dum spiro spero
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
DarthFederer
Διάσημο μέλος
Αυτο μπορείς να το κανεις μόνο αν ξέρεις τις αρχαίες ρίζες. Τα αρχαια δεν τα διδασκόμαστε για να καταλαβαίνουμε τα Ευαγγελία, αλλα για να μάθουμε να μιλάμε σωστότερα την ίδια μας την γλώσσα, με τροπο που δεν μπορεί να επιτευχθεί στο μάθημα των Νέων Ελληνικών. Δεν ειναι θέμα στενομυαλιας ή συντηρητισμού, αν θες να το δεις χρησιμοθηρικά έχουν καθαρά πρακτική εφαρμογή. Ξέρω οτι δεν πρόκειται να το καταλάβεις τωρα, αλλα προσπάθησε τουλάχιστον να καταλάβεις τι θέλω να πω.
Θεωρητικα ναι. Αλλα πρακτικα εχει αποτυχει αυτο το μοντελο. Βλεπεις δηλαδη οτι οι νεοι Ελληνες μιλανε σωστοτερα Νεα Ελληνικα επειδη μαθαινουν Αρχαια; Δεν εχουν πρακτικη εφαρμογη. Στο Γυμνασιο μαθαινουν απ' εξω τη μεταφραση και παπαγαλια τα ουσιαστικα και τα ρηματα και that's it. Τα παιδια φτανουν στο Λυκειο και γραφουν εκθεσεις που δεν βγαζουν νοημα. Γιατι χρησιμοποιουν φρασεις σε εκθεσεις τις οποιες δεν γνωριζουν; Γιατι πρεπει ξαφνικα να παραγουν λογο σε υψηλο επιπεδο (αυτο των εξετασεων) οταν δεν εχουν προετοιμαστει καταλληλα τα προηγουμενα χρονια. Και γιατι δεν εχουν προετοιμαστει καταλληλα τοσα χρονια στη δευτεροβαθμια εκπαιδευση; Γιατι δεν διδασκονται Νεα Ελληνικα αρκετες ωρες.
Μονο μη μου πεις παλι οτι ειμαι χαζος γιατι δεν αντεχω τοση στενοχωρια
Και τι κατάλαβαν με το hochdeutsch? Εγώ με B1 κάνω λιγότερα λάθη στο rechtschreibung,παρά αυτοί,που τα μαθαίνουν στο σχολείο 10 χρόνια. Επίσης τα Γερμανικά στο σχολείο δεν είναι μόνο το μάθημα γλώσσας,αλλά λογοτεχνίας και ιστορίας λογοτεχνίας. Λογικό να έχουν περισσότερες ώρες.
Στο θέμα τώρα,είμαι κατά της κατάργησης. Ελαχιστοποίηση ωρών ίσως. Αν είναι να κόψουν κάποιο μάθημα,ας κόψουν τα θρησκευτικά,τον ΣΕΠ,την γυμναστική. Ούτως ή άλλως τα δύο τελευταία είναι η ώρα του παιδιού στο 98% των περιπτώσεων.
Λογοτεχνια κανουν και στο Ελληνικο σχολειο. Αλλα και παλι 4 ωρες ειναι συνολικα. Παλι λιγοτερες απο τις 6.
Αντι να βελτιωσουμε το μοναδικο μαθημα που βοηθαει στον επαγγελματικο προσανατολισμο ενος μαθητη, να το κοψουμε για να κανουμε αρχαια. Και για τη γυμναστικη ειναι εξαιρετικη ιδεα. Αλλωστε τι μας χρειαζεται ο αθλητισμος οταν ξερεις την υποτακτικη μεσης φωνης του δουλω;
(Για τα θρησκευτικα συμφωνω)
(Για τα Γερμανικα το αφηνω ασχολιαστο)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος
Γιατί όχι από το νηπιαγωγείο;οχι μονο δεν πρεπει να καταργηθουν αλλα να εισαχθουν και στις τελευταιες ταξεις του δημοτικου...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dum spiro spero
Εκκολαπτόμενο μέλος
Γιατί όχι από το νηπιαγωγείο;
Στοχος του νηπιαγωγειου ειναι να κοινωνικοποιησει το παιδι , οχι η εκμαθηση της γλωσσας του
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος
Ησύχασα τώρα.Στοχος του νηπιαγωγειου ειναι να κοινωνικοποιησει το παιδι , οχι η εκμαθηση της γλωσσας του
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Italian dream...
Διάσημο μέλος
Θεωρητικα ναι. Αλλα πρακτικα εχει αποτυχει αυτο το μοντελο. Βλεπεις δηλαδη οτι οι νεοι Ελληνες μιλανε σωστοτερα Νεα Ελληνικα επειδη μαθαινουν Αρχαια; Δεν εχουν πρακτικη εφαρμογη. Στο Γυμνασιο μαθαινουν απ' εξω τη μεταφραση και παπαγαλια τα ουσιαστικα και τα ρηματα και that's it. Τα παιδια φτανουν στο Λυκειο και γραφουν εκθεσεις που δεν βγαζουν νοημα. Γιατι χρησιμοποιουν φρασεις σε εκθεσεις τις οποιες δεν γνωριζουν; Γιατι πρεπει ξαφνικα να παραγουν λογο σε υψηλο επιπεδο (αυτο των εξετασεων) οταν δεν εχουν προετοιμαστει καταλληλα τα προηγουμενα χρονια. Και γιατι δεν εχουν προετοιμαστει καταλληλα τοσα χρονια στη δευτεροβαθμια εκπαιδευση; Γιατι δεν διδασκονται Νεα Ελληνικα αρκετες ωρες.
Μονο μη μου πεις παλι οτι ειμαι χαζος γιατι δεν αντεχω τοση στενοχωρια
Έλα ρε συ, δεν σου είπα ότι είσαι χαζός, ότι δεν με κατάλαβες σου είπα, ίσως δεν ήμουν αρκετά σαφής
Δεν ξέρω, για τα Νέα Ελληνικά ίσως έχεις δίκιο γιατί οι εκθέσεις-που-δεν-βγάζουν-νόημα δυσυτχώς κυριαρχούν Οι ώρες είναι όντως λίγες και ο τρόπος διδασκαλίας έτσι κι αλλιώς απαράδεκτος...
Όμως, αν παρατηρήσεις, η "θεωρία" μου έχει αποτύχει μόνο σε άτομα που στην ουσία δεν τα διάβαζαν ποτέ.. Σε εμένα προσωπικά είχαν τεράστια επιρροή, όπως και σε πολλούς συμμαθητές μου που έχω κάνει ανάλογες συζητήσεις (και φυσικά είχαν ασχοληθεί). Τώρα, αν ρωτήσεις παιδιά που δεν έχουν ιδέα για το λύω, θα σου πουν ότι δεν έχουν συναντήσει ακόμα τον Ξενοφώντα στο δρόμο και συνεπώς δεν τους έχουν προσφέρει τίποτα, άρα να καταργηθούν
Ίσως και να έχεις δίκιο όμως, εγώ ότι λέω το λέω από προσωπική πείρα, δεν ξέρω γενικά τι γίνεται
Όσο για αυτό με το δημοτικό, μην τρελαθούμε τελείως.. Στην αρχή νόμιζα ότι τρολλάρει
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dum spiro spero
Εκκολαπτόμενο μέλος
Αρχική Δημοσίευση από Italian dream...:Όσο για αυτό με το δημοτικό, μην τρελαθούμε τελείως.. Στην αρχή νόμιζα ότι τρολλάρει
Γιατι, θεωρεις κακο ενα παιδι εκτης δημοτικου να μαθει γιατι λεμε " οφθαλμιατρος " και οχι "ματιατρος" , "υδραυλικος" και οχι " αυτος που φτιαχνει τους σωληνες" , "υδροφορο" και οχι "νεροφορο" κτλ ; και φυσικα το τονιζω παλι , παντα με τη μορφη παιχνιδιου.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Κομνηνός
Πολύ δραστήριο μέλος
γεωμετρια
αντε μην βαζεις κβαντο μεσα στην φυσικη,βαλε την κλασικη...καποια βασικα πραγματα
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nioniosmeg
Πολύ δραστήριο μέλος
Δεν είναι νήπιο, δεν είναι 6 χρονών, είναι 12 και σχεδόν μέσ' στην εφηβεία κι εσύ θα του μεταφέρεις μαλακίες στιλ η ζωή είναι παιχνίδι.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dum spiro spero
Εκκολαπτόμενο μέλος
Το παιδί έκτης δημοτικού με τη μορφή παιχνιδιού;
Δεν είναι νήπιο, δεν είναι 6 χρονών, είναι 12 και σχεδόν μέσ' στην εφηβεία κι εσύ θα του μεταφέρεις μαλακίες στιλ η ζωή είναι παιχνίδι.
Ναι γιατι τα παιδια εκτης δημοτικου δεν παιζουν;; εξαρταται βεβαια τι εννοεις παιχνιδι! Παντως εγω θυμαμαι εκτη δημοτικου μια φορα την εβδομαδα παιζαμε με τη δασκαλα των αγγλικων κρεμαλα και μια χαρα μαθαιναμε το λεξιλογιο! Κι ουτε μας περασε την αντιληψη οτι η ζωη ειναι παιχνιδι . Μια εισαγωγη δηλαδη στην ετυμολογια της γλωσσας του θα ειναι καταστροφικη;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jims
Πολύ δραστήριο μέλος
λοιπον ας γινει μια αρχη,να κοπουν τα λατινικα απο την γ δεσμη και να αντικατασταθουν με την φυσικη φιλοσοφια,δηλαδη την φυσικη,επισης να προστεθει και ενα μαθημα που υπεραγαπουσαν οι αρχαιοι
γεωμετρια
αντε μην βαζεις κβαντο μεσα στην φυσικη,βαλε την κλασικη...καποια βασικα πραγματα
Στις ανθρωπιστικές επιστήμες για ποιο λόγο να υπάρχει η φυσική και η γεωμετρία (τα λατινικά σίγουρα πιο χρήσιμα είναι από αυτά για αυτή την κατεύθυνση); Είναι σαν να λες να δίνει κάποιος που θέλει ιατρική αρχαία αντί για φυσική. Στέκει πουθενά αυτό;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
memento_mori
Νεοφερμένος
Λογοτεχνια κανουν και στο Ελληνικο σχολειο. Αλλα και παλι 4 ωρες ειναι συνολικα. Παλι λιγοτερες απο τις 6.
Αντι να βελτιωσουμε το μοναδικο μαθημα που βοηθαει στον επαγγελματικο προσανατολισμο ενος μαθητη, να το κοψουμε για να κανουμε αρχαια. Και για τη γυμναστικη ειναι εξαιρετικη ιδεα. Αλλωστε τι μας χρειαζεται ο αθλητισμος οταν ξερεις την υποτακτικη μεσης φωνης του δουλω;
(Για τα θρησκευτικα συμφωνω)
(Για τα Γερμανικα το αφηνω ασχολιαστο)
Ναι,στο δημοτικό κάνουν 6 ώρες,τις μισές φορές είναι η χαρά του παιδιού.
10 τάξη στο BW κάνουν 4. Στο google βρήκα ένα, λέει 3 ώρες. Και μιλάμε για oberstufe,δηλαδή λύκειο.
Anw,βλέπω καθημερινά τι κάνουν και στα δημοτικά και στην oberstufe. Οι μόνοι που μπορούν να διαχειριστούν βασικές γνώσεις είναι απόφοιτοι 13 τάξεων,που είναι η μειονότητα.
Ποιός θα κάτσει να το βελτιώσει μωρέ; Σε πόσα σχολεία τα διδάσκει ο γυμναστής,που δεν ξέρει την τύφλα του; Και αν σε νοιάζει,θα κάτσεις και θα ψάξεις μόνος σου. Ίντερνετ όλοι έχουμε στα σπίτια. αφιερώνεις μια ώρα λιγότερη στο λολ και γκουγκλάρεις προγράμματα σπουδών. Η μόνη λογική λύση για ΣΕΠ,θα ήταν να το διαχωρίσουν από το σχολείο και να κάνουν σεμινάρια 2-3 φορές την εβδομάδα. Όσοι ενδιαφέρονται,θα πάνε. Και από την στιγμή,που θα είναι λιγότεροι από μια σχολική τάξη,θα γίνεται και καλύτερη δουλειά.
Αν και προσωπικά θεωρώ ότι όλο αυτό είναι τσάμπα ώρες από την ζωή σου. Ζούμε σε μια χώρα που στο μηχανογραφικό αρχίζεις με ιατρική,συνεχίζεις με πολυτεχνείο και τελειώνεις με ΤΕΙ δασοπονίας. Και όπου περάσεις.
Και δεν λέω,να τα κόψουν,για να κάνουν περισσότερα αρχαία. Ας τα κόψουν απλώς,για να έχουν τα παιδιά περισσότερο χρόνο,να κάνουν αυτά που τους αρέσουν (ομάδες/σχέδιο/ζωγραφική/σεμινάρια/γλώσσες/...)
Επίσης,τα μόνα αρχαία που μαθαίναμε κανονικά ήταν στο γυμνάσιο. Τα βασικά δηλαδή,που αρκούν.Το συντακτικό και η ετυμολογία,που χρειάζεσαι στα νέα,τα μαθαίνεις στα αρχαία,απλά και μόνο παρακολουθώντας στην τάξη.
Στις ανθρωπιστικές επιστήμες για ποιο λόγο να υπάρχει η φυσική και η γεωμετρία (τα λατινικά σίγουρα πιο χρήσιμα είναι από αυτά για αυτή την κατεύθυνση); Είναι σαν να λες να δίνει κάποιος που θέλει ιατρική αρχαία αντί για φυσική. Στέκει πουθενά αυτό;
Ενώ ξέρω 'γώ τα ολοκληρώματα και τα όρια είναι η βασικότερη γνώση,που χρειάζομαι στην ιατρική. Μην μιλήσω για την στροφορμή,που χωρίς αυτή απλά δεν μπορείς να γίνεις ολοκληρωμένος ιατρός.
Πάντως λίγα μαθηματικά δεν βλάπτουν στους θεωρητικούς. Τελειώνουν σχολείο μερικοί και δεν ξέρουν προπαίδεια.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jims
Πολύ δραστήριο μέλος
Ενώ ξέρω 'γώ τα ολοκληρώματα και τα όρια είναι η βασικότερη γνώση,που χρειάζομαι στην ιατρική. Μην μιλήσω για την στροφορμή,που χωρίς αυτή απλά δεν μπορείς να γίνεις ολοκληρωμένος ιατρός.
Πάντως λίγα μαθηματικά δεν βλάπτουν στους θεωρητικούς. Τελειώνουν σχολείο μερικοί και δεν ξέρουν προπαίδεια.
Άλλο ήθελα να πω εγώ. Όσο χρειάζονται τα λατινικά σε έναν μαθητή που θέλει να εισαχθεί σε κάποια φιλοσοφική σχολή, άλλο τόσο χρειάζεται η φυσική σε ένα που θέλει να εισαχθεί σε κάποια σχολή θετικού χαρακτήρα. Αυτό το λέω γιατί το άτομο στο οποίο είχα κάνει παράθεση, είχε πει να βγουν τελείως τα λατινικά και να μπουν άλλα μαθήματα (τα οποία δεν είναι άχρηστα, αλλά σίγουρα άσχετα τελείως με τον χαρακτήρα σπουδών της γ΄ δέσμης). Επίσης δεν έκανα αναφορά για το αν όντως πρέπει να υπάρχουν τα μαθηματικά στους θεωρητικούς. Αλλά μιας και πήγε εκεί η συζήτηση είμαι της άποψης ότι όλα τα μαθήματα πρέπει να διδάσκονται ως γενικής παιδείας. Όμως στις κατευθύνσεις πρέπει να υπάρχουν μαθήματα τα οποία αφορούν αποκλειστικά τον χαρακτήρα σπουδών της κάθε μίας, αλλιώς δεν θα είχε νόημα να υπάρχουν και δεν θα ονομαζόντουσαν κατευθύνσεις΄-ομάδες προσανατολισμού. Ονομάζονται ακριβώς έτσι γιατί υποτίθεται ότι κάνεις εξειδίκευση σε κάτι.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
financial
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 749981
Επισκέπτης
μας έχουν πρήξει με τη γραμματική
πολλή γραμματική! αντί να μάθουμε από που βγαίνει το κάθομαι* μαθαίνουμε το τοξεύω σε όλους τους χρόνους της ενεργητικής φωνής!
*(κατά + ισταμαι --> κάθομαι)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Italian dream...
Διάσημο μέλος
πάντως κάνεις δεν είπε
μας έχουν πρήξει με τη γραμματική
πολλή γραμματική! αντί να μάθουμε από που βγαίνει το κάθομαι* μαθαίνουμε το τοξεύω σε όλους τους χρόνους της ενεργητικής φωνής!
*(κατά + ισταμαι --> κάθομαι)
Για να μάθεις ετυμολογία, μάντεψε τι πρέπει να ξέρεις...
Ναι, γραμματική.
Αλλά αυτό θα το καταλάβεις πιο μετά, αργότερα θα κάνεις ασκήσεις σε αυτό ακριβώς που είπες (ετυμολογικές, κατά+ισταμαι=καθίσταμαι==>κάθομαι), αλλά για να φτάσεις σε αυτό το σημείο πρέπει να ξες, πρώτα απ'όλα, τι είναι το ίσταμαι
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 699855
Επισκέπτης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος
Ουφ!! Επιτέλους ησύχασα! Βρέθηκε και μια χρησιμότητα της νεκρής γλώσσας των αρχαίων ελληνικών:
Με τα αρχαία μπορεί κάποιος να διαπρέψει σε τηλεπαιχνίδια.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 699855
Επισκέπτης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Γιατί να είναι τόσο μεγάλη η διαφορά υπέρ του όχι?Τι πιστεύετε ? Είστε υπέρ ή κατά της κατάργησης των αρχαίων στο γυμνάσιο (τουλάχιστον) ? Δικαιολογήστε την άποψη σας. Σεβαστές όλες οι γνώμες. Μην με γεμίσετε ακόμα με αρνητικές, στο επόμενο ποστ που θα πω την άποψη μου βάλτε όσες θέλετε.
Υ.Γ. Μπορεί κάποιος να βάλει και δημοσκόπηση ?
Τα Αρχαία είναι ένα άχρηστο μάθημα που δε θα σου χρειαστεί ούτε μία φορά σε όλη σου τη ζωή, εκτός του ότι είναι από τα πιο δύσκολα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 12 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.