Δομή έκθεσης

Θεοδώρα Αγγελάκη

Νεοφερμένος

Η Θεοδώρα Αγγελάκη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 49 μηνύματα.
1) Πόσο μεγάλος πρέπει να είναι ο επίλογος; Μια πρόταση;

2) Έστω το θέμα: Οι νέοι σήμερα δεν διαβάζουν βιβλία. Γράψτε αίτια και τρόπους αντιμετώπισης.
Μας λένε για κάθε ζητούμενο 3 παράγραφοι.( Το δέχομαι αν και δεν το καταλαβαίνω.Ετσι τίθεται από το υπουργείο πως πρέπει να είναι η δομή;

Εγώ πχ για το 1ο ζητούμενο θα έγραφα:
Α. 1.Έλλειψη ελεύθερου χρόνου
2. Εθισμός στο διαδίκτυο
3. Αδυναμία εκπαιδευτικού συστήματος να εμφύσησει στους νέους αγάπη για την γνώση/ λογοτεχνία

Ναι, ωραία μέχρι εδώ. Αλλά το θέμα είναι ότι με αυτό σαν κύρια ιδέα για κάθε παράγραφο,δεν βγαίνει παράγραφος.Δηλαδη πόσο να το αναλύσω; Θα πω πχ ότι τα παιδιά σήμερα έχουν πολλές εξωσχολικές δραστηριότητες και φόρτο εργασιας και δεν έχουν χρόνο. Έ, τι άλλο να πεις; Παραδείγματα δεν επιτρέπεται να αναφέρω. Να αρχίσω να αναφέρω τα αυτονόητα για να γράφω γραμμές;

Δεν ξέρω, κάτι κάνω λάθος αλλά δεν μπορώ να καταλάβω τι.
Αν μπορείτε να βοηθήσετε..
 

vanessa99

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η vanessa99 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 207 μηνύματα.
α) ο επίλογος συνηθίζεται να είναι μεγαλύτερος από μια πρόταση
β) γιατί κάθε ζητούμενο 3 παράγραφοι?? Αν το όριο λέξεων είναι 350-400 λέξεις ή ακόμη και 300-350, βγαίνει κάθε ζητούμενο μια παράγραφο. (100 και κάτι λέξεις περίπου η παράγραφος)
Επίσης, μπορείς να αναφέρεις παραδείγματα αν με αυτά υποστηρίζεις την ιδέα σου
 

Ermioni89

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ermioni89 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 304 μηνύματα.
1) Πόσο μεγάλος πρέπει να είναι ο επίλογος; Μια πρόταση;

2) Έστω το θέμα: Οι νέοι σήμερα δεν διαβάζουν βιβλία. Γράψτε αίτια και τρόπους αντιμετώπισης.
Μας λένε για κάθε ζητούμενο 3 παράγραφοι.( Το δέχομαι αν και δεν το καταλαβαίνω.Ετσι τίθεται από το υπουργείο πως πρέπει να είναι η δομή;

Εγώ πχ για το 1ο ζητούμενο θα έγραφα:
Α. 1.Έλλειψη ελεύθερου χρόνου
2. Εθισμός στο διαδίκτυο
3. Αδυναμία εκπαιδευτικού συστήματος να εμφύσησει στους νέους αγάπη για την γνώση/ λογοτεχνία

Ναι, ωραία μέχρι εδώ. Αλλά το θέμα είναι ότι με αυτό σαν κύρια ιδέα για κάθε παράγραφο,δεν βγαίνει παράγραφος.Δηλαδη πόσο να το αναλύσω; Θα πω πχ ότι τα παιδιά σήμερα έχουν πολλές εξωσχολικές δραστηριότητες και φόρτο εργασιας και δεν έχουν χρόνο. Έ, τι άλλο να πεις; Παραδείγματα δεν επιτρέπεται να αναφέρω. Να αρχίσω να αναφέρω τα αυτονόητα για να γράφω γραμμές;

Δεν ξέρω, κάτι κάνω λάθος αλλά δεν μπορώ να καταλάβω τι.
Αν μπορείτε να βοηθήσετε..
Τόσο ο επίλογος όσο ο πρόλογος, ΠΟΤΈ δεν είναι μία πρόταση. Επίλογος σχετικά, είναι το πιο εύκολο κομμάτι της έκθεσης, γιατί είναι το τελικό συμπέρασμα απ'όσα έγραψε κάποιος και εκεί είναι που μπορεί να "ξεχωρίσει" κάποιος μαθητής. Σίγουρα η δομή πλέον, δίνει τις περισσότερες μονάδες (άλλαξε από φέτος η κατανομή τους:το περιεχόμενο, δομή, έκφραση). Αυτό που λέει ότι το υπουργείο είπε ότι πρέπει να γράφουμε υποχρεωτικά 3 παράγραφοι, δεν ισχύει, γιατί εδώ εγώ που θα δώσω τώρα πανελλήνιες δεν το έχω ακούσει ποτέ, τόσα χρόνια (από το γυμνάσιο ως το λύκειο). Οι παράγραφοι πρέπει να είναι ομοιόμορφες, ίσως για αυτό σας το λένε. Σίγουρα ένας μαθητής μπορεί να γράψει δύο μεγάλες παραγράφους, στα 2 ζητούμενα που είναι, αλλά ίσως κοπεί καμία μονάδα. Η έκθεση είναι και λίγο υποκειμενική... Αυτό που είπες ως θέμα, και αυτά που σκέφτηκες θα μπορούσες να τα αναλύσεις περισσότερο, αλλά όχι και πολύ. Σκέφτηκα μόλις τώρα (περίπου): "ένας επίσης βλαπτικος παράγοντας, που αποτρέπει τον νέο την ενασχόληση με το βιβλίο, αλλά και γενικότερα με ενασχολήσεις πνευματικού ενδιαφέροντος, είναι η ίδια η τεχνολογία, η οθόνη μιας ηλεκτρικής συσκευής. Η νέα γενιά, έχει εξοικειωθεί περισσότερο με την οπτική εικόνα από πολύ μικρή ηλικία, παρά με δραστηριότητες που προάγουν την νόηση και τη δημιουργικότητα". Αυτό είναι κάτι πρόχειρο που σκέφτηκα, σίγουρα όχι απόλυτα σωστό. Σίγουρα μπορούν να θιχτουν και άλλα, όπως ο ρόλος της οικογένειας, των ΜΜΕ (τα κλασικά, αλλά τα περισσότερα θέματα είναι έτσι, γιατί αφορούν την κοινωνία και πολύ σημαντικό αριθμό φορέων της της πρωτογενής και δευτερογενής κοινωνικοποίησης). Αφού μειώθηκαν οι λέξεις, δεν θα πρέπει να επιμείνεις πολύ στην ανάλυση, σε αντίθεση με το παλιό που ο υποψήφιος μπορούσε σε κάποια πράγματα να είναι πιο "σχολαστικός". Σίγουρα μπορώ να σου πω και άλλα για την έκθεση, αλλά μπορείς να ρωτήσεις αυτούς που σου διορθώνουν τις εκθέσεις αναλυτικά τι κάνεις λάθος, και όταν εννοείς τα "αυτονόητα" πως τα προσδιορίζεις;
 

vanessa99

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η vanessa99 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 207 μηνύματα.
Τόσο ο επίλογος όσο ο πρόλογος, ΠΟΤΈ δεν είναι μία πρόταση. Επίλογος σχετικά, είναι το πιο εύκολο κομμάτι της έκθεσης, γιατί είναι το τελικό συμπέρασμα απ'όσα έγραψε κάποιος και εκεί είναι που μπορεί να "ξεχωρίσει" κάποιος μαθητής. Σίγουρα η δομή πλέον, δίνει τις περισσότερες μονάδες (άλλαξε από φέτος η κατανομή τους:το περιεχόμενο, δομή, έκφραση). Αυτό που λέει ότι το υπουργείο είπε ότι πρέπει να γράφουμε υποχρεωτικά 3 παράγραφοι, δεν ισχύει, γιατί εδώ εγώ που θα δώσω τώρα πανελλήνιες δεν το έχω ακούσει ποτέ, τόσα χρόνια (από το γυμνάσιο ως το λύκειο). Οι παράγραφοι πρέπει να είναι ομοιόμορφες, ίσως για αυτό σας το λένε. Σίγουρα ένας μαθητής μπορεί να γράψει δύο μεγάλες παραγράφους, στα 2 ζητούμενα που είναι, αλλά ίσως κοπεί καμία μονάδα. Η έκθεση είναι και λίγο υποκειμενική... Αυτό που είπες ως θέμα, και αυτά που σκέφτηκες θα μπορούσες να τα αναλύσεις περισσότερο, αλλά όχι και πολύ. Σκέφτηκα μόλις τώρα (περίπου): "ένας επίσης βλαπτικος παράγοντας, που αποτρέπει τον νέο την ενασχόληση με το βιβλίο, αλλά και γενικότερα με ενασχολήσεις πνευματικού ενδιαφέροντος, είναι η ίδια η τεχνολογία, η οθόνη μιας ηλεκτρικής συσκευής. Η νέα γενιά, έχει εξοικειωθεί περισσότερο με την οπτική εικόνα από πολύ μικρή ηλικία, παρά με δραστηριότητες που προάγουν την νόηση και τη δημιουργικότητα". Αυτό είναι κάτι πρόχειρο που σκέφτηκα, σίγουρα όχι απόλυτα σωστό. Σίγουρα μπορούν να θιχτουν και άλλα, όπως ο ρόλος της οικογένειας, των ΜΜΕ (τα κλασικά, αλλά τα περισσότερα θέματα είναι έτσι, γιατί αφορούν την κοινωνία και πολύ σημαντικό αριθμό φορέων της της πρωτογενής και δευτερογενής κοινωνικοποίησης). Αφού μειώθηκαν οι λέξεις, δεν θα πρέπει να επιμείνεις πολύ στην ανάλυση, σε αντίθεση με το παλιό που ο υποψήφιος μπορούσε σε κάποια πράγματα να είναι πιο "σχολαστικός". Σίγουρα μπορώ να σου πω και άλλα για την έκθεση, αλλά μπορείς να ρωτήσεις αυτούς που σου διορθώνουν τις εκθέσεις αναλυτικά τι κάνεις λάθος, και όταν εννοείς τα "αυτονόητα" πως τα προσδιορίζεις;
Αυτό δεν το έχω ξανακούσει. Εγώ γράφω κανονικά 2 μόνο παραγράφους, ομοιόμορφες, μία για κάθε ζητούμενο :confused:
 

Ermioni89

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ermioni89 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 304 μηνύματα.
Αυτό δεν το έχω ξανακούσει. Εγώ γράφω κανονικά 2 μόνο παραγράφους, ομοιόμορφες, μία για κάθε ζητούμενο :confused:
Προφανώς δεν είναι λάθος αυτό, για αυτό δεν υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες από το υπουργείο ότι πρέπει να γράφουμε αναγκαστικά τόσες παραγράφους. Είναι στο χέρι του μαθητή να σκεφτεί πως θα οργανώσει τον λόγο. Η δομή της έκθεσης, ως προς τις πόσες παραγράφους γράφουμε, δεν μαθαίνεται πουθενά. Πάρα πολλές φορές ρώτησα πόσες παραγράφους γράφουμε, και δεν πήρα απάντηση ξεκάθαρη.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Είναι και λίγο ένα άλλο θέμα, να μην είναι ελλιπής η απάντηση δηλαδή, εκεί που μπορείς "άνετα" να αναλύσεις ,όχι σε βάθος, 5 πράγματα, να αναλύσεις τα 3 από αυτά που πράγματι είναι τεκμηριωμένα και η εικόνα του γραπτού είναι ομοιόμορφη, δυστυχώς πάλι θα κοπούν μονάδες. Θυμάμαι φορές που μου έκοψαν, επειδή δεν ανέλυσα και κάτι άλλο. Έχω δει σωστές απαντήσεις που είναι στην δομή που κάνεις, αλλά έχω δει και απαντήσεις με τουλάχιστον 2 παραγράφους για το κάθε ζητούμενο, που επίσης είναι σωστές. Μόνο το λογοτεχνικό έχει ξεκάθαρη δομή (2 παράγραφοι), αν και η ανάλυση του είναι πιο απαιτητική από αυτή της έκθεσης.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
(τώρα θα σχολιάσω κάτι χωρίς να έχω ιδέα από τα "τυπικά" θέματα της εξέτασης της Έκθεσης πλέον, αλλά με βάση την κοινή λογική)

Παιδιά, το νόημα στην Έκθεση, και σε κάθε κείμενο που γράφουμε, είναι να έχει ροή και λογική διάρθρωση. Αυτό μπορεί να μεταφράζεται σε όσες παραγράφους κρίνει ο κάθε ένας, χωρίς αυτό φυσικά να σημαίνει ότι γράφουμε πρόταση και παράγραφο ή μια πρόταση πιάνει 6 γραμμές.

Επίσης, το πόσα πράγματα μπορούν να αναλυθούν σε κάθε θέμα δεν μπορεί να προσδιορισθεί. Αν ήταν συγκεκριμένος ο αριθμός θα ήταν παπαγαλία κάποιων απαντήσεων.

Δεν ξέρω μήπως όλη αυτή η "μοντελοποίηση" από τα φροντιστήρια (που περνάει και στα σχολεία) τελικά σας κάνει μόνο κακό (βασικά, έχω απάντηση κρίνοντας από τα κείμενα που διαβάζω στο πανεπιστήμιο, αλλά δεν θέλω να γενικεύσω).

Γενικά κοιτάξτε να μην έχετε ορθογραφικά και συντακτικά λάθη, να μην χρησιμοποιείτε βαριές λέξεις επειδή τις μάθατε και θέλατε να τις χώσετε κάπου και ο λόγος σας να είναι απλός και κατανοητός. Α, και μάθετε πού βάζετε κόμματα! :)
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top