Καταλήψεις σε σχολεία για την Συμφωνία των Πρεσπών

paskmak

Well-known member

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών , Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 839 μηνύματα.
1.Μα καλά δεν εντρέπεσαι να τους πιάνεις στο στόμα σου; Τί θέλεις να μου πεις ότι πολεμούσαν για να λένε οι απόγονοί τους ότι η Γιουγκοσλαβία εμπερικλείει ελληνικότητα και οι Μακεδόνες μιλούσαν τα βουλγάρικα γιατί ήταν η μητρική τους; :sick:
2. Ναι και να δεις και πόσα ακόμα θα αφομοιώσει... Που ξέρεις μπορεί μια μέρα να έχουμε ανατολικά νησιά Αιγαίου που θα μιλάνε τα αιγιάτικα που θα είναι μία διάλεκτος των τούρκικων. Στην νότια Κρήτη θα μιλάνε αραβικά και θα περικλείει και το βόρειο κομμάτι της Αφρικής. Δεν το ξέρεις οι πιο μελαμψοί που κατοικούν εκεί πέρα είναι απόγονοι του Μινωικού πολιτισμού;
3. Δεν μπορείς να απ-αξιώσεις κάτι που δεν έχει αξία. Είναι σχήμα οξύμωρον.

1. Το ότι αποδέχονταν ως Μακεδόνες τους σλαβοφωνους εντός της ευρύτερης περιοχής της Μακεδονίας και ότι ονόμαζαν την γλωσσα τους μακεδονική. Τίποτε αλλο.

2. Δεν υπάρχουν καθαρα έθνη.

3. Οι σοβαροί γλωσσολόγοι, θεωρούν την σύγχρονη μακεδονική σλαβική διάλεκτο , η οποία δεν έχει σχεση με την αρχαία, κατανοητόν;
 

akikos

Well-known member

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,837 μηνύματα.
Οι πηγές του pasmak μιλάνε από μόνες τους. Στον Μακεδονικό αγώνα ο όρος Μακεδονία, Μακεδονικά, Μακεδόνας αναφέρεται για τη γείτονα χώρα και τη γλώσσα τους που δημιούργησαν ο Κύριλος και ο Μεθόδιος. Γι αυτο έχουν κάθε δικαίωμα να αποκαλούνται έτσι. Δεν είναι ανθέλληνες τόσες χώρες που τους αναγνώρισαν έτσι. Πρέπει να μαστε ευχαριστημένοι που αποδέχθηκαν το Βόρεια πριν το όνομα τους.
 

paskmak

Well-known member

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών , Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 839 μηνύματα.
Οι πηγές του pasmak μιλάνε από μόνες τους. Στον Μακεδονικό αγώνα ο όρος Μακεδονία, Μακεδονικά, Μακεδόνας αναφέρεται για τη γείτονα χώρα και τη γλώσσα τους που δημιούργησαν ο Κύριλος και ο Μεθόδιος. Γι αυτο έχουν κάθε δικαίωμα να αποκαλούνται έτσι. Δεν είναι ανθέλληνες τόσες χώρες που τους αναγνώρισαν έτσι. Πρέπει να μαστε ευχαριστημένοι που αποδέχθηκαν το Βόρεια πριν το όνομα τους.

Όχι μονο την γείτονα, αλλά και τους κατοίκους (και ειδικά τους σλαβογλωσσους , που υπήρχαν σε μεγάλο αριθμό) του μετέπειτα ελληνικού τμήματος της Μακεδονίας.
 

konstantinantia

Active member

Η konstantinantia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 321 μηνύματα.
Γιατί αυτοκαθίστασθε μωροί; Τί ανὀητα είναι αυτά με την Μακεδονία και τη μακεδονική γλώσσα που μου λέτε; Ναι, κατοικούν σε μέρη που άνηκαν πριν αιώνες στην Μακεδονία, αλλά δεν μπορούν να προσεταιριστούν συνειδησιακά, γλωσσικά και πολιτισμικά αυτά που πρεσβεύει η Μακεδονία! Και οι Τούρκοι σήμερα κατοικούν μέρη της αρχαίας Ιωνίας, τί θα πει;; Ότι έχουν σχέση με την Ελλάδα εκείνης της εποχής και πως θα πρέπει από αύριο αν το θελήσουν να μοιραστούμε το όνομα και ό,τι αυτό φέρει μαζί τους; Και στην Ασία υπάρχουν ευρήματα από τις περιοχές που είχε κατακτήσει κάποτε ο μέγας Αλέξανδρος, τί σημαίνει λοιπόν; Ότι από αύριο το Καζακστάν,το Ιράν, η Ινδία, το Αφγανιστάν και άλλες 20 ξένες (σήμερα) χώρες με αναπτυγμένο δικό τους πολιτισμό, μπορούν να πουν πως έχουν σύνδεση με το μακεδονικό βασίλειο και την μακεδονική γλώσσα!

Ούτε καν ετυμολογικά δεν μπορούν να αποδείξουν την σύνδεση του ονόματος και της γλώσσας με την χώρα τους, πόσω μάλλον ιστορικά. Αν ποτέ το καταφέρουν ξαναμιλάμε με οποιονδήποτε εθνομηδενιστή. Και ούτε οι σλαβόφωνοι χριστιανοί που έγιναν μια αφορμή τότε για τους βαλκανικούς ,θα συμφωνούσαν με αυτά τα ιστορικά εκτρώματα που εξαπολύονται και γίνονται πιστευτά στους ιστορικά αδαείς!

Και το ότι ο Τίτο μετονόμασε το '44 το νότιο κομμάτι της Γιουγκοσλαβίας, την αποκαλούμενη επαρχία του νότιου Βαρδάρη, σε σοσιαλιστική δημοκρατία της <<Μακεδονίας>> και βάπτισε την βουλγάρικη διάλεκτο σε <<μακεδονική>> γλώσσα, ή το ότι μεταγραμματίστηκαν (το '77 αν δεν κάνω λάθος) τα σλάβικα ονόματα των περιοχών για την διεθνή κοινότητα, δεν δίνει σε κανέναν το δικαίωμα του σφετερισμού και της οικειοποίησης της ιστορίας, παρά πείθει μόνο τους ανιστόρητους και τους επιλεκτικά -συμφεροντολογικά ανιστόρητους.

Ελπίζω να ανήκετε στην πρώτη κατηγορία τουλάχιστον.
 

paskmak

Well-known member

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών , Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 839 μηνύματα.
Γιατί αυτοκαθίστασθε μωροί; Τί ανὀητα είναι αυτά με την Μακεδονία και τη μακεδονική γλώσσα που μου λέτε; Ναι, κατοικούν σε μέρη που άνηκαν πριν αιώνες στην Μακεδονία, αλλά δεν μπορούν να προσεταιριστούν συνειδησιακά, γλωσσικά και πολιτισμικά αυτά που πρεσβεύει η Μακεδονία! Και οι Τούρκοι σήμερα κατοικούν μέρη της αρχαίας Ιωνίας, τί θα πει;; Ότι έχουν σχέση με την Ελλάδα εκείνης της εποχής και πως θα πρέπει από αύριο αν το θελήσουν να μοιραστούμε το όνομα και ό,τι αυτό φέρει μαζί τους; Και στην Ασία υπάρχουν ευρήματα από τις περιοχές που είχε κατακτήσει κάποτε ο μέγας Αλέξανδρος, τί σημαίνει λοιπόν; Ότι από αύριο το Καζακστάν,το Ιράν, η Ινδία, το Αφγανιστάν και άλλες 20 ξένες (σήμερα) χώρες με αναπτυγμένο δικό τους πολιτισμό, μπορούν να πουν πως έχουν σύνδεση με το μακεδονικό βασίλειο και την μακεδονική γλώσσα!

Ούτε καν ετυμολογικά δεν μπορούν να αποδείξουν την σύνδεση του ονόματος και της γλώσσας με την χώρα τους, πόσω μάλλον ιστορικά. Αν ποτέ το καταφέρουν ξαναμιλάμε με οποιονδήποτε εθνομηδενιστή. Και ούτε οι σλαβόφωνοι χριστιανοί που έγιναν μια αφορμή τότε για τους βαλκανικούς ,θα συμφωνούσαν με αυτά τα ιστορικά εκτρώματα που εξαπολύονται και γίνονται πιστευτά στους ιστορικά αδαείς!

Και το ότι ο Τίτο μετονόμασε το '44 το νότιο κομμάτι της Γιουγκοσλαβίας, την αποκαλούμενη επαρχία του νότιου Βαρδάρη, σε σοσιαλιστική δημοκρατία της <<Μακεδονίας>> και βάπτισε την βουλγάρικη διάλεκτο σε <<μακεδονική>> γλώσσα, ή το ότι μεταγραμματίστηκαν (το '77 αν δεν κάνω λάθος) τα σλάβικα ονόματα των περιοχών για την διεθνή κοινότητα, δεν δίνει σε κανέναν το δικαίωμα του σφετερισμού και της οικειοποίησης της ιστορίας, παρά πείθει μόνο τους ανιστόρητους και τους επιλεκτικά -συμφεροντολογικά ανιστόρητους.

Ελπίζω να ανήκετε στην πρώτη κατηγορία τουλάχιστον.

Διάβασες προσεκτικά τι γράφω?

Ούτε οι σημερινοί κάτοικοι της ΠΓΔΜ έχουν πολιτισμική σχέση με την αρχαία Μακεδονία, ούτε οι Τούρκοι με τον ελληνικό . αρχαίο πολιτισμό της Ιωνίας. Είναι αφελές να μιλάμε για "ελληνικότητα" της Μακεδονίας, διαγράφοντας επιλεκτικά κομμάτια της ιστορίας που δε μας συμφέρουν( κατακλυσμός των εδαφών απο Σλάβους τον 6ο αιώνα, και αλλαγής σε μεγάλο βαθμό, της εθνολογικής σύνθεσης όλων των Βαλκανίων, και δη της Μακεδονίας), ή πχ. για "τουρκικότητα" της Μ. Ασίας: το τελευταίο, αποκύημα της τουρκικής, εθνικιστικής ιστορικής μνήμης( "ο Όμηρος ήταν Ömer" κλπ).

Για την ιστορία της γεωγραφίας της Μακεδονίας και για τον Τίτο, είχαμε ξαναμιλήσει παλαιότερα εδώ στο φόρουμ, θα παραθέσω μόνο τα ακόλουθα 2, και ας κρίνει ο καθένα μόνος του:

Βιβλίο γεωγραφίας κατά το καθεστώς Μεταξά, όταν άτομα , ορισμοί τους έννοιας του φασίστα, ήξεραν καλά πως μοιράστηκε η Μακεδονία στο τέλος των Βαλκανικών πολέμων.




Μύθος 3ος: Το πραγματικό ιστορικό όνομα της ΠΓΔΜ είναι «Βαρντάρσκα Μπανοβίνα».

Στην πραγματικότητα, η ονομασία αυτή χρησιμοποιήθηκε απ' το γιουγκοσλαβικό κράτος 12 χρόνια όλα κι όλα (1929-1941) και μάλιστα κάτω από συνθήκες που επιβεβαιώνουν πανηγυρικά τον τεχνητό χαρακτήρα της.

Οταν η στρατιωτική δικτατορία του βασιλιά Αλέξανδρου επιχείρησε το 1929 να εξαλείψει τις εθνότητες της χώρας συγχωνεύοντάς τις σε ένα ενιαίο «γιουγκοσλαβικό» έθνος υπό σερβική ηγεμονία, όλες οι «ιστορικές» περιφέρειες της Γιουγκοσλαβίας αντικαταστάθηκαν από Διοικήσεις («Μπανοβίνες») με τα ονόματα των τοπικών ποταμών. Η αλλαγή παγιώθηκε με το σύνταγμα του 1931 (άρθρο 83) και αντιμετωπίστηκε ειρωνικά από το διεθνή τύπο της εποχής.

Αν πάρουμε στα σοβαρά αυτή τη διοικητική διαίρεση, τότε εκτός από (γιουγκοσλαβική) Μακεδονία δεν υπάρχουν επίσης Σλοβενία (αλλά «Ντράβσκα» Μπανοβίνα), Κροατία («Σάβσκα» και «Πριμόρσκα» Μπανοβίνα), Μαυροβούνιο («Ζέτσκα» Μπανοβίνα), Βοσνία-Ερζεγοβίνη («Ντρίνσκα» και «Βρμπάσκα» Μπανοβίνα), Βοϊβοδίνα («Ντουνάβσκα» Μπανοβίνα) και -φυσικά- ούτε Σερβία («Μοράβσκα» Μπανοβίνα). Η γελοιότητα του όλου επιχειρήματος, που προπαγανδίστηκε κι από επίσημα χείλη (βλ. επιστολή Παπαθεμελή, «Ε» 17.3.01), είναι παραπάνω από προφανής.

https://www.iospress.gr/ios2005/ios20051023.htm.
 

paskmak

Well-known member

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών , Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 839 μηνύματα.

konstantinantia

Active member

Η konstantinantia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 321 μηνύματα.
Σε καμία περίπτωση. Ούτε ομως το ότι ξεκινάει το 356π.Χ , και συνεχίζεται το 1912 , διαγράφοντας τα ενδιάμεσα .

Ποιό είναι το ενδιάμεσα σύμφωνα με τα βιβλία σου;
Και τί θέλεις να μου πεις ότι ο όρος Μακεδονία πρέπει να χρησιμοποιείται από αλλοδαπούς, ότι η γλώσσα η μακεδονική είναι τα βουλγάρικα και ότι ο ήλιος της Βεργίνας απαιτείται να υπάρχει στην σημαία των Σκοπιανών;
Να μου πεις ρωτάω κάποιον που δεν ντρέπεται να γράφει γιουγκοσλαβική Μακεδονία και αυτό σε παρένθεση λες και είναι απλά για διαχωρισμό, όπως νεό και παλαιό Φάληρο. Όνειδος μόνον αυτό έχω να πω. Οι χειρότεροι εχθροί μιας χώρας είναι οι εθνομηδενιστές.
 
Τελευταία επεξεργασία:

paskmak

Well-known member

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών , Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 839 μηνύματα.
Ποιό είναι το ενδιάμεσα σύμφωνα με τα βιβλία σου;

Δεν ειναι σύμφωνα με τα «βιβλία μου», αλλά με βάση την παγκόσμια ιστορια. Τα σημαντικότερα : ελληνιστική εποχη , ρωμαϊκή εποχη, βυζαντινή και η κάθοδος των Σλάβων(μεταξύ άλλων), τουρκοκρατία , διαμελισμός της περιοχής το 1912 ανάμεσα σε Ελλάδα , Σερβία , Βουλγαρία.

Υγ Εθνομηδενιστης ο Μεταξας;
 
Τελευταία επεξεργασία:

konstantinantia

Active member

Η konstantinantia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 321 μηνύματα.
Δεν ειναι σύμφωνα με τα «βιβλία μου», αλλά με βάση την παγκόσμια ιστορια. Τα σημαντικότερα : ελληνιστική εποχη , ρωμαϊκή εποχη, βυζαντινή και η κάθοδος των Σλάβων(μεταξύ άλλων), τουρκοκρατία , διαμελισμός της περιοχής το 1912 ανάμεσα σε Ελλάδα , Σερβία , Βουλγαρία.

Ναι και καθιστούν αυτά συνιδιοκτήτες τους Σλάβους, οι οποίοι παρεμπιπτόντως κατέβηκαν στην περιοχή αιώνες μετά την δημιουργία της Μακεδονίας;:clapclap:
Ποιό απ'όλα αυτά τους δίνει το δικαίωμα να αυτοαποκαλούνται Μακεδόνες;
 

paskmak

Well-known member

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών , Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 839 μηνύματα.
1.Ναι και καθιστούν αυτά συνιδιοκτήτες τους Σλάβους, οι οποίοι παρεμπιπτόντως κατέβηκαν στην περιοχή αιώνες μετά την δημιουργία της Μακεδονίας;:clapclap:
2.Ποιό απ'όλα αυτά τους δίνει το δικαίωμα να αυτοαποκαλούνται Μακεδόνες;
1. Να τους στείλουμε στα γκουλαγκ ή να τους εξαφανίσουμε σε φούρνους τοτε.

2. Μεταξύ άλλων , ακομα και οι εθνικοί ήρωες της χώρας μας..
 

konstantinantia

Active member

Η konstantinantia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 321 μηνύματα.
1. Να τους στείλουμε στα γκουλαγκ ή να τους εξαφανίσουμε σε φούρνους τοτε.

2. Μεταξύ άλλων , ακομα και οι εθνικοί ήρωες της χώρας μας..

1.Ας τους εξελληνίσουμε λοιπόν. Ας δώσουμε και στους Τούρκους δικαίωμα στην μοιρασιά της ιστορίας μας (τους λόγους τους ανέφερα πριν) και στις Αλβανία, ΠΓΔ, Μαυροβούνιο, Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία, Αίγυπτο, Αφγανιστάν, Ιράκ, Ιράν, Ισραήλ, Ινδία, Ιορδανία, Καζακστάν, Κουβέιτ, Κιργιστάν, Λίβανο, Πακιστάν, Σαουδική Αραβία, Συρία, Τατζικιστάν, Ουζμπεκιστάν, Τουρκμενιστάν, Παλαιστίνη το δικαίωμα να ονομαστούν Μακεδόνες και να μιλούν την μακεδονική γλώσσα. Είναι ψέματα ότι κάποτε εκεί ήταν μακεδονικά εδάφη; Γιατί λοιπόν να μην έχουν κι αυτοί απαιτήσεις, γιατί να μην τους δώσουμε γη και ύδωρ ακόμα και χωρίς να το ζητήσουν;
Και τα γκουλάγκ και οι φούρνοι που κολλάνε, γιατί αποπροσανατολίζεις την κουβέντα;

2.Ποιοί είναι οι εθνικοί μας ήρωες που συμφωνούν με τις εθνοπροδοτικές, ανθελληνικές ανοησίες σου; Γιατί έθνος και ξεπούλημα δεν πάνε μαζί.
 
Τελευταία επεξεργασία:

paskmak

Well-known member

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών , Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 839 μηνύματα.
1.Ας τους εξελληνίσουμε λοιπόν. Ας δώσουμε και στους Τούρκους δικαίωμα στην μοιρασιά της ιστορίας μας (τους λόγους τους ανέφερα πριν) και στις Αλβανία, ΠΓΔ, Μαυροβούνιο, Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία, Αίγυπτο, Αφγανιστάν, Ιράκ, Ιράν, Ισραήλ, Ινδία, Ιορδανία, Καζακστάν, Κουβέιτ, Κιργιστάν, Λίβανο, Πακιστάν, Σαουδική Αραβία, Συρία, Τατζικιστάν, Ουζμπεκιστάν, Τουρκμενιστάν, Παλαιστίνη το δικαίωμα να ονομαστούν Μακεδόνες και να μιλούν την μακεδονική γλώσσα. Είναι ψέματα ότι κάποτε εκεί ήταν μακεδονικά εδάφη; Γιατί λοιπόν να μην έχουν κι αυτοί απαιτήσεις, γιατί να μην τους δώσουμε γη και ύδωρ ακόμα και χωρίς να το ζητήσουν;
Και τα γκουλάγκ και οι φούρνοι που κολλάνε, γιατί αποπροσανατολίζεις την κουβέντα;

2.Ποιοί είναι οι εθνικοί μας ήρωες που συμφωνούν με τις εθνοπροδοτικές, ανθελληνικές ανοησίες σου; Γιατί έθνος και ξεπούλημα δεν πάνε μαζί.

1. Καμία σχεση. Οι περιοχές αυτές δεν ανήκαν ποτέ στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας, αλλά αποτελούσαν βραχυβιες κτήσεις του Μ. Αλεξάνδρου και των επιγόνων.

Εν αντιθέσει, η περιοχή της ΠΓΔΜ και τμήμα της Βουλγαρίας , ονομάζονταν και νοούνταν, με τον έναν ή αλλον τροπο, τμημα της ευρύτερης Μακεδονίας. Αλλιώς, με βάση αυτή την λογική, Μακεδονία θα έπρεπε να ονομάζεται μονο μια περιοχή γύρω από τον Όλυμπο και τις Αιγές, αφού από κει ξεκίνησε το βασίλειο της Μακεδονίας.

Οι πολίτες της ΠΓΔΜ, έχουν το κάθε δικαίωμα να ονομάζονται όπως θέλουν.

2. Το ξαναγραφω, αλλά και παλι, είτε θα το προσπεράσεις, είτε θα το παρερμηνεύσεις όπως σ συμφερει: ο μεγάλος εθνικός ήρωας Π. Μέλας ( ο αυθεντικός, όχι ο ταβερνιάρης από την Αίγινα), αλλά και λειτουργοί του ελληνικού κρατουσ Στα τέλη του 19ου αιώνα,ονόμαζαν τα σλαβικά ιδιώματα της περιοχής μακεδονικά, και τους κατοίκους αυτους, Μακεδόνες. Κάποια χρονάκια δηλαδή πιο πριν , από τον Τιτο και την Γιουγκοσλαβία του.

Αλλά δεν έχει νόημα η περαιτέρω κουβεντα, γιατί είτε δεν απαντας στην ουσία, είτε τα ερμηνευεις όπως εσυ θελεις, πράγμα για το οποίο έχεις κατηγορηθεί πολλαπλώς Κ από άλλους χρήστες εδώ στο φόρουμ. Εδώ , μου λες ότι εγώ μιλησα για γιουγκοσλαβική Μακεδονία ,λες και έγραψα εγώ τα σχολικά βιβλία επι Μεταξά το 1938 ή τα απομνημονεύματα του Π.Μελα («βιβλία μου»). Τρεις λαλούν και δυο χορεύουν.

Και σ αφηνω να χεις, όπως και το συνηθίζεις , και τον τελευταίο λογο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

The Mountain

Well-known member

Ο The Mountain αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 424 μηνύματα.
Η "δημόσια δωρεάν" εκπαίδευση φυτοζωεί εδώ και δεκαετίες, δεν υπάρχει κιμωλία για τους πίνακες και κωλόχαρτο για τις τουαλέτες και αυτά τα βλαστάρια κάνουν κατάληψη για τη Μακεδονία...Όπως λέει και το γνωστό σύνθημα, "Όσο περισσότερο σου κλέβουν τη ζωή, τόσο σε ταΐζουν με έθνος και φυλή".
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 35 ετών , Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 13,472 μηνύματα.
Χωρίς να έχω διαβάσει όλα τα μηνύματά σας, το τονίζω αυτό, απλά θέλω να βάλω το λιθαράκι μου και να πω ότι τα "ντόπια" (γιατί έτσι τα λένε πάνω-όπου πάνω βλ. στα χωριά μου στη Φλώρινα) δεν έχουν καμία σχέση με τα Ελληνικά. Είναι ένα περίεργο πράγμα που καταλαβαίνεις αν μιλάς Σέρβικα, στον μεγαλύτερο βαθμό.
 

paskmak

Well-known member

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών , Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 839 μηνύματα.
Χωρίς να έχω διαβάσει όλα τα μηνύματά σας, το τονίζω αυτό, απλά θέλω να βάλω το λιθαράκι μου και να πω ότι τα "ντόπια" (γιατί έτσι τα λένε πάνω-όπου πάνω βλ. στα χωριά μου στη Φλώρινα) δεν έχουν καμία σχέση με τα Ελληνικά. Είναι ένα περίεργο πράγμα που καταλαβαίνεις αν μιλάς Σέρβικα, στον μεγαλύτερο βαθμό.
Ο ορος «ντόπιο» η «εντοπικα» έχει επικρατησει τις τελευταίες δεκαετίες προς αποφυγήν της «απαγορευμένης» λέξης.

Για την ακρίβεια , περισσοτερο κοντα ειναι στα βουλγαρικά και σαν σλαβική γλωσσα προφανως ελάχιστη σχεση με Τ ελληνικα( αν και ινδοευρωπαικες γλώσσες).
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 35 ετών , Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 13,472 μηνύματα.
Ο ορος «ντόπιο» η «εντοπικα» έχει επικρατησει τις τελευταίες δεκαετίες

Περισσότερο κοντα ειναι στα βουλγαρικά.

Δεν ξέρω σε τι είναι κοντά, καθώς ξέρω ελάχιστα Σέρβικα και καθόλου Βουλγάρικα

αλλά σίγουρα τελευταίες δεκαετίες δεν είναι καθώς πρόλαβα την προγιαγιά μου να τα λέει έτσι, θα ήταν τώρα κάπου στα 110
 

paskmak

Well-known member

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών , Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 839 μηνύματα.
Δεν ξέρω σε τι είναι κοντά, καθώς ξέρω ελάχιστα Σέρβικα και καθόλου Βουλγάρικα

αλλά σίγουρα τελευταίες δεκαετίες δεν είναι καθώς πρόλαβα την προγιαγιά μου να τα λέει έτσι, θα ήταν τώρα κάπου στα 110

Ακριβώς γι αυτον τον λογο. Οι παλαιότεροι την ονόμαζαν «εντοπικα» , γιατί ήταν υπο απαγορευση( άλλες φορες αυστηρότερα άλλες φορες λιγότερο αυστηρά, μ αποκορύφωμα το 36-39 επι μεταξα) για πολλές δεκαετίες.
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 35 ετών , Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 13,472 μηνύματα.
Ακριβώς γι αυτον τον λογο. Οι παλαιότεροι την ονόμαζαν «εντοπικα» , γιατί ήταν υπο απαγορευση( άλλες φορες αυστηρότερα άλλες φορες λιγότερο αυστηρά, μ αποκορύφωμα το 36-39 επι μεταξα) για πολλές δεκαετίες.

Μπορεί αυτά να λένε τα ιστορικά στοιχεία, και ωραία που τα παραθέτεις, αλλά οι μόνοι που έχω ακούσει ποτέ να τα αποκαλούν μακεδονικά είναι κάτι κατεστραμμένοι θείοι μου, 100 χρόνων τώρα, που μένουν στον Καναδά και δηλώνουν μακεδόνες.

Όλοι τα λένε ντόπια, και αν ρωτήσεις του παππούδες θα σου πουν ότι επειδή ήρθαν γαμπροί και νύφες από πάνω (και οι δικοί μου πρόγονοι) έπρεπε να βρουν έναν τρόπο να συνεννοηθούν.

Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ και ταιριάζει με αυτό που λες για την απαγόρευση είναι τα παραδοσιακά, που έχουν "ξεχάσει" πλέον τα λόγια γιατί ήταν σλάβικα.
 

paskmak

Well-known member

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών , Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 839 μηνύματα.
Μπορεί αυτά να λένε τα ιστορικά στοιχεία, και ωραία που τα παραθέτεις, αλλά οι μόνοι που έχω ακούσει ποτέ να τα αποκαλούν μακεδονικά είναι κάτι κατεστραμμένοι θείοι μου, 100 χρόνων τώρα, που μένουν στον Καναδά και δηλώνουν μακεδόνες.

Όλοι τα λένε ντόπια, και αν ρωτήσεις του παππούδες θα σου πουν ότι επειδή ήρθαν γαμπροί και νύφες από πάνω (και οι δικοί μου πρόγονοι) έπρεπε να βρουν έναν τρόπο να συνεννοηθούν.

Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ και ταιριάζει με αυτό που λες για την απαγόρευση είναι τα παραδοσιακά, που έχουν "ξεχάσει" πλέον τα λόγια γιατί ήταν σλάβικα.

Γι ακριβώς αυτον τον λογο, επειδή φύγανε έξω δεν υπέστησαν οι συγκεκριμένοι την γλωσσική απαγόρευση . Αν δεις ιστορικά , υπάρχουν μαρτυρίες (προφορικές αλλά και καταγεγραμμένες) προστίμων και ξυλοδαρμών ανθρώπων που δήλωναν Μακεδόνες ή ότι μιλούσαν μακεδονικά στο παρελθόν. Οι περισσότεροι απλα σιωπουσαν γι αυτο το θέμα ή απέφευγαν να μιλανε, ειδικά μπροστά σε ξενουσ.Και ήταν αυτοί οι άνθρωποι που πολέμησαν με σθένος για την ελλαδα( τόσο στην Μικρασιά, όσο και στον Β ΠΠ, οπου οι σλαβοφωνοι νόμοι Φλώρινας και Κοζάνης είχαν , αναλογικά με τον πληθυσμό, τις περισσότερες απώλειες).

Όσον για την παράδοση, ναι το τραγούδι δεν επιτρεπόταν, κάτι το οποίο άλλαξε τα τελευταία χρονια, οπου τραγουδιούνται ελευθερα αυτα τα τραγούδια στ πανηγύρια, αρκεί μια απλή αναζήτησή στο γιουτουμπ για να πειστείς.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 60 μέρες:
  • Φορτώνει...
Top