Μηχανή του χρόνου: Ποια σχολή θα δηλώνατε 1η στο μηχανογραφικό σήμερα;

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,887 μηνύματα.
Μπαίνετε στη μηχανή του χρόνου και γυρνάτε στη μέρα που δίνατε το 1ο μάθημα πανελλήνιες.
Φυσικά, ξέρετε τι ακριβώς θα πέσει και γράφετε 20 σε όλα.
Ποια σχολή θα δηλώνατε πρώτη αν είχατε την ευκαιρία; Γιατί; Μετανιώσατε την επιλογή σας;
Πείτε δυο λόγια

Εγώ: Κτηνιατρικό ΣΣΑΣ.
Ο στρατός έχει (υποτίθεται) άλογα και σκύλους.
Θα εξασφάλιζα ένα σίγουρο καλό μισθό, χωρίς ουσιαστικά να πρέπει να εργαστώ ποτέ ξανά στη ζωή μου αφού βγάλω τη σχολή, και στη συνέχεια θα έβγαζα όσες σχολές ήθελα πραγματικά.

Πολιτικοί μηχανικοί:
Δεν είμαι ακριβώς απογοητευμένος από τη σχολή που έβγαλα, αλλά πιστεύω ότι τα χρήματα είναι λίγα για την κούραση στη σχολή αλλά και το άγχος στο επάγγελμα. Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος.
(+) Δεν υπάρχει κάτι που να μην μπορείς να το μάθεις αφού βγάλεις τη σχολή.
 

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.
Σίγουρα θα σπούδαζα ξανά Ψυχολογία. Δεν έχω μετανιώσει ούτε στιγμή για την επιλογή αυτή. Μπορεί να μην ήταν εντελώς συνειδητή επιλογή στα 17 μου αν θα σπούδαζα Ψυχολογία ή κάτι άλλο. Ευτυχώς αποδείχθηκε τρομερή επιλογή, έμαθα πράγματα μοναδικά, για τον άνθρωπο και τον κόσμο, και το σημαντικότερο είναι ότι συνδυαστικά με το μεταπτυχιακο, μου εξασφάλισε εργασία στο αντικείμενο μου, με προοπτική επαγγελματικής καριέρας σε πολύ μικρή ηλικία.

Δεν νομιζω να άλλαζα ούτε πανεπιστήμιο, ούτε χώρα όπου σπούδασα. Πολύ ευχάριστα πέρασαν 4 χρόνια σπουδών στο προπτυχιακό. Γνώρισα εξαιρετικά άτομα, από συμφοιτητές μέχρι καθηγητές, με ορισμένους από αυτούς να είμαστε σήμερα καλοί φίλοι.

ΥΓ. Δεν ξέρω αν θα είχα τις ίδιες ευκαιρίες, αν σπούδαζα και εμένα Ελλάδα ή σε κάποια άλλη χώρα. Ενδεχομένως η απάντηση είναι πως όχι για την Ελλάδα και για αλλη χώρα στο εξωτερικό ανάλογα. Ούτε ξέρω, αν θα μου άρεσε το αντικείμενο της Ψυχολογίας το ίδιο, αν σπούδαζα άλλου, καθώς η επικοινωνία με τους καθηγητές και το κλίμα στο αμφιθέατρο με τους συμφοιτητές πιστεύω, διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Σπάνια έχανα διαλέξεις. Μπορεί να μην έχω χάσει πάνω από 5-6 στα 4 χρόνια σπουδών. Και πήγαιναμε όρεξη στο πανεπιστήμιο είτε είχα εξέταση είτε είχα διάλεξη.

Ξανά Ψυχολογία, ξανά την ίδια διαδρομή θα ακολουθούσα 🙂
 

Κλημεντίνη

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Κλημεντίνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,658 μηνύματα.
Χμμμ, από το πεδίο μου δυστυχώς δεν εχω τη δυνατότητα να διαλέξω κάποια σχολή που να μην ειναι δύσκολα τα πράγματα.
Σίγουρα βέβαια δεν θα επέλεγα φιλολογία γιατί αν και ωραία σαν σχολή οι σπουδές ειναι επένδυση χρημάτων και χρόνου .
Είναι πολύ άσχημο να έχεις επενδύσει σε κάτι που δεν εχει κανένα αντίκρυσμα στη αγορά εργασίας και εκτός των άλλων μολις λες τι έχεις τελειώσει να σε κοιτάζουν με μισό μάτι πλέον .
Αυτη η σχολή ειναι μονο να την ακολουθήσεις αν ανήκεις σε ένα πολύ μικρό ποσοστό που θα το παει και μπορει να το παει ακαδημαϊκά και ως εκ τούτου θα την διάλεγε ξανά και ξανά .
Από εκεί και πέρα μπορεί να σου χρησιμεύσει μόνο για να έχεις την δυνατότητα να κάνεις μεταπτυχιακό σε κάτι με καλύτερες προοπτικές ( τουριστικά , hr κτλ)

Αν λοιπόν τα είχα σκεφτεί ωριμότερα , θα πήγαινα εξ αρχής ψυχολογία και αν σκεφτομουν πιο έξυπνα μάλλον εργοθεραπεια.
Αυτο είναι ρεαλιστικά κατι που θα μπορούσε να είχε συμβεί .

Αφου ομως με ρωτας σήμερα τι θα διάλεγα σε έναν ιδανικό κόσμο που θα είχα τετοιες ικανότητες, ας γελάσει ολο το φορουμ αλλα θα διάλεγα ιατρική με σκοπό να γίνω ψυχίατρος .Για πολλούς λόγους .
 

Guest 021214

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Σίγουρα θα σπούδαζα ξανά Ψυχολογία. Δεν έχω μετανιώσει ούτε στιγμή για την επιλογή αυτή. Μπορεί να μην ήταν εντελώς συνειδητή επιλογή στα 17 μου αν θα σπούδαζα Ψυχολογία ή κάτι άλλο. Ευτυχώς αποδείχθηκε τρομερή επιλογή, έμαθα πράγματα μοναδικά, για τον άνθρωπο και τον κόσμο, και το σημαντικότερο είναι ότι συνδυαστικά με το μεταπτυχιακο, μου εξασφάλισε εργασία στο αντικείμενο μου, με προοπτική επαγγελματικής καριέρας σε πολύ μικρή ηλικία.

Δεν νομιζω να άλλαζα ούτε πανεπιστήμιο, ούτε χώρα όπου σπούδασα. Πολύ ευχάριστα πέρασαν 4 χρόνια σπουδών στο προπτυχιακό. Γνώρισα εξαιρετικά άτομα, από συμφοιτητές μέχρι καθηγητές, με ορισμένους από αυτούς να είμαστε σήμερα καλοί φίλοι.

ΥΓ. Δεν ξέρω αν θα είχα τις ίδιες ευκαιρίες, αν σπούδαζα και εμένα Ελλάδα ή σε κάποια άλλη χώρα. Ενδεχομένως η απάντηση είναι πως όχι για την Ελλάδα και για αλλη χώρα στο εξωτερικό ανάλογα. Ούτε ξέρω, αν θα μου άρεσε το αντικείμενο της Ψυχολογίας το ίδιο, αν σπούδαζα άλλου, καθώς η επικοινωνία με τους καθηγητές και το κλίμα στο αμφιθέατρο με τους συμφοιτητές πιστεύω, διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Σπάνια έχανα διαλέξεις. Μπορεί να μην έχω χάσει πάνω από 5-6 στα 4 χρόνια σπουδών. Και πήγαιναμε όρεξη στο πανεπιστήμιο είτε είχα εξέταση είτε είχα διάλεξη.

Ξανά Ψυχολογία, ξανά την ίδια διαδρομή θα ακολουθούσα 🙂
Πάνω σε τι είναι το μεταπτυχιακό σου αν επιτρέπεται;
 

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Μπαίνετε στη μηχανή του χρόνου και γυρνάτε στη μέρα που δίνατε το 1ο μάθημα πανελλήνιες.
Φυσικά, ξέρετε τι ακριβώς θα πέσει και γράφετε 20 σε όλα.
Ποια σχολή θα δηλώνατε πρώτη αν είχατε την ευκαιρία; Γιατί; Μετανιώσατε την επιλογή σας;
Πείτε δυο λόγια

Εγώ: Κτηνιατρικό ΣΣΑΣ.
Ο στρατός έχει (υποτίθεται) άλογα και σκύλους.
Θα εξασφάλιζα ένα σίγουρο καλό μισθό, χωρίς ουσιαστικά να πρέπει να εργαστώ ποτέ ξανά στη ζωή μου αφού βγάλω τη σχολή, και στη συνέχεια θα έβγαζα όσες σχολές ήθελα πραγματικά.

Πολιτικοί μηχανικοί:
Δεν είμαι ακριβώς απογοητευμένος από τη σχολή που έβγαλα, αλλά πιστεύω ότι τα χρήματα είναι λίγα για την κούραση στη σχολή αλλά και το άγχος στο επάγγελμα. Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος.
(+) Δεν υπάρχει κάτι που να μην μπορείς να το μάθεις αφού βγάλεις τη σχολή.

στρατιωτικός ρε φίλε; όντως τώρα; με απογοητεύεις

Θα επέλεγα πάλι πληροφορική ΕΚΠΑ. Αλλά θα το κυνηγούσα περισσότερο να κάνω κάποιο erasmus και αργότερα κάποιο μεταπτυχιακό έξω.

Αλλιώς το μαθηματικό θα ήταν ένα close second.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
την ίδια απλά όχι Ελλάδα (!) .. για τη χώρα σπουδών θα έδινα και τη ζωή μου να γινόμουν ξανά 18 ετών
 

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,089 μηνύματα.
Οδοντιατρική
 

Ουριήλ

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Ουριήλ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ρουμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 816 μηνύματα.
Αν επέστρεφα πίσω στο χρόνο και έγραφα 19.000+ θα διαλεγα την ιατρική ώστε να μην κάθομαι 2 χρόνια μετά να διαβάζω αρκετές ώρες για τις πανελλήνιες αντί για την σχολή
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

την ίδια απλά όχι Ελλάδα (!) .. για τη χώρα σπουδών θα έδινα και τη ζωή μου να γινόμουν ξανά 18 ετών
Αν όλοι είχαμε αυτή την επιλογή εννοείται ότι θα διαλέγαμε τα καλύτερα πανεπιστήμια που υπάρχουν για να σπουδάσουμε. Αν και θα βγω εκτός θέματος θα προτιμούσα τα πανεπιστήμια των χωρών του βορά ιδιαίτερα της Ολλανδίας, εννοείται της Γερμανίας (έχει και ωραία ινστιτούτα) αλλά και φυσικά και της Ελβετίας
 
Τελευταία επεξεργασία:

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,887 μηνύματα.
στρατιωτικός ρε φίλε; όντως τώρα; με απογοητεύεις

Θα επέλεγα πάλι πληροφορική ΕΚΠΑ. Αλλά θα το κυνηγούσα περισσότερο να κάνω κάποιο erasmus και αργότερα κάποιο μεταπτυχιακό έξω.

Αλλιώς το μαθηματικό θα ήταν ένα close second.
Μόνο για την πιο λουφαδόρικη ειδικότητα όλου του γαλαξία, ίσως να κανα δεκαπέντε χιλιάδες και μία:P Ντροπή μου

Πάντως επειδή είμαστε ίδια "σειρά" κ ήμασταν από τότε εδώ μέσα, αν θυμάμαι καλά τότε ήθελες ημμυ.
Ούτως η άλλως δλδ τον ίδιο δρόμο πιθανόν θα ακολουθούσες (ίσως με λίγa παραπάνω άκυρα μαθήματα στην προηγούμενη περίπτωση)

Καλή χρονιά μαν!
 
Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Αν επέστρεφα πίσω στο χρόνο και έγραφα 19.000+ θα διαλεγα την ιατρική ώστε να μην κάθομαι 2 χρόνια μετά να διαβάζω αρκετές ώρες για τις πανελλήνιες αντί για την σχολή
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


Αν όλοι είχαμε αυτή την επιλογή εννοείται ότι θα διαλέγαμε τα καλύτερα πανεπιστήμια που υπάρχουν για να σπουδάσουμε. Αν και θα βγω εκτός θέματος θα προτιμούσα τα πανεπιστήμια των χωρών του βορά ιδιαίτερα της Ολλανδίας, εννοείται της Γερμανίας (έχει και ωραία ινστιτούτα) αλλά και φυσικά και της Ελβετίας

Oι χώρες αυτές εκτός από Πανεπιστήμια έχουν και αυτοδύναμα ερευνητικά κέντρα ειδικά η Γερμανία πάνω σε μια επιστήμη, και εκεί δέχονται με υποτροφίες άριστους μαθητές.

1609463107767.png
1609463144834.png



Για παράδειγμα υπάρχει το Κέντρο Επιδημιολογικών Ερευνών, ο οργανισμός έρευνας Fraunhofer, το Κέντρο Έρευνας Μαθηματικών στη Λειψία, το κέντρο έρευνας Max Planck, κτλ. Ο προϋπολογισμός λειτουργίας αυτών των κέντρων είναι αρκετά εκατομμύρια ευρώ χωρίς κρατικό "άρμεγμα". Η Αυστρία επίσης έχει κέντρα έρευνας τύπου ΙΤΕ σε πολλά δημόσια Πανεπιστήμιά της αλλά με συμμετοχή βιομηχανιών (π.χ. μεταλλευτικής, ρομποτικής) και εταιριών (π.χ. ιατρικών υπηρεσιών) αλλά και κρατικών οργανισμών (π.χ. σιδηρόδρομοι). Oι χώρες αυτές "πουλάνε" την έρευνά τους σε άλλες χώρες με μορφή συνδρομής εκτός από την άμεση εφαρμογή τους στην καθετοποιημένη βιομηχανία.

Δυστυχώς @Nick234 για την επίτευξη στόχων πολλές φορές στη ζωή θα κάνουμε και πράγματα που δεν μας αρέσουν. Μακάρι η χώρα μας να παρείχε ευελιξία και φρέσκες ιδέες στην (ανώτατη) εκπαίδευση και όχι άλλο δομημένες λύσεις και πολυνομοσχέδια τύπου Κεραμέως, Φίλη, κτλ κτλ.

Δεν πειράζει, καλή χρονιά να έχεις με καλά αποτελέσματα! Χρόνια πολλά φίλε μου. :bye:
 
Τελευταία επεξεργασία:

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Μόνο για την πιο λουφαδόρικη ειδικότητα όλου του γαλαξία, ίσως να κανα δεκαπέντε χιλιάδες και μία:P Ντροπή μου

Πάντως επειδή είμαστε ίδια "σειρά" κ ήμασταν από τότε εδώ μέσα, αν θυμάμαι καλά τότε ήθελες ημμυ.
Ούτως η άλλως δλδ τον ίδιο δρόμο πιθανόν θα ακολουθούσες (ίσως με λίγa παραπάνω άκυρα μαθήματα στην προηγούμενη περίπτωση)

Καλή χρονιά μαν!

Καλή χρονιά ρε φίλε. Ναι το πάλι πήγαινε στο πού κατέληξα, το μηχανογραφικό μου ήταν πρώτο ΕΜΠ, δεύτερο ΕΚΠΑ αλλά κυρίως επειδή είχαν πάρει τα μυαλά μου αέρα τότε προς το τέλος από τους βαθμούς που έγραφα σε σχολείο και φροντιστήριο. Και η αλήθεια είναι ακόμη και τώρα δεν είμαι σίγουρος αν βγήκε σε καλό ή όχι αλλά μάλλον τείνω προς το ναι λόγω προγράμματος σπουδών. Επειδή με ξέρω πλέον δε μου το χα σε τίποτα να με κρατούσαν 2 χρόνια ακόμα τίποτα φυσικές και πεδία χαχ.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,199 μηνύματα.
Σε πρώτη φάση θα διάβαζα πολύ και θα επέλεγα να περάσω πάλι ηλεκτρονική στο ΤΕΙ Αθήνας. Εάν όλα είχαν πάει βάσει σχεδίου Θα έπαιρνα πτυχίο φέτος και θα έψαχνα ήδη για δουλειά ως ηλεκτρονικός είτε Ελλάδα είτε εξωτερικό.

Αντί αυτού έκανα το λάθος να επιλέξω το 5ετες πρόγραμμα για δίπλωμα μηχανικού αντί για πτυχίο, με την πρόφαση και καλά των περισσότερων δικαιωμάτων. Βέβαια η ζημιά ήδη είχε γίνει με την αλλαγή του προγράμματος αφού δήθεν σου έδιναν επιλογή για 4ετες πρόγραμμα ενώ τα μαθήματα έγιναν παλούκια με άπειρη άχρηστη θεωρία.

Και πιστέψτε με η Ηλεκτρονική απλά πέταγε...φοβερό πτυχίο,άπειρες δυνατότητες για καλους μηχανικούς και ότι ώρα ήθελες βαραγες και μεταπτυχιακό. Μάλιστα ήταν ίσως από τα λίγα τμήματα ΤΕΙ που έδιναν μέχρι και διδακτορικό μέσω συνεργασίας με τοπ ερευνητικο κέντρο της Γαλλίας στην ηλεκτρονική. Το πόιντ είναι,4 χρόνια,βγαίνοντας είχες ήδη πρακτικές και χρήσιμες γνώσεις για την δουλειά,δεν χρειαζόταν να σκιστείς υπερβολικα για να μάθεις άχρηστες θεωρίες που δεν θα χρησιμοποιήσεις ποτέ στην δουλειά,τα μαθήματα ήταν ευχάριστα και διαφωτιστικά και μάθαινες όντως πράγματα. Στα ΤΕΙ γινόταν πραγματική δουλειά σε σχέση με τα πανεπιστήμια είτε θέλουμε να το δεχτούμε είτε όχι. Αυτό ακριβώς δηλαδή που απαιτεί το επάγγελμα του μηχανικού...να γίνεται η δουλειά.

Κάποιοι παλιοί μας τα έλεγαν αλλά όταν είσαι γ λυκείου και μέχρι και 2ο-3ο έτος δεν έχεις δει ακόμα πολλά,είσαι σκατό και δεν ξέρεις πως έχουν τα πράγματα και τι ισχύει και τι όχι. Well...η ζωή έχει τον τρόπο της και με τον έναν ή τον άλλο τρόπο μαθαίνεις.

Εάν ήξερα ότι η σχολή θα αποκτούσε τόσο useless θεωρία ειλικρινά θα επέλεγα φυσικό εξ αρχής να τελείωνα μια και καλή και θα ήξερα κιόλας τι να περιμενω και σε τι εστιαζω. Ίδια χάλια αποκατάσταση πάνω κάτω, και βάλε και τον έναν έξτρα χρόνο γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται. Το διάβασμα θα ήταν πάνω κάτω το ίδιο με τώρα...πάρα πολυ. Κυριολεκτικά same shit θα ήταν :P .
 

Giii

Δραστήριο μέλος

Ο Giii αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Φοιτητής του τμήματος Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής ΟΠΑ. Έχει γράψει 751 μηνύματα.
Εγώ είμαι φρέσκος σχετικά δηλαδή έκανα ένα χρόνο στην σχολή δεν μου άρεσε και ξαναδινω πάλι φέτος...το βρήκα σαν ευκαιρία με την καραντίνα να κυνηγήσω να γράψω όσο πιο ψηλά μπορώ!(4ο πεδίο)Τώρα που θα κατευθυνθω δεν ξέρω είμαι μπερδεμένος και αγχωμενος φουλ στο τι θα ακολουθήσω!
 

Ουριήλ

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Ουριήλ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ρουμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 816 μηνύματα.
Oι χώρες αυτές εκτός από Πανεπιστήμια έχουν και αυτοδύναμα ερευνητικά κέντρα ειδικά η Γερμανία πάνω σε μια επιστήμη, και εκεί δέχονται με υποτροφίες άριστους μαθητές.

View attachment 73732 View attachment 73733


Για παράδειγμα υπάρχει το Κέντρο Επιδημιολογικών Ερευνών, ο οργανισμός έρευνας Fraunhofer, το Κέντρο Έρευνας Μαθηματικών στη Λειψία, το κέντρο έρευνας Max Planck, κτλ. Ο προϋπολογισμός λειτουργίας αυτών των κέντρων είναι αρκετά εκατομμύρια ευρώ χωρίς κρατικό "άρμεγμα". Η Αυστρία επίσης έχει κέντρα έρευνας τύπου ΙΤΕ σε πολλά δημόσια Πανεπιστήμιά της αλλά με συμμετοχή βιομηχανιών (π.χ. μεταλλευτικής, ρομποτικής) και εταιριών (π.χ. ιατρικών υπηρεσιών) αλλά και κρατικών οργανισμών (π.χ. σιδηρόδρομοι). Oι χώρες αυτές "πουλάνε" την έρευνά τους σε άλλες χώρες με μορφή συνδρομής εκτός από την άμεση εφαρμογή τους στην καθετοποιημένη βιομηχανία.

Δυστυχώς @Nick234 για την επίτευξη στόχων πολλές φορές στη ζωή θα κάνουμε και πράγματα που δεν μας αρέσουν. Μακάρι η χώρα μας να παρείχε ευελιξία και φρέσκες ιδέες στην (ανώτατη) εκπαίδευση και όχι άλλο δομημένες λύσεις και πολυνομοσχέδια τύπου Κεραμέως, Φίλη, κτλ κτλ.

Δεν πειράζει, καλή χρονιά να έχεις με καλά αποτελέσματα! Χρόνια πολλά φίλε μου. :bye:
Αυτές οι χώρες καταλαβαίνουν τη δύναμη που έχει η παιδεία. Μια χώρα όπου προάγει την ορθή εκπαίδευση, χωρις διαφθορά και κομματικά, με ένα σύστημα που προωθεί την γνώση με την δημιουργία ινστιτούτων ή ερευνητικών κέντρων είναι αυτή που έχει εξασφαλίσει το μέλλον της διότι η παιδεία είναι το μέλλον.

Δυστυχώς η Ελλάδα δεν το έχει καταλάβει αυτο, παρότι που αρκετά πανεπιστημία έχουν αξιοσημείωτους καθηγητές που προσπαθούν για το καλύτερο των ιδρυμάτων τους, το σκεπτικό και η άγνοια των Ελλήνων φοιτητών, πολιτών και κυβερνήσεων ( ας μην μιλήσω καλύτερα για την υπουργό παιδείας) υποβιβαζει το έργο τους. Μου αρέσει που χαιρόμαστε κιόλας που το ΕΚΠΑ και το ΕΜΠ κατατάσσονται στα 800-1000 καλύτερα πανεπιστήμια ενώ μέχρι και χώρες των υπολοίπων Βαλκανίων (βλέπε Ρουμανία ιατρικό πανεπιστήμιο Carol Davila) έχουν φτάσει τα 200, ας μην μιλήσω για τα υπόλοιπα Ελληνικά πανεπιστημια διότι η κατανομή τους είναι δυστυχώς ανάξια αναφοράς.

Επιστρέφω τώρα στα ιδρύματα και πανεπιστήμια της Ευρώπης, πραγματικά μπορώ να πω ότι ονειρεύομαι το ινστιτούτο του Max Planck ιδιαίτερα το τμήμα βιολογίας της ηλικίας και τα πανεπιστήμια τους, την Ελβετία με το φανταστικό ETH και της Γένοβας , την Ολλανδία με το Groningen, Wageningen κτλ, την Πράγα με το πανεπιστήμιο του Καρολου, την Γαλλία με την Σορβόνη (όλα τους διότι είναι αρκετές Σορβονες έπειτα από την διασπαση του πανεπιστημίου).

Αν το σκεφτεί κάποιος αυτές οι χώρες με τα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα έχουν προσελκύσει και εξωτερικούς φοιτητές μέχρι και από φτωχότερες χώρες που είναι ιδιοφυΐες, αυτοί στη συνέχεια κατά μεγάλη πιθανότητα θα μείνουν μετά από τις σπουδές τους πχ στη Γερμανία και θα την προωθήσουν ερευνητικα και οικονομικά, αυτο είναι ένα έξυπνο μελλοντικό πλάνο διότι θεμιτά κλέβεις την ερευνητική δύναμη άλλων χωρών.

Τέλος πάντων για να αναλυθεί πλήρως αυτό το θέμα χρειάζονται ώρες. Όποτε σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια φίλε μου @nPb, επίσης σου εύχομαι καλή σταδιοδρομία προς την ερευνητική σου καριέρα με ευτυχία και υγεία, χρόνια πολλά και καλή συνέχεια! :)
 
Τελευταία επεξεργασία:

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,657 μηνύματα.
μαλλον θα διαλεγα την μουρατη του αλλου πεδιου τους ημμυ χωρις ομως να μαι και παλι σιγουρος οτι θα μου αρεσε γιατι εχουν προγραμμα με αρκετα μαθηματα αχρηστα στα ενδιαφεροντα μου.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Αυτές οι χώρες καταλαβαίνουν τη δύναμη που έχει η παιδεία. Μια χώρα όπου προάγει την ορθή εκπαίδευση, χωρις διαφθορά και κομματικά, με ένα σύστημα που προωθεί την γνώση με την δημιουργία ινστιτούτων ή ερευνητικών κέντρων είναι αυτή που έχει εξασφαλίσει το μέλλον της διότι η παιδεία είναι το μέλλον.

Ως απάντηση ότι οι ξένες χώρες έχουν την παιδεία σε πρώτη ευθύνη της πολιτείας ίσως και παραπάνω από τον αμυντικό εξοπλισμό: η Σουηδία αφιερώνει το περισσότερο τμήμα του προϋπολογισμού της στην Παιδεία και στην Αστυνομία / Άμυνα ένα ελάχιστο μέρος. Ένα τυπικό σχολείο της Αυστρίας τον περασμένο αιώνα:

Kρατικό Λύκειο στο Graz (1900) - Ακαδημαϊκό Γυμνάσιο

1609507854528.png


...και σήμερα:

1609508165530.png



Δυστυχώς η Ελλάδα δεν το έχει καταλάβει αυτο, παρότι που αρκετά πανεπιστημία έχουν αξιοσημείωτους καθηγητές που προσπαθούν για το καλύτερο των ιδρυμάτων τους, το σκεπτικό και η άγνοια των Ελλήνων φοιτητών, πολιτών και κυβερνήσεων ( ας μην μιλήσω καλύτερα για την υπουργό παιδείας) υποβιβαζει το έργο τους. Μου αρέσει που χαιρόμαστε κιόλας που το ΕΚΠΑ και το ΕΜΠ κατατάσσονται στα 800-1000 καλύτερα πανεπιστήμια ενώ μέχρι και χώρες των υπολοίπων Βαλκανίων (βλέπε Ρουμανία ιατρικό πανεπιστήμιο Carol Davila) έχουν φτάσει τα 200, ας μην μιλήσω για τα υπόλοιπα Ελληνικά πανεπιστημια διότι η κατανομή τους είναι δυστυχώς ανάξια αναφοράς.

Σε μια ξένη χώρα, για τέτοιου είδους προβλήματα θα είχαν απολυθεί οι πρυτανικές αρχές ή θα διώκονταν πειθαρχικά για τη ζημιά στην ακαδημαϊκή εικόνα των Πανεπιστημίων. Νομίζω ότι μόνο στην Ελλάδα, επικρατεί η κομματική λογική των Πανεπιστημίων δηλαδή, σημασία έχει ότι λειτουργούν μόνο με στοιχειώδη υποδομές. Φτάσαμε το 2012 για πρώτη φορά να μιλήσουμε για την μαγική λέξη της "αξιολόγησης". Η μέριμνα της κάθε ΝΔ είναι να τα έχει καλά με το κατεστημένο.

Πες μου μια σημαντική εφεύρεση των Ελληνικών Πανεπιστημίων για την οποία η Ελληνική οικονομία κέρδισε χρήματα; Είμαι τελείως καλοπροαίρετος απλά προσπαθώ να καταλάβω ποιον δουλεύει ο κάθε υπουργός παιδείας από το 1990 που σε άλλη Ευρωπαϊκή χώρα θα ήταν φυλακή.

Επιστρέφω τώρα στα ιδρύματα και πανεπιστήμια της Ευρώπης, πραγματικά μπορώ να πω ότι ονειρεύομαι το ινστιτούτο του Max Planck ιδιαίτερα το τμήμα βιολογίας της ηλικίας και τα πανεπιστήμια τους, την Ελβετία με το φανταστικό ETH και της Γένοβας , την Ολλανδία με το Groningen, Wageningen κτλ, την Πράγα με το πανεπιστήμιο του Καρολου, την Γαλλία με την Σορβόνη (όλα τους διότι είναι αρκετές Σορβονες έπειτα από την διασπαση του πανεπιστημίου).

Αν το σκεφτεί κάποιος αυτές οι χώρες με τα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα έχουν προσελκύσει και εξωτερικούς φοιτητές μέχρι και από φτωχότερες χώρες που είναι ιδιοφυΐες, αυτοί στη συνέχεια κατά μεγάλη πιθανότητα θα μείνουν μετά από τις σπουδές τους πχ στη Γερμανία και θα την προωθήσουν ερευνητικα και οικονομικά, αυτο είναι ένα έξυπνο μελλοντικό πλάνο διότι θεμιτά κλέβεις την ερευνητική δύναμη άλλων χωρών.

Μα θα σου πουν πολλοί Έλληνες (π.χ. @eukleidhs1821 ) ότι τα εν λόγω Πανεπιστήμια είναι ιδιωτικά ή όχι; Χαλάμε το αφήγημα του μέσου Έλληνα ότι τα Πανεπιστήμια των ξένων χωρών είναι όλα ιδιωτικά αφού και η ΝΔ, το ΚΚΕ κάνουν πολιτική με την "ιδιωτικοποίηση" της ανώτατης παιδείας από διαφορετική προσέγγιση για να περνούν οι 20ετίες νεράκι.

Οι ξένες χώρες φυσικά και προωθούν την έρευνα με κάθε μέσο, προσελκύοντας ξένους φοιτητές από διάφορες χώρες του κόσμου και το αστείο είναι, από πολύ πιο φτωχές χώρες από την Ελλάδα (π.χ. μισθός 4 ευρώ το μήνα). Ξέρουν καλά ότι η γνώση εξελίσσεται μόνο όταν διαφημίζεται εκτός συνόρων. Τα μυαλά και οι καλοί επιστήμονες δεν έχουν έθνος. Από τον αριστούχο Ινδό που κάνει έρευνα σε Γερμανικό κέντρο έρευνας η Γερμανική οικονομία επωφελείται πολλαπλώς: ο Ινδός κατά 80% δεν θα επιστρέψει ποτέ στην Ινδία λόγω δικής του απόφασης ή για ένα 20% επιστροφής θα εργαστεί σε κέντρο έρευνας στην Ινδία αμερικάνικων συμφερόντων. Η Γερμανία του έδωσε κίνητρα, τη γνώση σε μεγάλη έκταση και βάθος, ελευθερία προσωπικότητας και ακαδημαϊκή αξιοπρέπεια.

Στην Ελλάδα υπάρχει ελευθερία προσωπικότητας στον χώρο εργασίας;

Θέτω αυτή την ερώτηση στο φόρουμ.

Τέλος πάντων για να αναλυθεί πλήρως αυτό το θέμα χρειάζονται ώρες. Όποτε σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια φίλε μου @nPb, επίσης σου εύχομαι καλή σταδιοδρομία προς την ερευνητική σου καριέρα με ευτυχία και υγεία, χρόνια πολλά και καλή συνέχεια! :)

Eυχαριστώ. :) Μπορούμε να συνεχίσουμε ιδιωτικά να σου πω εντυπώσεις.

Σε πρώτη φάση θα διάβαζα πολύ και θα επέλεγα να περάσω πάλι ηλεκτρονική στο ΤΕΙ Αθήνας. Εάν όλα είχαν πάει βάσει σχεδίου Θα έπαιρνα πτυχίο φέτος και θα έψαχνα ήδη για δουλειά ως ηλεκτρονικός είτε Ελλάδα είτε εξωτερικό.

Αντί αυτού έκανα το λάθος να επιλέξω το 5ετες πρόγραμμα για δίπλωμα μηχανικού αντί για πτυχίο, με την πρόφαση και καλά των περισσότερων δικαιωμάτων. Βέβαια η ζημιά ήδη είχε γίνει με την αλλαγή του προγράμματος αφού δήθεν σου έδιναν επιλογή για 4ετες πρόγραμμα ενώ τα μαθήματα έγιναν παλούκια με άπειρη άχρηστη θεωρία.

Και πιστέψτε με η Ηλεκτρονική απλά πέταγε...φοβερό πτυχίο,άπειρες δυνατότητες για καλους μηχανικούς και ότι ώρα ήθελες βαραγες και μεταπτυχιακό. Μάλιστα ήταν ίσως από τα λίγα τμήματα ΤΕΙ που έδιναν μέχρι και διδακτορικό μέσω συνεργασίας με τοπ ερευνητικο κέντρο της Γαλλίας στην ηλεκτρονική. Το πόιντ είναι,4 χρόνια,βγαίνοντας είχες ήδη πρακτικές και χρήσιμες γνώσεις για την δουλειά,δεν χρειαζόταν να σκιστείς υπερβολικα για να μάθεις άχρηστες θεωρίες που δεν θα χρησιμοποιήσεις ποτέ στην δουλειά,τα μαθήματα ήταν ευχάριστα και διαφωτιστικά και μάθαινες όντως πράγματα. Στα ΤΕΙ γινόταν πραγματική δουλειά σε σχέση με τα πανεπιστήμια είτε θέλουμε να το δεχτούμε είτε όχι. Αυτό ακριβώς δηλαδή που απαιτεί το επάγγελμα του μηχανικού...να γίνεται η δουλειά.

Θυμάμαι όταν διάφοροι συμμαθητές μου ρωτούσαν στην Γ' Λυκείου κάποιους καθηγητές για κάποια Τμήμα των ΤΕΙ και είχαν καλούς βαθμούς, οι καθηγητές τους αποθάρρυναν με τον γνωστό τρόπο: "καλά ρε συ, ΤΕΙΙΙΙ;;; το σκέφτηκες καλά;" ...λες και όποιος θα πήγαινε ΤΕΙ θα έκανε την μεγαλύτερη αποτυχία. Μη το ψάχνεις. Όλα έχουν την αιτία τους απλά είναι κάπως υποκρισία το 2021 να ψάχνουμε όλοι να δούμε τι φταίει όταν όλοι μας ξέρουμε πόση άγνοια και ασχετοσύνη υπάρχει στην Ελληνική κοινωνία για τις σπουδές επειδή ποτέ αυτές δεν αποτέλεσαν βάση για την εγχώρια οικονομία αλλά μόνο για παρκάρισμα των μαθητών της Γ Λυκείου. Για τα τελευταία τουλάχιστον 20 χρόνια, το Πανεπιστήμιο και τα ΤΕΙ μετατράπηκαν απλά σε μια Δ' Λυκείου κάτι που βόλεψε τους πολιτικούς να μην έχουν τον πονοκέφαλο της ανεργίας των αποφοίτων ή μαθητών λυκείου. Είναι μεγάλο πράγμα να εκλέγεσαι βουλευτής και να μην σου ζαλίζουν τις μπάλες για δουλειά οι ψηφοφόροι. Τάζεις ίδρυση νέων Τμημάτων, ΤΕΙ, ΙΕΚ, Πανεπιστημίων και ο ψηφοφόρος χαίρεται. Μεγάλο κόλπο η πολιτική. ;)

Κάποιοι παλιοί μας τα έλεγαν αλλά όταν είσαι γ λυκείου και μέχρι και 2ο-3ο έτος δεν έχεις δει ακόμα πολλά,είσαι σκατό και δεν ξέρεις πως έχουν τα πράγματα και τι ισχύει και τι όχι. Well...η ζωή έχει τον τρόπο της και με τον έναν ή τον άλλο τρόπο μαθαίνεις.

Εάν ήξερα ότι η σχολή θα αποκτούσε τόσο useless θεωρία ειλικρινά θα επέλεγα φυσικό εξ αρχής να τελείωνα μια και καλή και θα ήξερα κιόλας τι να περιμενω και σε τι εστιαζω. Ίδια χάλια αποκατάσταση πάνω κάτω, και βάλε και τον έναν έξτρα χρόνο γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται. Το διάβασμα θα ήταν πάνω κάτω το ίδιο με τώρα...πάρα πολυ. Κυριολεκτικά same shit θα ήταν :P .

Μεγαλώνοντας, ωριμάζουμε. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι από λάθος επιλογή θα πάμε σε λάθος κατεύθυνση γιατί πραγματικά η ζωή είναι απρόβλεπτη. Νομίζω ότι ο καθένας έχει το άστρο του σε κάτι. Κάτι που φαινομενικά φαίνεται άκαιρο ή λάθος την δεδομένη στιγμή σκέψης, μπορεί να αποτελέσει σε βάθος χρόνου σωστή επιλογή γιατί απλά ταιριάζει στην ιδιαίτερη προσωπικότητα του καθενός. Όσο και να μην το αναλύουμε τόσο όσο, ο καθένας έχει ιδιαίτερες κλίσεις σε κάτι που εκ πρώτης ανάγνωσης αυτό δεν το ξέρει κανείς, ούτε ο καθένας ενδιαφερόμενος.
 
Τελευταία επεξεργασία:

uni77

Δραστήριο μέλος

Η Μαίρη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 25 ετών. Έχει γράψει 458 μηνύματα.
Παντα στοχευα για ψυχολογια! Αλλα ευτυχως που ειχα και αλλες αγαπημενες σχολες, οπως αγγλικη και πτδε. Επιασα την αγγλική οπότε και παλι ειμαι ευχαριστημένη!
Αν ημουν σε αλλο πεδιο, θα σπουδάζα φαρμακευτική
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,199 μηνύματα.
Θυμάμαι όταν διάφοροι συμμαθητές μου ρωτούσαν στην Γ' Λυκείου κάποιους καθηγητές για κάποια Τμήμα των ΤΕΙ και είχαν καλούς βαθμούς, οι καθηγητές τους αποθάρρυναν με τον γνωστό τρόπο: "καλά ρε συ, ΤΕΙΙΙΙ;;; το σκέφτηκες καλά;" ...λες και όποιος θα πήγαινε ΤΕΙ θα έκανε την μεγαλύτερη αποτυχία. Μη το ψάχνεις. Όλα έχουν την αιτία τους απλά είναι κάπως υποκρισία το 2021 να ψάχνουμε όλοι να δούμε τι φταίει όταν όλοι μας ξέρουμε πόση άγνοια και ασχετοσύνη υπάρχει στην Ελληνική κοινωνία για τις σπουδές επειδή ποτέ αυτές δεν αποτέλεσαν βάση για την εγχώρια οικονομία αλλά μόνο για παρκάρισμα των μαθητών της Γ Λυκείου. Για τα τελευταία τουλάχιστον 20 χρόνια, το Πανεπιστήμιο και τα ΤΕΙ μετατράπηκαν απλά σε μια Δ' Λυκείου κάτι που βόλεψε τους πολιτικούς να μην έχουν τον πονοκέφαλο της ανεργίας των αποφοίτων ή μαθητών λυκείου. Είναι μεγάλο πράγμα να εκλέγεσαι βουλευτής και να μην σου ζαλίζουν τις μπάλες για δουλειά οι ψηφοφόροι. Τάζεις ίδρυση νέων Τμημάτων, ΤΕΙ, ΙΕΚ, Πανεπιστημίων και ο ψηφοφόρος χαίρεται. Μεγάλο κόλπο η πολιτική. ;)



Μεγαλώνοντας, ωριμάζουμε. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι από λάθος επιλογή θα πάμε σε λάθος κατεύθυνση γιατί πραγματικά η ζωή είναι απρόβλεπτη. Νομίζω ότι ο καθένας έχει το άστρο του σε κάτι. Κάτι που φαινομενικά φαίνεται άκαιρο ή λάθος την δεδομένη στιγμή σκέψης, μπορεί να αποτελέσει σε βάθος χρόνου σωστή επιλογή γιατί απλά ταιριάζει στην ιδιαίτερη προσωπικότητα του καθενός. Όσο και να μην το αναλύουμε τόσο όσο, ο καθένας έχει ιδιαίτερες κλίσεις σε κάτι που εκ πρώτης ανάγνωσης αυτό δεν το ξέρει κανείς, ούτε ο καθένας ενδιαφερόμενος.

Είναι ακριβώς όπως τα λες, το πανεπιστήμιο στην Ελλάδα ανέκαθεν ήταν και είναι το αποθετήριο του λυκείου και η χαρά του ψώνιου. Πάντα γίνονται συζητήσεις περί επιπέδου, περί τιμών,πτυχίων,δικαιωμάτων,περί του ποιος την έχει μεγαλύτερη...την γνώση...και χίλια δύο άλλων, αλλά ποτέ για το πόσο πρακτικά είναι τα προγράμματα σπουδών. Για το εαν τα βιβλία έρχονται στην ώρα τους. Για το εαν οι καθηγητές κάνουν καλά την δουλειά τους και οι φοιτητές είναι εντάξει στις υποχρεώσεις τους. Αρκεί να περάσουμε πανεπιστήμιο και να μοστράρουμε :P .Αλλά δεν έχεις άδικο,δεν υπάρχει λόγος να το σκαλίζει κανείς το θέμα,οι νέες γενιές δεν θα καταλάβουν ποτέ διαφορά, θα βιώσουν όμως τις συνέπειες αυτών των αλλαγών.

Και εγώ πιστεύω οτι σε βάθος χρόνου το κάποτε άσχετο γίνεται πολύ σχετικό. Επίσης όσοι γενικά προσπαθούν δεν μπορούν να πάρουν λάθος κατεύθυνση,απλά περνάς απο κάποια κύματα παραπάνω για να φτάσεις στο ίδιο σημείο,κουραστικό αλλά καθώς το
t -> +oo δεν καταλαβαίνεις ιδιαίτερη διαφορά,αλλά όσο είσαι νέος τα σκέφτεσαι γιατί βράζει το αίμα σου.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top