Να σπουδάσω φυσική;

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 9,551 μηνύματα.
Οχι η ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ (5ετης) ειναι διαφορετικη σχολη απο τα μαθηματικα τμηματα.
Ναι μεν εχει κατευθυνση εφηρμοσμενα μαθηματικα μετα απο τα πρώτα 4 κοινα εξαμηνα αλλα εχει και κατευθυνση εφηρμοσμενης φυσικης με πολυ δυνατα εργαστηρια.

Copy απο το προγραμμα σπουσδων

Η κατεύθυνση του Μαθηματικού Εφαρμογών περιλαμβάνει τις παρακάτω ροές:

Η κατεύθυνση του Φυσικού Εφαρμογών περιλαμβάνει τις παρακάτω ροές:
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Οχι η ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ (5ετης) ειναι διαφορετικη σχολη απο τα μαθηματικα τμηματα.
Ναι μεν εχει κατευθυνση εφηρμοσμενα μαθηματικα μετα απο τα πρώτα 4 κοινα εξαμηνα αλλα εχει και κατευθυνση εφηρμοσμενης φυσικης με πολυ δυνατα εργαστηρια.

Copy απο το προγραμμα σπουσδων

Η κατεύθυνση του Μαθηματικού Εφαρμογών περιλαμβάνει τις παρακάτω ροές:

Η κατεύθυνση του Φυσικού Εφαρμογών περιλαμβάνει τις παρακάτω ροές:

Ναι απλά λέω ότι δεν είναι μόνο η ΣΕΜΦΕ. Επίσης όταν στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά γίνεται "λίγο-απ' όλα" είναι διαφορετικό από ένα Μαθηματικό Τμήμα που επικεντρώνεται στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά ως υποειδίκευση της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης / Εφαρμοσμένη Μηχανική και Υπολ.Προσομοίωσης. Η Στατιστική προσφέρεται ως αυτοδύναμη κατεύθυνση σε ένα Μαθηματικό Τμήμα και έτσι υπάρχει μια πιο δομημένη προσέγγιση πάνω στην Θεωρία Πιθανοτήτων, Στοχαστικές Διαδικασίες και Επιχ.Έρευνα. Όλα είναι θέμα προσωπικών επιλογών...από την στιγμή που η περαιτέρω εμβάθυνση γίνεται με κάποιο μεταπτυχιακό.
 

kaaaaate

Νεοφερμένος

Η kaaaaate αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 22 ετών. Έχει γράψει 22 μηνύματα.
Προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει κατ'αρχάς να αλλάξεις νοοτροπία.
1)Γενικά "σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση" απ'όσα ξέρω έχουν κυρίως οι γιατροί και οι απόφοιτοι στρατιωτικών σχολών.

2)Διαφωνώ μαζί σου και πιστεύω ότι ακριβώς επειδή τίποτα άλλο δεν έχει σίγουρα λεφτά με κάποιον τρόπο, πρέπει πρωταρχικό σου κριτήριο να είναι το *τι αγαπάς*. Στο *να το ανακαλύψεις* πιστεύω θα βοηθήσουν οι συβουλές του @Μάρκος Βασίλης:
Εγώ θα σου πρότεινα:
  1. Να ξεκινήσεις να διαβάζεις φυσική εκτός του σχολείου. Υπάρχουν πάρα πολλά blogs στα ελληνικά και στα αγγλικά. Δες αν σε συναρπάζουν.
  2. Να ξεκινήσεις να ασχολείσαι λίγο με πληροφορική. Μπορείς να πιάσεις την πληροφορική από τη μεριά του προγραμματισμού ή από πιο θεωρητική σκοπιά κ.λπ.
  3. Μπορείς επίσης όσα πράγματα νιώθεις ότι σε συνεπαίρνουν να τα διαβάζεις και λίγο παραπάνω, για να δεις αν όντως ενδιαφέρεσαι ή αν απλά είναι ένας ενθουσιασμός, επειδή είναι κάτι το καινούργιο.


Επίσης εγώ είμαι αρκετά πορωμένη με μαθηματικά και φυσική (και πέρασα φέτος σε τμήμα Φυσικής) οπότε αν θες μπορείς να μου στείλεις dm για να σου περιγράψω κάποια από αυτά που βρίσκω εγώ όμορφα σε αυτές τις επιστήμες και να σου στείλω υλικό που με έκανε να καταλάβω ότι τα αγαπάω.

3)Τα μεταπτυχιακά στο τμήμα φυσικής είναι δωρεάν όπως και σε πολλά άλλα τμήματα-γκούγκλαρέ το ("δωρεάν μεταπτυχιακά ελλάδα").

4)Αν ασχολείσαι με κάτι που πραγματικά αγαπάς και σε ενδιαφέρει, θα ΘΕΣ να μάθεις όλο και περισσότερα για αυτό, οπότε οι σπουδές θα είναι χαρά και θα εύχεσαι να κρατήσουν παραπάνω. Επίσης το ότι σπουδάζεις για λίγα χρόνια παραπάνω δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς και να δουλέψεις ταυτόχρονα.

5)Γενικά η πληροφορική έχει καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση από ότι ένα τμήμα Φυσικής. Αλλά αυτό δεν είναι απόλυτο. Η αλλαγή νοοτροπίας έρχεται στο ότι δεν γίνεται να τα περιμένεις όλα στο πιάτο. Υπάρχουν ΠΑΡΑ πολλοί πτυχιούχοι άνεργοι. Θα πρέπει να κυνηγήσεις μόνη σου το να γίνεις καλύτερη και να αποκτήσεις περισσότερα skills και το να είσαι ανταγωνίσιμη στην αγορά εργασίας. Και γι' αυτό λέω ότι δεν είναι απόλυτο-γιατί ένα πτυχίο πληροφορικής που θα το βγάλεις με τα χίλια ζόρια είναι χειρότερο από ένα πτυχίο φυσικής που θα το βγάλεις με πολύ καλύτερο βαθμό και στην ώρα του και που παράλληλα συμμετείχες σε προγράμματα ή σε διαγωνισμούς ή δίδασκες ή ξέρω γω τι.

Για να "απαντήσω" στην ερώτησή σου, για μένα "αξίζει" να ασχοληθείς με οτιδήποτε αγαπάς. Δεν είναι απαραίτητο να είναι αυτό με μια σχολή μέσα από τις πανελλήνιες. Με ό,τι και αν ασχοληθείς, η επιτυχία θα έρθει αν σε ενδιαφέρει το αντικείμενο, γιατί τότε θα έχεις προσωπικό κίνητρο να βελτιωθείς σε αυτό (την αγάπη σου) και αυτό θα έχει θετικό αντίκτυπο στις γνώσεις και τις ικανότητες που θα αποκτήσεις, που με την σειρά τους θα έχουν θετικό αντίκτυπο στο βιογραφικό σου, που με τη σειρά του θα έχει θετικό αντίκτυπο στις πιθανότητες πρόσληψής σου. Άλλωστε έτσι θα είσαι και ικανοποιημένος άνθρωπος και οι πιθανές οικονομικές δυσκολίες θα είναι μάλλον λίγες μπροστά στη χαρά που θα αποκομίζεις μέσω της δουλειάς σου.

Όσον αφορά την φυσική, είναι μία πανέμορφη θετική επιστήμη.(από τα λίγα που ξέρω...) Γενικά ο επιστήμονας ψάχνει την γνώση, επιθυμεί να ερμηνεύσει όσα παρατηρεί και να προσεγγίσει την αλήθεια, ψάχνει το πώς και το γιατί λειτουργούν τα πράγματα στην φύση με αυτόν τον τρόπο και φτιάχνει πιθανά σενάρια τα οποία διαρκώς επανεξετάζει, σε μία προσπάθεια να δώσει απαντήσεις. Τα μαθηματικά είναι κομψά και όμορφα, με μία σειρά από κανόνες μέσω των οποίων χτίζεται ολόκληρο το οικοδόμημά τους, με απλή λογική. Να έχεις υπόψιν σου ότι είναι αναπόσπαστο κομμάτι της φυσικής-οπότε καλό θα ήταν αν αγαπήσεις τη φυσική να αγαπήσεις κι αυτά...

ΥΓ1: Ακόμα καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση (νομίζω και από πληροφορική) έχουν τα πολυτεχνεία (εκτός ΣΕΜΦΕ ίσως).

ΥΓ2: Μην απορρίπτεις πιο υψηλόβαθμες σχολές επειδή θα χρειαστεί να διαβάσεις περισσότερο στις πανελλήνιες. Κατά την γνώμη μου πρέπει για όλες τις σχολές να διαβάζεις το ίδιο, χωρίς να έχεις υπόψιν τα μόρια ώστε να γράψεις τόσο όσο είναι το μέγιστο των δυνατοτήτων σου (αν είσαι πολύ καλός και θες μία χαμηλόβαθμη σχολή και μόνο αυτή οκ, δεν θα ξεσκιστείς το ίδιο, αλλά γενικά στις εξετάσεις πολλές φορές υπάρχουν ανατροπές και καλό είναι να στοχεύεις ψηλότερα από εκεί που θες για να πετύχεις με περισσότερη σιγουριά) και στο τέλος να έχεις περισσότερες επιλογές ίσως.


Αν σε συναρπαζει προτεινω ΣΕΜΦΕ με κατευθυνση μηχανικης και μεταπτυχιακο σε οικονομικα. Οποτε μπορεις να βρεις καλη δουλεια ως μηχανικος παραγωγης στο ιδ τομεα.

ΥΓ3: Από μία μικρή έρευνα που έκανα φέτος, η ΣΕΜΦΕ-ακόμα και με κατεύθυνση μηχανικής- δεν σου δίνει δικαιώματα μηχανικού όπως τα υπόλοιπα τμήματα του ΕΜΠ. Έλεγξέ το.

ΥΓ4: Μπορείς να μπεις σε σχολή πληροφορικής από 2ο πεδίο. Απλά (όπως υποστήριξε και ο καθηγητής) είναι προτιμότερο για κάποιον που τον ενδιαφέρουν αποκλειστικά σχολές πληροφορικής να μπει σε αυτές μέσω κατεύθυνσης οικονομικών (που έχουν ευκολότερα μαθήματα μέσα στα οποία είναι και η πληροφορική που τους αρέσει άρα είναι πιθανότερο να γράψουν υψηλότερους βαθμούς), παρά μέσω θετικής (που τα μαθήματα είναι δυσκολότερα και απαιτείται να καλυφθούν κενα κλπ κλπ).
 

Slytherin

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Slytherin αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 38 ετών και Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 1,116 μηνύματα.
Θα συμφωνήσω με @kaaaaate απλά έχω κάποιες παρατηρήσεις

α)Ακόμα και οι Γιατροί δεν έχουν όλοι άμεσα αποκατάσταση γι'αυτό κάποιοι φεύγουν εξωτερικό.

β) Και οι Νοσηλευτές έχουν και αυτοί αποκατάσταση και μάλιστα η ανεργία στον κλάδο είναι μικρή.Γιατί μόνο οι Γιατροί ;
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει κατ'αρχάς να αλλάξεις νοοτροπία.
1)Γενικά "σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση" απ'όσα ξέρω έχουν κυρίως οι γιατροί και οι απόφοιτοι στρατιωτικών σχολών.

2)Διαφωνώ μαζί σου και πιστεύω ότι ακριβώς επειδή τίποτα άλλο δεν έχει σίγουρα λεφτά με κάποιον τρόπο, πρέπει πρωταρχικό σου κριτήριο να είναι το *τι αγαπάς*. Στο *να το ανακαλύψεις* πιστεύω θα βοηθήσουν οι συβουλές του @Μάρκος Βασίλης:

Θα ήθελα να κάνω μια διόρθωση. Οι απόφοιτοι στρατιωτικών σχολών είναι μια ειδική κατηγορία κρατικοδίαιτων φοιτητών που εφόσον τους "σπουδάζει" το ίδιο το κράτος για συγκεκριμένο σκοπό, τους πληρώνει κιόλας. Δεν θα ήθελα να βάζαμε στο ίδιο καζάνι τους απόφοιτους στρατιωτικών σχολών με τους αποφοίτους δημοσίων Πανεπιστημίων. Η στρατιωτική εκπαίδευση δεν είσαι σε καμία περίπτωση κλασική επιστήμη που να προάγει την επιστημονική έρευνα. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι ο στρατός δεν χρησιμοποιεί την έρευνα άλλων Πανεπιστημίων για δική του χρήση (βλ. ΙΤΕ Κρήτης, Μαθηματικές Μοντελοποιήσεις Οπλικών Συστημάτων κτλ).

Επίσης εγώ είμαι αρκετά πορωμένη με μαθηματικά και φυσική (και πέρασα φέτος σε τμήμα Φυσικής) οπότε αν θες μπορείς να μου στείλεις dm για να σου περιγράψω κάποια από αυτά που βρίσκω εγώ όμορφα σε αυτές τις επιστήμες και να σου στείλω υλικό που με έκανε να καταλάβω ότι τα αγαπάω.

Νομίζω ότι οι περισσότεροι Μαθηματικοί δεν αγαπούν τα Μαθηματικά και στρέφονται σε τομείς με βάση το γενικό ρεύμα της εποχής (Στατιστική, Υπολογιστές, Διδακτική) επειδή δεν αφιέρωσαν ποτέ σωστό χρόνο για να μάθουν Μαθηματικά. Ούτε επίσης μπόρεσαν να αντιληφθούν την διαθεματικότητα μέσω των Φυσικών Επιστημών: πως ένα απλό φυσικό φαινόμενο μπορεί να περιγραφεί μέσω μιας μαθηματικής εξίσωσης και να εξαχθούν χρήσιμα αποτελέσματα τόσο σε ποσοτικά δεδομένα (Data) όσο και γεωμετρικά δεδομένα (δυναμική εξέλιξη του φαινομένου). Με τον όρο φυσικό δεν περιορίζομαι στην Φυσική αλλά σε οτιδήποτε εμπεριέχει την χρονική εξέλιξη με κάποια αρχική συνθήκη.

Στην Ελλάδα για ένα παράξενο λόγο, η Μαθηματική Επιστήμη όπως και η Φυσική Επιστήμη διδάσκονται από το σχολείο με μια απόσταση σκέψης με αποτέλεσμα οι μαθητές να μην μπορούν να διακρίνουν τις δυο όψεις του ίδιου νομίσματος. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στη Βιολογία Γενικής, όπου για την δυναμική της Βιοποικιλότητας δεν γίνεται αναφορά στην Μαθηματική χρησιμότητα της Εκθετικής μείωσης.

Όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, κανένας Μαθηματικός στο σχολείο δεν μας μίλησε για τις περιοδικές συναρτήσεις ως ...την "συνάρτηση" του αρμονικού ταλαντωτή στο μάθημα Φυσικής κατεύθυνσης καθώς η εξίσωση προϋποθέτει διαφορικές εξισώσεις. Έτσι μετά στο Πανεπιστήμιο, οι φοιτητές του Μαθηματικού ή του Οικονομικού, αντιμετωπίζουν το μάθημα των διαφορικών εξισώσεων σαν μια ανιαρή διαδικασία εύρεσης λύσεων με το χέρι.

5)Γενικά η πληροφορική έχει καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση από ότι ένα τμήμα Φυσικής. Αλλά αυτό δεν είναι απόλυτο. Η αλλαγή νοοτροπίας έρχεται στο ότι δεν γίνεται να τα περιμένεις όλα στο πιάτο. Υπάρχουν ΠΑΡΑ πολλοί πτυχιούχοι άνεργοι. Θα πρέπει να κυνηγήσεις μόνη σου το να γίνεις καλύτερη και να αποκτήσεις περισσότερα skills και το να είσαι ανταγωνίσιμη στην αγορά εργασίας. Και γι' αυτό λέω ότι δεν είναι απόλυτο-γιατί ένα πτυχίο πληροφορικής που θα το βγάλεις με τα χίλια ζόρια είναι χειρότερο από ένα πτυχίο φυσικής που θα το βγάλεις με πολύ καλύτερο βαθμό και στην ώρα του και που παράλληλα συμμετείχες σε προγράμματα ή σε διαγωνισμούς ή δίδασκες ή ξέρω γω τι.

Η Φυσική κατά τη γνώμη μου έχει μια διαχρονική αξία και πάντα θα βρίσκεται στην "αθέατη" πλευρά της επιστημονικής εξέλιξης. Σημασία δεν έχει ποιος κλάδος έχει καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση όσο ποια επιστήμη ταιριάζει στον καθένα. Εκεί κρύβεται το μυστικό της επιτυχίας. Δεν είμαστε ίδιοι άνθρωποι. Η Πληροφορική είναι αξιόλογη επιστήμη αλλά όπως έχω πολλάκις αναφέρει, έχει μια παγίδα: τον προγραμματισμό και την αλγεβρική λογική για την θεωρία των αυτομάτων. Η Πληροφορική είναι μια επιστήμη που εξελίσσεται ...άμεσα με αποτέλεσμα κάποιος απόφοιτος να θεωρείται παλιός με βάση τα δεδομένα της εποχής του. Θα χρειαστεί ειδική μετεκπαίδευση ώστε να επικαιροποιηθούν οι γνώσεις και να βρει έναν κλάδο που να αποτελέσει θέση εργασίας. Τα υπόλοιπα είναι απλά κούφια λόγια.

Η ΣΕΜΦΕ παρέχει δυνατό προφίλ στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά αλλά με μια προσέγγιση Πολυτεχνείου επειδή ανήκει σε Πολυτεχνείο. Τα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά κανονικά διδάσκονται σε Τμήματα Μαθηματικών όπως ανέφερα πιο πάνω με καλύτερο προσανατολισμό και πιο λογική ειδίκευση.

Από τα Τμήματα Μαθηματικών που έχει η Ελλάδα, δομημένο πρόγραμμα σπουδών πάνω στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά (Εφαρμοσμένη Ανάλυση, Διαφορικές Εξισώσεις, Υπολογιστικά Μαθηματικά και Μηχανική) προσφέρουν μόνο:

- Πάτρα
- Ιωάννινα (σε μικρότερη έκταση)
- Κρήτη (και λόγω του ΙΤΕ)

Η ΣΕΜΦΕ είναι μια ειδική περίπτωση. Παρόμοιο παράδειγμα αποτελεί και ένα Τμήμα Χημικών Μηχανικών που επίσης παρέχει Εφαρμοσμένα Μαθηματικά αλλά με άλλον προσανατολισμό. Με τις κατάλληλες μεταπτυχιακές σπουδές και πιθανόν κάποιο διδακτορικό στα Μαθηματικά μετά από χρόνια έρευνας και δημοσιεύσεων, δεν νομίζω ότι παίζει ρόλο αν κάποιος σπούδασε Μαθηματικά στη ΣΕΜΦΕ ή σε κανονικό Μαθηματικό. Είναι τελείως άνευ σημασίας.

Για την ενημέρωση του φόρουμ (@γιαννης_00), παρέχω μια συνοπτική περιγραφή γιατί η Εφαρμοσμένη Ανάλυση αποτελεί τον πυρήνα των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και όχι όπως αυτά αναφέρονται από την ΣΕΜΦΕ. Η κύρια έρευνα πλέον από τις μεγάλες μαθηματικές οικονομίες (Γερμανία, Αυστρία, ΗΠΑ, Γαλλία) στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά γίνεται με βασική αναφορά στην Εφαρμοσμένη Ανάλυση με τομείς διδακτορικής εξειδίκευσης όπως αυτοί αναφέρονται παρακάτω (με πλάγια γράμματα). Σαφώς και υπάρχει έρευνα συνεργασίας με άλλα Τμήματα ή Πολυτεχνεία.

Abstract and Applied Analysis

It is a peer-reviewed mathematics journal covering the fields of abstract and applied analysis and traditional forms of analysis such as linear and nonlinear ordinary and partial differential equations, optimization theory, and control theory. It is published by Hindawi Publishing Corporation. It was established by Athanassios G. Kartsatos (University of South Florida) in 1996, who was editor-in-chief until 2005.


(Wikipedia)

@J.Cameron (δες για πληροφορίες)
 
Τελευταία επεξεργασία:

asdfqwerty

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο asdfqwerty αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,347 μηνύματα.

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 9,551 μηνύματα.
Προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει κατ'αρχάς να αλλάξεις νοοτροπία.
1)Γενικά "σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση" απ'όσα ξέρω έχουν κυρίως οι γιατροί και οι απόφοιτοι στρατιωτικών σχολών.

2)Διαφωνώ μαζί σου και πιστεύω ότι ακριβώς επειδή τίποτα άλλο δεν έχει σίγουρα λεφτά με κάποιον τρόπο, πρέπει πρωταρχικό σου κριτήριο να είναι το *τι αγαπάς*. Στο *να το ανακαλύψεις* πιστεύω θα βοηθήσουν οι συβουλές του @Μάρκος Βασίλης:



Επίσης εγώ είμαι αρκετά πορωμένη με μαθηματικά και φυσική (και πέρασα φέτος σε τμήμα Φυσικής) οπότε αν θες μπορείς να μου στείλεις dm για να σου περιγράψω κάποια από αυτά που βρίσκω εγώ όμορφα σε αυτές τις επιστήμες και να σου στείλω υλικό που με έκανε να καταλάβω ότι τα αγαπάω.

3)Τα μεταπτυχιακά στο τμήμα φυσικής είναι δωρεάν όπως και σε πολλά άλλα τμήματα-γκούγκλαρέ το ("δωρεάν μεταπτυχιακά ελλάδα").

4)Αν ασχολείσαι με κάτι που πραγματικά αγαπάς και σε ενδιαφέρει, θα ΘΕΣ να μάθεις όλο και περισσότερα για αυτό, οπότε οι σπουδές θα είναι χαρά και θα εύχεσαι να κρατήσουν παραπάνω. Επίσης το ότι σπουδάζεις για λίγα χρόνια παραπάνω δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς και να δουλέψεις ταυτόχρονα.

5)Γενικά η πληροφορική έχει καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση από ότι ένα τμήμα Φυσικής. Αλλά αυτό δεν είναι απόλυτο. Η αλλαγή νοοτροπίας έρχεται στο ότι δεν γίνεται να τα περιμένεις όλα στο πιάτο. Υπάρχουν ΠΑΡΑ πολλοί πτυχιούχοι άνεργοι. Θα πρέπει να κυνηγήσεις μόνη σου το να γίνεις καλύτερη και να αποκτήσεις περισσότερα skills και το να είσαι ανταγωνίσιμη στην αγορά εργασίας. Και γι' αυτό λέω ότι δεν είναι απόλυτο-γιατί ένα πτυχίο πληροφορικής που θα το βγάλεις με τα χίλια ζόρια είναι χειρότερο από ένα πτυχίο φυσικής που θα το βγάλεις με πολύ καλύτερο βαθμό και στην ώρα του και που παράλληλα συμμετείχες σε προγράμματα ή σε διαγωνισμούς ή δίδασκες ή ξέρω γω τι.

Για να "απαντήσω" στην ερώτησή σου, για μένα "αξίζει" να ασχοληθείς με οτιδήποτε αγαπάς. Δεν είναι απαραίτητο να είναι αυτό με μια σχολή μέσα από τις πανελλήνιες. Με ό,τι και αν ασχοληθείς, η επιτυχία θα έρθει αν σε ενδιαφέρει το αντικείμενο, γιατί τότε θα έχεις προσωπικό κίνητρο να βελτιωθείς σε αυτό (την αγάπη σου) και αυτό θα έχει θετικό αντίκτυπο στις γνώσεις και τις ικανότητες που θα αποκτήσεις, που με την σειρά τους θα έχουν θετικό αντίκτυπο στο βιογραφικό σου, που με τη σειρά του θα έχει θετικό αντίκτυπο στις πιθανότητες πρόσληψής σου. Άλλωστε έτσι θα είσαι και ικανοποιημένος άνθρωπος και οι πιθανές οικονομικές δυσκολίες θα είναι μάλλον λίγες μπροστά στη χαρά που θα αποκομίζεις μέσω της δουλειάς σου.

Όσον αφορά την φυσική, είναι μία πανέμορφη θετική επιστήμη.(από τα λίγα που ξέρω...) Γενικά ο επιστήμονας ψάχνει την γνώση, επιθυμεί να ερμηνεύσει όσα παρατηρεί και να προσεγγίσει την αλήθεια, ψάχνει το πώς και το γιατί λειτουργούν τα πράγματα στην φύση με αυτόν τον τρόπο και φτιάχνει πιθανά σενάρια τα οποία διαρκώς επανεξετάζει, σε μία προσπάθεια να δώσει απαντήσεις. Τα μαθηματικά είναι κομψά και όμορφα, με μία σειρά από κανόνες μέσω των οποίων χτίζεται ολόκληρο το οικοδόμημά τους, με απλή λογική. Να έχεις υπόψιν σου ότι είναι αναπόσπαστο κομμάτι της φυσικής-οπότε καλό θα ήταν αν αγαπήσεις τη φυσική να αγαπήσεις κι αυτά...

ΥΓ1: Ακόμα καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση (νομίζω και από πληροφορική) έχουν τα πολυτεχνεία (εκτός ΣΕΜΦΕ ίσως).

ΥΓ2: Μην απορρίπτεις πιο υψηλόβαθμες σχολές επειδή θα χρειαστεί να διαβάσεις περισσότερο στις πανελλήνιες. Κατά την γνώμη μου πρέπει για όλες τις σχολές να διαβάζεις το ίδιο, χωρίς να έχεις υπόψιν τα μόρια ώστε να γράψεις τόσο όσο είναι το μέγιστο των δυνατοτήτων σου (αν είσαι πολύ καλός και θες μία χαμηλόβαθμη σχολή και μόνο αυτή οκ, δεν θα ξεσκιστείς το ίδιο, αλλά γενικά στις εξετάσεις πολλές φορές υπάρχουν ανατροπές και καλό είναι να στοχεύεις ψηλότερα από εκεί που θες για να πετύχεις με περισσότερη σιγουριά) και στο τέλος να έχεις περισσότερες επιλογές ίσως.




ΥΓ3: Από μία μικρή έρευνα που έκανα φέτος, η ΣΕΜΦΕ-ακόμα και με κατεύθυνση μηχανικής- δεν σου δίνει δικαιώματα μηχανικού όπως τα υπόλοιπα τμήματα του ΕΜΠ. Έλεγξέ το.

ΥΓ4: Μπορείς να μπεις σε σχολή πληροφορικής από 2ο πεδίο. Απλά (όπως υποστήριξε και ο καθηγητής) είναι προτιμότερο για κάποιον που τον ενδιαφέρουν αποκλειστικά σχολές πληροφορικής να μπει σε αυτές μέσω κατεύθυνσης οικονομικών (που έχουν ευκολότερα μαθήματα μέσα στα οποία είναι και η πληροφορική που τους αρέσει άρα είναι πιθανότερο να γράψουν υψηλότερους βαθμούς), παρά μέσω θετικής (που τα μαθήματα είναι δυσκολότερα και απαιτείται να καλυφθούν κενα κλπ κλπ).

Σωστα ειναι σιγουρο οτι η ΣΕΜΦΕ δεν δινει δικαιωματα μηχανικου οπως αυτα περιγραφονται στο ΠΔ99. Ο μηχανικος παραγωγης ομως στον ιδιωτικο τομεα ειναι ο operation manager του προτζεκ , δηλαδη ο ελεκτης και ο φροντιστης αυτου. Οι μελετες και καταστευες των προτζεκτς οπου απαιτειται αδεια εχουν υπογραφει απο τους αναλογους μελετητες μηχανικους ,οπως ΗΜΜΥ, Μηχανολογους, πολ μηχανικους κλπ. Δεν χρειαζεσαι καποια αδεια να τρεχεις logistics ή να υποστηριζεις στολο εμπορικων πλοιων.Δεν χρειαζεσαι αδεια για να αποφασισεις αν το ιδ διαγνωστικο κεντρο θα παρει ΜΡΙ απο την Siemens ή την Philips ,αν η εταιρεια θα εγκαtαστησει erp απο την SAP ή την J.D Eduards
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Θα ήθελα να κάνω μια διόρθωση. Οι απόφοιτοι στρατιωτικών σχολών είναι μια ειδική κατηγορία κρατικοδίαιτων φοιτητών που εφόσον τους "σπουδάζει" το ίδιο το κράτος για συγκεκριμένο σκοπό, τους πληρώνει κιόλας. Δεν θα ήθελα να βάζαμε στο ίδιο καζάνι τους απόφοιτους στρατιωτικών σχολών με τους αποφοίτους δημοσίων Πανεπιστημίων. Η στρατιωτική εκπαίδευση δεν είσαι σε καμία περίπτωση κλασική επιστήμη που να προάγει την επιστημονική έρευνα. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι ο στρατός δεν χρησιμοποιεί την έρευνα άλλων Πανεπιστημίων για δική του χρήση (βλ. ΙΤΕ Κρήτης, Μαθηματικές Μοντελοποιήσεις Οπλικών Συστημάτων κτλ).



Νομίζω ότι οι περισσότεροι Μαθηματικοί δεν αγαπούν τα Μαθηματικά και στρέφονται σε τομείς με βάση το γενικό ρεύμα της εποχής (Στατιστική, Υπολογιστές, Διδακτική) επειδή δεν αφιέρωσαν ποτέ σωστό χρόνο για να μάθουν Μαθηματικά. Ούτε επίσης μπόρεσαν να αντιληφθούν την διαθεματικότητα μέσω των Φυσικών Επιστημών: πως ένα απλό φυσικό φαινόμενο μπορεί να περιγραφεί μέσω μιας μαθηματικής εξίσωσης και να εξαχθούν χρήσιμα αποτελέσματα τόσο σε ποσοτικά δεδομένα (Data) όσο και γεωμετρικά δεδομένα (δυναμική εξέλιξη του φαινομένου). Με τον όρο φυσικό δεν περιορίζομαι στην Φυσική αλλά σε οτιδήποτε εμπεριέχει την χρονική εξέλιξη με κάποια αρχική συνθήκη.

Στην Ελλάδα για ένα παράξενο λόγο, η Μαθηματική Επιστήμη όπως και η Φυσική Επιστήμη διδάσκονται από το σχολείο με μια απόσταση σκέψης με αποτέλεσμα οι μαθητές να μην μπορούν να διακρίνουν τις δυο όψεις του ίδιου νομίσματος. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στη Βιολογία Γενικής, όπου για την δυναμική της Βιοποικιλότητας δεν γίνεται αναφορά στην Μαθηματική χρησιμότητα της Εκθετικής μείωσης.

Όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, κανένας Μαθηματικός στο σχολείο δεν μας μίλησε για τις περιοδικές συναρτήσεις ως ...την "συνάρτηση" του αρμονικού ταλαντωτή στο μάθημα Φυσικής κατεύθυνσης καθώς η εξίσωση προϋποθέτει διαφορικές εξισώσεις. Έτσι μετά στο Πανεπιστήμιο, οι φοιτητές του Μαθηματικού ή του Οικονομικού, αντιμετωπίζουν το μάθημα των διαφορικών εξισώσεων σαν μια ανιαρή διαδικασία εύρεσης λύσεων με το χέρι.



Η Φυσική κατά τη γνώμη μου έχει μια διαχρονική αξία και πάντα θα βρίσκεται στην "αθέατη" πλευρά της επιστημονικής εξέλιξης. Σημασία δεν έχει ποιος κλάδος έχει καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση όσο ποια επιστήμη ταιριάζει στον καθένα. Εκεί κρύβεται το μυστικό της επιτυχίας. Δεν είμαστε ίδιοι άνθρωποι. Η Πληροφορική είναι αξιόλογη επιστήμη αλλά όπως έχω πολλάκις αναφέρει, έχει μια παγίδα: τον προγραμματισμό και την αλγεβρική λογική για την θεωρία των αυτομάτων. Η Πληροφορική είναι μια επιστήμη που εξελίσσεται ...άμεσα με αποτέλεσμα κάποιος απόφοιτος να θεωρείται παλιός με βάση τα δεδομένα της εποχής του. Θα χρειαστεί ειδική μετεκπαίδευση ώστε να επικαιροποιηθούν οι γνώσεις και να βρει έναν κλάδο που να αποτελέσει θέση εργασίας. Τα υπόλοιπα είναι απλά κούφια λόγια.

Η ΣΕΜΦΕ παρέχει δυνατό προφίλ στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά αλλά με μια προσέγγιση Πολυτεχνείου επειδή ανήκει σε Πολυτεχνείο. Τα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά κανονικά διδάσκονται σε Τμήματα Μαθηματικών όπως ανέφερα πιο πάνω με καλύτερο προσανατολισμό και πιο λογική ειδίκευση.

Από τα Τμήματα Μαθηματικών που έχει η Ελλάδα, δομημένο πρόγραμμα σπουδών πάνω στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά (Εφαρμοσμένη Ανάλυση, Διαφορικές Εξισώσεις, Υπολογιστικά Μαθηματικά και Μηχανική) προσφέρουν μόνο:

- Πάτρα
- Ιωάννινα (σε μικρότερη έκταση)
- Κρήτη (και λόγω του ΙΤΕ)

Η ΣΕΜΦΕ είναι μια ειδική περίπτωση. Παρόμοιο παράδειγμα αποτελεί και ένα Τμήμα Χημικών Μηχανικών που επίσης παρέχει Εφαρμοσμένα Μαθηματικά αλλά με άλλον προσανατολισμό. Με τις κατάλληλες μεταπτυχιακές σπουδές και πιθανόν κάποιο διδακτορικό στα Μαθηματικά μετά από χρόνια έρευνας και δημοσιεύσεων, δεν νομίζω ότι παίζει ρόλο αν κάποιος σπούδασε Μαθηματικά στη ΣΕΜΦΕ ή σε κανονικό Μαθηματικό. Είναι τελείως άνευ σημασίας.

Για την ενημέρωση του φόρουμ (@γιαννης_00), παρέχω μια συνοπτική περιγραφή γιατί η Εφαρμοσμένη Ανάλυση αποτελεί τον πυρήνα των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και όχι όπως αυτά αναφέρονται από την ΣΕΜΦΕ. Η κύρια έρευνα πλέον από τις μεγάλες μαθηματικές οικονομίες (Γερμανία, Αυστρία, ΗΠΑ, Γαλλία) στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά γίνεται με βασική αναφορά στην Εφαρμοσμένη Ανάλυση με τομείς διδακτορικής εξειδίκευσης όπως αυτοί αναφέρονται παρακάτω (με πλάγια γράμματα). Σαφώς και υπάρχει έρευνα συνεργασίας με άλλα Τμήματα ή Πολυτεχνεία.

Abstract and Applied Analysis

It is a peer-reviewed mathematics journal covering the fields of abstract and applied analysis and traditional forms of analysis such as linear and nonlinear ordinary and partial differential equations, optimization theory, and control theory. It is published by Hindawi Publishing Corporation. It was established by Athanassios G. Kartsatos (University of South Florida) in 1996, who was editor-in-chief until 2005.


(Wikipedia)

@J.Cameron (δες για πληροφορίες)

Στοχος μου με την αναφορα στην ΣΕΜΦΕ δεν ειναι να δειξω οτι ειναι η καλη σχολη για εφηρμοσμενα μαθηματικα , (ισως ή κρητη να ειναι πληρεστερη) .Επειδη το το κοριτσι εχει αναφερει την αγαπη της στην φυσικη , τονισα τις πολυ καλες δυνατοτητες της ΣΕΜΦΕ επανω στην εφηρμοσμενη φυσικη.
 
Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Στοχος μου με την αναφορα στην ΣΕΜΦΕ δεν ειναι να δειξω οτι ειναι η καλη σχολη για εφηρμοσμενα μαθηματικα , (ισως ή κρητη να ειναι πληρεστερη) .Επειδη το το κοριτσι εχει αναφερει την αγαπη της στην φυσικη , τονισα τις πολυ καλες δυνατοτητες της ΣΕΜΦΕ επανω στην εφηρμοσμενη φυσικη.

Τα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά δεν είναι μονοπώλιο της ΣΕΜΦΕ ή Κρήτης. Ξαναδιάβασε παραπάνω και την παραπομπή από την Wikipedia. Μόνο στην Ελλάδα επικρατεί μια κακή μετάφραση της κατεύθυνσης των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών.
 

Paul77

Νεοφερμένος

Ο Paul77 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 40 μηνύματα.
Γενικότερα το φυσικό είναι μια αρκετά δύσκολη σχολή , με ενδιαφέρουσες γνώσεις που αποκτάς και τα μεταπτυχιακά ειναι εξαιρετικά υψηλού επιπέδου.Όμως η αποκατάσταση είναι πραγματικά άσχημη,δηλαδή οι θέσεις εργασίας στα ερευνητικά κέντρα είναι αρκετά περιορισμένες και συνήθως οι περισσότεροι καταλήγουν καθηγητές σε φροντιστήρια,δηλαδή τζάμπα τον κόπο σου.Γενικά η αποκατάσταση του φυσικού είναι απο τις δυσκολότερες και με αμφίβολλο μέλλον.Ειδικά αν σε ενδιαφέρουν τομείς όπως η αστροφυσική,απλά άστο . Παρόλα αυτά αν το αγαπάς πολύ τότε σίγουρα κάτι βρίσκεις.Αλλά θα κουραστείς πολύ
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Γενικότερα το φυσικό είναι μια αρκετά δύσκολη σχολή , με ενδιαφέρουσες γνώσεις που αποκτάς και τα μεταπτυχιακά ειναι εξαιρετικά υψηλού επιπέδου.

Mια σωστή τοποθέτηση. Νομίζω είναι από τις λίγες επιστήμες που "στηρίζουν" επάξια τον τίτλο της επιστήμης για Πανεπιστήμιο. Γιατί...

...επειδή η εποχή είναι επαγγελματικά προβληματική δεν σημαίνει ότι επειδή

Όμως η αποκατάσταση είναι πραγματικά άσχημη,δηλαδή οι θέσεις εργασίας στα ερευνητικά κέντρα είναι αρκετά περιορισμένες και συνήθως οι περισσότεροι καταλήγουν καθηγητές σε φροντιστήρια,δηλαδή τζάμπα τον κόπο σου.Γενικά η αποκατάσταση του φυσικού είναι απο τις δυσκολότερες και με αμφίβολλο μέλλον.

πρέπει να αποφεύγεται η επιλογή της Φυσικής έναντι άλλων επιλογών. Ακόμη και κάποια άλλη επιλογή π.χ. Στρατιωτικά, να παρέχει άμεση εξασφάλιση ..δεν το λες και σωστή επένδυση. Είναι ο καθένας πως θέλει να ζει την ζωή του και πως να εξελίσσεται, σαν άνθρωπος, σαν επιστήμονας κλπ.

Ναι υπάρχουν δυσκολίες αλλά οι θεματικές κατευθύνσεις της Φυσικής που συνδυάζουν εργαστήριο και φυσικά κάποιον προγραμματισμό (με κάποιο μεταπτυχιακό) δίνουν καλές προοπτικές στο εξωτερικό στον χώρο της εφαρμοσμένης Φυσικής. Αυτό προϋποθέτει ο υποψήφιος να είναι το σωστό άτομο στη σωστή επιλογή και όχι απλά να βρεθεί στο Τμήμα Φυσικής επειδή έτσι. Η αμφιβολία των επαγγελματικών προτάσεων οφείλεται πολλές φορές σε κακές συγκυρίες, κακές αποφάσεις της στιγμής, κακή ενημέρωση, απουσία τόλμης σε αχαρτογράφητα νερά. Αν βάλουμε περιορισμούς στο πρόβλημα επαγγελματικής προοπτικής της Φυσικής, ναι ο αλγόριθμος θα μας βγάλει λύση κοντά στο μηδέν. Το ερώτημα είναι πώς χτίζεται η επαγγελματική προοπτική.

Η φροντιστηριακή παιδεία είναι μια προοπτική απλά έχει ιδιαιτερότητες και δεν ξέρω πόσα χρόνια μπορεί να εργάζεται κάποιος περιστασιακά και χωρίς ένσημο. Μετά από σημείο, που θα έχει περάσει την περίοδο των νιάτων ... οι αντοχές και οι απαιτήσεις (από την πελατεία / εργοδοσία) μπαίνουν σε άλλους ρυθμούς και θα ήθελα να δω, τι γίνεται με την δουλειά μετά.

Ειδικά αν σε ενδιαφέρουν τομείς όπως η αστροφυσική,απλά άστο . Παρόλα αυτά αν το αγαπάς πολύ τότε σίγουρα κάτι βρίσκεις.Αλλά θα κουραστείς πολύ

Η αστροφυσική δίνει δεξιότητες για εργασία εκτός "έρευνας" μόνο σε αστεροσκοπεία. Η αστροφυσική σε προχωρημένο επίπεδο απαιτεί καλές γνώσεις κώδικα και ανάλυσης στατιστικών δεδομένων. Πάλι παίζει ρόλο σε ποια αγορά εργασίας αναφερόμαστε. Ζούμε σε κοινωνία όπου οι Θετικές επιστήμες είναι αρκετά διεθνοποιημένες και είναι λυπηρό νέοι να "δένονται" στην απώλεια στόχων του Ελληνικού κράτους. Δεν είναι τόσο δύσκολο να κατανοήσει κάποιος ότι οι Θετικές επιστήμες για χώρες που έχουν μόνο Δημόσιο τομέα με γενικές θέσεις εργασίας, είναι άχρηστες. Δεν φταίει η Φυσική γι' αυτό το αποτέλεσμα. Ούτε θα πρέπει κάποιος λογικός άνθρωπος να αποφασίζει στη ζωή του με βάση τις πολιτικές μιας συγκεκριμένης χώρας. Η ζωή είναι προσωπική υπόθεση, προσπαθούμε, ζούμε, θέτουμε στόχους.

Όποιος θέλει, κάνει...αυτό πιστεύω. Η κούραση επίσης είναι σχετική, γιατί αν σ' αρέσει αυτό που κάνεις δεν το εκλαμβάνεις ως δραστηριότητα που σε εξοντώνει. Οι περισσότεροι επειδή δεν ξέρουν τι ή γιατί σπουδάζουν ή δεν θέλουν να σπουδάζουν (σεβαστό δικαίωμα), λογικό είναι να ματώνουν σε σπουδές που έχουν πλήρες ακαδημαϊκό προφίλ όπως είναι η Φυσική, τα Μαθηματικά και η Χημεία (από το φάσμα των Θετικών Επιστημών).
 
Τελευταία επεξεργασία:

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,664 μηνύματα.
εγω σας συμβουλευω να μην βασανιζεστε με τεtoιες σκεψεις.σπουδαστε μαθηματικα,φυσικα ειναι καλες σχολες και γνωση εχεις και καλα πτυχια.αστους αλλους να ζουνε στο συννεφακι με πολυτεχνεια
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top