ΕΔΕ στο Τμήμα Φυσικής του Παν/μίου Κρήτης μετά τις καταγγελίες των φοιτητών

γιαννης_00

Well-known member

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών . Έχει γράψει 579 μηνύματα.
Κριμα ..και το ειχα περί πολλου το συγκεκριμενο τμημα.
Καποια στιγμη θα πρεπει να σταματήσει το κρυψιμο του προβληματος κατω απο το χαλι και να αναδειχθει.
Και μιλαω οχι μονο για το συγκεκριμενο αλλα για ολα τα ιδρυματα.
Καποιοι πρεπει να παρουν τις λιστες βαθμων των εξετασεων και να ρωτησουν τι σημαινει 15-20% επιτυχια.
Γιατι οι αλλοι χαρακτηριζονται ως βλακες και αδιαφοροι?
Νομιζω οτι το οφειλουν στους φοιτητες , στους σωστους παιδαγωγους καθηγητες που δεν ειναι λιγοι , αλλα και στην χωρα.
Εχετε ποτε ακουσει για αξιολογηση καθηγητων?Εγω εχω ακουσει ,αποτελεσματα δεν ειδα ποτε.
Το να κρυβομαστε πισω απο τις δαφνες των ανουσιων διεθνων καταταξεων δεν βοηθα καθολου.
Για να δουμε θα βγαλει κατι η ΕΔΕ? Μαλλον θα αφαιρεσει κι'αλλη φωνη απο τους αφωνους. Αναμενουμε.


 
Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Well-known member

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,663 μηνύματα.
Έχουν γίνει πολλές αξιολογήσεις των μελών ΔΕΠ με ειδικά ερωτηματολόγια, αλλά η τακτική είναι γνωστή. Οι εκθέσεις μετά συντάσσονται με τέτοιο τρόπο ώστε όλοι να παίρνουν άριστα και να μην φαίνεται το αδύναμο σημείο. Ως νεότερη γενιά φοιτητών @γιαννης_00 θα πρέπει να ξέρεις ότι η συγκεκριμένη νοοτροπία επικρατεί για πολλές δεκαετίες και ο χώρος της ανώτατης παιδείας δεν φημίζεται για την διαφάνειά του, την δημοκρατία αξιών και την επιστημονική του αξιοπιστία (άσχετα ότι χαιρόμαστε για διεθνείς κατατάξεις στην 700-οστή θέση). Προσωπικά δεν μπορώ να θεωρήσω κάποιο Τμήμα Ελληνικού Πανεπιστημίου ξεχωριστό (αν και ήμουν στο σημείο να πεισθώ για το Φυσικό Κρήτης λόγω του ΙΤΕ) από τη στιγμή που η ακαδημαϊκή δεοντολογία υπόκειται στον ίδιο Νόμο Πλαίσιο και στην κλασική Ελληνική νοοτροπία.

Το Πανεπιστήμιο Πατρών έχει να επιδείξει ανάλογες περιπτώσεις καθηγητικής αυθαιρεσίας, παραλογισμού σε βαθμό σχιζοφρένειας, νεποτισμού και κομματοκρατίας με τον πιο φαύλο τρόπο με την Αχαϊκή πολιτική-ιερατική σκηνή, αλλά δυστυχώς, όποιος τολμήσει και μιλήσει έχει κυρώσεις με πολλούς τρόπους. Όποιον να ρωτήσεις που να πέρασε από το Πανεπιστήμιο Πατρών, ακόμη και έναν άριστο φοιτητή, θα βρει κάποια ιστορία να σου πει. Βέβαια το ίδιο θα ακούσεις και από καθηγητές του ίδιου Πανεπιστημίου που επειδή είναι η "τίμια" μειοψηφία ακολουθούν το δόγμα επιβίωσης: "βλέπω τα πάντα αλλά κάνω ότι δεν ακούω" καθώς μια διαφορετική και αναμενόμενη συμπεριφορά (αν υπήρχε δημοκρατία αξιών και θεσμών) θα τους έθετε σε κίνδυνο την ακαδημαϊκή ζωή τους. Έχω δει φοιτητή-μέλος της ΠΚΣ να μιλάει δημόσια σε καθηγητή με πολύ άσχημες εκφράσεις για άνδρα, επειδή ο καθηγητής του είπε απλά και ευγενικά να περάσει έξω από το αμφιθέατρο για να τελειώσει μια άσκηση στον πίνακα! Ο καθηγητής θυμάμαι πρέπει να φοβήθηκε λίγο επειδή δεν ήξερε πως να αντιδράσει ώστε να μην "στιγματιστεί" από την ψευτο-αριστερίζουσα κοινωνία του Τμήματος.

Η Πάτρα είναι μια μικρή κοινωνία με έντονο το σύμπλεγμα της επαρχίας (με την κακή έννοια). Σε πολλά Τμήματα καθηγητές με κομβικό ρόλο χωροφύλακα της συναλλαγής (με νοοτροπία περασμένων δεκαετίων) είχαν αμφιλεγόμενη επιστημονική παρουσία αλλά και νοητική συγκρότηση. Αδικαιολόγητες μαζικές αποτυχίες σε μαθήματα ή απουσία e-class ήταν μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα. Δεν είναι τυχαίο όπου πολλά "δωρεάν" μεταπτυχιακά του Πανεπιστημίου ήταν και είναι μαγαζιά απονομής τίτλων σπουδών σε συγκεκριμένα παιδιά-γνωστούς (λόγω συμπτώσεων), καθώς δεν γίνεται έρευνα μέσω εργασιών και το όλο ακαδημαϊκό πλαίσιο θυμίζει σχολείο (με θέματα σημειώσεων) και συγκεκριμένες ερωτήσεις εξετάσεων. Επίσης υπάρχουν και φροντιστήρια-επιχειρήσεις ή ιδιαίτερα για φοιτητές με καθηγητές μεταπτυχιακούς, διδάκτορες ή πρώην διδάκτορες του ίδιου Πανεπιστημίου οι οποίοι βοηθούν μέχρι και στην συγγραφή των προπτυχιακών, μεταπτυχιακών εργασιών ή και διδακτορικών διατριβών.

Δυστυχώς η χώρα δεν φημίζεται για την αξιοκρατία της και άλλες δημοκρατικές αξίες.
 
Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Well-known member

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,663 μηνύματα.
Aυτό που μου έχει κάνει εντύπωση με τις ατυχείς περιπτώσεις από Έλληνες καθηγητές Πανεπιστημίου που γνώρισα στη μέχρι ώρας πορεία μου, ήταν η αψυχολόγητη συγκρότηση λόγου και συμπεριφοράς που είχαν. Τη μια μέρα έλεγαν Α, την επόμενη μέρα έλεγαν Β και γενικά εύκολα "ξεχνούσαν". Μάλιστα πουλούσαν και τρέλα για να υιοθετηθεί η γραμμή Γ που σκέφτηκαν εκείνη την ώρα (αφού και η λογική Β δεν ίσχυε). Φαίνονταν πολύ λίγοι για την δημόσια θέση που είχαν και σαν άνθρωποι ανεπαρκείς με την κοινωνιολογική και ψυχολογική σημασία. Ποτέ δεν κατάλαβα αν το είδος αυτό της συμπεριφοράς ήταν μάθημα ή έρευνα πάνω στο διδακτορικό τους.

Μια τυπική συζήτηση μαζί τους συνήθως προκαλούσε συναισθηματικό άγχος με αρνητικές επιπτώσεις στον φοιτητή. Ένα ψευτο-παγωμένο ύφος και καλά η "απόσταση οικειότητας" του κ#$%λου τα εννιάμερα για τα μάτια του κόσμου, κοφτές απαντήσεις, ειρωνεία και μανία να κλειδώνουν τις πόρτες των γραφείων τους και να κάθονται μέσα. Τελείως απρόσωπο ύφος για Πανεπιστήμιο και για μια κοινότητα ανθρώπων που συμβάλλουν υποτίθεται στην κοινωνία. Πολλές φορές ενώ "στοιχημάτιζα" στην θετική αύρα ή προσπαθούσα να είμαι φύσει αισιόδοξος, να συμβάλλω μέγιστα επιστημονικά να κερδίσω πράγματα, το συγκεκριμένο άτομο φερόταν τελείως εκτός λογικής προσέγγισης και μου προκαλούσε συναισθήματα αηδίας μετά. Υπήρχε έντονη ψυχολογική μετάπτωση σε κυματοειδή μορφή καθώς το ακαδημαϊκό κλίμα διαμορφωνόταν ανάλογα την ψευτο-ψυχρή συμπεριφορά του καθηγητή.

Δεν αναφέρομαι σε εκείνους που έδιναν την ψύχη τους στο σάπιο ακαδημαϊκό τοπίο για να μεταδώσουν τη γνώση σε νέους ανθρώπους.
 

Μάρκος Βασίλης

Well-known member

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών , Μεταπτυχιακός φοιτητής σε MSc in Cognitive Systems, OUC και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,743 μηνύματα.
Είναι κρίμα που άνθρωποι που θα έπρεπε να υπηρετούν την επιστήμη τους με σεβασμό κ.λπ. συμπεριφέρονται σαν αγροίκοι. Ας ελπίσουμε η ΕΔΕ να βοηθήσει στο να ξεκαθαρίσει το τοπίο - πόσες από τις καταγγελίες είναι πραγματικές, πόσα ακόμα τέτοια περιστατικά έχουν συμβεί στο παρελθόν κ.λπ.

Αφορμής δοθείσης, ευκαιρία να ανοίξουμε λίγο το θέμα. Όσο ήμουν φοιτητής δεν είχε υποπέσει στην αντίληψή μου περιστατικό τόσο χυδαίου σεξισμού όσο αυτό που περιγράφεται στο άρθρο. Τα υπόλοιπα μέλη είχε δει κάτι ανάλογο στα τμήματά σας;
 

eukleidhs1821

Well-known member

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Μεγάλα Καλύβια (Τρίκαλα). Έχει γράψει 1,789 μηνύματα.
εγω θελω να μαι δικαιος.αν δεν ζουμε μερικες καταστασεις απο μεσα δεν μπορουμε να ξερουμε.ποιος μου λεει εμενα οτι ολοι αυτοι εφτιαξαν μια κλικα επειδη δε γουσταρουν καποιους καθηγητες επειδη κοβονται στα μαθηματα τους?αυτα που κατηγγειλαν γινονται σε ολα τα πανεπιστημια στην επικρατεια αλλα στρωσανε ποπο τα παιδια και διαβασανε,δεν κλαιγοντουσαν σε ασχετους δημοσιογραφους.επισης,φυσικο,μαθηματικο ειναι σχολες δυσκολες.οταν μπαινουνε με 7000 μορια φυσικο κρητης λογικο ειναι να τα βρισκουν μπαστουνια.

παρατηρω παραξενες αντιδρασεις στο σχολιο που εκανα.για ποιο λογο ρε μαγκες?
 

Samael

Συντονιστής

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,301 μηνύματα.
Οι θεωρητικοί φυσικοί γενικά είναι λίγο "ντίβες" και για αυτό δεν μου κάνει εντύπωση τέτοια συμπεριφορά. Το πεδίο τους είναι το πιο δύσκολο εξάλλου οπότε αρκετοί μια λόξα την έχουν και (ειδάλλως δεν θα ήταν και πετυχημένοι). Ωστόσο πρέπει να υπάρχει ένα όριο...ανεξάρτητα του πόσο καλός είναι ο άλλος στην επιστήμη του, οφείλεις να τον σέβεσαι. "Κύριο" πρέπει να σε λένε και να σε αντιμετωπίζουν ως ίσο άνθρωπο,το οτι σπουδάζεις και θεωρείσαι προπτυχιακός δεν δίνει το δικαίωμα να σε αντιμετωπίζουν ως κατώτερο άνθρωπο. Οι λοιποί απαξιωτικοί χαρακτηρισμοί και γενικότερα ο ψυχολογικός πόλεμος δεν βοηθάει κανέναν να βελτιωθεί και επιπλέον επιδρά αρνητικά στην ψυχολογία των φοιτητών με συνέπειες που επεκτείνονται πέρα απο τις σπουδές τους. Οι φοιτητές θα έπρεπε να ενθαρρύνονται απο τους καθηγητές τους και όχι να κατακρίνονται. Η στάση του προέδρου απο την άλλη είναι η κλασσική ωχαδελφιστική νοοτροπία του Έλληνα, πολύ κρίμα.

Τώρα όσον αφορά στο θέμα του σεξισμού, είναι επίσης πολύ πολύ κρίμα που υπάρχουν ακόμα αυτά τα φαινόμενα, αλλά δεν φταίει αποκλειστικά ο καθηγητής εαν το σκεφτούμε καλά,αλλά ολόκληρη η κοινωνία. Οι γυναίκες μεγαλώνουν με συγκεκριμένα κοινωνικά πρότυπα που τις περιορίζουν απο το να δοκιμάσουν πράγματα που μέχρι προηγουμένως ήταν-είναι ανδροκρατούμενα. Γενικότερα σε STEM επαγγέλματα, η γυναικεία παρουσία είναι μικρότερη απο την ανδρική. Αλλά συγκεκριμένα σε :

1)Μαθηματικά
2)Φυσική
3)Μηχανική(Ομοίως και εδώ η πλειοψηφία απο τις λίγες γυναίκες που εμπλέκονται προτιμούν τμήματα στυλ Πολιτικών και τοπογράφων μηχανικών ή αρχιτεκτόνων παρά ηλεκτρολόγων ή μηχανολόγων μηχανικών )

Οι λίγες γυναίκες που εμπλέκονται γενικά με STEM εν τέλει προτιμούν πιο soft επιστήμες όπως η βιολογία,η χημεία,η νοσηλευτική και οι επιστήμες υγείας. Εδώ έχουμε δει γενικότερη απαξίωση και απο τους άνδρες προς αυτές τις επιστήμες οπότε φανταστείτε πόσο χειρότερο είναι όταν ολόκληρη η κοινωνία σε μεγαλώνει απο μικρό παιδί με το σκεπτικό οτι πρέπει να έχεις ως προτεραιότητα να χτενίζεις κούκλες, να βλέπεις barbie,να δείχνεις ωραία, να παντρευτείς και να κάνεις παιδιά, ειδάλλως θα αντιμετωπίσεις την οργή της κοινωνίας ως μια περίεργη και διαφορετική.

Η πλειοψηφία των γυναικών μεγαλώνει λοιπόν με το σκεπτικό οτι είναι ανίκανη να ασχοληθεί με ανδροκρατούμενα, περίπλοκα και δύσκολα επαγγέλματα που απαιτούν βαθιά αναλυτική σκέψη, και αυτό έχει περάσει γενικότερα ως ένα στερεότυπο της κοινωνίας. Οπότε είναι λογικό να μεταβαίνουν ακόμα και σε άλλες επιστήμες όπως φιλολογία,νομική,πολιτικές σπουδές κτλπ. Δεν φταίει το οτι είναι ανίκανες ή δεν κάνουν. Φταίει ο τρόπος που μεγαλώνουν μέσα στην κοινωνία μας και το πρόβλημα γιγαντώνεται απο το γεγονός οτι το αποτέλεσμα της διαδικασίας αυτής το εκλαμβάνουμε τόσο οι ίδιοι όσο και εκείνες ως fact παρά ως...αποτέλεσμα μιας πλύσης εγκεφάλου απο μικρή ηλικία.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Μάρκος Βασίλης

Well-known member

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών , Μεταπτυχιακός φοιτητής σε MSc in Cognitive Systems, OUC και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,743 μηνύματα.
Top