Δομή θεμάτων στις Πανελλήνιες 2023 μετά τις αλλαγές;

Mariamar

Νεοφερμένο μέλος

Η Mariamar αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 21 μηνύματα.
Καλησπέρα σας. Δεδομένων των αλλαγών που υπάρχουν στην βαθμολόγηση φέτος τόσο στην έκθεση όσο και στα αρχαία σκεφυομαι ότι θα αλλάξει η δομή. Δηλαδή ίσως υπάρξει κάποια ανοιχτού τύπου εισαγωγή ή ίσως δεν υπάρξει παράλληλο ή και να ζητηθει να γραφτεί η μετάφραση.. Πιστεύετε ότι κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί όπως έχουμε δει να συμβαίνει παλαιότερα? Η για καλή μας τύχη θα συνεχιστεί για άλλη μια χρονιά το γνωστό μοτίβο πάρα τις αλλαγές? Επίσης με βάση ότι τα περσινα θέματα στην θεωρητική ήταν σχετικά εύκολα θεωρείτε ότι φέτος θα είναι πιο απαιτητικά?
 

allall1

Δραστήριο μέλος

Ο Bilbo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 798 μηνύματα.
Στην έκθεση εάν καταλαβαίνω σωστά οι 20 μονάδες που παίρνει η περίληψη μπορούν κ παλι να σπάσουν σε 2 θέματα ανάπτυξης όπως γινόταν με τις 15 μοναδες
 

Poirot

Περιβόητο μέλος

Ο Poirot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 5.020 μηνύματα.
Καλησπέρα σας. Δεδομένων των αλλαγών που υπάρχουν στην βαθμολόγηση φέτος τόσο στην έκθεση όσο και στα αρχαία σκεφυομαι ότι θα αλλάξει η δομή. Δηλαδή ίσως υπάρξει κάποια ανοιχτού τύπου εισαγωγή ή ίσως δεν υπάρξει παράλληλο ή και να ζητηθει να γραφτεί η μετάφραση.. Πιστεύετε ότι κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί όπως έχουμε δει να συμβαίνει παλαιότερα? Η για καλή μας τύχη θα συνεχιστεί για άλλη μια χρονιά το γνωστό μοτίβο πάρα τις αλλαγές? Επίσης με βάση ότι τα περσινα θέματα στην θεωρητική ήταν σχετικά εύκολα θεωρείτε ότι φέτος θα είναι πιο απαιτητικά?
Η δομή των διαγωνισμάτων στις Πανελλήνιες είναι αυστηρά καθορισμένη με νόμο και δεν βάζει η επιτροπή θεμάτων ό,τι της έρθει.
Δηλαδή για το γνωστό το ΦΕΚ λέει τα εξής:

i) Μία (1) ερώτηση κατανόησης με την οποία ζητείται να αποκωδικοποιήσουν σημεία του κειμένου από το πρωτότυπο και να αντλήσουν βασικές πληροφορίες που εντοπίζονται στο κείμενο. Η ερώτηση μπορεί να διαιρείται σε δύο υποερωτήματα με τη μορφή ερωτήσεων κλειστού τύπου (σωστού ή λάθους, πολλαπλών επιλογών, αντιστοίχισης, συμπλήρωσης κενών κ.λπ.) ή ανοικτού τύπου.
ii) Δύο (2) ερωτήσεις ερμηνευτικές:
- Η πρώτη αναφέρεται σε ιδέες/αξίες/προβλήματα, σε στάσεις/ήθος/χαρακτήρα των προσώπων, στο ιστορικό/ κοινωνικό/πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής του έργου, στη δομή/σύνθεση του κειμένου, σε υφολογικά/αισθητικά θέματα, με βάση το διδαγμένο από το πρωτότυπο κείμενο.
- Η δεύτερη αναφέρεται στο παράλληλο κείμενο σε συσχετισμό με το παραπάνω εξεταζόμενο κείμενο από το πρωτότυπο.


Επομένως ακριβή μετάφραση αντί για νοηματική ερώτηση στο γνωστό δεν μπορούν να σου ζητήσουν. Δεσμεύονται από αυτό. Από την άλλη ανοιχτού τύπου μπορούν να βάλουν γιατί το επιτρέπει ο νόμος. Δεν γίνεται όμως να μη βάλουν παράλληλο, γιατί πάλι δεσμεύονται από αυτό που λέει ότι η μία ερμηνευτική ερώτηση αφορά σε παράλληλο.

Μπορείς να δεις περισσότερα εδώ: https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2022/FEK-5136_B-2022.pdf
Αν σου δημιουργηθεί απορία, μη διστάσεις να τη θέσεις.

Το αν θα είναι τα θέματα απαιτητικά ή όχι κανείς δεν μπορεί να το προβλέψει, δεν υπάρχει κάποιο μοτίβο.

Εύχομαι κάθε επιτυχία στις εξετάσεις σου!
 

Mariamar

Νεοφερμένο μέλος

Η Mariamar αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 21 μηνύματα.
Σε ευχαριστώ τόσο πολύ για το χρόνο που αφιερωσεςς.απλως πλησιάζει ο καιρός και είμαι πολυ αγχωμενη..κυριως με τα αρχαία με αγχώνει πολύ η ερμηνευτική γιατί δεν μπορούσα να μάθω τα σχόλια οπότε ξέρω μόνο αυτά που έχει το βιβλίο και ένα γενικό νόημα. Και αυτό πιστεύω πως δεν είναι και πολύ καλό,καθολου βασικά...
 

Poirot

Περιβόητο μέλος

Ο Poirot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 5.020 μηνύματα.
Σε ευχαριστώ τόσο πολύ για το χρόνο που αφιερωσεςς.απλως πλησιάζει ο καιρός και είμαι πολυ αγχωμενη..κυριως με τα αρχαία με αγχώνει πολύ η ερμηνευτική γιατί δεν μπορούσα να μάθω τα σχόλια οπότε ξέρω μόνο αυτά που έχει το βιβλίο και ένα γενικό νόημα. Και αυτό πιστεύω πως δεν είναι και πολύ καλό,καθολου βασικά...
Ναι ναι το καταλαβαίνω αυτό με το γνωστό... κι εμένα είχε καταλήξει να είναι το μεγαλύτερό μου άγχος στο τέλος. Αν ξέρεις καλά αυτά του βιβλίου + τα υπόλοιπα που έχεις μάθει μπορείς να τα πεις με δικά σου λόγια καλά θα πάει. Οι βαθμολογητές, σκέψου, μόνο τα σχόλια του βιβλίου έχουν στις ενδεικτικές τους απαντήσεις. Τα παραπάνω που θα πεις είναι απαραίτητα, δεν είναι όμως συγκεκριμένα. Αν τα μαθαίνεις εσύ από βοήθημα τα σχόλια αυτοί δεν θα έχουν το βοήθημα για να τα συγκρίνουν και να δουν αν τα έγραψες αυτολεξεί.
Προσωπικά ποτέ δεν κατάφερα να μάθω οοολα τα σχόλια αυτολεξεί, όσο κι αν προσπαθούσα τον πρώτο καιρό :lol:
 

augustine

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η augustine αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 181 μηνύματα.
Η δομή των διαγωνισμάτων στις Πανελλήνιες είναι αυστηρά καθορισμένη με νόμο και δεν βάζει η επιτροπή θεμάτων ό,τι της έρθει.
Δηλαδή για το γνωστό το ΦΕΚ λέει τα εξής:

i) Μία (1) ερώτηση κατανόησης με την οποία ζητείται να αποκωδικοποιήσουν σημεία του κειμένου από το πρωτότυπο και να αντλήσουν βασικές πληροφορίες που εντοπίζονται στο κείμενο. Η ερώτηση μπορεί να διαιρείται σε δύο υποερωτήματα με τη μορφή ερωτήσεων κλειστού τύπου (σωστού ή λάθους, πολλαπλών επιλογών, αντιστοίχισης, συμπλήρωσης κενών κ.λπ.) ή ανοικτού τύπου.
ii) Δύο (2) ερωτήσεις ερμηνευτικές:
- Η πρώτη αναφέρεται σε ιδέες/αξίες/προβλήματα, σε στάσεις/ήθος/χαρακτήρα των προσώπων, στο ιστορικό/ κοινωνικό/πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής του έργου, στη δομή/σύνθεση του κειμένου, σε υφολογικά/αισθητικά θέματα, με βάση το διδαγμένο από το πρωτότυπο κείμενο.
- Η δεύτερη αναφέρεται στο παράλληλο κείμενο σε συσχετισμό με το παραπάνω εξεταζόμενο κείμενο από το πρωτότυπο.


Επομένως ακριβή μετάφραση αντί για νοηματική ερώτηση στο γνωστό δεν μπορούν να σου ζητήσουν. Δεσμεύονται από αυτό. Από την άλλη ανοιχτού τύπου μπορούν να βάλουν γιατί το επιτρέπει ο νόμος. Δεν γίνεται όμως να μη βάλουν παράλληλο, γιατί πάλι δεσμεύονται από αυτό που λέει ότι η μία ερμηνευτική ερώτηση αφορά σε παράλληλο.

Μπορείς να δεις περισσότερα εδώ: https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2022/FEK-5136_B-2022.pdf
Αν σου δημιουργηθεί απορία, μη διστάσεις να τη θέσεις.

Το αν θα είναι τα θέματα απαιτητικά ή όχι κανείς δεν μπορεί να το προβλέψει, δεν υπάρχει κάποιο μοτίβο.

Εύχομαι κάθε επιτυχία στις εξετάσεις σου!
Ανοιχτού τύπου εισαγωγή στα αρχαία;;
 

Poirot

Περιβόητο μέλος

Ο Poirot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 5.020 μηνύματα.
Top