nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,800 μηνύματα.
Όσο παράδοξο και εαν ακούγεται ένα πάρα πάρα πολύ μικρό ποσοστό φοιτητών, ακόμα και απο το ημμυ, εξειδικεύεται σε θέματα ηλεκτρομαγνητισμού διότι είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο πεδίο που απαιτεί εκτενή γνώση και ενασχόληση με τα μαθηματικά και την φυσική,πολύ πρακτική εμπειρία,και γενικά έχει δραματικά βαρύτερο workload απο ότι άλλοι τομείς. Οπότε πρακτικά οι περισσότεροι το έχουν γυρίσει σε κομπιουτεράδες πλέον, ακόμα και απο τα τμήματα ημμυ, με εξαίρεση τους ενεργειακούς.

Δυστυχώς αυτή τη λεπτομέρεια δεν την κατανοούν αρκετά μέλη του φόρουμ. Έτσι η κουβέντα εδώ και δεκαετίες ανακυκλώνεται. Το ερώτημα είναι για ποιο λόγο το γύρισαν σε κομπιουτεράδες λόγω αγάπης ή λόγω ευκαιριών; Ή λόγω ταλέντου; :laugh: Όταν φτάνουμε στο σημείο να λέμε ότι οι λέξεις δεν έχουν σημασία, τότε και Μαθηματικοί που εξειδικεύονται στη Θεωρητική Φυσική ως κομμάτι της Διαφορικής Γεωμετρίας και Διαφορικών Εξισώσεων είναι πιο επαρκείς από τους Φυσικούς στην κατεύθυνση αυτή.
 

Aether

Νεοφερμένος

Ο Aether αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών ΕΚΠΑ και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 23 μηνύματα.
Όταν φτάνουμε στο σημείο να λέμε ότι οι λέξεις δεν έχουν σημασία, τότε και Μαθηματικοί που εξειδικεύονται στη Θεωρητική Φυσική ως κομμάτι της Διαφορικής Γεωμετρίας και Διαφορικών Εξισώσεων είναι πιο επαρκείς από τους Φυσικούς στην κατεύθυνση αυτή.
Ναι. Αν ο μαθηματικος εχει εμπειρια σε εργαστηριο πανω σε θεωρητικη φυσικη, πτυχιακη πανω σε αυτον τον τομεα, δημοσιευσεις και εχει ασχοληθει τοτε ναι φυσικα και ειναι καλυτερος ή ισαξιος του ιδιου φοιτητη απο τμημα φυσικου στην κατευθυνση εκεινη. Γιατι σημασια εχει που εξιδικευεσαι.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,275 μηνύματα.
Δυστυχώς αυτή τη λεπτομέρεια δεν την κατανοούν αρκετά μέλη του φόρουμ. Έτσι η κουβέντα εδώ και δεκαετίες ανακυκλώνεται. Το ερώτημα είναι για ποιο λόγο το γύρισαν σε κομπιουτεράδες λόγω αγάπης ή λόγω ευκαιριών; Ή λόγω ταλέντου; :laugh:
Συνδυασμός πολλών παραγόντων θα έλεγα. Τόσο λόγω ευκολίας εξάσκησης του αντικειμένου, όσο και λόγω των περισσότερων ευκαιριών αλλά και της βαρεμάρας/ωχαδελφισμού που διακατέχει τους περισσότερους να ασχοληθούν με προχωρημένα μαθηματικά και φυσική.

Είναι πολύ εύκολο να σκεφτείς μια, συγγνώμη για την έκφραση αλλά μόνο τέτοια φρασεολογία αξίζει εδώ, παπαριά του τύπου έξυπνο καζανάκι ή έξυπνη πρίζα ή έξυπνο ποτήρι μπύρας και να βγάλεις λεφτά παρά να ασχοληθείς με την μελέτη κυματικών εξισώσεων.
Όταν φτάνουμε στο σημείο να λέμε ότι οι λέξεις δεν έχουν σημασία, τότε και Μαθηματικοί που εξειδικεύονται στη Θεωρητική Φυσική ως κομμάτι της Διαφορικής Γεωμετρίας και Διαφορικών Εξισώσεων είναι πιο επαρκείς από τους Φυσικούς στην κατεύθυνση αυτή.
Για πολλές πρακτικές περιπτώσεις οι διαφοροποιήσεις όντως σε ένα εργασιακό περιβάλλον δεν θα έχουν και πολλά να πουν. Απο θεωρητική σκοπιά όμως ναι, οι λέξεις έχουν σημασία. Άλλο ένα τμήμα ηλεκτρολόγων και ηλεκτρονικών μηχανικών, άλλο ένα τμήμα ηλεκτρολόγων μηχανικών και μηχανικών υπολογιστών και άλλο ένα τμήμα πληροφορικής και άλλο ένα τμήμα πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών.

Πολλές απο τις διαφορές ενδεχομένως στο πέρασμα του χρόνου φθίνουν, αλλά ναι, κάποιες είναι κρίσιμες. Ξεκάθαρα υπάρχει τρομερή αλληλεπικάλυψη μεταξύ της πληροφορικής και των ημμυ. Αλλά η φιλοσοφία που προσεγγίζουν τα πράγματα οι δύο επιστήμες είναι διαφορετική.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,800 μηνύματα.
Aυτό θέλω να πω. Η έρευνα όπως αναφέρει ο φίλος @Aether μπορεί να συμβαίνει στον κλάδο της Πληροφορικής αλλά δεν ξέρω κατά πόσο οι καθηγητές δίνουν αέρα πληροφορικής στο Τμήμα και όχι απλά να διδάσκουν την πληροφορική ως εργαλείο μοντελοποίησης του ηλεκτρολόγου μηχανικού. Αυτό έχει μια διαφορά. Η μέθοδος σαν τεχνική επίλυσης προβλημάτων είναι μέρος της θεωρίας με πολλές παραδοχές και υποθέσεις αλλά και προσαρμογές ώστε το πρόβλημα να λύνεται. Η βάση της επιστήμης που ενδεχόμενα να είναι αντικείμενο άλλου Τμήματος, εξετάζει περισσότερες περιπτώσεις και πολύ πιο γενικά ορίζοντας και την επιστημονική πρόοδο πάνω στην επιστήμη. Ο Ηλεκτρολόγος Μηχανικός χρησιμοποιεί γνώση άλλων επιστημονικών αντικειμένων για συγκεκριμένο τεχνολογικό στόχο, χωρίς να σπουδάζει το κάθε αντικείμενο σε όλη την έκτασή του. Θα μπορούσε να υπάρχει Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Αυτοκινήτων. Θα ήταν ίδιο με το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών - Τομέας Μηχανών Εσωτερικής Καύσης;
 

Aether

Νεοφερμένος

Ο Aether αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών ΕΚΠΑ και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 23 μηνύματα.
Σε θεμα θεωρητικου και διδακτικου υλικου ναι υπαρχει διαφορα. Αλλα πρακτικα δεν υπαρχει. Καθε φοιτητης μπορει να ασχοληθει με αλλο συναφες αντικειμενο αλλης σχολης γιατι σημασια εχει που εξειδικευτηκε στα χρονια πανεπιστημιου. Απλα τα ΗΜΜΥ ειναι πιο ευκολο γιατι τα κανουν ολα. Ειναι πιο ευκολο να διδαξεις στον ημμυ, software και προγραμματισμο παρα σε εναν φοιτητη πληροφορικης, ηλεκτρονικη, ενεργεια, επικοινωνιες.

Αλλα δεν σημαινει οτι δεν γινεται. Σημασια εχει τι θα κανεις. Να πας σε ενα εργαστηριο, να αποκτησεις εμπειρια, connections.
 

indecisive

Νεοφερμένος

Η indecisive αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 19 ετών. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Γιατί δεν σκέφτεσαι έναν συνδυασμό Μαθηματικό με κάποια μεταπτυχιακή εφαρμογή σε Χημική Μηχανική; :D Τα Μαθηματικά από το Μαθηματικό Τμήμα δεν οδηγούν μόνο στις γνωστές επιλογές γύρω από την Πληροφορική ή Στατιστική και Οικονομικά ή στα ιδιαίτερα μαθήματα. Αυτές είναι οι γνωστές επιλογές επειδή οι περισσότεροι απόφοιτοι του Μαθηματικού δεν ενδιαφέρονται να ασχοληθούν ποτέ σοβαρά με τα Μαθηματικά γι' αυτό και αποφεύγουν μαθηματικές κατευθύνσεις που συνδέονται με τον κόσμο της Φυσικής και Μηχανικής. Για παράδειγμα αρκετοί Μαθηματικοί μπορεί να έχουν άλλη επαγγελματική ειδικότητα εργαζόμενοι για παράδειγμα ως Μηχανικοί Συστημάτων Παραγωγής, ή ως Μετεωρολόγοι κτλ που εννοείται ότι η μαθηματική τους παιδεία τους έκανε πολύ πιο ανταγωνιστικούς σε σχέση με το αν ήταν απλά Μηχανικοί πτυχιούχοι. Συνήθως μια στροφή στην Πληροφορική ή στη Στατιστική δεν εξαργυρώνει καλά ένα πτυχίο Μαθηματικών από άποψη μαθηματικών γνώσεων γιατί ο κάτοχος, ασχολείται με κάτι άλλο και όχι με Μαθηματικά. Ναι η Στατιστική στην αγορά είναι Μαθηματικά και τα Μαθηματικά έχουν εφαρμογές παντού μπλα μπλα, αλλά δεν είναι εν τέλει Μαθηματικά.
Εμένα ως αντικείμενο με ενδιαφέρουν τα μαθηματικα…είχα στόχο τη σεμφε αρχικά όταν επέλεξα κατευθυνση αλλα μετα απο ψάξιμο διαπιστωσα πως ισως δεν αξίζει γι αυτο και σκέφτομαι το καθαρό μαθηματικό…τώρα το χημικών μηχανικών προέκυψε επειδή εγραψα καλα και όλοι μου ελέγαν να ξανασκεφτώ την επιλογή μου κυρίως για λόγους επαγγελματικής αποκατάστασης…οσο περνάνε οι μέρες μπερδεύομαι όλο και περισσότερο και δεν εχω ιδέα τι να κάνω…με όσα άτομα και αν μιλήσω ακούω κατι διαφορετικό, ο καθένας λέει τα δικά του και εν τέλει δεν ξέρω τι να πιστέψω…σορρυ στο παιδί που ξεκίνησε τη συζήτηση και του ριμάζω το thread αλλά πραγματικά θα βοηθούσε πολύ αν κάποιος έχει άποψη επι του θέματος….σεμφε,μαθηματικό (και ποια πόλη δλδ εκπα ή απθ) ή χημικών μηχανικών;
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,800 μηνύματα.
Σκέψου το Μαθηματικό σαν τη μητέρα όλων. Ακριβώς όπως το λέω. Αν βρεθείς σε ένα συνέδριο, για παράδειγμα, Περιβαλλοντικής Μηχανικής θα δεις ότι κάνουν αναφορά σε μαθηματικά ή ακόμη και αν δεν υπάρχουν σε διαφάνειες, η απάντηση θα έχει κάτι με μαθηματικά ας μπλέκουν χημείες, βιολογίες και αντιδράσεις. Επομένως τα μαθηματικά είναι κάτι σαν τη γενική δομημένη σκέψη. Αυτό σημαίνει ότι στο Τμ.Χημικών Μηχανικών θα φας γερό πακέτο από μαθηματικά ίσως στην ίδια δυσκολία με το Τμ.Μηχανολόγων Μηχανικών επειδή η Μηχανολογία για Χημικές Εγκαταστάσεις και Διατάξεις είναι ίδια. Και οι δυο σχολές επίσης ασχολούνται με Μηχανική Υλικών αλλά με διαφορετική κατεύθυνση. Η έρευνα στη Μηχανική Υλικών στην μαθηματική μορφή της, απαιτεί γερό υπόβαθρο σε Διαφορική Γεωμετρία χωρίς να αναφερθούμε σε ειδικές κατηγορίες υλικών, όπως πολυμερή που απαιτεί ειδικά πιο εξειδικευμένα θέματα των μαθηματικών.

Το Μαθηματικό ή ΣΕΜΦΕ είναι μια σχολή-επιστήμη, πρόσεχε πως το λέω. Στο Μαθηματικό θα σπουδάσεις την επιστήμη των μαθηματικών και μέσα από κάποιες κατευθύνσεις θα μπορέσεις να προσεγγίσεις τις Φυσικές επιστήμες, ή τον χώρο της Διδακτικής, ή τον χώρο της Θεωρητικής Πληροφορικής κτλ. Στην Ελλάδα λόγω πολλών παραγόντων όπως, κακό υπόβαθρο φοιτητών, αδιαφορίας και προκατάληψης για τα μαθηματικά, έλλειψης βιομηχανίας και εφαρμοσμένης έρευνας, τα μαθηματικά περιορίζονται μόνο στην μέση εκπαίδευση καθώς η γενική κουλτούρα αδυνατεί να κατανοήσει επειδή δεν θέλει. Όταν κάποιος δεν θέλει κάτι, δεν θέλει. Η άποψη των πτυχιούχων-δεν θέλω, εξαπλώνεται ως πανδημία γιατί απλά βρέθηκαν στο Μαθηματικό και δεν κατάλαβαν τι ακριβώς σπούδασαν. Αν ποτέ βρεθείς στις ΗΠΑ ή στη Γερμανία ή στην Ιταλία ή στη Γαλλία, εκεί θα δεις τι σημαίνουν τα μαθηματικά ακόμη και στη μέση εκπαίδευση. Έχουν μια άλλη κουλτούρα και δουλεύουν πάνω σε αυτή. Για μένα το ΣΕΜΦΕ δεν έχει μια ποιοτική διαφορά ως πτυχίο από του Μαθηματικού. Στη ΣΕΜΦΕ λόγω της έκτασης σε μια μεγάλη γκάμα μαθημάτων και λίγο έξω από την μαθηματική σκέψη, ίσως λόγω χρόνου, κάποια βασικά μαθηματικά δεν διδάσκονται όπως πρέπει γιατί δίνεται η έμφαση σε μια πιο πολυτεχνική εικόνα και σε περισσότερο προγραμματισμό (γραφή κώδικα). Νομίζω ότι η ΣΕΜΦΕ θα ήταν πιο σημαντική αν ήταν μόνο σε μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο όπως ήταν παλιά το Γενικό Τμήμα της Πολυτεχνικής Σχολής του Παν.Πατρών (που είχε τη μορφή ΣΕΜΦΕ για τους μηχανικούς φοιτητές) πριν καταργηθεί σαν Τμήμα και ενσωματωθεί στα άλλα Τμήματα της Πολυτεχνικής Σχολής.

Τι πρέπει να σκεφτείς για το Μαθηματικό.

Οι Φυσικές επιστήμες στο Μαθηματικό Τμήμα (παγκοσμίως) ταιριάζουν με την κατεύθυνση της Θεωρητικής Μηχανικής του Φυσικού Τμήματος στο μαθηματικό κομμάτι της (σε μεγαλύτερη έκταση) με τις γεωμετρικές εφαρμογές τόσο στην Αστρονομία, όσο και γενικότερα να χτίσεις μια Φυσική σκέψη για την Τεχνολογία. Θα γνωρίζεις τα μαθηματικά όλων των φυσικών προβλημάτων ενώ θα μπορείς να κατανοείς ένα πρόβλημα φυσικής ή χημείας ή βιολογίας κτλ, όπου εμπλέκεται η έννοια της δυναμικής ή της κινηματικής κάποιου σώματος που είναι η βασική αρχή της μοντελοποίησης στον τεχνολογικό και βιομηχανικό κόσμο. Εννοείται ότι θα χρειαστείς και γνώσεις προγραμματισμού για να εξάγεις γραφικά αποτελέσματα γιατί τα φυσικά σώματα και τα υλικά σημεία ή γεωμετρικά σημεία των μαθηματικών...μοντελοποιούνται πάνω σε δυναμικά αρχεία δεδομένων. Οι βάσεις όμως που θα πάρεις αν τις εξελίξεις με κάποιο μεταπτυχιακό εννοείται ότι δεν έχεις μεγάλο πρόβλημα να εργαστείς σε ένα μαθηματικό πρόβλημα της βιομηχανίας, όπως για παράδειγμα να εργαστείς σε κάποια βιομηχανία σχεδιασμού φωτοτυπικού τυμπάνου κατανοώντας εύκολα όλες τις φυσικές και μηχανολογικές παραμέτρους του τεχνολογικού υλικού. Το ίδιο ισχύει και με την κατεύθυνση της Θεωρητικής Στατιστικής του Τμ.Μαθηματικών ή ΣΕΜΦΕ που δίνει τη μαθηματική βάση για τις επιστήμες λήψης αποφάσεων με ότι αυτό σημαίνει, όπως Επιχειρησιακή Έρευνα (η λέξη έρευνα σημαίνει Εμπειρική Ανάλυση μέσω Στατιστικής) ή κάτι πιο εξειδικευμένο στην Χρηματο-οικονομία η οποία βασίζεται στον μαθηματικό αυτοδύναμο κλάδο έρευνας, τη Στοχαστική Ανάλυση (ή αλλιώς Απειροδιάστατη Ανάλυση του Απειροστικού, Διαφορικού, Ολοκληρωτικού και Διανυσματικού Λογισμού για τις Πιθανότητες) ή οτιδήποτε πάνω στην Στατιστική και Επεξεργασία Δεδομένων. Σημασία έχει τι σ' αρέσει να μάθεις σπουδάζοντας μαθηματικά. Τα μαθηματικά δεν είναι ένα πράγμα μόνο.

Σημείωση: Ο κλάδος της Στοχαστικής Ανάλυσης γενικά δεν είναι αγαπητός στην Ελλάδα και δεν ξέρω το λόγο. Φαντάζομαι το λόγο. Σαν κλάδος είναι αρκετά δύσκολος, θέλει να παίζεις στα δάχτυλα πιθανότητες και θέλει άριστη γνώση αφηρημένων μαθηματικών εννοιών και θεωρημάτων πάνω σε ολοκληρώματα και ακολουθίες συναρτήσεων. Όμως στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Κεντρική Ευρώπη γίνεται έρευνα με εφαρμογές και μαθηματικές αναλύσεις σε προβλήματα της Φυσικής (φυσικά φαινόμενα τυχαίας εξέλιξης), της Χρηματο-οικονομίας (εκτίμηση μιας μετοχής με διάφορες παραμέτρους) κτλ. Η κύρια ιδέα κατανόησης και εργασίας πάνω σε αυτά τα θέματα είναι μαθηματικά. Αν και υπάρχουν άλλες επιστήμες, πιο ειδικές ή με περισσότερη εξειδίκευση όπως ένα Τμ.Τραπεζικής Οικονομικής Σχολής, τα μαθηματικά σαν κύριο πτυχίο δίνουν μια ικανότητα ευελιξίας και να μπορείς να βλέπεις την γενική εικόνα, αυτό που λέμε ως big picture of something χωρίς τις λεπτομέριες. Ο θείος Αϊνστάιν είχε πάρει βραβείο νόμπελ φυσικής για ένα φυσικό πείραμα στοχαστικού φαινομένου, που αφορούσε την τυχαία κίνηση ρευστού σωματιδίου και αποτελεί την εισαγωγή αυτής της χρηματο-οικονομικής πλευράς των μαθηματικών...και όχι για τη γενική σχετικότητα.

Για σκέψη, σου αφήνω να προβληματιστείς ότι το Τμήμα Μαθηματικών ανήκει σε Σχολή Φυσικών ή Θετικών Επιστημών (και Πληροφορικής όπως επίσης λέγεται στο εξωτερικό).

Δες εδώ: @oxipalitaidia για περισσότερες πληροφορίες.
 
Τελευταία επεξεργασία:

indecisive

Νεοφερμένος

Η indecisive αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 19 ετών. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Σκέψου το Μαθηματικό σαν τη μητέρα όλων. Ακριβώς όπως το λέω. Αν βρεθείς σε ένα συνέδριο, για παράδειγμα, Περιβαλλοντικής Μηχανικής θα δεις ότι κάνουν αναφορά σε μαθηματικά ή ακόμη και αν δεν υπάρχουν σε διαφάνειες, η απάντηση θα έχει κάτι με μαθηματικά ας μπλέκουν χημείες, βιολογίες και αντιδράσεις. Επομένως τα μαθηματικά είναι κάτι σαν τη γενική δομημένη σκέψη. Αυτό σημαίνει ότι στο Τμ.Χημικών Μηχανικών θα φας γερό πακέτο από μαθηματικά ίσως στην ίδια δυσκολία με το Τμ.Μηχανολόγων Μηχανικών επειδή η Μηχανολογία για Χημικές Εγκαταστάσεις και Διατάξεις είναι ίδια. Και οι δυο σχολές επίσης ασχολούνται με Μηχανική Υλικών αλλά με διαφορετική κατεύθυνση. Η έρευνα στη Μηχανική Υλικών στην μαθηματική μορφή της, απαιτεί γερό υπόβαθρο σε Διαφορική Γεωμετρία χωρίς να αναφερθούμε σε ειδικές κατηγορίες υλικών, όπως πολυμερή που απαιτεί ειδικά πιο εξειδικευμένα θέματα των μαθηματικών.

Το Μαθηματικό ή ΣΕΜΦΕ είναι μια σχολή-επιστήμη, πρόσεχε πως το λέω. Στο Μαθηματικό θα σπουδάσεις την επιστήμη των μαθηματικών και μέσα από κάποιες κατευθύνσεις θα μπορέσεις να προσεγγίσεις τις Φυσικές επιστήμες, ή τον χώρο της Διδακτικής, ή τον χώρο της Θεωρητικής Πληροφορικής κτλ. Στην Ελλάδα λόγω πολλών παραγόντων όπως, κακό υπόβαθρο φοιτητών, αδιαφορίας και προκατάληψης για τα μαθηματικά, έλλειψης βιομηχανίας και εφαρμοσμένης έρευνας, τα μαθηματικά περιορίζονται μόνο στην μέση εκπαίδευση καθώς η γενική κουλτούρα αδυνατεί να κατανοήσει επειδή δεν θέλει. Όταν κάποιος δεν θέλει κάτι, δεν θέλει. Η άποψη των πτυχιούχων-δεν θέλω, εξαπλώνεται ως πανδημία γιατί απλά βρέθηκαν στο Μαθηματικό και δεν κατάλαβαν τι ακριβώς σπούδασαν. Αν ποτέ βρεθείς στις ΗΠΑ ή στη Γερμανία ή στην Ιταλία ή στη Γαλλία, εκεί θα δεις τι σημαίνουν τα μαθηματικά ακόμη και στη μέση εκπαίδευση. Έχουν μια άλλη κουλτούρα και δουλεύουν πάνω σε αυτή. Για μένα το ΣΕΜΦΕ δεν έχει μια ποιοτική διαφορά ως πτυχίο από του Μαθηματικού. Στη ΣΕΜΦΕ λόγω της έκτασης σε μια μεγάλη γκάμα μαθημάτων και λίγο έξω από την μαθηματική σκέψη, ίσως λόγω χρόνου, κάποια βασικά μαθηματικά δεν διδάσκονται όπως πρέπει γιατί δίνεται η έμφαση σε μια πιο πολυτεχνική εικόνα και σε περισσότερο προγραμματισμό (γραφή κώδικα). Νομίζω ότι η ΣΕΜΦΕ θα ήταν πιο σημαντική αν ήταν μόνο σε μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο όπως ήταν παλιά το Γενικό Τμήμα της Πολυτεχνικής Σχολής του Παν.Πατρών (που είχε τη μορφή ΣΕΜΦΕ για τους μηχανικούς φοιτητές) πριν καταργηθεί σαν Τμήμα και ενσωματωθεί στα άλλα Τμήματα της Πολυτεχνικής Σχολής.

Τι πρέπει να σκεφτείς για το Μαθηματικό.

Οι Φυσικές επιστήμες στο Μαθηματικό Τμήμα (παγκοσμίως) ταιριάζουν με την κατεύθυνση της Θεωρητικής Μηχανικής του Φυσικού Τμήματος στο μαθηματικό κομμάτι της (σε μεγαλύτερη έκταση) με τις γεωμετρικές εφαρμογές τόσο στην Αστρονομία, όσο και γενικότερα να χτίσεις μια Φυσική σκέψη για την Τεχνολογία. Θα γνωρίζεις τα μαθηματικά όλων των φυσικών προβλημάτων ενώ θα μπορείς να κατανοείς ένα πρόβλημα φυσικής ή χημείας ή βιολογίας κτλ, όπου εμπλέκεται η έννοια της δυναμικής ή της κινηματικής κάποιου σώματος που είναι η βασική αρχή της μοντελοποίησης στον τεχνολογικό και βιομηχανικό κόσμο. Εννοείται ότι θα χρειαστείς και γνώσεις προγραμματισμού για να εξάγεις γραφικά αποτελέσματα γιατί τα φυσικά σώματα και τα υλικά σημεία ή γεωμετρικά σημεία των μαθηματικών...μοντελοποιούνται πάνω σε δυναμικά αρχεία δεδομένων. Οι βάσεις όμως που θα πάρεις αν τις εξελίξεις με κάποιο μεταπτυχιακό εννοείται ότι δεν έχεις μεγάλο πρόβλημα να εργαστείς σε ένα μαθηματικό πρόβλημα της βιομηχανίας, όπως για παράδειγμα να εργαστείς σε κάποια βιομηχανία σχεδιασμού φωτοτυπικού τυμπάνου κατανοώντας εύκολα όλες τις φυσικές και μηχανολογικές παραμέτρους του τεχνολογικού υλικού. Το ίδιο ισχύει και με την κατεύθυνση της Θεωρητικής Στατιστικής του Τμ.Μαθηματικών ή ΣΕΜΦΕ που δίνει τη μαθηματική βάση για τις επιστήμες λήψης αποφάσεων με ότι αυτό σημαίνει, όπως Επιχειρησιακή Έρευνα (η λέξη έρευνα σημαίνει Εμπειρική Ανάλυση μέσω Στατιστικής) ή κάτι πιο εξειδικευμένο στην Χρηματο-οικονομία η οποία βασίζεται στον μαθηματικό αυτοδύναμο κλάδο έρευνας, τη Στοχαστική Ανάλυση (ή αλλιώς Απειροδιάστατη Ανάλυση του Απειροστικού, Διαφορικού, Ολοκληρωτικού και Διανυσματικού Λογισμού για τις Πιθανότητες) ή οτιδήποτε πάνω στην Στατιστική και Επεξεργασία Δεδομένων. Σημασία έχει τι σ' αρέσει να μάθεις σπουδάζοντας μαθηματικά. Τα μαθηματικά δεν είναι ένα πράγμα μόνο.

Σημείωση: Ο κλάδος της Στοχαστικής Ανάλυσης γενικά δεν είναι αγαπητός στην Ελλάδα και δεν ξέρω το λόγο. Φαντάζομαι το λόγο. Σαν κλάδος είναι αρκετά δύσκολος, θέλει να παίζεις στα δάχτυλα πιθανότητες και θέλει άριστη γνώση αφηρημένων μαθηματικών εννοιών και θεωρημάτων πάνω σε ολοκληρώματα και ακολουθίες συναρτήσεων. Όμως στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Κεντρική Ευρώπη γίνεται έρευνα με εφαρμογές και μαθηματικές αναλύσεις σε προβλήματα της Φυσικής (φυσικά φαινόμενα τυχαίας εξέλιξης), της Χρηματο-οικονομίας (εκτίμηση μιας μετοχής με διάφορες παραμέτρους) κτλ. Η κύρια ιδέα κατανόησης και εργασίας πάνω σε αυτά τα θέματα είναι μαθηματικά. Αν και υπάρχουν άλλες επιστήμες, πιο ειδικές ή με περισσότερη εξειδίκευση όπως ένα Τμ.Τραπεζικής Οικονομικής Σχολής, τα μαθηματικά σαν κύριο πτυχίο δίνουν μια ικανότητα ευελιξίας και να μπορείς να βλέπεις την γενική εικόνα, αυτό που λέμε ως big picture of something χωρίς τις λεπτομέριες. Ο θείος Αϊνστάιν είχε πάρει βραβείο νόμπελ φυσικής για ένα φυσικό πείραμα στοχαστικού φαινομένου, που αφορούσε την τυχαία κίνηση ρευστού σωματιδίου και αποτελεί την εισαγωγή αυτής της χρηματο-οικονομικής πλευράς των μαθηματικών...και όχι για τη γενική σχετικότητα.

Για σκέψη, σου αφήνω να προβληματιστείς ότι το Τμήμα Μαθηματικών ανήκει σε Σχολή Φυσικών ή Θετικών Επιστημών (και Πληροφορικής όπως επίσης λέγεται στο εξωτερικό).

Δες εδΣ ευ @oxipalitaidia για περισσότερες πληροφορίες.
Σ ευχαριστώ για την ανάλυση... Κλίνω προς μαθηματικό αφού με ενδιαφέρουν περισσότερο κατευθύνσεις όπως η επιχείρησιακη έρευνα... Όπως βλέπω τα πράγματα προσωπικά θεωρώ πως το πτυχίο μαθηματικού είναι αρκετά ισχυρό τουλάχιστον στο εξωτερικό αφού στην Ελλάδα έχουμε μια τάση να θεοποιουμε ορισμένες σχολές και να θεωρούμε οτιδήποτε άλλο υποδεεστερο. Θα ήθελα και μια γνώμη για εκπα ή απθ... Ποιο είναι πιο ανταγωνιστικο, καλύτεροι καθηγητές, διασυνδέσεις πανεπιστημίου κλπ
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,800 μηνύματα.
Σ ευχαριστώ για την ανάλυση... Κλίνω προς μαθηματικό αφού με ενδιαφέρουν περισσότερο κατευθύνσεις όπως η επιχείρησιακη έρευνα... Όπως βλέπω τα πράγματα προσωπικά θεωρώ πως το πτυχίο μαθηματικού είναι αρκετά ισχυρό τουλάχιστον στο εξωτερικό αφού στην Ελλάδα έχουμε μια τάση να θεοποιουμε ορισμένες σχολές και να θεωρούμε οτιδήποτε άλλο υποδεεστερο. Θα ήθελα και μια γνώμη για εκπα ή απθ... Ποιο είναι πιο ανταγωνιστικο, καλύτεροι καθηγητές, διασυνδέσεις πανεπιστημίου κλπ

Mην ακους γενικά τι λένε για τα Μαθηματικά στην Ελλάδα. Αν γνωρίζεις αγγλικά ή άλλη ξένη γλώσσα, ψάξε για μαθηματικά σε αυτές τις γλώσσες και θα δεις ότι είναι ένας άλλος κόσμος. :)

Σ ευχαριστώ για την ανάλυση... Κλίνω προς μαθηματικό αφού με ενδιαφέρουν περισσότερο κατευθύνσεις όπως η επιχείρησιακη έρευνα... Όπως βλέπω τα πράγματα προσωπικά θεωρώ πως το πτυχίο μαθηματικού είναι αρκετά ισχυρό τουλάχιστον στο εξωτερικό αφού στην Ελλάδα έχουμε μια τάση να θεοποιουμε ορισμένες σχολές και να θεωρούμε οτιδήποτε άλλο υποδεεστερο. Θα ήθελα και μια γνώμη για εκπα ή απθ... Ποιο είναι πιο ανταγωνιστικο, καλύτεροι καθηγητές, διασυνδέσεις πανεπιστημίου κλπ

H Eπιχειρησιακή Έρευνα είναι η μαθηματική θεωρία της διοίκησης και ουσιαστικά ο αντιπροσωπευτικός κλάδος της θεωρίας λήψης στατιστικών αποφάσεων. Ουσιαστικά μαθαίνεις πως να χρησιμοποιείς μαθηματικά για την εύρεση βέλτιστων λύσεων σε προβλήματα διαχείρισης ή διοίκησης μιας μονάδας. Η θεωρία αυτή μπορεί να προσεγγιστεί με πολλά μαθηματικά, ακόμη και θεωρητικά δίνοντας αποτελέσματα ακόμη και στη φυσική και σε οποιοδήποτε κλάδο που απαιτεί κάποια βελτιστοποίηση. Η επιχειρησιακή έρευνα πριν το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο ήταν κεφάλαιο των γραμμικών συστημάτων με ισότητες ή ανισότητες. Η μαθηματική δυσκολία και το ενδιαφέρον ξεκινάει όταν πάμε να λύσουμε ένα γραμμικό σύστημα ανισοτήτων. :D
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 831328

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Τμηματα πληροφορικης δημιουργηθηκαν απο το 1995 στην Ελλαδα. Πριν εντασσονταν στα ΗΜΜΥ. Επιστημη πληροφορικης χωρις hardware δεν ειναι ολοκληρωμενη επιστημη πληροφορικης. Το ΗΜΜΥ τα εχει ολα. Επισης οι λεξεις δεν λενε τιποτα. Αυτο που εχει σημασια ειναι η ερευνα που κανει το τμημα και οι καθηγητες με το ερευνητικο και εργαστηριακο προσωπικο.
Το πρώτο τμήμα πληροφορικής στην Ελλάδα ήταν το ceid της Πάτρας που ιδρύθηκε το 1980, λίγα χρόνια μετά, το 1985 το τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του πανεπιστημίου κρήτης άνοιξε τις πόρτες του στους φοιτητές. Οπότε όχι τα τμήματα πληροφορικής δεν δημιουργήθηκαν από το 1995.
Το ημμυ δεν τα έχει όλα απλά έχει πολλά στα οποία μπορεί κάποιος να πατήσει γερά ώστε αργότερα κυνηγώντας πολλά πράγματα να ανέβει τα σκαλιά της επιστήμης των υπολογιστών, τα τμήματα πληροφορικής τον ρίχνουν απ'την αρχή στο πρώτο σκαλί και ανεβαίνει το μεγαλύτερο μέρος της σκάλας κατά την διάρκεια των σπουδών του.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,800 μηνύματα.
Eπίσης το ΗΜΜΥ λεγόταν πριν το 1990 σκέτο ΗΜ. :)
 

hl_amhxanos

Δραστήριο μέλος

Ο Νίκος Κούκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Απόφοιτος λυκείου και μας γράφει απο Αγία Παρασκευή (Αττική). Έχει γράψει 799 μηνύματα.
Διαφωνώ.

Αυτά που είδαμε στην Γ Λυκείου -πέρα από το ότι είναι πολύ ευκολότερα και απλούστερα από όσα θα δούμε στο πανεπιστήμιο όπως λες- ήταν μικρά κομμάτια από το σύνολο των εννοιών των ρευστών ή των ταλαντώσεων για παράδειγμα.

Πώς ξέρεις δηλαδή ότι τα ρευστά του πανεπιστημίου (που κατά γεινκή ομολογία ήταν ευκολότερα στο λύκειο) δεν πρόκειται να είναι πιο απαιτητικά (από απόψης κατανόησης) από τις ταλαντώσεις του πανεπιστημίου; Μήπως δηλαδή επειδή έχει δωθεί μεγαλύτερη εστίαση σε συγκεκριμένα κεφάλαια της ύλης, έχουν γίνει δυσκολότερα στη Γ, ενώ σε πανεπιστημιακό επίπεδο τα πράγματα διαφέρουν;
Φίλε αν σου αρέσει η ΣΕΜΦΕ θα σε παρότρυνα να την δηλώσεις ψηλά στο μηχανογραφικό σου, ξέρω το σκέφτεσαι ότι ο μέσος απόφοιτος ΣΕΜΦΕ δεν έχει την ίδια αποκατάσταση ή μισθό με τον απόφοιτο ΗΜΜΥ αλλά αν εσύ είσαι καλός στην ΣΕΜΦΕ πίστεψέ με θα σε ανταμοίψει και με το παραπάνω. Έχω δει πολλούς απόφοιτους από την σχολή αυτή και κάνανε πολύ ωραία μεταπτυχιακά και διδακτορικά σε κορυφαία πανεπιστήμια αλλά ως επί των πλείστων ήταν αριστούχοι της σχολής αυτής

Γενικά αυτό που έχω δει είναι ότι αν είσαι καλός σε κάτι θα ανταμοιφτείς γι αυτό, έχω και γνωστό απο το φροντ που ο καθηγητής μαθηματικών μας τον απέτρεψε να δηλώσει ΣΕΜΦΕ γιατί δεν σου δίνει επαγγελματικά δικαιώματα καθηγητή μαθηματικών ή φυσικής και το παλικάρι δήλωση Πληροφορική ΕΚΠΑ ενώ φαινόταν οτι τα υπολογιστικά μαθηματικά/ υπολογιστική φυσική του ταίριαζε πολύ περισσότερο από ότι η πληροφορική και οι τηλεπικοινωνίες του ΕΚΠΑ

Αν βλέπεις ότι θα μελετάς τα μαθήματα της ΣΕΜΦΕ με περισσότερο μεράκι από ότι της ΗΜΜΥ θεωρώ ότι θα πρέπει να την δηλώσεις πιο πάνω στη λίστα σου, ξέρω ακούγονται κάπως ιδεαλιστικά αυτά που σου γράφω όμως αυτό το μοντέλο έχω δει οτι δουλεύει πιο αποδοτικά από την μέρχι τώρα εμπειρία μου στην τριτοβάθμια :P
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top