Η χρησιμότητα των μαθηματικών στις Οικονομικές Επιστήμες, την Ιατρική και τη Βιολογία

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,240 μηνύματα.
Ανοίγω ξανά αυτό το ζήτημα καθώς πριν λίγο καιρό, τέλειωσε το α εξάμηνο στη σχολή μου.Προσωπικά κόπηκα μόνο σε ένα μάθημα με 4 (Μίκρο Ι) ενώ όλα τα υπόλοιπα μαθήματα τα πέρασα με βαθμούς 7+.Συγκεκριμένα μαθηματικά Ι(γραμμική άλγεβρα και συναρτήσεις πολλών μεταβλητών) και στατιστική Ι (βασικές έννοιες της θεωρίας των πιθανοτήτων και της στατιστικής, βασικά στατιστικά μέτρα κεντρικής τάσης και διασποράς.
μεθόδους επαγωγικής στατιστικής και διαστήματα εμπιστοσύνης και στατιστικοί έλεγχοι).
τα πέρασα με 7 και 8 αντίστοιχα. Οι βαθμοί αυτοί προήλθαν από τον προσωπικό μου κόπο σε αυτά τα μαθήματα(εργασίες, επίλυση πολλών ασκήσεων κλπ) αλλά και από την επιμονή των καθηγητών(ιδίως των μαθηματικών, ο οποίος έβαζε κάθε βδομάδα εργασίες-ασκήσεις επίλυσης για το σπίτι και οργάνωνε την ύλη καταπληκτικά).Παρόλαυτα πολλοί συμφοιτητές μου σνόμπαραν τα μαθήματα αυτά ιδίως τη στατιστική στην οποία ο καθηγητής άφηνε το διάβασμα στο "its up to you" τι θα κάνεις και πόσο θα προσπαθήσεις με αποτέλεσμα ειδικά στη στατιστική να κοπεί το 85% (τα θέματα βέβαια ήταν και απαιτητικά).Είχαν όμως την απαίτηση και το παράπονο και από τους δύο καθηγητές καθώς έβαλαν απαιτητικά θέματα και στην τελική όπως έλεγαν δεν θα γίνουμε και μαθηματικοί...Παρατηρώ όμως μια ανάλογη τάση και στο β εξάμηνο(και χειρότερη) στα μαθήματα των μαθηματικών και της στατιστικής.Στο β εξάμηνο μας ήρθε έκτακτος καθηγητής μόνο για το εαρινό εξάμηνο και στα μαθήματα του γίνεται η ώρα του παιδιού καθώς άλλοι βάζουν τράπ,άλλοι είναι χωρίς μάσκα άλλοι μιλάνε μεταξύ τους και γίνεται χαμός,
με αποτέλεσμα ο καθηγητής να πετάει συνέχεια έξω άτομα και να μην προλαβαίνει να κάνει αρκετή ύλη αφού διακόπτεται το μάθημα συνέχεια εξαιτίας των ατόμων αυτών.(ο καθηγητής είναι εξαιρετικός στη δουλεία του και στη διδασκαλία και των δύο μαθημάτων) Παράλληλα ήρθε η καθηγήτρια της Μικροοικονομίας και της Μακρο-οικονομίας τις προ άλλες στο μάθημα και πέταξε το εξής: Ότι η οικονομική επιστήμη είναι κυρίως κοινωνική επιστήμη και τα μαθηματικά αποτελούν το
5-6% της επιστήμης αυτής και πως το υπόλοιπο 94-95% είναι θεωρητικά υποδείγματα.




Θέτω τους εξής προβληματισμούς:
a) Σκέφτομαι εξαιτίας αυτών των γεγονότων να κάνω 10% και να φύγω από τη σχολή καθώς αυτή η κατάσταση δεν υποφέρεται αφού και το επίπεδο των φοιτητών είναι χαμηλότατο και οι ίδιοι παρά τις υποδείξεις κάποιων καθηγητών. Τι θα με συμβουλεύατε να κάνω? *υπόψην μ αρέσει πολύ η σχολή μου και δεν έχω πρόβλημα με το πρόγραμμα σπουδών που παρέχεται!
(Φανταστείτε πόσο χαμηλό είναι το επίπεδο των φοιτητών που ήρθαν οι άνθρωποι του ACCA (οργανισμός ορκωτών ελεγκτών) να μας παρουσιάσουν το επάγγελμα των ορκωτών λογιστών και οι περισσότεροι είχαν θέμα καθώς έγινε κατάχρηση του χρόνου τους...)
b)Πως αξιολογείτε τη στάση-άποψη της καθηγήτριας που προανέφερα?
Καταρχάς συγχαρητήρια για την απόδοση σου και ελπίζω να περάσεις το μάθημα που σου έμεινε.

Τα μαθηματικά είναι μια επιστήμη δυόμιση χιλιάδων ετών με εφαρμογή σε κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα και έκφανση της ύπαρξης της. Η εξέλιξη τους είναι διαρκής μέχρι και τις μέρες μας και μάλιστα ιδιαίτερα έντονη και γρήγορη. ΜΗΝ επηρεάζεσαι απο το τι λέει ο καθένας, και μέτρησε τον λόγο του βάσει της εμπειρίας του και της μόρφωσης του. Θες να μάθεις το impact των μαθηματικών στον τομέα σου ; Ωραία, πήγαινε και βρες τις απόψεις ανθρώπων που είναι expert ακριβώς πάνω σε αυτό το κομμάτι. Δεν τα ξέρουν όλα, ακόμα και ως experts. Αλλά είναι αυτοί που θα ξέρουν τα περισσότερα και θα σου δώσουν μια απάντηση πιο κοντά στην πραγματικότητα απο ότι θα σου έδινε οποιοσδήποτε άλλος.

Όλα τα μεγάλα κεφάλια και σύμβουλοι, απο οικονομικά και στρατηγικά θέματα μέχρι θέματα διαχείρισης πανδημιών, είναι άτομα(ή τουλάχιστον πρέπει να είναι) με πολλές γνώσεις μαθηματικών. Ναι, τα κοινωνικό κομμάτι είναι σημαντικό στην δουλειά σας. Αλλά και η κοινωνία είναι ένα σύστημα. Δεν είναι δυνατόν κάποιος που καλείται να κάνει μια ποσοτική ανάλυση και πρόβλεψη διάφορων μεταβλητών, ακόμα και εαν αυτές αφορούν ανθρώπους, να μην ξέρει τι είναι ένα δυναμικό σύστημα, ένα μοντέλο, και πως το χειριζόμαστε ανάλογα τις ιδιότητες του. Προφανώς μπορείς να κινηθείς κάνοντας τον ψυχολόγο ή τον κοινωνιολόγο ή τον μαρκετίστα ή οτιδήποτε και αγνοώντας την μαθηματική παιδεία...αλλά πάντα θα υπάρχει κάποιος που θα τα ξέρει αυτά, και θα ξέρει και μαθηματικά επιπλέον. Και αυτός είναι που θα έχει πολύ καλύτερη αντίληψη των πραγμάτων.

Ναι σίγουρα τα μοντέλα αποτυγχάνουν και μπορείς να πεις "Αα τα μαθηματικά δεν είναι πανάκεια". Αλλά υπάρχει συγκεκριμένος λόγος που γίνεται αυτό. Και εκτός αυτού είναι δεδομένο οτι θα αποτύχουν κάποια στιγμή. Το ερώτημα δεν είναι λοιπόν αν θα αποτύχουν, αλλά το γιατί απέτυχαν. Στο γιατί κρύβεται η πραγματική γνώση. Όταν ξέρουμε πότε κάτι λειτουργεί και γιατί, αλλά και πότε αποτυγχάνει και γιατί, τότε έχουμε κερδίσει γνώση και δεξιότητες και μπορούμε να κάνουμε με τον βέλτιστο τρόπο προβλέψεις. Δεν είναι σίγουρο οτι θα πέσουμε μέσα...αλλά έχουμε την αυτοπεποίθηση οτι κάναμε το καλύτερο που μπορούσαμε έχοντας συγκεκριμένα δεδομένα. Και σε αυτό ακριβώς μας βοηθούν τα μοντέλα που δημιουργούν τα μαθηματικά.

Γενικά τα μαθηματικά είναι μια επιστήμη δυομισι χιλιάδων ετών με συνεχή και εκρηκτική εξέλιξη ακόμα και στις μέρες μας όπως ανέφερα. Αυτό λέει πολλά. Δυστυχώς λίγοι γνωρίζουν παραπάνω απο τα πιο βασικά και κλασσικά. Ωστόσο σαν επιστήμη έχει πλέον πολλούς κλάδους που ξεφεύγουν αρκετά απο τα πιο γνωστά σε όλους μαθηματικά και αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα που παρουσιάζουν διάφορες ιδιομορφίες και δυσκολίες στην κατανόηση τους. Παλιότερα λύναμε πιο απλά προβλήματα. Πλέον λύνουμε ολοένα και πιο πολύπλοκα ή βρίσκουμε τρόπο να τα αποφύγουμε.
 
Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Στο β εξάμηνο μας ήρθε έκτακτος καθηγητής μόνο για το εαρινό εξάμηνο και στα μαθήματα του γίνεται η ώρα του παιδιού καθώς άλλοι βάζουν τράπ,άλλοι είναι χωρίς μάσκα άλλοι μιλάνε μεταξύ τους και γίνεται χαμός, με αποτέλεσμα ο καθηγητής να πετάει συνέχεια έξω άτομα και να μην προλαβαίνει να κάνει αρκετή ύλη αφού διακόπτεται το μάθημα συνέχεια εξαιτίας των ατόμων αυτών.

Aυτό που περιγράφεις είναι Πανεπιστήμιο; :hmm: Σε ποια χώρα αναφέρεσαι;

(ο καθηγητής είναι εξαιρετικός στη δουλεία του και στη διδασκαλία και των δύο μαθημάτων) Παράλληλα ήρθε η καθηγήτρια της Μικροοικονομίας και της Μακρο-οικονομίας τις προ άλλες στο μάθημα και πέταξε το εξής: Ότι η οικονομική επιστήμη είναι κυρίως κοινωνική επιστήμη και τα μαθηματικά αποτελούν το 5-6% της επιστήμης αυτής και πως το υπόλοιπο 94-95% είναι θεωρητικά υποδείγματα.

Την αλήθεια σας είπε. Η παραδοχή ότι τα Οικονομικά πλέον έχουν μετατραπεί σε Κοινωνική επιστήμη είναι σωστή και έγινε με τη συμβολή διεθνών ικονομολόγων που αμφισβητούν την χρησιμότητα (γενικά) των Μαθηματικών ως επιστήμη και θεωρούν ότι τα Οικονομικά έχουν σχέση με την Πολιτική και Πολιτική Οικονομία. Αντιθέτως η Χρηματο-οικονομία / Τραπεζική (Finance) είναι πιο μαθηματική κατεύθυνση με κύριο πλαίσιο την Στοχαστική Ανάλυση Χρηματο-οικονομικών Παραγώγων που ερμηνεύεται μέσω Διαφορικών Εξισώσεων και Αριθμητικές Μεθόδους που οδηγούν σε Χρονοσειρές. Ο κλάδος της Οικονομίας (Finance) συνήθως εκπροσωπείται από Τμήματα Τραπεζικής Οικονομίας και έχει διαχωριστεί από τον κλάδο των Οικονομικών (Economics).

Βέβαια από το 2009 και μετά σε όλο τον κόσμο άρχισε μια απομαθηματικοποίηση της θεωρητικής (μαθηματικής) οικονομίας από το Finance. Πλέον ο όρος θεωρητική οικονομία εντάσσεται στην εμπειρική και φιλοσοφική οικονομία της σοσιαλιστικής μπαρουφολογίας. Αν δεν κάνω λάθος συνήθως τα Τμήματα Οικονομικών ανήκουν σε σχολές Οικονομικής Πολιτικής, Θεωρητικής Οικονομίας, Δημόσιας Πολιτικής κτλ. Αυτό επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την προσέγγιση της επιστήμης όπου δίνεται μεγάλη έμφαση στην εμπειρική προσέγγιση και θεωρητική ανάλυση διαφόρων παραδοχών διαφόρων Οικονομολόγων με κύριους άξονες την Μικρο- και Μακρο-οικονομία. Πέρα από κάποια κεφάλαια Οικονομετρίας ή Οικονομικά Δυναμικά Μοντέλα στην Μακρο-οικονομία, τα Μαθηματικά είναι σχεδόν ανύπαρκτα.
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,121 μηνύματα.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top