Επαγγελματική αποκατάσταση βιολόγων

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,240 μηνύματα.
Στην Ελλάδα νομίζω επικρατεί ακόμη η λογική της συντεχνίας, του μαγαζιού και γενικά κλειστά και συνεκτικά χωρία συμφερόντων (ελπίζω @eukleidhs1821 να συμφωνείς). Στον δυτικό κόσμο όπου παράγουν γνώση μέσα από τις επιστήμες και τα Πανεπιστήμιά τους είναι άμεσα συνδεδεμένα με την έρευνα χειροπιαστών προϊόντων (π.χ. ένας ιξωδο-ελαστικός δονητής) δεν κολλάνε στο πως λέγεται το Τμήμα όσο το πόσο ευέλικτο πρόγραμμα σπουδών έχει. Περί ορέξεως δεν κατανοώ γιατί δεν θα ήταν πιο ωραίο αντί Τμημάτων Χημείας και Βιολογίας σαν να ζούμε το 1800, να μην υπάρχει ένα Τμήμα Βιοχημικών Επιστημών και να παρέχει κύκλους σπουδών με βάση τις προτιμήσεις του κάθε φοιτητή είτε προς Χημεία είτε προς Βιολογία αλλά φυσικά και οι δυο τύποι φοιτητών να έχουν πολύ καλό υπόβαθρο σε Βιολογία και Χημεία.

Το συντεχνιακό κομμάτι όντως είναι θέμα ορισμένες φορές επειδή παίζουν διάφορα συμφέροντα αλλά αφορά εσωτερικά τι γίνεται στο επάγγελμα και τις σχολές που έχουν ή υποτίθεται οτι έχουν σχετικό αντικείμενο κάθε φορά.

Αυτό που προσπαθώ να σου εξηγήσω είναι οτι οι περισσότερες σχολές μηχανικών έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό. Σχεδόν πλήρη ανελαστικότητα ως προς το πρόγραμμα, δηλαδή το ακριβώς αντίθετο απο αυτό που λες. Τι σημαίνει αυτό ; Θα διδαχθείς οπωσδήποτε πολύ συγκεκριμένα πράγματα και αναμένεται απο εσένα να έχεις πάρα πολύ συγκεκριμένες ικανότητες μόλις βγεις απο την σχολή.

Στους ημμυ εάν κάποιος διαλέξει πληροφορική για παράδειγμα ,θα παρατηρήσεις οτι αυτό δεν ισχύει και είσαι ελεύθερος να επιλέξεις ότι μαθήματα θέλεις..Αλλά αυτό είναι μια μόνο και πολύ συγκεκριμένη εξαίρεση. Σε όλες τις υπόλοιπες σχολές το κομμάτι του μηχανικού είναι αυστηρά κλειστό. Το κόστος βέβαια είναι οτι σαν επάγγελμα είναι ανοικτό αυτό του ηλεκτρονικού σε αντίθεση με την κατεύθυνση του κλασσικού ηλεκτρολόγου. Και όντως, μπορείς να διδάξεις πληροφορική ή προγραμματισμό χωρίς να έχεις συγκεκριμένη πιστοποίηση(γενικά κάποια πιστοποίηση ή κάποιο πτυχίο/μεταπτυχιακό).Μπορείς να γράψεις δικούς σου drivers ή να γράψεις τα δικά σου πρωτόκολλα και κανένας νομοθέτης δεν θα σε κυνηγήσει. Ομοίως το ίδιο ισχύει με μαθηματικά, φυσική και χημεία(όχι σε πανεπιστημιακό επίπεδο εννοείται ούτε στο δημόσιο, αλλά σαν ιδιαιτεράς λέμε τώρα). Το πολύ πολύ να είσαι κακός καθηγητής,no big deal,αλλά δεν σε αποτρέπει κανείς να μιλάς για αυτά,δεν μπορείς να βλάψεις κάποιον(μόνο την παιδεία των γύρω σου πάνω σε αυτά τα θέματα για όσους σε ακούσουν ενώ είσαι άσχετος αλλά άλλη συζήτηση αυτό).Και σε εταιρίες μπορεί να σε δεχτούν μόνο με αποδεδειγμένη γνώση και εμπειρία και αυτό μόνο σε θέσεις που όπως είπα δεν υπάρχει πραγματικός κίνδυνος που θα οδηγήσει τον recruiter στην φυλακή, γιατί δεν έλεγξε εάν είσαι κατάλληλα καταρτισμένος για την εργασία που ήθελε να κάνεις όπως ορίζει ο νόμος και απο λάθος σου λόγω άγνοιας προκλήθηκε ατύχημα.

Απο εκεί και πέρα όμως, εγώ προσωπικά δεν θα ήθελα και δεν θα εμπιστευόμουν να χειριστώ μια εγκατάσταση που θα έχει σχεδιάσει ένας για παράδειγμα βιολόγος ή να με χειρουργήσει ένας πολιτικός μηχανικός επειδή είχε..."ευέλικτο πρόγραμμα" και πήρε ένα μάθημα εγκαταστάσεων ο ένας και ένα -δυο μαθήματα ανατομίας ο άλλος :P. Και ας έχει όντως τις γνώσεις...εφόσον δεν μπορώ να επιβεβαιώσω κάπως δια του νόμου οτι τις έχει, ποσώς με ενδιαφέρει τι παρακολούθησε στο πανεπιστήμιο όταν ρισκάρεται η περιουσία και η ζωή μου. Καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις, συμφωνώ, αλλά δεν γίνεται σε κάποια επαγγέλματα όταν υπάρχει επίσημα ρίσκο.

Τώρα με το υπόλοιπο που λες δεν διαφωνώ. Έτσι το κάνει η Αμερική ουσιαστικά. Παίρνεις όλα τα βασικά μαθήματα που θα έπαιρνες ούτως η άλλως σε όλα τα τμήματα,λόγου χάρη εισαγωγή στην χημεία,εισαγωγή στην βιολογία ή λογισμός 1 και φυσική 1 ή εισαγωγή στην μηχανική ή ακόμα και ξεκινάς σε κάποιο απο αυτά τα τμήματα τον πρώτο χρόνο και έχεις δυνατότητα εαν δεις οτι δεν σου αρέσει, να αλλάξεις σε οποιοδήποτε άλλο αρκεί να είναι σχετικό .

Τέλος πάντων, για να μην πετσοκόψουμε παραπάνω το θέμα, λέω οτι το κατά πόσο είναι εφικτό κάποιος απόφοιτος να κάνει και κάτι που σχετίζεται με το αντικείμενο άλλης σχολής πρέπει να εξετάζεται κατά περίπτωση. Τι έχεις τελειώσει, τι θέλεις να κάνεις, τι εκπαίδευση και εμπειρία έχεις, προστατεύεται το επάγγελμα αυστηρά απο τον νόμο ή όχι,πόσο το ψάχνεις το αντικείμενο κτλπ. Σε κάθε περίπτωση πάντως το κάθε αντικείμενο έχει διαφορές ως προς την φιλοσοφία του. Αυτό δεν καθιστά το ένα χειρότερο απο το άλλο,απλά διαφορετικά μεταξύ τους. Μια διαφορά που δεν μπορεί να αγνοηθεί. Και για αυτό όπως ήταν λογικό υπήρξε έντονη αντίδραση στην γνώμη του Ευκλείδη.
 
Τελευταία επεξεργασία:

harry akritas

Διάσημο μέλος

Ο harry akritas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,099 μηνύματα.
Γενικά στο εξωτερικό όπου ενθαρρύνεται η διεπιστημονικότητα είναι τελείως λογικό. Για παράδειγμα υπάρχουν Τμήματα Χημείας και Χημικών Μηχανικών (ενιαίο). Αν το πεις φυσικά εδώ στην Ελλάδα θα ξεσηκωθούν οι φοιτητές της κάθε σχολής για το ποιος τον έχει ποιο μεγάλο...τον αέρα της επιστήμης του. Άντε πια. :studying:

Το να ενώσεις τμήματα Χημείας με Χημικών Μηχανικών είναι σαν να ενώνεις τμήματα Φυσικής με Μηχανολόγων Μηχανικών.

Γενικά δεν είναι κακό να υπάρχει διεπιστημονικότητα αλλά εδώ μιλάμε για δύο ήδη τεράστιους τομείς που για να τους καλύψεις στο ίδιο πτυχίο θα πρέπει είτε να σπουδάζεις για 7-8 χρόνια είτε να φτιάξεις μια σούπα που θα μαθαίνεις λίγο απ’ όλα και τίποτα από κάτι συγκεκριμένο. Στην Ελλάδα δεν είναι διαστροφή που υπάρχουν ξεχωριστά τμήματα Χημείας και Χημικών Μηχανικών αλλά πχ το ότι είναι ξεχωριστά τα τμήματα Χημικών Μηχανικών με αυτά των Μηχανικών Υλικών. Απλά ήταν άτοπο το συγκεκριμένο σου πράδειγμα.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top