Πανεπιστήμια vs TEI

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
ου Σ. Καπλάνη
Προέδρου του ΤΕΙ Πάτρας


Ειδικότεροι Στόχοι:
α. Η συμπίεση των ελαστικών δαπανών
β. Το νοικοκύρεμα της Διοικητικής και Οικονομικής διαχείρισης των δομών του κάθε ΑΕΙ αλλά και των συναρτωμένων με αυτά φορέων
γ. Η αύξηση εσόδων στα ΑΕΙ μέσω των δραστηριοτήτων που ο ρόλος και η αποστολή τους επιτρέπει και επιβάλλει, με σύγχρονη πάταξη


της γραφειοκρατίας και απαγκίστρωση τους από τη μέγγενη του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο ενίοτε, καταστρατηγεί την αυτοδυναμία
των Ιδρυμάτων και αποφασίζει για όλα χωρίς τη συμμετοχή μας.
Για το θέμα αυτό, μάλιστα, παρακαλείσθε όπως λάβετε άμεσα πρωτοβουλίες.
δ. Νέες διαρθρωτικές αλλαγές που θα επιφέρουν σε 2ο βαθμό αποτελεσματικότερη διαχείριση των ΑΕΙ, ανταγωνιστικότητα και
αύξηση των διαθεσίμων κονδυλίων για κάλυψη των αναπτυξιακών δραστηριοτήτων τους στα πλαίσια του προγραμματισμού τους.
Για να επιτευχθούν οι στόχοι αυτοί το Υπουργείο Παιδείας οφείλει άμεσα να συζητήσει με βάση τις προτάσεις μας, να λάβει αποφάσεις και να προβεί σε ρυθμίσεις εξοικονομώντας πόρους και όχι κουρεύοντας, με παράλληλη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης.



Ειδικότερα,

1. Σε Τμήματα / Παραρτήματα ΑΕΙ λειτουργούν προγράμματα σπουδών των
οποίων το πλείστον των μαθημάτων διδάσκονται σε Τμήματα του κεντρικού ΑΕΙ.
Προτείνεται τα Προγράμματα Σπουδών αυτών των Τμημάτων των Παραρτημάτων να προσφέρονται μόνο στο κεντρικό ΑΕΙ.
Παράλληλα εάν τα τμήματα παραμείνουν στις έδρες τους, η Τοπική Αυτοδιοίκηση να αναλάβει τα λειτουργικά έξοδα συντήρησης, φύλαξης, καθαριότητας και διοικητικής στήριξης.

Το ίδιο προτείνεται να ισχύσει και για Τμήματα Παραρτημάτων τα οποία
έχουν μέχρις 9 μέλη ΔΕΠ, καθώς δεν είναι αυτοδύναμα, ή και για τα Τμήματα
/ Παραρτήματα που δεν έχουν τις απαραίτητες υποδομές, τις οποίες ,εφόσον
το κεντρικό ΑΕΙ διαθέτει, τότε να φιλοξενήσει και τα Τμήματα αυτά.
Αν αυτό ισχύσει για ένα σύνολο τουλάχιστον 30-40 Τμημάτων από όλα τα ΑΕΙ της χώρας, εκτιμάται ότι θα προκύψει εξοικονόμηση άνω των 20 εκατ.€/έτος.
Πέραν της οικονομίας των κονδυλίων, η εκπαίδευση που θα παρέχεται στο κεντρικό ΑΕΙ με όλες τις υποδομές και τον προφανώς μεγαλύτερο αριθμό μελών ΔΕΠ θα τονώσει τον χαρακτήρα και το επίπεδο της παρεχόμενης Ανώτατης Εκπαίδευσης.

2.Προτείνεται, επίσης, η συνένωση ΤΕΙ μεταξύ των ή και ΤΕΙ – Πανεπιστημίων
εφόσον τούτο συναποφασιστεί από τα αρμόδια όργανα, σε επίπεδο Σχολών ή Ιδρυμάτων, ιδιαίτερα όταν προκύπτει συμπληρωματικότητα, ενδυνάμωση αλλά και εξοικονόμηση κονδυλίων.
Εκτιμάται εξοικονόμηση άνω των 2εκατ.Ευρώ/Συνένωση /Σχολή.

3. Πολλά Τμήματα ΤΕΙ και Πανεπιστημίων έχουν αρκετά περιορισμένο πεδίο
εκπαίδευσης που προσιδιάζει μάλλον σε Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών.

Πρόταση: Αυτά τα Τμήματα να παύσουν να λειτουργούν ως αυτοτελή και
να εντάσσονται ως κατεύθυνση- εξειδίκευση σε άλλα Προπτυχιακά ή Μεταπτυχιακά
προγράμματα του κεντρικού ΑΕΙ. Εκτιμάται ότι θα προκύψει εξοικονόμηση
1εκατ. €/Τμήμα/ έτος.

4. Πολλά Τμήματα ΤΕΙ ή και Πανεπιστημίων παρέχουν εκπαίδευση που
αντιστοιχεί σε απλό, επαγγελματικό επίπεδο, με ισχνά τα στοιχεία της
Ακαδημαϊκότητας.
Πρόταση : Αυτά τα Προγράμματα Σπουδών να μετασχηματιστούν σε 2ετή ή 3ετή με απονομή αντίστοιχου τίτλου, όπως και στα άλλα κ.μ. της Ευρώπης και να λειτουργούν υπό την ευθύνη των ΤΕΙ ή των Πανεπιστημίων, στα Παραρτήματα ή στο κεντρικό ΑΕΙ. Οι πτυχιούχοι τους να μπορούν να εγγράφονται με βάση την επίδοσή τους σε άλλα συναφή προγράμματα του ίδιου ή συναφούς πεδίου (αξιοκρατική εξέλιξη). Η εκτιμώμενη εξοικονόμηση φθάνει το 1εκατ. €/ΑΕΙ/έτος.

5. Προώθηση της λειτουργίας Σχολών, σύμφωνα με το ν. 4009/11, όταν τα
Τμήματα αυτών έχουν σύνολο τακτικών μελών ΔΕΠ, ΕΠ μικρότερο των 15/
Τμήμα, αριθμό που το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί επαρκή για να λειτουργεί ένα Τμήμα σε ανεκτό επίπεδο.
Η περίπτωση αυτή αποτελεί και κύριο χαρακτηριστικό των ΤΕΙ.
Πρόταση: Τα Τμήματα αυτά να διατηρήσουν την επιστημονική – ακαδημαϊκή
τους αυτοτέλεια, να καλύπτουν, όμως, τις εκπαιδευτικές/λειτουργικές τους
ανάγκες σε υποδομές, επιστημονικό, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό σε
επίπεδο Σχολής.

Το μοντέλο αυτό έχει ήδη αποφασίσει και προτείνει το Συμβούλιο του ΤΕΙ Πάτρας στο Υπουργείο Παιδείας, για τη Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, με παράλληλη απορρόφηση και των Τμημάτων των Παραρτημάτων και με εκτιμώμενη εξοικονόμηση πλέον του 1.5 εκατ.€/ΑΕΙ/Σχολή.

6. Επανεξέταση του θεσμού της Πρακτικής Άσκησης στα Πανεπιστήμια και
ΤΕΙ, καθώς ο πακτωλός των κονδυλίων (του ΕΠΕΑΕΚ πριν και του Διά Βίου Μάθησης, σήμερα) του έργου αυτού δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του θεσμού και στα οικονομικά και παραγωγικά δεδομένα των σημερινών συνθηκών. Απλά συμβάλλουν στην πιστοποίηση υψηλής απορροφητικότητας κονδυλίων, που επιβάλλεται για λόγους prestige από το Υπουργείο Παιδείας.
Πρόταση: η Πρακτική Άσκηση να γίνει προαιρετική και καθαρά Ακαδημαϊκού
Επιπέδου με υψηλό επίπεδο κατάρτισης, παράλληλα δε στο τελευταίο εξάμηνο
το Τμήμα να παρέχει 4-5 σύγχρονα μαθήματα ειδικότητας, για τα οποία τόση
μεγάλη ανάγκη υπάρχει. Στην περίπτωση αυτή η εξοικονόμηση κονδυλίων θα
φθάσει τα 30 εκατ.€/ ετησίως για όλα τα ΑΕΙ συνολικά.
Από τα εξοικονομούμενα κονδύλια θα μπορούν να καλυφτούν
και αναπτυξιακές, ερευνητικές και εκπαιδευτικές προσπάθειες των ΑΕΙ στα πλαίσια του αναπτυξιακού τους προγράμματος που θα οδηγήσουν σε βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους και την προσφορά εκπαίδευσης υψηλού επιπέδου.

7.Συγγράμματα: Ασυδοσία στην διαχείριση και στις αμοιβές των συγγραφέων
από ένα σύστημα που εκμεταλλεύεται γενικά την πνευματική ιδιοκτησία, παρά
την συνεισφορά του ΕΥΔΟΞΟΣ.
Πρόταση: Ανάπτυξη και χορήγηση εκπαιδευτικού CD ανά τμήμα που
θα περιλαμβάνει αρχεία από εκπαιδευτικό υλικό, φωτογραφίες
οργάνων, εργαστήρια, μελέτες περίπτωσης. ασκήσεις, παρουσιάσεις σε power
point με τη χρήση σύγχρονων εργαλείων Τ.Π.Ε.
Υπολογίζεται εξοικονόμηση περίπου 100 εκατ. €/ έτος, ακόμη και αν υπολογισθεί η αμοιβή των συγγραφέων για το διδακτικό υλικό που θα αναπτύξουν, καθώς και ο εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών που θα επιτευχθεί μέσω του προγράμματος ΕΣΠA.
Η πρόταση αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί και στην Β΄/θμια Εκπαίδευση με επαναχρησιμοποίηση των βιβλίων επί 2-3 έτη.

8. Προτείνεται: Αναδιάρθρωση των εκπαιδευτικών δομών στα ΑΕΙ με βάση το
Αγγλο- σαξονικό ή το Γερμανικό σύστημα.
Το πρώτο προβλέπει την ένταξη των ΤΕΙ στα Πανεπιστήμια ανά περιφέρεια,
ως ένα νέο ΑΕΙ. Το νέο ΑΕΙ θα μπορεί να οργανώνει Προγράμματα Σπουδών
Ανώτατης Εκπαίδευσης μικρής και μεγάλης διάρκειας, Μ.Π.Σ. και Προγράμματα 3ου κύκλου. Μάλιστα, θα λυθεί και το πρόβλημα εισαγωγής σε Τμήματα /Προγράμματα Σπουδών των ΑΕΙ για όσους δεν επιτυγχάνουν ικανοποιητική επίδοση στις εισαγωγικές εξετάσεις. Θα μπορούν να εισάγονται σε 2ετή ή 3ετή επαγγελματικά
προγράμματα, αλλά και σε αντίστοιχα ,διάρκειας 4, 5, και 6 ετών καλύπτοντας ολόκληρο το φάσμα Σπουδών από το 3ο έως και το 8ο επίπεδο του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.
Αντιθέτως, στο Γερμανικό σύστημα τα ΤΕΙ διατηρούνται ως ανεξάρτητος θεσμός Ανώτατης Εκπαίδευσης ( η συνένωσή ΤΕΙ-ΤΕΙ δεν αποκλείεται), ενώ οι σπουδές διαρθρώνονται μαζί με τα Πανεπιστήμια σε 3ετή προγράμματα σπουδών και 2 έτη Μ.Π.Σ.
Κάτι ανάλογο προσπάθησε το Υπουργείο Παιδείας να θεσμοθετήσει τον Αύγουστο του 2011, ανεπιτυχώς, αφού η ρύθμιση δεν ήταν καθολική και δεν αντιμετώπιζε το πρόβλημα Πτυχίων ΤΕΙ και Πανεπιστημίων στο σύνολό τους.
Η αναδιάρθρωση αυτή, στη βάση των δύο μοντέλων, λαμβανομένων υπ'όψιν των ανωτέρω προτάσεων, μπορεί να επιφέρει εξοικονόμηση άνω των 200 εκατ.€/ ετησίως.

Απαιτείται, βεβαίως, ένα σύνολο βαθμιαίων αλλαγών, διάρκειας 1-2 ετών στη
βάση συζητήσεων στα πλαίσια των Συνόδων και του ΕΣΥΠ-ΑΔΙΠ, ώστε να
καθορισθεί με σαφήνεια η πορεία εφαρμογής.
Με βάση αυτή την αναδιάρθρωση δομών και προγραμμάτων σπουδών
αντιστοίχων των ΑΕΙ του εξωτερικού, μέσω της διαδικασίας benchmarking, θα νοικοκυρευτεί ο χώρος των ΤΕΙ, καθώς ο μεγάλος σήμερα αριθμός ΔΕΠ των Πανεπιστημίων θα καλύψει πολλές εκπαιδευτικές ανάγκες Προγραμμάτων Τεχνολογικής κατεύθυνσης, ιδίως όταν τα Προγράμματα Σπουδών των Τμημάτων των Πανεπιστημίων δεν θα προσφέρουν ένα υπερβολικό αριθμό μαθημάτων και οι φοιτητές τους δεν θα παρακολουθούν διαφορετικό Πρόγραμμα Σπουδών, ενώ θα τους απονέμεται ο ίδιος Τίτλος!
Εδώ υπάρχει το μεγάλο κόστος που μπορεί να μετατραπεί σε μεγάλο όφελος.
Tα Πανεπιστήμια, επίσης, θα επωφεληθούν και από τις υποδομές των ΤΕΙ και το
επιστημονικό τους προσωπικό, ιδίως με τον εξορθολογισμό των Προγραμμάτων
Σπουδών Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, εφαρμόζοντας το ένα ή το άλλο μοντέλο.

9.Αύξηση εσόδων των ΑΕΙ από τις δραστηριότητες που μπορεί να αναπτυχθούν
στο πλαίσιο λειτουργίας των ΙΔΒΕ, ΚΕΚ, Ερευνητικών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, Μελετών κ.λ.π, εφόσον αυξηθούν οι κρατήσεις υπέρ του ΑΕΙ στο 25-30 % του προϋπολογισμού των έργων.
Τούτο είναι και δίκαιο και επιβεβλημένο καθώς κάθε έργο αναλαμβάνεται
υπό το ΑΕΙ και με την ιδιότητα του μέλους ΔΕΠ των ΑΕΙ, χρησιμοποιούνται, δε , για την υλοποίησή του οι υποδομές του ΑΕΙ (εργαστήρια, εξοπλισμοί κλπ)
Τα έσοδα από τις δραστηριότητες αυτές θα ανήρχοντο σε μερικά εκατ .€/ ετησίως στο σύνολο των ΑΕΙ.

10. Προτείνεται, η ενθάρρυνση και διευκόλυνση των ΑΕΙ για παροχή Διεθνών
Προγραμμάτων Σπουδών: Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών. Το Υπ. Παιδείας
καλείται να μην προβάλλει εμπόδια στην έγκριση τους αφού η λειτουργία Μ.Π.Σ
βασίζεται και πρέπει να βασίζεται στην απόφαση των Ακαδημαϊκών οργάνων
των ΑΕΙ, με βάση τον προϋπολογισμό τους και όχι στη γραφειοκρατία του Υπουργείου Παιδείας .

11. Ενιαία Επαγγελματικά Επιμελητήρια-Αναγνώριση Κολεγίων:
Προτείνεται η δημιουργία ενιαίων Επιμελητηρίων. Είχε, μάλιστα, προωθηθεί η σχετική θεσμοθέτηση, στη βάση της μελέτης που είχαμε καταθέσει στο Υπουργείο Παιδείας και η οποία στηρίζετο στην Ευρωπαϊκή πρακτική. Δυστυχώς, δεν ολοκληρώθηκε η πρωτοβουλία μας. Θα πρέπει να δοθεί άμεσα συνέχεια για ολοκλήρωση της ανατρεπτικής αυτής δομικής αλλαγής.
Επιβεβλημένη, άμεσα, είναι και η Πιστοποίηση των Κολεγίων που θα πρέπει να λειτουργούν όμοια με το Δημόσιο ΑΕΙ και ικανοποιώντας τα ακαδημαϊκά κριτήρια λειτουργίας ενός ΑΕΙ αυτής της χώρας.
Αμεση λύση και στα δύο. Αρκετός ο διασυρμός της χώρας μας, και στο θέμα αυτό και μεγάλος ο εμπαιγμός για τους νέους..

12. Προτείνεται: Άμεση επαναδιαπραγμάτευση του ΕΣΠΑ, καθώς είναι σε όλους γνωστόν ότι πολλοί τομείς του ΕΣΠΑ όπως περιγράφονται στο Πρόγραμμα
των διαφόρων Υπουργείων αλληλεπικαλύπτονται ή περιλαμβάνουν δράσεις που
ουδεμία ουσιαστική επένδυση προσφέρουν.

Παράδειγμα, η εισαγωγή και εφαρμογή των πληροφοριακών συστημάτων και
εργαλείων Τ.Π.Ε στο σύνολο της Εκπαίδευσης.
Διαπιστώνονται πολλαπλές δαπάνες, για το ίδιο φυσικό αντικείμενο, που φθάνουν το ύψος πολλών εκατοντάδων εκατ. €. Θα μπορούσαν μέσω αυτεπιστασίας να φθάσουν μόλις στο 1/10 του συνολικού προϋπολογισμού.
Αρκετές Πράξεις πρέπει να απενταχθούν και να ενσωματωθεί η καθαρή ουσία των Πράξεων με το παραδοτέο τους σε μία ανά ΑΕΙ Πράξη. Μια τέτοια προσέγγιση θα επιφέρει εξοικονόμηση εκατοντάδων εκ. €/ έτος, εάν μάλιστα εκλείψουν «οι
καταρτίσεις» και οι «άυλες»-μη χειροπιαστές και μη μετρήσιμες δραστηριότητες.
Αυτή η άποψη κατ' επανάληψη διατυπώθηκε από τον υπογράφοντα σε διάφορα
όργανα και στην πολιτική ηγεσία, αλλά ουδείς ανέλαβε την πολιτική ευθύνη να την εξετάσει στην έκταση που απαιτείτο και να δώσει λύσεις που θα επέφεραν πραγματική επένδυση των Κοινοτικών κονδυλίων στα ΑΕΙ και όχι κάλυψη απλών λειτουργικών δαπανών που το κράτος θα έπρεπε να είχε αναλάβει.

https://www.esos.gr/dimosia-ekpaidef...-mi-perikopi-ton-misthon-ton-ergazomenon.html
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,431 μηνύματα.
Η διαφορα μας ειναι οτι εγω γ@@@κα στο διαβασμα, ειχα το αγχος μη δε γραψω κατω απο 19 στα μαθηματικα, μη δε γραψω κατω απο 19 στην φυσικη, μη δε παρω 20 σε αοδε, μαθηματικα γενικης, πληροφορικη , με αποτελεσμα να μαθω τονους μαθηματικων, να γνωριζω μεχρι και την τελευταια λεπτομερεια που θα βρω στο 7ο βοηθημα που αγορασα για μαθηματικα. Να εχω λυσει 10000 ασκησεις, να εχω γεμισει χιλιαδες σελιδες, ενω εσυ παραλληλα τα εξυνες και εμαθες δυο τρεις επιφανειακες γνωσεις που ηδη τις εχεις ξεχασει.

Αυτα δεν ειναι κομπλεξ (συμπλεγματα* ) ανωτεροτητας. Ειναι ρεαλισμος =)
Οποτε πιστεψε με, την μελετη δε θα τη βαλουν σε σενα που ηδη ξερουν οτι τεμπελιασες στην γ λυκειου, αλλα σε μενα που γ@@@θηκα οπως ειπαμε και φαινεται πως εχω ριξει πολυ ιδρωτα στο θεμα.

Κατηγορείς τους συναδέλφους σου ηλεκτρολόγους μηχανικούς των Τ.Ε.Ι. για κόμπλεξ και χίλια δυο άλλα,όταν εσύ ο ίδιος σ'αυτό το μήνυμα αράδιασες όλο σου τον πόνο κι όλα τα σύμπλεγματα του "αριστούχου" των Πανελληνίων...

"Πόνος" ο οποίος δεν είναι άλλος απ'το ότι έφαγες ένα παλούκι από εδώ μέχρι το Διδυμότειχο σε μια τρυφερή περίοδο της ζωής σου,για να διαπιστώσεις πως στην πραγματικότητα αυτό που "κατέκτησες" (δηλαδή την ένταξή σου σε πρόγραμμα σπουδών μηχανικού σε Α.Ε.Ι.) είναι more or less ότι "κατέκτησε" και αυτός που πήγε σε Τ.Ε.Ι.,αυτός που πήγε Αγγλία/Ιταλία/Βουλγαρία κ.λπ. και αισίως και αυτός που πήγε και στο Κολέγιο!Άντε να πάρεις κάνα ευρώπουλο παραπάνω από κάνα αφεντικό που νοσταλγεί τα φοιτητικά του χρόνια στο Ε.Μ.Π. ή να νοικιάσεις και καμιά σφραγιδούλα σε κάναν γκαντέμη Τ.Ε.Ι.τζή που δεν έχει κανένα συγγενή με δίπλωμα να κάνει τη δουλειά του τζάμπα!That's it...
Κι όχι μόνο αυτό,αλλά και ότι για 5 τουλάχιστον χρόνια θα πρέπει να μελετήσεις σκληρά για να περάσεις τις δύσκολες (ομολογουμένως) εξετάσεις των μαθημάτων του Ε.Μ.Π. τα οποία προορίζονται για άτομα που στοχεύουν σε ακαδημαϊκή και ερευνητική καριέρα,για να καταλήξεις εν τέλει με το που τελειώσεις (όπως οι περισσότεροι των συναδέλφων σου των Ελληνικών πολυτεχνείων) να κάνεις τη δουλειά του απόφοιτου Τ.Ε.Ι.,δηλαδή απλά να πας να δουλέψεις σαν μηχανικός σε κατασκευαστική,μελετητική κ.λπ. εταιρεία ή να κάνεις ελεύθερο επάγγελμα,όπως όλοι οι υπόλοιποι!
Και στην τελική καταλήγεις να λες "δεν πήγαινα κι εγώ καμιά Ιταλία,τι κάθομαι και ξεσκίζομαι;"...

Καταλαβαίνω την πικρία σου εν μέρη,παρ'όλα αυτά οφείλεις κι εσύ όπως και όλοι να σέβεσαι και να είσαι κόσμιος με τους συναδέλφους σου,είτε τους "γουστάρεις" είτε όχι,γιατί κάποια πράγματα που γράφεις παραείναι άτοπα και εκτός πραγματικότητας...
Τι να πρωτοσχολιάσω;Τις "επιφανειακές γνώσεις" που θα έχει ξεχάσει ο συνάδελφός σου (που ίσα-ίσα αυτά μένουν σε όλους,λες κι εσύ θα θυμάσαι τα πιο σύνθετα) ή το άλλο που λες για τη μελέτη;Είδες καμιά προσφορά έργου που να γράφει "ζητείται μηχανικός για εκπόνηση μελέτης που να μην τεμπέλιαζε στη γ' λυκείου";:P
Διάβασε τα μαργαριτάρια που γράφεις ΠΡΙΝ τα γράψεις,είναι αστεία ακόμη και για τον πιο άσχετο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

cha0s

Περιβόητο μέλος

Ο cha0s αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,408 μηνύματα.
Μηχανικοι λεγονται οσοι τελειωνουν πολυτεχνικη σχολη :worry:

Μηχανικοί λέγονται όσοι ασχολούνται με μηχανές. Είτε τελείωσαν ΑΕΙ, είτε ΤΕΙ :)
Επίσης, μας τα έπρηξες οτι σπουδάζεις στο ΕΜΠ. Οκ, ήσουν άριστος, έγραψες τέλεια στις πανελλαδικές και μπήκες σε ένα καλό πολυτεχνείο. Τι σημαίνει αυτό; Οτι θα βρεις δουλειά πιο εύκολα; Μπορεί ένας των ΤΕΙ να αποκατασταθεί πιο γρήγορα απο 'σενα. :) Μπορεί κι εσύ να γίνεις συνάδελφος της κοπελιάς στα starbucks όπως ανέφερες κι εσύ ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Μηχανικοί λέγονται όσοι τελειώνουν πολυτεχνική σχολή :worry:


Καλό είναι να προσγειωθείς λίγο γιατί αν και είσαι ακόμα προπτυχιακός φοιτητής έχεις ύφος που μπορεί να παρεξηγηθεί. Δεν τα ξέρεις καλά τα πράγματα. Να σε διαφωτίσω λοιπόν:

Διπλωματούχοι Μηχανικοί λέγονται οι μηχανικοί που είναι απόφοιτοι των τμημάτων των πολυτεχνικών σχολών των πανεπιστημίων και των τμημάτων/σχολών των πολυτεχνείων της ημεδαπής ή ισότιμων & αντίστοιχων τμημάτων της αλλοδαπής.

Πτυχιούχοι Μηχανικοί λέγονται οι μηχανικοί που είναι απόφοιτοι των τμημάτων των σχολών τεχνολογικών εφαρμογών των τεχνολογικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της ημεδαπής ή ισότιμων & αντίστοιχων τμημάτων της αλλοδαπής.

Μηχανικοί είναι ΟΛΟΙ (και όταν λέμε ΟΛΟΙ εννοούμε ΟΛΟΙ).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Sans-culotte

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Sans-culotte αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής. Έχει γράψει 197 μηνύματα.
Το Πολυτεχνειο δεν σε κανει μηχανικο. Σου δινει τον τροπο σκεψης του μηχανικου.Αυτο για τον φιλο που εχει προκλητικο υφος και νομιζει οτι ολες οι φιλοδοξιες του θα πραγματοποιηθουν και δεν εχει μετρο.

Οι αποφοιτοι ΤΕΙ ονομαζονται ~ μηχανικοί ΤΕ. Αυτό είναι υποχρεωμένοι να το γράφουν παντού, στις σφραγίδες τους, στα γραφεία τους κλπ
Οι αποφοιτοι ΑΕΙ ονομαζονται διπλωματουχοι μηχανικοι.Το διπλωμα ειναι το αντιστοιχο πτυχιο

~ μηχανολόγοι, ηλεκτρολόγοι κλπ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μαργαριτα Α.

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Μαργαριτα Α. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 175 μηνύματα.
Eγω εχω περασει Ατει μαιευτικη Αθηνας...Λοιπον συμφωνα με την αξιολογηση της Α.δι.π,το τμημα εχει επιπεδο παραπανω και απο Αει... Εχουμε το δικαιωμα να συνταγογραφουμε φαρμακα, να εκτελουμε τοκετους μονοι μας,να εχουμε την ευθυνη της εγκυου...Ο γυναικολογος δεν ειναι ανωτερος απο εμας,ισα ισα που σε παθολογια του νεογνου,εμεις πρεπει να τον καθοδηγησουμε...Εχουμε και αλλα καθηκοντα,απλα λεω τα πιο βασικα...Η βαση αυτου του τμηματος απο Γελ ειναι 15028 και απο επαλ 1703..Δηλαδη τι θελω να πω με ολα αυτα; Οτι πλεον στις περισσοτερες περιπτωσεις τα Ατει ειναι ισοτιμα με τα Αει,οπως λεει και ο νομος 2001,που μετονομασε τα Τει σε Ατει...;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Eγω εχω περασει Ατει μαιευτικη Αθηνας...Λοιπον συμφωνα με την αξιολογηση της Α.δι.π,το τμημα εχει επιπεδο παραπανω και απο Αει... Εχουμε το δικαιωμα να συνταγογραφουμε φαρμακα, να εκτελουμε τοκετους μονοι μας,να εχουμε την ευθυνη της εγκυου...Ο γυναικολογος δεν ειναι ανωτερος απο εμας,ισα ισα που σε παθολογια του νεογνου,εμεις πρεπει να τον καθοδηγησουμε...Εχουμε και αλλα καθηκοντα,απλα λεω τα πιο βασικα...Η βαση αυτου του τμηματος απο Γελ ειναι 15028 και απο επαλ 1703..Δηλαδη τι θελω να πω με ολα αυτα; Οτι πλεον στις περισσοτερες περιπτωσεις τα Ατει ειναι ισοτιμα με τα Αει,οπως λεει και ο νομος 2001,που μετονομασε τα Τει σε Ατει...;)

Δεν υπάρχουν ΑΤΕΙ....ΑΕΙ είναι όλα τα ιδρύματα που ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση..Δηλαδή ΑΕΙ= τει πανεπιστήμια πολυτεχνία

Τώρα από αυτά που είπες πιο πάνω ετοιμάσου για γερό πόλεμο από τους νοσηλευτές του πανεπιστημίου..............Που νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα συγγνώμη που το λέω τόσο ωμά αλλά δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια

Επίσης κανένας δεν είναι ανώτερος κανενός..απλά άλλη η δουλειά και ευθύνη του γυναικολόγου και άλλη δουλειά της Μαίας παρόλα αυτά χρειάζεται η συνεργασία και των δύο για το τέλειο αποτέλεσμα.

Το Πολυτεχνειο δεν σε κανει μηχανικο. Σου δινει τον τροπο σκεψης του μηχανικου.Αυτο για τον φιλο που εχει προκλητικο υφος και νομιζει οτι ολες οι φιλοδοξιες του θα πραγματοποιηθουν και δεν εχει μετρο.

Οι αποφοιτοι ΤΕΙ ονομαζονται ~ μηχανικοί ΤΕ. Αυτό είναι υποχρεωμένοι να το γράφουν παντού, στις σφραγίδες τους, στα γραφεία τους κλπ
Οι αποφοιτοι ΑΕΙ ονομαζονται διπλωματουχοι μηχανικοι.Το διπλωμα ειναι το αντιστοιχο πτυχιο

~ μηχανολόγοι, ηλεκτρολόγοι κλπ

1ο Απόφοιτοι ΑΕΙ είναι και οι δύο το λένε οι νόμοι και όχι εγώ(ΑΕΙ=πανεπιστήμια κ τει)
2ο οι απόφοιτοι της ΣΤΕΦ φέρουν τον τίτλο πτυχιούχος μηχανικός τεχνολογικής εκπαίδευση
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Μαργαριτα Α.

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Μαργαριτα Α. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 175 μηνύματα.
Δεν υπάρχουν ΑΤΕΙ....ΑΕΙ είναι όλα τα ιδρύματα που ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση..Δηλαδή ΑΕΙ= τει πανεπιστήμια πολυτεχνία

Τώρα από αυτά που είπες πιο πάνω ετοιμάσου για γερό πόλεμο από τους νοσηλευτές του πανεπιστημίου..............Που νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα συγγνώμη που το λέω τόσο ωμά αλλά δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια

Τι να μού πουν; Οτι και να πουν, στο κενο θα πεσει..Μπορει να σνομπαρουν τα τει,αλλά σε αυτη τη περιπτωση,ειμαστε σιγουρα απο πανω..:P

Εξαλλου ενας/μια μαιευτης/μαια,θεωρειται ανωτερος-η απο τους νοσηλευτες/τριες ακομα και πανεπιστημιου ,οσον αφορα μια εγκυο..Δηλαδη αν δε παρει την αδεια του μαιευτη/μαιας,δε μπορει να της παρει αιμα ο νοσηλευτης/τρια...Και επισης ενας/μια μαιευτης/μαια μπορει να δουλεψει σε θεση νοσηλευτη/τριας,ενω το αντιθετο δε γινεται...Ολα αυτα τα λεει στα επαγγελματικα δικαιωματα...Μερικοι νομιζουν οτι οι μαιευτες/μαιες ειναι εξειδικευμενοι νοσηλευτες,αλλά δεν ειναι ετσι..Ειναι ισοτιμοι με τον γυναικολογο... ;)

Μα ναι,δεν ειναι κανενας ανωτερος απο τον αλλο μεταξυ γυναικολογου και μαιας, οσον αφορα τον τοκετο..Γιατι ο γυναικολογος κανει και εγχειρησεις,ενω η μαια οχι..Αλλά οσον αφορα τον τοκετο, ειναι ισοτιμοι..Γιατι και η μαια, εχει δικαιωμα να πραγματοποιησει τοκετο μονη της...Οπως και να επεμβει σε αποκολληση πλακουντα κτλ..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

challenger

Επιφανές μέλος

Ο challenger αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 11,414 μηνύματα.
Ειναι ισοτιμοι με τον γυναικολογο... ;)

Ειλικρινά τώρα θέλετε και τα λέτε αυτά :rofl:
Tι σχέση έχει το ένα με το άλλο;;;

To ότι είναι διαφορετικός κλάδος, με διαφορετικό αντικείμενο απασχόλησης, να το δεχθώ
Αλλά το ότι μπαίνεις στην διαδικασία να συγκρίνεις δύο αντικείμενα απασχόλησης για τα οποία δεν τίθεται μέτρο σύγκρισης με ξεπερνά!

Οι αποφοιτοι ΤΕΙ ονομαζονται ~ μηχανικοί ΤΕ.
Οι αποφοιτοι ΑΕΙ ονομαζονται διπλωματουχοι μηχανικοι.
Απόφοιτοι Πολυτεχνικής ή Πανεπιστημιακής σχολής, ονομάζονται οι δεύτεροι.
απόφοιτος ΑΕΙ είναι οποιοσδήποτε έχει τελειώσει ελληνικό ΑΕΙ ή αντίστοιχο τμήμα της αλλοδαπής
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

paterasyp

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο paterasyp αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 243 μηνύματα.
To πρόβλημα με τις πενταετείς σχολές , είναι ότι παραμυθιάζουν τους φοιτητές ότι το πτυχίο τους είναι μάστερ , τους δίνουν μάλιστα και βεβαίωση οι γελοίοι , ενώ στις ιστοσελίδες των σχολών στις αγγλικές εκδόσεις , μιλάνε ότι το πτυχίο είναι μπάτσελορ .
Ετσι τα παιδιά ενώ κουράζονται και 300 μονάδες στο δίπλωμα , μετά υποχρεώνονται να παρακολουθήσουν στο εξωτερικό μεταπτυχιακό μαζί με απόφοιτους εγγλέζικων σχολών των 180 μονάδων . Ανάλογο αλλά μικρότερο πρόβλημα έχουν και οι απόφοιτοι άλλων σχολών με 240 μονάδες .

Το πρόβλημα αυτό παραμένει στις πενταετείς σχολές γιατί δεν θέλουν να λύσουν το πρόβλημα πανεπιστημίων - τει , έτσι οι μόνοι χαμένοι είναι τα παιδιά .
Ελπίζω οι συγχωνεύσεις που ετοιμάζονται να είναι πιό σωστά σχεδιασμένες και να λύσουν το πρόβλημα .
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

marios21aek

Νεοφερμένος

Ο marios21aek αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής Πανεπιστημίου. Έχει γράψει 107 μηνύματα.
Τι να μού πουν; Οτι και να πουν, στο κενο θα πεσει..Μπορει να σνομπαρουν τα τει,αλλά σε αυτη τη περιπτωση,ειμαστε σιγουρα απο πανω..:P
Εξαλλου ενας/μια μαιευτης/μαια,θεωρειται ανωτερος-η απο τους νοσηλευτες/τριες ακομα και πανεπιστημιου ,οσον αφορα μια εγκυο..Δηλαδη αν δε παρει την αδεια του μαιευτη/μαιας,δε μπορει να της παρει αιμα ο νοσηλευτης/τρια...Και επισης ενας/μια μαιευτης/μαια μπορει να δουλεψει σε θεση νοσηλευτη/τριας,ενω το αντιθετο δε γινεται...Ολα αυτα τα λεει στα επαγγελματικα δικαιωματα...Μερικοι νομιζουν οτι οι μαιευτες/μαιες ειναι εξειδικευμενοι νοσηλευτες,αλλά δεν ειναι ετσι..Ειναι ισοτιμοι με τον γυναικολογο... ;)

Μα ναι,δεν ειναι κανενας ανωτερος απο τον αλλο μεταξυ γυναικολογου και μαιας, οσον αφορα τον τοκετο..Γιατι ο γυναικολογος κανει και εγχειρησεις,ενω η μαια οχι..Αλλά οσον αφορα τον τοκετο, ειναι ισοτιμοι..Γιατι και η μαια, εχει δικαιωμα να πραγματοποιησει τοκετο μονη της...Οπως και να επεμβει σε αποκολληση πλακουντα κτλ..
Να ρωτήσω κάτι?Ο γιατρός μπορεί να πραγματοποιήσει γέννα χωρίς μαία?Εννοω επαγγελματικά.Η μαία μπορει να πραγματοποιήσει μόνη της γέννα χωρίς γιατρό?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

challenger

Επιφανές μέλος

Ο challenger αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 11,414 μηνύματα.
Να ρωτήσω κάτι?Ο γιατρός μπορεί να πραγματοποιήσει γέννα χωρίς μαία?Εννοω επαγγελματικά.Η μαία μπορει να πραγματοποιήσει μόνη της γέννα χωρίς γιατρό?

Ναι, όσον αφορά τον τοκετό, αυτός μπορεί να πραγματοποιηθεί και από μαιευτήρα - γυναικολόγο και από μαία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

McConkey

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο McConkey αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Αίγιο (Αχαΐα). Έχει γράψει 182 μηνύματα.
Eγω εχω περασει Ατει μαιευτικη Αθηνας...Λοιπον συμφωνα με την αξιολογηση της Α.δι.π,το τμημα εχει επιπεδο παραπανω και απο Αει... Εχουμε το δικαιωμα να συνταγογραφουμε φαρμακα, να εκτελουμε τοκετους μονοι μας,να εχουμε την ευθυνη της εγκυου...Ο γυναικολογος δεν ειναι ανωτερος απο εμας,ισα ισα που σε παθολογια του νεογνου,εμεις πρεπει να τον καθοδηγησουμε...Εχουμε και αλλα καθηκοντα,απλα λεω τα πιο βασικα...Η βαση αυτου του τμηματος απο Γελ ειναι 15028 και απο επαλ 1703..Δηλαδη τι θελω να πω με ολα αυτα; Οτι πλεον στις περισσοτερες περιπτωσεις τα Ατει ειναι ισοτιμα με τα Αει,οπως λεει και ο νομος 2001,που μετονομασε τα Τει σε Ατει...;)
Φάρμακα δε νομίζω
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

challenger

Επιφανές μέλος

Ο challenger αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 11,414 μηνύματα.
Φάρμακα δε νομίζω

Οι Πτυχιούχοι του Τμήματος Μαιευτικής της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων με βάση τις εξειδικευμένες επιστημονικές και πρακτικές (κλινικές) γνώσεις τους, ασχολούνται είτε αυτοδύναμα είτε σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, είτε ως αυτοαπασχολούμενοι με την με την εφαρμογή της Νοσηλευτικής φροντίδας της εγκύου , επιτόκου , λεχώνας και νεογνού, της Γυναικολογικής αρρώστου καθώς επίσης , την οργάνωση και εφαρμογή του οικογενειακού προγραμματισμού και υγειονολογικής εκπαίδευσης ατόμων ή ομάδων σε θέματα της ειδικότητάς της/του.

Οι παραπάνω πτυχιούχοι έχουν τα εξής καθήκοντα και δραστηριότητες.

2.1 ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ
2.1.1. Εκτέλεση φαρμακευτικής αγωγής κατόπιν ιατρικής οδηγίας και παρασκευή παρεντερικών διαλυμάτων ( από το στόμα, ορθό, κόλπο, ενέσεις υποδόριες , ενδομυικές , ενδοδερμικές, ενδοφλέβιες).
2.1.2. Καθετηριασμός ουροδόχου κύστης.
2.1.3. Τοποθέτηση καθετήρα LEVAIN κατόπιν ιατρικής οδηγίας.
2.1.4. Περιποίηση τραύματος και χειρουργικών τομών σε περιπτώσεις ανάγκης.
2.1.5. Συρραφή μικροτραυμάτων σε περίπτωση ανάγκης.
2.1.6. Λήψη αίματος για εργαστηριακές εξετάσεις.
2.1.7. Λήψη επιχρισμάτων για έγκαιρη διάγνωση του Ca των γεννητικών (PAP TEST) και κολπικού εκκρίματος για μικροβιολογική εξέταση.
2.1.8. Προετοιμασία και αποστείρωση εργαλείων και υγειονομικού υλικού.
2.1.9. Εξέταση ούρων εγκύου γυναίκας για την εξακρίβωση σακχάρου οξόνης και λευκώματος κατά την εξέταση .
2.1.10. Λήψη και καταγραφή μαιευτικού ιστορικού.
2.1.11. Παροχή ολοκληρωμένης Νοσηλευτικής φροντίδας της εγκύου επιτόκου , λεχώνας και νεογέννητου , στο Νοσοκομείο και στο σπίτι σύμφωνα με καθηκοντολόγο.
2.1.12. Τήρηση απαραίτητων εγγράφων, διαγραμμάτων , μητρώων , ιστορικών και αρχείων και με χρήση σύγχρονης τεχνολογίας.
2.1.13. Συνταγογράφηση φαρμάκων , Βιταμίνη , Σίδηρο, Σπασμολυτικά , Πεθοδίνη, Μητροσυσταλτικά, Μητροσυσπαστικά, και τοπικά αναισθητικά.
2.1.14. Σωστή πληροφόρηση , παροχή οδηγιών σε θέματα οικογενειακού προγραμματισμού και εφαρμογή καθορισμένων μεθόδων αντισύλληψης.
2.1.15. Ενημέρωση της οικογένειας σε θέματα της αρμοδιότητάς τους.
2.1.16. Εκτέλεση γραπτών οδηγιών που έχει ορισθεί από το γιατρό.
2.1.17. Λήψη μέτρων για την πρόληψη και καταστολή των ενδονοσοκομειακών λοιμώξεων.
2.1.18. Έκδοση πιστοποιητικού γέννησης (δήλωση) σε περίπτωση εκτέλεσης τοκετού από την ίδια.

2.2 ΕΙΔΙΚΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ
2.2.1. Κατά την εγκυμοσύνη
2.2.1.1 Διάγνωση της εγκυμοσύνης και κλινική παρακολούθηση της φυσιολογικής εγκυμοσύνης.
2.2.1.2 Έγγραφη ή συμβουλευτική παροχή οδηγιών για τις απαραίτητες εργαστηριακές εξετάσεις με σκοπό την όσο γίνεται έγκαιρη διάγνωση κάθε εγκυμοσύνης υψηλού κινδύνου και τη μεταφορά στα ειδικά κέντρα ή κλήση του γιατρού.
2.2.1.3 Παροχή οδηγιών στον τομέα της υγιεινής και της διατροφής.
2.2.1.4 Κατάρτιση προγράμματος προετοιμασίας γονέων για το μελλοντικό τους ρόλο και εξασφάλιση πλήρους προετοιμασίας για τον φυσικό τοκετό(ψυχοπροφυλακτική).
2.2.2. Κατά τον τοκετό.
2.2.2.1. Παρακολούθηση , φροντίδα, προετοιμασία και βοήθεια της επιτόκου κατά τον τοκετό.
2.2.2.2. Έλεγχο της κατάστασης του εμβρύου και της λειτουργίας της μήτρας με όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα (MONITORS κ.τ.λ) κατόπιν ιατρικής οδηγίας.
2.2.2.3. Εκτέλεση φυσιολογικού τοκετού περιναιοτομίας μετά από τοπική αναισθησία και συρραφή περιεναίου , όπου χρειάζεται και μέχρι ρήξεως II βαθμού.
2.2.2.4. Εκτέλεση τοκετού επί ισχιακής προβολής σε περίπτωση ανάγκης και απουσίας Μαιευτήρος
2.2.2.5. Έγκαιρη διάγνωση παθολογικών συμπτωμάτων στην επίτοκο και το έμβρυο που απαιτούν παρέμβαση γιατρού και συνεργασία με το γιατρό σε περίπτωση μαιευτικής επέμβασης.
2.2.2.6. Λήψη απαραίτητων και επειγόντων μέτρων που επιβάλλονται σε απουσία γιατρού , όπως είναι (δακτυλική αποκόλληση πλακούντα και επισκόπηση μήτρας).
2.2.2.7. Επισκόπηση τραχήλου κόλπου.
2.2.3 Κατά τη λοχεία.
2.2.3.1. Παρακολούθηση και νοσηλευτική φροντίδα λεχώνας στο Νοσοκομείο και στο σπίτι μέχρι 6 βδομάδες.
2.2.3.2. Παρακολούθηση και νοσηλευτική φροντίδα του νεογέννητου μέχρι την 28η μέρα.
2.2.3.3. Παροχή βοήθειας και καθοδήγησης για την εγκατάσταση και διατήρηση του μητρικού θηλασμού.
2.2.3.4. Παροχή οδηγιών για την τεχνητή διατροφή όπου χρειάζεται.
2.2.3.5. Φροντίδα του νεογέννητου αμέσως μετά τον τοκετό , λήψη όλων των μέτρων που επιβάλλονται σε περίπτωση ανάγκης.
2.2.3.6. Σε περίπτωση προώρου ή προβληματικού νεογέννητου αναλαμβάνει τη μεταφορά του στην κατάλληλη μονάδα.
2.2.3.7. Προετοιμασία για την υποδοχή ή προβληματικού νεογνού και νοσηλευτική φροντίδα αυτού στις Νοσηλευτικές μονάδες.
3. Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Μαιευτικής έχουν τομείς απασχόλησης στους παρακάτω τομείς εργασίας:
3.1. Πρωτοβάθμια φροντίδα : Κέντρα Υγείας, Περιφερειακά Ιατρεία, Αγροτικά Ιατρεία, Υγειονομικοί Σταθμοί, Μαιευτικά - Γυναικολογικά Ιατρεία ΙΚΑ, ΠΙΚΠΑ και άλλων Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, στο Εθνικό Κέντρο άμεσης βοήθειας (ΕΚΑΒ) στις μονάδες μεταφοράς επειγόντων μαιευτικών, γυν/κών και νεογνικών περιστατικών , κέντρα και τμήματα οικογενειακού προγραμματισμού.
3.2. Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια φροντίδα σε Γενικά και Ειδικά Νοσοκομεία , Μαιευτικά τμήματα (Αίθουσα τοκετών , εξωτερικά μαιευτικά τμήματα, Ιατρεία , τμήματα λεχώνων , φυσιολογικών νεογνών 1ου επιπέδου νοσηλείας , προγεννητικού ελέγχου , μονάδες εγκυμοσύνης υψηλού κινδύνου , εντατικής νοσηλείας νεογνών ) Γυναικολογικά τμήματα, Γυναικολογική ογκολογία , εξωτερικά Γυναικολογικά Ιατρεία, Χειρουργεία, Μαιευτικά - Γυναικολογικά στείρωσης , Κέντρα μαστού , Κέντρα ανίχνευσης καρκίνου γεννητικών οργάνων.

4. Οι πτυχιούχοι του Τμήματος απασχολούνται στην εκπαίδευση σύμφωνα με την κάθε φορά ισχύουσα νομοθεσία.
Μπορούν να εξελίσσονται σε όλο το φάσμα της διοικητικής ιεραρχίας της σχετικής με τον τομέα της ειδικότητάς τους σύμφωνα με την κάθε φορά ισχύουσα νομοθεσία.

5. Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Μαιευτικής μπορούν να ασκήσουν ελεύθερο επάγγελμα, με την προϋπόθεση ότι θα έχουν επί 2/ετία ασκήσει τις δραστηριότητες τους σύμφωνα με το αντικείμενο εκπαίδευσης σε Νοσοκομεία ή άλλο Ίδρυμα υγείας αναγνωρισμένο για το σκοπό αυτό και μετά τη χορήγηση σχετικής άδειας από το Υπουργείο Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

Π.Δ. 351 ΦΕΚ 159/1989
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Συνημμένα

  • ProedrikoDiatagma_351_FEK_1591989.pdf
    816.7 KB · Εμφανίσεις: 112

McConkey

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο McConkey αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Αίγιο (Αχαΐα). Έχει γράψει 182 μηνύματα.
είναι καλύτερη σχολή από την νοσηλευτική έχεις δίκιο
οι νοσηλευτες από ότι ξέρω δε συνταγογραφούνε
ούτε εμείς οι βιολογοι
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

challenger

Επιφανές μέλος

Ο challenger αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 11,414 μηνύματα.
Δεν υπάρχουν καλύτερες και χειρότερες σχολές!

Η κάθε σχολή έχει διαφορετικό ακαδημαϊκό και επαγγελματικό σκοπό και αποστολή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

McConkey

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο McConkey αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Αίγιο (Αχαΐα). Έχει γράψει 182 μηνύματα.
Δεν υπάρχουν καλύτερες και χειρότερες σχολές!

Η κάθε σχολή έχει διαφορετικό ακαδημαϊκό και επαγγελματικό σκοπό και αποστολή.

:P εντάξει απλά δε το περίμενα περιμενα την μαιευτικη σαν μια εξειδίκευση της νοσηλευτικής και για αυτό οδηγήθηκα να πω ότι είναι καλύτερη σχολή. Αυτα τα νουμερα που εμφανίζονται στα ποστ μας κατω δεξια τι είναι;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
To πρόβλημα με τις πενταετείς σχολές , είναι ότι παραμυθιάζουν τους φοιτητές ότι το πτυχίο τους είναι μάστερ , τους δίνουν μάλιστα και βεβαίωση οι γελοίοι , ενώ στις ιστοσελίδες των σχολών στις αγγλικές εκδόσεις , μιλάνε ότι το πτυχίο είναι μπάτσελορ .
Ετσι τα παιδιά ενώ κουράζονται και 300 μονάδες στο δίπλωμα , μετά υποχρεώνονται να παρακολουθήσουν στο εξωτερικό μεταπτυχιακό μαζί με απόφοιτους εγγλέζικων σχολών των 180 μονάδων . Ανάλογο αλλά μικρότερο πρόβλημα έχουν και οι απόφοιτοι άλλων σχολών με 240 μονάδες .

Το πρόβλημα αυτό παραμένει στις πενταετείς σχολές γιατί δεν θέλουν να λύσουν το πρόβλημα πανεπιστημίων - τει , έτσι οι μόνοι χαμένοι είναι τα παιδιά .
Ελπίζω οι συγχωνεύσεις που ετοιμάζονται να είναι πιό σωστά σχεδιασμένες και να λύσουν το πρόβλημα .

Καλησπέρα σας. Περί 5ετίας και μάστερ, όχι δεν είναι γενικόλογα έτσι τα πράγματα ακριβώς. Και δεν νομίζω να παραμυθιάζεται ο (ενημερωμένος) πτυχιούχος. Η βεβαίωση που αναφέρθηκε δόθηκε ΜΟΝΟ στο ΕΜΠ (δεν έμαθα να έγινε στις άλλες πολυτεχνικές σχολές της χώρας) και αυτό ως τελευταίως, χρονικά, σπασμωδική αντίδραση απέναντι στο ΥΠΕΠΘ, που διατηρεί αρνητική στάση επί του θέματος. Και αυτό μόνο στο εργασιακό κομμάτι και για Ελλάδα. Στο ΕΜΠ επειδή διατηρούν διατμηματικά ΠΜΣ έχουν τη δυνατότητα για ΔΔ κατευθείαν (Β κύκλο ΠΜΣ).

Επίσης, πενταετία δεν είναι μόνο οι μηχανικοί πολυτεχνικών σχολών, αλλά και τα γεωπονικά, δασολογικά, φαρμακευτική, οδοντιατρική, κτηνιατρική, κινηματογράφου, τεχνών ήχου και εικόνας, δύο σχολές στο Αγρίνιο (μία περιβαλλοντολογική και μία οικονομικής φύσεως), βιολογία Ιωαννίνων κ.λ.π.. Όλοι αυτοί από ό,τι γνωρίζω ουδέποτε μοίρασαν τις εν λόγω βεβαιώσεις.

Τώρα στον κλάδο μου (5ετία του ΓΠΑ): όπως έχω αναφέρει ξανά, στο πτυχίο ΓΠΑ αναφέρεται παλαιώθεν, ότι είναι ισοδύναμο των αγγλοσαξονικών MSc Agricultural Enginnering & MSc Agricultural Sciences. Όταν βγαίνουν έξω, οι πτυχιούχοι (π.χ. ο υποφαινόμενος) δηλώνουν MSc equivalent ή BSc-MSc combined μιας και το αυτό αναφέρεται στο «χαρτί» (και κατ΄ επέκταση στις μεταφράσεις)!
Μέχρι πρόσφατα στο ΓΠΑ έπρεπε να κάνεις ΜΔΕ για να πας για ΔΔ (όπως ο υποφαινόμενος). Αυτό με τα έτη σπουδών και διδακτικές μονάδες ας πούμε ότι φάνηκε/παραδέχθηκαν την «αδικία» καιι τώρα, υπό προϋποθέσεις που αναφέρονται στην ιστοσελίδα για όποιον ενδιαφέρεται, στο ΕΦΠ ΓΠΑ μπορείς να κάνεις κατευθείαν ΔΔ. Προβλεπόνταν και στην αρχή των ΠΜΣ, αλλά υπήρξε «νομικό κώλυμα» (εν συντομία, για να μη ζαλίζω) με το ΥΠΕΠΘ.

Στο εξωτερικό (όλες οι επιστήμες εδώ με 5ετία), το αν θα κάνουν μάστερ ή όχι (δηλαδή κατευθείαν για ΔΔ) στο εξωτερικό εξαρτάται από τη χώρα και τον εσωτερικό κανονισμό του πανεπιστημίου υποδοχής. Εν πάσει περιπτώσει υπάρχουν πολλές υποπεριπτώσεις, δεν τις αναφέρω ξανά για συντομία, και δεν είναι μόνο η Αγγλία (η ευρύτερη περιοχή γύρω από το Λονδίνο) ο κόσμος όλος. Επίσης, ακόμα και η ίδια η Αγγλία που «είδε» σε δεδομένες επιστήμες ότι η 3ετία δεν «τραβάει» (γνώσεις για αγορά εργασίας) έχει πλέον κάτι σαν το combined master στο πρώτο πτυχίο (η Σκωτία 4ετία).

Εκεί που αναφέρεται για το «πρόβλημα αυτό παραμένει στις πενταετείς σχολές γιατί δεν θέλουν να λύσουν το πρόβλημα πανεπιστημίων – τει», η προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν είναι τόσο το unis-ΤΕΙ, όσο η «ιστορία» των δεδομένων επιστημών με το γερμανικό μοντέλο εκπαίδευσης και, φυσικά, τα μέλη ΔΕΠ με τα προπτυχιακά μαθήματά τους (άντε να τους πεις ότι κοβονται). Η πηγή συζήτησης για μένα είναι ουσιαστικά αν θέλουμε να εγκαταλείψουμε το γερμανικό που έχουμε 100 χρόνια τώρα και να πάμε στο αγγλοσαξωνικό. Βάσει των πραγμάτων που διαμορφώνονται στην παιδεία τελευταία στην ΕΕ, μεταξύ των 5+0+3 ή 4+1+3 κερδίζει για μένα το δεύτερο, γιατί το 1 στο μάστερ παρουσιάζεται ως μία "ευέλικτη βαθμίδα" σε πολλά πράγματα!

Στο χώρο των μηχανικών υπάρχει και, ας πούμε, το «επιπλέον πρόβλημα» με τις ονομασίες. Στο ischool έμαθα, ότι τα πολυτεχνεία έχουν τον όρο διπλωματούχος μηχανικός και στα ΤΕΙ το πτυχιούχος μηχανικός. Στον κλάδο μου στα εργασιακά απλά οι ονομασίες είναι διαφορετικές και όλοι λένε πτυχιούχος. Πανεπιστήμιο: Γεωπόνος και ΤΕΙ: Τεχνολόγος Γεωπονίας. Στο ΓΕΩΤΕΕ με τα επαγγελματικά δικαιώματα, κατ΄επέκταση, οι πανεπιστήμιο: Δασολόγοι (ΤΕΙ: Δασοπόνοι), πανεπιστήμιο Ιχθυολόγοι (ΤΕΙ: Ιχθυοκομίας), Γεωλόγοι και Κτηνίατροι δεν έχουν...

Περί «συγχωνεύσεων», ναι συμφωνώ, ότι θα συμμαζεύψει τα πράγματα σε πολλά μέτωπα. Προτείνεται να δείτε και τι αναφέρει τελευταία και ο Πρόεδρος του ΤΕΙ Πειραιά (εκτός του ΤΕΙ Πάτρας) για τις απόψεις τους και ανταλλάσουμε ξανά απόψεις.

Υ.γ.: Μη βλέπετε αποσπασματικά θεσμούς, π.χ. μόνο τα έτη σπουδών, για συμπεράσματα. Όταν κάνεις κάπου π.χ. 4 έτη, είναι και πως τα κάνεις (ποιότητα-ποσότητα). Ένα έτος π.χ. σε ΤΕΙ δεν είναι το ίδιο με ένα έτος σε Πανεπιστήμιο. Άλλο σκοπό εκπαίδευσης έχει το ένα, άλλο το άλλο. Οι διδακτικές μονάδες υποδηλώνουν ΦΟΡΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΧΡΟΝΟ (ώρες) και τίποτα άλλο. Γενικότερα, είναι «νέα φρούτα» και παρόλο που προσπαθείται να βρεθεί «κοινή γλώσσα» μεταξύ των χωρών ΕΕ γιας την παιδεία, όταν τα βλέπεις αποσπασματικά οδηγείσαι σε λανθασμένα γεγονότα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

challenger

Επιφανές μέλος

Ο challenger αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 11,414 μηνύματα.
και φυσικά, τα μέλη ΔΕΠ με τα προπτυχιακά μαθήματά τους (άντε να τους πεις ότι κοβονται).
Γιατί είναι δύσκολο να τους πεις οτι κόβεται;;;

Εγώ δεν είδα να η κυβέρνηση να δυσκολεύτηκε να αφήσει ένα σωρό σπίτι με κομμένο ρεύμα....:hmm:


Στο χώρο των μηχανικών υπάρχει και, ας πούμε, το «επιπλέον πρόβλημα» με τις ονομασίες. Στο ischool έμαθα, ότι τα πολυτεχνεία έχουν τον όρο διπλωματούχος μηχανικός και στα ΤΕΙ το πτυχιούχος μηχανικός.

"πτυχιούχος τεχνολόγος μηχανικός", ή "πτυχιούχος μηχανικός Τ.Ε." ποτέ σκέτο "πτυχιούχος μηχανικός".

Το Θέμα με τα πολυτεχνεία είναι οτι δεν μπορεί ένα 5ετές πτυχίο να ισοδυναμεί με ένα τριετές του εξωτερικού.
Και αυτό που θα πρέπει σε πρώτη φάση να γίνει, είναι ο διαχωρισμός του προπτυχιακού από το μεταπτυχιακό!;)

Σε συζητήσεις που έχω κάνει στο φόρουμ υπάρχουν και φοιτητές του πολυτεχνείου που υποστηρίζουν πως καλό θα ήταν να γίνουν τα τμήματα των Σ.Τ.ΕΦ. 5ετή. Κάτι το οποίο προσωπικά βρίσκω παράλογο και υπερβολικό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Γιατί είναι δύσκολο να τους πεις οτι κόβεται;;

Εγώ δεν είδα να η κυβέρνηση να δυσκολεύτηκε να αφήσει ένα σωρό σπίτι με κομμένο ρεύμα....:hmm:

Είναι πολλά στη μέση. Αν πιάσουμε για προτεραιότητες και οργάνωση της Ελλάδας δεν θα τελειώσουμε ποτέ(ς)!

"πτυχιούχος τεχνολόγος μηχανικός", ή "πτυχιούχος μηχανικός Τ.Ε." ποτέ σκέτο "πτυχιούχος μηχανικός".

Το Θέμα με τα πολυτεχνεία είναι οτι δεν μπορεί ένα 5ετές πτυχίο να ισοδυναμεί με ένα τριετές του εξωτερικού.
Και αυτό που θα πρέπει σε πρώτη φάση να γίνει, είναι ο διαχωρισμός του προπτυχιακού από το μεταπτυχιακό!;)

Σε συζητήσεις που έχω κάνει στο φόρουμ υπάρχουν και φοιτητές του πολυτεχνείου που υποστηρίζουν πως καλό θα ήταν να γίνουν τα τμήματα των Σ.Τ.ΕΦ. 5ετή. Κάτι το οποίο προσωπικά βρίσκω παράλογο και υπερβολικό.

Ναι σωστά περί τίτλων. Ήθελα απλά να επισημάνω τα διπλωματούχος/πτυχιούχος. Περί 5ετίας-3ετίας δεν ισοδυναμούν πάντα και για Ελλάδα και για εξωτερικό. Ότι υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά, δεν αντιλέγω. Αυτό με τα 5ετή ΣΤΕΦ πρώτη φορά το ακούω ως επιχείρημα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top