Πιστοποίηση ΣΑΕΚ από ΕΟΠΠΕΠ – Γνωρίζει κάποιος γιατί οι εξετάσεις είναι μόνο ανάπτυξης; Υπάρχει ενδιαφέρον για συλλογική παρέμβαση;

Anastasia1982

Νεοφερμένο μέλος

Η Anastasia1982 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Είναι 43 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Καλησπέρα σε όλους.
Είμαι καταρτιζόμενη σε ΣΑΕΚ και προσπαθώ να ενημερωθώ σχετικά με τη διαδικασία πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ.

Παρατήρησα ότι οι εξετάσεις πιστοποίησης για τους αποφοίτους ΣΑΕΚ γίνονται με ερωτήσεις ανάπτυξης, ενώ αντίθετα η πιστοποίηση της Μαθητείας (ΕΠΑΛ) γίνεται με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
Έχει κάποιος εικόνα γιατί υπάρχει αυτή η διαφορά στη μορφή των εξετάσεων και αν έχει ποτέ τεθεί επίσημα το θέμα;

Επίσης, θα ήθελα να ρωτήσω:
Υπάρχουν εδώ άτομα από ΣΑΕΚ διαφόρων ειδικοτήτων που θα ενδιαφέρονταν να συζητήσουμε μια ομαδική, πανελλαδική πρωτοβουλία για να ζητήσουμε:

να εξεταστεί το ενδεχόμενο εξορθολογισμού/εξομοίωσης της μορφής των εξετάσεων, ή

να δοθούν πιο σαφείς οδηγίες, δείγματα θεμάτων, κριτήρια αξιολόγησης κ.λπ.


Δεν ζητώ κάτι δεσμευτικό — απλώς θέλω να δω αν υπάρχει μαζική ανησυχία και αν μπορούμε να κινηθούμε συντονισμένα, ώστε οι φωνές μας να έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα.

Κάθε πληροφορία ή άποψη ευπρόσδεκτη.
Ευχαριστώ!
 

Λένω

Διάσημο μέλος

Η Λένω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 3.077 μηνύματα.
Καλησπέρα σε όλους.
Είμαι καταρτιζόμενη σε ΣΑΕΚ και προσπαθώ να ενημερωθώ σχετικά με τη διαδικασία πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ.

Παρατήρησα ότι οι εξετάσεις πιστοποίησης για τους αποφοίτους ΣΑΕΚ γίνονται με ερωτήσεις ανάπτυξης, ενώ αντίθετα η πιστοποίηση της Μαθητείας (ΕΠΑΛ) γίνεται με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
Έχει κάποιος εικόνα γιατί υπάρχει αυτή η διαφορά στη μορφή των εξετάσεων και αν έχει ποτέ τεθεί επίσημα το θέμα;

Επίσης, θα ήθελα να ρωτήσω:
Υπάρχουν εδώ άτομα από ΣΑΕΚ διαφόρων ειδικοτήτων που θα ενδιαφέρονταν να συζητήσουμε μια ομαδική, πανελλαδική πρωτοβουλία για να ζητήσουμε:

να εξεταστεί το ενδεχόμενο εξορθολογισμού/εξομοίωσης της μορφής των εξετάσεων, ή

να δοθούν πιο σαφείς οδηγίες, δείγματα θεμάτων, κριτήρια αξιολόγησης κ.λπ.


Δεν ζητώ κάτι δεσμευτικό — απλώς θέλω να δω αν υπάρχει μαζική ανησυχία και αν μπορούμε να κινηθούμε συντονισμένα, ώστε οι φωνές μας να έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα.

Κάθε πληροφορία ή άποψη ευπρόσδεκτη.
Ευχαριστώ!
Κάποια πράγματα είναι "take it or leave it".

Οι εξετάσεις διέπονται από ψηφισμένους Νόμους, από υπουργικές αποφάσεις, από διευκρινιστικές εγκυκλίους κτλ που θα βρεις στο site του ΕΟΠΠΕΠ (αν δεν κάνω λάθος έχει και τις ερωτήσεις για κάθε ειδικότητα).

Είναι σαν να ζητάς να διεξάγονται οι Πανελλαδικές εξετάσεις με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
΄Οπως καταλαβαίνεις αυτό δεν είναι δυνατόν.
Και η αλήθεια είναι ότι δεν έχω ακούσει ξανά τέτοιου είδους "απορία" από άλλον.

Σου εύχομαι καλή επιτυχία στις εξετάσεις σου.
 

Anastasia1982

Νεοφερμένο μέλος

Η Anastasia1982 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Είναι 43 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση και τον χρόνο σου.
Ίσως δεν έγινε ξεκάθαρο το σημείο που προσπαθώ να θίξω, οπότε το διευκρινίζω:

Η πιστοποίηση που λαμβάνουμε από τον ΕΟΠΠΕΠ —είτε προέρχεται από ΣΑΕΚ είτε από Μαθητεία ΕΠΑΛ— είναι ακριβώς ίδια ως προς:

το επίπεδο κατάρτισης (Επίπεδο 5 EQF)

τη μοριοδότηση στον ΑΣΕΠ

την τυπική αναγνώριση του τίτλου


Δηλαδή, το τελικό αποτέλεσμα είναι ισοδύναμο και για τους δύο.

Το ερώτημά μου αφορά το πώς γίνεται δύο ισοδύναμοι τίτλοι να οδηγούν σε τόσο διαφορετική μορφή εξετάσεων — οι μεν ΣΑΕΚ με εκτενείς ερωτήσεις ανάπτυξης, οι δε Μαθητείες με πολλαπλής επιλογής και συντομότερα γραπτά.

Δεν το θέτω για να αλλάξει «αύριο» κάτι, αλλά γιατί μου φαίνεται λογικό να εξεταστεί αν:

αυτή η διαφορά είναι παιδαγωγικά τεκμηριωμένη,

ή αν απλώς ακολουθεί μια παλιά δομή που ίσως χρειάζεται επικαιροποίηση/εξορθολογισμό, δεδομένου ότι οι δύο πιστοποιήσεις είναι ισοδύναμες.


Θέλω λοιπόν να δω αν υπάρχουν κι άλλοι καταρτιζόμενοι που έχουν προβληματισμό πάνω σε αυτό ή αν έχουν καλύτερη πληροφόρηση για την αιτιολόγηση της διαφοράς.

Σε κάθε περίπτωση, ευχαριστώ για τη συζήτηση και τον χρόνο σου.
 

Giorgkalo

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Giorgkalo αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 259 μηνύματα.
Ναι καλά το σκέφτεσαι απο την μια...
Μέχρι τώρα οι εξετάσεις των ΣΑΕΚ για τον ΕΟΠΠΕΠ ήταν ερωτήσεις ανάπτυξης...
Είχα ακούσει χωρίς να το έχω δει επίσημα ότι με τον νέο οδηγό αλλάζει και γίνεται πολλαπλής επιλογής...
Αλλα δεν ξέρω αν το προλάβουν οι παλιοί...
Ίσως μόνο οι πιο νέοι καταρτιζόμενοι το προλάβουν...
 

Anastasia1982

Νεοφερμένο μέλος

Η Anastasia1982 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Είναι 43 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ, αυτό που γράφεις είναι όντως χρήσιμο.
Και εγώ είχα ακούσει κάτι αντίστοιχο “ανεπίσημα”, ότι με τον νέο οδηγό ίσως προβλέπεται αλλαγή της μορφής των θεμάτων σε πιο τυποποιημένο σύστημα (π.χ. πολλαπλής επιλογής ή μεικτό).

Το ζήτημα μου είναι ακριβώς αυτό:
αν η αλλαγή αυτή θα αφορά και τους ήδη φοιτούντες ΣΑΕΚ ή μόνο όσους ξεκινήσουν με τον νέο οδηγό.
Εφόσον το επίπεδο πιστοποίησης παραμένει το ίδιο (ΕΕΠ 5), θα ήταν λογικό να υπάρχει κάποια συνέπεια ως προς τον τρόπο εξέτασης.

Αν τυχόν έχεις υπόψη σου κάποιο επίσημο έγγραφο, ανακοίνωση ή κάτι σχετικό που να το επιβεβαιώνει, θα με βοηθούσε πολύ — ακόμα κι αν είναι μόνο σε επίπεδο προτάσεων.

Και πάλι σε ευχαριστώ για τη βοήθεια και τη διάθεση να μοιραστείς πληροφορίες.
 

Giorgkalo

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Giorgkalo αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 259 μηνύματα.
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ, αυτό που γράφεις είναι όντως χρήσιμο.
Και εγώ είχα ακούσει κάτι αντίστοιχο “ανεπίσημα”, ότι με τον νέο οδηγό ίσως προβλέπεται αλλαγή της μορφής των θεμάτων σε πιο τυποποιημένο σύστημα (π.χ. πολλαπλής επιλογής ή μεικτό).

Το ζήτημα μου είναι ακριβώς αυτό:
αν η αλλαγή αυτή θα αφορά και τους ήδη φοιτούντες ΣΑΕΚ ή μόνο όσους ξεκινήσουν με τον νέο οδηγό.
Εφόσον το επίπεδο πιστοποίησης παραμένει το ίδιο (ΕΕΠ 5), θα ήταν λογικό να υπάρχει κάποια συνέπεια ως προς τον τρόπο εξέτασης.

Αν τυχόν έχεις υπόψη σου κάποιο επίσημο έγγραφο, ανακοίνωση ή κάτι σχετικό που να το επιβεβαιώνει, θα με βοηθούσε πολύ — ακόμα κι αν είναι μόνο σε επίπεδο προτάσεων.

Και πάλι σε ευχαριστώ για τη βοήθεια και τη διάθεση να μοιραστείς πληροφορίες.
Τίποτα ναι έχει την λογική του αυτό που λες με το πολλαπλής...
Κάποιοι λενε ότι τα πολλαπλης μπερδεύουν αλλά καλύτερα να είναι πολλαπλής που και κάτι να μην ξέρεις βάζεις τυχαία επιλογή...
Και εγώ ΣΑΕΚ είμουν αλλά με πιάνει με τον παλιό οδηγό...
Εσύ είσαι 1ο ή 2ο έτος;
Αν το δω επίσημα θα στείλω...
Και εγώ είχα απορίες για τον ΕΟΠΠΕΠ και πήρα τηλέφωνο να ρωτήσω γιατί σε εμαιλ δεν απάντησαν ποτέ...
 

Anastasia1982

Νεοφερμένο μέλος

Η Anastasia1982 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Είναι 43 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Τίποτα ναι έχει την λογική του αυτό που λες με το πολλαπλής...
Κάποιοι λενε ότι τα πολλαπλης μπερδεύουν αλλά καλύτερα να είναι πολλαπλής που και κάτι να μην ξέρεις βάζεις τυχαία επιλογή...
Και εγώ ΣΑΕΚ είμουν αλλά με πιάνει με τον παλιό οδηγό...
Εσύ είσαι 1ο ή 2ο έτος;
Αν το δω επίσημα θα στείλω...
Και εγώ είχα απορίες για τον ΕΟΠΠΕΠ και πήρα τηλέφωνο να ρωτήσω γιατί σε εμαιλ δεν απάντησαν ποτέ...
Είμαι στο 1ο εξάμηνο.Σε ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον ελπίζω να βγάλουμε καμία άκρη. Το θέμα είναι ότι τέλος του χρόνου τελειώνει ο παλιός οδηγός και θα γίνει καινούργιος από το νέο έτος. Διάβασα σε ανακοίνωση του εοππεπ ότι θα αλλάξουν κάποια πράγματα στις διαδικασίες .Ελπίζω να είναι και οι εξετάσεις της πιστοποίησης. Εδώ στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ είναι με πολλαπλής επιλογής.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top