Πλεόνασμα καταναλωτή βοήθεια

Volkswagen Fan

Well-known member

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών , Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου (Αθήνα) και μας γράφει απο Αυστραλία. Έχει γράψει 8,326 μηνύματα.
Παιδιά έχω κολλήσει σε 2 ασκήσεις και θέλω την βοήθεια σας.


 

Eileen

Τιμώμενο Μέλος

Η Athena (1/3 ΜΕΤΣ) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 3,615 μηνύματα.

Volkswagen Fan

Well-known member

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών , Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου (Αθήνα) και μας γράφει απο Αυστραλία. Έχει γράψει 8,326 μηνύματα.

Eileen

Τιμώμενο Μέλος

Η Athena (1/3 ΜΕΤΣ) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 3,615 μηνύματα.
Καταρχήν, θα πρέπει να ξεκαθαρίσεις ότι έχεις δύο διαφορετικές αγορές αγαθών, τις οποίες θέλεις να μελετήσεις. Η μία αφορά τα λεμόνια, η άλλη αφορά την λεμονάδα. Οι δύο συνδέονται μεταξύ τους, αφού τα λεμόνια θεωρούνται παραγωγικός συντελεστής για τη λεμονάδα. Εξετάζεις λοιπόν, πως η συγκεκριμένη συγκυρία θα επηρεάσει τις δύο αγορές αυτές ξεχωριστά.

Ας πιάσουμε πρώτη την αγορά για λεμόνια. Θεωρείς πως αυτή βρίσκεται σε ισορροπία, εκεί που η καμπύλη ζήτησης και η καμπύλη προσφοράς τέμνονται. Σε αυτή λοιπόν την ισορροπία, το εμβαδόν πάνω από την τιμή ισορροπίας και κάτω από την καμπύλη ζήτησης είναι το πλεόνασμα του καταναλωτή. Αντίστοιχα, το εμβαδόν, πάνω από την καμπύλη προσφοράς και κάτω από την τιμή είναι το πλεόνασμα παραγωγού.
Η ισορροπία σου αυτή διαταρράσεται όταν το πρώιμο ψύχος (δηλαδή έντονες καιρικές συνθήκες) μειώσουν δραμματικά την προσφορά για λεμόνια. Πώς αυτό μεταφράζεται στην αγορά σου; Για κάθε επίπεδο τιμής, η προσφερόμενη ποσότητα έχει μειωθεί. Επομένως, η καμπύλη προσφοράς μετατοπίζεται προς τα αριστερά, αντανακλώντας αυτή την μείωση.
Η ζήτηση μένει ανεπηρέαστη και έτσι καταλήγεις σε ένα νέο σημείο ισορροπίας, εκεί όπου η νέα προσφορά τέμνει την ζήτηση. Η τιμή ισορροπίας είναι πλέον υψηλότερη από την αρχική. Φτιάξε λοιπόν αυτό το διάγραμμα, και θα παρατηρήσεις πως το πλεόνασμα του καταναλωτή έχει μειωθεί, και ένα μέρος της διαφοράς στο πλεόνασμα έχει μεταφερθεί στους παραγωγούς, ενώ ένα άλλο έχει χαθεί τελείως και αποτελεί καθαρή απώλεια κοινωνικής ευημερίας.

Το clue σε αυτό το πρώτο σκέλος της άσκησης είναι να κατανοήσεις πως οι καιρικές συνθήκες είναι ένας παράγοντας που μπορεί να προκαλέσει μεταβολή στην καμπύλη προσφοράς.

Αφού το είπα αυτό, αν το κατάλαβες, δοκίμασε να κάνεις την επόμενη αγορά μόνος σου, στηριζόμενος πως οι τιμές των παραγωγικών συντελεστών είναι επίσης, προσδιοριστικός παράγοντας της προσφοράς =)

 
Τελευταία επεξεργασία:

Volkswagen Fan

Well-known member

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών , Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου (Αθήνα) και μας γράφει απο Αυστραλία. Έχει γράψει 8,326 μηνύματα.
Καταρχήν, θα πρέπει να ξεκαθαρίσεις ότι έχεις δύο διαφορετικές αγορές αγαθών, τις οποίες θέλεις να μελετήσεις. Η μία αφορά τα λεμόνια, η άλλη αφορά την λεμονάδα. Οι δύο συνδέονται μεταξύ τους, αφού τα λεμόνια θεωρούνται παραγωγικός συντελεστής για τη λεμονάδα. Εξετάζεις λοιπόν, πως η συγκεκριμένη συγκυρία θα επηρεάσει τις δύο αγορές αυτές ξεχωριστά.

Ας πιάσουμε πρώτη την αγορά για λεμόνια. Θεωρείς πως αυτή βρίσκεται σε ισορροπία, εκεί που η καμπύλη ζήτησης και η καμπύλη προσφοράς τέμνονται. Σε αυτή λοιπόν την ισορροπία, το εμβαδόν πάνω από την τιμή ισορροπίας και κάτω από την καμπύλη ζήτησης είναι το πλεόνασμα του καταναλωτή. Αντίστοιχα, το εμβαδόν, πάνω από την καμπύλη προσφοράς και κάτω από την τιμή είναι το πλεόνασμα παραγωγού.
Η ισορροπία σου αυτή διαταρράσεται όταν το πρώιμο ψύχος (δηλαδή έντονες καιρικές συνθήκες) μειώσουν δραμματικά την προσφορά για λεμόνια. Πώς αυτό μεταφράζεται στην αγορά σου; Για κάθε επίπεδο τιμής, η προσφερόμενη ποσότητα έχει μειωθεί. Επομένως, η καμπύλη προσφοράς μετατοπίζεται προς τα αριστερά, αντανακλώντας αυτή την μείωση.
Η ζήτηση μένει ανεπηρέαστη και έτσι καταλήγεις σε ένα νέο σημείο ισορροπίας, εκεί όπου η νέα προσφορά τέμνει την ζήτηση. Η τιμή ισορροπίας είναι πλέον υψηλότερη από την αρχική. Φτιάξε λοιπόν αυτό το διάγραμμα, και θα παρατηρήσεις πως το πλεόνασμα του καταναλωτή έχει μειωθεί, και ένα μέρος της διαφοράς στο πλεόνασμα έχει μεταφερθεί στους παραγωγούς, ενώ ένα άλλο έχει χαθεί τελείως και αποτελεί καθαρή απώλεια κοινωνικής ευημερίας.

Το clue σε αυτό το πρώτο σκέλος της άσκησης είναι να κατανοήσεις πως οι καιρικές συνθήκες είναι ένας παράγοντας που μπορεί να προκαλέσει μεταβολή στην καμπύλη προσφοράς.

Αφού το είπα αυτό, αν το κατάλαβες, δοκίμασε να κάνεις την επόμενη αγορά μόνος σου, στηριζόμενος πως οι τιμές των παραγωγικών συντελεστών είναι επίσης, προσδιοριστικός παράγοντας της προσφοράς =)


Σε ευχαριστώ παρά πολύ για όλα!
 

Eileen

Τιμώμενο Μέλος

Η Athena (1/3 ΜΕΤΣ) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 3,615 μηνύματα.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 60 μέρες:
  • Φορτώνει...
Top