Μαθητικές Καταλήψεις

Poirot

Διάσημο μέλος

Ο τ. Aspiring Lawyer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 2,567 μηνύματα.
@klean καλησπέρα, χαίρομαι που υπάρχει ανταπόκριση!

Θα επαναλάβω το unpopular opinion ότι το "σχήμα της τυρόπιτας" είναι ένα πολύ σοβαρό αίτημα. Και μιλάω πολύ σοβαρά. Όχι για το περιτύλιγμά του, αλλά για την ουσία που κρύβεται από πίσω.
Θα ήθελα να ακούσω κάτι παραπάνω σχετικά με αυτό, αν δε βαριέσαι! Θέλω να καταλάβω τι εννοείς.

Για αυτό υπάρχει η γενική συνέλευση. Το ότι παίρνονται πάντως αυθαίρετες αποφάσεις είναι αλήθεια και είναι δείγμα του ότι δεν έχει γίνει καμία σοβαρή προσπάθεια μόρφωσης των παιδιών περί πολιτείας και δημοκρατίας.
Ακριβώς· και η υποβάθμιση μαθημάτων όπως η Κ.Π.Α., η Πολιτική Παιδεία που θεωρούνται η ώρα του παιδιού ενώ θα έπρεπε να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε αυτά. Τα θεωρώ από τα σημαντικότερα μαθήματα για τη διαμόρφωση των αυριανών πολιτών. Πάντως προς το παρόν οι γενικές συνελεύσεις είναι για κλάματα.

Σωστή η οπτική σου. Πιστεύεις ότι καταγγέλοντας τις ενέργειες των παιδιών ωστόσο μαθαίνουν κάτι χρήσιμο σαν αυτό;
Κοίτα, το ελληνικό σχολείο έχει άπειρα προβλήματα για τα οποία αξίζει να υπάρχουν διαμαρτυρίες. Διαφωνώ με τον συγκεκριμένο τρόπο, είναι παράνομος και πέραν αυτού καλλιεργείται μια αντίληψη ότι μπορεί ο καθένας να καταστρατηγεί τον νόμο και να μην έρχεται αντιμέτωπος με τις επακόλουθες συνέπειες. Έτσι δημιουργούνται οι αυριανοί ενήλικες οι οποίοι θα έχουν γαλουχηθεί με τις αντιλήψεις αυτές. Και πάλι στην Πολιτική Παιδεία γυρνάμε και στις πολιτικές - κοινωνικές επιστήμες εν γένει που δε διδάσκονται επαρκώς.

Οι καταλήψεις πρέπει να ιδωθούν ως παθογένεια όπως είπες, αλλά προερχόμενες από το σύστημα. Δε μπορεί να βάλλουμε κατά των παιδιών είτε έχουν σωστά αιτήματα είτε όχι. Διότι ακόμα και μάθημα να θέλουν να χάσουν, ακόμα και αντιδημοκρατικές αποφάσεις να παίρνουν, είναι από μόνα τους αυτά δείγματα των παθογενειών και αιτήματα για αλλαγή. Για να γίνει το σχολείο ένα μέρος που δε θα βαριούνται, δε θα σιχαίνονται και δε θα ψάχνουν ευφάνταστα αιτήματα για να μη κάνουν μάθημα. Αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά όταν μιλάμε για τα σχολεία, θα πρέπει να βλέπουμε τη διαδικασία αυτή παιδευτικά και όχι καταγγελτικά.
Τα παιδιά δε φταίνε σε τίποτα.
Συμφωνούμε κατ' αρχήν. Όλο αυτό οφείλεται σε νοσηρά φαινόμενα που έρχονται από το παρελθόν, σε χρόνια προβλήματα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος - που όσες καταλήψεις και να γίνονται, παραμένουν άλυτα! Από εκεί και πέρα όταν μιλάμε για μαθητές Γ' Λυκείου, μιλάμε για μαθητές που έχουν το δικαίωμα της ψήφου και δεν μπορούμε να τους απαλλάξουμε ολοκληρωτικά από κάθε ευθύνη. Σίγουρα όμως τα βαθύτερα αίτια των καταλήψεων είναι αυτά που προαναφέρθηκαν. Απλά προσωπικά, είμαι εντελώς αντίθετος με τον εν λόγω τρόπο διαμαρτυρίας. Πιστεύω πως στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου μπορούμε να τα αντιληφθούμε αυτά.
 

Guest 190013

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Όσον αφορά το αίτημα της τυρόπιτας πρακτικά το εξήγησα από κάτω, από πίσω του κρύβει μια απέχθεια και αποξένωση των παιδιών από το σχολείο που είναι το κυριότερο αίτημά τους, έστω και ακούσιο. Αυτό πρέπει να δούμε αντί να στρεφόμαστε εναντίον τους που το μόνο που κάνουν είναι να αντιδρούν (όπως μπορούν) σε μια νοσηρή κατάσταση. Λες ξανά και ξανά ότι είσαι αντίθετος, έχει κάποιο αποτέλεσμα αυτό; Όλοι οι υπεύθυνοι που πέρασαν κατάφεραν κάτι με τον καταγγελτικό λόγο; Βελτιώθηκε κάτι; Άλλαξε καμιά συνείδηση; Τίποτα δεν άλλαξε, γι' αυτό λέω πως καλά θα ήταν να το δούμε λίγο αλλιώς και όχι απλά να το παίζουμε τιμητές των νόμων απέναντι σε παιδιά. Το σχολείο είναι μια μοναδική ευκαιρία να βγει κάτι καλό μέσα από αυτό.
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Εγώ αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι με τις μαθητικές καταλήψεις βολεύονται σχεδόν οι πάντες. Οι αδιάφοροι μαθητές πανηγυρίζουν, οι καθηγητές δεν δουλεύουν και οι καλοί μαθητές που πάνε φροντιστήριο (οι οποίοι ίσως εκδηλώνουν τη δυσαρέσκεια τους αλλά δεν την εννοούν πραγματικά) έχουν περισσότερο χρόνο να διαβάσουν για το φροντιστήριο. Οι καλοί μαθητές που δεν πάνε φροντιστήριο αλλά ενδεχομένως και κάποιοι λίγοι καθηγητές είναι οι μόνοι που διαφωνούν. Όμως αυτοί είναι μειοψηφία και γι' αυτό είναι αδύνατη η επίλυση του προβλήματος αυτού.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top