Μαθητικές παρελάσεις: είστε υπέρ ή κατά;

Να καταργηθούν οι μαθητικές παρελάσεις;
Πρέπει να ψηφίσετε για να δείτε τα αποτελέσματα.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 532)
  • Ναι, να καταργηθούν

  • Όχι, να παραμείνουν

  • ΔΞ/ΔΑ


Πρέπει να ψηφίσετε για να δείτε τα αποτελέσματα.

alis

Πολύ δραστήριο μέλος

Η alis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,134 μηνύματα.
Ρε παιδιά το ξέρω ότι είναι άσχετο, αλλά τι ώρα μαζευόμαστε την Πέμπτη Σύνταγμα για παρέλαση;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mr. Crowley

Διάσημο μέλος

Ο Mr. Crowley αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,046 μηνύματα.
Ρε παιδιά το ξέρω ότι είναι άσχετο, αλλά τι ώρα μαζευόμαστε την Πέμπτη Σύνταγμα για παρέλαση;

Θεϊκό σχόλιο :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

alis

Πολύ δραστήριο μέλος

Η alis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,134 μηνύματα.

Gaspar

Περιβόητο μέλος

Ο Gaspar αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,101 μηνύματα.
αρχικά ψήφησα υπέρ στο να καταργηθούν οι μαθητικές, αλλα μετά σκέφτηκα το εξής.
στην επαρχία και στις μικρές πόλεις οπου δέν έχουν στρατό να κάνει παρέλαση, όλη η παρέλαση και η γιορτή στηρίζεται αποκλείστηκα στα σχολεία, στους συλλόγους, τους προσκόπους κτλ. επομένος άν καταργηθούν αυτές, δέν θα γίνετε καθόλου παρέλαση εκτός απο Αθήνα Θεσσαλονίκη.

εγώ προτείνω να καταργηθούν οι μαθητικές μόνο στην αθήνα-θεσσαλονίκη οπου υπάρχει στρατός για να κάνει μόνος του την παρέλαση.
άλλωστε η παρέλαση του στρατού γίνεται ξεχωριστά άλλη μέρα απο αυτήν των μαθητών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

AlexiPerkele

Νεοφερμένος

Ο AlexiPerkele αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Άγιος Δημήτριος (Αττική). Έχει γράψει 26 μηνύματα.
Σημερα ο υποδιευ/ντης μας, πηγε ολους εμας τους διαμαρτυρωμενους στο αμφιθεατρο, μας εβαλε στη σειρα σαν να μας πηγενε σε εκτελεση, και ρωτουσε τον καθεναν μας ποιους λογους εχουμε που δεν κανουμε παρελαση. Οταν ηρθε η σειρα μου, του εξηγησα πως ειμαι προσωπικα, κατα του θεσμου της παρελασης, και πως παρ'ολη τη δισαρεσκεια μου, εκανα παρελαση τα τελευταια 4 χρονια ασυζητιτί, οποτε δικαιουμαι μια "αδεια". Αυτος αμεσως αρχησε να σημειωνει τον λογο μου (Γιατι σημειωνε τον λογο του καθενως) : "Απλα δεν θελει" -.-
Νευριασα λιγακι, υψωσα τη φωνη μου και του εξηγησα τον λογο που "απλα δεν θελω". Δεν νομιζω να καταλαβε, με διαβεβαιωσε ομως πως η παρελαση ειναι υποχρεωτικη, και πως αν ειμαι "αντιθετος" σε αυτην, ας ερθει ο πατερας μου να υπογραψει υπευθηνη διλωση. Του ειπα πως θα τον φερω, ΕΑΝ οντως ειναι υποχρεωτικη. Και ο Johnny απο δω, που ειναι συμμαθητης και φιλος, τον "προκαλεσε" να φερει το αρθρο της νομοθεσιας που υπαγορευει πως υποχρεουμαστε να κανουμε παρελαση, οποτε δεν νομιζω να μας ξαναενοχλησει συντομα....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Gate4

Επιφανές μέλος

Η Ηägring αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Ασία. Έχει γράψει 25,581 μηνύματα.
ελεοοος ρεεε...τι σπαστικοι που ειναι οι καθηγητες ωρες ωρες..αν καποιοι μαθητες ειναι κατα τις παρελασης τι τους νοιαζει?????και ο δικος μας κατι τετοια ελεγε και μας εκβιαζε ολo..ελεγε οτι θα μες βαλει 15-16 οτι θα παρουμε απουσιες και οτι για να παρουμε απαλαγη απο την παρελαση επρεπε να φερουμε υπογραφη γονεα και κατι τετοια...:mad:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Σημερα ο υποδιευ/ντης μας, πηγε ολους εμας τους διαμαρτυρωμενους στο αμφιθεατρο, μας εβαλε στη σειρα σαν να μας πηγενε σε εκτελεση, και ρωτουσε τον καθεναν μας ποιους λογους εχουμε που δεν κανουμε παρελαση. Οταν ηρθε η σειρα μου, του εξηγησα πως ειμαι προσωπικα, κατα του θεσμου της παρελασης, και πως παρ'ολη τη δισαρεσκεια μου, εκανα παρελαση τα τελευταια 4 χρονια ασυζητιτί, οποτε δικαιουμαι μια "αδεια". Αυτος αμεσως αρχησε να σημειωνει τον λογο μου (Γιατι σημειωνε τον λογο του καθενως) : "Απλα δεν θελει" -.-
Νευριασα λιγακι, υψωσα τη φωνη μου και του εξηγησα τον λογο που "απλα δεν θελω". Δεν νομιζω να καταλαβε, με διαβεβαιωσε ομως πως η παρελαση ειναι υποχρεωτικη, και πως αν ειμαι "αντιθετος" σε αυτην, ας ερθει ο πατερας μου να υπογραψει υπευθηνη διλωση. Του ειπα πως θα τον φερω, ΕΑΝ οντως ειναι υποχρεωτικη. Και ο Johnny απο δω, που ειναι συμμαθητης και φιλος, τον "προκαλεσε" να φερει το αρθρο της νομοθεσιας που υπαγορευει πως υποχρεουμαστε να κανουμε παρελαση, οποτε δεν νομιζω να μας ξαναενοχλησει συντομα....

Χαχαχαχα έλεος... Δήλωση πολιτικών φρονημάτων δε ζήτησε;

Δεν έπρεπε να απαντήσετε, δε δικαιούται καν να σας ρωτήσει γιατί δεν πάτε. Δε θέλετε, δεν πάτε, δε δίνετε λογαριασμό σε κανένα διευθυντή που γουστάρει να στήνει δικαστήρια στο σχολείο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

**χρυ$@ν8η**

Νεοφερμένος

Η Χρυσάνθη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 54 μηνύματα.
Το δικο μας σχολειο ειναι τ πιο δημοκρατικο απ' οτι καταλαβαινω..Σημερα μας εδωσαν δηλωσεις σε οσους δεν θα κανουν παρελαση να τισ υπογραψουν οι γονεις και να γραψουν το λογο που δεν θα κανουμε..ουτε μας φωναξαν ουτε προσπαθησαν να μας αλλαξουν γνωμη..Λιγοτεροι απο τους μισους θα κανουν και αυτοι ειναι αυτοι που νομιζουν παρελαση=πασαρελα ---> η πιο κοντη φουστα, το πιο ψηλο παπουτσι κτλ κτλ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

LiViNGtheLiFE

Διάσημο μέλος

Η LiViNGtheLiFE αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 2,226 μηνύματα.
εγώ προτείνω να καταργηθούν οι μαθητικές μόνο στην αθήνα-θεσσαλονίκη οπου υπάρχει στρατός για να κάνει μόνος του την παρέλαση.
άλλωστε η παρέλαση του στρατού γίνεται ξεχωριστά άλλη μέρα απο αυτήν των μαθητών.
αυτο δεν γινεται...
εξαλλου αυτες οι εξαιρεσεις μας φαγανε..
το θεμα δεν ειναι να απαλλαχθουν οσο περισσοτεροι μαθητες γινεται απο αυτην την υποχρεωση, αλλα να αποκτησει η παρελαση ενα πιο ουσιαστικο νοημα .. να υπαρξει ενας σεβασμος... και να γινεται απο αυτος που πρεπει
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
καλά τι είναι αυτά που ακούω ρε, σε εμάς σκοτώνονται να πάνε, για να χάνουν ώρες της γενικής για πρόβες :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

LiViNGtheLiFE

Διάσημο μέλος

Η LiViNGtheLiFE αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 2,226 μηνύματα.
για να χάνουν ώρες της γενικής για πρόβες
και τον υπνο τους για καταθεσεις επισης?? :whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
θα προτιμούσα να κάνω μάθημα... :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

olgakal

Νεοφερμένος

Η Ολγα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 33 μηνύματα.
να πω την αληθεια εγω δεν ξερω ακριβως αν ειμαι υπερ η κατα των παρελασεων!!το μονο σιγουρο ειναι οτι εχουν χασει το νοημα τους,καθως σχεδον κανενα πλεον δεν ενδιαφερει αυτο που κανει,δεν το καταλαβαινει και πολλοι δεν ξερουν καν τι γιορταζουμε!οποτε ποιο το νοημα???να βγουμε για πασαρελα??απο την αλλη παλι στην περιπτωση που καταργηθουν οι παρελασεις μηπως θα ειναι χειροτερα τα πραγματα??μηπωςσιγα σιγα "ξεχασουμε" αυτο που πρεπει στην ουσια να γιορταζουμε και να τιμαμε?ενταξει δεν λεω δεν ειναι οι παρελασεις αυτες που θα μας το θυμιζουν, αλλα μηπως βοηθανε και αυτες στο να το διατηρουμε εστω??ειληκρινα δεν ξερω!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Billaras199

Νεοφερμένος

Ο Billaras199 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2 μηνύματα.
Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Υφυπουργός Ιωάννης Πανάρετος



Μαθητική παρέλαση: Μια αντιπαιδαγωγική διαδικασία

15 / 11 / 2010 28η Οκτωβρίου 2010. Η καθιερωμένη μαθητική παρέλαση πραγματοποιήθηκε και εφέτος στα πλαίσια των εορτασμών της εθνικής επετείου. Είχε – όπως πάντα – επιτυχία, εκφράστηκαν οι καθιερωμένες διθυραμβικές κρίσεις και δόθηκαν τα απαραίτητα συγχαρητήρια των παραγόντων του πολιτικού συστήματος στους μαθητές. Φυσικά γέμισαν τα δελτία ειδήσεων, τα blogs στο διαδίκτυο και οι εφημερίδες με ρεπορτάζ από την παρέλαση και κυρίως από τα παρατράγουδα που σημειώθηκαν σε διάφορες περιοχές, το προσφιλές ζήτημα των αλλοδαπών άριστων μαθητών σημαιοφόρων και βέβαια με φωτογραφίες και κουτσομπολιά για την εμφάνιση των μαθητών και μαθητριών σε στιλ παρέλασης μόδας κ.λ.π.
Κατόπιν εορτής λοιπόν, με τον αποδεκτό κίνδυνο να χαρακτηρισθώ από κάποιους ότι είμαι αιθεροβάμων, θα επιχειρήσω να παρουσιάσω την θέση μου ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΛΑΣΕΩΝ στις εθνικές επετείους, άποψη που έχει ξανά εκφραστεί αλλά χωρίς ίσως επαρκή τεκμηρίωση και προβολή. Θα επιθυμούσα φυσικά να ακούσω τον αντίλογο, δηλαδή γιατί πρέπει να πραγματοποιούνται οι μαθητικές παρελάσεις και μάλιστα με τον τρόπο που αυτές διεξάγονται. Ποιους παιδαγωγικούς σκοπούς εξυπηρετούν;
Ας δούμε πότε γίνεται μια παρέλαση. Μια πολυπληθής παρέλαση γίνεται συνήθως στα πλαίσια εορταστικών εκδηλώσεων ενός σπουδαίου γεγονότος (π.χ. εθνικές γιορτές των κρατών σε επετείους ηρωικών γεγονότων ή απελευθέρωσης από κατακτητές) είτε σε εναρκτήριες τελετές μεγάλων αθλητικών γεγονότων μέσα σε στάδια (π.χ. Ολυμπιακοί αγώνες). Οι παρελαύνοντες με την σημαία της χώρας τους είναι και στις δυο παραπάνω περιπτώσεις οι έμμεσα ή άμεσα σχετιζόμενοι με τα γεγονότα. Στρατιώτες στην πρώτη περίπτωση, επιδεικνύοντας την πολεμική ετοιμότητα που είναι απαραίτητη σε περίπτωση εμπλοκής των κρατών σε πόλεμο και αθλητές στη δεύτερη περίπτωση που συμμετέχουν στους αγώνες με την εθνική τους ομάδα, αλλά χωρίς φυσικά να ακολουθούν κάποιο στρατιωτικό κανόνα (βήμα, ακριβή στοίχιση κ.λπ.). Δυστυχώς, σε περιόδους πολέμων ή σε στρατοκρατικά και δικτατορικά καθεστώτα, από τη δεκαετία του ’30, στις στρατιωτικές αυτές παρελάσεις σύρονταν άκομψα και υποχρεωτικά και οι μαθητές των σχολείων, ακόμη και των Δημοτικών, ως οι μέλλοντες στρατιώτες που θα θυσιαστούν στο βωμό της ανθρώπινης αλαζονείας και αβελτηρίας κατά τη διάρκεια πολεμικών επιχειρήσεων. Με το πρόσχημα της δήθεν ανάγκης να αναπτυχθεί στους μαθητές το θρησκευτικό και εθνικό πατριωτικό τους φρόνημα, οι στρατοκράτες εθνικιστές ηγέτες τούς ανάγκαζαν να παραμερίσουν την παιδική τους αθωότητα και να εκπαιδευτούν σε στρατιωτικό βηματισμό, ασκήσεις ακριβείας και αυστηρή πειθαρχία. Οι μικροί μαθητές υφίσταντο ένα πνευματικό και ψυχικό βιασμό που αργότερα θα τους έκανε ήρωες ή εγκληματίες, αν και οι έννοιες αυτές στον πόλεμο έχουν ασαφή όρια μεταξύ τους· οι ήρωες για τους ομοεθνείς είναι εγκληματίες για τους αντιπάλους, όπως τόσο καλά απεικονίζονται στα σχολικά βιβλία της ιστορίας, ασχέτως αν ο πόλεμος γίνεται για υπεράσπιση ή για κατάκτηση εδαφών.
Είμαστε όμως πια σήμερα στον 21ο αιώνα. Ας δούμε λοιπόν τι εξυπηρετεί σήμερα η μαθητική παρέλαση στη σύγχρονη Ελλάδα, σε καιρό ειρήνης και αν οι συμβολισμοί της και ο τρόπος που υλοποιείται (ορισμός σημαιοφόρων, παραστατών, επιλογή μαθητών, συμπεριφορά και εμφάνιση μαθητών κ.λπ.), μπροστά σε πολιτικές, εκκλησιαστικές, στρατιωτικές και εκπαιδευτικές αρχές, έχει πια κάποιο νόημα, κάποια αξία. Ή αν αντίθετα ΔΕΝ πρέπει να έχει νόημα, αξία και λόγο ύπαρξης ως μέρος της σχολικής ζωής.
Αρχικά, θα παραπέμψω στις σχετικές εγκυκλίους και νόμους που αναφέρονται στις παρελάσεις των μαθητών (εγκύκλιος Γ2/117509/20-10-2004 ΥΠ.Ε.Π.Θ., Γ2/61722/01-06-2002, Γ1/678/19-07-2001, Γ4/283/20-03-2001, Γ1/219/13-03-2001, Γ4/193/06-03-2000, Γ4/150/24-02-2000, Φ.Ε.Κ. 713/16/76245/30-08-1974 ΥΠ.Ε.Π.Θ. κ.ά. παλιότερες πριν το ‘74).
Διαβάζοντας τα κείμενα των εγκυκλίων, δε μπορώ να συγκρατήσω το ειρωνικό μειδίαμα αλλά και την απογοήτευση που προκαλεί η παντελής έλλειψη παιδαγωγικής ευαισθησίας του νομοθέτη, παρότι αναφέρεται σε μαθητές. Δεν αποτελεί δικαιολογία η χάριν ευκολίας και εμφανής από τη φρασεολογία πιστή αντιγραφή παλιότερων εγκυκλίων (πιστεύω ίσως και προπολεμικών) χωρίς καμιά επεξεργασία και αναίρεση των πεπαλαιωμένων στρατιωτικού τύπου οδηγιών για την «άρτια διεξαγωγή της παρέλασης». Θα παραθέσω χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τις παραπάνω εγκυκλίους για να αποτελέσουν τροφή για τη σκέψη και προβληματισμό. Οι οδηγίες ισχύουν και σήμερα ως έχουν στις παλιότερες εγκυκλίους, που δεν ανανεώθηκαν ούτε καν στη δημοτική γλώσσα και οι νεότερες παραπέμπουν κατευθείαν σ’ αυτές με ελάχιστες αλλαγές. Θαυμάστε λοιπόν …
«Άξιος να κρατήσει την ελληνική σημαία είναι ο καλύτερος σε επίδοση μαθητής …»
«Οι μαθητές που θα μετέχουν στα τμήματα της παρέλασης θα επιλέγονται από τους οικείους καθηγητές Φυσικής Αγωγής από εκείνους τους μαθητές που έχουν άρτια εμφάνιση, παράστημα και ήθος ….»
«Επί κεφαλής των τμημάτων παρελάσεως θα τίθηνται σπουδασταί ή μαθηταί εκ των εχόντων ανάλογον παράστημα ή εμφάνισιν…»
«Η εμφάνιση των μαθητών στην παρέλαση θα πρέπει να είναι αξιοπρεπής και κόσμια…»
«Τα άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ) θα συμμετέχουν εφόσον το επιθυμούν τα ίδια και οι γονείς τους και με τη σύμφωνη γνώμη του συλλόγου των διδασκόντων ….»
«Τα σχολεία Ιδιωτικής και Δημόσιας Β/θμιας Εκπ/σης συμμετέχουν υποχρεωτικά στις παρελάσεις …»
«Επισημαίνεται ότι η επιλογή σημαιοφόρων κ.λπ. γίνεται από το σύλλογο διδασκόντων, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις κείμενες διατάξεις, τις οποίες καμιά απόφαση του συλλόγου διδασκόντων δεν μπορεί να ακυρώνει και να αντιστρατεύεται, ανεξάρτητα από προσωπικές απόψεις σχετικές με το θέμα …»
«Κατά την παρέλασιν: ….
- Ζωηρά και ταυτόχρονος στροφή κεφαλής δεξιά προς το τιμώμενον πρόσωπον
- Παράστημα ευθυτενές.
- Βηματισμός ελεύθερος και φυσικός.
- Ζωηρά αιώρησις των χειρών (άκρα χείρ ελαφρώς τεταμένη με δακτύλους αβιάστως ηνωμένους ).
- Στοίχισις και ζύγισις απόλυτοι.
- Τήρησις κανονικών αποστάσεων – διαστημάτων μεταξύ εξάδων η τετράδων και στοίχων
- 100-120 βήματα ανά λεπτόν»
«Ιδιαιτέρως εφιστώμεν την προσοχήν του έχοντος το γενικόν πρόσταγμα εκπαιδευτικού, των βοηθών αυτού και των υπευθύνων καθηγητών Σωματικής Αγωγής επί της επιτηρήσεως των μαθητών ιδία εις τους χώρους αναμονής δια την κοσμίαν και άψογον εμφάνισιν και συμπεριφοράν αυτών… και επί της επιμελημένης εμφανίσεως απάντων των μετεχόντων εις τα τμήματα σπουδαστών μαθητών (κουρά κόμης και παραγναθίδων κανονική κ.λπ.) ….»
Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς; Ας ξεκινήσουμε με τη διαδικασία επιλογής σημαιοφόρων και παραστατών στη μαθητική παρέλαση που παραμένει ίδια για δεκαετίες.
«Άξιος να κρατήσει την ελληνική σημαία είναι ο καλύτερος σε επίδοση μαθητής …»
Είναι εξαιρετικά σημαντικό για τη συζήτησή μας να τονίσουμε τη διαφορά της μορφωτικής διαδικασίας με τα τωρινά παιδαγωγικά δεδομένα και παλιότερα. Τη σημερινή εποχή η Παιδαγωγική Επιστήμη έχει αναπτυχθεί σε μεγαλύτερο βαθμό από ποτέ και συμβάλλει στη δόμηση ενός σχολείου που, πέρα από την απλή παροχή γνώσεων που ήταν ο κανόνας στο παρελθόν, έχει πρωτεύοντα ρόλο στη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας των νέων ανθρώπων και μέσα από τις πολυποίκιλες παιδαγωγικές δραστηριότητες στοχεύει στην ανάπτυξη σ’ αυτούς σημαντικές ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΑΡΕΤΕΣ, ανάμεσα στις οποίες είναι φυσικά η αγάπη προς την πατρίδα, η αίσθηση του καθήκοντος, η ηθική εναντίωση σε παραβατικές πράξεις και αντικοινωνικές συμπεριφορές, η εκτίμηση της ανθρώπινης ζωής ως μέγιστο αγαθό, η δικαιοσύνη, η υπευθυνότητα, ο αλτρουισμός, η εντιμότητα και η διάθεση προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο. Όπως μπορεί να καταλάβει κανείς πλέον, το ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ είναι ένα κλάσμα της συνολικής μόρφωσης που λαμβάνει ο μαθητής και βέβαια ΑΥΤΟ είναι που ΒΑΘΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ.
Ας δούμε όμως το προεξάρχον ζήτημα της ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΟΡΙΣΜΟΥ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΩΝ και ΠΑΡΑΣΤΑΤΩΝ με βάση ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΣΗ στα ΜΑΘΗΜΑΤΑ. Οι εγκύκλιοι εδώ και δεκαετίες μας λένε ότι οι «ΑΞΙΟΙ» να σηκώνουν τη σημαία ή να είναι παραστάτες είναι οι καλύτεροι μαθητές σε επίδοση. Όμως η απλή λογική θα έλεγε ότι δεδομένου ότι η παρέλαση γίνεται για να τιμήσει ένα εθνικό γεγονός όπου εξαίρεται η γενναιότητα, ο ηρωισμός και ο πατριωτισμός στα πλαίσια ενός εθνικοαπελευθερωτικού πολέμου, ο σημαιοφόρος και οι παραστάτες θα πρέπει να είναι όποιοι έχουν αναπτύξει στο μέγιστο βαθμό τις προαναφερθείσες αρετές που όμως, όπως αναλύθηκε αμέσως παραπάνω, σε καμία περίπτωση δεν αποδεικνύεται με τη επίδοση στα μαθήματα, στο γνωστικό δηλαδή κομμάτι της εκπαίδευσης. Αντίθετα, ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ στο εκπαιδευτικό μας σύστημα υποτίθεται ότι έχουν ενστερνισθεί τις παραπάνω αξίες ή τουλάχιστον είχαν τις ευκαιρίες και τη δυνατότητα να το κάνουν. Τι θα πούμε σε ένα μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες, ότι λόγω του προβλήματός του είναι ανάξιος να φέρει τη σημαία; Ότι πρέπει να είναι πάντοτε ουραγός; Έτσι θα τον βοηθήσουμε παιδαγωγικά να ανεβάσει την αυτοεκτίμησή του και να βελτιωθεί; Τι θα πούμε σε ένα μαθητή που εργάζεται για να ζήσει και δεν έχει την πολυτέλεια του χρόνου μελέτης που χρειάζεται για να πάρει καλούς βαθμούς; Κι αυτός ανάξιος να φέρει τη σημαία; Κι αυτός είναι λιγότερο πατριώτης; Μπροστά λοιπόν στον παραλογισμό του γνωστικού κριτηρίου για την εκτίμηση του πατριωτισμού, γιατί εκεί παραπέμπει ευθέως η ανύψωση της σημαίας από το μαθητή με τους καλύτερους βαθμούς, θα αντιτάξω ηχηρώς ότι ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΙ ΝΑ ΣΗΚΩΣΟΥΝ ΤΗ ΣΗΜΑΙΑ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΝ ΕΜΕΙΝΑΝ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΑΞΗ ΛΟΓΩ ΚΑΚΗΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ. Αν και ΕΝΑ μόνο μαθητή το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν θεωρεί άξιο, αυτό είναι ένδειξη αποτυχίας όλης της παιδαγωγικής διαδικασίας.
«Επισημαίνεται ότι η επιλογή σημαιοφόρων κ.λπ. γίνεται από το σύλλογο διδασκόντων, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις κείμενες διατάξεις, τις οποίες καμιά απόφαση του συλλόγου διδασκόντων δεν μπορεί να ακυρώνει και να αντιστρατεύεται, ανεξάρτητα από προσωπικές απόψεις σχετικές με το θέμα …»
Οι εγκύκλιοι διασφαλίζουν σαφώς ότι προσωπικές απόψεις όπως οι παραπάνω που «αντιστρατεύονται τις κείμενες διατάξεις» δεν επιτρέπεται να εκφραστούν και να επηρεάσουν την επιλογή των «άξιων» ακόμη και αν είναι απόψεις και ενός ολόκληρου συλλόγου διδασκόντων. Μάλιστα. Αλλιώς τι θα συμβεί; Ας βγει μια διευκρινιστική εγκύκλιος παρακαλώ για τις συνέπειες που θα έχει όλος ο σύλλογος διδασκόντων αν παραβεί τις εγκυκλίους και ορίσει σημαιοφόρο με άλλα κριτήρια, παιδαγωγικά αυτή τη φορά.
Και αν η παραπάνω μεροληπτική διάκριση υπέρ των καλύτερων σε απόδοση μαθητών μάς ενοχλεί ως εκπαιδευτικούς, τι να πει κανείς για τη χειρότερης μορφής διάκριση, την καθαρά ρατσιστική ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ που εισάγεται με τις εγκυκλίους περί επιλογής των μαθητών που επιτρέπεται να παρελάσουν.
«Οι μαθητές που θα μετέχουν στα τμήματα της παρέλασης θα επιλέγονται από τους οικείους καθηγητές Φυσικής Αγωγής από εκείνους τους μαθητές που έχουν άρτια εμφάνιση, παράστημα και ήθος ….
Επί κεφαλής των τμημάτων παρελάσεως θα τίθηνται σπουδασταί ή μαθηταί εκ των εχόντων ανάλογον παράστημα ή εμφάνισιν…»
Οι καθηγητές λοιπόν Φυσικής Αγωγής γίνονται υποχρεωτικά κριτές σε ένα show όπου καλύτερος είναι ο ψηλότερος (παράστημα), υγιής, αρτιμελής, χωρίς περιττά ίσως κιλά (άρτια εμφάνιση), λες και πρέπει να ετοιμάσουμε άμεσα ένα σώμα πεζοναυτών για να αναλάβει αποστολή ή ίσως να ανοίξουμε ένα πρακτορείο μοντέλων για πασαρέλα. Και από αυτούς οι ψηλότεροι και εμφανισιακά καλύτεροι, φυσικά θα ηγηθούν, θα κρύβουν τους άλλους, τους πιο κοντούς, τους δεύτερους. Και όσοι δεν επιλεγούν, οι πιο κοντοί μαθητές, οι μη «άρτιοι», οι λιγότερο «εμφανίσιμοι», θα νιώσουν εντονότερη τη διαφορά τους από τους» άρτιους», θα στενοχωρηθούν περισσότερο, θα επηρεαστεί άσχημα ο ψυχισμός τους και φυσικά θα αντιδράσουν με ποικίλους τρόπους, κάποτε απρόβλεπτους και οδυνηρούς. Ποιος θα είναι δίπλα τους τότε από τους συντάκτες των εγκυκλίων να τους βοηθήσει; Κύριοι νομοθέτες, πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι η πένα σας επηρεάζει ευαίσθητες εφηβικές ψυχές και πρέπει ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ αντί να τις διατηρεί και να τις ενισχύει.
Επίσης οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής κατά τις εγκυκλίους θα πρέπει να γίνουν δικαστές για να κρίνουν το ήθος των μαθητών και να προωθήσουν τους «καλούς» και «ηθικούς». Αυτοί αξίζουν να επιδειχθούν στην παρέλαση. Και συχνά οι συμμετέχοντες θα ανταμειφθούν, πέρα από το χειροκρότημα και με καλύτερους βαθμούς και ίσως χαριστούν και κάποιες απουσίες. Με ποια κριτήρια θα αποκλείσουν τους «κακούς» και τους «ανήθικους» δεν αναφέρουν οι εγκύκλιοι. Να υποθέσουμε ότι ο μαθητής που «έφαγε» μια αποβολή είναι ανάξιος για να παρελάσει και θα μείνει απ’ έξω, όπως και ο μαθητής που συνελήφθη να καπνίζει ή που έκανε κοπάνα; Αυτούς τους μαθητές μας θα στιγματίσουμε, τιμωρώντας τους που με την εφηβική ζωηρότητα και απερισκεψία τους υπερέβησαν κάποτε τα εσκαμμένα; Δεν έχουμε παιδαγωγικούς τρόπους να τους βοηθήσουμε χωρίς να υποστούν την ψυχολογική βία του αποκλεισμού;
Όλα τα παραπάνω συνέβαιναν ασφαλώς επί δεκαετίες με δυσμενείς ψυχολογικές επιπτώσεις στις ευαίσθητες εφηβικές ψυχές. ΕΥΤΥΧΩΣ σήμερα οι συνάδελφοι στις περισσότερες περιπτώσεις δεν εφαρμόζουν ευλαβικά τις παραπάνω εντολές αλλά παρεμβαίνουν για να διορθώσουν στην πράξη τα ατοπήματα του νομοθέτη και πλέον έχει επικρατήσει να συμμετέχουν στις παρελάσεις όσοι μαθητές θέλουν χωρίς αποκλεισμούς. Όμως υπάρχουν και οι τυπολάτρες που εφαρμόζουν και σήμερα πιστά τους κανονισμούς, οπότε επείγει να αλλάξει η νομοθεσία τώρα, χτες, έχει ήδη αργήσει πολύ.
«Τα άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ) θα συμμετέχουν εφόσον το επιθυμούν τα ίδια και οι γονείς τους και με τη σύμφωνη γνώμη του συλλόγου των διδασκόντων …»
Οι διακρίσεις συνεχίζονται. Νους υγιής εν σώματι υγιεί. Και πώς θα απολογηθούμε ως κοινωνία απέναντι σε όσους δεν είναι υγιείς; Απέναντι στα άτομα με αναπηρίες; Και ας είναι και μαθητές ακόμη. Αυτοί λοιπόν, πρέπει να είναι στα πεζοδρόμια να χειροκροτούν τους υγιείς; Ή μήπως έχει κανείς αυταπάτες και πιστεύει ότι ένα άτομο με αναπηρία θα δηλώσει συμμετοχή και θα παρελάσει με ίσους όρους; Διαβάζουμε στις εγκυκλίους …
«- Παράστημα ευθυτενές.
- Βηματισμός ελεύθερος και φυσικός.
- Ζωηρά αιώρησις των χειρών (άκρα χείρ ελαφρώς τεταμένη με δακτύλους αβιάστως ηνωμένους ).
- 100-120 βήματα ανά λεπτόν…»
Και αν ο μαθητής μας έχει κινητικά προβλήματα και καθυστερεί το βηματισμό; Αν δεν μπορεί να κρατήσει το «παράστημα ευθυτενές» ή να «αιωρήσει ζωηρά τας χείρας»; Δεν θα ενοχληθούν τα πλήθη στα πεζοδρόμια, ίσως και οι παρελαύνοντες που θα βιάζονται να πάνε στην καφετέρια να κομπάσουν για την «αρτιότητά τους» και την άψογη εμφάνισή τους; Αλλά και αν κάποτε συμβεί κάποιος άξιος μαθητής με αναπηρία να θελήσει να κάνει την υπέρβαση και να παρελάσει, πρέπει να συγκληθεί ο σύλλογος των διδασκόντων για να το επιτρέψει; Απίστευτο. ΟΙ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ ΛΟΙΠΟΝ ΕΥΝΟΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΕΠΙΠΕΔΑ και είναι ο βασικός λόγος που διαφωνώ με την πραγματοποίησή τους.
«Τα σχολεία Ιδιωτικής και Δημόσιας Β/θμιας Εκπ/σης συμμετέχουν υποχρεωτικά στις παρελάσεις …»
Και αν κανείς μαθητής δε επιθυμεί να παρελάσει; Πώς τότε το σχολείο θα συμμετάσχει; Δεν έχει συμβεί ποτέ; Και αν συμβεί, πώς θα υποχρεωθούν οι μαθητές; Με απειλές ποινών ή με υποσχέσεις παράτυπων αμοιβών; Και αν ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής διαφωνεί στο να παραστήσει το λοχία σε νεοσυλλέκτους στρατιώτες; Θα του επιβληθεί πειθαρχική ποινή; Για να εκπαιδεύσει σε στρατιωτικό βηματισμό τους μαθητές διορίστηκε στην Εκπαίδευση ή μήπως για να τους βοηθήσει να αναπτύξουν μέσα από ποικίλες αθλητικές δραστηριότητες αρμονικά τις σωματικές, ψυχικές και πνευματικές τους δυνάμεις και να διαμορφώσουν για όλη τους τη ζωή θετική στάση απέναντι στην άσκηση και στην υγιεινό τρόπο ζωής; Πώς αυτοί οι στόχοι εξυπηρετούνται στο ελάχιστο με τις στρατιωτικού τύπου ασκήσεις της παρέλασης;
Ομολογώ ότι δεν διάβασα εξονυχιστικά όλες τις εγκυκλίους και σίγουρα υπάρχουν και άλλα σημεία άξια να σχολιασθούν. Γι αυτό επιζητώ το διάλογο. Για να αναζητήσω και κάποια πιθανά παιδαγωγικώς ορθά στοιχεία των παρελάσεων. Θα χαρώ να τα βρω – αν και αμφιβάλλω – διότι είναι σίγουρο ότι οι μαθητικές παρελάσεις θα γίνονται κανονικά για πολλές δεκαετίες. Τουλάχιστον θα ήταν ευχής έργο να αλλάξει ο τρόπος διεξαγωγής τους ώστε να μην έχουν τόσο δυσμενείς ψυχολογικές επιπτώσεις σε ομάδες μαθητών μας. Να μη συμβάλλουν ώστε κάποιοι μαθητές να νιώθουν μειονεκτικά έναντι άλλων συμμαθητών τους και ότι η Πολιτεία δεν τους θεωρεί πανάξιους να φέρουν τα σύμβολα.
Θα πρέπει εμπράκτως οι νομοθέτες να δείχνουν ότι αντιμετωπίζονται όλοι οι μαθητές μας με τον ίδιο τρόπο, με την ίδια ευαισθησία, με την ίδια αγάπη, εκτίμηση και σεβασμό, που όμως δεν συμβαίνει στις μαθητικές παρελάσεις. Θα πρέπει να γίνει ευρεία αναθεώρηση των πεπαλαιωμένων σχετικών νόμων και εγκυκλίων και μάλιστα άμεσα για να μπορεί η μαθητική παρέλαση, εφόσον εξακολουθήσει να πραγματοποιείται σε εθνικές επετείους, να μην παραπέμπει τουλάχιστον σε παρωδία παραστρατιωτικής εκδήλωσης αλλά σε μια απλή διαδικασία απόδοσης τιμών από τους μαθητές. Θα πρέπει να υπάρχει ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ μαθητών, χωρίς αποκλεισμούς, να γίνεται με χαλαρή διάταξη χωρίς στρατιωτική στοίχιση, παραγγέλματα και βηματισμό, με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΗ ΣΗΜΑΙΑ κατά τη διάρκεια της παρέλασης και να καταλήγει με απόθεση λουλουδιών σε μνημεία και τόπους θυσίας. Ακόμη καλύτερα είναι κατά τη μέρα αυτή αντί παρέλασης να γίνεται οργανωμένη ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ του σχολείου σε ιστορικούς χώρους ή σε χώρους όπου θα γίνονται σχετικές με το τιμώμενο γεγονός εκδηλώσεις, ομιλίες κ.λπ. Η εκπαιδευτική επίσκεψη θα ωφελεί πολλαπλώς τους μαθητές, θα διατηρεί την ιστορική μνήμη των γεγονότων και θα αποτελεί μια ευχάριστη και ουσιαστική σχολική δραστηριότητα μεγάλης παιδαγωγικής αξίας.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας
Με εκτίμηση
Γεώργιος Στάμος, Εκπαιδευτικός ΠΕ14.01, 1ο ΕΠΑ.Λ. Άνω Λιοσίων, g.stamos@yahoo.com , https://gst2008.blogspot.com/

δηλαδη ειναι υποχρεοτικο η οχι γιατι δεν καταλαβα????
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Nα πω τη συνέχεια της ιστορίας μου?
Χθες Δευτέρα, μόλις χτύπησε 3η ώρα, έρχεται η γυμνάστρια στον όροφο της Γ. Ακολούθησε ο παρακάτω διάλογος:

- ΓΥΜΝΑΣΤΡΙΑ: Φρρρρρρ!!!!! ΤΩΡΑ θα κάνουμε πρόβα για την παρέλαση.

- ΜΑΘΗΤΕΣ: Κυρία, επειδή τώρα έχουμε κατεύθυνση, μπορούμε να κάνουμε πρόβα την άλλη ώρα που έχουμε γενική?

- ΓΥΜΝΑΣΤΡΙΑ: Όχι! Σήμερα έχω 3ωρο και δεν σκοπεύω να μείνω στο σχολείο παραπάνω!

- ΜΑΘΗΤΕΣ: Ελάτε κυρία, μη χάσουμε την κατεύθυνση. Καθήστε σας παρακαλούμε μια ώρα παραπάνω.
- ΓΥΜΝΑΣΤΡΙΑ: Δεν τρελάθηκα! Έρχεται η κόρη μου και πρέπει να πάω στη λαϊκή και να μαγειρέψω.
- ΜΑΘΗΤΕΣ: Δεν πειράζει κυρία, ας φάει μια φορά σουβλάκια.
- ΓΥΜΝΑΣΤΡΙΑ: Μη λέτε βλακείες!! ΤΩΡΑ είπα, θα γίνει η πρόβα!!!
- ΜΑΘΗΤΕΣ: Όχι κυρία, δεν θα χάσουμε την κατεύθυνση.
- ΓΥΜΝΑΣΤΡΙΑ: Θα σας αναφέρω στο διευθυντή και θα τιμωρηθείτε!!!
- ΜΑΘΗΤΕΣ: Ουουουουουουουουου!!!! (ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΜΑΣ: Θα μας κλάσεις...)
- ΓΥΜΝΑΣΤΡΙΑ: fhfiefuhcdnhcpoicnepwb
Κάναμε τα μαθήματα της Δευτέρας κανονικά και δεν την ξαναείδαμε. Σήμερα Τρίτη, μετά τις κατευθύνσεις, μας φώναξε ο γραμμετέας στο γραφείο του διευθυντή: εμένα (είμαι ο από σπόντα σημαιοφόρος), τις 2 παραστάτριες της Γ και μερικά ακόμα παιδιά που ήταν στη χθεσινή συζήτηση. Ήταν εκεί η γυμνάστρια εξαγριωμένη και έλεγε ότι είμαστε θρασείς και ότι αρνηθήκαμε να κάνουμε πρόβα. Εξηγήσαμε στο διευθυντή τι ακριβώς έγινε και του δηλώσαμε ότι το ξέρουμε ότι η παρέλαση δεν είναι υποχρεωτική και ότι μετά από όσα είπε η κυρία γυμνάστρια αρνούμαστε να παρελάσουμε. Ο διευθυντής έδειχνε σαν να είχε καταπιεί ομπρέλα και είπε "Ε, όχι και πρόβα σε ώρα κατεύθυνσης", οπότε η γυμνάστρια άρχισε να φωνάζει και ο διευθυντής μας είπε να πάμε στο μάθημα μας. Φεύγοντας ακούγαμε καυγά μέσα στο γραφείο.

Αύριο μάλλον θα δούμε τη συνέχεια του έργου. Πάντως η απόφαση όλων των παιδιών της Γ είναι να μην πάμε στην παρέλαση μετά από όλα αυτά.

Σήμερα Τετάρτη μας κάλεσε ο διευθυντής στο γραφείο του (σημαιοφόρο, παραστάτριες και όσους της Γ ήταν για την παρέλαση). Η γυμνάστρια ήταν εξαφανισμένη. Ο διευθυντής μας είπε ότι έχουμε απόλυτο δίκιο, μάλωσε την γυμνάστρια και αυτή κάνει την άρρωστη και πήρε 3 μέρες αναρρωτική άδεια. Οι πρόβες σήμερα είπε θα γίνουν με τον άλλο κύριο γυμναστή. Μας είπε ακόμα ότι η παρέλαση δεν είναι υποχρεωτική και θα σεβαστεί την απόφαση μας όποια και αν είναι. Όμως μας παρακάλεσε να το σκεφτούμε ξανά. Θα είναι κρίμα μας είπε να γίνει παρέλαση χωρίς τη Γ λυκείου. Μας έβγαλε ένα μικρό λόγο για αγάπη, αποχαιρετισμό του σχολείου κλπ. Μας άφησε μόνους να το συζητήσουμε. Τελικά αποφασίσαμε ότι μας έπεισε (ή μάλλον μας έριξε) και του είπαμε ότι Ο.Κ. Μας αγκάλιασε και μας φίλησε και τον είδαμε δακρυσμένο. Έτσι τελικά θα περελάσω για τελευταία φορά. (Αλήθεια, στα πανεπιστήμια κάνουν παρέλαση?)
Παρόλα αυτά πιστεύω ότι οι μαθητικές παρελάσεις δεν θα έπρεπε να υπάρχουν. Συμμετέχω νοιώθοντας απλά ότι είναι μια γιορτή και ένας μικρός χαβαλές.

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pop corn

Πολύ δραστήριο μέλος

Η pop corn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,161 μηνύματα.
...Μας αγκάλιασε και μας φίλησε και τον είδαμε δακρυσμένο....
Μωρέ πάθος για την παρέλαση ο διευθυντής...! :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,092 μηνύματα.
Κατά δεν επιθυμώ να τιμήσω "ήρωες" που εξαιτίας των αποφάσεων τους έχασαν άδικα την ζωή τους πολύ άμαχος πληθυσμός.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Vasilina93

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Βασιλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 395 μηνύματα.
Κατά δεν επιθυμώ να τιμήσω "ήρωες" που εξαιτίας των αποφάσεων τους έχασαν άδικα την ζωή τους πολύ άμαχος πληθυσμός.

To -1 από εμένα και δεν χρειάζεται καν να σχολιάσω το γιατί!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nikolas365

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 170 μηνύματα.
Παρελάσεις...μεγάλο θέμα συζήτησης στις μαθητικές κοινότητες ή αλλιώς στα μαθητικά πηγαδάκια.
Η αποψη μου ΑΡΝΗΤΙΚΗ. Έχει πλέον χαθεί το νόημα των παρελάσεων τα παιδιά δεν ξέρουν γιατι κάνουν παρέλαση. Αν τους ρωτήσεις λένε χαρακτηριστικά<<μα για να χασω μάθημα φυσικά>>.Αυτός είναι ο σκοπός των παρελάσεων; να χάσω μάθημα;;;; Για να μη σχολιάσω το θέμα των παιδιών που δεν είναι Έλληνες και για το αν πρέπει ή δεν πρέπει να κάνουν παρέλαση και δη να είναι σημαιοφόροι και παραστάτες...
Υπάρχει κάποια εγκύκλιος για τις παρελάσεις;π.χ.: αν είναι υποχρεωτικές, ποιοι μπορούν να κάνουν κτλ...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Μωρέ πάθος για την παρέλαση ο διευθυντής...!
Επειδή τον ξέρουμε πολύ καλά, είναι σίγουρο ότι το "πάθος" του δεν είναι πατριωτικό, εθνικιστικό κλπ. Μάλιστα, πολλές φορές έχει μιλήσει εναντίον των παρελάσεων και των θρησκευτικών. Αυτό που τον ενδιαφέρει είναι το σχολείο και μάλιστα η σωστή λειτουργία του αλλά και η εικόνα που βγαίνει έξω στην τοπική κοινωνία του δήμου. Είναι πολλά χρονια διευθυντής στο λύκειο μας και έχει κάνει πολλά για το σχολείο. Λένε ότι τα πρώτα χρόνια πήγαινε μόνος του τα βράδια και έβαφε τις αίθουσες. Είναι αυστηρός διευθυντής, αλλά δίκαιος. Ειδικά στους καθηγητές είναι πολύ αυστηρός. Έχει βάλει πολλά πράγματα σε τάξη. Όταν έγινε διευθυντής, τα 3 σχολεία του συγκροτήματος είχαν τον ίδιο αριθμό παιδιών και τώρα το δικό μας έχει 400 και τα άλλα από 150 και τα συγχωνεύουν. Για την παρέλαση, το πάθος του ήταν να μην εκτεθεί το σχολείο, καθώς δεν μπορούσε να δεχθεί να μην συμμετέχει στην παρέλαση η Γ λυκείου.

Κατά δεν επιθυμώ να τιμήσω "ήρωες" που εξαιτίας των αποφάσεων τους έχασαν άδικα την ζωή τους πολύ άμαχος πληθυσμός.
Αν σκέφτονταν όλοι έτσι, καμία επανάσταση και καμία αλλαγή δεν θα είχε γίνει ποτέ.

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top