ΣΕΜΦΕ: Σχολή απάτη;

HearTEyeD

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο HearTEyeD αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 161 μηνύματα.
Για όποιον θέλει να διαβάσει και τι λέει το ΕΜΠ: https://www.ntua.gr/announcements/rector/an_16_8200.html
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

m3Lt3D

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αμπελόκηποι (Αττική). Έχει γράψει 983 μηνύματα.
Με μια αναζητηση στο φορουμ, μπορεις να βρεις ακριβεις και εγκυρες πληροφοριες για την ποιοτητα της σχολης, τις επαγγελματικες προοπτικες ενος αποφοιτου της σεμφε, και του προγραμματος σπουδων της.

Οσον αφορα τα επαγγελματικα δικαιωματα, ειναι σε πολυ καλο δρομο για να μπει στο ΤΕΕ με την προϋποθεση να γινουν καποιες μικρες αλλαγες στο προγραμμα σπουδων της.(Προσωπικα,δεν πολυκαιγομαι για να μπω στο ΤΕΕ)
Εξαλλου, αν καποιος μπαινει σε μια τετοια σχολη( που ομοια της δεν υπαρχει στο Ελλαδισταν) με σκοπο μετα να μπει στο ελληνικο δημοσιο, τοτε μαλλον εκανε λαθος το μηχανογραφικο του. Αυτη η σχολη ειναι για ατομα με αλλες βλεψεις.

Ας σταματησει επιτελους αυτη η χαζη παραπληροφορηση!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ektor

Νεοφερμένος

Ο ektor αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 32 μηνύματα.
Με μια αναζητηση στο φορουμ, μπορεις να βρεις ακριβεις και εγκυρες πληροφοριες για την ποιοτητα της σχολης, τις επαγγελματικες προοπτικες ενος αποφοιτου της σεμφε, και του προγραμματος σπουδων της.

Οσον αφορα τα επαγγελματικα δικαιωματα, ειναι σε πολυ καλο δρομο για να μπει στο ΤΕΕ με την προϋποθεση να γινουν καποιες μικρες αλλαγες στο προγραμμα σπουδων της.(Προσωπικα,δεν πολυκαιγομαι για να μπω στο ΤΕΕ)
Εξαλλου, αν καποιος μπαινει σε μια τετοια σχολη( που ομοια της δεν υπαρχει στο Ελλαδισταν) με σκοπο μετα να μπει στο ελληνικο δημοσιο, τοτε μαλλον εκανε λαθος το μηχανογραφικο του. Αυτη η σχολη ειναι για ατομα με αλλες βλεψεις.

Ας σταματησει επιτελους αυτη η χαζη παραπληροφορηση!!!



δηλ τι βλεψεις?να κανουν μεταπτυχιακο στ εξωτερικο για παραδειγμα??ολοι ετσι λενε...αντε να δουμε αν το κανουν κιολας...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Semfer

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Semfer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 332 μηνύματα.
ektor, μπορείς να μου πεις τι πρόβλημα έχεις με τη ΣΕΜΦΕ? Γιατί “ενδιαφέρεσαι” τόσο πολύ για αυτή τη σχολή και άνοιξες ολόκληρο θέμα ενώ είσαι Μηχανικός Η/Υ Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων Θεσσαλίας?

Πραγματικά έχει καταντήσει βαρετό να βλέπεις, από την μια, άτομα που για κάποιο άγνωστο λόγο έχουν κόμπλεξ απέναντι στη ΣΕΜΦΕ και προσπαθούν να τη θάψουν με χαζά επιχειρήματα του τύπου “μην τη δηλώσετε γιατί από εκεί δεν βγαίνεις τίποτα, ούτε μαθηματικός ή φυσικός ούτε μηχανικός”, και από την άλλη, άσχετους (με τη ΣΕΦΜΕ) να απαντάνε στους πρώτους με πολλές ανακρίβειες, προσπαθώντας με κάποιο τρόπο να υπερασπιστούν τη ΣΕΜΦΕ άλλα ταυτόχρονα κρατώντας μια αρνητική στάση (πχ. παρόλο που λένε ότι είναι καλή και ενδιαφέρουσα σχολή, στο τέλος δίνουνε συμβουλή να μην την επιλέξεις...). Δεν το κάνουν όλοι, άλλα δυστυχώς είναι πολλοί και δεν αναφέρομαι μόνο σε αυτό το forum...
Για αυτό το λόγο, συμβουλεύω όσους πραγματικά θέλουν να μάθουν πληροφορίες για την ΣΕΜΦΕ, να τις ψάξουν από έγκυρες πηγές όπως πχ. την ιστοσελίδα της σχολής semfe.ntua ή να επικοινωνήσουν με τους φοιτητές και καθηγητές της ΣΕΜΦΕ μέσω της ιστοσελίδας semfe.gr ή μεσώ των e-mail τους. Αυτά...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ektor

Νεοφερμένος

Ο ektor αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 32 μηνύματα.
ektor, μπορείς να μου πεις τι πρόβλημα έχεις με τη ΣΕΜΦΕ? Γιατί “ενδιαφέρεσαι” τόσο πολύ για αυτή τη σχολή και άνοιξες ολόκληρο θέμα ενώ είσαι Μηχανικός Η/Υ Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων Θεσσαλίας?

Πραγματικά έχει καταντήσει βαρετό να βλέπεις, από την μια, άτομα που για κάποιο άγνωστο λόγο έχουν κόμπλεξ απέναντι στη ΣΕΜΦΕ και προσπαθούν να τη θάψουν με χαζά επιχειρήματα του τύπου “μην τη δηλώσετε γιατί από εκεί δεν βγαίνεις τίποτα, ούτε μαθηματικός ή φυσικός ούτε μηχανικός”, και από την άλλη, άσχετους (με τη ΣΕΦΜΕ) να απαντάνε στους πρώτους με πολλές ανακρίβειες, προσπαθώντας με κάποιο τρόπο να υπερασπιστούν τη ΣΕΜΦΕ άλλα ταυτόχρονα κρατώντας μια αρνητική στάση (πχ. παρόλο που λένε ότι είναι καλή και ενδιαφέρουσα σχολή, στο τέλος δίνουνε συμβουλή να μην την επιλέξεις...). Δεν το κάνουν όλοι, άλλα δυστυχώς είναι πολλοί και δεν αναφέρομαι μόνο σε αυτό το forum...
Για αυτό το λόγο, συμβουλεύω όσους πραγματικά θέλουν να μάθουν πληροφορίες για την ΣΕΜΦΕ, να τις ψάξουν από έγκυρες πηγές όπως πχ. την ιστοσελίδα της σχολής semfe.ntua ή να επικοινωνήσουν με τους φοιτητές και καθηγητές της ΣΕΜΦΕ μέσω της ιστοσελίδας semfe.gr ή μεσώ των e-mail τους. Αυτά...

λοιπον το αναφερω...διοτι παραλιγο να την δηλωνα...ευτηχως που μου ανοιξαν τα ματια τελευταια στιγμη...!!!απλα το λεω για να μην την πατησουν κ αλλοι...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

cheery

Πολύ δραστήριο μέλος

Η cheery αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,005 μηνύματα.
Για αυτό το λόγο, συμβουλεύω όσους πραγματικά θέλουν να μάθουν πληροφορίες για την ΣΕΜΦΕ, να τις ψάξουν από έγκυρες πηγές όπως πχ. την ιστοσελίδα της σχολής semfe.ntua ή να επικοινωνήσουν με τους φοιτητές και καθηγητές της ΣΕΜΦΕ μέσω της ιστοσελίδας semfe.gr ή μεσώ των e-mail τους. Αυτά...

οι πηγες που αναφερεις πως μπορει να συμβουλευτει κάποιος εξ ορισμου δεν μπορουν να ειναι εγκυρες
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ektor

Νεοφερμένος

Ο ektor αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 32 μηνύματα.
οι πηγες που αναφερεις πως μπορει να συμβουλευτει κάποιος εξ ορισμου δεν μπορουν να ειναι εγκυρες


βασικα ειναι καθαρα υποκειμενικες...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Semfer

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Semfer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 332 μηνύματα.
λοιπον το αναφερω...διοτι παραλιγο να την δηλωνα...ευτηχως που μου ανοιξαν τα ματια τελευταια στιγμη...!!!απλα το λεω για να μην την πατησουν κ αλλοι...

Να μην την πατησουν οι αλλοι... εισαι με τα καλα σου? Και τι σε νοιαζει αν την πατησουν οι αλλοι? Μας το παιζεις σωτηρας δηλαδη, ε? Σε πληροφορω οτι δεν εχω ακουσει ποτε απο κανεναν φοιτητη να λεει οτι την πατησε, ολοι οσους ξερω και δηλωσαν τη ΣΕΜΦΕ (αυτοι που δεν την δηλωσαν στην τυχη ή μονο και μονο που ειναι σχολη του ΕΜΠ), ειναι παρα πολυ ευχαριστημενοι.

Και γιατι δεν ειναι εγκυρες οι πηγες που ειπα?? Δηλαδη θεωρεις οτι ενας ασχετος με τη Σεμφε οπως ο ektor μπορει να δωσει πιο εγκυρες πληροφοριες? :lol:Ελεος δηλαδη...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

m3Lt3D

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αμπελόκηποι (Αττική). Έχει γράψει 983 μηνύματα.
Να μην την πατησουν οι αλλοι... εισαι με τα καλα σου? Και τι σε νοιαζει αν την πατησουν οι αλλοι? Μας το παιζεις σωτηρας δηλαδη, ε? Σε πληροφορω οτι δεν εχω ακουσει ποτε απο κανεναν φοιτητη να λεει οτι την πατησε, ολοι οσους ξερω και δηλωσαν τη ΣΕΜΦΕ (αυτοι που δεν την δηλωσαν στην τυχη ή μονο και μονο που ειναι σχολη του ΕΜΠ), ειναι παρα πολυ ευχαριστημενοι.

Και γιατι δεν ειναι εγκυρες οι πηγες που ειπα?? Δηλαδη θεωρεις οτι ενας ασχετος με τη Σεμφε οπως ο ektor μπορει να δωσει πιο εγκυρες πληροφοριες? :lol:Ελεος δηλαδη...
Τσαμπα του απαντας ρε συ.Λογικα και ο ιδιος θα ξερει οτι δεν ειναι σοβαρα πραγματα αυτα που λεει.

@αλεκα: Δηλαδη ποιες ειναι οι εγκυρες πηγες;Η γειτονισα ,που εστειλε τον κανακαρη της αλλα επειδη κωλοβαρουσε δεν περασε ουτε ενα μαθημα, οποτε κατα συνεπεια λεει οτι η σχολη αυτη ειναι γτπ;Ή οι καθηγητες που θελουν ολοι οι μαθητες να πηγαινουν ιατρικες-πολυτεχνεια για τη φημη του φροντιστηριου;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

cheery

Πολύ δραστήριο μέλος

Η cheery αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,005 μηνύματα.
θελω να πω πως στη σελιδα της σχολης ή ο φοιτητης της σχολης θα πει τα καλυτερα για αυτη, καθως μπαινει και το υποκειμενικο στη μεση. 10 φιλους εχω σε 10 διαφορετικες σχολες , και οι δεκα λενε για το απιστευτης δυσκολιας επιπεδο της σχολης τους και τις απιστευτες προοπτικες που εχουν. αυτο εννοω. για τις δε σελιδες δε θα το σχολιασω, γνωστο τοις πασι πως παντα παρουσιαζονται ωραιοποιημενα τα πραγματα σε ολα τα αντικειμενα.

δεν το ειπα για να θιξω τη ΣΕΜΦΕ, ή επειδη εχω ακουσει κατι, απλως προσωπικα αν ηθελα να μαθω κάποια πραγματα για τη μετεπειτα πορεια των αποφοιτων μιας σχολης θα φροντιζα να ρωτησω άτομα του χωρου ή να δω πως εξελιχθηκαν επαγγελματικα αποφοιτοι της σχολης αυτης. τη σελιδα της σχολης θα τη συμβουλευομουν μονο για να δω τα μαθηματα. το ιδιο και τον φοιτητη για να ακουσω εμπειριες απλως απο τη σχολη. καποιος ο οποιος δεν εχει μπει στη δουλεια ακομα δεν μπορει να ξερει τοσο καλα τα πραγματα οσο επαγγελματιες. χωρια που ειπεισερχεται και αυτο που ειπα παραπανω.

τωρα γιατι και οι δυο το πηρατε προσωπικα δεν ξερω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

m3Lt3D

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αμπελόκηποι (Αττική). Έχει γράψει 983 μηνύματα.
θελω να πω πως στη σελιδα της σχολης ή ο φοιτητης της σχολης θα πει τα καλυτερα για αυτη, καθως μπαινει και το υποκειμενικο στη μεση. 10 φιλους εχω σε 10 διαφορετικες σχολες , και οι δεκα λενε για το απιστευτης δυσκολιας επιπεδο της σχολης τους και τις απιστευτες προοπτικες που εχουν. αυτο εννοω. για τις δε σελιδες δε θα το σχολιασω, γνωστο τοις πασι πως παντα παρουσιαζονται ωραιοποιημενα τα πραγματα σε ολα τα αντικειμενα.

δεν το ειπα για να θιξω τη ΣΕΜΦΕ, ή επειδη εχω ακουσει κατι, απλως προσωπικα αν ηθελα να μαθω κάποια πραγματα για τη μετεπειτα πορεια των αποφοιτων μιας σχολης θα φροντιζα να ρωτησω άτομα του χωρου ή να δω πως εξελιχθηκαν επαγγελματικα αποφοιτοι της σχολης αυτης. τη σελιδα της σχολης θα τη συμβουλευομουν μονο για να δω τα μαθηματα. το ιδιο και τον φοιτητη για να ακουσω εμπειριες απλως απο τη σχολη. καποιος ο οποιος δεν εχει μπει στη δουλεια ακομα δεν μπορει να ξερει τοσο καλα τα πραγματα οσο επαγγελματιες. χωρια που ειπεισερχεται και αυτο που ειπα παραπανω.

τωρα γιατι και οι δυο το πηρατε προσωπικα δεν ξερω.
Εγω δεν το πηρα καθολου προσωπικα το θεμα(ουτε ο semfer φανταζομαι). Η ειρωνια που χρησιμοποιησα δεν απευθυνοταν σε σενα, εννοειται.

Οσον αφορα αυτο που λες, αν μπεις στο www.semfe.gr ή στο https://aposemfe.ntua.gr/news.php , θα βρεις και αυτο που ειπες οτι θα εψαχνες αν ηθελες πληροφοριες για τη σχολη(και μαλιστα σε μεγαλο βαθμο).:)
Στο πρωτο site εχει subforum 'μετα το πτυχιο', και το δευτερο ειναι site αποφοιτων της ΣΕΜΦΕ.;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ektor

Νεοφερμένος

Ο ektor αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 32 μηνύματα.
το οτι μιλησα με τον συγγραφεα του ¨"Παμε Πανεπιστημιο¨σου λεει κατι?μου ειπε οτι ειναι μεν πολυτεχνικη σχολη αλλα δεν εχει δικαιωματα κ αυτο λεει πολλα...κατι ξερει ο ανθρωπος πανω σε αυτα...αλλωστε αυτη ειναι η δουλεια του....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Μην το παρακάνεις κι εσύ...Δεν πρόκειται να χαθεί ο άλλος αν έχει επιλέξει συνειδητά τη σχολή του, όσο για τα "δικαιώματα", είναι μαξιλαράκια γι'αυτούς που θέλουν να τα τρώνε χωρις να δουλεύουν, όχι γι'αυτούς που γουστάρουν αυτό που κάνουνε. Εκτός του ότι αφορούν το Δημόσιο τομέα, ο οποιος μπορεί, πρέπει και θ'αρχίσει ν'απολύει, δεν πρόκειται να βολέψει κι άλλους, μην τρέφετε αυταπάτες.
Η Orientum και το "Πάμε Πανεπιστήμιο" ομολογώ ότι κάνει πολύ καλά τεστ προσωπικότητας και μπορεί να σε στείλει στη σχολή που πραγματικά θέλεις, αλλά από κει και πέρα το τι νομίζει ο συγγραφέας αυτού του εντύπου δε μ'ενδιαφέρει και πολύ. Όταν μαθαίνεις Εφαρμοσμένα Μαθηματικά σίγουρα κάτι μπορείς να κάνεις, δεν είναι ούτε Ζαμπονοκοπτική, ούτε Πεοξυριστική.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

m3Lt3D

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αμπελόκηποι (Αττική). Έχει γράψει 983 μηνύματα.
το οτι μιλησα με τον συγγραφεα του ¨"Παμε Πανεπιστημιο¨σου λεει κατι?μου ειπε οτι ειναι μεν πολυτεχνικη σχολη αλλα δεν εχει δικαιωματα κ αυτο λεει πολλα...κατι ξερει ο ανθρωπος πανω σε αυτα...αλλωστε αυτη ειναι η δουλεια του....
Ξερεις ποια σχολη εχει τα περισσοτερα δικαιωματα; Η σχολη "γυρνα-στο-χωριο-σου-γινε-κομματοσκυλο-και-τσιρακι-του-δημαρχου-για-να-σε-βολεψει-καπου".Ξερεις ποσα δικαιωματα εχει;;;; Να φανε κ οι κοτες που λενε...Και ξερεις ε;Λογω του οτι η ηλιθιοτητα ειναι απεριοριστη(αυτο το ειπε καποιος που "δεν ειχε δικαιωματα",χωρις να ειναι σιγουρος για την μη περατοτητα του συμπαντος),και επειδη πρεπει να αποροφηθει απο καπου, η σχολη αυτη εχει απεριοριστες θεσεις.Μπορεις να μπεις αμα θες.Τι να την κανεις τη γνωση και τις σπουδες;Αυτα ειναι για τους χαζους.;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
το οτι μιλησα με τον συγγραφεα του ¨"Παμε Πανεπιστημιο¨σου λεει κατι?μου ειπε οτι ειναι μεν πολυτεχνικη σχολη αλλα δεν εχει δικαιωματα κ αυτο λεει πολλα...κατι ξερει ο ανθρωπος πανω σε αυτα...αλλωστε αυτη ειναι η δουλεια του....

Μην πάτε στο άλλο άκρο... Η σειρά "Πάμε Πανεπιστήμιο" που είχε κυκλοφορήσει πριν κανά 3άρι χρόνια (αν θυμάμαι καλά) με 5 ή 6 τεύχη συνολικά... εκείνη την εποχή όντως μπορεί η ΣΕΜΦΕ να μην είχε επαγγελματικά δικαιώματα... αλλά εν έτη 2009 το είπαμε πόσες φορές: ΣΕΜΦΕ --> ΠΕ Μαθηματικός ή ΠΕ Φυσικός για την αγορά εργασίας.

Και μη νομίζετε ότι τα ξέρουν και όλα οι άνθρωποι αυτών των οργανισμών μιας και πολλά πράγματα συνεχώς αλλάζουν και ακαδημαϊκά και εργασιακά. Θα τα δείτε και εσείς στον κλάδο του καθενός. Μόνο και μόνο το πόσες σχολές ΑΕΙ και ΑΤΕΙ που ιδρύθηκαν την τελευταία δεκαετία έχουν τόσο αλλάξει τον εργασιακό χάρτη που έχει γίνει αγνώριστος για τους ανθρώπους ηλικίας >35 ετών. Ιδρύθηκαν και Ιδρύονται πόσα ΠΜΣ, τα οποία η πλειοψηφία αγνοεί.

Και σταματώ εδώ, γιατί θα γίνει "σεντόνι" η δημοσίευση πάλι...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
*Θεωρητικά και σύμφωνα πάντα με τον πρύτανη του ΕΜΠ. Για να ξεκαθαρίσουμε αυτό τον ισχυρισμό, η Μπολόνια (που τα Πολυτεχνεία αρχικά πολεμούσαν αλλά μετά υιοθέτησαν σιωπηρά επειδή είδαν ότι συνέφερε τις συντεχνίες τους), λέει οτι ένα τίτλος Bachelor's πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3ετούς φοίτησης. ΔΕΝ λέει ότι κάθε τίτλος Bachelor's μπορεί να αποκτηθεί σε 3 χρόνια, ΟΥΤΕ λέει οτι αν μια σχολή φιλοσοφίας Bachelor's (όπως τα προπτυχιακά τμήματα όλων των ΑΕΙ της χώρας) μπορεί να δώσει Master's αν επεκτείνει τη διάρκεια σπουδών στα 5 χρόνια. Η ερμηνεία αυτή από τους πρυτάνεις των Πολυτεχνείων κατόπιν συντονισμού του ΕΜΠ, ειναι εντελώς αυθαίρετη. Ναι, αν κάποιος θέλει να κάνει "καριέρα" ως καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ειναι απάτη να πάει να τελειώσει τη συγκεκριμένη σχολή. Καλύτερα να τελειώσει ένα αμιγώς μαθηματικό ή φυσικό τμήμα. Ούτως ή άλλως διεξόδους δεν δίνει περισσότερες το σεμφε για να αξίζει να πας να φας 5 (τουλάχιστον) χρόνια εκεί μέσα.

Ναι, έχεις δίκιο. Είναι όμως θέμα χρόνου να αναγνωριστεί καθώς το ΥΠΕΠΘ συνέταξε και δημοσιευσε αιτιολογική έκθεση στην οποία εκφράζει την αναγκαιότητα ισοδυναμίας των διπλωμάτων πολυτεχνείων και πολυτεχνικών σχολών 5ετούς διάρκειας ενιαίας και αδιάσπαστης δομής με μεταπτυχιακούς τίτλους MSc-MEng και την απαλλαγή κατοχής ΜΔΕ για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής. Θα συμφωνήσω βέβαια και νε τον VouDou ότι δεν είναι και σπουδαίο κατόρθωμα. Καλό είναι βέβαια που γίνεται γιατί είναι άδικο στα 4 χρόνια να έρχονται με μεταπτυχιακό διπλωματούχοι μηχανικοί από το εξωτερικό και στην Ελλάδα με 5 χρόνια να μην έχεις μεταπτυχιακό, αλλά δεν θα αλλάξει και κάτι γιατί και πάλι θα είναι ένα μεταπτυχιακό που το θα το έχουν όλοι. Η ουσιαστική διαφορά είναι σε ακαδημαϊκό και όχι στο επαγγελματικό επίπεδο όπως είπε ο VouDou. Μέχρι στιγμής όμως κανένα δίπλωμα μηχανικού απόφοιτου ελληνικού ΑΕΙ δεν είναι ισοδύναμο με master σε επαγγελματικό επίπεδο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Ναι, έχεις δίκιο. Είναι όμως θέμα χρόνου να αναγνωριστεί καθώς το ΥΠΕΠΘ συνέταξε και δημοσιευσε αιτιολογική έκθεση στην οποία εκφράζει την αναγκαιότητα ισοδυναμίας των διπλωμάτων πολυτεχνείων και πολυτεχνικών σχολών 5ετούς διάρκειας ενιαίας και αδιάσπαστης δομής με μεταπτυχιακούς τίτλους MSc-MEng και την απαλλαγή κατοχής ΜΔΕ για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής. Θα συμφωνήσω βέβαια και νε τον VouDou ότι δεν είναι και σπουδαίο κατόρθωμα. Καλό είναι βέβαια που γίνεται γιατί είναι άδικο στα 4 χρόνια να έρχονται με μεταπτυχιακό διπλωματούχοι μηχανικοί από το εξωτερικό και στην Ελλάδα με 5 χρόνια να μην έχεις μεταπτυχιακό, αλλά δεν θα αλλάξει και κάτι γιατί και πάλι θα είναι ένα μεταπτυχιακό που το θα το έχουν όλοι. Η ουσιαστική διαφορά είναι σε ακαδημαϊκό και όχι στο επαγγελματικό επίπεδο όπως είπε ο VouDou. Μέχρι στιγμής όμως κανένα δίπλωμα μηχανικού απόφοιτου ελληνικού ΑΕΙ δεν είναι ισοδύναμο με master σε επαγγελματικό επίπεδο.

Σε γενικές γραμμές... +1.

Ας αναφέρουμε όμως και κάποιες λεπτότατες «ακαδημαϊκές-επαγγελματικές» γραμμές που μας έρχονται από την πολυαγαπημένη μας UK, τη χώρα (για μένα) που για να οικονομήσει φράγκα από τις πάλαι ποτέ αποικίες της τα έχει κάνει εκπαιδευτικά (και κατʼ επέκταση εργασιακά) κ***ο στην Ευρώπη (και όχι μόνο)...

Καταρχάς νομίζω Civilara και λοιποί (και μόνο με τα έτη σπουδών αναφέρομαι εδώ), ότι οι απόφοιτοι Μηχανικοί του εξωτερικού (και δη Αγγλία με 3ετές πτυχίο) πρέπει να έχουν ΚΑΙ master (άρα 4 έτη σπουδών συνολικά) για να γίνουν δεκτοί στο 5 έτος σπουδών (άρα και μαθήματα και εκπόνηση πτυχιακής) στην προσπάθεια ισοτίμησης/αντιστοίχισης του πτυχίου τους προς αυτά των απονεμόμενων με τα Ελληνικά ΑΕΙ (άρα 5 έτη σπουδών για πτυχίο & master και όχι 4). Διόρθωσέ με αν έχω λάθος, γιατί δεν ξέρω το όλον και από πρώτο χέρι.

Πάμε τώρα στη φράση-κλειδί «ισοδυναμίας των διπλωμάτων πολυτεχνείων και πολυτεχνικών σχολών 5ετούς διάρκειας ενιαίας και αδιάσπαστης δομής με μεταπτυχιακούς τίτλους MSc-MEng».

Από ό,τι έχω αφουγκραστεί στο τί συμβαίνει τελευταία στη UK (κυρίως Αγγλία και Ουαλία) είναι ότι άρχισαν να αντιλαμβάνονται την «πατατιά» των 3τών πτυχίων (στους π.χ. Μηχανικούς που συζητάμε εδώ). Τί έκαναν οι φωστήρες τους? Επειδή τα «Εγγλεζάκια» τελευταία σπουδάζουν στη Σκωτία (4ετή προπτυχιακά προγράμματα) μιας και θεωρούνται «πιο σοβαρές/ολοκληρωμένες» σπουδές (άρα απώλεια μερικών euros)... τα Αγγλικανικά unis πήγανε και βάλανε 4ο προπτυχιακό έτος προαιρετικού χαρακτήρα και το ονομάσανε «MSc in Engineering». Αυτό σημαίνει ακαδημαϊκά, ότι έχεις master μαζί με το πτυχίο (ενιαίας και αδιάσπαστης δομής σε προπτυχιακά+μεταπτυχιακό), αλλά για την αγορά εργασίας δεν σημαίνει κάτι ουσιαστικό, γιατί είναι ένα «γενικόλογο» μαστερ στο προπτυχιακό (εδώ Master στη Μηχανοτεχνία ας το πούμε).

Και μην ξεχνάμε πάντα ότι δουλειές ψάχνεις με το τελευταίο σου χαρτί (με μισθολογικά κιόλας προνόμια), ενώ στην Ελλάδα «τα πάντα όλα» είναι το πτυχίο και μόνον...

Αυτό το ξέρουν τα «Εγγλεζάκια» και φυσικά ΔΕΝ το κάνουν, αλλά προτιμούν να «πληρώσουν» (μην ξεχνάτε ότι έχουμε ΚΑΙ τα δίδακτρα) και να κάνουν το MSc in Χ ειδικευμένο/συγκεκριμένο αντικείμενο που έχει εφαρμογές ΚΑΙ στην αγορά εργασίας (και φυσικά θα έχουν ανταποδοτικότητα τα δίδακτρα που έσκασαν για το «ειδικό» MSc κάτι που δεν προσφέρει φυσικά το «γενικόλογο» μάστερ).

Με δύο λόγια: μήπως μας έρχεται και «διαβάθμιση» και στο «μάστερ»??? Κάτι δηλαδή που εργασιακά «παλεύουν» οι 5ετείς σχολές στις «ενιαίας και αδιάσπαστης δομής» να είναι ολοκληρωτικά μία τρύπα στο νερό? Οψώμεθα...


Ελπίζω να σας είναι ξεκάθαρο στο τί προσπαθεί να πει ο ποιητής και να μην σας μπέρδεψα περισσότερο... :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Σε γενικές γραμμές... +1.

Ας αναφέρουμε όμως και κάποιες λεπτότατες «ακαδημαϊκές-επαγγελματικές» γραμμές που μας έρχονται από την πολυαγαπημένη μας UK, τη χώρα (για μένα) που για να οικονομήσει φράγκα από τις πάλαι ποτέ αποικίες της τα έχει κάνει εκπαιδευτικά (και κατʼ επέκταση εργασιακά) κ***ο στην Ευρώπη (και όχι μόνο)...

Καταρχάς νομίζω Civilara και λοιποί (και μόνο με τα έτη σπουδών αναφέρομαι εδώ), ότι οι απόφοιτοι Μηχανικοί του εξωτερικού (και δη Αγγλία με 3ετές πτυχίο) πρέπει να έχουν ΚΑΙ master (άρα 4 έτη σπουδών συνολικά) για να γίνουν δεκτοί στο 5 έτος σπουδών (άρα και μαθήματα και εκπόνηση πτυχιακής) στην προσπάθεια ισοτίμησης/αντιστοίχισης του πτυχίου τους προς αυτά των απονεμόμενων με τα Ελληνικά ΑΕΙ (άρα 5 έτη σπουδών για πτυχίο & master και όχι 4). Διόρθωσέ με αν έχω λάθος, γιατί δεν ξέρω το όλον και από πρώτο χέρι.

Σε γενικές γραμμές έτσι είναι. Το ΤΕΕ απαιτεί από τους διπλωματούχους μηχανικούς αγγλοσαξονικών πανεπιστημίων την κατοχή τίτλων Bachelor και Master με ελάχιστη διάρκεια φοίτησης 4 ακαδημαϊκά έτη καθώς και αναγνώριση-ισοτίμηση ΔΟΑΤΑΠ. Ο ΔΟΑΤΑΠ για να δώσει στους κατόχους Bachelor+Master την ισοτίμηση, πρέπει να περάσουν έναν ικανό αριθμό προπτυχιακών μαθημάτων από τα ελληνικά πολυτεχνεία που συνήθως είναι στο 5ο έτος. Έτσι λοιπόν, κάνουν τυπικά 5 χρόνια για να γραφτούν στο ΤΕΕ αλλά η διαφορά έγκειται στο γεγονός οτι στα ίδια έτη σπουδών έχουν αναγνωρισμένο από την πολιτεία Master παρόλο που το ακαδημαϊκό επίπεδο του διπλώματος των πολυτεχνείων είναι ακόμα υψηλότερο του Master.


Πάμε τώρα στη φράση-κλειδί «ισοδυναμίας των διπλωμάτων πολυτεχνείων και πολυτεχνικών σχολών 5ετούς διάρκειας ενιαίας και αδιάσπαστης δομής με μεταπτυχιακούς τίτλους MSc-MEng».

Από ό,τι έχω αφουγκραστεί στο τί συμβαίνει τελευταία στη UK (κυρίως Αγγλία και Ουαλία) είναι ότι άρχισαν να αντιλαμβάνονται την «πατατιά» των 3τών πτυχίων (στους π.χ. Μηχανικούς που συζητάμε εδώ). Τί έκαναν οι φωστήρες τους? Επειδή τα «Εγγλεζάκια» τελευταία σπουδάζουν στη Σκωτία (4ετή προπτυχιακά προγράμματα) μιας και θεωρούνται «πιο σοβαρές/ολοκληρωμένες» σπουδές (άρα απώλεια μερικών euros)... τα Αγγλικανικά unis πήγανε και βάλανε 4ο προπτυχιακό έτος προαιρετικού χαρακτήρα και το ονομάσανε «MSc in Engineering». Αυτό σημαίνει ακαδημαϊκά, ότι έχεις master μαζί με το πτυχίο (ενιαίας και αδιάσπαστης δομής σε προπτυχιακά+μεταπτυχιακό), αλλά για την αγορά εργασίας δεν σημαίνει κάτι ουσιαστικό, γιατί είναι ένα «γενικόλογο» μαστερ στο προπτυχιακό (εδώ Master στη Μηχανοτεχνία ας το πούμε).

Και μην ξεχνάμε πάντα ότι δουλειές ψάχνεις με το τελευταίο σου χαρτί (με μισθολογικά κιόλας προνόμια), ενώ στην Ελλάδα «τα πάντα όλα» είναι το πτυχίο και μόνον...

Αυτό το ξέρουν τα «Εγγλεζάκια» και φυσικά ΔΕΝ το κάνουν, αλλά προτιμούν να «πληρώσουν» (μην ξεχνάτε ότι έχουμε ΚΑΙ τα δίδακτρα) και να κάνουν το MSc in Χ ειδικευμένο/συγκεκριμένο αντικείμενο που έχει εφαρμογές ΚΑΙ στην αγορά εργασίας (και φυσικά θα έχουν ανταποδοτικότητα τα δίδακτρα που έσκασαν για το «ειδικό» MSc κάτι που δεν προσφέρει φυσικά το «γενικόλογο» μάστερ).

Με δύο λόγια: μήπως μας έρχεται και «διαβάθμιση» και στο «μάστερ»??? Κάτι δηλαδή που εργασιακά «παλεύουν» οι 5ετείς σχολές στις «ενιαίας και αδιάσπαστης δομής» να είναι ολοκληρωτικά μία τρύπα στο νερό? Οψώμεθα...


Ελπίζω να σας είναι ξεκάθαρο στο τί προσπαθεί να πει ο ποιητής και να μην σας μπέρδεψα περισσότερο... :)

Τα Εγγλεζάκια όπως είπες κατάλαβαν την "πατατιά" που έκαναν με τα 3ετή Bachelor και άρχισαν να υποβαθμίζουν τα Bachelor με την θέσπιση προγραμμάτων 4ετούς φοίτησης που οδηγούν απευθείας στην απόκτηση τίτλου Master ο οποίος τυπικά αντιστοιχεί στο 4ο έτος σπουδών. Το Master αυτό είναι "γενικόλογο" όπως πολύ ορθά είπες και φέρει τον τίτλο Master in "ειδικότητα μηχανικού" Engineering. Π.χ. Master in Civil Engineering.

Αυτό το μοντέλο πήγαν να το φέρουν και στην Ελλάδα μετά την υπογραφή της συνθήκης της Μπολόνια επι υπουργείας Πέτρου Ευθυμίου. Και ποιο το ελληνικό όνομα αυτού του μεταπτυχιακού τίτλου? "Δίπλωμα Προχωρημένων Σπουδών"

Σύμφωνα με το τότε νομοσχέδιο που παρέμεινε τελικά στα χαρτιά (αλλά ποιος ξέρει τι θα γίνει σε λίγο καιρό με την συνθήκη της Μπολόνια) σε κάθε ΑΕΙ (είτε 4ετούς, είτε 5ετούς, είτε 6ετούς φοιτήσεως) θα λειτουργούσαν 3 προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών:

1) Πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών που οδηγεί στην απόκτηση Διπλώματος Προχωρημένων Σπουδών (ΔΠΣ) και θα διαρκούσε 1 ή 2 έτη με υποχρεωτική εκπόνηση διπλωματικής εργασίας. Η αγγλική του ορολογία είναι Master of Science in "όνομα σχολής" . Π.χ. Master of Science in Biology, Master of Science in Mathematics, Master of Science in Civil Engineering, Master of Science in Mechanical Engineering, Master of Scinece in Agricultural Engineering κλπ.

2) Πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών που οδηγεί στην απόκτηση Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (ΜΔΕ) και θα διαρκούσε 1 ή 2 έτη με υποχρεωτική εκπόνηση διπλωματικής εργασίας. Η αγγλική του ορολογία είναι Master of Scinece in "επιστημονικό πεδίο εξειδίκευσης". Π.χ. Master of Science in Seismic Engineering, Master of Science in Applied Mathematics, Master of Science in Geoinformatics κλπ.

3) Πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών που οδηγεί στην απόκτηση Διδακτορικού Διπλώματος και θα διαρκούσε κατ' ελάχιστον 3 ακαδημαϊκά έτη.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο αυτό, τα διπλώματα των σχολών πανεπιστημιακής στάθμης, ενίαιας και αδιάσπαστης δομής 5ετούς φοίτησης, με θετικό-τεχνολογικό εφαρμοσμένο χαρακτήρα τα οποία περιλαμβάνουν μαθήματα εμβάθυνσης για τουλάχιστον 2 εξάμηνα και την υποχρεωτική εκπόνηση διπλωματικής εργασίας για τουλάχιστον 1 εξάμηνο ισοδυναμούν με Διπλώματα Προχωρημένων Σπουδών.

Σύμφωνα με εκείνο το νομοσχέδιο τα Διπλώματα Προχωρημένων Σπουδών και τα Μεταπτυχιακά Διπλώματα Ειδίκευσης ήταν ισοδύναμα και αντιστοιχούσαν με μεταπτυχιακό τίτλο Master of Science σύμφωνα με τα αγγλοσαξονικά δεδομένα.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο εκείνο, έπρεπε για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής, ο υποψήφιος διδάκτορ να είναι κάτοχος είτε ΔΠΣ είτε ΜΔΕ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Σε γενικές γραμμές έτσι είναι. Το ΤΕΕ απαιτεί από τους διπλωματούχους μηχανικούς αγγλοσαξονικών πανεπιστημίων την κατοχή τίτλων Bachelor και Master με ελάχιστη διάρκεια φοίτησης 4 ακαδημαϊκά έτη καθώς και αναγνώριση-ισοτίμηση ΔΟΑΤΑΠ. Ο ΔΟΑΤΑΠ για να δώσει στους κατόχους Bachelor+Master την ισοτίμηση, πρέπει να περάσουν έναν ικανό αριθμό προπτυχιακών μαθημάτων από τα ελληνικά πολυτεχνεία που συνήθως είναι στο 5ο έτος. Έτσι λοιπόν, κάνουν τυπικά 5 χρόνια για να γραφτούν στο ΤΕΕ αλλά η διαφορά έγκειται στο γεγονός οτι στα ίδια έτη σπουδών έχουν αναγνωρισμένο από την πολιτεία Master παρόλο που το ακαδημαϊκό επίπεδο του διπλώματος των πολυτεχνείων είναι ακόμα υψηλότερο του Master.

Τα Εγγλεζάκια όπως είπες κατάλαβαν την "πατατιά" που έκαναν με τα 3ετή Bachelor και άρχισαν να υποβαθμίζουν τα Bachelor με την θέσπιση προγραμμάτων 4ετούς φοίτησης που οδηγούν απευθείας στην απόκτηση τίτλου Master ο οποίος τυπικά αντιστοιχεί στο 4ο έτος σπουδών. Το Master αυτό είναι "γενικόλογο" όπως πολύ ορθά είπες και φέρει τον τίτλο Master in "ειδικότητα μηχανικού" Engineering. Π.χ. Master in Civil Engineering.

Αυτό το μοντέλο πήγαν να το φέρουν και στην Ελλάδα μετά την υπογραφή της συνθήκης της Μπολόνια επι υπουργείας Πέτρου Ευθυμίου. Και ποιο το ελληνικό όνομα αυτού του μεταπτυχιακού τίτλου? "Δίπλωμα Προχωρημένων Σπουδών"

Σύμφωνα με το τότε νομοσχέδιο που παρέμεινε τελικά στα χαρτιά (αλλά ποιος ξέρει τι θα γίνει σε λίγο καιρό με την συνθήκη της Μπολόνια) σε κάθε ΑΕΙ (είτε 4ετούς, είτε 5ετούς, είτε 6ετούς φοιτήσεως) θα λειτουργούσαν 3 προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών:

1) Πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών που οδηγεί στην απόκτηση Διπλώματος Προχωρημένων Σπουδών (ΔΠΣ) και θα διαρκούσε 1 ή 2 έτη με υποχρεωτική εκπόνηση διπλωματικής εργασίας. Η αγγλική του ορολογία είναι Master of Science in "όνομα σχολής" . Π.χ. Master of Science in Biology, Master of Science in Mathematics, Master of Science in Civil Engineering, Master of Science in Mechanical Engineering, Master of Scinece in Agricultural Engineering κλπ.

2) Πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών που οδηγεί στην απόκτηση Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (ΜΔΕ) και θα διαρκούσε 1 ή 2 έτη με υποχρεωτική εκπόνηση διπλωματικής εργασίας. Η αγγλική του ορολογία είναι Master of Scinece in "επιστημονικό πεδίο εξειδίκευσης". Π.χ. Master of Science in Seismic Engineering, Master of Science in Applied Mathematics, Master of Science in Geoinformatics κλπ.

3) Πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών που οδηγεί στην απόκτηση Διδακτορικού Διπλώματος και θα διαρκούσε κατ' ελάχιστον 3 ακαδημαϊκά έτη.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο αυτό, τα διπλώματα των σχολών πανεπιστημιακής στάθμης, ενίαιας και αδιάσπαστης δομής 5ετούς φοίτησης, με θετικό-τεχνολογικό εφαρμοσμένο χαρακτήρα τα οποία περιλαμβάνουν μαθήματα εμβάθυνσης για τουλάχιστον 2 εξάμηνα και την υποχρεωτική εκπόνηση διπλωματικής εργασίας για τουλάχιστον 1 εξάμηνο ισοδυναμούν με Διπλώματα Προχωρημένων Σπουδών.

Σύμφωνα με εκείνο το νομοσχέδιο τα Διπλώματα Προχωρημένων Σπουδών και τα Μεταπτυχιακά Διπλώματα Ειδίκευσης ήταν ισοδύναμα και αντιστοιχούσαν με μεταπτυχιακό τίτλο Master of Science σύμφωνα με τα αγγλοσαξονικά δεδομένα.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο εκείνο, έπρεπε για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής, ο υποψήφιος διδάκτορ να είναι κάτοχος είτε ΔΠΣ είτε ΜΔΕ.

Χαχαχαχαχαχαχα :jumpy:

Δεν ήθελα εξαρχής να αναφέρω καν το ΔΠΣ και να περιοριστώ σε πιο γνωστές για το ευρύ κοινό εκπαιδευτικές ορολογίες, γιατί όλα αυτά θα τα βλέπουν τώρα οι μικρότεροι σε ηλικία φοιτητές και θα έχουν έχουν χάσει την μπάλα (καλά, ήδη την έχουν χάσει μάλλον αλλά λέμε τώρα)...


Για την ιστορία, απλά τα 2) και 3) που ανέφερες Civilara είναι ένα με Α και Β κύκλο.

Όσο για το 3) (ή 2Β) περί της κατ’ ελάχιστον 3ετίας για το PhD μην είσαι και τόσο σίγουρος, γιατί αρχικά ο κάτοχος του ΔΠΣ+ΜΔΕ ήταν τουλάχιστον 3 έτη ΜΕΙΟΝ το χρόνο του ΜΔΕ. (το ξέρω, γιατί ήμουν τέτοια περίπτωση: PhD κατ’ ελάχιστον 1.5 έτος!!!!! Χαχαχαχα αν ήταν ποτέ δυνατόν. Δεν υπήρχαν/υπάρχουν παγκοσμίως πουθενά αυτά. Για τέτοιο μύλο μιλάμε τα είχε κάνει τότε το ΥΠΕΠΘ)!

Επιπλέον, σύμφωνα πάντα με το σχέδιο, για το ΔΠΣ (δηλαδή το σημερινό 5ετές πτυχίο) ήταν όντως ισοδύναμο και αντιστοιχούσε με μεταπτυχιακό τίτλο Master of Science σύμφωνα με τα αγγλοσαξονικά δεδομένα. Το ΜΔΕ ήταν ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ισοδύναμο με το MSc.

Δηλαδή σου όριζε το ελάχιστο (ακαδημαϊκό φυσικά μόνο) όριο, αλλά το ανώτερο ή ουσιαστικό (λέγε με αγορά εργασίας) ... όσο θέλεις εσύ...κάπου... πού σου αρέσει?... και πάντα λίγο πιο κάτω από το PhD!?!?!!?!??!?!?!?!?! Και μερικές 5τείς σχολές (π.χ. ΕΦΠ ΓΠΑ) είχαν και έχουν κατευθύνσεις στο 5ο έτος (αλλά το σχέδιο έλεγε ότι θα ήταν "γενικόλογο")...

Και δεν αναλύσαμε στην αγορά εργασίας, το πώς θα θεωρούσαν τα «γενικό» και «ειδικό» μάστερ από τη στιγμή μάλιστα που τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι στο πτυχίο (ενώ τα γενικοειδικά μάστερ δεν φέρουν τίποτα).

Για αυτό αυτές οι ιστορίες απείρου κάλους παρέμειναν στις καλένδες!

Για την ουσία της υπόθεσης, το 5ετές πτυχίο ακαδημαϊκά και εργασιακά δεν ήταν/είναι master, γιατί πολύ απλά οι εκπαιδευτικές διαδικασίες στο πτυχίο (4ετές, 5ετές, ΔΠΣ ή όπως αλλιώς θέλετε να το πείτε) είναι εντελώς διαφορετικές από ό,τι στο master.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Τα 5ετούς φοίτησης διπλώματα των ελληνικών πολυτεχνείων και πολυτεχνικών σχολών, ουσιαστικά είναι ακαδημαϊκά ανώτερα του 4ετούς αγγλοσαξονικού Bachelor+Master και αυτό είναι φανερό όχι μόνο από τον αριθμό των μαθημάτων αλλά και από τις ώρες παρακολούθησης, τον φόρτο εργασίας και γενικά τις πιστωτικές μονάδες σύμφωνα με το σύστημα ECTS της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό φαίνεται πρακτικά από το γεγονός ότι ο ΔΟΑΤΑΠ αναγκάζει τους κατόχους 4ετούς τίτλου Bachelor+Master να παρακολοθήσουν και να εξεταστούν σε ορισμένα προπτυχιακά μαθήματα του 5ου έτους. Συνεπώς ο ΔΟΑΤΑΠ δέχεται την ακαδημαϊκή ανωτερότητα του διπλώματος του ελληνικού πολυτεχνείου από το 4ετές αγγλοσαξονικό master.

Επιπλέον σε επίπεδο πιστωτικών μονάδων κάθε χρόνος αντιστοιχεί σε 60 πιστωτικές μονάδες (ECTS) και το 4ετές Bachelor+Master αντιστοιχεί σε 4x60=240 ECTS ενώ το δίπλωμα του πολυτεχνείου αντιστοιχεί σε 5x60=300 ECTS. Τα νούμερα αυτά δεν καθορίζονται μόνο βάση του χρόνου σπουδών, αλλά δείχνουν τον φόρτο εργασίας (παρακολουθήσεις, εργαστήρια, εργασίες, σεμινάρια Η/Υ κλπ.) και κάθε ακαδημαϊκό εξάμηνο πρέπει να είναι δομημένο έτσι ώστε να ανολογεί σε αυτό φόρτος εργασίας αντίστοιχος των 30 ECTS.

Το τμήμα πολιτικών μηχανικών ΑΠΘ υιοθέτησε το σύστημα ECTS το έτος 2000-2001 και σύμφωνα με τον οδηγό σπουδών, οι ελάχιστες απαιτήσεις για την λήψη του διπλώματος αντιστοιχούν σε 335 ECTS που σημαίνει ότι υπερπληρεί τις προϋποθέσεις ισοδυναμίας με master.

Βέβαια δεν ικανοποιούν όλες οι πολυτεχνικές σχολές της Ελλάδας τις προϋποθέσεις των 300 ECTS στα 5 χρόνια φοίτησης. Γι αυτό το μέτρο αυτό δεν πρέπει να εφραμοσθεί καθολικά αλλά να γίνει αξιολόγηση κάθε πολυτεχνικής σχολής/τμήματος και αν πληρεί της προϋποθέσεις του φόρτου εργασίας των 300 ECTS τότε να απονεμηθεί ισοδυναμία των χορηγούμενων διπλωμάτων της με master. Προϋπόθεση δεν είναι μόνο να είναι η σχολή 5ετούς φοίτησης ενιαίας και αδιάσπαστης δομής, με θετικό-εφαρμοσμένο (τεχνολογικό) χαρακτήρα, να προβλέπονται 2 τουλάχιστον εξάμηνα μαθημάτων εμβάθυνσης (είτε σε όλο το φάσμα της επιστήμης του τμήματος είτε σε θεσμοθετημένη κατεύθυνση) και τουλάχιστον 1 εξάμηνο για την εκπόνηση της υποχρεωτικής εργασίας. Καθοριστικό ρόλο παίζουν εκτός από τον αριθμό των μαθημάτων, η ποσότητα της ύλης ανά μάθημα, οι ώρες παρακολούθησης των διαλέξεων, οι εργαστηριακές ασκήσεις, οι υποχρεωτικές εργασίες, η εξάσκηση σε Η/Υ κλπ. οι οποίες παράμετροι διαμορφώνουν τις πιστωτικές μονάδες σε κάθε μάθημα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top