Επαγγέλματα υπό εξαφάνιση

Guest 454371

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,669 μηνύματα.
επι της ουσιας τα επαγγελματα του ποδαριου σου λεει.γτ δεν νομιζω οτι για να γινεις τεχνιτης θελει να σπουδασεις??πως ηταν παλια ο λουστρος.τωρα δεν υπαρχει λουστρος.αυτο λεει το αρθρο
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Τέτοια άρθρα θυμάμαι δημοσιεύονται από όσο θυμάμαι τον εαυτό μου να καταλαβαίνω κάπως τα κοινωνικά θέματα. Πάντα ο τομέας της Πληροφορικής ειδικά στην Ελλάδα παρουσιαζόταν σαν την χρυσή κότα που θα κάνει τα χρυσά αυγά της οικονομίας, θα δημιουργήσει τις χιλιάδες (!) θέσεις εργασίας και γενικά όλοι θα βολευτούν αφού αυτό είναι το κίνητρο με τα όποια πολιτικά ή μη οφέλη.

Δεν δίνω μεγάλη βάση σε υποθετικές δουλειές, ή με πομπώδεις τίτλους αλλά μόνο ότι κάποιος μπορεί να πετύχει κάτι από οποιονδήποτε επιστημονικό (ή μη) κλάδο εφόσον το αγαπάει και το βελτιώνει στην πάροδο του χρόνου. Δεν είναι μόνο η δουλειά αλλά και χίλια δυο στοιχεία προσωπικότητας που παίζουν ρόλο. Είναι κάπως ύποπτο και βρώμικο να παρουσιάζονται μόνο 5-6 ειδικότητες ως οι πιο sexy jobs του 2021, μόνο και μόνο για να κάνει εντύπωση ένα περιοδικό και έτσι να στρέφονται αδαείς να κάνουν σπουδές επί σπουδών και στο τέλος να σπάνε τα μούτρα τους!

Καλά αυτά που λέει το άρθρο, αλλά δεν μας λέει αν μια κοινωνία στέκεται μόνο με ψηφιακό μάρκετινγκ ή ψηφιακή αερολογία.
 

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.
Πολλες εταιρείες από ασφαλιστικές, τράπεζες, shipping, σούπερ μαρκετς, κλπ έχουν αρχίσει και περιορίζουν το προσωπικό τους, καθώς αυτοματοποιουν ορισμένες ενέργειες και τις διαμορφώνουν με τέτοιο τρόπο, όπου 1 υπάλληλος σε συνδυασμό με το σύστημα που λειτουργεί ως ψηφιακός συνάδελφος. Βρίσκει ο πελάτης μονος του την άκρη και τη λύση στο πρόβλημα του. Ο ζωντανός οργανισμός (υπάλληλος) εκτελεί πλέον και προς το παρόν χρέη supervisor, των μηχανημάτων και τελευταίου σημείου επικοινωνίας με τον πελάτη αν δεν υπάρξει εξυπηρέτηση από κάποιο προηγούμενο στάδιο.

Αυτό που αναφέρω δεν είναι μακρινό σε θέμα χρόνου, αλλά υφίσταται σε πολλές εταιρείες και όσο πάει θα αυξάνεται και θα υιοθετείται από άλλες.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Aυτό σημαίνει εξ' ορισμού ότι είτε δεν θα βρίσκουν το προσωπικό που θέλουν καθώς θα μπαίνουν στη διαδικασία να προσλαμβάνουν και να απολύουν προσωπικό νομίζοντας φαιδρά ότι θα βρουν καλύτερο! είτε θα προκαλέσει ανεργία ή τμηματική ανεργία σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού σε κάθε χώρα. Όσο και να επιμένουν οι εταιρίες σε μια τέτοια εργασιακή πραγματικότητα, κανένα Πανεπιστήμιο δεν πρόκειται να γίνει κέντρο κατάρτισης τύπου ΙΕΚ. Κάπου υπάρχει μια λάθος προσέγγιση της εργασίας.

Η ψηφιοποίηση και ο αυτοματισμός ωστόσο απειλούν με «εξαφάνιση» το 14% των εργαζομένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που απασχολείται σε θέσεις εργασίας που κινδυνεύουν, ενώ το 40% των υπολοίπων θέσεων θα μετασχηματισθούν σημαντικά μέσα στα επόμενα χρόνια εξαιτίας των νέων τεχνολογιών. Πολλές από τις νέες τεχνολογίες μετασχηματίζουν την ανθρώπινη εργασία στην εκτέλεση ορισμένων επαναλαμβανόμενων καθηκόντων (routine tasks), τόσο γνωστικών όσο και χειρωνακτικών, τα οποία ασκούνται κυρίως από εργαζόμενους μεσαίων και χαμηλών προσόντων. Επιπλέον, οι τεχνολογίες της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης, καθώς εξελίσσονται και ενσωματώνονται στην παραγωγή, μειώνουν ακόμη περισσότερο το χρόνο ζωής των δεξιοτήτων, καθιστώντας αναγκαία τη συνεχή αναβάθμισή τους.

Σύμφωνα με το άρθρο, βλέπουμε μια "σκόπιμη" απαξίωση της κοινωνικής ευημερίας χάριν μιας ομάδας επαγγελμάτων (ο θεός να τα κάνει) που καθοδηγούνται από μεθοδευμένες πολιτικές εταιριών ανάλογα τα κέρδη τους. Με αυτές τις πρακτικές και μέσω ενός δικτύου συστήματος πληροφοριών (βλ. κυβερνήσεις, τύπος) προσπαθούν να στρέψουν τις μάζες σε σπουδές ειδικού σκοπού και με χαρακτήρα μη δημιουργικό καθώς θα είναι καθήκοντα επαναλαμβανόμενης ρουτίνας!

Το δεύτερο και ίσως σημαντικότερο αρνητικό στοιχείο είναι η μείωση του χρόνου ζωής των δεξιοτήτων καθώς οδηγούμαστε σε ανούσιες σπουδές που θα χρειάζονται συνεχώς να ενισχύονται όχι με τόσο Πανεπιστημιακές σπουδές όσο με βραχείες πιστοποιήσεις από κέντρα κατάρτισης βλ. Google, όπου ήδη έχουν ξεκινήσει να παρέχουν πιστοποιημένη μάθηση (με λογική fast food) σε μια εφαρμογή IT καθιστώντας άχρηστο το πτυχίο Πανεπιστημίου: ή με αυτή την πιστοποίηση ή άνεργος! Δηλαδή, κάποιοι τρίτοι με δικά τους κριτήρια θα καθορίζουν τον καθένα μας για το πότε ή αν θα εργαστεί. Αν είναι δυνατόν, ξαναεπιστρέφουμε στην φεουδαρχία απλά τώρα θα έχουμε τον ψηφιακό φεουδάρχη που θα είναι η ομάδα recruiters μέσα από μια πλατφόρμα επικοινωνίας!

Έτσι, σε σχέση με το παρελθόν, οι νέες τεχνολογίες επηρεάζουν και το καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό, το οποίο εκτός των επαγγελματικών και τεχνικών δεξιοτήτων του, θα πρέπει να διαθέτει ψηφιακές δεξιότητες και δεξιότητες STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), για να μπορεί να αξιοποιεί τις σύγχρονες τεχνολογίες.

Συνεπώς είναι απαραίτητη η διαρκής αναβάθμιση των δεξιοτήτων (upskilling) και η επανακατάρτιση (reskilling) των εργαζόμενων, ανεξαρτήτως ειδικότητας. Διαφορετικά, οι επιχειρήσεις θα αντιμετωπίζουν ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό και δεξιότητες και το εργατικό δυναμικό δυσκολίες μετάβασης από κλάδους και επαγγέλματα που συρρικνώνονται, σε κλάδους και επαγγέλματα που αναπτύσσονται.

Το οποίο και οδηγεί στην μεγαλύτερη απάτη περί STEM. Ήδη από το 2007 διάβαζα άρθρα από τις ΗΠΑ ότι αυτή η επιστημονική "κατεύθυνση" απέτυχε καθώς τόσο τα Μαθηματικά λόγω της ιδιαιτερότητας που έχουν όσο και η ευρύτητα της Μηχανικής δεν πάνε πακέτο με αεριτζίδικες μεθόδους διδασκαλίας. Μάλιστα το αστείο είναι ότι με κάτι τέτοιες προσεγγίσεις πάμε σε μια νέα εποχή όπου ακυρώνεται η ύπαρξη των Μαθηματικών και της Μηχανικής ως θεμέλιες επιστήμες για τον άνθρωπο και αυτό θα οδηγήσει σε έναν σταδιακό σκοτεινό μεσαίωνα όπως πριν πολλούς αιώνες από το τέλος εποχής του Αρχιμήδη μέχρι τον δικηγόρο-μαθηματικό Ricatti στην Ιταλία του Μεσαίωνα. Στο όνομα της δήθεν υπερ-τεχνολογίας θα φτάσουμε να παίρνουμε εξειδίκευση στα "Μαθηματικά" με δυο-τρεις εφαρμογές πάνω σε ένα τεχνολογικό πρόβλημα και έτσι δεν θα υπάρχει καμία συνέχεια. Θα μπορούσε αντί να συζητάμε για παπατζίδικες λύσεις προσαρμογής βασικών επιστημών σε άλλο τρόπο εργασίας, να δούμε πώς θα μπορούσαμε μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης η Συναρτησιακή Ανάλυση ή άλλοι θεωρητικοί τομείς των Μαθηματικών να γίνουν πιο προσιτοί στο ανθρώπινο μυαλό. Αντιθέτως κάποιες εταιρίες και οργανισμοί με άσχετες ειδικότητες έρχονται και λένε με θράσος ότι ξέρετε εμείς θεωρούμε ότι θα πρέπει να ξέρεις 2-3 πράγματα από Μαθηματικά και όχι αυτά που μας είπε ο Gauss ή ο Hilbert. Κάτι ανάλογο θα συμβεί και στη Μηχανική και γενικά θα ζήσουμε πρωτόγνωρες καταστάσεις αλλοίωσης της επιστημονικής σκέψης.

H έκβαση της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης θα εξαρτηθεί τόσο από τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό της χώρας μας, όσο και από την ετοιμότητα του ανθρώπινου κεφαλαίου. Μαζί με τα εργαλεία της δουλειάς πρέπει να ανανεώσουμε και τις δεξιότητες των εργαζομένων που χειρίζονται τα εργαλεία αυτά τονίζει στο insider.gr. o Πρόεδρος του ΕΙΕΑΔ, Αριστοτέλης Βαβουγυιός.

«Βασικός όρος μιας εύστοχης προετοιμασίας για να υποδεχθούμε την 4η Βιομηχανική Επανάσταση και μιας επιτυχημένης πορείας μέσα σε αυτή, είναι η λειτουργική διασύνδεση των δύο μεγάλων υποσυστημάτων. Αυτού που παράγει προϊόντα και αυτού που παράγει δεξιότητες, δηλαδή της Εργασίας, της Εκπαίδευσης & της Κατάρτισης».

...και φυσικά πάντα κάποιοι θα κουνάνε το λάβαρο της "επανάστασης" εφόσον δεν έχουν ιδέα για τι πράγμα μιλάνε ακριβώς. Δεν είμαι αρνητικός σε νέες εξελίξεις αλλά όχι αντί να κάνουμε τη ζωή του ανθρώπου πιο εύκολη και να δίνουμε άλλη σημασία στις επιστήμες, να αφαιρούμε την επιστημονική σκέψη για να δημιουργούμε "υπαλλήλους" μικρής διάρκειας με στόχο τη μείωση του εργατικού κόστους! Πλασάρουμε δήθεν την ανάγκη για δια βίου εκπαίδευση και συνεχή επιμόρφωση αλλά στο βάθος κήπος, θα έχουμε υπαλλήλους που θα αλλάζουν με μοναδικό γνώμονα μια συγκεκριμένη πιστοποίηση και όχι την γενική επιστημονική σκέψη του. Ο κίνδυνος της πιστοποιησεομανίας θα οδηγήσει σε ανθρώπους μειωμένης αντίληψης για τις επιστήμες έτσι ώστε να μην μπορούν και να διεκδικούν πράγματα ή να βελτιώνουν πράγματα πάνω στην επιστήμη. Ο καθένας έτσι θα είναι χρήσιμος-αναλώσιμος μέχρι να βγει η νέα δεξιότητα και να την καθιερώσουν ως επιστημονικό τομέα.

Μια ερώτηση: η Μηχανική Μάθηση ως διεπιστημονικός τομέας σε τι ακριβώς έχει βελτιώσει την επιστήμη των Μαθηματικών ή της Φυσικής; Αν ονομάσουμε την Μηχανική Μάθηση ως συνώνυμη λέξη Εφαρμοσμένη Γραμμική Άλγεβρα Πινάκων αλλοιώνει την τάση της εποχής;
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top