Με συνυπολογισμό του βαθμού του Εθνικού Απολυτηρίου (Α,Β,Γ τάξη) η εισαγωγή στα ΑΕΙ

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Η Υπουργός Παιδείας μεταξύ άλλων δήλωσε πρόσφατα:

Θα επιδιώξουμε η επιτυχής ολοκλήρωση του Λυκείου να οδηγεί στην απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου, για το οποίο θα λαμβάνονται υπ’ όψιν οι βαθμοί και των τριών τάξεων του Λυκείου, με διαφορετικό συντελεστή ανά τάξη.


Μια σκέψη είναι ο βαθμός του απολυτηρίου να συνυπολογίζεται – σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον – για την είσοδο στο πανεπιστήμιο.


Επιλογή θεμάτων πανελλαδικών Εξετάσεων: Σε κάθε περίπτωση συμφωνώ πως η εισαγωγή των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν πρέπει να γίνεται με χαμηλών απαιτήσεων θέματα.


Δοκιμαστικές τρίωρες εξετάσεις στα δημόσια σχολεία: Η καθιέρωση και καθολική εφαρμογή τρίωρων δοκιμαστικών εξετάσεων (προσομοιώσεις)θα εξεταστεί υπό την καθοδήγηση ειδικών
 

Unseen skygge

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Unseen skygge αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,218 μηνύματα.
Νομίζω απέχουμε πολλά χρόνια από το να μπορέσει ο βαθμός απολυτηρίου να συνυπολογιζεται για την είσοδο στην τριτοβαθμια
 

Guest 092312

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Όχι ότι θα γίνει *σύντομα*, αλλά σε κάθε περίπτωση το βρίσκω πολύ κακή ιδέα.
 

Praxis

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Praxis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών. Έχει γράψει 224 μηνύματα.

Guest 092312

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
γιατί; καλύτερο είναι να κρίνονται όλα σε τέσσερις εξετάσεις μιας εβδομάδας;


Σε 4 εξετάσεις 1 εβδομάδας κρίνεται η προσπάθεια 1-2 ή και περισσότερων χρόνων.
Κανείς δεν πάει στις Πανελλήνιες και γράφει από τύχη ή καταποντίζεται γιατί "ήταν τα δυσκολότερα θέματα της 15ετίας".

Ο βαθμός του απολυτήριου είναι καλό να υπολογίζεται και από τις τρεις τάξεις, με συντελεστές του τύπου 20-30-50% για την Α-Β-Γ Λυκείου.
Είτε, γιατί υπάρχουν ακόμα θέσεις που η προκύρηξη γίνεται με βάση το Απολυτήριο, είτε, εάν τελικά το Απολυτήριο συνυπολογίζεται στα μόρια. Σε κάθε περίπτωση, ποσοστό μεγαλύτερο του 10% θα είναι καταστροφικό, καθώς δεν μπορεί να εξασφαλισθεί κοινή γραμμή αξιολόγησης, ούτε για τον βαθμό του προφορικού, ούτε για τη δυσκολία των τελικών εξετάσεων.
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 949 μηνύματα.
Κρίνω πως οι πανελλήνιες εξετάσεις και μόνο αυτές είναι πιο αξιοκρατικό σύστημα εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο. Αν και οι προσπάθειες τόσων χρόνων κρίνονται με τέσσερα τρίωρα διαγωνίσματα, η προσμέτρηση και των βαθμών του σχολείου είναι άδικη. Είναι πάμπολλες οι περιπτώσεις (ιδιαίτερα στα ιδιωτικά σχολεία, έντονα και στο δικό μου) μαθητών που παρακαλούν τους καθηγητές να τους ενισχύσουν τους προφορικούς βαθμούς, αλλά και οι περιπτώσεις που οι ίδιοι οι καθηγητές αρέσκονται να πριμοδοτούν βαθμολογικά μαθητές που συμπαθούν ή να αδικούν μαθητές που αντιπαθούν. Η αξιολόγηση των σχολικών επιδόσεων λίγες φορές γίνεται αντικειμενικά. Συνεπώς, συγκρίνοντας τα δύο συστήματα και λαμβάνοντας υπ'όψιν το ρητό ''τό μη χείρον βέλτιστον'', θεωρώ ότι η προσμέτρηση των σχολικών επιδόσεων είναι άδικη.

Αν θέλετε τη γνώμη μου, οι πανελλήνιες εξετάσεις θα μπορούσαν να αποτελούν κριτήριο εισαγωγής στο πανεπιστήμιο μαζί με τη διεξαγωγή ερευνητικής εργασίας. Το πρόγραμμα IB (για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια του εξωτερικού) περιλαμβάνει γραπτές εξετάσεις, αλλά και essays. Κατά τη γνώμη μου η εκπόνηση ερευνητικής εργασίας είναι η πιο χρήσιμη δεξιότητα που πρέπει να εξετάζεται προτού εισαχθεί κάποιος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Όπως ο νομοθέτης θεσπίζει φόρους, ενώ μόλις το 30 τοις εκατό των πολιτών είναι συνεπές στην πληρωμή τους, έτσι μπορεί να διαμορφώνει την εισαγωγή στη τριτοβάθμια ακόμα και αν υπάρχουν δάσκαλοι οι οποίοι δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Δεν γίνεται να μην προοδευουμε σαν χώρα, διότι κάποιοι απλά νομίζουν ότι είναι κύριοι του εαυτού τους και δεν ζουν σε μια κοινωνία με νόμους. Αν όντως υπάρχει σύστημα αξιολόγησης αμερόληπτο αυτές οι παθογένειες που αναφέρονται για χάρισμα βαθμών δεν θα υπάρχουν.

My point is look over the fence επιτέλους. Έχουμε κολλήσει σε ένα παλαιολιθικό σύστημα που το μόνο που προσμετράται είναι αν είσαι καλός στην αποστήθιση. Ούτε καν soft skill δεν θεωρείται. Αν νομίζεις ότι θα χρειαστεί να μπεις στο πρώτο χειρουργείο ή να αναλάβεις μαθητή ως λογοθεραπευτης ή να πας σε ένα αρχαιολογικό χώρο για ανασκαφές χωρίς να ανοίξεις το βιβλίο πάλι απλά ζεις σε σύννεφο. Δεν υπάρχει ασκούμενους δικηγόρος που για να ετοιμάσει δικόγραφα δεν άνοιξε ξανά τη δικονομία ή τον κώδικα. Βρείτε μου μια σοβαρή επιχείρηση που θα προσλάβει υπάλληλο χωρίς συνέντευξη! Δικηγορική εταιρεία εξετάζει τους υποψήφιους με γραπτές εξετάσεις και συνέντευξη. Άλλες εταιρείες βάζουν ψυχομετρικα τεστ. Οι πανελλήνιες το μόνο που κάνουν είναι να αδειάζουν το τσουβάλι των υποψηφίων στις ανοιχτές θέσεις των υποψηφίων με τον πιο εύκολο τρόπο ποιος θα απομνημονευσε καλύτερα πού να πατήσει για να ανέβει το τσουβάλι.

Just wake up και καταλάβετε ότι σε άλλες χώρες εξετάζονται με multiple choice και εξετάζουν και την αντίληψη του ανθρώπου εκτός από την ύλη. Μην ανησυχείτε υποψήφιοι θα ανοίξουν και για την αντίληψη φροντιστήρια.

Και μιας και έκανα τέτοιο statement. Να πω ότι για μένα το καλύτερο θα ήταν να εξετάζονται τα παιδιά όπως εξετάζονται στις κατατακτηριες με προσμετρηση του απολυτηρίου (με παράλληλη αυδτηριοποιηση των εξετάσεων, εξέταση κριτικής σκέψης των μαθητών, ψυχομρτρικες εξετάσεις/συμπεριφορά τους ως πολίτη, συμπεριφορά προς το περιβάλλον και τα δικαιώματα των άλλων, you name it πράγματα τα οποία υποτίθεται σου διδάσκει το σχολείο) και εκ των εισαχθέντων να τελειώνει το 50 τοις εκατό, γιατί οι εξετάσεις δεν θα ήταν απλά δύο εξεταστικές στο τέλος του εξαμήνου αλλά εβδομαδιαίες εργασίες, συνεχόμενες εξετάσεις και προσομοιωσεις.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Griff

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Griff αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Β' γυμνασίου. Έχει γράψει 269 μηνύματα.
Διαφωνώ κάθετα με την ιδέα. Οι καθηγητές είναι άνθρωποι, και ως άνθρωποι επηρεἀζονται από πολλούς παράγοντες που δεν σχετίζονται απαραίτητα με τις ικανότητες των μαθητών (το γνωστό "μην σε πάρει με στραβό μάτι ο καθηγητής"). Γιατί, επομένως, δύο μαθητές που αποδίδουν εξίσου καλά να έχουν ἀνιση μεταχείριση επειδή ο ένας έτυχε σε πιο αυστηρό ή σε περίεργο καθηγητή;

Οι Πανελλήνιες, στα πλαίσια του εξετασιοκεντρικού συστήματος, είναι η ίσως πιο αξιοκρατική μέθοδος για τη βαθμολόγηση των μαθητών. Οι διορθωτές δεν γνωρίζουν τους μαθητές, με αποτέλεσμα ο ψυχολογικός παράγοντας σχεδόν να εκμηδενίζεται. Θα μπορούσε να βελτιωθεί, φυσικά. Μια κίνηση όπως αυτή, όμως, βαδίζει προς την αντίθετη κατεύθυνση.
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 949 μηνύματα.
Όπως ο νομοθέτης θεσπίζει φόρους, ενώ μόλις το 30 τοις εκατό των πολιτών είναι συνεπές στην πληρωμή τους, έτσι μπορεί να διαμορφώνει την εισαγωγή στη τριτοβάθμια ακόμα και αν υπάρχουν δάσκαλοι οι οποίοι δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Δεν γίνεται να μην προοδευουμε σαν χώρα, διότι κάποιοι απλά νομίζουν ότι είναι κύριοι του εαυτού τους και δεν ζουν σε μια κοινωνία με νόμους. Αν όντως υπάρχει σύστημα αξιολόγησης αμερόληπτο αυτές οι παθογένειες που αναφέρονται για χάρισμα βαθμών δεν θα υπάρχουν.

My point is look over the fence επιτέλους. Έχουμε κολλήσει σε ένα παλαιολιθικό σύστημα που το μόνο που προσμετράται είναι αν είσαι καλός στην αποστήθιση. Ούτε καν soft skill δεν θεωρείται. Αν νομίζεις ότι θα χρειαστεί να μπεις στο πρώτο χειρουργείο ή να αναλάβεις μαθητή ως λογοθεραπευτης ή να πας σε ένα αρχαιολογικό χώρο για ανασκαφές χωρίς να ανοίξεις το βιβλίο πάλι απλά ζεις σε σύννεφο. Δεν υπάρχει ασκούμενους δικηγόρος που για να ετοιμάσει δικόγραφα δεν άνοιξε ξανά τη δικονομία ή τον κώδικα. Βρείτε μου μια σοβαρή επιχείρηση που θα προσλάβει υπάλληλο χωρίς συνέντευξη! Δικηγορική εταιρεία εξετάζει τους υποψήφιους με γραπτές εξετάσεις και συνέντευξη. Άλλες εταιρείες βάζουν ψυχομετρικα τεστ. Οι πανελλήνιες το μόνο που κάνουν είναι να αδειάζουν το τσουβάλι των υποψηφίων στις ανοιχτές θέσεις των υποψηφίων με τον πιο εύκολο τρόπο ποιος θα απομνημονευσε καλύτερα πού να πατήσει για να ανέβει το τσουβάλι.

Just wake up και καταλάβετε ότι σε άλλες χώρες εξετάζονται με multiple choice και εξετάζουν και την αντίληψη του ανθρώπου εκτός από την ύλη. Μην ανησυχείτε υποψήφιοι θα ανοίξουν και για την αντίληψη φροντιστήρια.

Και μιας και έκανα τέτοιο statement. Να πω ότι για μένα το καλύτερο θα ήταν να εξετάζονται τα παιδιά όπως εξετάζονται στις κατατακτηριες και εκ των εισαχθέντων να τελειώνει το 50 τοις εκατό, γιατί οι εξετάσεις δεν θα ήταν απλά δύο εξεταστικές στο τέλος του εξαμήνου αλλά εβδομαδιαίες εργασίες, συνεχόμενες εξετάσεις και προσομοιωσεις.
Συμφωνώ με αρκετά από τα λεγόμενά σου. Θεωρώ, βέβαια, πως τα τελευταία χρόνια τα θέματα των πανελληνίων εξετάσεων δεν εξετάζουν μόνο την ικανότητα αποστήθισης των μαθητών, αλλά και την κριτική, συνθετική ή και αφαιρετική τους ικανότητα. Κάτι τέτοιο με χαροποιεί ιδιαίτερα, καθώς το εξεταστικό σύστημα στρέφεται σε ορθότερα ''μονοπάτια'' αξιολόγησης από ό,τι παλαιότερα. Αυτή η αλλαγή κατεύθυνσης γίνεται ιδιαίτερα αισθητή στο μάθημα της Ιστορίας με την επιλογή θεμάτων ανάλυσης πηγών χωρίς προφανείς τρόπους ανάλυσης, αλλά που απαιτούν ανάληψη πρωτοβουλιών από τον υποψήφιο. Την αλλαγή αυτή είναι δυνατόν να ανιχνεύσουμε και στο μάθημα της Βιολογίας Ο.Π., σύμφωνα με τις παρατηρήσεις συμμαθητών μου. Η εν λόγω αλλαγή, λοιπόν, είναι θετική και δεν βρίσκω λόγο να κατακρίνουμε το σύστημα των Πανελληνίων Εξετάσεων, αν δεν γνωρίζουμε αυτή τη διαφορετική νοοτροπία που πλέον το διέπει.
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Συμφωνώ με αρκετά από τα λεγόμενά σου. Θεωρώ, βέβαια, πως τα τελευταία χρόνια τα θέματα των πανελληνίων εξετάσεων δεν εξετάζουν μόνο την ικανότητα αποστήθισης των μαθητών, αλλά και την κριτική, συνθετική ή και αφαιρετική τους ικανότητα. Κάτι τέτοιο με χαροποιεί ιδιαίτερα, καθώς το εξεταστικό σύστημα στρέφεται σε ορθότερα ''μονοπάτια'' αξιολόγησης από ό,τι παλαιότερα. Αυτή η αλλαγή κατεύθυνσης γίνεται ιδιαίτερα αισθητή στο μάθημα της Ιστορίας με την επιλογή θεμάτων ανάλυσης πηγών χωρίς προφανείς τρόπους ανάλυσης, αλλά που απαιτούν ανάληψη πρωτοβουλιών από τον υποψήφιο. Την αλλαγή αυτή είναι δυνατόν να ανιχνεύσουμε και στο μάθημα της Βιολογίας Ο.Π., σύμφωνα με τις παρατηρήσεις συμμαθητών μου. Η εν λόγω αλλαγή, λοιπόν, είναι θετική και δεν βρίσκω λόγο να κατακρίνουμε το σύστημα των Πανελληνίων Εξετάσεων, αν δεν γνωρίζουμε αυτή τη διαφορετική νοοτροπία που πλέον το διέπει.

Δεν ξέρω αν έχει αλλάξει από το 2014, αλλά και εγώ πηγή είχα στην ιστορία. Έγραψα αυτά που είχα αποστηθισει, έγραψα και πόσα καλαμποκια παρήγαγαν στην Ελλάδα και πήρα 19,6.

Το αντιλαμβαμομαστε ότι φτάνουν τελειόφοιτοι και δεν ξέρουν να κάνουν ένα powerpoint ή να γράψουν εργασία χωρίς να κάνουν copy paste από το ίντερνετ... Στο φροντιστήριο Δευτέρα λυκείου είχα φτιάξει ένα PowerPoint για ένα θεματικό πρότζεκτ που είχαμε, που με ενθουσίασε τόσο που το θυμάμαι ακόμα, σε σύγκριση με τα μαθήματα του Λυκείου που δεν θυμάμαι καν τι μαθήματα διδάχθηκα. Εξεταζομαστε για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα όπως είναι η εισαγωγή στη τριτοβάθμια με χαζά κριτήρια αντί να Εξεταζομαστε σε πράγματα που απαιτούν κριτική σκέψη και δημιουργικότητα.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Praxis

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Praxis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών. Έχει γράψει 224 μηνύματα.
Σε 4 εξετάσεις 1 εβδομάδας κρίνεται η προσπάθεια 1-2 ή και περισσότερων χρόνων.
Κανείς δεν πάει στις Πανελλήνιες και γράφει από τύχη ή καταποντίζεται γιατί "ήταν τα δυσκολότερα θέματα της 15ετίας".

Ο βαθμός του απολυτήριου είναι καλό να υπολογίζεται και από τις τρεις τάξεις, με συντελεστές του τύπου 20-30-50% για την Α-Β-Γ Λυκείου.
Είτε, γιατί υπάρχουν ακόμα θέσεις που η προκύρηξη γίνεται με βάση το Απολυτήριο, είτε, εάν τελικά το Απολυτήριο συνυπολογίζεται στα μόρια. Σε κάθε περίπτωση, ποσοστό μεγαλύτερο του 10% θα είναι καταστροφικό, καθώς δεν μπορεί να εξασφαλισθεί κοινή γραμμή αξιολόγησης, ούτε για τον βαθμό του προφορικού, ούτε για τη δυσκολία των τελικών εξετάσεων.


Σε καταλαβαίνω απόλυτα, αλλά έχω ακούσει άπειρες περιπτώσεις (ακόμα και από σχετικά κοντινά πρόσωπα) που αν και σταθεροί μαθητές των 19 και 20 με φοβερή επίδοση στα μαθήματα, διαλύθηκαν λόγω κακής ψυχολογίας. Δε ξέρω, μπορεί να υπερβάλω αλλά έχουν γίνει τέτοια και δε ξέρω πως μπορούν να ξεπεραστούν τέτοια θέματα.
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 949 μηνύματα.
Δεν ξέρω αν έχει αλλάξει από το 2014, αλλά και εγώ πηγή είχα στην ιστορία. Έγραψα αυτά που είχα αποστηθισει, έγραψα και πόσα καλαμποκια παρήγαγαν στην Ελλάδα και πήρα 19,6.


Από το 2017 και, ιδιαίτερα, πέρυσι και φέτος οι πηγές στην Ιστορία δεν ήταν δυνατό να προσεγγιστούν μόνο με παπαγαλία και απλή παράθεση των στοιχείων της πηγής. Πλέον, απαιτείται η άντληση πληροφοριών του βιβλίου από διαφορετικά μαθήματα του ίδιου κεφαλαίου ή ακόμη και από μαθήματα διαφορετικών κεφαλαίων, με αποτέλεσμα να απαιτείται υψηλή συνδυαστική και κριτική ικανότητα. Το ίδιο ισχύει και για τα παραθέματα αυτά καθ'εαυτά, στα οποία οι πληροφορίες είναι διεσπαρμένες πολλές φορές και απαιτείται ορθή στοιχειοθέτηση και επιτυχής συνδυασμός με τις πληροφορίες του βιβλίου. Κατά συνέπεια, το 20 κατακτάται δυσκολότερα από τα προηγούμενα χρόνια.
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Από το 2017 και, ιδιαίτερα, πέρυσι και φέτος οι πηγές στην Ιστορία δεν ήταν δυνατό να προσεγγιστούν μόνο με παπαγαλία και απλή παράθεση των στοιχείων της πηγής. Πλέον, απαιτείται η άντληση πληροφοριών του βιβλίου από διαφορετικά μαθήματα του ίδιου κεφαλαίου ή ακόμη και από μαθήματα διαφορετικών κεφαλαίων, με αποτέλεσμα να απαιτείται υψηλή συνδυαστική και κριτική ικανότητα. Το ίδιο ισχύει και για τα παραθέματα αυτά καθ'εαυτά, στα οποία οι πληροφορίες είναι διεσπαρμένες πολλές φορές και απαιτείται ορθή στοιχειοθέτηση και επιτυχής συνδυασμός με τις πληροφορίες του βιβλίου. Κατά συνέπεια, το 20 κατακτάται δυσκολότερα από τα προηγούμενα χρόνια.


Χωρίς να έχω λόγο να σε αμφισβητήσω αλλά από το νέο σύστημα εισαγωγής και μετά χωρίς βιολογία γενικής που δίναμε όλοι για ένα σίγουρο 19.5 και πάνω, οι βάσεις δεν έχουν αλλάξει τρομερά, ίσως μια σταδιακή πτώση 500 μορίων στις υψηλοβαθμες της θεωρητικής ήτοι νομικές που οφείλεται στη χαμηλότερη ζήτηση από τους μαθητές νομίζω.
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 949 μηνύματα.
Χωρίς να έχω λόγο να σε αμφισβητήσω αλλά από το νέο σύστημα εισαγωγής και μετά χωρίς βιολογία γενικής που δίναμε όλοι για ένα σίγουρο 19.5 και πάνω, οι βάσεις δεν έχουν αλλάξει τρομερά, ίσως μια σταδιακή πτώση 500 μορίων στις υψηλοβαθμες της θεωρητικής ήτοι νομικές που οφείλεται στη χαμηλότερη ζήτηση από τους μαθητές νομίζω.

Το γεγονός ότι το ''20'' δεν κατακτάται εύκολα στην Ιστορία δεν είναι λόγος για να πέσουν οι βάσεις. Εξάλλου αυτές καθορίζονται από την επίδοση των μαθητών και στα άλλα μαθήματα. Ανέφερα την περίπτωση της Ιστορίας, για να σου εξηγήσω ότι τα θέματα δεν απαιτούν πλέον τόσο την αποστήθιση, όσο την κριτική ικανότητα.
 

Unseen skygge

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Unseen skygge αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,218 μηνύματα.
Ρε Vask πήγες θεωρητική και περίμενες δηλαδή ότι δεν θα χρειάζεται να αποστηθίσεις; Στην σχολή δηλαδή δεν έχεις μάθει πράγματα απέξω; Αν δεν σου άρεσε αυτό μπορούσες να πας μαθηματικό. Στο θέμα μας τώρα. Οι πανελλήνιες δεν κρινουν ποιος αποστηθίζει καλύτερα αλλά ποιος έχει κάνει την καλύτερη συνολική προσπάθεια. Δεν είναι τεστ ευφυΐας αλλά μια εξέταση που σε κρίνει πάνω στην κάλυψη της ύλης της γ λυκειου. Το άγχος που υπάρχει προφανώς και δεν μπορεί να κάνει καταπολεμηθεί κάπως αλλά ίσα ίσα προσωπικά το βλέπω θετικό γιατί σε προετοιμάζει και για άλλα πράγματα που θα αγχωθεις στην ζωη. Αν μετριέται ο βαθμός απολυτηρίου σύμφωνα με το σύστημα όπως είναι τώρα σκεφτείτε ότι σχολές όπως ιατρική η βάση θα "κρίνεται" σε μεγάλο βαθμό από το απολυτηρίου. Αν έγω δηλαδή στοχεύω για ιατρική και την χάσω επειδή στα τετραμηνα ένας καθηγητής μου εβαζε 15αρια θα φταίω εγώ να τον πλάκωσω;
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ρε Vask πήγες θεωρητική και περίμενες δηλαδή ότι δεν θα χρειάζεται να αποστηθίσεις; Στην σχολή δηλαδή δεν έχεις μάθει πράγματα απέξω; Αν δεν σου άρεσε αυτό μπορούσες να πας μαθηματικό. Στο θέμα μας τώρα. Οι πανελλήνιες δεν κρινουν ποιος αποστηθίζει καλύτερα αλλά ποιος έχει κάνει την καλύτερη συνολική προσπάθεια. Δεν είναι τεστ ευφυΐας αλλά μια εξέταση που σε κρίνει πάνω στην κάλυψη της ύλης της γ λυκειου. Το άγχος που υπάρχει προφανώς και δεν μπορεί να κάνει καταπολεμηθεί κάπως αλλά ίσα ίσα προσωπικά το βλέπω θετικό γιατί σε προετοιμάζει και για άλλα πράγματα που θα αγχωθεις στην ζωη. Αν μετριέται ο βαθμός απολυτηρίου σύμφωνα με το σύστημα όπως είναι τώρα σκεφτείτε ότι σχολές όπως ιατρική η βάση θα "κρίνεται" σε μεγάλο βαθμό από το απολυτηρίου. Αν έγω δηλαδή στοχεύω για ιατρική και την χάσω επειδή στα τετραμηνα ένας καθηγητής μου εβαζε 15αρια θα φταίω εγώ να τον πλάκωσω;
ΑΟΘ, Φυσική, Θεωρία Μαθηματικά, Βιολογία κατεύθυνσης, μπορώ να συνεχίσω αν θες; Η υποκειμενικότητα που λες αν δεν είναι στα όρια του νόμου, θα πρέπιε να υπάρχει η ανάλογη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Και στο Πανεπιστήμιο το 90% των συμφοιτητών μου πέρνανε δύο μαθήματα που έπαιρνες 100% 10 από τον καθηγητή άντε 9. Επιχείρημα είναι η μη εξέλιξη γιατί δεν εφαρμόζεται ο νόμος;

Και η θεωρητική τι είναι; Ο κοινωνιολόγος, ο δάσκαλος, ο δικηγόρος ή ο ψυχολόγος χρειάζονται στην καθημερινότητα της εργασίας να έχουν αποστηθίσει; Ακόμα και αν θεωρήσουμε τα πανεπιστήμια όχι μηχανές παραγωγής εργαζομένων αλλά επιστημόνων, ήτοι οι απόφοιτοι της Νομικής είναι νομικοί επιστήμονες και όχι δικηγόροι, πάλι ένας επιστήμονας χρειάζεται την αποστήθιση ή την έρευνα στην καθημερινότητά του;
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Guest 092312

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Δεν ξέρω εάν παραπλανείτε εσκεμμένα ή όχι, αλλά να υπενθυμίσω κάτι: λέμε ότι το συγκεκριμένο προτεινόμενο μέτρο είναι άθλιο, όχι ότι οι πανελλήνιες ως έχουν είναι εξαιρετικός και αδιάβλητος θεσμός. Έχουν πράγματα να γίνουν για να βελτιωθεί ο τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια, σαφώς, αλλά το να μετράει ο βαθμός του απολυτηρίου μάλλον δεν είναι το καλύτερο.
Και να υπενθυμίσω και κάτι άλλο, η συγκεκριμένη ιδέα είχε ξαναπέσει στο τραπέζι πριν μερικά χρόνια, συγκεκριμένα συζητιόταν για την χρονιά μου. Ξέρετε πόσο ψευτογλείψιμο και ψευτοενδιαφέρον είχε πέσει; Και άγχος; Όταν στο πρότυπο πχ υπήρχε το 18 ως βαθμολογικό ταβάνι και στη ξαδέλφη μου στη πέρα ραχούλα το 18 ήταν κακός βαθμός;
Μη λέμε πράγματα που βγάζουμε απ'το κεφάλι μας παρακαλώ.
 

Έμμα

Νεοφερμένος

Η Έμμα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Νομικής (Αθήνα) και μας γράφει απο Ίλιον (Αττική). Έχει γράψει 65 μηνύματα.
Παιδιά καλώς ή κακώς ζούμε σε μια χώρα, όπου το ρουσφέτι και η αναξιοκρατία κατοικοεδρεύουν. Δεν υπάρχει περίπτωση να υιοθετηθεί ο συνυπολογισμός της σχολικής βαθμολογίας δίχως να προκληθούν συνακόλουθα αδικίες. Ας έχουμε στο μυαλό μας τις ενδεχόμενες πιέσεις από διευθυντές ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων στους καθηγητές τους για υψηλές βαθμολογίες, ώστε να αυξηθεί το κύρος και κυρίως η δημοφιλία του σχολείου τους. Επίσης ας έχουμε στο μυαλό μας ακόμα και το ακραίο σενάριο του χρηματισμού καθηγητών. Και βέβαια, όπως άλλωστε προαναφέρθηκε, ας έχουμε στο μυαλό μας τις συμπάθειες-αντιπάθειες, ακόμα και τη σπλαχνική διάθεση ορισμένων καθηγητών να βοηθήσουν εκούσια τους μαθητές τους, φαινόμενο το οποίο σε πανελλαδικό επίπεδο θα επιφέρει πλήθος άδικων βαθμολογικών διακυμάνσεων. Συνολικά θα ήταν καλό το σύστημα να δίνει στο μαθητή τη δυνατότητα του λάθους με την εκπόνηση και δεύτερου ή και τρίτου κύκλου εξετάσεων εντός μιας χρονιάς, ώστε να μπορούν οι υποψήφιοι να "κρατούν" μαθήματα στα οποία πέτυχαν καλή βαθμολογία και να ξαναπροσπαθούν στη συνέχεια για να βελτιώσουν τους ενδεχόμενους χαμηλούς βαθμούς στα υπόλοιπα. Προφανώς οι πανελλήνιες εξετάσεις δεν είναι πανάκεια και ελλοχεύουν κινδύνους ακόμα και για το μαθητή που προσπάθησε, ωστόσο είναι το πλέον αδιάβλητο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και, ως εκ τούτου, πειράματα με ανάμειξη της σχολικής βαθμολογίας σε αυτό δεν προοιωνίζουν κάτι το θετικό.
 

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
Σε καταλαβαίνω απόλυτα, αλλά έχω ακούσει άπειρες περιπτώσεις (ακόμα και από σχετικά κοντινά πρόσωπα) που αν και σταθεροί μαθητές των 19 και 20 με φοβερή επίδοση στα μαθήματα, διαλύθηκαν λόγω κακής ψυχολογίας. Δε ξέρω, μπορεί να υπερβάλω αλλά έχουν γίνει τέτοια και δε ξέρω πως μπορούν να ξεπεραστούν τέτοια θέματα.


"Χαρισματικά" παιδιά, που έβγαζαν βαθμούς στο Γυμνάσιο/Λύκειο, τα πήγαιναν "πολύ καλά" στο φροντιστήριο και λόγω "άγχους" έγραψαν βάση σε όλα τα μαθήματα.
Κοροϊδευόμαστε. Για αυτές ακριβώς τις περιπτώσεις δεν πρέπει να μετράει πολύ ο βαθμός του Απολυτηρίου στις Πανελλήνιες. Γιατί, δεν γίνεται να γράφεις 20 στα ενδοσχολικά και 10 στα πανελλαδικά (στο ίδιο μάθημα κιόλας). Κάπου μπάζει το πράγμα.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 3 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
    • *
    • *
  • Φορτώνει...
Top