Πώς να αριστεύσω στη Φυσική;

το κοριτσι του μαη

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η το κοριτσι του μαη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 18 ετών και Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 144 μηνύματα.
Καλημέρα!
Θα ήθελα να μάθω πώς κάποιος μπορεί να γίνει άριστος στη φυσική και πώς να "αγαπήσει" αυτή την επιστήμη. Γενικά, πώς μπορεί κάποιος να καλλιεργήσει τη μαθηματική του σκέψη;
Σας ευχαριστώ!
 

pink_panther

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο pink_panther αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 172 μηνύματα.
Σε επίπεδο Λυκείου δυστυχώς δε μιλάμε ακόμα για μαθηματική σκέψη, αρκεί να είσαι συνεπής στο να λύνεις αλγοριθμικά διάφορους τύπους ασκήσεων. Για κάτι παραπάνω μπορείς να ψάξεις ύλη/θέματα διαγωνισμών.
 

T C

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο T C αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 226 μηνύματα.
Μονο με διαβασμα, επίλυση ασκήσεων και γενικά μεγάλη αγάπη για τον τρόπο σκέψης. Αν επιλύεις σωστά ολο και περισσοτερες ασκήσεις και αρχίζεις να νοιώθεις αυτή την εσωτερική χαρα και <<αδηφαγία>>, το να λες φερε μου ασκήσεις να λύσω τώρα που το κατάλαβα (να μην χορταίνεις δηλαδή).Μονο έτσι θα αγαπήσεις οχι μονο την φυσική αλλα και οποιαδήποτε επιστήμη (κυρίως θετικές επιστήμες)
 

το κοριτσι του μαη

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η το κοριτσι του μαη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 18 ετών και Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 144 μηνύματα.
Μονο με διαβασμα, επίλυση ασκήσεων και γενικά μεγάλη αγάπη για τον τρόπο σκέψης. Αν επιλύεις σωστά ολο και περισσοτερες ασκήσεις και αρχίζεις να νοιώθεις αυτή την εσωτερική χαρα και <<αδηφαγία>>, το να λες φερε μου ασκήσεις να λύσω τώρα που το κατάλαβα (να μην χορταίνεις δηλαδή).Μονο έτσι θα αγαπήσεις οχι μονο την φυσική αλλα και οποιαδήποτε επιστήμη (κυρίως θετικές επιστήμες)
Σίγουρα! Απλά (στα μαθηματικά κυρίως) δυσκολεύομαι στην επίλυση κάποιον ασκήσεων. Κάποιες φορές κολλάω και δεν ξέρω τι να κάνω, άλλες φορές το αρχίζω καλά αλλά στο τέλος το χάνω... στεναχωριέμαι πάρα πολύ, δεν νιώθω αυτή την εσωτερική χαρά που λες. Ειδικότερα όταν οι άλλοι προχωράνε και εσύ δεν έχεις καταλάβει τα μισά.... τι να πω είμαι απελπισμένη.
 

pink_panther

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο pink_panther αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 172 μηνύματα.
Σίγουρα! Απλά (στα μαθηματικά κυρίως) δυσκολεύομαι στην επίλυση κάποιον ασκήσεων. Κάποιες φορές κολλάω και δεν ξέρω τι να κάνω, άλλες φορές το αρχίζω καλά αλλά στο τέλος το χάνω... στεναχωριέμαι πάρα πολύ, δεν νιώθω αυτή την εσωτερική χαρά που λες. Ειδικότερα όταν οι άλλοι προχωράνε και εσύ δεν έχεις καταλάβει τα μισά.... τι να πω είμαι απελπισμένη.
Προτείνω να ρωτήσεις ό,τι απορίες έχεις στο mathematica.gr , σίγουρα θα σε βοηθήσουν, απλά προσπάθησε να μην κάνεις ορθογραφικά/γραμματικοσυντακτικά λάθη γιατί τους ενοχλούν πολύ.
 

το κοριτσι του μαη

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η το κοριτσι του μαη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 18 ετών και Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 144 μηνύματα.
Προτείνω να ρωτήσεις ό,τι απορίες έχεις στο mathematica.gr , σίγουρα θα σε βοηθήσουν, απλά προσπάθησε να μην κάνεις ορθογραφικά/γραμματικοσυντακτικά λάθη γιατί τους ενοχλούν πολύ.
χαχα οκ θα το έχω υπόψιν. Σε ευχαριστώ πολύ!
 

pink_panther

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο pink_panther αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 172 μηνύματα.

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,230 μηνύματα.
Σίγουρα! Απλά (στα μαθηματικά κυρίως) δυσκολεύομαι στην επίλυση κάποιον ασκήσεων. Κάποιες φορές κολλάω και δεν ξέρω τι να κάνω, άλλες φορές το αρχίζω καλά αλλά στο τέλος το χάνω... στεναχωριέμαι πάρα πολύ, δεν νιώθω αυτή την εσωτερική χαρά που λες. Ειδικότερα όταν οι άλλοι προχωράνε και εσύ δεν έχεις καταλάβει τα μισά.... τι να πω είμαι απελπισμένη.

Στην φυσική γενικά δεν γίνεσαι καλός με το να λύνεις πολλές ασκήσεις(εκτός εαν το να είσαι καλός αναφέρεται στο να γράψεις καλά στις πανελλήνιες) ούτε εάν ξέρεις όλα τα μαθηματικά του κόσμου.

Ναι αμφότερα βοηθάνε αλλά χάνεις το νόημα. Για να κινηθείς στις ασκήσεις πρέπει να έχεις αποκτήσει φυσική διαίσθηση για τα συστήματα που μελετάς. Αυτό μπορεί να σου γλυτώσει κάποια μαθηματικά αρκετές φορές. Χωρίς να σημαίνει οτι δεν πρέπει να έχεις sharp skills σε αυτά. Ωστόσο ειλικρινά οι μόνοι που χρειάζεται να γνωρίζουν πολύ καλά μαθηματικά είναι όσοι προσεγγίζουν την φυσική απο ένα πιο σοβαρό επίπεδο(Φυσικοί & μηχανικοί δηλαδή). Τα υπόλοιπα επαγγέλματα/επιστήμες χρειάζονται πολύ διαισθητική και ποιοτική κατανόηση και σε αυτό δίνεται έμφαση στο λύκειο. Άρα μην τρελαίνεσαι και τόσο με αυτό, γιατί δεν παίζει ρόλο. Και ούτως η άλλως τα μαθηματικά σκέτα δεν θα σε πάνε πουθενά. Όσο χρόνο χρειάζεσαι για να τα μάθεις άλλο τόσο χρειάζεσαι για να μάθεις να τα εφαρμόζεις σωστά στο πλαίσιο της φυσικής.

Επομένως αναρωτήσου, το επόμενο βήμα δεν ήξερες να το κάνεις λόγω ελλείψεων σε γνώσεις άλγεβρας/τριγωνομετρίας ή επειδή δεν κατανοούσες τι ουσιαστικά σου ζητούσε το ερώτημα ; Θέσε κάποιο παράδειγμα εαν θέλεις που αντιμετώπισες δυσκολία και απογοητεύτηκες.
 
Τελευταία επεξεργασία:

το κοριτσι του μαη

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η το κοριτσι του μαη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 18 ετών και Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 144 μηνύματα.
Στην φυσική γενικά δεν γίνεσαι καλός με το να λύνεις πολλές ασκήσεις(εκτός εαν το να είσαι καλός αναφέρεται στο να γράψεις καλά στις πανελλήνιες) ούτε εάν ξέρεις όλα τα μαθηματικά του κόσμου.

Ναι αμφότερα βοηθάνε αλλά χάνεις το νόημα. Για να κινηθείς στις ασκήσεις πρέπει να έχεις αποκτήσει φυσική διαίσθηση για τα συστήματα που μελετάς. Αυτό μπορεί να σου γλυτώσει κάποια μαθηματικά αρκετές φορές. Χωρίς να σημαίνει οτι δεν πρέπει να έχεις sharp skills σε αυτά. Ωστόσο ειλικρινά οι μόνοι που χρειάζεται να γνωρίζουν πολύ καλά μαθηματικά είναι όσοι προσεγγίζουν την φυσική απο ένα πιο σοβαρό επίπεδο(Φυσικοί & μηχανικοί δηλαδή). Τα υπόλοιπα επαγγέλματα/επιστήμες χρειάζονται πολύ διαισθητική και ποιοτική κατανόηση και σε αυτό δίνεται έμφαση στο λύκειο. Άρα μην τρελαίνεσαι και τόσο με αυτό, γιατί δεν παίζει ρόλο. Και ούτως η άλλως τα μαθηματικά σκέτα δεν θα σε πάνε πουθενά. Όσο χρόνο χρειάζεσαι για να τα μάθεις άλλο τόσο χρειάζεσαι για να μάθεις να τα εφαρμόζεις σωστά στο πλαίσιο της φυσικής.

Επομένως αναρωτήσου, το επόμενο βήμα δεν ήξερες να το κάνεις λόγω ελλείψεων ε γνώσεις άλγεβρας/τριγωνομετρίας ή επειδή δεν κατανοούσες τι ουσιαστικά σου ζητούσε το ερώτημα ;
όσον αφορά τη φυσική, έχω μία σχετικά ικανοποιητική στρατηγική για να προσεγγίζω τις ασκήσεις. Πρωτίστως προσπαθώ να αφομοιώσω την θεωρία και τους τύπους και να κατανοήσω τις ασκήσεις που έχουμε ήδη λύσει και μετά προχωρώ στην επίλυση και ανάλογα τα ερωτήματα πράττω.Τις περισσότερες φορές λοιπόν δεν έχω ιδιαίτερη δυσκολία στη φυσική, απλά θέλω να βελτιωθώ και να αποκτήσω αυτή τη φυσική διαίσθηση που λες . Προβλήματα αντιμετωπίζω στα μαθηματικά όπως προανέφερα. Μπορεί εν τέλει να μην μου χρειαστούν τα περισσότερα από τα οποία θα μάθω, αλλά και πάλι θέλω να παρακολουθώ το μάθημα και να καταλαβαίνω, να μπορώ να λύνω τις ασκήσεις μετά. Γενικότερα συγκρίνω τον εαυτό μου με τους συμμαθητές μου και απελπίζομαι περισσότερο. Ειδικότερα όταν μου λένε "μα αφού είναι απλά γιατί δεν τα καταλαβαίνεις;" θέλω η γη να ανοίξει να με καταπιεί. Είχαμε κάνει και μία σχετική συζήτηση στην ομαδική του τμήματος που με έκανε να νιώσω σαν ηλίθια.. Οπότε θα ήθελα να ρωτήσω εσάς που έχετε μια καλύτερη επαφή πώς να προσεγγίσω τα αυτό το μάθημα.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,230 μηνύματα.
όσον αφορά τη φυσική, έχω μία σχετικά ικανοποιητική στρατηγική για να προσεγγίζω τις ασκήσεις. Πρωτίστως προσπαθώ να αφομοιώσω την θεωρία και τους τύπους και να κατανοήσω τις ασκήσεις που έχουμε ήδη λύσει και μετά προχωρώ στην επίλυση και ανάλογα τα ερωτήματα πράττω.Τις περισσότερες φορές λοιπόν δεν έχω ιδιαίτερη δυσκολία στη φυσική, απλά θέλω να βελτιωθώ και να αποκτήσω αυτή τη φυσική διαίσθηση που λες . Προβλήματα αντιμετωπίζω στα μαθηματικά όπως προανέφερα. Μπορεί εν τέλει να μην μου χρειαστούν τα περισσότερα από τα οποία θα μάθω, αλλά και πάλι θέλω να παρακολουθώ το μάθημα και να καταλαβαίνω, να μπορώ να λύνω τις ασκήσεις μετά. Γενικότερα συγκρίνω τον εαυτό μου με τους συμμαθητές μου και απελπίζομαι περισσότερο. Ειδικότερα όταν μου λένε "μα αφού είναι απλά γιατί δεν τα καταλαβαίνεις;" θέλω η γη να ανοίξει να με καταπιεί. Είχαμε κάνει και μία σχετική συζήτηση στην ομαδική του τμήματος που με έκανε να νιώσω σαν ηλίθια.. Οπότε θα ήθελα να ρωτήσω εσάς που έχετε μια καλύτερη επαφή πώς να προσεγγίσω τα αυτό το μάθημα.

Επομένως το πρόβλημα σου δεν είναι ούτε η φυσική διαίσθηση,
ούτε τα μαθηματικά, αλλά οι συμμαθητές σου απο οτι καταλαβαίνω :P .
Εσύ θες να ασχοληθείς ή απλά να δείξεις στους συμμαθητές σου οτι δεν είσαι ηλίθια ;
 

το κοριτσι του μαη

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η το κοριτσι του μαη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 18 ετών και Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 144 μηνύματα.
Επομένως το πρόβλημα σου δεν είναι ούτε η φυσική διαίσθηση,
ούτε τα μαθηματικά, αλλά οι συμμαθητές σου απο οτι καταλαβαίνω :P .
Εσύ θες να ασχοληθείς ή απλά να δείξεις στους συμμαθητές σου οτι δεν είσαι ηλίθια ;
Εεεεμ μπορεί και αυτό, απλά δεν μπορούν να με κατανοήσουν γιατί αυτοί έχουν τα φροντιστήρια και εγώ έχω μείνει με τον καθηγητή-περίπτωση ;). Το θέμα είναι να μπορώ να τους φτάσω.. όλο αυτό το κάνω για μένα,όχι για να δείξω κάτι. Η αλήθεια είναι όμως πως θα ήθελα να μπορώ να τους πάω κόντρα ας πούμε σε μία δύσκολη άσκηση :cool2:
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,230 μηνύματα.
Εεεεμ μπορεί και αυτό, απλά δεν μπορούν να με κατανοήσουν γιατί αυτοί έχουν τα φροντιστήρια και εγώ έχω μείνει με τον καθηγητή-περίπτωση ;). Το θέμα είναι να μπορώ να τους φτάσω..

Καθηγητής περίπτωση ; Για explain λίγο.
Δεν είναι θέμα ευφυίας ακριβώς . Εαν ήταν τόσο απλό πολύς κόσμος θα αρίστευε πανεύκολα σε τέτοια μαθήματα.
Είναι θέμα θέλησης & πάθους. Εαν διαβάζεις 1 ώρα φυσική και σε πιάνει πονοκέφαλος,προφανώς δεν μπορείς να φτάσεις κάποιον που ξοδεύει 5 ώρες και νιώθει γεμάτος.Για τον ίδιο λόγο που κάποιος που ντοπάρεται βγάζει περισσότερες ώρες εξάσκησης με αποτέλεσμα να γίνεται καλύτερος απο άλλους. My point is...εαν δεν σου αρέσει,δεν σημαίνει οτι είσαι χαζή.Μπορεί κάτι όντως να είναι απλό,αλλά το δικό σου πρόβλημα θα είναι οτι δεν σου αρέσει και δεν θες να ασχοληθείς,όχι εαν είναι απλό ή όχι.
 

το κοριτσι του μαη

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η το κοριτσι του μαη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 18 ετών και Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 144 μηνύματα.
Καθηγητής περίπτωση ; Για explain λίγο.
Δεν είναι θέμα ευφυίας ακριβώς . Εαν ήταν τόσο απλό πολύς κόσμος θα αρίστευε πανεύκολα σε τέτοια μαθήματα.
Είναι θέμα θέλησης & πάθους. Εαν διαβάζεις 1 ώρα φυσική και σε πιάνει πονοκέφαλος,προφανώς δεν μπορείς να φτάσεις κάποιον που ξοδεύει 5 ώρες και νιώθει γεμάτος.Για τον ίδιο λόγο που κάποιος που ντοπάρεται βγάζει περισσότερες ώρες εξάσκησης με αποτέλεσμα να γίνεται καλύτερος απο άλλους. My point is...εαν δεν σου αρέσει,δεν σημαίνει οτι είσαι χαζή.Μπορεί κάτι όντως να είναι απλό,αλλά το δικό σου πρόβλημα θα είναι οτι δεν σου αρέσει και δεν θες να ασχοληθείς,όχι εαν είναι απλό ή όχι.
Λοιπόν, ο καθηγητής στο σχολείο μας είναι πολύ καλός στα μαθηματικά και αυτό φαίνεται. ΑΛΛΆ έχει έναν αρκετά γρήγορο ρυθμό και κάποιες φορές γίνεται ακαταλαβίστικος. Μας παραδίδει την θεωρία, κάνει μία εφαρμογή και μετά μας αφήνει μόνους μας και αυτός προχωράει. Εκτός αυτού προκαραντίνας έβαζε πολλά τεστ. Αυτό δε είναι απαραίτητα κακό, αλλά όταν βλέπεις ότι πολλά παιδιά γράφουν κάτω από τη βάση, μήπως να κάνεις μία ανακεφαλαίωση; (λέω εγώ τώρα)

Θεωρώ ότι τα μαθηματικά είναι πράγματι συναρπαστικά... για αυτούς που μπορούν να τα καταλάβουν και για εμένα τέτοια άτομα είναι αξιοζήλευτα. Θα ήθελα και εγώ να κάθομαι με τις ώρες να λύνω προβλήματα απλά όταν βλέπω ότι δεν τα καταφέρνω, πέφτω πολύ ψυχολογικά. Έχω και αυτό το μέτρο σύγκρισης.. Τέλος πάντων προσπαθώ αλλά βλέπω ότι οι κόποι μου δεν ανταμείβονται και τα έχω βρει σκούρα.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,230 μηνύματα.
Λοιπόν, ο καθηγητής στο σχολείο μας είναι πολύ καλός στα μαθηματικά και αυτό φαίνεται. ΑΛΛΆ έχει έναν αρκετά γρήγορο ρυθμό και κάποιες φορές γίνεται ακαταλαβίστικος. Μας παραδίδει την θεωρία, κάνει μία εφαρμογή και μετά μας αφήνει μόνους μας και αυτός προχωράει. Εκτός αυτού προκαραντίνας έβαζε πολλά τεστ. Αυτό δε είναι απαραίτητα κακό, αλλά όταν βλέπεις ότι πολλά παιδιά γράφουν κάτω από τη βάση, μήπως να κάνεις μία ανακεφαλαίωση; (λέω εγώ τώρα)

Θεωρώ ότι τα μαθηματικά είναι πράγματι συναρπαστικά... για αυτούς που μπορούν να τα καταλάβουν και για εμένα τέτοια άτομα είναι αξιοζήλευτα. Θα ήθελα και εγώ να κάθομαι με τις ώρες να λύνω προβλήματα απλά όταν βλέπω ότι δεν τα καταφέρνω, πέφτω πολύ ψυχολογικά. Έχω και αυτό το μέτρο σύγκρισης.. Τέλος πάντων προσπαθώ αλλά βλέπω ότι οι κόποι μου δεν ανταμείβονται και τα έχω βρει σκούρα.

Καταρχάς καλό είναι όταν γίνεται αυτό να σημειώνεις απλά για το τι μιλάει και έπειτα σε μεταγενέστερο χρόνο να αφιερώνεις χρόνο να τα διαβάσεις μόνη σου. Προσωπικά και εγώ σπάνια καταλάβαινα τι έκαναν οι καθηγητές στο σχολείο.Ακόμα και στο πανεπιστήμιο αρκετές φορές ειδικά σε μαθήματα μαθηματικών δεν παρακολουθούσα ποτέ με προσοχή και ο λόγος είναι απλός...Όταν βλέπω κάποιον να κάνει μαθηματικά,δεν βελτιώνομαι εγώ στα μαθηματικά,γιατί απλά βλέπω,δεν τα κάνω εγώ. Ομοίως εαν βλέπεις κάποιον να γυμνάζεται,αυτός κάνει μυς όχι έσύ :P ,ένα αυτό. Δεύτερον το είχα πει και πρόσφατα οτι εν μια νυκτί σε αυτά τα μαθήματα δεν βελτιώνεσαι.

Δεν είναι όπως η ιστορία ή η βιολογία που θα διαβάσεις κάτι και θα πεις "το έμαθα,το θυμάμαι". Μπορεί να μάθεις ένα πράγμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει οτι θα το κατανοήσεις πλήρως. Δεν ξέρω τι τάξη πας,αλλά φαντάσου οτι στην Γ λυκείου μαθαίνεις για την ταλάντωση. Τέσσερα χρόνια μετά ακόμα διαβάζω ταλαντώσεις κατά κάποιον τρόπο. Έχω δει το ίδιο φαινόμενο απο την σκοπιά τουλάχιστον 3 διαφορετικών επιστημών, και σε διαφορετικά επίπεδα ωριμότητας μάλιστα. Η φυσική στο core της περί αυτού πρόκειται...κατανόηση. Δεν την νοιάζει να κάτσει και να εξηγεί ένα ένα τα φαινόμενα. Την νοιάζει να τα πάρει όλα μαζί και να τα "δέσει" κάτω απο κάποιον καθολικό νόμο που περιγράφει εξίσου, όσα έχουν παρατηρηθεί, όσα παρατηρούνται και ιδανικά όσα ενδέχεται να παρατηρήσουμε στο μέλλον*. Από αυτό να αποκομίσεις οτι οι επιστήμες που εστιάζουν στην βαθιά κατανόηση απαιτούν χρόνο και πολύ κόπο. Εαν ήταν τόσο εύκολο να αποκτήσεις αυτή την κατανόηση...δεν θα ήταν κατανόηση πλέον ;) . Μην αποθαρρύνεσαι, ίσα ίσα που αυτό προσθέτει γλυκάδα,τα εύκολα προβλήματα δεν προκαλούν ιδιαίτερη συγκίνηση.

*Αυτό είναι το κομμάτι που τα μαθηματικά μπαίνουν στην φυσική και πως μπορούν να βοηθήσουν. Απο μια μαθηματική σχέση να μπορείς να εξάγεις πληροφορίες για το φυσικό σύστημα,χωρίς να το περιγράφεις με λόγια και άλλες αοριστολογίες.Κάτι που θα πρέπει να δοκιμάσεις να κάνεις και εσύ στις ασκήσεις σου. Χρησιμοποίησε τα μαθηματικά για να καταλάβεις το φυσικό σύστημα,όχι για να κάνεις μαθηματικά ή να λύσεις μια εξίσωση,αυτό είναι απλά ο "δρόμος",δεν λέει τίποτα για τον λόγο που τον "διασχίζεις" ή τι περιμένεις να δεις. Χωρίς τα μαθηματικά η φυσική είναι απλά φιλοσοφία εαν όχι τρέλα.
 

το κοριτσι του μαη

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η το κοριτσι του μαη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 18 ετών και Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 144 μηνύματα.
Καταρχάς καλό είναι όταν γίνεται αυτό να σημειώνεις απλά για το τι μιλάει και έπειτα σε μεταγενέστερο χρόνο να αφιερώνεις χρόνο να τα διαβάσεις μόνη σου. Προσωπικά και εγώ σπάνια καταλάβαινα τι έκαναν οι καθηγητές στο σχολείο.Ακόμα και στο πανεπιστήμιο αρκετές φορές ειδικά σε μαθήματα μαθηματικών δεν παρακολουθούσα ποτέ με προσοχή και ο λόγος είναι απλός...Όταν βλέπω κάποιον να κάνει μαθηματικά,δεν βελτιώνομαι εγώ στα μαθηματικά,γιατί απλά βλέπω,δεν τα κάνω εγώ. Ομοίως εαν βλέπεις κάποιον να γυμνάζεται,αυτός κάνει μυς όχι έσύ :P ,ένα αυτό. Δεύτερον το είχα πει και πρόσφατα οτι εν μια νυκτί σε αυτά τα μαθήματα δεν βελτιώνεσαι.

Δεν είναι όπως η ιστορία ή η βιολογία που θα διαβάσεις κάτι και θα πεις "το έμαθα,το θυμάμαι". Μπορεί να μάθεις ένα πράγμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει οτι θα το κατανοήσεις πλήρως. Δεν ξέρω τι τάξη πας,αλλά φαντάσου οτι στην Γ λυκείου μαθαίνεις για την ταλάντωση. Τέσσερα χρόνια μετά ακόμα διαβάζω ταλαντώσεις κατά κάποιον τρόπο. Έχω δει το ίδιο φαινόμενο απο την σκοπιά τουλάχιστον 3 διαφορετικών επιστημών, και σε διαφορετικά επίπεδα ωριμότητας μάλιστα. Η φυσική στο core της περί αυτού πρόκειται...κατανόηση. Δεν την νοιάζει να κάτσει και να εξηγεί ένα ένα τα φαινόμενα. Την νοιάζει να τα πάρει όλα μαζί και να τα "δέσει" κάτω απο κάποιον καθολικό νόμο που περιγράφει εξίσου, όσα έχουν παρατηρηθεί, όσα παρατηρούνται και ιδανικά όσα ενδέχεται να παρατηρήσουμε στο μέλλον*. Από αυτό να αποκομίσεις οτι οι επιστήμες που εστιάζουν στην βαθιά κατανόηση απαιτούν χρόνο και πολύ κόπο. Εαν ήταν τόσο εύκολο να αποκτήσεις αυτή την κατανόηση...δεν θα ήταν κατανόηση πλέον ;) . Μην αποθαρρύνεσαι, ίσα ίσα που αυτό προσθέτει γλυκάδα,τα εύκολα προβλήματα δεν προκαλούν ιδιαίτερη συγκίνηση.

*Αυτό είναι το κομμάτι που τα μαθηματικά μπαίνουν στην φυσική και πως μπορούν να βοηθήσουν. Απο μια μαθηματική σχέση να μπορείς να εξάγεις πληροφορίες για το φυσικό σύστημα,χωρίς να το περιγράφεις με λόγια και άλλες αοριστολογίες.Κάτι που θα πρέπει να δοκιμάσεις να κάνεις και εσύ στις ασκήσεις σου. Χρησιμοποίησε τα μαθηματικά για να καταλάβεις το φυσικό σύστημα,όχι για να κάνεις μαθηματικά ή να λύσεις μια εξίσωση,αυτό είναι απλά ο "δρόμος",δεν λέει τίποτα για τον λόγο που τον "διασχίζεις" ή τι περιμένεις να δεις. Χωρίς τα μαθηματικά η φυσική είναι απλά φιλοσοφία εαν όχι τρέλα.
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την επεξήγηση! Ήταν πολύ βοηθητική! Σκέφτομαι να πάρω τα μαθηματικά με διαφορετική ματιά..έχεις τίποτα να προτείνεις;

*Το πρόβλημα μου είναι στα μαθηματικά όχι στη φυσική.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,230 μηνύματα.
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την επεξήγηση! Ήταν πολύ βοηθητική! Σκέφτομαι να πάρω τα μαθηματικά με διαφορετική ματιά..έχεις τίποτα να προτείνεις;

*Το πρόβλημα μου είναι στα μαθηματικά όχι στη φυσική.

Εαν έχεις κενά κάλυψε τα. Αλλά ασχολήσου σοβαρά, μην τα ξεπετάξεις. Και 1 σελίδα να είναι, διάβασε την σχολαστικά μέχρι να είσαι σίγουρη οτι την κατανοείς πλήρως. Ειδικά εαν δεν δίνεις πανελλήνιες, πάρε τον χρόνο σου και απόλαυσε το διάβασμα,μην αποστηθίζεις,και ότι σε προβληματίζει ψάχτο ή ρώτα ανθρώπους, είτε καθηγητές είτε ακόμα και εδώ. Για κάποιον άγνωστο λόγο όπως ήδη θα έχεις παρατηρήσει, αρκετές φορές η πλειοψηφία των ανθρώπων σε μια τάξη δεν κάνουν ερωτήσεις στον καθηγητή, ακόμα και εαν όντως έχουν πολλές απορίες(λογικά βαριούνται). Ενώ ο καθηγητής δεν θα τις λύσει πάντα όλες, καλό είναι να ρωτάμε όσα πειρσσότερα μπορούμε και να λύνουμε όσες περισσότερες γίνεται. Οι υπόλοιπες με τον καιρό θα αντιμετωπιστούν επίσης...αλλά είναι σημαντικό να κάνεις ερωτήσεις. Πολύ πιο σημαντικό απο το να έχεις ξερές απαντήσεις μάλιστα. Ο καθηγητής είναι ένας άνθρωπος που έχει καλή γνώση αυτού που σε διδάσκει. Επωφελήσου απο αυτό. Ο μόνος τρόπος να κατανοήσεις κάτι με το οποίο δεν έχεις επαφή είναι να κάνεις ερωτήσεις σε έναν άνθρωπο που έχει. Αλλά εννοείται σκέψου λίγο πρώτα, μην ρωτάς απλά ότι σου κατεβαίνει.Και εννοείται...ξέχνα τους συμμαθητές σου. Όταν αρχίσεις να απολαμβάνεις το διάβασμα σε αυτό το μάθημα θα δεις οτι θα πας πιο μπορστά απο όσο πίστευες αλλά και απο τους άλλους εαν διαβάζουν απλά για βαθμό ή για να δείξουν οτι είναι καλύτεροι. Να πεινάς για γνώση,όχι για να κάνεις κόντρες. Γιατί εαν το όνειρο σου είναι απλά να είσαι η καλύτερη,δεν θα είσαι χαρούμενη στο τέλος. Οι βαθμολογίες είναι μια ψευδαίσθηση που οι ίδιοι δημιουργούμε και βασιζόμαστε σε αυτή για να νιώθουμε οτι έχουμε κάποια αξία. Αλλά η δουλειά δεν φαίνεται στον βαθμό,φαίνεται στο καλλιεργημένο μυαλό που παρουσιάζεις μετά απο έντονη ενασχόληση. Εαν κάνεις αυτά θα έρθει και η αριστεία, αλλά ως ποιόν της δουλειά σου και όχι ως αιτία.

Σε γενικό επίπεδο αυτά,τώρα εαν σε δυσκολεύει κάτι συγκεκριμένο μπορείς πάντα να μας πεις για πιο στοχευμένες συμβουλές πάνω σε αυτό. Ξεκίνα απο ότι σε δυσκολεύει σε αυτά που διαβάζεις τώρα.Εαν υπάρχει κάτι που δεν νιώθεις μεγάλη αυτοπεποίθηση να το χειρίζεσαι πες το,και ψάξε το και η ίδια ταυτόχρονα και γίνε καλύτερη σε αυτό. Μην αφήνεις κενά και μην αφήνεις απορίες,για κανένα λόγο.
 

miconi

Νεοφερμένος

Η miconi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Γεια σας! Είμαι μαθητρια τριτης λυκείου και εχω ως στόχο την ιατρικη. Στην αρχη της χρονιας ειχα ξεκινησει να εχω βαθμους στα διαγωνισματα (50) και πριν κατι εβδομαδες σημειωσα τα πρωτα μου 80 (δεν εχουμε γραψει πολλα διαγωνισματα ενα για καθε μαθημα και το 80 το πετυχα στο δευτερο διαγωνισμα της βιολογιας και χημειας). Το προβλημα μου ειναι η φυσικη, γιατι εχω κενα(στα αλλα νιωθω οτι τωρα ειμαι μια χαρα) . Πιστευετε οτι εχω χρονο να βελτιωθω μεχρι τις πανελληνιες; Αν λυσω ασκησεις απο καποιο βοηθημα, τις ασκησεις που μας δινουν στο σχολειο και στο φροντ πιστευετε οτι θα γραψω εναν ικανοποιητικο βαθμο; Σας ευχαριστω πολυ εκ των προτερων!
 

T C

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο T C αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 226 μηνύματα.
Γεια σας! Είμαι μαθητρια τριτης λυκείου και εχω ως στόχο την ιατρικη. Στην αρχη της χρονιας ειχα ξεκινησει να εχω βαθμους στα διαγωνισματα (50) και πριν κατι εβδομαδες σημειωσα τα πρωτα μου 80 (δεν εχουμε γραψει πολλα διαγωνισματα ενα για καθε μαθημα και το 80 το πετυχα στο δευτερο διαγωνισμα της βιολογιας και χημειας). Το προβλημα μου ειναι η φυσικη, γιατι εχω κενα(στα αλλα νιωθω οτι τωρα ειμαι μια χαρα) . Πιστευετε οτι εχω χρονο να βελτιωθω μεχρι τις πανελληνιες; Αν λυσω ασκησεις απο καποιο βοηθημα, τις ασκησεις που μας δινουν στο σχολειο και στο φροντ πιστευετε οτι θα γραψω εναν ικανοποιητικο βαθμο; Σας ευχαριστω πολυ εκ των προτερων!
Xρόνος για βελτίωση υπάρχει, αλλα πρέπει να βγάλεις φλύκταινες στον πισινό. Αν θες να μπεις ιατρική δεν πρέπει να σε ικανοποιεί το 80 ουτε ο ικανοποιητικός βαθμός. Σκέψου πως για τέτοιους στόχους για έναν μονο βαθμό έχουν κριθεί ολα. Κατσε στις γιορτές και λιώσε για να κανεις το 80 90
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top