Η πρόταση για ένα νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Resaldis

Δραστήριο μέλος

Ο Resaldis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 784 μηνύματα.
(...) Η Πληροφορική και η Οικονομία γίνονται μαθήματα Γενικής Παιδείας, γιατί είναι αδιανόητο να τελειώνει η δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα και εμείς να έχουμε αυτά τα μαθήματα για κάποιους και όχι για όλους, λες και θα υπάρχει άνθρωπος που δεν θα χρειάζεται να γνωρίζει πληροφορική και οικονομικά.

Τα διδασκόμενα μαθήματα χωρίζονται σε Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης. Οι κατευθύνσεις στη Γ Λυκείου (όπως και στη Β) είναι δύο: Θεωρητική και Θετική. Κάθε μαθητής επιλέγει μία κατεύθυνση και διδάσκεται τα μαθήματα γενικής παιδείας και τα μαθήματα της κατεύθυνσης που επέλεξε. (...)


Πηγή: Η πρόταση του Στρατηγάκη
 
Τελευταία επεξεργασία:

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,042 μηνύματα.
Την είχα διαβάσει την πρόταση του Στρατηγάκη παλαιότερα αλλά την θεωρώ αναχρονιστική. Ουσιαστικά προτείνει την επαναφορά του αποτυχημένου συστήματος με τα πολλά μαθήματα (του Αρσένη-Ευθυμίου δηλαδή) ελαφρώς παραλλαγμένο. Συγκεκριμένα, κατά το σκεπτικό του, οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε εννιά μαθήματα στις πανελλήνιες (γλώσσα, μαθηματικά, οικονομία, πληροφορική + 4 μαθήματα κατεύθυνσης-προσανατολισμού). Συμφωνώ στο ότι πρέπει να έχεις βασικές γνώσεις πληροφορικής και οικονομίας, ανεξαρτήτως κατεύθυνσης που θα ακολουθήσεις, στον 21ο αιώνα όμως αυτά πρέπει να τα μαθαίνεις μέχρι την β λυκείου. Ειδικά για την πληροφορική πιστεύω ότι θα πρέπει οι απόφοιτοι του λυκείου να αποκτούν μαζί με το απολυτήριο του λυκείου και το κρατικό πιστοποιητικό πληροφορικής. Αλλά το να δίνεις πανελλήνιες μέχρι και πληροφορική είναι υπερβολικό. Οι εγκύκλιες σπουδές πρέπει να ολοκληρώνονται στη β λυκείου. Στη γ μόνο εξειδίκευση σε 3 ή 4 μαθήματα κατεύθυνσης. Αυτή άλλωστε είναι και η κρατούσα (και λογική) άποψη.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 749981

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
(...) Η Πληροφορική και η Οικονομία γίνονται μαθήματα Γενικής Παιδείας, γιατί είναι αδιανόητο να τελειώνει η δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα και εμείς να έχουμε αυτά τα μαθήματα για κάποιους και όχι για όλους, λες και θα υπάρχει άνθρωπος που δεν θα χρειάζεται να γνωρίζει πληροφορική και οικονομικά.
Η πληροφορική της τρίτης λυκείου δεν είναι εκμάθηση των Windows. Είναι μάθημα που απευθύνεται σε άτομα που θα χρειαστεί και να προγραμματίσουν 1 φορά στη ζωή τους. Και σίγουρα αυτά τα άτομα είναι μειοψηφία, ακόμα και σε συνθήκες επαγγελματικής εξέλιξης/μεταστροφής.

Αντίθετα η οικονομική επιστήμη έχει χρησιμότητα και ως γενικής παιδείας μάθημα. Ο μαθητής φεύγει από το εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς να γνωρίζει έννοιες όπως προοδευτική φορολογία, πληθωρισμός, ΑΕΠ.
Τα διδασκόμενα μαθήματα χωρίζονται σε Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης. Οι κατευθύνσεις στη Γ Λυκείου (όπως και στη Β) είναι δύο: Θεωρητική και Θετική. Κάθε μαθητής επιλέγει μία κατεύθυνση και διδάσκεται τα μαθήματα γενικής παιδείας και τα μαθήματα της κατεύθυνσης που επέλεξε. (...)
Η εξέταση σε πανελλαδικό επίπεδο 9 μαθημάτων έχει δοκιμαστεί και στο παρελθόν και απέτυχε. Σενάριο το οποίο θα έκανε τα φροντιστήρια να θησαυρίσουν είναι αυτή η πρόταση. Και γιατί να μετρά έστω και σε ένα μικρό ποσοστό η ιστορία γ.π. για υποψήφιο του βιολογικού; Το γεγονός ότι συμπεριλαμβάνονται και οι προφορικοί βαθμοί στη μοριοδότηση μετατρέπει το σύστημα σε διαβλητό από αδιάβλητο.

Θετικό της πρότασης είναι ότι κάθε τμήμα -από κοινού τα ισοδύναμα- αποφασίζει ποια μαθήματα θέλει να έχουν προβάδισμα στην κατασκευή των μορίων.

Μεγάλο αρνητικό η απώλεια ωρών διδασκαλίας για κρίσιμα μαθήματα όπως τα μαθηματικά προσανατολισμού. 4 ώρες δεν φτάνουν για να διδαχθεί η συγκεκριμένη ύλη.
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,042 μηνύματα.
Η πληροφορική της τρίτης λυκείου δεν είναι εκμάθηση των Windows. Είναι μάθημα που απευθύνεται σε άτομα που θα χρειαστεί και να προγραμματίσουν 1 φορά στη ζωή τους. Και σίγουρα αυτά τα άτομα είναι μειοψηφία, ακόμα και σε συνθήκες επαγγελματικής εξέλιξης/μεταστροφής.

Αντίθετα η οικονομική επιστήμη έχει χρησιμότητα και ως γενικής παιδείας μάθημα. Ο μαθητής φεύγει από το εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς να γνωρίζει έννοιες όπως προοδευτική φορολογία, πληθωρισμός, ΑΕΠ.

Η εξέταση σε πανελλαδικό επίπεδο 9 μαθημάτων έχει δοκιμαστεί και στο παρελθόν και απέτυχε. Σενάριο το οποίο θα έκανε τα φροντιστήρια να θησαυρίσουν είναι αυτή η πρόταση. Και γιατί να μετρά έστω και σε ένα μικρό ποσοστό η ιστορία γ.π. για υποψήφιο του βιολογικού; Το γεγονός ότι συμπεριλαμβάνονται και οι προφορικοί βαθμοί στη μοριοδότηση μετατρέπει το σύστημα σε διαβλητό από αδιάβλητο.

Θετικό της πρότασης είναι ότι κάθε τμήμα -από κοινού τα ισοδύναμα- αποφασίζει ποια μαθήματα θέλει να έχουν προβάδισμα στην κατασκευή των μορίων.

Μεγάλο αρνητικό η απώλεια ωρών διδασκαλίας για κρίσιμα μαθήματα όπως τα μαθηματικά προσανατολισμού. 4 ώρες δεν φτάνουν για να διδαχθεί η συγκεκριμένη ύλη.
Συμφωνώ απόλυτα!!! Το μόνο θετικό είναι ότι τα τμήματα θα βάζουν συντελεστές. Αλλά αυτό είναι κάτι που θα ισχύσει έτσι κι αλλιώς από το 2022 κατά το νομοσχέδιο που πέρασε η Κεραμέως.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
Τι λεςςς @Andypro; Εμάς πολλά παιδιά επέξεγαν Τμήματα Πληροφορικής επειδή ήθελαν να φτιάχνουν προγραμματάκια πασιέτζας σε Windows. :P Ήταν μέσα στο πνεύμα της εποχής τους: Ελληνικό δημόσιο του Πασοκ, γονείς πασιετζολόγους.

Πέρα από την πλάκα, έτσι όπως διδάσκεται η Πληροφορική στην μέση εκπαίδευση είναι και ένας λόγος γιατί αρκετοί επιστήμονες με έμφαση τους Μαθηματικούς, Φυσικούς, Χημικούς, Βιολόγους (ανήκουστο), Χημικούς Μηχανικούς, Μηχανολόγους, κτλ μισούν την Πληροφορική επειδή δεν μπορούν να γράψουν κώδικα. Στην Ελλάδα γενικά μαθήματα υπολογιστικής μοντελοποίησης που συνδυάζουν την μαθηματική διατύπωση σε κώδικα για την επίλυση κάποιας εξίσωσης και της ανάλυσης του σφάλματος είναι υποβαθμισμένα στην συνείδηση των πολλών φοιτητών γι' αυτό και όσοι επιλέγουν σπουδές που ενδεχόμενα χρειάζεται τέτοια γνώση γραφής κώδικα, βασανίζονται. Αντιθέτως όλοι προτείνουν "κάνε κάτι σε Οικονομικά" ξεχνόντας ότι και η Οικονομία πλέον έχει ψηφιοποιηθεί και δεν ζούμε στην εποχή που διάβαζες 200 σελίδες Άνταμ Σμιθ.
 

Guest 749981

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Τι λεςςς @Andypro; Εμάς πολλά παιδιά επέξεγαν Τμήματα Πληροφορικής επειδή ήθελαν να φτιάχνουν προγραμματάκια πασιέτζας σε Windows. :P Ήταν μέσα στο πνεύμα της εποχής τους: Ελληνικό δημόσιο του Πασοκ, γονείς πασιετζολόγους.

Πέρα από την πλάκα, έτσι όπως διδάσκεται η Πληροφορική στην μέση εκπαίδευση είναι και ένας λόγος γιατί αρκετοί επιστήμονες με έμφαση τους Μαθηματικούς, Φυσικούς, Χημικούς, Βιολόγους (ανήκουστο), Χημικούς Μηχανικούς, Μηχανολόγους, κτλ μισούν την Πληροφορική επειδή δεν μπορούν να γράψουν κώδικα. Στην Ελλάδα γενικά μαθήματα υπολογιστικής μοντελοποίησης που συνδυάζουν την μαθηματική διατύπωση σε κώδικα για την επίλυση κάποιας εξίσωσης και της ανάλυσης του σφάλματος είναι υποβαθμισμένα στην συνείδηση των πολλών φοιτητών γι' αυτό και όσοι επιλέγουν σπουδές που ενδεχόμενα χρειάζεται τέτοια γνώση γραφής κώδικα, βασανίζονται. Αντιθέτως όλοι προτείνουν "κάνε κάτι σε Οικονομικά" ξεχνόντας ότι και η Οικονομία πλέον έχει ψηφιοποιηθεί και δεν ζούμε στην εποχή που διάβαζες 200 σελίδες Άνταμ Σμιθ.
Το point ήταν ότι δεν είναι ένα μάθημα πανταχού χρήσιμο. Χρησιμεύει σε ένα συγκεκριμένο ποσοστό των μαθητών.

Τώρα ότι στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι υποβαθμισμένο μάθημα/επιστήμη είναι αλήθεια, αν και τα τελευταία χρόνια κερδίζει συνεχώς πόντους στις αλλαγές του ωρολογίου προγράμματος. Και να φύγει πάντως ο υποψήφιος χημικός από το σχολείο χωρίς να ξέρει τι είναι η goto και γιατί δεν την προτιμάμε δεν τρέχει κάτι νομίζω. Ας μείνει και στις δομές if και τα for/while loops της β' λυκείου, αν δεν μπορεί να μπει ως μάθημα προσανατολισμού.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
Oι Βιολόγοι συνήθως κάνουν ένα μάθημα Βιοπληροφορικής ή χρησιμοποιούν κάποιο κώδικα στην Βιοστατιστική. Γι' αυτό και θησαυρίζουν τα φοιτητικά φροντιστήρια.

Το point ήταν ότι δεν είναι ένα μάθημα πανταχού χρήσιμο. Χρησιμεύει σε ένα συγκεκριμένο ποσοστό των μαθητών.

Λόγω πορείας μου, είμαι κάθετος ότι η γνώση γραφής κώδικα έστω και η αλγοριθμική σκέψη σε μορφή ψευδογλώσσας είναι χρήσιμη πλέον σε όλο το φάσμα των θετικών επιστημών εφόσον οι απόφοιτοι δεν επιλέξουν την επαγγελματική οδό των "ιδιαίτερα μαθήματα χημείας και μελέτης περιβάλλοντος 3 ευρώ την ώρα". Δεν είναι απαραίτητο να σπουδάσει κάποιος Πληροφορική ή ΗΜΜΥ για να χρειαστεί γνώσεις κώδικα. Στην οπισθοδρομική και φτωχή Ινδία κατά τους ζάμπλουτους Ελληνάρες, η γνώση της αλγοριθμικής σκέψης είναι βασικό κεφάλαιο των μαθηματικών μαζί με την κατανόηση των αριθμών που παίζουν βασικό ρόλο στα σφάλματα (με τις δεκαδικές προσεγγίσεις, υποδιαιρέσεις εκατοστού κτλ).

Μεγάλο μέρος της Χημείας και της Βιολογίας αλλά και της Γεωλογίας σε επίπεδο "καλώς τοποθετημένων μοντέλων" (με την μαθηματική σημασία) χρειάζεται γνώσεις κώδικα. Πώς θα εξετάσει ένας Βιολόγος την συμπεριφορά ενός οικοσυστήματος αν σε αυτό εισβάλλει ένας θηρευτής; Μαζί με το πείραμα στο εργαστήριο ή στη φύση, θα πρέπει να εξεταστεί η στατιστική ή η δυναμική συμπεριφορά του οικοσυστήματος σε κάποιον προσομοιωτή (λογισμικό ανοιχτού κώδικα).
 

Guest 749981

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Λόγω πορείας μου, είμαι κάθετος ότι η γνώση γραφής κώδικα έστω και η αλγοριθμική σκέψη σε μορφή ψευδογλώσσας είναι χρήσιμη πλέον σε όλο το φάσμα των θετικών επιστημών εφόσον οι απόφοιτοι δεν επιλέξουν την επαγγελματική οδό των "ιδιαίτερα μαθήματα χημείας και μελέτης περιβάλλοντος 3 ευρώ την ώρα".
Έχω την εντύπωση πως εδώ γίνεται μεγάλη γενίκευση.
Δεν είναι απαραίτητο να σπουδάσει κάποιος Πληροφορική ή ΗΜΜΥ για να χρειαστεί γνώσεις κώδικα.
Δεν εννόησα κάτι τέτοιο.
Στην οπισθοδρομική και φτωχή Ινδία κατά τους ζάμπλουτους Ελληνάρες, η γνώση της αλγοριθμικής σκέψης είναι βασικό κεφάλαιο των μαθηματικών μαζί με την κατανόηση των αριθμών που παίζουν βασικό ρόλο στα σφάλματα (με τις δεκαδικές προσεγγίσεις, υποδιαιρέσεις εκατοστού κτλ).
Αυτό δεν το κατάλαβα πολύ και γενικά δεν ξέρω τι κάνουν στην Ινδία.
Μεγάλο μέρος της Χημείας και της Βιολογίας αλλά και της Γεωλογίας σε επίπεδο "καλώς τοποθετημένων μοντέλων" (με την μαθηματική σημασία) χρειάζεται γνώσεις κώδικα. Πώς θα εξετάσει ένας Βιολόγος την συμπεριφορά ενός οικοσυστήματος αν σε αυτό εισβάλλει ένας θηρευτής; Μαζί με το πείραμα στο εργαστήριο ή στη φύση, θα πρέπει να εξεταστεί η στατιστική ή η δυναμική συμπεριφορά του οικοσυστήματος σε κάποιον προσομοιωτή (λογισμικό ανοιχτού κώδικα).
Θεωρείς σωστό να εξετάζεται στους υποψηφίους οποιασδήποτε κατεύθυνσης το μάθημα; Δηλαδή καταλαβαίνω να υπάρχει μια γενική γνώση ως γενική παιδεία και να υπάρχει ένα μάθημα προσανατολισμού για όσους το συναντήσουν και στις σπουδές τους, αλλά να εξετάζονται όλοι οι υποψήφιοι σε αυτό;

Να εξετάζονται όλοι οι υποψήφιοι και σε ιστορία και οικονομία επίσης πανελλαδικά;
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
Εννοώ τη βασικη ιδέα του αλγορίθμου. Δεν λέω να μάθουν δομές δεδομένων. :happy:
 

asdfqwerty

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο asdfqwerty αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,347 μηνύματα.
Ολο μαλακιες ειναι αυτος ο στρατηγακης
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.

Citylights

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Citylights αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 912 μηνύματα.
Ολο μαλακιες ειναι αυτος ο στρατηγακης

δεν ξέρω για την πρόταση.. δεν κατάλαβα και τόσο τι προσφέρει, όμως
για τις στατιστικές που είχε βγάλει φέτος το δικαιολόγησε προκαταβολικα λέγοντας οτι
είναι απρόβλεπτη χρονιά.
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,298 μηνύματα.
Αν έδινα πάντως πανελλήνιες και είχα 9 μαθήματα εκ των οποίων μέσα ήτο και τα μαθηματικά δεν θα περνούσα πουθενά ούτε με τον Ομπάμα για βύσμα.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top