Tsipouro
Διάσημο μέλος


Στην πτυχιακή του, είχε κατασκευάσει γεννήτρια συχνοτήτων και αφού τελίωσε την εργασία του, άφησε τα σχέδια και αναλυτικές οδηγίες κατασκευής της γεννήτριας στη βιβλιοθήκη της σχολής του, προκειμένου να μπορέσει να τα πάρει όποιος θέλει. Μετά από λίγο καιρό, που πήγε αυτός να τα δανειστεί για τον εαυτό του, δεν τα βρήκε! Φουστιά! Δεύτερη φουστιά, ήθελε να μάθει πληροφορίες για ένα αντικείμενο της ηλεκτρονικής, το οποίο δεν διδάσκεται στην ελλάδα ούτε καν σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Πάει στον καθηγητή και του ζητάει με ήρεμο τρόπο να του πει πέντε πράγματα γι' αυτό και ο καθηγητής αρνείται!!! Ταπώνει λοιπόν ο τζες τον καθηγητή: "Είμαι φοιτητής σου και είναι υποχρέωσή σου να με καθοδηγήσεις". Ο καθηγητής αναγκάζεται και του λέει κάποια πράγματα. Πράγματα, τα οποία "αλλού" διδάσκονται σε προπτυχιακό επίπεδο!
Ερώτηση: Γιατί στην Ελλάδα δεν διδάσκονται τέτοια θέματα σε προπτυχιακό επίπεδο;;; Σκέπτομενος σε μεγαλύτερο βάθος, ξαναρωτάω, αν διδάσκονταν, θα είμασταν άραγε η λεγόμενη γενιά των 700 ευρώ, ή μήπως η γενιά των 20000 και 50000 ευρώ; Και για να τεκμηριώσω τη σκέψη μου, ξέρατε ότι ένα πρόγραμμα ακριβούς προσομοίωσης της λειτουργίας ενός κινητήρα κοστίζει μέχρι και 100000 ευρώ; Στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή όμως δεν υπάρχει προγραμματιστής ικανός να αναπτύξει μια τέτοια εφαρμογή. Και πως να είναι φυσικά, όταν το πιο προχωρημένο πράγμα που μαθαίνει κανείς στα μαθήματα της τεχνολογίας λογισμικού και των πληροφοριακών συστημάτων είναι ένα προγραμματάκι εξομοίωσης της λειτουργίας ενός ΑΤΜ; Γιατί λοιπόν μια ελληνική εταιρία να αγοράσει ένα τέτοιο πρόγραμμα και να μην έχει στο δυναμικό της προγραμματιστές ικανούς για να τα φτιάξουν; Προφανώς οι πανέξυπνοι Έλληνες επιχειρηματίες και οι ακόμα εξυπνότεροι που καθορίζουν τα προγράμματα σπουδών δεν το έχουν αναρωτηθεί. Ίσως βέβαια και να το έχουν αναρωτηθεί, αλλά και μόνο στην ιδέα του να αναγκάζονται να δίνουν πάνω από 1500 ευρώ (στην καλύτερη περίπτωση) σε εργαζόμενό τους τρώνε φρίκη. Να γιατί είμαστε χρόνια πίσω!
Α, και μια τελευταία ερώτηση... Γιατί για να σου δώσει ο καθηγηταράς το τόσο απαραίτητο, για να βγεις με καλές προοπτικές στην αγορά εργασίας "κάτι παραπάνω" πρέπει να τον συναντήσεις στις ώρες γραφείου κατ ιδίαν και να φτάνεις στο σημείο να του κατεβάσεις χριστοπαναγίες;
Δεν ξέρω αν θα τύχει ποτέ και σε μένα αυτό, αλλά σπάστηκα άσχημα με αυτό που έτυχε στο παλληκάρι και είμαι σίγουρος ότι έχει τύχει σχεδόν σε όλους όσους προσπαθούν να ανοίξουν τα φτερά τους στην Ελλάδα, πάντα υπάρχει κάποιος που τους τα κόβει...
Ένα edit: Σε προηγούμενο ποστ μου είχα στηρίξει τη δουλεία που γίνεται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κρίνοντας όμως από κάποιους καθηγητές της σχολής μου. Δυστυχώς, συνειδητοποίησα ότι αυτοί αποτελούν μια πολυ μικρή μειοψηφία σε σχέση με τους ανεύθυνους, οι οποίοι έχουν τις υψηλές βαθμίδες στα πανεπιστήμια και καθορίζουν τα προγράμματα σπουδών.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Πατρεύς
Περιβόητο μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Tsipouro
Διάσημο μέλος


Συμφωνώ απόλυτα με τις απόψεις σου, θα ήθελα να σταθώ περισσότερο στην τελευταία πρόταση.Αρχική Δημοσίευση από Pitg21:Μόνο όποιος πραγματικά θέλει να αναζητήσει μόνος του βαθύτερα κάποια πράγματα βγαίνει από αυτή τη δικτατορία της μετριότητας που μας έχουν επιβάλει.
Εφόσων σου αρέσει το αντικείμενο των σπουδών σου, το ψάχνεις, προσπαθείς να ενημερώνεσαι για τις εξελίξεις, να μαθαίνεις για νέες μεθόδους, τεχνολογίες και εφαρμογές τους. Το ερώτημα είναι, κατά πόσο μπορείς να τα παρακολουθήσεις όλα αυτά χωρίς καθοδήγηση από κάποιον θεωρητικά περισσότερο ψαγμένο από εσένα. Αυτός είναι και ο ρόλος και η αποστολή των καθηγητών στα πανεπιστήμια. Με το να διδάσκουν επί 2 ώρες ένα μάθημα πάνω στο αντικείμενό τους, χωρίς καμία προσωπική επαφή με τους φοιτητές και περιορισμένοι σε γνώσεις ξεπερασμένες δεν εκπληρώνουν αυτή την αποστολή.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ηρώ
Διακεκριμένο μέλος


[FONT="]Το ΤΕΕ θα στηρίξει εμπράκτως κάθε διπλωματούχο μηχανικό που επιζητεί την αναγνώριση του διπλώματός του ως [/FONT][FONT="]Master[/FONT][FONT="][/FONT][FONT="]Η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ αποφάσισε να στηρίξει εμπράκτως κάθε διπλωματούχο μηχανικό που θα επιζητήσει την αναγνώριση του διπλώματός του ως [/FONT][FONT="]master[/FONT][FONT="].[/FONT][FONT="] [/FONT]
[FONT="]Άλλωστε, έχοντας ως νομοθετημένο σκοπό την προαγωγή της επιστήμης στους τομείς ειδικότητας των μελών του και την αξιοποίηση των τελευταίων για την ανάπτυξη της χώρας, φυσικά και υπό την ιδιότητά του ως Τεχνικού Συμβούλου της Κυβέρνησης, το ΤΕΕ είναι υποχρεωμένο να αντιδράσει στη διαρκή επαγγελματική υποβάθμιση των μελών του. Καθώς, λοιπόν, εκ του νόμου, έχει την αρμοδιότητα να αποφαίνεται για τα θέματα που άπτονται της άσκησης του επαγγέλματος του διπλωματούχου μηχανικού (όχι μόνο, υπό την στενή έννοια – επαγγελματικά δικαιώματα κλπ. – αλλά και μοριοδότηση, επιδόματα και πρόσβαση σε Διδακτορικό), αρμοδιότητα που έχει επιβεβαιωθεί με σειρά πρόσφατων αποφάσεων του ΣτΕ, του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και του Συνηγόρου του Πολίτη[/FONT]
Αναλυτικά
[FONT="][/FONT]
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
PanosVou
Νεοφερμένο μέλος


Συνοπτικά , αντιγραφοντας από την ιστοσελίδα esos .gr
1. Παρατηρείται χαμηλό επίπεδο σπουδών , το οποίο αποδίδεται στο σύστημα εισαγωγής :Εισάγονται , υποστηρίζει η ΑΔΙΠ στην έκθεσή της, σπουδαστές με μεγάλη απόκλιση ως προς το γνωστικό υπόβαθρο
2. Διαπιστώθηκε πεπαλαιωμένος ή ανεπαρκής εργαστηριακός εξοπλισμός
3 Υπάρχει πρόβλημα με την «εισαγωγή » υποψηφίων στα ΑΕΙ δύο ταχυτήτων
4.Ενας μικρός αριθμός φοιτητών παρακολουθεί τα μαθήματα στα ΑΕΙ καθώς δεν είναι υποχρεωτική η παρακολούθηση στα θεωρητικά και οι περισσοτεροι περιορίζουν το ενδιαφέρον τους μόνο στις εξετάσεις
5.Οι έλληνες φοιτητές αργούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους ή τις εγκαταλείπουν
6.Τα ελληνικά ΑΕΙ αδυνατουν μα προσελκύσους άριστους μεταπτυχιακούς φοιτητές
7.Εντονη εξωπανεπιστημική απασχόληση που δημιουργεί πρόβλημα στη λειτουργία των τμημάτων
8. Δημιουργία τμημάτων "σφραγίδων"
9.Αυθαίρετη ανάπτυξη ειδικοτήτων σε προυπτυχιακό επίπεδο
10.Σημαντικές ανισότητες στην κατανομή εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού
11.Δημιουργία μεγάλου αριθμού μεταπτυχιακών χωρίς επαγγελματικές προοπτικές
12Διδακτορικές σπουδές δεν είναι πάντα οργανωμένες
13 .Υπάρχει μεγάλος αριθμός συμβασιούχων εκπαιδευτικών , κυρίως στα ΤΕΙ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Συνημμένα
nPb
Επιφανές μέλος


Αυτό που έχω καταλάβει φίλε οινοπνευματολόγε, είναι ότι στην Ελλάδα υπάρχει η λεγόμενη «δικτατορία των ειδικών». Μας έχουν πείσει οι υψηλά ιστάμενοι ότι η γνώση είναι μόνο για κάποιους λίγους οι οποίοι είναι οι εκλεκτοί. Ο πολύς κόσμος οφείλει εκ των πραγμάτων να βράζει στο καζάνι του. Κι αν κάποιο παιδί περάσει στο Παν/μιο, φροντίζουν αμέσως να το βομβαρδίζουν με στείρα ακαδημαϊκή γνώση η οποία τις περισσότερες φορές δεν έχει κανένα ουσιαστικό αντίκρυσμα στον πραγματικό επαγγελματικό στίβο. Αυτό πάντως δεν νομίζω ότι ειναι μόνο θέμα οικονομικό, είναι θέμα καθαρά ιδεολογικό. Αρνούνται δηλαδή να μεταφέρουν τη γνώση (και αυτό δεν ισχύει μόνο για τις τεχνολογικές σχολές) ούτως ώστε ο κόσμος να πιστεύει αδιαμαρτύρητα όσα αυτοί θέλουν να του περάσουν. Μόνο όποιος πραγματικά θέλει να αναζητήσει μόνος του βαθύτερα κάποια πράγματα βγαίνει από αυτή τη δικτατορία της μετριότητας που μας έχουν επιβάλει.
Με βάση το υπογραμμισμένο στο post σου, θα ήθελα να προσθέσω ένα γεγονός. Πόσοι φοιτητές δεν επιλέγουν μαθήματα μόνο και μόνο επειδή ο διδάσκων είναι εκτός πραγματικότητας (σε απαιτήσεις); Πόσοι φοιτητές κάνουν "θυσία" την νέα γνώση με αντάλλαγμα ένα μάθημα "εύκολο" (και χωρίς σημαντικό περιεχόμενο) για την σύντομη οδό προς το πτυχίο;

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


1) Ίδρυση πάρα πολλών και μερικές φορές άχρηστων τμημάτων ΑΕΙ-ΤΕΙ.
2) Εξαναγκασμός των ΑΕΙ-ΤΕΙ να δεχθούν πολύ περισσότερους φοιτητές από όσους μπορούν να αντέξουν.
3) Πολύ λίγες εστίες + χαμηλα κριτήρια μετεγγραφών => Γεμίζουν τα ΑΕΙ-ΤΕΙ στις κεντρικές πόλεις και αδειάζουν τα περιφερειακά.
4) Υποχρηματοδότηση.
5) Γραφειοκρατία με τα συγγράμματα που συνεπάγεται την καθυστέρηση παραλαβής τους από τον φοιτητή.
...)Και άλλα πολλά... Είμαι σίγουρος ότι όλοι μας έχουμε να προσθέσουμε από κάτι.
Τώρα τα όποια προβλήματα που προκαλούν οι φοιτητές με καταλήψεις, παράτημα των σπουδών κλπ θα μπρούσαν να λυθούν άμεσα ή έμμεσα με τη λύση των πιο πάνω προβλημάτων που προκαλεί το ΥΠΕΠΘ (θα μπορούσα να εξηγήσω αναλυτικότερα)...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος


1) Ίδρυση πάρα πολλών και μερικές φορές άχρηστων τμημάτων ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Αντί να ιδρύονται νέα Τμήματα σε επιστήμες ξεκάρφωτα "εφαρμοσμένου" χαρακτήρα (δηλ., μιας υποπεριοχής εφαρμογής μιας βασικής επιστήμης), θα μπορούσαν να ενισχύονται ήδη υπάρχουσες βασικές επιστήμες με δημιουργία νέων Τομέων (προπτυχιακών κατευθύνσεων) στο εν λειτουργία Τμήμα. Για παράδειγμα, αντί να έχουμε Τμήματα με αντικείμενο τις Περιβαλλοντικές Επιστήμες και Πράσινη Ανάπτυξη (ξεκάρφωτη εφαρμογή), καλύτερα θα ήταν να υπήρχε ανάλογος Τομέας με υπερπλήρες πρόγραμμα σπουδών (προπτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό) σε κάποιο Τμήμα Φυσικής ή Βιολογίας ή Χημείας (βασικές επιστήμες). Κοστίζει λιγότερο η πρόσληψη νέων διδασκόντων για στελέχωση ενός Τομέα ή Τομέων ενός Τμήματος από ότι η εξ' αρχής δημιουργία νέων Πανεπιστημιακών Τμημάτων χωρίς σαφές επιστημονικό και επαγγελματικό αντίκρισμα. Κάτι ανάλογο, για παράδειγμα με την επιστήμη της Στατιστικής ή της Πληροφορικής και τα Μαθηματικά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
BLUE SEA
Πολύ δραστήριο μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fockos
Επιφανές μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 209912
Επισκέπτης


Ο επαγγελματισμός στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί όρο sine qua non. Στην Ελλάδα όμως τον ψάχνουμε με φακό.Λίγοι/ες είναι οι καθηγητές/τριες που έχουν ειλικρινή αγάπη για το γνωστικό τους αντικείμενο και αφοσίωση στο ακαδημαϊκό τους λειτούργημα. Το χειρότερο απ' όλα βέβαια -συνάδελφοι/ισσες- είναι ότι στην Ελλάδα "οι ολίγοι ειδικοί" καθορίζουν μέχρι πού θα φτάσουν "οι πολλοί και αχρείοι", για τους οποίους το ταβάνι πρέπει να είναι η μετριότητα. Μ' αυτόν τον τρόπο όμως εκπαιδεύονται ολόκληρες στρατιές ακαδημαϊκών ευνούχων με κομφορμιστική νοοτροπία προορισμένων να στηρίξουν το σαθρό βάθρο της καπιταλιστικής κοινωνίας των ανισοτήτων και των ανίκανων πνευματικών ηγετών. Γι' αυτό χρειάζεται δυναμισμός, πείσμα και υπερπροσπάθεια από τον /την καθένα/μία, προκειμένου να προάγει το ψυχοπνευματικό δυναμικό του/της και να εξελιχθεί στον μέγιστο δυνατό βαθμό.
Προσυπογράφω. Για όλα φταίει η πατριαρχία και ο καπιταλισμός.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
BLUE SEA
Πολύ δραστήριο μέλος


Ναι, το ίδιο κι εγώ!Θα κάνω μόνο την διατριβή μου για να εμπλουτιστεί το βιογραφικό μου.........και όπου φύγει φύγει από αυτόν τον χώρο.
Εύγε!Προσυπογράφω. Για όλα φταίει η πατριαρχία και ο καπιταλισμός.

Δυστυχώς -κατά κανόνα- στα ελληνικά πανεπιστήμια επιβραβεύεται η κομφορμιστική νοοτροπία των φοιτητών/τριών. Αντιθέτως αποθαρρύνεται η διατύπωση απόψεων που αντίκεινται στο σύστημα, ακόμα κι αν αυτές εκφράζονται βάσει βιβλιογραφίας. Δεν θέλω βέβαια να γενικεύω. Υπάρχουν και καθηγητές/τριες με ευρύ πνεύμα, οι οποίοι/ες δεν εγκλωβίζονται στις εδραιωμένες αγκυλώσεις.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
giannis4ever
Πολύ δραστήριο μέλος


Ο επαγγελματισμός στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί όρο sine qua non. Στην Ελλάδα όμως τον ψάχνουμε με φακό.Λίγοι/ες είναι οι καθηγητές/τριες που έχουν ειλικρινή αγάπη για το γνωστικό τους αντικείμενο και αφοσίωση στο ακαδημαϊκό τους λειτούργημα. Το χειρότερο απ' όλα βέβαια -συνάδελφοι/ισσες- είναι ότι στην Ελλάδα "οι ολίγοι ειδικοί" καθορίζουν μέχρι πού θα φτάσουν "οι πολλοί και αχρείοι", για τους οποίους το ταβάνι πρέπει να είναι η μετριότητα. Μ' αυτόν τον τρόπο όμως εκπαιδεύονται ολόκληρες στρατιές ακαδημαϊκών ευνούχων με κομφορμιστική νοοτροπία προορισμένων να στηρίξουν το σαθρό βάθρο της καπιταλιστικής κοινωνίας των ανισοτήτων και των ανίκανων πνευματικών ηγετών. Γι' αυτό χρειάζεται δυναμισμός, πείσμα και υπερπροσπάθεια από τον /την καθένα/μία, προκειμένου να προάγει το ψυχοπνευματικό δυναμικό του/της και να εξελιχθεί στον μέγιστο δυνατό βαθμό.
Πώς γίνεται το ελληνικό πανεπιστήμιο, που είναι μη καπιταλιστικό (αφού ανήκει στο δημόσιο και δεν κυνηγά το κέρδος) να έχει αυτά τα μειονεκτήματα που αναφέρεις εξαιτίας του καπιταλισμού;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
DarthFederer
Διάσημο μέλος


Προσυπογράφω. Για όλα φταίει η πατριαρχία και ο καπιταλισμός.
Υποτιμας τους μασωνους
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.