Κατάργηση ΕΒΕ, Τράπεζας Θεμάτων κλπ καθώς αλλάζουν οι κυβερνήσεις

Quincy

Νεοφερμένος

Ο Quincy αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 17 μηνύματα.
Χαίρετε.

Όπως ανακοινώθηκε προ ολίγων ημερών ένα εν δυνάμει υψηλό σε ποσοστά κόμμα ανακοίνωσε πως, στην περίπτωση που εκλεγεί, θα καταργήσει την ΕΒΕ, την Τράπεζα Θεμάτων, την Πανεπιστημιακή Αστυνομία και λοιπά(διορισμοί και λοιπές αλλαγές στον τομέα της εκπαίδευσης).

Θα ήθελα να μάθω τη γνώμη σας πάνω σε αυτές τις αποφάσεις, καθώς ως γνωστόν οι απόψεις μέχρι κι εδώ αντικρούονται από παντού.

Με την κατάργηση της ΕΒΕ θα ενταχθούν χιλιάδες υποψηφίων σε πανεπιστημιακές μονάδες, οι οποίοι "κόπηκαν" από αυτήν, όμως γίνεται λόγος για πληρότητα σε σχολές και ανεπάρκεια υποδομών και εκπαιδευτικού προσωπικού.

Η Τράπεζα Θεμάτων δυστυχώς με τα δρώμενα ως έχουν τείνει να ενταχθεί μονίμως στις εξετάσεις. Μολονότι αποτελεί έξυπνο τρόπο εξέτασης της γνώσης των μαθημάτων εφ όλης της ύλης, αριθμητικά έχει φανεί πως οι μαθητές γράφουν λιγότερο καλά με αυτήν. Πολλά μαθήματα δε χρειάζονται σε όλους τους μαθητές και οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν σε ποια σημεία της ύλης μπορούν και θέλουν να εξετάσουν τους μαθητές τους, ώστε να μη χάνεται χρόνος διαβάζοντας κάτι που την επόμενη χρονιά δε θα χρειαστεί καν.

Για την αστυνομία στα πανεπιστήμια προσωπικά είμαι σύμφωνος βλέποντας την κατάσταση στα πανεπιστήμια. Αν κάποιος δεν έχει κάτι να κρύψει από την αστυνομία, που εν τέλει δε θα τον ενοχλήσει(κατά πάσα πιθανότητα) με ό,τι κάνει, δεν υπάρχει κατ' εμέ λόγος να αντιμετωπίζει έχθρα.

Υ.Γ: Δε γράφω το όνομα του κόμματος όσο γνωστό κι αν είναι γιατί θέλω το λήμμα να κρατήσει αντικειμενικό ως προς την πολιτική χαρακτήρα και να επικεντρωθεί ο κόσμος στις πιθανές αλλαγές.
 

Κάμπια

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ελευθερία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Βριλήσσια (Αττική). Έχει γράψει 1,491 μηνύματα.
Η ΕΒΕ υπάρχει για να περιορίσει τον αριθμό των αιώνιων φοιτητών και εν μέρει συμφωνώ, αλλά μέχρι ένα σημείο.

Η Τράπεζα θεμάτων επίσης υπάρχει για να μπαίνουν ναι μεν τυχαία, αλλά «καθορισμένα» θέματα από το υπουργείο ώστε να μην μπορούν οι καθηγητές να λένε (τουλάχιστον τα μισά) θέματα στους μαθητές. Παρόλο αυτά υπάρχουν πολλά λάθη στην Τράπεζα και θεωρώ ότι θα ήταν καλύτερο να καταργηθεί.

Για την αστυνομία στα πανεπιστήμια προσωπικά είμαι σύμφωνος βλέποντας την κατάσταση στα πανεπιστήμια. Αν κάποιος δεν έχει κάτι να κρύψει από την αστυνομία, που εν τέλει δε θα τον ενοχλήσει(κατά πάσα πιθανότητα) με ό,τι κάνει, δεν υπάρχει κατ' εμέ λόγος να αντιμετωπίζει έχθρα.
Δεν πιστεύω ότι πρέπει να έχω λόγο σε αυτό το θέμα καθώς δεν γνωρίζω τι ακριβώς γίνεται με την αστυνομία στα πανεπιστήμια.
 

Poirot

Διάσημο μέλος

Ο τ. Aspiring Lawyer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 2,576 μηνύματα.
Το τραγικό της όλης υπόθεσης είναι οι συνεχείς αλλαγές στην παιδεία. Πότε να προλάβουν να φανούν αποτελέσματα; Παίρνει κάποια μέτρα το μπλε κόμμα, βγαίνει το ροζ τα καταργεί και παίρνει άλλα, μετά ξαναβγαίνει το μπλε επαναφέρει τα προηγούμενα κ.ο.κ. Σύγχυση και μόνο προκαλεί αυτό! Ας συμφωνήσουν επιτέλους σε ένα σύστημα!

Ως προς την ουσία τώρα των ζητημάτων.

Η ΕΒΕ με βρίσκει κατά βάση σύμφωνο και είναι μία καλή λύση γιατί τελεί σε συνάρτηση με τις επιδόσεις. Δεν είναι μια σταθερή βάση που μια χρονιά μπορεί να βάλει πολλούς στα πανεπιστήμια και στην άλλη να τσεκουρώσει. Βέβαια έχω κάποιες ενστάσεις κυρίως στα ειδικά μαθήματα, εκεί θα προτιμούσα μία σταθερή βάση του 10 γιατί είδαμε φέτος σε κάποια μαθήματα να φτάνει 14, 15 και να χάνουν σχολές από αυτό ενώ στα υπόλοιπα τα είχαν πάει εξαιρετικά.

Η Τράπεζα Θεμάτων δεν ξέρω, στο τσακ τη γλίτωσα. Ίσως χρειάζεται αν πάμε σε μία κατεύθυνση όπου οι βαθμοί του σχολείου θα συνυπολογίζονται για την είσοδο στα πανεπιστήμια. Από την άλλη, με τη μορφή που έχει τώρα δεν βοηθάει ιδιαίτερα, άγχος και μόνο προκαλεί. Καλό θα ήταν να αναθεωρηθεί, αλλά οφείλω να ομολογήσω ότι δεν έχω κάποια συγκεκριμένη πρόταση για τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν.

Πανεπιστημιακή αστυνομία προσωπικά δεν έχω συναντήσει ποτέ :lol: Δεν γίνονται και επεισόδια βέβαια στη σχολή μου για να πω "ναι, χρειάζεται". Δεν με ενοχλεί να υπάρχει κάποιου είδους φύλαξη, ίσως ήταν προτιμότερο να ήταν, λόγου χάρη, security και όχι αστυνομία. Για να είμαι όμως ειλικρινής δεν βρίσκω κάποιο τεράστιο πρόβλημα με την παρουσία αστυνομίας, εφόσον είναι λελογισμένη και διακριτική. Μη φτάσουμε όμως σε φαινόμενα αστυνομικής βίας μέσα στα πανεπιστήμια, θα είναι τραγικό.

Όπως και να έχει, αν το ροζ κόμμα κάνει μία ροζοπρασινοπορτοκαλί κυβέρνηση μετά τις εκλογές, θα ήταν προτιμότερο να αναθεωρήσει τα υπάρχοντα μέτρα και όχι να τα καταργήσει πλήρως. Και αντίστοιχα αν μεθαύριο προκύψει μπλε ή μπλεπράσινη κυβέρνηση, να μην καταργήσει ό,τι κάνει η ροζοπρασινοπορτοκαλί. Ας έχουμε κάποιες σταθερές στο εκπαιδευτικό μας σύστημα επιτέλους.
 

Alexecon1991

Δραστήριο μέλος

Ο Alexecon1991 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 402 μηνύματα.
Η ελάχιστη βάση εισαγωγής είναι ένα μέτρο που θελει να οδηγήσει σε κλείσιμο τμημάτων.
Βλέπετε ότι τμήματα μένουν κενά?
Ωστόσο, οι καθηγητές πληρώνονται το ίδιο και τα κτήρια άρα αφού υπάρχουν κενές θέσεις για τα πανεπιστήμια αυτά και το κράτος έτσι και αλλιώς τα πληρώνει γιατί να μένουν αυτές οι θέσεις κενές;

Η τράπεζα θεμάτων είναι αρκετά δίκαιη δεδομένου ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να έχει καλύψει συγκεκριμένη υλη σύμφωνα με τα αναλυτικά προγραμματα ....
 

arko

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 18 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ. Έχει γράψει 172 μηνύματα.
Ο Αναστάσης έχει δίκιο, χρειάζεται μια υπερκομματική επιτροπή η οποία θα ρυθμίζει τα θέματα της παιδείας.

Όσον αφορά την άποψή μου, η Τράπεζα Θεμάτων μας πάει προς τη σωστή κατεύθυνση, γιατί μας βγάζει λίγο από τη χρησιμοθηρική νοοτροπία. Το "δεν θα μου χρειαστεί του χρόνου" αποδεικνύεται στενόμυαλο, έτσι δεν είναι; Αρκεί να υποστηριχτεί από τον κατάλληλο σχεδιασμό της ύλης.
 

Guest 968714

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ίσως χρειάζεται αν πάμε σε μία κατεύθυνση όπου οι βαθμοί του σχολείου θα συνυπολογίζονται για την είσοδο στα πανεπιστήμια
Θεωρώ πως αυτή η ιδέα ίσως να μην είναι σοφή επιλογή καθώς αν γίνει κάτι τέτοιο οι μαθητές θα έχουν παραπάνω πιθανότητα να μπουν στην σχολή τους μέσω υποκειμενικών μεταβλητών όπως το πόσο καλά βαθμολογεί ο κάθε καθηγητής, αν ο μαθητής έχει αντικειμενική ομορφιά και το πόσο κοινωνικός είναι. Αντίθετα οι πανελλήνιες είναι ένα σύστημα εκ φύσεως αντικειμενικό, καθώς ο καθηγητής που διορθώνει δεν γνωρίζει καν το όνομα του μαθητή. Άρα αν αυτά τα συστήματα μπλεχτούν μεταξύ τους θα σπάσει αυτή η αντικειμενικότητα των πανελληνίων και πλέον οι φοιτητές στα πανεπιστήμια δεν θα μπαίνουν καθαρά μόνο με την αξία τους(ναι καταλαβαίνω ότι οι πανελλήνιες δεν είναι και το καλύτερο σύστημα, όμως εκεί δεν ποιάνει η τακτική το παίζω καλός μαθητής με τακτικές όπως το να μην μιλάω, να είμαι πρώτο θρανίο, να παίρνω το απουσιολόγιο κτλπ).
 

Quincy

Νεοφερμένος

Ο Quincy αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 17 μηνύματα.
Ο Αναστάσης έχει δίκιο, χρειάζεται μια υπερκομματική επιτροπή η οποία θα ρυθμίζει τα θέματα της παιδείας.

Όσον αφορά την άποψή μου, η Τράπεζα Θεμάτων μας πάει προς τη σωστή κατεύθυνση, γιατί μας βγάζει λίγο από τη χρησιμοθηρική νοοτροπία. Το "δεν θα μου χρειαστεί του χρόνου" αποδεικνύεται στενόμυαλο, έτσι δεν είναι; Αρκεί να υποστηριχτεί από τον κατάλληλο σχεδιασμό της ύλης.
Εν μέρει ναι, όμως κάποια μαθήματα γενικώς δε θα χρειαστούν σε κάποιους μαθητές, όχι απαραίτητα ένα γενικό μάθημα που όλοι θα έχουν και του χρόνου(ή, σχεδόν όλοι).
Ακόμα θυμάμαι τη βιολογία που διάβαζα πέρυσι και είμαι μαθητής οικονομικών:lol:

Στην τρίτη λυκείου ίσως να προϊδεάζει καλύτερα τους μαθητές για τις επερχόμενες Πανελλαδικές και να είναι προτιμότερο να υφίσταται σε αυτήν, όμως κι εκεί πρέπει να θυμηθούμε πως δε θέλουν όλοι να γράψουν Πανελλήνιες. Τουλάχιστον έτσι το βλέπω εγώ.
 

Delinquent Duo

Νεοφερμένος

Ο Delinquent Duo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 26 μηνύματα.
Ωστόσο, οι καθηγητές πληρώνονται το ίδιο και τα κτήρια άρα αφού υπάρχουν κενές θέσεις για τα πανεπιστήμια αυτά και το κράτος έτσι και αλλιώς τα πληρώνει γιατί να μένουν αυτές οι θέσεις κενές;
Αυτό ακριβώς σκέφτομαι κι εγώ. Κι αυτοί οι φοιτητές κοστίζουν κάτι για το κράτος, αλλά θεωρείται ελάχιστο.

Με βάση τη wikipedia, ο στόχος της ΕΒΕ είναι αυτός:
η ρύθμιση μιας τέτοιας ελάχιστης βάσης γίνεται για τη διασφάλιση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων της επιτυχούς φοίτησης αλλά επίσης και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών των υποψηφίων φοιτητών στην ανώτατη τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Πως ακριβώς διασφαλίζει την έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών, και με βάση ποιες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις; Το μόνο σίγουρο είναι πως δεν τις επιλέγει το τμήμα αλλά το Υπουργείο με το αυθαίρετο, αν θέλετε, αριθμό που επιβάλλει στην ΕΒΕ.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top