Η χρησιμότητα των μαθηματικών στις Οικονομικές Επιστήμες, την Ιατρική και τη Βιολογία

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,184 μηνύματα.
Θαρρος και αληθεια μαζι, εδω στραμπουλατε την γλωσσα σας να πειτε το ονομα ενος συμπλοκου αλατος και μιας φαρμακευτικης ουσιας στα χ και ψ θα κολησετε.
Οποιος εκανε και καταλαβε πολυ φυσικη μπορει και τα μαθηματικα.
Τα μαθηματικα λιγη αγαπη ζηταν και αμοιβουν πλουσιοπαροχα.

Δεν νομίζω ότι ισχύει αυτό.
Πόσο εγκέφαλο απαιτεί το να καταλάβει κάποιος λογισμό ή να κατανοήσει γιατί είναι έτσι και όχι αλλιώς η συγκεκριμένη δομή ενός μαθηματικού ορισμού; και πόσο το να αποστηθίσει μια λέξη, έστω και μεγάλη ή ένα κάρο πληροφορίες ; :P

No offense δεν τίθεται θέμα καλύτερου, αλλά when it comes to math, come on...απαιτούν brain. Οι άλλες επιστήμες απαιτούν κυρίως σκληρή και τακτική δουλειά αλλά όχι ιδιαίτερες ικανότητες.

Φυσικά σχεδόν όλοι έχουν κοφτερό μυαλουδακι. Αλλά σε κάποιο σημείο της ζωής τους αποφασίζουν ότι τα μαθηματικά υπάρχουν για να κάνουν χειρότερα τα πράγματα. Εε εκεί είναι το κομβικό σημείο που στην ουσία τα mental capabilities του ατόμου χτυπάνε ταβάνι αφού τα αφήνει να ατροφησουν.

Τώρα όσον αφορά στον θεματοθετη,θα πω το εξής χωρίς να έχω επιθυμία να μπλέξω την συζήτηση. Εάν έχεις δει παλικάρι μου τι γίνεται με το θέμα του εμβολιασμού, να ξέρεις ότι εάν ο μέσος Έλληνας είχε μαθηματική παιδεία δεν θα τα ζούσαμε αυτά τα χάλια. Οπότε ναι, από ότι φαίνεται τα μαθηματικά είναι πολύ απαραίτητα ακόμα και εάν δεν είσαι καν θετικός επιστήμονας, μηχανικός η οικονομολόγος.Η κατανόησή τους αποτελούν πνευματική άσκηση για τον εγκέφαλο, καλλιέργεια για το πνεύμα,εργαλείο για την κοινή λογική σου και θεμέλιο για την επιστημονική σου υπόσταση. Είναι από τις επιστήμες που μια φορά μαθαίνεις κάτι αλλά είναι για πάντα χρήσιμο σε ευρεία γκάμα δραστηριοτήτων και εφαρμογών και δεν αλλάζει. Συνοπτικά είναι επένδυση ζωής. Πολλά παιδιά παρατηρώ ότι προσπαθούν με νύχια και με δόντια να τα αποφύγουν...εάν εκτιμάς τον εαυτό σου μην το κάνεις αυτό. Μάθε όσα σου προσφέρει η σχολή και να είσαι ευγνώμων γιατί είναι λίγα αλλά βασικά.Μην βάλεις τρικλοποδιά στον εαυτό σου. Δεν γλυτώνεις κόπο...χάνεις ευκαιρία να μάθεις.
 
Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,784 μηνύματα.
Τα μεταξωτά βρακιά είναι για μεταξωτούς κώλους :oops: .

Θυμάμαι στο Πανεπιστήμιο Πατρών όσο ήμουν φοιτητής, υπήρχε εκνευρισμός με τα μαθήματα Μαθηματικών στο Τμ.Χημείας. Αυτό το έμαθα γιατί κάποιοι καθηγητές του Μαθηματικού έκαναν ώρες Μαθηματικών σε Τμήματα της Σχολής Θετικών Επιστημών.

Σε παγκόσμια πρωτοτυπία άσχετα αν η Χημεία είναι βασική θετική επιστήμη ως κύριος διαθεματικός τομέας Φυσικής και Μαθηματικών, οι φοιτητές του Χημικού με τους γνωστούς "αγωνιστικούς αγώνες της αγωνιστικής νεολαίας" μείωσαν τα Μαθηματικά σε 1 μάθημα εξαμήνου γιατί πολύ απλά "Χημικοί μπήκαν να σπουδάσουν και όχι Μαθηματικοί". Η ίδια καραμέλα και στους Γεωλόγους ή Βιολόγους. Δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζουν τον μετασχηματισμό Fourier άσχετα αν θα τον χρειαστούν στην Φασματοσκοπία Raman που είναι άμεση εφαρμογή της Μη Γραμμικής Θεωρίας Τελεστών Σκέδασης (από την Μαθηματική Κβαντομηχανική).
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Θυμάμαι στο Πανεπιστήμιο Πατρών όσο ήμουν φοιτητής, υπήρχε εκνευρισμός με τα μαθήματα Μαθηματικών στο Τμ.Χημείας. Αυτό το έμαθα γιατί κάποιοι καθηγητές του Μαθηματικού έκαναν ώρες Μαθηματικών σε Τμήματα της Σχολής Θετικών Επιστημών.

Σε παγκόσμια πρωτοτυπία άσχετα αν η Χημεία είναι βασική θετική επιστήμη ως κύριος διαθεματικός τομέας Φυσικής και Μαθηματικών, οι φοιτητές του Χημικού με τους γνωστούς "αγωνιστικούς αγώνες της αγωνιστικής νεολαίας" μείωσαν τα Μαθηματικά σε 1 μάθημα εξαμήνου γιατί πολύ απλά "Χημικοί μπήκαν να σπουδάσουν και όχι Μαθηματικοί". Η ίδια καραμέλα και στους Γεωλόγους ή Βιολόγους. Δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζουν τον μετασχηματισμό Fourier άσχετα αν θα τον χρειαστούν στην Φασματοσκοπία Raman που είναι άμεση εφαρμογή της Μη Γραμμικής Θεωρίας Τελεστών Σκέδασης (από την Μαθηματική Κβαντομηχανική).
Δεν προέρχομαι από το χώρο των θετικών επιστημών, όμως η αλήθεια είναι ότι σε πολλά τμήματα (θετικών και θεωρητικών σχολών) παρατηρείται το φαινόμενο να υπάρχουν μαθήματα που δεν καταλαβαίνεις ακριβώς για ποιο λόγο συγκαταλέγονται στα υποχρεωτικά. Αν αυτό το ένα μάθημα μαθηματικών αρκεί ώστε οι φοιτητές του χημικού να έχουν ένα σχετικά καλό υπόβαθρο στα μαθηματικά, για ποιο λόγο να έχουν μαθηματικά και σε άλλα εξάμηνα; Μπορεί να έχω άδικο γιατί, όπως προανέφερα, δεν προέρχομαι από το χώρο των θετικών επιστημών, όμως θέλω να καταδείξω το γενικότερο αυτό πρόβλημα που επικρατεί στα ελληνικά πανεπιστήμια στα οποία έχει παραγίνει το κακό με τα τόσα μαθήματα. Σε πολλές περιπτώσεις δεν επιτρέπεται η εμβάθυνση που πρέπει λόγω των πολλών μαθημάτων. Βλέπεις σχολές τετραετούς φοίτησης με 40 και 50 μαθήματα ενώ θα έπρεπε να ήταν 30 (στη χείριστη 35). Έτσι όπως είναι η κατάσταση αναπτύσσεται πρόσφορο έδαφος για την επιφανειακή κάλυψη της ύλης (δηλαδή το πενταράκι).
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,184 μηνύματα.
Θυμάμαι στο Πανεπιστήμιο Πατρών όσο ήμουν φοιτητής, υπήρχε εκνευρισμός με τα μαθήματα Μαθηματικών στο Τμ.Χημείας. Αυτό το έμαθα γιατί κάποιοι καθηγητές του Μαθηματικού έκαναν ώρες Μαθηματικών σε Τμήματα της Σχολής Θετικών Επιστημών.

Σε παγκόσμια πρωτοτυπία άσχετα αν η Χημεία είναι βασική θετική επιστήμη ως κύριος διαθεματικός τομέας Φυσικής και Μαθηματικών, οι φοιτητές του Χημικού με τους γνωστούς "αγωνιστικούς αγώνες της αγωνιστικής νεολαίας" μείωσαν τα Μαθηματικά σε 1 μάθημα γιατί πολύ απλά "Χημικοί μπήκαν να σπουδάσουν και όχι Μαθηματικοί". Η ίδια καραμέλα και στους Γεωλόγους ή Βιολόγους. Δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζουν τον μετασχηματισμό Fourier άσχετα αν θα τον χρειαστούν στην Φασματοσκοπία Raman που είναι άμεση εφαρμογή της Μη Γραμμικής Θεωρίας Τελεστών Σκέδασης (από την Μαθηματική Κβαντομηχανική).

Σου έχω και χειρότερο εαν θέλεις.
Γνωστή που παράτησε την σχολή της γιατί στο δεύτερο εξάμηνο είχε ένα μάθημα λογισμού. Ήταν το μοναδικό μάθημα μαθηματικών στο πρόγραμμα σχολών και μάλιστα τελείως εισαγωγικό. Η δικαιολογία ήταν "Δεν είμαστε μαθηματικοί να απαιτούν να μάθουμε τέτοια πράγματα". Το αντικείμενο τελείως άσχετο εν τω μεταξύ, τρόφιμα ή κάτι τέτοιο.

Τώρα ρεαλιστικά μιλώντας είναι πολύ μικρή η πιθανότητα κάποιος που μπήκε χημικό μέσω βιολογίας να ειδικευθεί στην φυσικοχημεία. Το παράδειγμα που αναφέρεις είναι χαρακτηριστικό και έρχεται σε αντίθεση της λανθασμένης κοινή πεποίθηση οτι η χημεία είναι μια επιστήμη που δεν περιέχει μαθηματικά. Εαν κάποιος το πιστεύει αυτό, τότε πλανάται σφόδρα. Η ανάλυση Fourier θα έπρεπε να θεωρείται βασική για έναν χημικό αλλά δυστυχώς δεν παίζει να διδάσκεται καν. Ομοίως ένα μάθημα διαφορικών εξισώσεων θα έπρεπε να θεωρείται απαραίτητο για έναν βιολόγο ή επιδημιολόγο αλλά πάλι δεν παίζει να διδάσκεται καν.

Δεν προέρχομαι από το χώρο των θετικών επιστημών, όμως η αλήθεια είναι ότι σε πολλά τμήματα (θετικών και θεωρητικών σχολών) παρατηρείται το φαινόμενο να υπάρχουν μαθήματα που δεν καταλαβαίνεις ακριβώς για ποιο λόγο συγκαταλέγονται στα υποχρεωτικά. Αν αυτό το ένα μάθημα μαθηματικών αρκεί ώστε οι φοιτητές του χημικού να έχουν ένα σχετικά καλό υπόβαθρο στα μαθηματικά, για ποιο λόγο να έχουν μαθηματικά και σε άλλα εξάμηνα; Μπορεί να έχω άδικο γιατί, όπως προανέφερα, δεν προέρχομαι από το χώρο των θετικών επιστημών, όμως θέλω να καταδείξω το γενικότερο αυτό πρόβλημα που επικρατεί στα ελληνικά πανεπιστήμια στα οποία έχει παραγίνει το κακό με τα τόσα μαθήματα. Σε πολλές περιπτώσεις δεν επιτρέπεται η εμβάθυνση που πρέπει λόγω των πολλών μαθημάτων. Βλέπεις σχολές τετραετούς φοίτησης με 40 και 50 μαθήματα ενώ θα έπρεπε να ήταν 30 (στη χείριστη 35). Έτσι όπως είναι η κατάσταση αναπτύσσεται πρόσφορο έδαφος για την επιφανειακή κάλυψη της ύλης (δηλαδή το πενταράκι).

Μόνο στην Ελλάδα ο φοιτητής καθορίζει τις ώρες διδασκαλίας και το τι πρέπει να περιέχει το πρόγραμμα σπουδών. Και η ερώτηση είναι, απο που και ως που γνωρίζει ο φοιτητής, στο 1ο και 2ο έτος που δεν ξέρει την τύφλα του,τι είναι απαραίτητο και χρήσιμο για την επιστήμη του ; Τα μαθήματα δεν μπαίνουν με τυχαίο τρόπο, ειδικά τα υποχρεωτικά.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,784 μηνύματα.
Δεν προέρχομαι από το χώρο των θετικών επιστημών, όμως η αλήθεια είναι ότι σε πολλά τμήματα (θετικών και θεωρητικών σχολών) παρατηρείται το φαινόμενο να υπάρχουν μαθήματα που δεν καταλαβαίνεις ακριβώς για ποιο λόγο συγκαταλέγονται στα υποχρεωτικά. Αν αυτό το ένα μάθημα μαθηματικών αρκεί ώστε οι φοιτητές του χημικού να έχουν ένα σχετικά καλό υπόβαθρο στα μαθηματικά, για ποιο λόγο να έχουν μαθηματικά και σε άλλα εξάμηνα; Μπορεί να έχω άδικο γιατί, όπως προανέφερα, δεν προέρχομαι από το χώρο των θετικών επιστημών, όμως θέλω να καταδείξω το γενικότερο αυτό πρόβλημα που επικρατεί στα ελληνικά πανεπιστήμια στα οποία έχει παραγίνει το κακό με τα τόσα μαθήματα. Σε πολλές περιπτώσεις δεν επιτρέπεται η εμβάθυνση που πρέπει λόγω των πολλών μαθημάτων. Βλέπεις σχολές τετραετούς φοίτησης με 40 και 50 μαθήματα ενώ θα έπρεπε να ήταν 30 (στη χείριστη 35). Έτσι όπως είναι η κατάσταση αναπτύσσεται πρόσφορο έδαφος για την επιφανειακή κάλυψη της ύλης (δηλαδή το πενταράκι).

Συμφωνώ με το θέμα που αναπτύσσεις αν και ο αριθμός μαθημάτων θέλει άλλη συζήτηση. Δυστυχώς παρατηρείται το φαινόμενο της αλληλεπικάλυψης ύλης για να συντηρούνται θέσεις βοηθών και καθηγητών με αμφιλεγόμενη παρουσία στο Τμήμα. Πρόσεχε! Αυτό συμβαίνει κυρίως στα βασικά μαθήματα μιας επιστήμης και όχι σε μαθήματα υποβάθρου. Δυστυχώς τα Μαθηματικά όχι λόγω δυσκολίας ή ιδιαιτερότητας, αποτελούν ενότητα υποβάθρου μεγάλης σημασίας για πολλές θετικές επιστήμες, καθώς παρέχουν την φορμαλιστική διατύπωση των φυσικών νόμων. Χωρίς τον φορμαλισμό παύει να υπάρχει η επιστήμη καθώς η εμπειρική παρατήρηση από το εργαστήριο δεν επαρκεί. Στην Ελλάδα λόγω την γνωστής άποψης για την επιστήμη και το μάθημα των Μαθηματικών, επικρατεί μια τρέλα επειδή συνήθως εκφέρουν άποψη φοιτητές που κανονικά δεν θα έπρεπε να φοιτούν στα Τμήματα αυτά αν μιλούσαμε με όρους Τμημάτων Θετικών Επιστημών Πανεπιστημίων των ΗΠΑ ή της Ευρώπης...ακόμη και της Κίνας.

Στην Ελλάδα κατά παράδοση εθίμου, φοιτητές στην οικογένεια των ευρύτερων θετικών επιστημών (π.χ. Βιολογία, Χημεία, Γεωλογία, Υλικά, Ωκεανολογία) επιλέγουν αυτές τις επιστήμες ως αντίβαρο του Πολυτεχνείου ή του Μαθηματικού (κάτι που δεν στέκει σε καμία χώρα του κόσμου από άποψη στοιχειώδους λογικής) ή αποτυχίας εισαγωγής στην Ιατρική και όχι επειδή έχουν συνειδητή γνώμη και γνώση αυτών των επιστημών. Δεν υπάρχει αντίβαρο στην επιστημονική σκέψη, αλλά επιστημονική εφαρμογή που βασίζεται πάνω στις δυο ακρογωνιαίες επιστήμες της ανθρωπότητας που είναι η Φυσική και τα Μαθηματικά. Στην Ελλάδα επειδή αντιμετωπίζονται ως "μαθήματα" λόγω της φροντιστηριακής μορφής του σχολείου λογικό είναι να αναπτύσσεται δυσφορία και λάθος άποψη. Δεν πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν σοβαρά απόψεις φοιτητών που περνάνε Χημικό με βαθμό 11 στα Μαθηματικά. Στον ακαδημαϊκό χώρο δεν υπάρχει διαχωρισμός των Μαθηματικών από τη Φυσική και κατ' επέκταση από πολλές επιστημονικές εφαρμογές π.χ. Μηχανική Σεισμών, ή Θερμοδυναμικά Αξιώματα στην Φυσικοχημεία.

@Samael είχα δει σε παλιό βιβλίο Γενετικής, εισαγωγικό κεφάλαιο Γραμμικών Συνήθων Διαφορικών Εξισώσεων με παραγράφους σε γεωμετρία τροχιών λύσεων. Εννοείται ότι αυτό το κεφάλαιο ήταν με αστερίσκο από τον συγγραφέα Βιολόγο, καθηγητή Γενετικής (που γνώριζε πολύ καλά Μαθηματικά για την Γενετική) για όσους πρόθυμους φοιτητές Βιολογίας ήθελαν να εμβαθύνουν στην έρευνα της Δυναμικής Πληθυσμού ή αν ο χρόνος διδασκαλίας ήταν επαρκής (δηλαδή ποτέ για την Ελληνική παράνοια) γιατί η Γενετική έπρεπε να διδαχθεί απομαθηματικοποιημένη. Στην χώρα μας, σημασία έχει το καλό των φοιτητών και όχι το καλό της επιστήμης.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Pharmacist01

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Pharmacist01 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Φοιτητής του τμήματος Φαρμακευτικής ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 385 μηνύματα.
Εγώ πάντως εσάς τους μαθηματικούς και φυσικούς σας θαυμάζω αλήθεια για τις γνώσεις που έχετε!
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,784 μηνύματα.
Εγώ πάντως εσάς τους μαθηματικούς και φυσικούς σας θαυμάζω αλήθεια για τις γνώσεις που έχετε!

Φίλε μου σε δημοσίευση Γεωφυσικής, είχα δει Γεωλόγους να συνεργάζονται με Μαθηματικούς για να την υπολογιστική μελέτη της εξέλιξης ενός γεωδυναμικού φαινομένου. Ο φοιτητής της Γεωλογίας τι άποψη έχει γι' αυτό που πέρασε Γεωλογικό επειδή δεν έπιανε άλλη σχολή στο 2ο επιστημονικό πεδίο; :ermm: Πιστεύεις εκεί οι ερευνητές Γεωλόγοι να έλεγαν μα εμείς είμαστε Γεωλόγοι, τι σχέση έχουμε με Μαθηματικά και πολυσέλιδες πυκνές εξισώσεις; :hehe:
 

Pharmacist01

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Pharmacist01 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Φοιτητής του τμήματος Φαρμακευτικής ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 385 μηνύματα.
Γενικά εγώ θεωρώ ότι όλες οι ειδικότητες μπορούν να αξιοποιήσουν μαθηματικούς σε μια έρευνα. Πάντα χρειάζεται ένα μαθηματικό μυαλό
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,784 μηνύματα.
Γενικά εγώ θεωρώ ότι όλες οι ειδικότητες μπορούν να αξιοποιήσουν μαθηματικούς σε μια έρευνα. Πάντα χρειάζεται ένα μαθηματικό μυαλό

Στον δικό σου κλάδο νομίζω ότι θα μπορούσες να μας πεις δυο λόγια για την φαρμακοκινητική ή κινητική θεωρία αντιδράσεων που αποτελεί κλασικό παράδειγμα μη αυτόνομων δυναμικών συστημάτων από τα μαθηματικά. Τουλάχιστον να "πείσεις" νέους μαθητές που σκέφτονται την Φαρμακευτική ως το αντίβαρο της Βιολογίας ή Χημείας ως κάτι πιο κοντά στην θεωρία-λογία της Ιατρικής.
 

Pharmacist01

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Pharmacist01 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Φοιτητής του τμήματος Φαρμακευτικής ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 385 μηνύματα.
Στον δικό σου κλάδο νομίζω ότι θα μπορούσες να μας πεις δυο λόγια για την φαρμακοκινητική ή κινητική θεωρία αντιδράσεων που αποτελεί κλασικό παράδειγμα μη αυτόνομων δυναμικών συστημάτων από τα μαθηματικά. Τουλάχιστον να "πείσεις" νέους μαθητές που σκέφτονται την Φαρμακευτική ως το αντίβαρο της Βιολογίας ή Χημείας ως κάτι πιο κοντά στην θεωρία-λογία της Ιατρικής.
Χχααχχα η αλήθεια είναι ότι η κινητική των φαρμάκων είναι ξεκάθαρα θέμα μαθηματικών εξισώσεων και πιθανοτήτων. Αλλά τα περισσότερα μαθηματικά τα χρησιμοποιήσαμε στην φαρμακευτική τεχνολογία, που είναι η παρασκευή και μορφοποίηση φαρμάκων, λαμβάνοντας υπόψη τα φυσικοχημικά χαρακτηριστικά των συστατικών και του οργανισμού μας. Όσον αφορά το τελευταίο που είπες για το αντίβαρο. Γελάω. Γενικά στην Ελλάδα οι περισσότεροι διαλέγουν σχολή ως αντίβαρο κάποιας άλλης και όχι γιατί πραγματικά τους ενδιαφέρει. Και μάλιστα να ξέρεις ότι πολλοί που ήθελαν ιατρική στη σχολή μου, μετά που κάναμε ιατρικά μαθήματα, μου είπαν ότι ευτυχώς που δεν πέρασα εκεί, δεν ήταν έτσι όπως το περίμενα.....
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,121 μηνύματα.
Σου έχω και χειρότερο εαν θέλεις.
Γνωστή που παράτησε την σχολή της γιατί στο δεύτερο εξάμηνο είχε ένα μάθημα λογισμού. Ήταν το μοναδικό μάθημα μαθηματικών στο πρόγραμμα σχολών και μάλιστα τελείως εισαγωγικό. Η δικαιολογία ήταν "Δεν είμαστε μαθηματικοί να απαιτούν να μάθουμε τέτοια πράγματα". Το αντικείμενο τελείως άσχετο εν τω μεταξύ, τρόφιμα ή κάτι τέτοιο.

Τώρα ρεαλιστικά μιλώντας είναι πολύ μικρή η πιθανότητα κάποιος που μπήκε χημικό μέσω βιολογίας να ειδικευθεί στην φυσικοχημεία. Το παράδειγμα που αναφέρεις είναι χαρακτηριστικό και έρχεται σε αντίθεση της λανθασμένης κοινή πεποίθηση οτι η χημεία είναι μια επιστήμη που δεν περιέχει μαθηματικά. Εαν κάποιος το πιστεύει αυτό, τότε πλανάται σφόδρα. Η ανάλυση Fourier θα έπρεπε να θεωρείται βασική για έναν χημικό αλλά δυστυχώς δεν παίζει να διδάσκεται καν. Ομοίως ένα μάθημα διαφορικών εξισώσεων θα έπρεπε να θεωρείται απαραίτητο για έναν βιολόγο ή επιδημιολόγο αλλά πάλι δεν παίζει να διδάσκεται καν.



Μόνο στην Ελλάδα ο φοιτητής καθορίζει τις ώρες διδασκαλίας και το τι πρέπει να περιέχει το πρόγραμμα σπουδών. Και η ερώτηση είναι, απο που και ως που γνωρίζει ο φοιτητής, στο 1ο και 2ο έτος που δεν ξέρει την τύφλα του,τι είναι απαραίτητο και χρήσιμο για την επιστήμη του ; Τα μαθήματα δεν μπαίνουν με τυχαίο τρόπο, ειδικά τα υποχρεωτικά.
Μια ξαντερφ μου πέρασε σε τμήμα λογιστικής/χρηματοοικονομικής γιατί πίστευε την ώρα του μηχανογραφικού πως στο εν λόγω τμήμα θα απόφυγει μαθηματικά σαν της 3ης Λυκείου(δλδ Αναλυση) και θα κάνει πραξούλες όπως στο αοθ...
Όταν της έδειξα ότι το μάθημα μαθηματικά για οικονομολόγους δεν είναι αυτό που φανταζόταν γούρλωσε τα μάτια της και έπαθε σοκ λες και της είπα κάτι τρομερό! λέγοντας μου πώς απορεί γιατι κάνουν ανάλυση αφού οι λογιστές δεν "χρειάζονται" μαθηματικά τέτοιου βελινεκούς...
Υ.Γ *Δεν της αρέσαν καθόλου τα μαθηματικά και δεν τα διάβασε κάθολου κατα τη διάρκεια της προετοιμασίας της για τις πανελλήνιες,γράφοντας 6,3
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,184 μηνύματα.
Μια ξαντερφ μου πέρασε σε τμήμα λογιστικής/χρηματοοικονομικής γιατί πίστευε την ώρα του μηχανογραφικού πως στο εν λόγω τμήμα θα απόφυγει μαθηματικά σαν της 3ης Λυκείου(δλδ Αναλυση) και θα κάνει πραξούλες όπως στο αοθ...
Όταν της έδειξα ότι το μάθημα μαθηματικά για οικονομολόγους δεν είναι αυτό που φανταζόταν γούρλωσε τα μάτια της και έπαθε σοκ λες και της είπα κάτι τρομερό! λέγοντας μου πώς απορεί γιατι κάνουν ανάλυση αφού οι λογιστές δεν "χρειάζονται" μαθηματικά τέτοιου βελινεκούς...
Υ.Γ *Δεν της αρέσαν καθόλου τα μαθηματικά και δεν τα διάβασε κάθολου κατα τη διάρκεια της προετοιμασίας της για τις πανελλήνιες,γράφοντας 6,3
Κλασσική περίπτωση ωχαδελφισμού. Εαν περιμένει κάποιος να κάνει μια σοβαρή καριέρα, τα βασικά μαθηματικά της σχολής του οφείλει να τα καταλαβαίνει. Είτε θα τα χρησιμοποιεί καθημερινά στην δουλειά είτε όχι. Οφείλει να είναι σε θέση να διαβάζει και να κατανοεί μια απλή μελέτη και την στατιστική που ΣΙΓΟΥΡΑ θα περιέχει.

Μπορεί κάποιος να τα αποφύγει ; Σαφώς,αλλά αυτομάτως υποβαθμίζει όπως είπα την επιστημονική του υπόσταση και καθιστά τον εαυτό του μαθηματικά αγράμματο. Που σημαίνει αποκλεισμός απο συγγράματα,πηγές,μελέτες και έρευνες.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,784 μηνύματα.
Μπορεί κάποιος να τα αποφύγει ; Σαφώς,αλλά αυτομάτως υποβαθμίζει όπως είπα την επιστημονική του υπόσταση και καθιστά τον εαυτό του μαθηματικά αγράμματο. Που σημαίνει αποκλεισμός απο συγγράματα,πηγές,μελέτες και έρευνες.

Πιστεύεις ότι ο μέσος φοιτητής, ενδιαφέρεται να διαβάσει μελέτες και έρευνες; :spasiklas: Ότι η ξαντέρφ του αποπάνω, ήταν τόσο άσχετη και δήλωσε Λογιστικής / Χρηματο-οικονομικής επειδή έτσι το σύστημα εισαγωγής είναι κουκουρούκου, σκέψου τι γίνεται γενικά. Εδώ οι περισσότεροι με τόσα proficiency of michigan και δεν μπορούν να διαβάσουν μια σελίδα μικροοικονομίας στα Αγγλικά.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,184 μηνύματα.
Πιστεύεις ότι ο μέσος φοιτητής, ενδιαφέρεται να διαβάσει μελέτες και έρευνες; :spasiklas: Ότι η ξαντέρφ του αποπάνω, ήταν τόσο άσχετη και δήλωσε Λογιστικής / Χρηματο-οικονομικής επειδή έτσι το σύστημα εισαγωγής είναι κουκουρούκου, σκέψου τι γίνεται γενικά. Εδώ οι περισσότεροι με τόσα proficiency of michigan και δεν μπορούν να διαβάσουν μια σελίδα μικροοικονομίας στα Αγγλικά.

Δεν μένει νοήμον άνθρωπος σε αυτή την χώρα για πολύ καιρό χωρίς να τρελαθεί, εγώ αυτό καταλαβαίνω. Ο καθένας κυριολεκτικά κάνει οτι του καπνίσει λόγω της ξεροκεφαλιάς και της άρνησης πολλών να μάθουν ένα-δύο πράγματα. Για αυτό σου έλεγα κάποια στιγμή οτι όσο και να "πονάς" τον τόπο σου και να θέλεις να προσφέρεις εδώ, απλά θα μαραζώσεις. Δεν θέλουμε να πονάμε πολύ το κεφάλι μας. Σαν λαός θέλουμε πάντα απλές, έτοιμες και εύκολες λύσεις στα. Μόλις τα πράγματα ζορίσουν λίγο, απλά το βάζουμε στα πόδια. Άνθρωπος που βλέπει προκλήσεις και τρέμει, τι μέλλον μπορεί να έχει ;
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,121 μηνύματα.
Εγώ πιστεύω πως είναι η βαριεστημάρα η αιτία να μην ασχολούνται με τα μαθηματικά...τι εννοώ...
Τα μαθηματικά και γενικά οι θετικές επιστήμες θέλουν αρκετό διάβασμα και αρκετό κόπο καθώς επίσης και υπομονή και επιμονή...οι περισσότεροι μαθητές δεν έχουν καμία διάθεση να κουράσουν το μυαλουδάκι τους...
Η ξάντερφ που έλεγα από πάνω μ έλεγε χαρακτηριστικά ότι: Σιγά μην κάτσω 3-4 ώρες να λύσω ασκήσεις μαθηματικών...αφού δεν μ αρέσουν...
Υ.Γ Προτιμούσε να είναι στο τικ τοκ 3-4 ωρες...παρά να προσπαθεί να λύσει μια άσκηση απλής χάραξης συνάρτησης...


Πιστεύεις ότι ο μέσος φοιτητής, ενδιαφέρεται να διαβάσει μελέτες και έρευνες; :spasiklas: Ότι η ξαντέρφ του αποπάνω, ήταν τόσο άσχετη και δήλωσε Λογιστικής / Χρηματο-οικονομικής επειδή έτσι το σύστημα εισαγωγής είναι κουκουρούκου, σκέψου τι γίνεται γενικά. Εδώ οι περισσότεροι με τόσα proficiency of michigan και δεν μπορούν να διαβάσουν μια σελίδα μικροοικονομίας στα Αγγλικά.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,184 μηνύματα.
Εγώ πιστεύω πως είναι η βαριεστημάρα η αιτία να μην ασχολούνται με τα μαθηματικά...τι εννοώ...
Τα μαθηματικά και γενικά οι θετικές επιστήμες θέλουν αρκετό διάβασμα και αρκετό κόπο καθώς επίσης και υπομονή και επιμονή...οι περισσότεροι μαθητές δεν έχουν καμία διάθεση να κουράσουν το μυαλουδάκι τους...
Η ξάντερφ που έλεγα από πάνω μ έλεγε χαρακτηριστικά ότι: Σιγά μην κάτσω 3-4 ώρες να λύσω ασκήσεις μαθηματικών...αφού δεν μ αρέσουν...
Υ.Γ Προτιμούσε να είναι στο τικ τοκ 3-4 ωρες...παρά να προσπαθεί να λύσει μια άσκηση απλής χάραξης συνάρτησης...

Το μυαλό ενός νέου αναπτύσσεται μέχρι και 20 χρονών σημαντικά. Ακόμα και μετά βέβαια διατηρείς κάποιες ιδιότητες όπως η νευροπλαστικότητα. Όταν ένα νέο παιδί λοιπόν αποφασίζει να μην ασχολείται με τα μαθηματικά άμεσα ή έμμεσα, αναπόφευκτα θέτει τον πήχη της νοημοσύνης που θα τον συνοδεύει μια ζωή και αφήνει τον εαυτό του εκτεθειμένο σε διάφορες σχετικές νόσους.

Ο εγκέφαλος είναι ένα θηρίο που η δουλειά του είναι να σκέφτεται. Όταν κάθεσαι και δεν κάνεις τίποτα,ή επαναλαμβάνεις δουλειές οι οποίες δεν τον ενεργοποιούν, τότε αυτός ατροφεί. Και το χειρότερο για την ψυχολογία είναι οτι όταν δεν κάνεις τίποτα, τότε δημιουργείται άγχος. Είναι δηλαδή και ψυχολογικές οι επιπτώσεις του να μην παιδεύουμε το μυαλό μας ποτέ. Όταν μιλάς ή όταν ακούς ή όταν κάνεις μαθηματικά, ενεργοποιούνται συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου. Γιατί άλλωστε σε ασθενείς που είναι σε κόμμα, συμβουλεύουν οι γιατροί τους συγγενείς να τους μιλάνε; Μα για να μην ατροφήσει ο εγκέφαλος αλλά να ακούει και να επεξεργάζεται τα ερεθίσματα. Το σκέφτεται άραγε έτσι ο μέσος νέος ; Ότι όταν αποφασίσει να αγνοήσει τα μαθηματικά, καταδικάζει σε λήθαργο μια σημαντική περιοχή του μυαλού του που είναι απίστευτα χρήσιμη στην καθημερινότητα για την λήψη αποφάσεων; Είναι η λεγόμενη αντίστοιχη καθιστική ζωή του μυαλού.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,784 μηνύματα.
Ότι όταν αποφασίσει να αγνοήσει τα μαθηματικά, καταδικάζει σε λήθαργο μια σημαντική περιοχή του μυαλού του που είναι απίστευτα χρήσιμη στην καθημερινότητα για την λήψη αποφάσεων; Είναι η λεγόμενη αντίστοιχη καθιστική ζωή του μυαλού.

Η περιοχή όμως αυτή περιλαμβάνει βλάκισμα tik tok, κατινάζ για το σκούξιμο του Τρύφωνα σε κάποιο ριάλιτι, Φουρέιρα, τραπ μουσική κτλ. :-* Η χώρα μας είναι αποτέλεσμα των κατοίκων της. Καλά κάνουν. Το απολαμβάνουν όλοι και γουστάρουν την μόνιμη βλακεία.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,184 μηνύματα.
Η περιοχή όμως αυτή περιλαμβάνει βλάκισμα tik tok, κατινάζ για το σκούξιμο του Τρύφωνα σε κάποιο ριάλιτι, Φουρέιρα, τραπ μουσική κτλ. :-* Η χώρα μας είναι αποτέλεσμα των κατοίκων της. Καλά κάνουν. Το απολαμβάνουν όλοι και γουστάρουν την μόνιμη βλακεία.

Αποβλακώνουν τον κόσμο και κάνουν την τύχη τους αυτοί, και εμείς καταλήγουμε εν έτει 2021 να συζητάμε πόσο σημαντικά είναι τα μαθηματικά, και με 17 χρονών παιδιά να αγχώνονται χωρίς να έχουν τελειώσει το λύκειο καλά καλά, για το εαν θα έχουν δουλειά αύριο μεθαύριο. Ποτέ δεν κατάλαβα προσωπικά πως βρίσκουν μερικοί άνθρωποι πιο σημαντικό το να μιλάνε για άλλους ανθρώπους(με σκοπό το κουτσομπολιό) απο το να συζητάνε για ιδέες. Πραγματικά η χώρα μας είναι αποτέλεσμα των κατοίκων της και τα πράγματα δεν θα αλλάξουν δυστυχώς. Όσο οι επιστήμες αντιμετωπίζονται ως ασκησούλες για τις πανελλήνιες, δεν υπάρχει κανένα μέλλον.
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,121 μηνύματα.
Αποβλακώνουν τον κόσμο και κάνουν την τύχη τους αυτοί, και εμείς καταλήγουμε εν έτει 2021 να συζητάμε πόσο σημαντικά είναι τα μαθηματικά, και με 17 χρονών παιδιά να αγχώνονται χωρίς να έχουν τελειώσει το λύκειο καλά καλά, για το εαν θα έχουν δουλειά αύριο μεθαύριο. Ποτέ δεν κατάλαβα προσωπικά πως βρίσκουν μερικοί άνθρωποι πιο σημαντικό το να μιλάνε για άλλους ανθρώπους(με σκοπό το κουτσομπολιό) απο το να συζητάνε για ιδέες. Πραγματικά η χώρα μας είναι αποτέλεσμα των κατοίκων της και τα πράγματα δεν θα αλλάξουν δυστυχώς. Όσο οι επιστήμες αντιμετωπίζονται ως ασκησούλες για τις πανελλήνιες, δεν υπάρχει κανένα μέλλον.
Oι επιστήμες όχι μόνο αντιμετωπίζονται σαν ασκησούλες στις πανελλήνιες αλλά οι επιστήμες αρχίζουν και φθείρονται καθώς κάθε χρόνο βλέπουμε τα πεδία της θετικής(είτε υγείας είτε θετικη με μαθηματικά) να επιλέγονται από όλο και λιγότερους μαθητές εξαιτίας της δυσκολίας των θεμάτων...
Αλλά το ζήτημα είναι πως παρότι η κατεύθυνση των οικονομικών έχει αρκέτους υποστηρικτές..η πλεινότητα των ατόμων αυτών είναι άτομα που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα...με ξυρισμένα κεφάλια...τσιγαράκι κλπ...
Υπάρχει ένα κύμα προς την θεωρητική κατεύθυνση διότι τα θέματα είναι συγκεκριμένης δυσκολίας...
Τώρα ένα άλλο ζήτημα που προκύπτει από την αποτροπή των μαθητών από μαθήματα όπως μαθηματικά είναι η εξης...
Μηχανογραφικό 2021...συμμαθητής μου προτίμησε να σπουδάσει οικονομικά στη πάτρα πάρα να πέρασει στο τμημα στατιστικής και ασφαλιστικής στο παπει εξαιτίας του γεγονότος ότι έχει πολλά μαθηματικά και είναι δύσκολα κλπ...προτίμησε να χαλάσει 40.000 ευρώ συνολο και τα 4ετη..παρά να πέρασει σε μια ΚΑΛΗ σχολή στη περιοχή του γιατί έχει μαθηματικά...και αυτός θέλει φοιτητική ζωη...
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,121 μηνύματα.
Ανοίγω ξανά αυτό το ζήτημα καθώς πριν λίγο καιρό, τέλειωσε το α εξάμηνο στη σχολή μου.Προσωπικά κόπηκα μόνο σε ένα μάθημα με 4 (Μίκρο Ι) ενώ όλα τα υπόλοιπα μαθήματα τα πέρασα με βαθμούς 7+.Συγκεκριμένα μαθηματικά Ι(γραμμική άλγεβρα και συναρτήσεις πολλών μεταβλητών) και στατιστική Ι (βασικές έννοιες της θεωρίας των πιθανοτήτων και της στατιστικής, βασικά στατιστικά μέτρα κεντρικής τάσης και διασποράς.
μεθόδους επαγωγικής στατιστικής και διαστήματα εμπιστοσύνης και στατιστικοί έλεγχοι).
τα πέρασα με 7 και 8 αντίστοιχα. Οι βαθμοί αυτοί προήλθαν από τον προσωπικό μου κόπο σε αυτά τα μαθήματα(εργασίες, επίλυση πολλών ασκήσεων κλπ) αλλά και από την επιμονή των καθηγητών(ιδίως των μαθηματικών, ο οποίος έβαζε κάθε βδομάδα εργασίες-ασκήσεις επίλυσης για το σπίτι και οργάνωνε την ύλη καταπληκτικά).Παρόλαυτα πολλοί συμφοιτητές μου σνόμπαραν τα μαθήματα αυτά ιδίως τη στατιστική στην οποία ο καθηγητής άφηνε το διάβασμα στο "its up to you" τι θα κάνεις και πόσο θα προσπαθήσεις με αποτέλεσμα ειδικά στη στατιστική να κοπεί το 85% (τα θέματα βέβαια ήταν και απαιτητικά).Είχαν όμως την απαίτηση και το παράπονο και από τους δύο καθηγητές καθώς έβαλαν απαιτητικά θέματα και στην τελική όπως έλεγαν δεν θα γίνουμε και μαθηματικοί...Παρατηρώ όμως μια ανάλογη τάση και στο β εξάμηνο(και χειρότερη) στα μαθήματα των μαθηματικών και της στατιστικής.Στο β εξάμηνο μας ήρθε έκτακτος καθηγητής μόνο για το εαρινό εξάμηνο και στα μαθήματα του γίνεται η ώρα του παιδιού καθώς άλλοι βάζουν τράπ,άλλοι είναι χωρίς μάσκα άλλοι μιλάνε μεταξύ τους και γίνεται χαμός,
με αποτέλεσμα ο καθηγητής να πετάει συνέχεια έξω άτομα και να μην προλαβαίνει να κάνει αρκετή ύλη αφού διακόπτεται το μάθημα συνέχεια εξαιτίας των ατόμων αυτών.(ο καθηγητής είναι εξαιρετικός στη δουλεία του και στη διδασκαλία και των δύο μαθημάτων) Παράλληλα ήρθε η καθηγήτρια της Μικροοικονομίας και της Μακρο-οικονομίας τις προ άλλες στο μάθημα και πέταξε το εξής: Ότι η οικονομική επιστήμη είναι κυρίως κοινωνική επιστήμη και τα μαθηματικά αποτελούν το
5-6% της επιστήμης αυτής και πως το υπόλοιπο 94-95% είναι θεωρητικά υποδείγματα.




Θέτω τους εξής προβληματισμούς:
a) Σκέφτομαι εξαιτίας αυτών των γεγονότων να κάνω 10% και να φύγω από τη σχολή καθώς αυτή η κατάσταση δεν υποφέρεται αφού και το επίπεδο των φοιτητών είναι χαμηλότατο και οι ίδιοι παρά τις υποδείξεις κάποιων καθηγητών. Τι θα με συμβουλεύατε να κάνω? *υπόψην μ αρέσει πολύ η σχολή μου και δεν έχω πρόβλημα με το πρόγραμμα σπουδών που παρέχεται!
(Φανταστείτε πόσο χαμηλό είναι το επίπεδο των φοιτητών που ήρθαν οι άνθρωποι του ACCA (οργανισμός ορκωτών ελεγκτών) να μας παρουσιάσουν το επάγγελμα των ορκωτών λογιστών και οι περισσότεροι είχαν θέμα καθώς έγινε κατάχρηση του χρόνου τους...)
b)Πως αξιολογείτε τη στάση-άποψη της καθηγήτριας που προανέφερα?
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top