Ισοδυναμία Διπλωμάτων Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών με τίτλους Master

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Ο λόγος που έχει διατηρηθεί σήμερα ο ενιαίος πενταετής τίτλος MEng σε πολλές χώρες (και όχι μόνο της Ευρώπης) είναι επειδή επέμεναν οι επαγγελματικοί σύλλογοι και ενώσεις των μηχανικών (π.χ. FEANI). Οι οργανώσεις αυτές θεωρούν ότι είναι υπέρ του δημοσίου συμφέροντος η διατήρηση των σπουδών μακράς διαρκείας οι οποίες οδηγούν απευθείας σε MEng ταυτόχρονα με το σχήμα BEng+MSc του ΕΧΑΕ. Σήμερα εφαρμόζονται και τα δύο συστήματα. Ο λόγος λοιπόν που υφίσταται το Integrated MEng είναι για να παράγονται αυτόνομοι μηχανικοί (π.χ. Chartered Engineer), δηλαδή μηχανικοί που έχουν το απαιτούμενο σώμα γνώσεων για να πάρουν πρωτοβουλίες. Συνεπώς το Integrated Master υφίσταται για επαγγελματικούς και όχι για ακαδημαϊκούς λόγους.

Εδώ είναι σκόπιμο να επισημανθεί ότι ο ASCE (American Society of Civil Engineers) ζήτησε πρόσφατα από την κυβέρνηση Obama των ΗΠΑ, το απαιτούμενο σώμα γνώσεων (Body of Knowledge-BOK) για την πρόσβαση στο επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού να αντιστοιχεί σε σπουδές τουλάχιστον 5 ετών. Η κυβέρνηση αποδέχτηκε το αίτημα και θα ξεκινήσει να υλοποιείται στις ΗΠΑ από το 2020.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Εδώ είναι σκόπιμο να επισημανθεί ότι ο ASCE (American Society of Civil Engineers) ζήτησε πρόσφατα από την κυβέρνηση Obama των ΗΠΑ, το απαιτούμενο σώμα γνώσεων (Body of Knowledge-BOK) για την πρόσβαση στο επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού να αντιστοιχεί σε σπουδές τουλάχιστον 5 ετών. Η κυβέρνηση αποδέχτηκε το αίτημα και θα ξεκινήσει να υλοποιείται στις ΗΠΑ από το 2020.

Ναι, είδες πουθενά να τονίζουν το ενιαίο 5ετή πρόγραμμα?? Τα 5 χρόνια σπουδών βγαίνουν και από το 3+2 ή 4+1....Δηλαδή το ΜΙΤ να φανταστώ κανει λαθος.....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Ναι, είδες πουθενά να τονίζουν το ενιαίο 5ετή πρόγραμμα?? Τα 5 χρόνια σπουδών βγαίνουν και από το 3+2 ή 4+1....Δηλαδή το ΜΙΤ να φανταστώ κανει λαθος.....

Ο ASCE αποφάσισε ότι το σώμα γνώσεων (BOK) που απαιτούνται για την άσκηση του επαγγέλματος του πολιτικού μηχανικού πρέπει να αντιστοιχεί τουλάχιστον σε 5 έτη σπουδών (όχι απαραίτητα ενιαίων σπουδών 5 ετών).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Ο ASCE αποφάσισε ότι το σώμα γνώσεων (BOK) που απαιτούνται για την άσκηση του επαγγέλματος του πολιτικού μηχανικού πρέπει να αντιστοιχεί τουλάχιστον σε 5 έτη σπουδών (όχι απαραίτητα ενιαίων σπουδών 5 ετών).

Τότε γιατί μου λες ότι δεν κατάλαβα? Αυτό ακριβώς τόνισα και εγώ.. Αυτά τα 5 ετή μπορούν να γίνουν είτε 3+2 είτε 4+1, το λένε και οι ίδιοι άλλωστε!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Τότε γιατί μου λες ότι δεν κατάλαβα? Αυτό ακριβώς τόνισα και εγώ.. Αυτά τα 5 ετή μπορούν να γίνουν είτε 3+2 είτε 4+1, το λένε και οι ίδιοι άλλωστε!!!

Μπορούν να γίνουν είτε με 3+2 είτε με 4+1 είτε με ενιαίο 5ετή τίτλο σπουδών.

βρε civilara ελληνικα μιλαμε

τι ects μου λες...με νομικισμους θα απαντας;
το τμημα Ε.Πληροφορικης π.χ στο ΠΑΜΑΚ ειχε 59 μαθηματα...56 συν πτυχιακη...(τωρα νομιζω 50 γινανε,48 π.χ των ΜΜ στο ΑΠΘ)
εδινε λιγοτερα ects στο καθε μαθημα ωστε να βγει το 240..so;

ε οι ΧΜ ΕΜΠ με λιγοτερα μαθηματα δινουν περισσοτερα ects για να βγει αυτο που θελουνε...

η χρονικη διαφορα στην διαρκεια της περατωσης των σπουδων ειναι ενα εξαμηνο
εκει ειναι ολο το ζουμακι

Ρε συ Κομνηνέ, πώς τα πετάς έτσι αυτά; Δε με λυπάσαι καθόλου; Θες να με στείλεις πριν την ώρα μου;:P

Να σου φέρω ως παράδειγμα το τμήμα πολιτικών μηχανικών ΑΠΘ από το οποίο αποφοίτησα εγώ. Στα πρώτα 9 εξάμηνα είχαμε 61 μαθήματα και στο 10ο εξάμηνο 3 μαθήματα και διπλωματική εργασία. Δηλαδή αν και τα 64 μαθήματα κατανέμονταν στα πρώτα 9 εξάμηνα και στο 10ο εξάμηνο είχα μόνο τη διπλωματική εργασία θα άλλαζε κάτι; Πάλι 10 εξάμηνα και οι ίδιες ECTS.

Το θέμα είναι οι ECTS να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και να μην είναι μόνο στα χαρτιά. Γι αυτό χρειάζεται η πιστοποίηση.

γι αυτο μιλαμε..ε για ενα εξαμηνο να τους αναγνωρισει το κρατος μαστερ; γιατι να μην βγουνε και οι αλλες πανεπιστημιακες σχολες να ζητησουνε τα ιδια; αφου περισσοτερο χρονο κανουνε απο τις αντιστοιχες του εξωτερικο..
καταλαβαινεις τι θα σημαινε αυτο για τους μισθους στο δημοσιο π.χ; ε γι αυτο δεν προκειται ποτε το κρατος να πει ναι
αν παμε με το γραμμα του εξωτερικου ολα αυτα θα γινουνε
οπως και θα περικοπουν αερατα επαγγελματικα δικαιωματα που δεν αντιστοιχουν ομως και σε αναλογα προσοντα,γι αυτο μην το παμε εκει.εδω ειναι Ελλαδα.λολ

Υπάρχει λύση και για το δημόσιο. Το επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών στο δημόσιο τομέα να το δικαιούνται μόνο οι κάτοχοι μεταπτυχιακού master και όχι οι κάτοχοι ενιαίου master. Τόσο απλά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Κομνηνός

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κομνηνός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,681 μηνύματα.
δεν εχω να προσθεσω κατι...
4μιση χρονια σπουδων ειναι λεω η μια σχολη συν ενα εξαμηνο η πτυχιακη τους ΚΑΙ ΜΟΝΟ
4 η αλλη και παραλληλα η πτυχιακη(για να φερω το παραδειγμα π.χ της ΕΠ 13 μαθηματα σε μια χρονια συν η πτυχιακη προ ετων)


επομενως τα κουκια ειναι μετρημενα η χρονικη διαφορα στις σπουδες ειναι εξι μηνες..εφερα το παραδειγμα των ΧΜ εμπ και τω μηχανολογων μηχανικων του ΑΠΘ(με 48 μαθηματα )και του φυσικου ή της επ του παμακ που ειχε 59 μαθηματα και τωρα 50 ποσα ειναι δεν ξερω.

και ξαναλεω αν ζηταν οι πολυτεχνικες σχολες μαστερ
το ιδιο μπορουν να πουν και οι φυσικομαθηματικες,οι πληροφορικες κ.ο.κ αφου οντως περισσοτερο χρονικο διαστημα σπουδαζουν απο τις αντιστοιχες του εξωτερικου και περισσοτερα μαθηματα εχουν...

οποτε ;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
και ξαναλεω αν ζηταν οι πολυτεχνικες σχολες μαστερ
το ιδιο μπορουν να πουν και οι φυσικομαθηματικες,οι πληροφορικες κ.ο.κ αφου οντως περισσοτερο χρονικο διαστημα σπουδαζουν απο τις αντιστοιχες του εξωτερικου και περισσοτερα μαθηματα εχουν...

οποτε ;

Κοίταξε να δεις. Πουθενά στην Ευρώπη δεν υπάρχει τίτλος σπουδών μηχανικού ενιαίας 5ετούς διάρκειας που να μην οδηγεί σε Integrated Master. Οι τίτλοι σπουδών μηχανικού που απονέμουν τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια είναι 3ετές Bachelor, 4ετές Bachelor, 4ετές Integrated Master και 5ετές Integrated Master. Κανένα ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο δεν απονέμει 5ετές Bachelor μηχανικού. Για να αναγνωριστεί ως Integrated Master ένας τίτλος σπουδών μηχανικού πρέπει να ικανοποιεί κάποιες προϋποθέσεις. Δεν επαρκεί μόνο να είναι η διάρκεια σπουδών 5ετής. Υπάρχουν και άλλες προϋποθέσεις. Κατά συνέπεια πρέπει να αξιολογηθούν τα προγράμματα σπουδών των πολυτεχνείων και όσα πληρούν τις προϋποθέσεις να αντιστοιχιστούν με Integrated Master και τα υπόλοιπα να αντιστοιχιστούν με Bachelor με συρρίκνωση του προγράμματος σπουδών στα 4 χρόνια. Για παράδειγμα στην έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης του τμήματος μηχανολόγων μηχανικών ΑΠΘ, η επιτροπή εξωτερικής αξιολόγησης προτείνει το πρόγραμμα σπουδών να γίνει 4ετές.

Στον τομέα των θετικών και άλλων επιστημών, στις οποίες το πτυχίο ελληνικού πανεπιστημίου αντιστοιχεί σε σπουδές 4ετούς διάρκειας, υπάρχουν στην Ευρώπη πανεπιστήμια που απονέμουν 3ετή Bachelor, 4ετή Bachelor, 4ετή Integrated Master και 5ετή Integrated Master (όπως και στους μηχανικούς δηλαδή). Συνήθως τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια που χορηγούν 3ετές Bachelor, απονέμουν 4ετές Integrated Master και αντίστοιχα για 4ετές Bachelor και 5ετές Integrated Master. Άρα η τακτική του 4ετούς Bachelor είναι μία από τις τακτικές που εφαρμόζονται στην Ευρώπη. Αν θα εφαρμοστεί αυτή η τακτική (που είναι και το πιο πιθανό αλλά δε μπορούμε να είμαστε σίγουροι από τώρα) δεν θα είναι ελληνική πατέντα.


Ό,τι γίνεται στην υπόλοιπη Ευρώπη θα γίνει και στην Ελλάδα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

locotrelos

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο locotrelos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 124 μηνύματα.
και ξαναλεω αν ζηταν οι πολυτεχνικες σχολες μαστερ
το ιδιο μπορουν να πουν και οι φυσικομαθηματικες,οι πληροφορικες κ.ο.κ αφου οντως περισσοτερο χρονικο διαστημα σπουδαζουν απο τις αντιστοιχες του εξωτερικου και περισσοτερα μαθηματα εχουν...

οποτε ;
Aν μπορουν να το πουν ας το διεκδικησουν ,δε θελω ομως να ακουω γκρινιες για τυχον αδικιες που θα γινουν αν ολες οι πολυτεχνικες σχολες καταφερουν να αναγνωριστουν εν τελει ως επιπεδου master.Επισης το οτι πρεπει να σπασουν οι σπουδες σε 3 και 2 χρονια μεταπτυχιακο ειναι τελειως ασυμφωρο εκτος και αν τα δυο αυτα χρονια παρεχονται δωρεαν σε ολους,γιατι στην Ελλαδα τα περισσοτερα μεταπτυχιακα ειναι επι πληρωμη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Το πρόγραμμα σπουδών στη Σχολή Χημικών Μηχανικών ΕΜΠ περιλαμβάνει 54 μαθήματα+Πρακτική άσκηση+Διπλωματική Εργασία. Παίζει καμία σημασία αν τα 54 μαθήματα γίνονται στα πρώτα 9 εξάμηνα ή αν γίνονται 53 στα πρώτα 9 εξάμηνα και 1 στο 10ο εξάμηνο; Τα ίδια μαθήματα θα κάνει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο (τις ίδιες ECTS). Απλά αντί 30+30 ECTS θα γίνουν 25+35 ECTS.

Ναι, έχει τεράστια σημασία. Τα μαθήματα/εξάμηνο στους οδηγούς σπουδών υποτίθεται πως θα έπρεπε να συπληρώνουν κάποιες Χ ώρες εργασίας και να αναπαριστούν κάποιον όγκο δουλειάς. Τώρα το αν θα είναι 4 ή 5 ή 10 δε θα έπρεπε να μετράει. Γιατί στο τέλος τέλος αυτό που κοιτάς είναι τη συνολική εικόνα η οποία θα έπρεπε να είναι πάντα η ίδια και να ορίζεται σε συγκεκριμένα πλαίσια. Αν λοιπόν δεν θέλεις να μας πεις πως οι σχολές με περισσότερα μαθήματα έχουν περισσότερο όγκο δουλειάς ανά εξάμηνο ( προσωπικά δεν έχω πρόβλημα να κάτσουμε να τις μετρήσουμε αν εκεί είναι το ζητούμενο ), τότε ναι, βλέπεις πως έχεις σχολές με 9 εξάμηνα σπουδών και 1 εξάμηνο πτυχιακής κι όχι σχολές Χ μαθημάτων καθώς μιλάς για χρόνο σπουδών κι όχι σακιά με ντομάτες.

Αν από την άλλη αναγνωρίζεις πως τα εξάμηνα είναι κακώς σχεδιασμένα και δε μπορεί κάποιος ρεαλιστικά να περνάει αυτά τα 6-7-8 μαθήματα ανά εξάμηνο γιατί ο συνολικός όγκος δουλειάς είναι πολύ μεγάλος τότε να πούμε να κατανεμηθούν σωστά και ή να είναι η πτυχιακή/διπλωματική στο 10ο σφήνα ή ας δεχτούμε πως πτυχιακή καλή θέλει ένα εξάμηνο μόνη της και να βγουν τα διακοσμητικά μαθήματα. Διαλέγεις και παίρνεις.

Προσωπικά πάντως έχω δει πως 4-5 μαθήματα για ένα εξάμηνο είναι υπέρ-αρκετά για να γεμίσει με την προϋπόθεση πως μιλάμε για σοβαρά μαθήματα με δύσκολη ύλη και συχνές εργασίες, κι όχι φούσκες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Τελευταία επεξεργασία:

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
κανένα νεότερο ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
κανένα νεότερο ?

Το εθνικό πλαίσιο προσόντων θα είναι ολοκληρωμένο το 2017 οπότε μέχρι τότε δε μπορούμε να ξέρουμε επίσημα αν θα αναγνωριστεί το δίπλωμα μηχανικού ως τίτλος Integrated Master. Κανένα άλλο νέο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Χθες ένας συνάδελφος στη συνεδρίαση της ΔΕ του Τμήματος Δωδεκανήσου του ΤΕΕ κατέθεσε μία πρόταση για την αναγνώριση τίλων σπουδών μηχανικού της αλλοδαπής:

(1) Ο κάτοχος 3ετούς BEng έχει το δικαίωμα να αιτηθεί ακαδημαϊκή ισοδυναμία από τον ΔΟΑΤΑΠ μόνο με το πτυχίο μηχανικού ΤΕ αντίστοιχης ειδικότητας των ΤΕΙ της ημεδαπής. Συγκεκριμένα:
- Για την απόδοση ισοτιμίας θα πρέπει να εξεταστεί επιτυχώς σε ορισμένα μαθήματα και ενδεχομένως σε πτυχιακή εργασία ή πρακτική άσκηση.
- Για την απόδοση ισοτιμίας και αντιστοιχίας, θα πρέπει να εξεταστεί σε επιπρόσθετα μαθήματα αυτών που απαιτούνται για την απόδοση ισοτιμίας και ενδεχομένως σε πτυχιακή εργασία ή πρακτική άσκηση.

(2) Ο κάτοχος 4ετούς BEng έχει το δικαίωμα να αιτηθεί ακαδημαϊκή ισοδυναμία από τον ΔΟΑΤΑΠ μόνο με το πτυχίο μηχανικού ΤΕ αντίστοιχης ειδικότητας των ΤΕΙ της ημεδαπής. Συγκεκριμένα:
- Η απόδοση της ισοτιμίας θα γίνεται αυτομάτως χωρίς κάποια υποχρέωση εκτός και αν παρατηρούνται πολύ μεγάλες διαφορές στα προγράμματα σπουδών με τα τμήματα μηχανικών ΤΕ των ΤΕΙ της ημεδαπής.
- Για την απόδοση ισοτιμίας και αντιστοιχίας, θα πρέπει να εξεταστεί σε ορισμένα μαθήματα (επιπρόσθετα της ισοτιμίας εφόσον πιστωθούν στον ενδιαφερόμενο)

(3) Ο κάτοχος 4ετούς MEng (Integrated Master) έχει το δικαίωμα να αιτηθεί ακαδημαϊκή ισοδυναμία από τον ΔΟΑΤΑΠ μόνο με το δίπλωμα μηχανικού αντίστοιχης ειδικότητας των Πολυτεχνείων και των Πανεπιστημίων της ημεδαπής. Συγκεκριμένα:
- Για την απόδοση ισοτιμίας θα πρέπει να εξεταστεί επιτυχώς σε ορισμένα μαθήματα και ενδεχομένως σε διπλωματική εργασία ή πρακτική άσκηση.
- Για την απόδοση ισοτιμίας και αντιστοιχίας, θα πρέπει να εξεταστεί σε επιπρόσθετα μαθήματα αυτών που απαιτούνται για την απόδοση ισοτιμίας και ενδεχομένως σε διπλωματική εργασία ή πρακτική άσκηση.

(4) Ο κάτοχος 5ετούς MEng (Integrated Master) έχει το δικαίωμα να αιτηθεί ακαδημαϊκή ισοδυναμία από τον ΔΟΑΤΑΠ μόνο με το δίπλωμα μηχανικού αντίστοιχης ειδικότητας των Πολυτεχνείων και των Πανεπιστημίων της ημεδαπής. Συγκεκριμένα:
- Η απόδοση της ισοτιμίας θα γίνεται αυτομάτως χωρίς κάποια υποχρέωση εκτός και αν παρατηρούνται πολύ μεγάλες διαφορές στα προγράμματα σπουδών με τα τμήματα μηχανικών των Πανεπιστημίων και τις σχολές μηχανικών των Πολυτεχνείων της ημεδαπής.
- Για την απόδοση ισοτιμίας και αντιστοιχίας, θα πρέπει να εξεταστεί σε ορισμένα μαθήματα (επιπρόσθετα της ισοτιμίας εφόσον πιστωθούν στον ενδιαφερόμενο)

(5) Ο κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Master (Postgraduate Master) έχει το δικαίωμα να αιτηθεί από τον ΔΟΑΤΑΠ ισοτιμία με τα ΜΔΕ των ΑΕΙ της ημεδαπής, χωρίς κάποια επιπρόσθετη υποχρέωση. Οι μεταπτυχιακοί τίτλοι Master δε μπορούν να συνεκτιμηθούν για την απόδοση ισοτιμίας ή ισοτιμίας και αντιστοιχίας με το δίπλωμα μηχανικού Πολυτεχνείων/Πανεπιστημίων της ημεδαπής.

(6) Ο κάτοχος BEng (είτε 3ετούς είτε 4ετούς διάρκειας φοίτησης) έχει το δικαίωμα να αιτηθεί από το ΣΑΕΠ επαγγελματική ισοδυναμία μόνο με το πτυχίο μηχανικού ΤΕ αντίστοιχης ειδικότητας των ΤΕΙ της ημεδαπής.

(7) Ο κάτοχος MEng (είτε 4ετούς είτε 5ετούς διάρκειας φοίτησης) έχει το δικαίωμα να αιτηθεί από το ΣΑΕΠ επαγγελματική ισοδυναμία μόνο με το δίπλωμα μηχανικού αντίστοιχης ειδικότητας των Πολυτεχνείων και των Πανεπιστημίων της ημεδαπής.


Η πρόταση αυτή έμαθα ότι ψηφίστηκε από τη ΔΕ του Περιφερειακού Τμήματος Δωδεκανήσου του ΤΕΕ και θα αποσταλεί στο κεντρικό Τμήμα του ΤΕΕ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Χθες ένας συνάδελφος στη συνεδρίαση της ΔΕ του Τμήματος Δωδεκανήσου του ΤΕΕ κατέθεσε μία πρόταση για την αναγνώριση τίλων σπουδών μηχανικού της αλλοδαπής:

(1) Ο κάτοχος 3ετούς BEng έχει το δικαίωμα να αιτηθεί ακαδημαϊκή ισοδυναμία από τον ΔΟΑΤΑΠ μόνο με το πτυχίο μηχανικού ΤΕ αντίστοιχης ειδικότητας των ΤΕΙ της ημεδαπής. Συγκεκριμένα:
- Για την απόδοση ισοτιμίας θα πρέπει να εξεταστεί επιτυχώς σε ορισμένα μαθήματα και ενδεχομένως σε πτυχιακή εργασία ή πρακτική άσκηση.
- Για την απόδοση ισοτιμίας και αντιστοιχίας, θα πρέπει να εξεταστεί σε επιπρόσθετα μαθήματα αυτών που απαιτούνται για την απόδοση ισοτιμίας και ενδεχομένως σε πτυχιακή εργασία ή πρακτική άσκηση.

(2) Ο κάτοχος 4ετούς BEng έχει το δικαίωμα να αιτηθεί ακαδημαϊκή ισοδυναμία από τον ΔΟΑΤΑΠ μόνο με το πτυχίο μηχανικού ΤΕ αντίστοιχης ειδικότητας των ΤΕΙ της ημεδαπής. Συγκεκριμένα:
- Η απόδοση της ισοτιμίας θα γίνεται αυτομάτως χωρίς κάποια υποχρέωση εκτός και αν παρατηρούνται πολύ μεγάλες διαφορές στα προγράμματα σπουδών με τα τμήματα μηχανικών ΤΕ των ΤΕΙ της ημεδαπής.
- Για την απόδοση ισοτιμίας και αντιστοιχίας, θα πρέπει να εξεταστεί σε ορισμένα μαθήματα (επιπρόσθετα της ισοτιμίας εφόσον πιστωθούν στον ενδιαφερόμενο)

(3) Ο κάτοχος 4ετούς MEng (Integrated Master) έχει το δικαίωμα να αιτηθεί ακαδημαϊκή ισοδυναμία από τον ΔΟΑΤΑΠ μόνο με το δίπλωμα μηχανικού αντίστοιχης ειδικότητας των Πολυτεχνείων και των Πανεπιστημίων της ημεδαπής. Συγκεκριμένα:
- Για την απόδοση ισοτιμίας θα πρέπει να εξεταστεί επιτυχώς σε ορισμένα μαθήματα και ενδεχομένως σε διπλωματική εργασία ή πρακτική άσκηση.
- Για την απόδοση ισοτιμίας και αντιστοιχίας, θα πρέπει να εξεταστεί σε επιπρόσθετα μαθήματα αυτών που απαιτούνται για την απόδοση ισοτιμίας και ενδεχομένως σε διπλωματική εργασία ή πρακτική άσκηση.

(4) Ο κάτοχος 5ετούς MEng (Integrated Master) έχει το δικαίωμα να αιτηθεί ακαδημαϊκή ισοδυναμία από τον ΔΟΑΤΑΠ μόνο με το δίπλωμα μηχανικού αντίστοιχης ειδικότητας των Πολυτεχνείων και των Πανεπιστημίων της ημεδαπής. Συγκεκριμένα:
- Η απόδοση της ισοτιμίας θα γίνεται αυτομάτως χωρίς κάποια υποχρέωση εκτός και αν παρατηρούνται πολύ μεγάλες διαφορές στα προγράμματα σπουδών με τα τμήματα μηχανικών των Πανεπιστημίων και τις σχολές μηχανικών των Πολυτεχνείων της ημεδαπής.
- Για την απόδοση ισοτιμίας και αντιστοιχίας, θα πρέπει να εξεταστεί σε ορισμένα μαθήματα (επιπρόσθετα της ισοτιμίας εφόσον πιστωθούν στον ενδιαφερόμενο)

(5) Ο κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Master (Postgraduate Master) έχει το δικαίωμα να αιτηθεί από τον ΔΟΑΤΑΠ ισοτιμία με τα ΜΔΕ των ΑΕΙ της ημεδαπής, χωρίς κάποια επιπρόσθετη υποχρέωση. Οι μεταπτυχιακοί τίτλοι Master δε μπορούν να συνεκτιμηθούν για την απόδοση ισοτιμίας ή ισοτιμίας και αντιστοιχίας με το δίπλωμα μηχανικού Πολυτεχνείων/Πανεπιστημίων της ημεδαπής.

(6) Ο κάτοχος BEng (είτε 3ετούς είτε 4ετούς διάρκειας φοίτησης) έχει το δικαίωμα να αιτηθεί από το ΣΑΕΠ επαγγελματική ισοδυναμία μόνο με το πτυχίο μηχανικού ΤΕ αντίστοιχης ειδικότητας των ΤΕΙ της ημεδαπής.

(7) Ο κάτοχος MEng (είτε 4ετούς είτε 5ετούς διάρκειας φοίτησης) έχει το δικαίωμα να αιτηθεί από το ΣΑΕΠ επαγγελματική ισοδυναμία μόνο με το δίπλωμα μηχανικού αντίστοιχης ειδικότητας των Πολυτεχνείων και των Πανεπιστημίων της ημεδαπής.


Η πρόταση αυτή έμαθα ότι ψηφίστηκε από τη ΔΕ του Περιφερειακού Τμήματος Δωδεκανήσου του ΤΕΕ και θα αποσταλεί στο κεντρικό Τμήμα του ΤΕΕ.
Και ποια η διαφορά 4ετή Beng με 4ετή Meng ?
Στα επαγγελματικά δικαιώματα ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Και ποια η διαφορά 4ετή Beng με 4ετή Meng ?
Στα επαγγελματικά δικαιώματα ?

Τα προγράμματα ενιαίων σπουδών που οδηγούν σε MEng (Integrated Master), είτε είναι 4ετή είτε είναι 5ετή, περιλαμβάνουν στο τελευταίο έτος των σπουδών μαθήματα τα οποία διδάσκονται σε προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών που οδηγούν σε Master (Postgraduate Master). Αυτό δε συμβαίνει με τα BEng, είτε είναι 3ετή είτε είναι 4ετή.

Να σημειώσω πως είναι πάγια τακτική των Πολυτεχνείων και των Πολυτεχνικών Σχολών των Πανεπιστημίων (όχι όλων βέβαια), να υφίστανται μαθήματα τα οποία είναι κοινά στο πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών κάποιου/ας τμήματος/σχολής στο 8ο και 9ο εξάμηνο και σε ένα ή σε περισσότερα ΠΜΣ αυτών των ιδρυμάτων.

Για παράδειγμα γίνεται συνδιδασκαλία με τις ίδιες υποχρεώσεις για όλους τους φοιτητές που έχουν δηλώσει τα εξής μαθήματα:
- Το μάθημα "Στοχαστική Μοντελοποίηση και Πρόβλεψη Θαλασσίων Συστημάτων" του 8ου εξαμήνου του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ
- Το μάθημα "Στοχαστική Μοντελοποίηση και Πρόβλεψη Θαλασσίων Συστημάτων" του 2ου εξαμήνου του ΔΠΜΣ "Ναυτική & Θαλάσσια Τεχνολογία & Επιστήμη" των ΕΜΠ-ΕΚΠΑ
- Το μάθημα "Στοχαστική Προτυποποίηση Μακροσκοπικών Φαινομένων και Διαδικασιών" του 2ου εξαμήνου του ΔΠΜΣ "Μαθηματική Προτυποποίηση σε Σύγχρονες Τεχνολογίες και στην Οικονομία" του ΕΜΠ

Άλλα παραδείγματα συνδιδασκαλίας προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών:

(1)
- Το μάθημα "Υπολογιστικές μέθοδοι και εφαρμογές σε ναυπηγικές κατασκευές" του 9ου εξαμήνου του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ
- Το μάθημα "Η μέθοδος των πεπερασμένων στοιχείων στη στατική και δυναμική ανάλυση των κατασκευών" του 1ου εξαμήνου του ΔΠΜΣ "Ναυτική & Θαλάσσια Τεχνολογία & Επιστήμη" των ΕΜΠ-ΕΚΠΑ

(2)
- Το μάθημα "Κυματικά φαινόμενα στο θαλάσσιο περιβάλλον" του 9ου εξαμήνου του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ
- Το μάθημα "Κυματικά φαινόμενα στο θαλάσσιο πριβάλλον" του 1ου εξαμήνου του ΔΠΜΣ "Ναυτική & Θαλάσσια Τεχνολογία & Επιστήμη" των ΕΜΠ-ΕΚΠΑ

(3)
- Το μάθημα "Μαθηματική μοντελοποίηση ροών με άνωση" του 9ου εξαμήνου του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ
- Το μάθημα "Ροές με άνωση" του 1ου εξαμήνου του ΔΠΜΣ "Ναυτική & Θαλάσσια Τεχνολογία & Επιστήμη" των ΕΜΠ-ΕΚΠΑ

(4)
- Το μάθημα "Μετρήσεις φυσικών μεγεθών στο θαλάσσιο περιβάλλον" του 8ου εξαμήνου του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ
- Το μάθημα "Μετρήσεις και μετρητικές συσκευές για θαλάσσιες εφαρμογές" του 2ου εξαμήνου του ΔΠΜΣ "Ναυτική & Θαλάσσια Τεχνολογία & Επιστήμη" των ΕΜΠ-ΕΚΠΑ

(5)
- Το μάθημα "Ναυτικοί Κινητήρες Diesel" του 8ου εξαμήνου του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ
- Το μάθημα "Σχεδίαση και λειτουργία ναυτικών κινητήρων Diesel" του 2ου εξαμήνου του ΔΠΜΣ "Ναυτική & Θαλάσσια Τεχνολογία & Επιστήμη" των ΕΜΠ-ΕΚΠΑ

Υπάρχουν και περιπτώσεις προπτυχιακών μαθημάτων που είναι πανομοιότυπα με μεταπτυχιακά μαθήματα, αλλά δεν γίνεται συνδιδασκαλία των φοιτητών. Παραδείγματα:

(1)
- Το μάθημα "Υπολογιστική υδροδυναμική και εργαστήριο" του 8ου εξαμήνου του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ
- Το μάθημα "Ειδικά θέματα μηχανικής ρευστών" του 1ου εξαμήνου του ΔΠΜΣ "Ναυτική & Θαλάσσια Τεχνολογία & Επιστήμη" των ΕΜΠ-ΕΚΠΑ

(2)
- Το μάθημα "Συμπεριφορά πλοίου σε κυματισμούς και εφαρμογές" του 9ου εξαμήνου του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ
- Το μάθημα "Δυναμική συμπεριφορά πλοίων σε κυματισμούς" του 1ου εξαμήνου του ΔΠΜΣ "Ναυτική & Θαλάσσια Τεχνολογία & Επιστήμη" των ΕΜΠ-ΕΚΠΑ

(3)
- Το μάθημα "Σχεδίαση πλοίων για ασφάλεια και περιβαλλοντική προστασία" του 8ου εξαμήνου του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ
- Το μάθημα "Ασφάλεια του πλοίου έναντι κατάκλυσης και κανονισμοί ασφαλείας" του 1ου εξαμήνου του ΔΠΜΣ "Ναυτική & Θαλάσσια Τεχνολογία & Επιστήμη" των ΕΜΠ-ΕΚΠΑ

(4)
- Το μάθημα "Δυναμική ναυπηγικών κατασκευών" του 6ου εξαμήνου του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ
- Το μάθημα "Δυναμική απόκριση θαλάσσιων κατασκευών" του 2ου εξαμήνου του ΔΠΜΣ "Ναυτική & Θαλάσσια Τεχνολογία & Επιστήμη" των ΕΜΠ-ΕΚΠΑ

(5)
- Το μάθημα "Στοιχεία μελέτης και σχεδίασης πλωτών κατασκευών" του 8ου εξαμήνου του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ
- Το μάθημα "Συνθήκες περιβάλλοντος και φορτίσεις θαλάσσιων κατασκευών" του 1ου εξαμήνου του ΔΠΜΣ "Ναυτική & Θαλάσσια Τεχνολογία & Επιστήμη" των ΕΜΠ-ΕΚΠΑ

(6)
- Το μάθημα "Αγκυρώσεις πλωτών κατασκευών" του 9ου εξαμήνου του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ
- Το μάθημα "Υδρομηχανική ανάλυση και σχεδίαση αγκυρωμένων κατασκευών" του 2ου εξαμήνου του ΔΠΜΣ "Ναυτική & Θαλάσσια Τεχνολογία & Επιστήμη" των ΕΜΠ-ΕΚΠΑ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Τα προγράμματα ενιαίων σπουδών που οδηγούν σε MEng (Integrated Master), είτε είναι 4ετή είτε είναι 5ετή, περιλαμβάνουν στο τελευταίο έτος των σπουδών μαθήματα τα οποία διδάσκονται σε προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών που οδηγούν σε Master (Postgraduate Master). Αυτό δε συμβαίνει με τα BEng, είτε είναι 3ετή είτε είναι 4ετή.

Να σημειώσω πως είναι πάγια τακτική των Πολυτεχνείων και των Πολυτεχνικών Σχολών των Πανεπιστημίων (όχι όλων βέβαια), να υφίστανται μαθήματα τα οποία είναι κοινά στο πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών κάποιου/ας τμήματος/σχολής στο 8ο και 9ο εξάμηνο με ένα ή περισσότερα ΠΜΣ αυτών των ιδρυμάτων.

Για παράδειγμα γίνεται συνδιδασκαλία με τις ίδιες υποχρεώσεις για όλους τους φοιτητές που έχουν δηλώσει τα εξής μαθήματα:
1) Το μάθημα "Στοχαστική Μοντελοποίηση και Πρόβλεψη Θαλασσίων Συστημάτων" του 8ου εξαμήνου του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ
2) Το μάθημα "Στοχαστική Μοντελοποίηση και Πρόβλεψη Θαλασσίων Συστημάτων" του 2ου εξαμήνου του ΔΠΜΣ "Ναυτική & Θαλάσσια Τεχνολογία & Επιστήμη" των ΕΜΠ-ΕΚΠΑ
3) Το μάθημα "Στοχαστική Προτυποποίηση Μακροσκοπικών Φαινομένων και Διαδικασιών" του 2ου εξαμήνου του ΔΠΜΣ "Μαθηματική Προτυποποίηση σε Σύγχρονες Τεχνολογίες και στην Οικονομία" του ΕΜΠ

Φυσικά υπάρχουν και άλλα μαθήματα με συνδιδασκαλία τελειόφοιτων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών στο ΕΜΠ.
Πέρα από αυτό ποια θα είναι η διαφορά στα επαγγελματικά δικαιώματα ανάμεσα σε έναν κάτοχο 4ετή Beng με αυτόν που είναι κάτοχος 4ετή Meng και με αυτόν που θα είναι κάτοχος 5ετή Meng ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Πέρα από αυτό ποια θα είναι η διαφορά στα επαγγελματικά δικαιώματα ανάμεσα σε έναν κάτοχο 4ετή Beng με αυτόν που είναι κάτοχος 4ετή Meng και με αυτόν που θα είναι κάτοχος 5ετή Meng ?

Μάλλον καμία. Απλά ο κάτοχος 4ετούς MEng θα ιδρώσει περισσότερο από τον κάτοχο 5ετούς MEng για να πάρει την ισοδυναμία (είτε ακαδημαϊκή είτε επαγγελματική). Αυτό είναι το σχέδιο που προωθείται και δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω αν θα υλοποιηθεί τελικά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Πιστοποιητικό ισοδυναμίας διπλώματος ΕΜΠ με MASTER
https://www.epe.org.gr/various/Syn_2.pdf

Πιστοποιητικό ισοδυναμίας διπλώματος Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ με MASTER
https://www.eng.auth.gr/fileadmin/_migrated/content_uploads/2010-03-03-40969.pdf

Πιστοποιητικό ισοδυναμίας διπλώματος Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με MASTER
https://www.epe.org.gr/various/Syn_1.pdf
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
ΥΑ Αριθ. Β1/3 (ΦΕΚ 165/Β΄/16.03.1990): Έγκριση του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του Γεωργικού Πανεπιστημίου Αθηνών
https://www.et.gr/idocs-nph/search/p...IueyaDfeXO1GONZboOAuo4vvF-TFa9weY5RfpYd8C_nAF

Άρθρο 28, Παράγραφος 2, Περίπτωση α)
"Το πτυχίο του Γ.Π.Α. θεωρείται ισοδύναμο των Αγγλοσαξονικών πτυχίων MSc in Agricultural Engineering και MSc in Agricultural Sciences και στα πιστοποιητικά σπουδών που χορηγεί το Ίδρυμα αναφέρεται η ισοτιμία αυτή."
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 12 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top