Εισαγωγή σε ΤΕΙ/ΑΕΙ από ΕΠΑΛ

Giovanni_

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Κρίμα οι 8-10 θέσεις που χάθηκαν για τους υποψηφίους των ΓΕΛ που σκοτώθηκαν στο διάβασμα και εξετάστηκαν σε θέματα τέτοιας δυσκολίας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

CupOfTea

Νεοφερμένος

Η CupOfTea αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 50 μηνύματα.
Κρίμα οι 8-10 θέσεις που χάθηκαν για τους υποψηφίους των ΓΕΛ που σκοτώθηκαν στο διάβασμα και εξετάστηκαν σε θέματα τέτοιας δυσκολίας.
Σε περίπτωση που δεν το ξέρεις..1% επιπλέον έχουν τα επαλ. Δεν πήραν καμία θέση από τα γελ. Π.χ έστω ότι πήρε 100 άτομα μια ιατρικη, τα 100 μπήκαν από γελ και το 1% δηλαδή +1 θέση μπήκε ενα παιδι από επαλ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερινύς

Τιμώμενο Μέλος

Η Ερινύς αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 17,739 μηνύματα.
Εντωμεταξύ διαφωνείτε τόσες ώρες αλλά ο πυρήνας των επιχειρημάτων σας είναι λάθος. :P

Το θέμα δεν είναι ποιος έχει κάνει τα πιο σχετικά μαθήματα. Όντως από τα ΕΠΑΛ τομέα νοσηλευτικής έχεις μεγαλύτερη σχετικότητα με τον κλάδο της υγείας (άλλωστε αυτά τα παιδιά ακόμα και να μην περάσουν σε ΑΕΙ μπορούν να απορροφηθούν από τον κλάδο ως βοηθοί νοσηλευτών ή να συνεχίσουν σε κάποιο ΙΕΚ). Και η πικρή αλήθεια επίσης είναι ότι όσο και να σκίζουμε το βρακί μας εμείς των ΓΕΛ ότι δεν υπάρχουν βάσεις σε χημεία και βιολογία ενώ εμείς εξεταζόμαστε σε δυσκολότερα θέματα, στην πραγματικότητα στην ιατρική αυτό έχει μικρή σημασία γιατί το 1ο έτος μόνο έχει βιολογία και (βιο)χημεία, και το ότι καταλήγουν κάποιοι να χρωστάνε την 2η ως το πτυχίο (σηκώνει χεράκι), δεν σχετίζεται με τις βάσεις από το λύκειο.

Επομένως η βάση του επιχειρήματός μου (γιατί διαφωνώ και εγώ με το σκεπτικό έστω και αυτού του 1%), βρίσκεται αλλού.

Νομίζω την νοοτροπία του ΕΠΑΛ, είτε εκ των έσω είτε εκ των έξω, την ξέρουμε όλοι και δεν χρειάζεται να αναλωθώ σε λεπτομέρειες για τα αυτονόητα. Ίσως ο τομέας της νοσηλευτικής να είναι από τους πιο "καλοστεκούμενους", αλλά εξακολουθεί να διέπεται από την ίδια νοοτροπία. Επομένως δεν μπορώ να δεχτώ ότι ακόμα και το 1% που θα εισαχθεί σε ΑΕΙ και ειδικά σε σχολές όπως η Ιατρική, θα είναι προετοιμασμένο για το διάβασμα που απαιτείται. Το θεωρητικό διάβασμα. Το πόσο διάβασμα ειδικά σε μαθήματα-παλούκια όπως παθολογία, παιδιατρική, φαρμακολογία, δεν θα γίνω γραφική το έχω αναλύσει πολλάκις σε άλλα ποστ, σε άλλα θέματα. Ανατρέξτε.
Και τώρα παρά τα όσα είπα πριν, θα αποδομήσω το επιχείρημα περί σχετικότητας μαθημάτων. Όπως λέμε ότι η Βιολογία Γ' λυκείου δεν έχει καμία σχέση με την Βιολογία του 1ου εξαμήνου, έτσι δεν μπορούμε να λέμε ότι και η Παθολογία στην ΕΠΑΛ Γ' έχει την ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ σχέση από άποψη ύλης, δυσκολίας και ικανότητας κατανόησης σε σχέση με την παθολογία που κάνεις στο 5ο και στο 6ο έτος της ιατρικής. Η Βιολογία και η Παθολογία στα μαθητικά χρόνια είναι εργαλεία για να μπορέσεις μετά να εμβαθύνεις στα φοιτητικά σου χρόνια. Το ότι το ένα έχει μεγαλύτερη συνάφεια με το αντικείμενο από το άλλο, δεν αναιρεί τίποτα περί δυσκολίας.
Και τρίτον. Τα επαγγελματικά Λύκεια βασίζονται στο hands-on experience. Υποθέτω ο νοσηλευτικός τομέας δεν θα διαφέρει επ' αυτού. Οπότε υποθέτω μαθαίνετε ανατομία και παθολογία, στο στενό πλαίσιο που θα σας επιτρέψει να μπορείτε να την αξιοποιήσετε όταν θα θέλετε να χρησιμοποιήσετε το δίπλωμά σας από το ΕΠΑΛ. Και είμαι σχεδόν σίγουρη ότι η εμβάθυνση και ανάγκη για θεωρητική κατάρτιση σε αυτό το πλαίσιο, είναι πολύ μικρή. Στην ιατρική ισχύει το ακριβώς ανάποδο.

Άρα καταλήγω ότι μεταξύ ενός αποφοίτου ΕΠΑΛ που έχει κάποιες βάσεις ανατομίας και παθολογίας και πρακτικά μπορεί να σου κάνει παπάδες, και ενός αποφοίτου ΓΕΛ που δεν έχει καν γκουγκλάρει την λέξη "ανατομία" αλλά έχει ξεκωλωθεί για να μπορέσει να περάσει στην σχολή-τρόπαιο, ο δεύτερος θα φάει λάχανο τον πρώτο.

Αν θα έπρεπε να εισάγεται ένας απόφοιτος ΕΠΑΛ στην ιατρική; Όχι. (Δεν σας έχω ξεχωριστό μένος, το ίδιο λέω και για τους αθλητές και για τις μισές ειδικές κατηγορίες). Αν θα επιβιώσει; Πολύ πιθανόν. Αν θα την βγάλει στην ώρα του ή/και με αξιοπρεπή βαθμό; Σ αυτή την χώρα, δεν έχει σημασία. Αν θα τον προτιμήσω από έναν που πήρε το πτυχίο του από την Βουλγαρία; Δεν ξέρω.

Ξυδάκι όσοι θιχτείτε. :-*
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

CupOfTea

Νεοφερμένος

Η CupOfTea αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 50 μηνύματα.
Πραγματικά δεν καταλαβαίνω πού στηρίζεται το επιχείρημα σας πως στα Επαλ δεν υπάρχει αρκετό θεωρητικό διάβασμα. Και στην τελική, σας αρέσει δεν σας αρέσει η απόφαση που πάρθηκε σχετικά με το 1%, αυτή είναι και δεν αλλάζει. Αντι να ασχολείστε με το ποιος πέρασε ιατρική και από ποιο σχολείο ήταν, καλά θα ήταν να σας ενδιαφέρει μόνο ο εαυτός σας και το πως εσείς θα γίνεται καλύτεροι. Μην πατάτε από πτωμάτων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Evcathy

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Evcathy αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 170 μηνύματα.
Σε περίπτωση που δεν το ξέρεις..1% επιπλέον έχουν τα επαλ. Δεν πήραν καμία θέση από τα γελ. Π.χ έστω ότι πήρε 100 άτομα μια ιατρικη, τα 100 μπήκαν από γελ και το 1% δηλαδή +1 θέση μπήκε ενα παιδι από επαλ.


Φετος οντως μειώθηκαν οι θέσεις απο ιατρικές και σε έναν βαθμό οφείλεται και η εισαγωγή παιδιών απο επαλ.

Τα εχω ξαναπεί αυτα... Το να θελεις να περασεις ιατρικη επειδη ξαφνικά εχεις την δυνατότητα ειναι κουτό!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Angelo27

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Angelo27 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 126 μηνύματα.
Σε περίπτωση που δεν το ξέρεις..1% επιπλέον έχουν τα επαλ. Δεν πήραν καμία θέση από τα γελ. Π.χ έστω ότι πήρε 100 άτομα μια ιατρικη, τα 100 μπήκαν από γελ και το 1% δηλαδή +1 θέση μπήκε ενα παιδι από επαλ.

Ναι, αλλά αυτό το 1% των ΕΠΑΛ και πάλι στερεί από ΓΕΛ, γιατί έστω ότι αποφασίζεται να μην μπαίνουν από ΕΠΑΛ, αυτό το 1% των ατόμων που θα έμπαιναν από ΕΠΑΛ θα μπορύσε να μεταβιβαστεί σε μαθητές από ΓΕΛ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερινύς

Τιμώμενο Μέλος

Η Ερινύς αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 17,739 μηνύματα.
Πραγματικά δεν καταλαβαίνω πού στηρίζεται το επιχείρημα σας πως στα Επαλ δεν υπάρχει αρκετό θεωρητικό διάβασμα. Και στην τελική, σας αρέσει δεν σας αρέσει η απόφαση που πάρθηκε σχετικά με το 1%, αυτή είναι και δεν αλλάζει. Αντι να ασχολείστε με το ποιος πέρασε ιατρική και από ποιο σχολείο ήταν, καλά θα ήταν να σας ενδιαφέρει μόνο ο εαυτός σας και το πως εσείς θα γίνεται καλύτεροι. Μην πατάτε από πτωμάτων.

Πιο passive aggressive next time.

Btw είναι επί πτωμάτων*.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Giovanni_

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Σε περίπτωση που δεν το ξέρεις..1% επιπλέον έχουν τα επαλ. Δεν πήραν καμία θέση από τα γελ. Π.χ έστω ότι πήρε 100 άτομα μια ιατρικη, τα 100 μπήκαν από γελ και το 1% δηλαδή +1 θέση μπήκε ενα παιδι από επαλ.

Σε ευχαριστώ για την ενημέρωση το ξέρω,δεν έχει σημασία όμως αφού μπορούν να πάρουν 2 από επαλ καλύτερα να πάρουν 2 επιπλέον από γελ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

CupOfTea

Νεοφερμένος

Η CupOfTea αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 50 μηνύματα.
Σε ευχαριστώ για την ενημέρωση το ξέρω,δεν έχει σημασία όμως αφού μπορούν να πάρουν 2 από επαλ καλύτερα να πάρουν 2 επιπλέον από γελ
Απάντησε μου λίγο σε κάτι. Θεωρείς πως είναι δίκαιο από τα γελ να μπορούν αν περάσουν και σε ΑΕΙ και σε ΤΕΙ, ενώ απο τα επαλ μόνο σε ΤΕΙ;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Giovanni_

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Απάντησε μου λίγο σε κάτι. Θεωρείς πως είναι δίκαιο από τα γελ να μπορούν αν περάσουν και σε ΑΕΙ και σε ΤΕΙ, ενώ απο τα επαλ μόνο σε ΤΕΙ;

Όχι
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

CupOfTea

Νεοφερμένος

Η CupOfTea αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 50 μηνύματα.

Τωρα θα μου πεις στη. Ελλάδα τίποτα δεν είναι δίκαιο αλλά, όσο άδικο φαίνεται στα παιδιά των γελ που και απο επαλ μπορείς να μπεις σε ΑΕΙ, έτσι και στα παιδιά των επαλ φαίνεται άδικο να τα γελ να τα έχουν και δύο. Αφού τα επαλ έχουν καθαρά τεχνολογικό χαρακτήρα ας μπαίνουν μόνο σε ΤΕΙ και τα γελ που έχουν θεωρητικό χαρακτήρα μόνο σε ΑΕΙ. Δεν θυμάμαι κάνεις να διαμαρτυρήθηκε για αυτό. Όσες θέσεις είναι στα ΤΕΙ για τα γελ ας τις δώσουν στα επαλ. Ξέρουμε όμως ότι αυτό δεν θα γίνει.

Πιο passive aggressive next time.

Btw είναι επί πτωμάτων*.

Είναι και αυτός ο μπελάς που λέγεται τ9
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερινύς

Τιμώμενο Μέλος

Η Ερινύς αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 17,739 μηνύματα.
Απάντησε μου λίγο σε κάτι. Θεωρείς πως είναι δίκαιο από τα γελ να μπορούν αν περάσουν και σε ΑΕΙ και σε ΤΕΙ, ενώ απο τα επαλ μόνο σε ΤΕΙ;

Εγώ πάλι θα πω ναι. Λέγονται επαγγελματικά λύκεια για συγκεκριμένους λόγους, και τα ΙΕΚ/ΤΕΙ είναι οι προεκτάσεις τους για τους (λίγους) που δεν τους ενδιαφέρει απλά η όποια απορρόφηση με το δίπλωμα που τους δίνει το επαγγελματικό λύκειο. Τα Πανεπιστήμια δεν είναι τέτοια προέκταση. Οι των ΓΕΛ δεν έχουν τέτοια δίπλωμα (και σε τι να έχουν; Στα Λατινικά ή στην Χημεία?) γιατί τα ΓΕΛ είναι 100% θεωρητικά σχολεία.
Άλλωστε η επιλογή του να πας σε ΕΠΑΛ στις 2 τελευταίες τάξεις, υποτίθεται ότι είναι συνειδητή, άλλο που στην Ελλάδα σε μεγάλο βαθμό υπάρχει η διάκριση καλού και κακού μαθητή και τελικά γίνεται υποβάθμιση των επαγγελματικών. Αν θες να γίνεις γιατρός ή να μπεις στο Πολυτεχνείο, δεν πας ΕΠΑΛ, πας ΓΕΛ. Ή τουλάχιστον έτσι γινόταν ως πέρσι. Τώρα αν πάρουν πρέφα ότι είναι μακράν ευκολότερο να εισαχθείς εκεί που θέλεις από ΕΠΑΛ, πιστεύω θα υπάρχει μια μετακίνηση αρκετών μέτριων μαθητών (του 16-17) στα ΕΠΑΛ. Κάποιοι από αυτούς αν είναι και αρκετά τυχεροί ίσως μπουν σε σχολές-φιλέτα. Τώρα αν προτιμάω έναν μαθητή ΓΕΛ του 16 στην Ιατρική από έναν μαθητή ΕΠΑΛ της νοσηλευτικής, δεν ξέρω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

CupOfTea

Νεοφερμένος

Η CupOfTea αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 50 μηνύματα.
Εγώ πάλι θα πω ναι. Λέγονται επαγγελματικά λύκεια για συγκεκριμένους λόγους, και τα ΙΕΚ/ΤΕΙ είναι οι προεκτάσεις τους για τους (λίγους) που δεν τους ενδιαφέρει απλά η όποια απορρόφηση με το δίπλωμα που τους δίνει το επαγγελματικό λύκειο. Τα Πανεπιστήμια δεν είναι τέτοια προέκταση. Οι των ΓΕΛ δεν έχουν τέτοια δίπλωμα (και σε τι να έχουν; Στα Λατινικά ή στην Χημεία?) γιατί τα ΓΕΛ είναι 100% θεωρητικά σχολεία.
Άλλωστε η επιλογή του να πας σε ΕΠΑΛ στις 2 τελευταίες τάξεις, υποτίθεται ότι είναι συνειδητή, άλλο που στην Ελλάδα σε μεγάλο βαθμό υπάρχει η διάκριση καλού και κακού μαθητή και τελικά γίνεται υποβάθμιση των επαγγελματικών. Αν θες να γίνεις γιατρός ή να μπεις στο Πολυτεχνείο, δεν πας ΕΠΑΛ, πας ΓΕΛ. Ή τουλάχιστον έτσι γινόταν ως πέρσι. Τώρα αν πάρουν πρέφα ότι είναι μακράν ευκολότερο να εισαχθείς εκεί που θέλεις από ΕΠΑΛ, πιστεύω θα υπάρχει μια μετακίνηση αρκετών μέτριων μαθητών (του 16-17) στα ΕΠΑΛ. Κάποιοι από αυτούς αν είναι και αρκετά τυχεροί ίσως μπουν σε σχολές-φιλέτα. Τώρα αν προτιμάω έναν μαθητή ΓΕΛ του 16 στην Ιατρική από έναν μαθητή ΕΠΑΛ της νοσηλευτικής, δεν ξέρω.

Άρα Αφού τα ΙΕΚ-ΤΕΙ είναι προεκτάσεις των επαλ, για ποιο λογο να εισάγονται μαθητές και των γελ σε αυτά;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Giovanni_

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Εγώ πάλι θα πω ναι. Λέγονται επαγγελματικά λύκεια για συγκεκριμένους λόγους, και τα ΙΕΚ/ΤΕΙ είναι οι προεκτάσεις τους για τους (λίγους) που δεν τους ενδιαφέρει απλά η όποια απορρόφηση με το δίπλωμα που τους δίνει το επαγγελματικό λύκειο. Τα Πανεπιστήμια δεν είναι τέτοια προέκταση. Οι των ΓΕΛ δεν έχουν τέτοια δίπλωμα (και σε τι να έχουν; Στα Λατινικά ή στην Χημεία?) γιατί τα ΓΕΛ είναι 100% θεωρητικά σχολεία.
Άλλωστε η επιλογή του να πας σε ΕΠΑΛ στις 2 τελευταίες τάξεις, υποτίθεται ότι είναι συνειδητή, άλλο που στην Ελλάδα σε μεγάλο βαθμό υπάρχει η διάκριση καλού και κακού μαθητή και τελικά γίνεται υποβάθμιση των επαγγελματικών. Αν θες να γίνεις γιατρός ή να μπεις στο Πολυτεχνείο, δεν πας ΕΠΑΛ, πας ΓΕΛ. Ή τουλάχιστον έτσι γινόταν ως πέρσι. Τώρα αν πάρουν πρέφα ότι είναι μακράν ευκολότερο να εισαχθείς εκεί που θέλεις από ΕΠΑΛ, πιστεύω θα υπάρχει μια μετακίνηση αρκετών μέτριων μαθητών (του 16-17) στα ΕΠΑΛ. Κάποιοι από αυτούς αν είναι και αρκετά τυχεροί ίσως μπουν σε σχολές-φιλέτα. Τώρα αν προτιμάω έναν μαθητή ΓΕΛ του 16 στην Ιατρική από έναν μαθητή ΕΠΑΛ της νοσηλευτικής, δεν ξέρω.

Ας πούμε όχι μωρέ,αν το θέλουν τόσο πολύ το ΑΕΙ να μπούνε δεν λέω,όμως θα διαγωνιστούμε στα ίδια,αλλιώς δεν έχει νόημα να μπαίνετε έτσι κρίμα δηλαδή σε εμάς που γράφουμε σε θέμα τέτοιας δυσκολίας.Τι μαλακίες είναι αυτές;; https://www.oefe.gr/panellinies/2017/them_mat_epal_c_hmer_170608.pdf
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερινύς

Τιμώμενο Μέλος

Η Ερινύς αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 17,739 μηνύματα.
Άρα Αφού τα ΙΕΚ-ΤΕΙ είναι προεκτάσεις των επαλ, για ποιο λογο να εισάγονται μαθητές και των γελ σε αυτά;

Προς το παρόν γιατί ο αριθμός των παιδιών από ΕΠΑΛ (γενικά) που θέλουν να περάσουν κάπου με πανελλήνιες (ειδικά), είναι σαφώς μικρότερος από των παιδιών που δίνουν πανελλήνιες με ΓΕΛ. Και θα έλεγα ότι κάποιες ειδικότητες των ΤΕΙ τις χρειαζόμαστε κατά κόρον (φυσιοθεραπευτές, νοσηλευτές, μηχανολόγους κλπ), οπότε το να βάζουμε μόνο παιδιά από ΕΠΑΛ εκεί θα μας έφτανε σε τέλμα. Ξέρεις και ξέρω επίσης ότι με την παρούσα νοοτροπία, ελάχιστοι μαθητές θα πουν "πω πόσο γουστάρω να γίνω βρεφονηπιοκόμος, δεν θέλω τίποτα άλλο, ας πάω ΕΠΑΛ γιατί από ΓΕΛ δεν μπορώ" (σαν υποθετικό σενάριο). Άρα πάλι τέλμα, το πρόβλημα είναι βαθύτερο. Τα Πανεπιστήμια αντιθέτως είναι υπερκορεσμένα, όσο λιγότεροι μπαίνουν (και από ΓΕΛ, δεν χτυπάω μόνο εσάς, μακάρι να υπήρχαν λιγότερες θέσεις εισακτέων, λιγότερα τμήματα, λιγότερα πανεπιστήμια), τόσο το καλύτερο.

Σε ένα πιο ιδανικό σύστημα που ΕΠΑΛ/ΓΕΛ θα ήταν εξισωμένα από άποψη ποιότητας και αριθμού μαθητών και μαθημάτων και θα αναγνωριζόταν η προσωπική, συνειδητή επιλογή για ποιο από τα 2 θα επιλέξει ο 16χρονος, μπορώ να δεχτώ ότι το να εισάγεται ο μαθητής του ΓΕΛ στο ΤΕΙ είναι ανούσιο. ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 719211

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Προς το παρόν γιατί ο αριθμός των παιδιών από ΕΠΑΛ (γενικά) που θέλουν να περάσουν κάπου με πανελλήνιες (ειδικά), είναι σαφώς μικρότερος από των παιδιών που δίνουν πανελλήνιες με ΓΕΛ. Και θα έλεγα ότι κάποιες ειδικότητες των ΤΕΙ τις χρειαζόμαστε κατά κόρον (φυσιοθεραπευτές, νοσηλευτές, μηχανολόγους κλπ), οπότε το να βάζουμε μόνο παιδιά από ΕΠΑΛ εκεί θα μας έφτανε σε τέλμα. Ξέρεις και ξέρω επίσης ότι με την παρούσα νοοτροπία, ελάχιστοι μαθητές θα πουν "πω πόσο γουστάρω να γίνω βρεφονηπιοκόμος, δεν θέλω τίποτα άλλο, ας πάω ΕΠΑΛ γιατί από ΓΕΛ δεν μπορώ" (σαν υποθετικό σενάριο). Άρα πάλι τέλμα, το πρόβλημα είναι βαθύτερο. Τα Πανεπιστήμια αντιθέτως είναι υπερκορεσμένα, όσο λιγότεροι μπαίνουν (και από ΓΕΛ, δεν χτυπάω μόνο εσάς, μακάρι να υπήρχαν λιγότερες θέσεις εισακτέων, λιγότερα τμήματα, λιγότερα πανεπιστήμια), τόσο το καλύτερο.

Σε ένα πιο ιδανικό σύστημα που ΕΠΑΛ/ΓΕΛ θα ήταν εξισωμένα από άποψη ποιότητας και αριθμού μαθητών και μαθημάτων και θα αναγνωριζόταν η προσωπική, συνειδητή επιλογή για ποιο από τα 2 θα επιλέξει ο 16χρονος, μπορώ να δεχτώ ότι το να εισάγεται ο μαθητής του ΓΕΛ στο ΤΕΙ είναι ανούσιο. ;)

Με λίγα λόγια θεωρείς ότι το 50% των υποψηφίων ΓΕΛ έπρεπε να είναι εκτός τριτοβάθμιας και εκτός αυτού από το άλλο 50% να μειωθούν θέσεις και να καταργηθούν τμήματα.Με πρόχειρους υπολογισμού να εισάγονται από ΓΕΛ περίπου 15-20 χιλιάδες άτομα από τα 85 χιλιάδες
Αυτό θα ήταν εγκληματικό.Εγω είμαι της άποψης ότι στις απαιτητικές (υψηλόβαθμες ) σχολές έπρεπε να υπάρχουν ξεχωριστά μαθήματα από την γενική σειρά που υπάρχουν 4,δηλαδή για ιατρική έπρεπε να υπάρχουν 9-10 μαθήματα εκ των οποίων τα 4 θα ήταν κοινά με τους άλλους και σε περίπτωση αποτυχίας θα υπάρχει η επιλογή εισαγωγης σε άλλες σχολές
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VirusX

Νεοφερμένος

Ο VirusX αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 97 μηνύματα.
9 μαθήματα για την εισαγωγή στην Ιατρική; 'Οχι 200...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Athr

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Athr αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 238 μηνύματα.
Απάντησε μου λίγο σε κάτι. Θεωρείς πως είναι δίκαιο από τα γελ να μπορούν αν περάσουν και σε ΑΕΙ και σε ΤΕΙ, ενώ απο τα επαλ μόνο σε ΤΕΙ;

Ναι. Για τον απλουστατο λόγο ότι τα περισσότερα ΤΕΙ στη παρούσα μορφή τους είναι μια toned down version των αντιστοιχων ΑΕΙ σε βαθμό δυσκολίας Οι περισσότεροι φοιτητες ΑΕΙ θα μπορουσαν να ανταπεξέλθουν άνετα στο αντίστοιχο ΤΕΙ τους. To αντίστροφο δεν ισχύει. Και αυτό γιατί αυτό που μετράνε εν τέλη οι πανελλήνιες είναι την ικανοτητα σου και τις αντοχές σου να προετοιμαστεις για ενα α δυσκολιας τεστ. Το πόσο καλα θα πας σ αυτο το τεστ είναι ο καλυτερος παραγοντας που έχουμε αποφασισει ότι προβλέπει την μελοντικη σου πορεία ως φοιτητης χωρίς να εχει ιδιαίτερη σημασία η ύλη. Επειδή έμαθες κάποια ειδικά μαθήματα δεν σε κάνουν καταλληλότερο να σπουδάζεις ιατρική ή οτιδήποτε, αν αυτά τα μαθήματα δεν αντιπροσωπεύουν την ίδια δυσκολία των ΓΕΛ. Για τον ίδιο λόγο μεγάλες εταιρείες όπως η google ή πανεπιστήμια τύπου ΜΙΤ σε δέχονται και ας μην έχεις σχεδόν καθόλου τα προσόντα που έχει ο μέσος εισαχθής, εφόσον μπορείς να αποδείξεις κάπως αλλιώς ότι είσαι top performer. Το 15 στα μαθηματικα κατευθυνσης στο επαλ θα μεταφραζόταν σε 8 αν έδινες με τα θέματα του ΓΕΛ.
Αν πιστεύεις οτι αξίζεις την ίδια θέση με τους φοιτητές ΑΕΙ που πέρασαν απο τα ΓΕΛ είσαι ΓΕΛασμένη (οκ δεν κρατήθηκα :P). Αν το πιστευεις αυτο γιατι δεν συναγωνίζεσαι στην ίδια δυσκολία με αυτούς? Αξιοκρατεία δεν θες? Αυτή είναι αξιοκρατία. Don't wish things were easier, wish you were better.

Προς το παρόν γιατί ο αριθμός των παιδιών από ΕΠΑΛ (γενικά) που θέλουν να περάσουν κάπου με πανελλήνιες (ειδικά), είναι σαφώς μικρότερος από των παιδιών που δίνουν πανελλήνιες με ΓΕΛ. Και θα έλεγα ότι κάποιες ειδικότητες των ΤΕΙ τις χρειαζόμαστε κατά κόρον (φυσιοθεραπευτές, νοσηλευτές, μηχανολόγους κλπ), οπότε το να βάζουμε μόνο παιδιά από ΕΠΑΛ εκεί θα μας έφτανε σε τέλμα. Ξέρεις και ξέρω επίσης ότι με την παρούσα νοοτροπία, ελάχιστοι μαθητές θα πουν "πω πόσο γουστάρω να γίνω βρεφονηπιοκόμος, δεν θέλω τίποτα άλλο, ας πάω ΕΠΑΛ γιατί από ΓΕΛ δεν μπορώ" (σαν υποθετικό σενάριο). Άρα πάλι τέλμα, το πρόβλημα είναι βαθύτερο. Τα Πανεπιστήμια αντιθέτως είναι υπερκορεσμένα, όσο λιγότεροι μπαίνουν (και από ΓΕΛ, δεν χτυπάω μόνο εσάς, μακάρι να υπήρχαν λιγότερες θέσεις εισακτέων, λιγότερα τμήματα, λιγότερα πανεπιστήμια), τόσο το καλύτερο.

Σε ένα πιο ιδανικό σύστημα που ΕΠΑΛ/ΓΕΛ θα ήταν εξισωμένα από άποψη ποιότητας και αριθμού μαθητών και μαθημάτων και θα αναγνωριζόταν η προσωπική, συνειδητή επιλογή για ποιο από τα 2 θα επιλέξει ο 16χρονος, μπορώ να δεχτώ ότι το να εισάγεται ο μαθητής του ΓΕΛ στο ΤΕΙ είναι ανούσιο. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=D1ToUl4AY9k&t=3s

Ένα παρομοιο σύστημα θα μας πήγαινε πολυ μπροστά πιστεύω, αλλά χωρίς πρωτοβουλίες απο κράτος - κοινωνία η νοοτροπία "πρέπει το παιδί να πάρει πτυχίο" δεν θα φύγει ποτέ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερινύς

Τιμώμενο Μέλος

Η Ερινύς αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 17,739 μηνύματα.
Με λίγα λόγια θεωρείς ότι το 50% των υποψηφίων ΓΕΛ έπρεπε να είναι εκτός τριτοβάθμιας και εκτός αυτού από το άλλο 50% να μειωθούν θέσεις και να καταργηθούν τμήματα.Με πρόχειρους υπολογισμού να εισάγονται από ΓΕΛ περίπου 15-20 χιλιάδες άτομα από τα 85 χιλιάδες
Αυτό θα ήταν εγκληματικό.Εγω είμαι της άποψης ότι στις απαιτητικές (υψηλόβαθμες ) σχολές έπρεπε να υπάρχουν ξεχωριστά μαθήματα από την γενική σειρά που υπάρχουν 4,δηλαδή για ιατρική έπρεπε να υπάρχουν 9-10 μαθήματα εκ των οποίων τα 4 θα ήταν κοινά με τους άλλους και σε περίπτωση αποτυχίας θα υπάρχει η επιλογή εισαγωγης σε άλλες σχολές

Θα βγούμε λιγάκι off αλλά δεν πειράζει, εγώ σ αυτό το forum από την αρχή τρώγομαι ότι το Πανεπιστήμιο δεν είναι για όλους και εσείς μπορείτε να συνεχίσετε με διάφορα ηθικοπλαστικά. Ας είναι.

Εγκληματικό είναι που κάθε χρόνο εισάγονται περίπου 1000 άτομα στις Νομικές, άλλα τόσα και περισσότερα στις Ιατρικές, και να μην μιλήσω για τις εκατοντάδες σε παιδαγωγικά τμήματα, ελληνικές και ξένες φιλολογίες και πολυτεχνεία, και παράλληλα αποφοιτούν άλλοι τόσοι οι οποίοι ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΘΟΥΝ. Εγκληματικό είναι που έχουν να γίνουν προσλήψεις δασκάλων από την φουρνιά που τελείωσε την σχολή το '12, που οι μηχανικοί και οι γιατροί μεταναστεύουν κατά 10άδες έξω μετά το πτυχίο και που οι πραγματικές θέσεις απασχόλησης αντιστοιχτούν στο 20% περίπου των αποφοίτων. Εγκληματικό είναι που πλέον τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά δεν είναι ένα μέσο περαιτέρω εμβάθυνσης σε κάτι που σε ενδιαφέρει, αλλά αναγκαίο κακό ώστε να γίνεις αρκετά ανταγωνιστικός και να έχεις μία αξιοπρεπή δουλειά χωρίς να σε συντηρούν οι δικοί σου.

Όλα αυτά θα λύνονταν με ένα πολύ απλό βήμα: Μείωση των εισακτέων. Δεν έκανα πράξεις και μαθηματικά που έκανες εσύ για να δω πόσοι θα έπρεπε να μένουν απέξω. Ωστόσο την εποχή των γονιών μας, το 20% έμπαινε στο Πανεπιστήμιο, και ήταν κάτι απόλυτα αποδεκτό. Τώρα ούτε το 20% δεν μένει εκτός. Κάπου στο ενδιάμεσο καλλιεργήθηκε η ιδέα ότι "και γιατί το δικό μου παιδί να μην μπει στο πανεπιστήμιο;", και δημιουργήθηκαν ένα σωρό τμήματα και πανεπιστήμια που φυτοζωούν χωρίς ξεκαθαρισμένα δικαιώματα, ή τμήματα με αριθμό φοιτητών υπέρ του δέοντος. Και φτάσαμε να βγάζουμε επιστήμονες που σπούδασαν δωρεάν (και όλοι ξέρουμε ότι το δωρεάν για τον έναν είναι ο βραχνάς της φορολογίας για τον άλλον), και ή δουλεύουν ντελίβερι ή τους παίρνουν έτοιμους στο εξωτερικό. Κάποιοι, αν είναι αρκετά τυχεροί ή αν έχουν αρκετή όρεξη και υπομονή ή αν έχουν τα μέσα, καταφέρνουν πράγματα και εδώ. Κατά βάση όμως έχουμε γίνει χώρα παραγωγής επιστημόνων που δεν χρειαζόμαστε (σε αυτούς τους αριθμούς).

Και ξαναγυρνάω στο ερώτημα "και γιατί το δικό μου παιδί να μην μπει στο πανεπιστήμιο;" που κάνει ο κάθε Έλληνας γονιός. Και απαντάω, ότι δεν είναι όλα τα παιδιά για την τριτοβάθμια. Και αυτό δεν είναι ένα γεγονός που θα έπρεπε να κρύβουμε κάτω από το χαλί σαν την ντροπή της οικογένειας, αλλά μια αλήθεια για τις δυνατότητες του κάθε παιδιού. Δεν είναι όλα τα παιδιά για να γίνουν γιατροί, μηχανικοί, δικηγόροι, καθηγητές, και είναι μεγάλη αδικία και για το ίδιο το παιδί και για την οικογένεια να καταλήξει σε ένα τμήμα που δεν θα έπρεπε καν να να βρίσκεται στο μηχανογραφικό, απλά για να λέει ότι είναι φοιτητής ΑΕΙ.
Κάντε μία έρευνα στους ανθρώπους 55-60 χρονών. Πόσοι από αυτούς τελείωσαν ένα πανεπιστημιακό τμήμα; Σίγουρα όχι η συντριπτική πλειοψηφία που βλέπεις σε αυτούς μιας γενιάς μετά, τους 25-30.

Δεν ξέρω τι εκπαιδευτικό σύστημα θα έπρεπε να ακολουθείται, αν μας χρειάζεται ένα σύστημα Γερμανίας που από τα 10 σου ξέρεις για πού προορίζεσαι, ή ένα σύστημα όπως αυτό που είχαμε παλαιότερα που έδινες εξετάσεις απευθείας στο τμήμα που σε ενδιέφερε, και αν κοβόσουν γεια σας, το καπελάκι στραβά. Το σίγουρο είναι ότι χρειαζόμαστε μια αντίληψη όπου το "δεν θα μπω στο Πανεπιστήμιο" θα λειτουργεί σαν εργαλείο για τις εναλλακτικές που υπάρχουν, και όχι σαν λόγος υστερισμών και "όχι το παιδί μου έχει δυνατότητες". Μπορεί και να μην έχει, δεν χρειάζεται να πεθάνουμε γι αυτό. Πιο ευτυχισμένο δεν θα είναι αν στα 21 του δουλεύει μάγειρας έχοντας τελειώσει το ΙΕΚ, από το να τελειώσει στα 22+ και να μην ξέρει τι να κάνει το κορνιζαρισμένο του πτυχίο;

Ξέρω ότι πολλοί θα πείτε ότι μιλάω εκ του ασφαλούς γιατί τελείωσα αυτή την σχολή, γιατί ποτέ δεν είχα πρόβλημα με το διάβασμα και όλα τα συναφή. Εγώ πάλι σας λέω ότι τα ίδια θα έλεγα και αν ήμουν μαθήτρια του 12. Μπορείτε να μην με πιστέψετε, αλλά δεν θα μάθουμε ποτέ ούτως ή άλλως, έτσι δεν είναι;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 875331

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Άρα καταλήγω ότι μεταξύ ενός αποφοίτου ΕΠΑΛ που έχει κάποιες βάσεις ανατομίας και παθολογίας και πρακτικά μπορεί να σου κάνει παπάδες, και ενός αποφοίτου ΓΕΛ που δεν έχει καν γκουγκλάρει την λέξη "ανατομία" αλλά έχει ξεκωλωθεί για να μπορέσει να περάσει στην σχολή-τρόπαιο, ο δεύτερος θα φάει λάχανο τον πρώτο.

Αν θα έπρεπε να εισάγεται ένας απόφοιτος ΕΠΑΛ στην ιατρική; Όχι. (Δεν σας έχω ξεχωριστό μένος, το ίδιο λέω και για τους αθλητές και για τις μισές ειδικές κατηγορίες). Αν θα επιβιώσει; Πολύ πιθανόν. Αν θα την βγάλει στην ώρα του ή/και με αξιοπρεπή βαθμό; Σ αυτή την χώρα, δεν έχει σημασία. Αν θα τον προτιμήσω από έναν που πήρε το πτυχίο του από την Βουλγαρία; Δεν ξέρω.

Ξυδάκι όσοι θιχτείτε. :-*

'Όλα αυτά όμως είναι politically correct βλακείες. Ο λόγος που δεν πρέπει να μπαίνουν από ΕΠΑΛ σε ΑΕΙ είναι ένας: IQ. Δυστυχώς το επάλ υπάρχει γι' αυτόν ακριβώς το λόγο, για το κάτω 20-30% των παιδιών που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν σε κανονικό λύκειο. Η κουλτούρα των επάλ είναι αποτέλεσμα του επίπεδου των μαθητών. Επομένως είναι αστείο να μπορούν αυτά τα παιδιά να πάρουν θέση σε ΑΕΙ πόσο μάλλον σε σχολές ιατρικής χωρίς να δίνουν τις ίδιες εξετάσεις με τα άλλα παιδιά καθώς ο λόγος που δε το κάνουν είναι επειδή δε μπορούν in the first place.

Ο απόφοιτος επάλ σε σχέση με έναν νεοεισαχθέντα στην Ιατρική μπορεί να ξέρει λίγα πράγματα, αλλά ο τελεύταιος μπορεί να τα μάθει πολύ πιο γρήγορα και εν τέλει θα γίνει γιατρός όντας πολύ πάνω στην ιεραρχεία. Στερόντας θέση στο μαθητή που έγραψε 100 μόρια κάτω από την σχολή ιατρικής και δίνοντας την σε μαθητή από επάλ κάνεις κακό σε όλους.

Υπενθιμίζεται πως η ευφυία δεν έχει σχέση με την αξία ενός ανθρώπου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top