδασκαλία μόνο.
 

don_vito

Δραστήριο μέλος

Ο don_vito αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 530 μηνύματα.
Η αστυνομία στα πανεπιστήμια είναι ένα πολύ ενθαρρυντικό μετρο που θα έχει πολύ καλά αποτελέσματα ειδικά σε πανεπιστήμια όπως το ΟΠΑ στο οποίο οι φοιτητές και πολύ περισσότερο οι φοιτήτριες φοβούνται να κυκλοφορήσουν ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ τους .Επίσης θα κοπεί το θάρρος σε παραβατικους να εισβάλουν στο γραφείο του πρύτανη λες και είναι τσιφλίκι τους.Οσοι είναι κατά αυτού του μέτρου μάλλον υποστηρίζουν και τις καταδρομικες επιθέσεις στα πανεπιστήμια και όλα αυτά τα ωραία που ακούγονται ανά καιρούς αλλιως δεν βρίσκω κάποιον λόγο που να είναι κατά αυτου του μέτρου. Ελπίζω μόνο να μην έχουν τον ρόλο σεκιουριτα οι αστυνομικοί και να μπορούν να επέμβουν αν χρειαστεί.
Όσον αφορά τους αιώνιους φοιτητές δεν υπάρχει λογική σε αυτο που κάνει η υπουργός μας ,δηλαδή όπως είπαν και τα παιδιά δεν επιβαρύνει σε τιποτα ένας αιώνιος φοιτητής το κράτος, αρα ποιο είναι το προβλημα σας κυρα Κεραμεως μας ;
Εφόσον όλα τα φοιτητικά δικαιώματα χάνονται μετα το ν+ν/2 δεν υπάρχει λόγος αυτου του μέτρου ειδικά όταν κάποιοι εργάζονται από τα 18 τους γιατι δεν έχουν την τύχη να τους συντηρούν οι γονείς τους μεχρι τα ν+ν/2.
Αρα καλο είναι να μην φέρεται η κυβέρνηση σε αυτά τα άτομα σαν να είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού .
 

ik47

Νεοφερμένος

Ο ik47 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 40 μηνύματα.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Να ρωτήσω κάτι;
Ποια είναι η λογική ενός αιώνιου φοιτητή;
Δηλαδή, τι κερδίζει ο φοιτητής;

Επίσης, αφήστε την καραμέλα των εργαζόμενων. Όποιος θέλει, την τελειώνει τη σχολή του και έχω άπειρα παραδείγματα.
 

don_vito

Δραστήριο μέλος

Ο don_vito αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 530 μηνύματα.
Να ρωτήσω κάτι;
Ποια είναι η λογική ενός αιώνιου φοιτητή;
Δηλαδή, τι κερδίζει ο φοιτητής;

Επίσης, αφήστε την καραμέλα των εργαζόμενων. Όποιος θέλει, την τελειώνει τη σχολή του και έχω άπειρα παραδείγματα.
Με όλο το σεβασμό δεν ξέρω σε ποια Ελλάδα ζείτε αλλα στην Ελλάδα του 2021,ατομα εργάζονται 12-13 ώρες για 700€ .
Το ότι κάποιος δεν χρειάστηκε να δουλέψει στη φοιτητική του ζωή είναι πολύ καλό και μπραβο του ,αυτο ομως δεν σημαίνει ότι πρέπει να κλείνουμε τα μάτια μας για τους άλλους που αποτελούν την πλειοψηφία πλέον. Η δικη σας θέση είναι τέτοια που προφανώς δεν μπορείτε να πείτε ότι θελετε τους αιώνιους φοιτητές αλλα τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κάθε ένας οικογενειακά/οικονομικά κτλπ δεν περιορίζονται σε ένα αμφιθέατρο δυστυχώς.Τελος υπάρχουν σπουδές που είναι τέτοια η δομή τους και η φύση τους που ελάχιστοι τελειώνουν στην ώρα τους είτε εργάζονται, είτε όχι πχ μαθηματικο.
Αυτά από κάποιον που δεν χρωστάει κανένα μάθημα και εχει δουλέψει ελάχιστα στη ζωή του .
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Με όλο το σεβασμό δεν ξέρω σε ποια Ελλάδα ζείτε αλλα στην Ελλάδα του 2021,ατομα εργάζονται 12-13 ώρες για 700€ .
Το ότι κάποιος δεν χρειάστηκε να δουλέψει στη φοιτητική του ζωή είναι πολύ καλό και μπραβο του ,αυτο ομως δεν σημαίνει ότι πρέπει να κλείνουμε τα μάτια μας για τους άλλους που αποτελούν την πλειοψηφία πλέον. Η δικη σας θέση είναι τέτοια που προφανώς δεν μπορείτε να πείτε ότι θελετε τους αιώνιους φοιτητές αλλα τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κάθε ένας οικογενειακά/οικονομικά κτλπ δεν περιορίζονται σε ένα αμφιθέατρο δυστυχώς.Τελος υπάρχουν σπουδές που είναι τέτοια η δομή τους και η φύση τους που ελάχιστοι τελειώνουν στην ώρα τους είτε εργάζονται, είτε όχι πχ μαθηματικο.
Αυτά από κάποιον που δεν χρωστάει κανένα μάθημα και εχει δουλέψει ελάχιστα στη ζωή του .
Με όλον τον σεβασμό, κάνω 3 δουλειές και πάλι καταφέρνω να είμαι ΟΚ στις υποχρεώσεις μου. So what?
Και χωρίς να ξέρεις τι οικογενειακά θέματα έχω, ή τι θέματα υγείας αντιμετωπίζω.
Τι θέλω να πω; Ότι για κανέναν δεν ξέρουμε τι συμβαίνει στη ζωή του κάθε ενός. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι υπάρχει άπειρος χρόνος για τα πάντα. Υπάρχουν όρια (όπως στα πάντα σε αυτόν τον κόσμο, πέρα από τη βλακεία μας).

Και ΦΥΣΙΚΑ (το τονίζω με κάθε τρόπο που υπάρχει) υπάρχουν και περιπτώσεις που υπάρχουν σοβαρά θέματα και χρειάζονται ειδικές ρυθμίσεις. ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ, με χίλια συμφωνώ.

ΑΛΛΑ

για να υπάρχουν άνθρωποι που σε διπλάσια εξάμηνα δεν έχουν βγάλει μια σχολή, σημαίνει ότι δεν έχουν ασχοληθεί ποτέ. Επίσης, συγγνώμη που θα το πω, αλλά μπορεί να μην μπορούν από θέμα ικανοτήτων να τη βγάλουν τη σχολή, το οποίο αντιθέτως με την κοινή άποψη, δεν είναι καθόλου ντροπή, είναι κάτι που συμβαίνει.

Είμαι 12 χρόνια στο ελληνικό πανεπιστήμιο, από την άλλη μεριά των εδράνων. Οι αιώνιοι φοιτητές που πέρασαν από τα χέρια μου, έκαναν ένα πασάλειμμα απλά για να τελειώνουν και δεν χρησιμοποίησαν ποτέ το πτυχίο. Επίσης, ήταν τόσο εκτός θέματος σε όλα όσα έκαναν και έλεγαν που απλά δεν μπορούσαμε να συνεννοηθούμε και τους περάσαμε χαριστικά. Τι τους προσφέρει λοιπόν το να εξακολουθούν να "απαιτούν" να πάρουν το πτυχίο αυτό; Και επίσης, πόσο αλήθεια άδικο είναι για όσους προσπαθούν να πάρουν το πτυχίο κανονικά, να τους συγκρίνουν με αυτούς; Και οι δύο το ίδιο πτυχίο έχουν.

Ασχέτως της έκθεσης ιδεών που έγραψα παραπάνω, δεν ρώτησα αυτό που λες και βιάστηκες να με "πετσοκόψεις ηθικά" ότι ζω σε άλλη Ελλάδα. Ρώτησα ΤΙ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ, ΤΙ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ μετά από 8 και 10 χρόνια σε κάθε σχολή; Τι κερδίζουν όταν βγαίνουν 28 και 30 ετών από αυτήν και έχουν προχωρήσει αλλιώς τη ζωή τους;
 

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
Με όλο το σεβασμό δεν ξέρω σε ποια Ελλάδα ζείτε αλλα στην Ελλάδα του 2021,ατομα εργάζονται 12-13 ώρες για 700€ .
Για μία τετραετή σχολή το όριο είναι 6 χρόνια. Εάν εργάζεσαι 20 ώρες την εβδομάδα, ημιαπασχόληση δηλαδή, το όριο ανεβαίνει στα 12 χρόνια. Εάν σε οπαιαδήποτε στιγμή το πρόγραμμά σου δεν σου επιτρέπει να ασχοληθείς με τη σχολή, μπορείς να αιτηθείς διακοπή και να επιστρέψεις να συνεχίσεις αργότερα, χωρίς να μετράει το κοντέρ.
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 949 μηνύματα.
Θα ήθελα κι εγώ να εκθέσω τις σκέψεις μου και τις εμπειρίες μου γύρω από το θέμα αυτό.

Θα συμφωνήσω απόλυτα με τη @Revekka. Νομίζω πως όποιος θέλει πραγματικά να ολοκληρώσει τις σπουδές του μπορεί να το κάνει παρά τις υποχρεώσεις και τα προσωπικά θέματα που μπορεί να έχει (εκτός αν μιλάμε για σοβαρά θέματα σωματικής ή ψυχικής υγείας). Το ότι δουλεύουν οι φοιτητές νομίζω ότι είναι μία δικαιολογία για να επαναπαυθούν και να αφήσουν τις πανεπιστημιακές υποχρεώσεις που τούς βαραίνουν. Γιατί κρίνω πως όλα μπορούν να συνδυασθούν.

Εγώ δουλεύω παράλληλα με τις σπουδές. Σαφώς και πρόκειται για δουλειά μερικής απασχόλησης, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πιέζομαι. Ωστόσο, βρίσκω χρόνο να μελετώ για τη σχολή μου, να μελετώ αντικείμενα εκτός αυτής, αλλά και να αφιερώνω αρκετό χρόνο στους ανθρώπους που αγαπώ (οικογένεια, φίλοι, σχέση). Αν είσαι διατεθειμένος να προχωρήσεις στη ζωή σου, η πίεση χρόνου και οι υποχρεώσεις δεν λειτουργούν ανασχετικά.

Θα ήθελα να αναφέρω και την περίπτωση μίας συμφοιτήτριάς μου, η οποία κατά τη γνώμη μου αποτελεί πρότυπο. Δουλεύει ως σερβιτόρα πλήρους και ,μόνο σε κάποιες περιόδους, μερικής απασχόλησης. Η κοπέλα αυτή από την πίεση της εργασίας έχει πρόβλημα υγείας και πολύ συχνά λιποθυμάει. Το καλοκαίρι έχασε και έναν πολύ αγαπημένο της άνθρωπο. Η συγκεκριμένη κοπέλα, ωστόσο, που δικαιολογημένα θα μπορούσε να παρατήσει τη σχολή της, δεν το έκανε. Ζήτησε βοήθεια από συμφοιτητές της, θυσίασε ώρες από τον προσωπικό της χρόνο και κατάφερε να περάσει όλα τα μαθήματα που χρωστούσε λόγω των προβλημάτων πού ανέφερα.

Αν για κάποιον φοιτητή είναι ''δύσκολο'' να συνδυάσει τις σπουδές με την εργασία, φανταστείτε πόσο πιο δύσκολο ήταν για εκείνη την κοπέλα. Θεωρώ λοιπόν ότι μία δουλειά δεν είναι δικαιολογία για να σταματήσει κάποιος να προσπαθεί για το Πανεπιστήμιο. Αν έχεις θέληση, όλα γίνονται. Κρίνω όμως ότι η πλειοψηφία των εργαζόμενων φοιτητών απλά δεν την έχει.

Για να αποφευχθούν τυχόν παρανοήσεις, τα παραπάνω στοιχεία τα ανέφερα για να εξηγήσω ότι οι ''αιώνιοι'' φοιτητές θα μπορούσαν κάλλιστα να εξαλειφθούν αν υπήρχε διάθεση για ενασχόληση με τη σχολή και δεν σχετίζεται με τη συζήτηση για τις τυχόν επιβαρύνσεις πού προκαλούν στο κράτος.
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Να σημειώσω ότι και εγώ δεν αναφέρω καμία "επιβάρυνση" προς το κράτος. :)
 

don_vito

Δραστήριο μέλος

Ο don_vito αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 530 μηνύματα.
Με όλον τον σεβασμό, κάνω 3 δουλειές και πάλι καταφέρνω να είμαι ΟΚ στις υποχρεώσεις μου. So what?
Και χωρίς να ξέρεις τι οικογενειακά θέματα έχω, ή τι θέματα υγείας αντιμετωπίζω.
Τι θέλω να πω; Ότι για κανέναν δεν ξέρουμε τι συμβαίνει στη ζωή του κάθε ενός. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι υπάρχει άπειρος χρόνος για τα πάντα. Υπάρχουν όρια (όπως στα πάντα σε αυτόν τον κόσμο, πέρα από τη βλακεία μας).

Και ΦΥΣΙΚΑ (το τονίζω με κάθε τρόπο που υπάρχει) υπάρχουν και περιπτώσεις που υπάρχουν σοβαρά θέματα και χρειάζονται ειδικές ρυθμίσεις. ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ, με χίλια συμφωνώ.

ΑΛΛΑ

για να υπάρχουν άνθρωποι που σε διπλάσια εξάμηνα δεν έχουν βγάλει μια σχολή, σημαίνει ότι δεν έχουν ασχοληθεί ποτέ. Επίσης, συγγνώμη που θα το πω, αλλά μπορεί να μην μπορούν από θέμα ικανοτήτων να τη βγάλουν τη σχολή, το οποίο αντιθέτως με την κοινή άποψη, δεν είναι καθόλου ντροπή, είναι κάτι που συμβαίνει.

Είμαι 12 χρόνια στο ελληνικό πανεπιστήμιο, από την άλλη μεριά των εδράνων. Οι αιώνιοι φοιτητές που πέρασαν από τα χέρια μου, έκαναν ένα πασάλειμμα απλά για να τελειώνουν και δεν χρησιμοποίησαν ποτέ το πτυχίο. Επίσης, ήταν τόσο εκτός θέματος σε όλα όσα έκαναν και έλεγαν που απλά δεν μπορούσαμε να συνεννοηθούμε και τους περάσαμε χαριστικά. Τι τους προσφέρει λοιπόν το να εξακολουθούν να "απαιτούν" να πάρουν το πτυχίο αυτό; Και επίσης, πόσο αλήθεια άδικο είναι για όσους προσπαθούν να πάρουν το πτυχίο κανονικά, να τους συγκρίνουν με αυτούς; Και οι δύο το ίδιο πτυχίο έχουν.

Ασχέτως της έκθεσης ιδεών που έγραψα παραπάνω, δεν ρώτησα αυτό που λες και βιάστηκες να με "πετσοκόψεις ηθικά" ότι ζω σε άλλη Ελλάδα. Ρώτησα ΤΙ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ, ΤΙ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ μετά από 8 και 10 χρόνια σε κάθε σχολή; Τι κερδίζουν όταν βγαίνουν 28 και 30 ετών από αυτήν και έχουν προχωρήσει αλλιώς τη ζωή τους;
Υποθέτω ότι κερδίζουν κάποια ηθική ικανοποίηση οταν τελειώνουν.
Στέκομαι σε αυτο που είπατε ότι συμφωνείτε για τις ειδικές ρυθμίσεις που χρειάζονται κατά περίπτωση και συμφωνω .Αν υπάρχουν αυτές και εφαρμοστούν τοτε μαζι σας κι εγω .
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 949 μηνύματα.
Θα ήθελα κι εγώ να εκθέσω τις σκέψεις μου και τις εμπειρίες μου γύρω από το θέμα αυτό.

Θα συμφωνήσω απόλυτα με τη @Revekka. Νομίζω πως όποιος θέλει πραγματικά να ολοκληρώσει τις σπουδές του μπορεί να το κάνει παρά τις υποχρεώσεις και τα προσωπικά θέματα που μπορεί να έχει (εκτός αν μιλάμε για σοβαρά θέματα σωματικής ή ψυχικής υγείας). Το ότι δουλεύουν οι φοιτητές νομίζω ότι είναι μία δικαιολογία για να επαναπαυθούν και να αφήσουν τις πανεπιστημιακές υποχρεώσεις που τούς βαραίνουν. Γιατί κρίνω πως όλα μπορούν να συνδυασθούν.

Εγώ δουλεύω παράλληλα με τις σπουδές. Σαφώς και πρόκειται για δουλειά μερικής απασχόλησης, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πιέζομαι. Ωστόσο, βρίσκω χρόνο να μελετώ για τη σχολή μου, να μελετώ αντικείμενα εκτός αυτής, αλλά και να αφιερώνω αρκετό χρόνο στους ανθρώπους που αγαπώ (οικογένεια, φίλοι, σχέση). Αν είσαι διατεθειμένος να προχωρήσεις στη ζωή σου, η πίεση χρόνου και οι υποχρεώσεις δεν λειτουργούν ανασχετικά.

Θα ήθελα να αναφέρω και την περίπτωση μίας συμφοιτήτριάς μου, η οποία κατά τη γνώμη μου αποτελεί πρότυπο. Δουλεύει ως σερβιτόρα πλήρους και ,μόνο σε κάποιες περιόδους, μερικής απασχόλησης. Η κοπέλα αυτή από την πίεση της εργασίας έχει πρόβλημα υγείας και πολύ συχνά λιποθυμάει. Το καλοκαίρι έχασε και έναν πολύ αγαπημένο της άνθρωπο. Η συγκεκριμένη κοπέλα, ωστόσο, που δικαιολογημένα θα μπορούσε να παρατήσει τη σχολή της, δεν το έκανε. Ζήτησε βοήθεια από συμφοιτητές της, θυσίασε ώρες από τον προσωπικό της χρόνο και κατάφερε να περάσει όλα τα μαθήματα που χρωστούσε λόγω των προβλημάτων πού ανέφερα.

Αν για κάποιον φοιτητή είναι ''δύσκολο'' να συνδυάσει τις σπουδές με την εργασία, φανταστείτε πόσο πιο δύσκολο ήταν για εκείνη την κοπέλα. Θεωρώ λοιπόν ότι μία δουλειά δεν είναι δικαιολογία για να σταματήσει κάποιος να προσπαθεί για το Πανεπιστήμιο. Αν έχεις θέληση, όλα γίνονται. Κρίνω όμως ότι η πλειοψηφία των εργαζόμενων φοιτητών απλά δεν την έχει.

Για να αποφευχθούν τυχόν παρανοήσεις, τα παραπάνω στοιχεία τα ανέφερα για να εξηγήσω ότι οι ''αιώνιοι'' φοιτητές θα μπορούσαν κάλλιστα να εξαλειφθούν αν υπήρχε διάθεση για ενασχόληση με τη σχολή και δεν σχετίζεται με τη συζήτηση για τις τυχόν επιβαρύνσεις πού προκαλούν στο κράτος.

Υ.Γ. Θα ήταν ιδιαίτερα ωφέλιμο για τη συζήτηση αν συμφορουμίτες που δηλώνουν ότι διαφωνούν με το να επιλέγουν μόνο το αντίστοιχο emoji, μάς εξηγούσαν τους λόγους για τους οποίους διαφωνούν. Μία ιδέα ρίχνω...
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Υποθέτω ότι κερδίζουν κάποια ηθική ικανοποίηση οταν τελειώνουν.
Στέκομαι σε αυτο που είπατε ότι συμφωνείτε για τις ειδικές ρυθμίσεις που χρειάζονται κατά περίπτωση και συμφωνω .Αν υπάρχουν αυτές και εφαρμοστούν τοτε μαζι σας κι εγω .
Εννοείται ότι δεν τσουβαλιάζουμε!
Εννοείται να υπάρχουν ειδικές ρυθμίσεις με τρόπους να αποδεικνύονται τα θέματα (εργοδοσία, γνωματεύσεις κοκ).

Το θέμα της ηθικής ικανοποίησης όμως νομίζω εντελώς αστείο. Είναι σαν να λέμε "ηθικό πλεονέκτημα". :D
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
ν+2, ν+3 είναι πολύ λίγο για τα ελληνικά δεδομένα που το πανεπιστήμιο δεν σου εξασφαλίζει το οικονομικό σου μέλλον.

Στα πολυτεχνεία 1 χρόνο χρειάζεσαι για την διπλωματική (ανεξάρτητα αν λένε 1 εξάμηνο). Μην πω ότι χρειάζεσαι 1, 2 χρόνια να μπεις στο κλίμα γιατί το επίπεδο μαθηματικοφυσικής έχει πέσει σε επίπεδο λυκείου και υπάρχει ένα gap που οι καθηγητές δεν αντιλαμβάνονται ούτε ενδιαφέρονται να καλυψουν.

Το σημαντικότερο από όλα οι μαθητές πρέπει να προμηθεύονται με υλικό ώστε να μπορούν να περάσουν το μάθημα χωρίς παρακολούθηση. Ότι λένε στην αίθουσα να υπάρχει με σαφήνεια και γραπτώς και με σαφήνεια.

Συνεπώς είμαι αντίθετος στο νόμο καθώς δεν μπορεί να σου λένε ότι για ένα μάθημα που χρωστάς σε πετάμε έξω με τις κλωτσιές.


Το σημαντικότερο από όλα παιδιά που ξεχνάμε είναι ότι με την βάση του 10*(συντελεστής) αρκετές σχολές θα μείνουν χωρίς φοιτητές και αρκετές στις τοπικές κοινωνίες θα μείνουν ξεκρέμαστοι με τις επενδύσεις που κάνανε στο παρελθόν.
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
8.5 δεν είναι η βάση; Δεν το είδα καλά αυτό..
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
8.5 δεν είναι η βάση; Δεν το είδα καλά αυτό..
Tο επίπεδο των μαθητών ειναι πολύ χαμηλό γιατί ποτε δεν γίνεται ξεκαθαρισμα. Περνάνε από την μια τάξη στην άλλη με τον έναν και το άλλον τρόπο.

Το σημαντικό είναι ότι συμβάλλουν στην οικονομία στις τοπικές οικονομίες που σπουδάζουν..
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top