Θεωρητική κατεύθυνση (πλην ενστόλων) = ανεργία;

Alexecon1991

Δραστήριο μέλος

Ο Alexecon1991 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 402 μηνύματα.
Και για Διεθνών που ακούστηκε βρίσκουν δουλειά όσοι το γυρνούν στα Οικονομικά αν και οι επιχείρησεις προτιμούν να προσλάβουν αποφοίτους διοίκησης ή οικονομικών σχολών.... Πάντως και αποφοίτους ΔΕΣ που ΄χω γνωστούς άνεργοι είναι ή δουλεύουν σε εντελώς άλλο κλάδο...
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Έναν ώμο να κλάψω ρε παιδιά, εδώ στην "ουρά του ΟΑΕΔ".
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,632 μηνύματα.
Άλλες εποχές. Αν δεν ισχύει αυτό με τον ΟΑΕΔ τότε γιατί παραδοσιακά οι απόφοιτοι του τμήματος μου και των περισσότερων θεωρητικών σχολών την κοπανάνε για εξωτερικό στο άψε σβήσε; Μερικοί πρόλαβαν τα ωραία χρόνια με ΑΣΕΠ τότε προ κρίσης. Πάνε αυτά.
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Ποιες ακριβώς είναι οι άλλες εποχές;
Οι εποχές είναι πάντα οι ίδιες: Όποιος θέλει να βρει δουλειά, θα βρει.
Εγώ η ίδια, στον τομέα της επικοινωνίας, βγάζω τουλάχιστον μία αγγελία κάθε μήνα για δουλειά (ανεπίσημα) και το ένα τους βρωμάει, το άλλο τους μυρίζει.
Επίσης, αν μείνεις "στάσιμος" στο πτυχίο, ναι, δεν πρόκειται να αποκτήσεις νέες δεξιότητες σε άλλους τομείς.
Επίσης (2), τι ακριβώς σημαίνει "ψάχνω στο εξωτερικό"; Τι ποσοστό πάει στο εξωτερικό με δουλειά ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ του;

Με τρελαίνει να ακούω οριζόντιες "ετυμηγορίες".
 

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.
Θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον, αν μπορούσαμε να είχαμε αληθινές περιπτώσεις ατόμων που αποφοίτησαν από κάποια σχολή της Θεωρητικής ή και γενικότερα, και εργοδοτούνται στην Ελλάδα στον τομέα των σπουδών τους.

Δύο παιδιά στο Forum που έχουν σπουδάσει νοσηλευτική και εργάζονται σε νοσοκομεία στην Ελλάδα μπορώ να σκεφτώ προς το παρόν. Μπορούν να μάς πουν και τις εντυπώσεις τους @Panosp95.

Έχουμε άλλες περιπτώσεις; Γνωρίζετε άλλα άτομα είτε από εδώ στο Forum είτε στην μη εικονική ζωή; Να παραθέσετε τις σπουδές τους και πού εργάζονται.
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Εγώ, δουλεύω σε εταιρεία δημοσίων σχέσεων! :)

ΥΓ: Και μια λίστα ονομάτων φοιτητών μου που δουλεύουν σε ΜΜΕ
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,632 μηνύματα.
Θες να πεις δηλαδή ότι τα εκρηκτικά ποσοστά ανεργίας στους νέους είναι ένα παραμύθι και οι νέοι απλά είναι τεμπέληδες και το ένα τους βρωμάει το άλλο τους μυρίζει; Μήπως μετά θα πάμε και στην επιτυχία του κυρίου Κυρανάκη που είπε " οι νέοι είναι άνεργοι γιατί δεν ψάχνουν δουλειές στο ίντερνετ και δεν ξέρουν να κάνουν σωστή δόμηση βιογραφικού";

Αμφισβητείς τα επίσημα ποσοστά του ΟΑΕΔ; Τι θα πει όποιος θέλει βρίσκει; Αν ήταν τόσο απλά τα πράγματα δεν θα ανησυχούσαμε για το μέλλον μας. Το απλό πτυχίο είναι για κορνίζα μόνο. Οι νέοι φεύγουν στο εξωτερικό γιατί και να βρουν στο αντικείμενο τους στην Ελλάδα, στο εξωτερικό θα παίρνουν τα διπλά ή για να δουλέψουν σε πιο απλές εργασίες, όχι στο αντικείμενο τους.
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 9,501 μηνύματα.
Η εργασιακη απαξιωση των κλασικων και κοινωνικων σπουδων ειναι το μετρο ποιοτητας της κοινωνιας μας σε παγκοσμιο επιπεδο. Αν δεν βαλουμε αυτες τις επιστημες στην καθημερινη μας ζωη και συνεχιζουμε εργασιακα να τις υποβαθμιζουμε τοτε μακροποθεσμα θα ερθουμε στο επιπεδο των ζωων εκτροφης.
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Προφανώς και υπάρχει ανεργία, γιατί τα πτυχία που προσφέρουμε έχουν θέση στον προηγούμενο αιώνα. Η εκπαίδευση που προσφέρουμε σε πολλές περιπτώσεις ανήκει στον προηγούμενο αιώνα.

Αλλά αυτό έχει να κάνει με όλες τις κατευθύνσεις. Δεν έχει να κάνει με τη θεωρητική. Δηλαδή θέλετε να μου πείτε ότι οι μαθηματικοί/φυσικοί/βιολόγοι/χημικοί που βγαίνουν έχουν δουλειές; Ή οι Οικονομολόγοι που το αντικείμενό τους είναι τόσο γενικό όσο αυτό του Επικοινωνιολόγου;

Ναι, υπάρχουν δουλειές. Δεν πνιγόμαστε στις δουλειές, αλλά υπάρχουν δουλειές. Και υπάρχουν δουλειές για ΜΗΝΕΣ που κανείς δεν στέλνει βιογραφικό. Και καλές δουλειές. Και όταν στέλνουν βιογραφικά είναι γραμμένα σαν από παιδιά Γ' Δημοτικού. Σέβομαι τα προσωπικά δεδομένα και δεν μπορώ να στείλω βιογραφικά ή να φανερώσω λεπτομέρειες από βιογραφικά/συνεντεύξεις στον τομέα μου. Χώρια που ντρέπομαι.

Επαναλαμβάνω, προφανώς υπάρχει μεγάλη ανεργία. Χωρίς ειρωνείες περί Κυρανάκη, που απλά τις προσπερνώ.
Αλλά, μιλώντας στον δικό μου τομέα και ΜΟΝΟ τώρα (γιατί εδώ γνωρίζω πολύ καλά) υπάρχει μεγάλη έλλειψη επαφής με την πραγματικότητα από πολλούς. Δεν γνωρίζουν τις επιλογές τους, δεν γνωρίζουν να κάνουν σωστό βιογραφικό, δεν ξέρουν να παρουσιάσουν τον εαυτό τους και η λίστα μπορεί να συνεχιστεί αιώνια. Και σε αυτό φταίει το ότι δεν έχουμε ένα μάθημα στο πανεπιστήμιο για αυτά τα μικρά και πρακτικά, το marketing του εαυτού μας. Και με αυτό επιστρέφω στην πρώτη παράγραφο του μηνύματός μου.
 

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.
Η εργασιακη απαξιωση των κλασικων και κοινωνικων σπουδων ειναι το μετρο ποιοτητας της κοινωνιας μας σε παγκοσμιο επιπεδο. Αν δεν βαλουμε αυτες τις επιστημες στην καθημερινη μας ζωη και συνεχιζουμε εργασιακα να τις υποβαθμιζουμε τοτε μακροποθεσμα θα ερθουμε στο επιπεδο των ζωων εκτροφης.
Σε θεωρητικό επίπεδο τα λες μια χαρά, στην βράση κολλάει το σίδερο όμως, αν δεν έχει απορρόφηση γιατί να πας να σπουδάσεις σε σχολή της συγκεκριμένης κατεύθυνσης; Για να καταλήξεις να εργάζεσαι σε τομείς (π.χ. εξυπηρέτηση πελατών) που δεν σε ενδιαφέρουν;
 

annfire

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η annfire αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Φιλολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 262 μηνύματα.
Παιδιά συγγνώμη για το "άκυρο" που ίσως περαστεί απο αρκετούς ωστόσο: το "ενα μας βρωμαει το αλλο μας ξινιζει" πιθανότατα ισχύει στην Ελλάδα.
Ναί κανένας δε θα παει να ζητήσει δουλειά για 500 ευρώ γιατί προτιμά να πεινάει ή να ζητάει από τους γονείς χαρτζιλίκι για καφέ από το να απαξιώσει το Πτυχίο του(είτε κλασικών είτε κοινωνικων σπουδών ή οτιδηποτε αλλο).
Ακόμα και προ κοβιντ λίγα παιδιά φοιτητές επέλεγανα έρθουν για σεζόν σε νησιά κλπ.


**Να είμεθα παιδιά επιλεκτικοί ομως όταν θίγονται βασικά ζητήματα επιβίωσης ας βάζουμε στην άκρη εγωιστικές.σκέψεις.
Πολύ καλά όσοι"σπαταλάμε" εξάμηνα σε κλασικες σπουδές όμως ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ με τις σπουδές μας, ας προσαρμοζόμαστε και στην πραγματικότητα.

Όσοι επιδιώκουν την αξιοποίησή τους ας πράξουν αναλόγως με ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ σκέψεις και οχι με οριζόντιες μεθόδους της δεκαετίας του 1980 "ωραία τελειωσα θα διοριστώ". Είναι από μόνες τους αστείες σαν σκέψεις.
Όσοι πάλι επιδιώκουν να "γυρίσουν" αλλού τις σπουδές τους πάλι ας πράξουν αναλόγως και εκείνοι.
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 9,501 μηνύματα.
Σε θεωρητικό επίπεδο τα λες μια χαρά, στην βράση κολλάει το σίδερο όμως, αν δεν έχει απορρόφηση γιατί να πας να σπουδάσεις σε σχολή της συγκεκριμένης κατεύθυνσης; Για να καταλήξεις να εργάζεσαι σε τομείς (π.χ. εξυπηρέτηση πελατών) που δεν σε ενδιαφέρουν;
Ειμαι πολυ λιγος να κανω τετοια στροφη. Φυσικη ή ιστορια ειθελα ηλεκτρολογος επελεξα. Εκανα την αναγκη επιθυμια γιατι θα βιοποριζω μονο απο αυτα που θα κερδιζω. Δυστηχως δεν ζεις ομως μεσα απο αυτα. Εδω και μερικα χρονια καναδεζικα πανεπιστημια εχουν ανοιξει πολεμο κατα των υπαρκτων sosιal media και την εγκεφαλικη πολτοποιηση που επιφερουν συν των αλλων. Ακουσες κατι? Οτι δεν αποφερει χρημα θάβετε. Ποιο ισχυροι θα κανουν αυτη την στροφη ? ισως κανεις. Γιατι, για να εισαι ισχυρος πρεπει να εχεις χρημα.
 

annfire

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η annfire αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Φιλολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 262 μηνύματα.
Πάντως ΚΥΡΙΩΣ οσον αφορά.τις θεωρητικές σπουδές έχει παρατηρηθεί τα τελευταία.χρόνια το θεμα του "portfolio people" βάσει του οποίου όλοι σπεύδουμε να συλλέξουμε πιστοποιήσεις; βεβαιώσεις σεμιναρίων.
Δυστυχώς το θέμα με εμας δεν είναι η προσέγγιση της υπερ-εξειδίκευσης ωστε να είμαστε ψηλά στον ανταγωνισμό μεταξύ.μας.
Απαιτείται μείωση εισαχτέων σε αυτές τις σχολές. Άμεσα.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Ανεργία; Α μπα. Στελεχώνουμε εδώ και 20 χρόνια σταθερά τις γραμμές στον ΟΑΕΔ. Το λες και χόμπι πλέον.

Προσωπικά το θεωρώ κοινωνική αλληλεγγύη των Ελλήνων προς τους υπαλλήλους του ΟΑΕΔ. Σκεφτείτε να είχαν όλοι δουλειά, τι δουλειά θα έκαναν οι υπάλληλοι του ΟΑΕΔ; Δηλαδή οι περισσότεροι από δαύτους είναι ανίκανοι δια πάσαν εργασία υπό κανονικές συνθήκες, αν δούμε τι είδος ψηφοφόρων έχουν πιάσει τις καρέκλες με τα έτσι και τα γιουβέτσι εδώ και δεκαετίες.

Πάντως ΚΥΡΙΩΣ οσον αφορά.τις θεωρητικές σπουδές έχει παρατηρηθεί τα τελευταία.χρόνια το θεμα του "portfolio people" βάσει του οποίου όλοι σπεύδουμε να συλλέξουμε πιστοποιήσεις; βεβαιώσεις σεμιναρίων.
Δυστυχώς το θέμα με εμας δεν είναι η προσέγγιση της υπερ-εξειδίκευσης ωστε να είμαστε ψηλά στον ανταγωνισμό μεταξύ.μας.
Απαιτείται μείωση εισαχτέων σε αυτές τις σχολές. Άμεσα.

Βασικά απαιτείται οριστικό γκρέμισμα της χώρας σε ΟΛΟΥΣ τους τομείς και για μια δεκαετία θα πρέπει να κλείσουν οριστικά όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας. Να μην δεχθούν νέο κόσμο και να σταματήσει η μάστιγα νέων μεταπτυχιακών προγραμμάτων για τρώγονται λεφτά από κονδύλια της ΕΕ (για τα οποία μετά πληρώνουμε τόκους, μνημόνια κτλ). Σε αυτό το διάστημα θα πρέπει να ξαναχτιστεί η χώρα από το μηδέν πάνω σε νόμους και σε μοντέλο υποχρεώσεις-δικαιώματα ή για να γίνω πιο σαφής: να εφαρμοστεί ο έλεγχος αξιοπιστίας μιας ειδικότητας σε μια οικονομία και πως το υπάρχον δυναμικό της κοινωνίας μπορεί να εργαστεί σε αυτό ώστε να παραχθεί εργασιακός πλούτος με τα δεδομένα του 21ου αιώνα όμως και όχι της Οκτωβριανής Επανάστασης του 1917.

Όταν ιδρύεται ένα Τμήμα με τίτλο Αεροδιαστημικής ή Κοινωνικής Θεολογίας για το μοντέλο της Ελληνικής οικονομίας εκεί νομίζω πρέπει και ο κάθε πολιτικά υπεύθυνος μαζί με τους βολεμένους κατόχους διδακτορικών (που διορίστηκαν καθηγητές Πανεπιστημίου) να μπουν συνοπτικά φυλακή για συστηματική εξαπάτηση της κοινής γνώμης. Χωρίς πολλά πολλά...Η πολλή συζήτηση οδηγεί σε πελατειακές σχέσεις και λίμνες διαφθοράς από αυτό που υποφέρει η χώρα μας και την πληρώνει κόσμος που δεν φταίει σε κάτι. Αν ακόμη το 2021 προς 2022 συζητάμε τι φταίει στην ανεργία της Ελλάδας, νομίζω ότι έχουμε χάσει το παιχνίδι για πολλές δεκαετίες ακόμη. :down: Προσπαθώ να βρω μια ελπίδα αλλά η ριμάδα δεν βρίσκεται.
 
Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.

Θεά η Γεωργιάδου...

1618086556427.png


Πώς απαντάει ο πρώην σύζυγος... :bye2:

Εγω εχω ακουσει οτι οι αποφοιτοι θεωρητικης σχολης στελεχωνουν με μεγαλυ επιτυχια τις λεωφοριογραμμες της Γερμανιας

Ναι...και έχεις συναδέλφους οδηγούς Τορκάλες με βγαλμένο βρύδι, βαμμένο μάτι και μαντήλα. :D

Θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον, αν μπορούσαμε να είχαμε αληθινές περιπτώσεις ατόμων που αποφοίτησαν από κάποια σχολή της Θεωρητικής ή και γενικότερα, και εργοδοτούνται στην Ελλάδα στον τομέα των σπουδών τους.

Δύο παιδιά στο Forum που έχουν σπουδάσει νοσηλευτική και εργάζονται σε νοσοκομεία στην Ελλάδα μπορώ να σκεφτώ προς το παρόν. Μπορούν να μάς πουν και τις εντυπώσεις τους @Panosp95.

Έχουμε άλλες περιπτώσεις; Γνωρίζετε άλλα άτομα είτε από εδώ στο Forum είτε στην μη εικονική ζωή; Να παραθέσετε τις σπουδές τους και πού εργάζονται.

Είναι μια ανέκδοτη κατάσταση αυτή γιατί δυστυχώς οι περισσότεροι είτε είναι ευκαιριακά εργαζόμενοι είτε άνεργοι είτε σπουδάζουν σε νέα μεταπτυχιακά προγράμματα. Προσωπικά γνωρίζω πάντα δυο παιδιά που έχουν σπουδάσει κάτι και έχουν δουλειά αλλά αυτό δεν αλλάζει την γενική εικόνα επειδή όταν ρωτάω τι ακριβώς δουλειά κάνουν με κάνουν block. :) Από τη δική μου φουρνιά όσοι έχουν δουλειά πάνω στην επιστήμη μας, είναι στο εξωτερικό. Στην Ελλάδα είτε ασχολούνται με φροντιστήρια και χωρίς μόνιμη απασχόληση είτε είναι άνεργοι, έχουν μεταπτυχιακό και ζουν με τους γονείς τους.
 
Τελευταία επεξεργασία:

annfire

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η annfire αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Φιλολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 262 μηνύματα.
Θεά η Γεωργιάδου...

View attachment 79189

Πώς απαντάει ο πρώην σύζυγος... :bye2:



Ναι...και έχεις συναδέλφους οδηγούς Τορκάλες με βγαλμένο βρύδι, βαμμένο μάτι και μαντήλα. :D



Είναι μια ανέκδοτη κατάσταση αυτή γιατί δυστυχώς οι περισσότεροι είτε είναι ευκαιριακά εργαζόμενοι είτε άνεργοι είτε σπουδάζουν σε νέα μεταπτυχιακά προγράμματα. Προσωπικά γνωρίζω πάντα δυο παιδιά που έχουν σπουδάσει κάτι και έχουν δουλειά αλλά αυτό δεν αλλάζει την γενική εικόνα επειδή όταν ρωτάω τι ακριβώς δουλειά κάνουν με κάνουν block. :) Από τη δική μου φουρνιά όσοι έχουν δουλειά πάνω στην επιστήμη μας, είναι στο εξωτερικό. Στην Ελλάδα είτε ασχολούνται με φροντιστήρια και χωρίς μόνιμη απασχόληση είτε είναι άνεργοι, έχουν μεταπτυχιακό και ζουν με τους γονείς τους.
Βρε μη θίγεσαι από το block, είναι επειδη όπου και να πας η Ελλάδα σε πληγώνει!🙂
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Όπως λέει και @annfire στην πλειονότητα των νέων επικρατεί η απουσία σαφής άποψης για μια επιστήμη και αυτό έχει πολλές αιτίες (που δεν είναι της παρούσης). Στα Ελληνικά Πανεπιστήμια το μοντέλο μάθησης είναι εξετασιοκεντρικό (μάθημα ---> εξεταστική και άντε στο καλό) και έτσι δεν υπάρχει ενδιαφέρον για τις δεξιότητες των φοιτητών αλλά και για την καθοδήγηση μέσω σεμιναρίων για τις δυνατότητες των συγκεκριμένων σπουδών στην πραγματική αγορά εργασίας αλλά και ακόμη για την ακαδημαϊκή σταδιοδρομία. Επομένως αυτό που είπε ο Κυρανάκης είναι μεν σωστό αλλά μάλλον ο Κυρανάκης απλά διασκεδάζει τις εντυπώσεις. Όλοι μιλούν αφ' υψηλού αλλά λύσεις δεν προτείνουν πόσο μάλλον όταν κατέχουν και θέσεις με πολιτική εξουσία.

Επικρατεί ένα χάος σχετικά με την λογική των σπουδών έτσι ώστε ένας πτυχιούχος να ξέρει ακριβώς τι να κάνει μετά τις σπουδές του. Με αποτέλεσμα να καταλήγουμε στην οριζόντια σκέψη "θα κάνω αυτό που σπούδασα" και έξω από αυτό το πλαίσιο δεν υπάρχει πλάνο Β γιατί υπάρχει η γονική στήριξη και προστασία. Αρκετοί νέοι προτιμούν να ζουν με τους γονείς γιατί φοβούνται να κάνουν επιλογές και να παίρνουν το ρίσκο της αποτυχίας τους (το οποίο και είναι αρκετά έντονο στην Ελληνική κουλτούρα).

@Viedo , @giannhs2001 :

Ο Καλλιάνος είναι απόφοιτος του Μαθηματικού Πατρών με ..καριέρα μετεωρολόγου και βουλευτή στην Ελλάδα! Ένα τέτοιο προφίλ επιστήμονα θεωρείται επιτυχημένο; :hmm:
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,199 μηνύματα.
Δεν νομίζω οτι η θεωρητική κατεύθυνση υποβαθμίζεται από τον κόσμο ενεργά, για την ακρίβεια δεν πιστεύω οτι υποβαθμίζεται γενικά. Κανείς δεν θα αμφισβητήσει οτι η αρχαιολογία ή η φιλολογία έχουν παίξει και συνεχίζουν να παίζουν το ρόλο τους στην ανθρώπινη ιστορία. Απλά οι ρυθμοί που τα πράγματα εξελίσσονται τεχνολογικά, έχουν αλλάξει πολύ τις ανάγκες της κοινωνίας. Οι θέσεις για πεδία όπως η φιλολογία, η αρχαιολογία ,τα θεωρητικά μαθηματικά ή η θεωρητική φυσική είχαν ανέκαθεν τις ίδιες ανάγκες. Αυτό που άλλαξε είναι οτι λόγω αυτής της τεχνολογικής εξέλιξης, ο πληθυσμός αυξήθηκε ραγδαία και συμβαίνει πλέον ένας κορεσμός, γιατί τα ταλέντα αυξάνονται αλλά οι θέσεις και οι ανάγκες των πεδίων παραμένουν σταθερές. Γιατί ανέκαθεν τα πεδία αυτά είχαν πολύ αργή εξέλιξη. Το αποτέλεσμα είναι λοιπόν αυτές οι ελάχιστες θέσεις να δίνονται κυρίως στους πιο ικανούς ή όσους ήταν αρκετά τυχεροί, και οι υπόλοιποι να μένουν άνεργοι.

Σκεφτείτε για παράδειγμα μια ανασκαφή. Θα χρειαστούν περισσότεροι εργάτες απο ότι αρχαιολόγοι ;
Αντίστοιχα θα χρειαστούν περισσότεροι αστροφυσικοί απο ότι μηχανικοί για την δημιουργία ενός τηλεσκοπίου;
Νομίζω καταλάβατε τι θέλω να πω. Οι ανάγκες έχουν αλλάξει. Μπορεί να πάρεις γνώσεις σε έναν τομέα αλλά το δύσκολο δεν είναι τόσο αυτό όσο το να βρεις πρακτικούς τρόπους να υλοποιήσεις κάτι. Εκεί πέφτει όλη η τεχνογνωσία και καταναλώνεται ο περισσότερος χρόνος. Για παράδειγμα ένα αμάξι. Η λειτουργία του είναι τελείως απλή. Μας πηγαίνει απο ένα σημείο Α σε ένα σημείο Β. Ακόμα και παιδί νηπίου μπορεί να καταλάβει τον σκοπό του. Αλλά ο κόσμος που χρειάζεται για την σχεδίαση και την κατασκευή του είναι ένας μεγάλος αριθμός. Η γνώση πλέον είναι διαθέσιμη παντού και δεν αποτελεί προϊόν προς πώληση. Αυτό που δεν αγοράζεται εύκολα είναι οι έξτρα γνώσεις και εμπειρία που χρειάζεται κάποιος για να υλοποιήσει κάτι στην πράξη. Δεν έχει να κάνει με την μείωση της σημασίας των άλλων πεδίων. Απλά οι ανάγκες δεν είναι τόσο υψηλές για να χρειάζεται να προσληφθεί ο τεράστιος όγκος αποφοίτων που βγαίνει κάθε χρόνο απο μερικές σχολές.

Επίσης σημαντικό θέμα είναι οτι ο κάθε άνθρωπος άλλα έχει στο μυαλό του για το μέλλον του, και άλλες είναι οι ανάγκες και οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται. Το οποίο είναι αποδεκτό, αλλά το να απορρίπτει τις διάφορες ευκαιρίες που του παρουσιάζονται μέσα σε όλο αυτόν τον ανταγωνισμό είναι ανόητο. Δεν χρειάζεται να αγαπήσεις την δουλειά. Αρκεί να είσαι καλός, υπεύθυνος και συνεπής σε αυτή και κατά τα άλλα ασχολήσου με ότι άλλο θέλεις. Εαν βρεις κάτι καλύτερο τότε προχωράς, αλλά δεν έχει νόημα να μένεις άνεργος στο ενδιάμεσο ή να μην αποκτάς εμπειρία, και ας μην είναι απαραίτητα ο τομέας σου. Την "λάτζα" κανένας που έγινε μεγάλος και τρανός δεν την γλύτωσε νομίζω :P . Οπότε έμμεσα πλην σαφώς η Ρεβέκα μας λέει οτι μεγάλο μέρος του φταιξίματος πέφτει και στους ίδιους τους νέους που είναι λίγο κακομαθημένοι και δεν αντιλαμβάνονται πως είναι τα πράγματα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Asha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Asha αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 227 μηνύματα.
Δεν νομίζω οτι η θεωρητική κατεύθυνση υποβαθμίζεται από τον κόσμο ενεργά, για την ακρίβεια δεν πιστεύω οτι υποβαθμίζεται γενικά. Κανείς δεν θα αμφισβητήσει οτι η αρχαιολογία ή η φιλολογία έχουν παίξει και συνεχίζουν να παίζουν το ρόλο τους στην ανθρώπινη ιστορία. Απλά οι ρυθμοί που τα πράγματα εξελίσσονται τεχνολογικά, έχουν αλλάξει πολύ τις ανάγκες της κοινωνίας. Οι θέσεις για πεδία όπως η φιλολογία, η αρχαιολογία ,τα θεωρητικά μαθηματικά ή η θεωρητική φυσική είχαν ανέκαθεν τις ίδιες ανάγκες. Αυτό που άλλαξε είναι οτι λόγω αυτής της τεχνολογικής εξέλιξης, ο πληθυσμός αυξήθηκε ραγδαία και συμβαίνει πλέον ένας κορεσμός, γιατί τα ταλέντα αυξάνονται αλλά οι θέσεις και οι ανάγκες των πεδίων παραμένουν σταθερές. Γιατί ανέκαθεν τα πεδία αυτά είχαν πολύ αργή εξέλιξη. Το αποτέλεσμα είναι λοιπόν αυτές οι ελάχιστες θέσεις να δίνονται κυρίως στους πιο ικανούς ή όσους ήταν αρκετά τυχεροί, και οι υπόλοιποι να μένουν άνεργοι.

Σκεφτείτε για παράδειγμα μια ανασκαφή. Θα χρειαστούν περισσότεροι εργάτες απο ότι αρχαιολόγοι ;
Αντίστοιχα θα χρειαστούν περισσότεροι αστροφυσικοί απο ότι μηχανικοί για την δημιουργία ενός τηλεσκοπίου;
Νομίζω καταλάβατε τι θέλω να πω. Οι ανάγκες έχουν αλλάξει. Μπορεί να πάρεις γνώσεις σε έναν τομέα αλλά το δύσκολο δεν είναι τόσο αυτό όσο το να βρεις πρακτικούς τρόπους να υλοποιήσεις κάτι. Εκεί πέφτει όλη η τεχνογνωσία και καταναλώνεται ο περισσότερος χρόνος. Για παράδειγμα ένα αμάξι. Η λειτουργία του είναι τελείως απλή. Μας πηγαίνει απο ένα σημείο Α σε ένα σημείο Β. Ακόμα και παιδί νηπίου μπορεί να καταλάβει τον σκοπό του. Αλλά ο κόσμος που χρειάζεται για την σχεδίαση και την κατασκευή του είναι ένας μεγάλος αριθμός. Η γνώση πλέον είναι διαθέσιμη παντού και δεν αποτελεί προϊόν προς πώληση. Αυτό που δεν αγοράζεται εύκολα είναι οι έξτρα γνώσεις και εμπειρία που χρειάζεται κάποιος για να υλοποιήσει κάτι στην πράξη. Δεν έχει να κάνει με την μείωση της σημασίας των άλλων πεδίων. Απλά οι ανάγκες δεν είναι τόσο υψηλές για να χρειάζεται να προσληφθεί ο τεράστιος όγκος αποφοίτων που βγαίνει κάθε χρόνο απο μερικές σχολές.

Επίσης σημαντικό θέμα είναι οτι ο κάθε άνθρωπος άλλα έχει στο μυαλό του για το μέλλον του, και άλλες είναι οι ανάγκες και οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται. Το οποίο είναι αποδεκτό, αλλά το να απορρίπτει τις διάφορες ευκαιρίες που του παρουσιάζονται μέσα σε όλο αυτόν τον ανταγωνισμό είναι ανόητο. Δεν χρειάζεται να αγαπήσεις την δουλειά. Αρκεί να είσαι καλός, υπεύθυνος και συνεπής σε αυτή και κατά τα άλλα ασχολήσου με ότι άλλο θέλεις. Εαν βρεις κάτι καλύτερο τότε προχωράς, αλλά δεν έχει νόημα να μένεις άνεργος στο ενδιάμεσο ή να μην αποκτάς εμπειρία, και ας μην είναι απαραίτητα ο τομέας σου. Την "λάτζα" κανένας που έγινε μεγάλος και τρανός δεν την γλύτωσε νομίζω :P . Οπότε έμμεσα πλην σαφώς η Ρεβέκα μας λέει οτι μεγάλο μέρος του φταιξίματος πέφτει και στους ίδιους τους νέους που είναι λίγο κακομαθημένοι και δεν αντιλαμβάνονται πως είναι τα πράγματα.

Δεν έχω διαβάσει τα πάντα σε αυτήν την συζήτηση, αλλά θα ήθελα να απαντήσω σε κάποια συγκεκριμένα πράγματα που θίχτηκαν εδώ.
Ναι, σαφώς υπάρχουν λιγότερες θέσεις και υπάρχει ένας κορεσμός. Όμως, δεν είναι αυτό το μόνο πρόβλημα. Οι θεωρητικές επιστήμες ειδικά στην Ελλάδα δεν λαμβάνουν επαρκή χρηματοδότηση σε σχέση με άλλες επιστήμες και βασίζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην στείρα εκμετάλλευση φοιτητών. Μιλάς για ανσκαφές και για το πόσους εργάτες ή αρχαιολόγους θα χρειαστούν στην πραγματικότητα όμως η πλεινότητα των εργατών δεν είναι τίποτα άλλο πέρα από φοιτητές που συμμετέχουν εθελοντικά και σε αρκετές περιπτώσεις όχι μόνο δεν παίρνουν απολύτως τίποτα αλλά θα πρέπει κιόλας να βάλουν αρκετά λεφτά από την τσέπη τους (π.χ. μεταφορικά, να πληρώνουν φαγητό σε ταβέρνα μιας και δεν υπάρχει κουζίνα στο σχολείο ή άλλο κτήριο που τους βάλανε να κοιμούνται). Δεν έχω δει αυτό να συμβαίνει σε θετικά/τεχνολογικά επαγγέλματα σε αυτόν τον βαθμό (και επίσης δεν το έχω δει να συμβαίνει τόσο σε άλλες χώρες).
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Να συμπληρώσω εδώ ότι υποτροφίες, ερευνητικά και ευρωπαϊκά προγράμματα που αφορούν κοινωνικές/ανθρωπιστικές επιστήμες είναι ελάχιστα αναλογικά με όσα αφορούν τα υπόλοιπα. Το χάσμα είναι τεράστιο και χρόνια τώρα, όχι τα τελευταία. Υπάρχει ένας "άτυπος ρατσισμός", με αποτέλεσμα να κάνω εγώ πρόταση για πρόγραμμα Ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, να κάνει το ΕΜΠ πρόταση για πρόγραμμα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και ΜΟΝΟ από το όνομα πάει στο ΕΜΠ ενώ είναι "φτιαγμένο" για επικοινωνία.

Και για να ρίξω άλλο ένα λιθαράκι στην κουβέντα...
Δεν βλέπω να προβληματίζονται για την ανεργία όσοι επιλέγουν να κάνουν διδακτορικά, που στοχεύουν σε ελάχιστες ερευνητικές και ακαδημαϊκές θέσεις.

Κοινώς η κουβέντα περί θεωρητικής και ανεργίας μάλλον είναι ένα στερεότυπο που αγαπάμε να αναπαράγουμε, καθώς πολύ απλά ισχύει παντού και σε όλους τους τομείς.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top