Καλλιτεχνικό Σκάκι

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,657 μηνύματα.
πολυ ωραιο αθλημα το σκακι.αμα ξερεις καλη συνδυαστικη και θεωρια παιγνιων εισαι αιτος.δυστυχως στην ελλαδα εχει απαξιωθει
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,199 μηνύματα.
πολυ ωραιο αθλημα το σκακι.αμα ξερεις καλη συνδυαστικη και θεωρια παιγνιων εισαι αιτος.δυστυχως στην ελλαδα εχει απαξιωθει

Στην Ελλάδα οι μαθητές είναι απασχολημένοι να καλύψουν όλες τις μεθοδολογίες απο τα βοηθήματα, για να είναι έτοιμοι για τις πανελλήνιες,δεν έχουν χρόνο για σκάκι :P .

@nPb σου έκλεψα λίγο την θέση αλλά σε κάλυψα νομίζω(Αστειεύομαι φυσικά :laugh: ).
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,657 μηνύματα.
Στην Ελλάδα οι μαθητές είναι απασχολημένοι να καλύψουν όλες τις μεθοδολογίες απο τα βοηθήματα, για να είναι έτοιμοι για τις πανελλήνιες,δεν έχουν χρόνο για σκάκι :P .

@nPb σου έκλεψα λίγο την θέση αλλά σε κάλυψα νομίζω(Αστειεύομαι φυσικά :laugh: ).
επρεπε να μουνα υπουργος παιδειας θα βαζα μεσα συνδυαστικες,θεωρια πιθανοτητων να σου λεγα εγω αν θα μαθαινανε σκακι ή οχι.στις δεσμες ητανε χαζοι που δινανε τα παντα??στην ινδια ειναι χαζοι που κανουνε τα παντα??δυστυχως εδω το μυαλο των ελληνων μαθητων ειναι οπως το πες στις τακτικες των πανελληνιων
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,199 μηνύματα.
επρεπε να μουνα υπουργος παιδειας θα βαζα μεσα συνδυαστικες,θεωρια πιθανοτητων να σου λεγα εγω αν θα μαθαινανε σκακι ή οχι.στις δεσμες ητανε χαζοι που δινανε τα παντα??στην ινδια ειναι χαζοι που κανουνε τα παντα??δυστυχως εδω το μυαλο των ελληνων μαθητων ειναι οπως το πες στις τακτικες των πανελληνιων

Κοίτα, και τα πάντα να μην δίνανε, εγώ προσωπικά θα προτιμούσα να έδινα λογική, συνδυαστική, γράφους και τα υπόλοιπα καλούδια παρά λογισμό :P . Bold δήλωση το ξέρω, αλλά είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικά θέματα που στοχεύουν στην καρδιά των μαθηματικών σαν επιστήμη. Μια πτυχή που δυστυχώς οι μαθητές λύκειο και συχνά ακόμα και οι ίδιοι φοιτητές δεν γνωρίζουν ή δεν αντιλαμβάνονται και μένουν με την εικόνα οτι τα μαθηματικά μελετάνε απλά στρυφνές εξισώσεις. Κάτι που δεν ισχύει. Οι όποιες εξισώσεις καθώς και οι συμβολισμοί αυτοί καθαυτοί δεν παίζουν ιδιαίτερο ρόλο όσο οι ίδιες οι σκέψεις και οι ιδέες,σαν αφηρημένες οντότητες πλέον, που αντιπροσωπεύουν. Για τον ίδιο λόγο που δεν έχει σημασία εαν θα μιλήσεις Κινέζικα ή Ρώσικα ή Ελληνικά αλλά τι θα πεις. Τα υπόλοιπα είναι απλά η υλοποίηση αυτών των αφηρημένων οντοτήτων και δομών σε διάφορες φυσικές μορφές, έτσι ώστε να μπορεί η φυσιολογία μας σαν βιολογικά/ανθρώπινα όντα να τις χειριστεί αποτελεσματικά.

Ο Feynman είχε πει οτι εαν χανόταν όλη η επιστημονική γνώση που είχαμε αλλά μπορούσαμε να σώσουμε μόνο μια ,αυτή θα έπρεπε να ήταν η γνώση της ατομικής θεωρίας. Απο αυτήν θα μπορούσαν να προκύψουν τα υπόλοιπα. Κάπως έτσι και εγώ θεωρώ οτι εαν χάναμε όλα τα θεωρήματα,θα έπρεπε να σωθεί η λογική, καθώς απο αυτή προκύπτουν όλα αντίστοιχα στα μαθηματικά. Είναι η πιο "ανεβασμένη" και αγνή μορφή τους, δηλαδή η καθαρή σκέψη :D.

Οπότε θεωρώ οτι θα είχαν ιδιαίτερη αξία τέτοια θέματα απο άποψη μαθηματικής παιδείας. Το ακονισμένο μυαλό μπορεί να διακρίνει που κρύβονται τα μαθηματικά σε κάθε είδους πρόβλημα. Αλλά ακόμα και σε ένα παιχνίδι, όπως το σκάκι.
 
Τελευταία επεξεργασία:

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,657 μηνύματα.
Κοίτα, και τα πάντα να μην δίνανε, εγώ προσωπικά θα προτιμούσα να έδινα λογική, συνδυαστική, γράφους και τα υπόλοιπα καλούδια παρά λογισμό :P . Bold δήλωση το ξέρω, αλλά είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικά θέματα που στοχεύουν στην καρδιά των μαθηματικών σαν επιστήμη. Μια πτυχή που δυστυχώς οι μαθητές λύκειο και συχνά ακόμα και οι ίδιοι φοιτητές δεν γνωρίζουν ή δεν αντιλαμβάνονται και μένουν με την εικόνα οτι τα μαθηματικά μελετάνε απλά στρυφνές εξισώσεις. Κάτι που δεν ισχύει. Οι όποιες εξισώσεις καθώς και οι συμβολισμοί αυτοί καθαυτοί δεν παίζουν ιδιαίτερο ρόλο όσο οι ίδιες οι σκέψεις και οι ιδέες,σαν αφηρημένες οντότητες πλέον, που αντιπροσωπεύουν. Για τον ίδιο λόγο που δεν έχει σημασία εαν θα μιλήσεις Κινέζικα ή Ρώσικα ή Ελληνικά αλλά τι θα πεις. Τα υπόλοιπα είναι απλά η υλοποίηση αυτών των αφηρημένων οντοτήτων και δομών, έτσι ώστε να μπορεί η φυσιολογία μας σαν βιολογικά/ανθρώπινα όντα να τα χειριστεί κάπως.

Ο Feynman είχε πει οτι εαν χανόταν όλη η επιστημονική γνώση που είχαμε αλλά μπορούσαμε να σώσουμε μόνο μια ,αυτή θα έπρεπε να ήταν η γνώση της ατομικής θεωρίας. Απο αυτήν θα μπορούσαν να προκύψουν τα υπόλοιπα. Κάπως έτσι και εγώ θεωρώ οτι εαν χάναμε όλα τα θεωρήματα,θα έπρεπε να σωθεί η λογική, καθώς απο αυτή προκύπτουν όλα αντίστοιχα στα μαθηματικά. Είναι η πιο "ανεβασμένη" και αγνή μορφή τους, δηλαδή η καθαρή σκέψη :D.

Οπότε θεωρώ οτι θα είχαν ιδιαίτερη αξία τέτοια θέματα απο άποψη μαθηματικής παιδείας. Το ακονισμένο μυαλό μπορεί να διακρίνει που κρύβονται τα μαθηματικά σε κάθε είδους πρόβλημα. Αλλά ακόμα και σε ένα παιχνίδι, όπως το σκάκι.
ετσι ειναι αλλα αν δινοταν μαθηματικη λογικη στο λυκειο τοτε τα φροντιστηρια θα κλεινανε καθως εκμηδενιζεται η πιθανοτητα κολπου,μαγικης λυσης
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,199 μηνύματα.
ετσι ειναι αλλα αν δινοταν μαθηματικη λογικη στο λυκειο τοτε τα φροντιστηρια θα κλεινανε καθως εκμηδενιζεται η πιθανοτητα κολπου,μαγικης λυσης

Θα μπορούσα να μακρηγορήσω αρκετά σε αυτό το θέμα ,αλλά δεν θα ήθελα να κουράσω :laugh: , οπότε θα αναφέρω ένα απόφθεγμα του Mark Twain που πιστεύω οτι συμπυκνώνει την άποψη μου, αλλά και το τι πρέπει να κάνει ένας μαθητής που θέλει να κατανοήσει πραγματικά κάτι που θεωρεί οτι τον ενδιαφέρει :

"I never let my schooling interfere with my education"

Η μάθηση είναι διασκεδαστική και μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη κιόλας ταυτόχρονα. Εαν ένας μαθητής δεν διασκεδάζει στο σχολείο ή στο φροντιστήριο, σημαίνει οτι δεν νιώθει οτι μαθαίνει πραγματικά!
 

Guest 749981

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Εγώ πάλι πιστεύω πως η μάθηση είναι μία ταυτοχρόνως ενδιαφέρουσα και επίπονη διαδικασία. Καμιά φορά για να καταλάβεις ένα μαθηματικό concept πρέπει να αφιερώσεις χρόνο, κόπο και διάθεση, και το ίδιο ισχύει και για τα μαθηματικά προβλήματα. Αλλά η ικανοποίηση που λαμβάνει κανείς κατανοώντας κάτι που απαιτεί αρκετό brain power είναι πολύ μεγαλύτερη από την ικανοποίηση που θα λάμβανε αν έλυνε μία απορία του στο μάθημα της ιστορίας, για παράδειγμα.
 

Resaldis

Δραστήριο μέλος

Ο Resaldis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 784 μηνύματα.
Το ακονισμένο μυαλό μπορεί να διακρίνει που κρύβονται τα μαθηματικά σε κάθε είδους πρόβλημα.
Πάντως στην «Απολογία ενός Μαθηματικού», ο Hardy εγκωμιάζει τα σκακιστικά προβλήματα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,199 μηνύματα.
Ο Hardy πάντως γράφει στην Απολογία του πως τα σκακιστικά προβλήματα αποτελούν «αυθεντικά μαθηματικά». Ωστόσο διαπιστώνει ότι δεν εντάσσονται στην εξέλιξη της επιστημονικής σκέψης και ως εκ τούτου τα εκλαμβάνει ως δευτερεύοντα.

Κοίτα ουσιαστικά μπορεί κάποιος να τα δει ως μαθηματικά προβλήματα όπως λέει ο Hardy. Και όχι μόνο το σκάκι(συνδυαστική), αλλά και τον κύβο του Ρούμπικ(θεωρία ομάδων), και το sudoku(σύστημα λογικών προτάσεων), και το tic tac toe(επίσης συνδυαστική) και άλλα παρόμοια παιχνίδια. Ο λόγος είναι επειδή πράγματι είναι αυθεντικά μαθηματικά απο άποψη τρόπου σκέψης.

Θυμάται κανείς αυτό το meme που κυκλοφορούσε κατά καιρούς με τις μπανάνες,κλόουν,γάντια,μπότες,καπέλα και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο, που έδιναν εξισώσεις με αυτά και ζήταγαν να βρεις π.χ. την τιμή της μπότας ή του καπέλου και των υπόλοιπων συμβόλων; Σε πρώτη φάση θα πεις,τι βλακεία είναι αυτή. Αλλά εαν το καλοσκεφτείς, ο κόσμος παίζει με μια έννοια πολύ δυνατή(αυτή των διανυσματικών χώρων) και ούτε που το καταλαβαίνει ουσιαστικά! Θα μπορούσε δηλαδή κάποιος να βρει μόνος του κάποια απο τα κατάλληλα αξιώματα με λίγη φαντασία και λίγο παιχνίδι με την ιδέα. Είναι απίστευτο το πόσος κόσμος ασχολιόταν,ανεξάρτητα εαν το έλυνε σωστά ή όχι. Ενώ εαν τους έδινες π.χ. -3+x=-5y θα άφριζαν :P .

Δυστυχώς ο κάθε άνθρωπος μαθαίνει διαφορετικά, και το πως θα του παρουσιάσεις κάτι, παίζει τεράστιο ρόλο στο εαν θα το δεχτεί ή όχι εύκολα. Τα μαθηματικά είναι στο σχολείο το πιο ανελαστικό μάθημα που πακετάρεται και σερβίρεται με τον ίδιο τρόπο για όλους, και όποιος το καταλάβει, το κατάλαβε. Για αυτό θεωρώ οτι υπάρχει τόσο δυσανασχέτηση απέναντι τους.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top