Διαφορά στις βάσεις των θετικών σχολών

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Θα είχε ενδιαφέρον τι θα έλεγε για μια Ελλάδα ο εικονιζόμενος στη φωτογραφία αν ζούσε σήμερα...που είναι ο Γερμανός Μαθηματικός Leibniz και αιώνιος εχθρός του Νεύτωνα. :P

Θα έλεγε ότι η πραγματικότητα που αντιλαμβανόμαστε είναι η βέλτιστη δεδομένου ότι δε θα μπορούσε να είναι αλλιώς :Ρ

Νούμερο ένα : φοιτητές του Μετσοβίου στην σημερινή Ελλάδα παίζει να τραβάνε πιο πολύ να τα μάθουν απο τους ίδιους τους φοιτητές του μαθηματικού εφόσον πλέον μπαίνουν με τόσα λίγα μόρια . Και αυτός είναι και ο λόγος που οι πολυτεχνικές τραβάνε κόσμο . Όχι απαραίτητα οι καλύτερες προοπτικές εργασίας(για πολλούς μηχανικούς σκατά είναι) . Αλλά το καλύτερο περιβάλλον και οι καλύτεροι φοιτητές .Δεν θα πας εννοείται εκεί που όλοι περνάνε ίσα ίσα με ένα 5 γιατί δεν σε βοηθάει να εξελιχθείς .

Νούμερο δύο : κάπως πρέπει να βολευτούν και όλοι αυτοί οι καθηγητές & σε συνδυασμό με τον νούμερο ένα λες ε ας το να πάει στο καλό . Εξάλλου δεν χρειάζονται και καν εξοπλισμό οπότε όλα καλά .

Νούμερο τρία : το βαριά μαθηματικά παίζει λίγο , σε σχέση με το μαθηματικό φαντάζομαι δεν έχουν καμία σχέση αλλά σίγουρα δεν είναι όπως γίνονται στο βιολογικό . Δεν διδάσκεται ο Laplace με τον ίδιο τρόπο σε μια σχολή μηχανικών και το μαθηματικό . Άλλες απαιτήσεις & ανάγκες έχει το κάθε τμήμα πάνω στο θέμα . Εαν και η ουσία μένει ίδια . Δεν χρειάζεται όλοι να ξέρουν να αντιστρέφουν τους Laplace,ή έστω πως γίνεται απο τους μηχανικούς,φαντάζομαι αυτό μπορεί να απαιτείται όμως στο μαθηματικό . Ας μας πει και ο nPb που είναι μαθηματικός, την άποψη του για τις διαφορές να δούμε και την άλλη πλευρά πως τα βλέπει :P .

Απο εκεί και πέρα εαν σκεφτείς οτι πολλά τμήματα μαθηματικών έξω συνδυάζουν και computer science δεν είναι τυχαίο που τουλάχιστον σε τμημα ηλεκτρολόγων θα δεις κάποια μαθηματικά που στρέφονται προς πιο pure θέματα και όχι τόσο εφαρμοσμένα(κυρίως στις τηλεπικοινωνίες) , όσο οι ΜΔΕ που τις κάνουν όλοι οι μηχανικοί όπως και η θεωρία ελέγχου(εαν και οι ηλεκτρολόγοι την πάνε αρκετά βήματα παραπέρα) .

Δε μας ανάγκασαν ποτέ να μάθουμε απ' έξω να αντιστρέφουμε Laplace, για να διαλύουμε και κάποιους μύθους ότι μας κάνουν κινέζικα βασανιστήρια εκεί μέσα. :Ρ Άλλο που στο τέλος τους μαθαίνεις τους πίνακες απ' έξω από την προπόνηση.

Γενικά, από όσες εμπειρίες έχω με άτομα που έχουν επαφή με τα μαθηματικά αλλά όχι μέσω σπουδών (ή έστω προσωπικής έντονης και οργανωμένης ενασχόλησης), η σχέση με το αντικείμενο είναι, συνήθως, τελείως διαφορετική - και αυτό είναι απόλυτα αναμενόμενο, άλλωστε. Αυτή η γραμμή, προφανώς, προωθείται και από τα εκάστοτε τμήματα. Για παράδειγμα, πέρυσι τέτοιον καιρό είχα μία συνεργασία στα πλαίσια της οποίας έπρεπε να βρούμε και έναν αντίστροφο Laplace - έναν μήνα μας πήρε... Δύο άτομα ήμαστε στην «ομάδα», εγώ ως μαθηματικός και άλλο ένα παιδί ως μηχανικός - με πολύ καλό υπόβαθρο στα μαθηματικά. Ε, οι ιδέες που ρίχναμε στο τραπέζι ήταν η μέρα με τη νύχτα, λες και, αν ήσουν τρίτος, νόμιζες ότι είχαμε άλλο πρόβλημα μπροστά μας ο καθένας.

Ωστόσο, αυτό ήταν και το απολύτως φυσιολογικό, σε άλλα μονοπάτια σκέψης σε βάζουν σπουδές πάνω σε μηχανολογικά, σε άλλα οι σπουδές στα μαθηματικά. Αλλιώς μαθαίνεις να χειρίζεσαι τις έννοιες και τα εργαλεία σε κάθε περίπτωση, με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που έχει αυτό κάθε φορά.
 

Panos_02

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Panos_02 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Τσοτίλι (Κοζάνη). Έχει γράψει 178 μηνύματα.
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,243 μηνύματα.
Λετε να υπαρχει τρομερη διαφορα σε αυτες ττις σχολες (στο επιπεδο τους)????
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης
ΑΕΙ11.710
και
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης
ΑΕΙ4.846

Όχι . Είναι λογικό το πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας να έχει χαμηλότερη βάση απο του Πειραιά .
Δεν σημαίνει απαραίτητα οτι δεν υπάρχουν παιδιά που τα πήγαν πολύ καλά , απλά σημαίνει οτι δεν συμπληρώθηκαν οι θέσεις που προσέφερε εκείνη την χρονιά,και εισάχθηκαν άτομα πολύ χαμηλά βαθμολογικά που όμως το είχαν στις προτιμήσεις τους .
 

Guest 336742

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,792 μηνύματα.
Λετε να υπαρχει τρομερη διαφορα σε αυτες ττις σχολες (στο επιπεδο τους)????
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης
ΑΕΙ11.710
και
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης
ΑΕΙ4.846

Mα αφού είναι hot Πανεπιστήμιο το Πειραιώς, μας έχουν σκοτίσει τα ούμπαλα κάθε χρόνο κάτι δημοσιογράφεοι εκεί στο ΕΡΤ-μάγαζο...έχει Τμήμα με βάση εισαγωγής 11.710; :eek: Σοκ. Θα ήθελα να μάθω για τον αριθμό αποφοίτων και πόσοι από δαύτους έχουν κανονική δουλειά (με ένσημο).
 

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
Εγώ θα κάνω την εξής συλλογιστική πορεία, η οποία δεν είναι απαραίτητα η αλήθεια.
Είναι ο μαθητής Α, που έγραψε στα μαθηματικά 5. Και είναι ο μαθητής Β, που έγραψε 19. Θεωρούμε ότι η σχολή έχει συνάφεια και αποτελεί συνέχεια των μαθηματικών της Γ' Λυκείου (πολυτεχνείο, οικονομικά, σθε). Οι δύο μαθητές περνάνε σε διαφορετικά, αντίστοιχα, τμήματα. Υπάρχουν δύο ενδεχόμενα:
1) Το μάθημα στα δύο τμήματα είναι ίδιο. Εδώ, είτε το μάθημα θα είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες του μαθητή Β, οπότε ο μαθητής Α δεν θα μπορεί να ακολουθήσει. Είτε το μάθημα θα είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες του μαθητή Β, οπότε θα γίνεται ενδελεχής επανάληψη όσων ξέρει ο Α.
2) Το μάθημα στα δύο τμήματα διαφέρει και είναι προσαρμοσμένο στο επίπεδο των φοιτητών που φοιτούν στο κάθε τμήμα.

Εμένα η ερώτησή μου είναι η εξής:
Ένας υπολογιστής Dell των 300 ευρώ είναι ΙΔΙΟΣ με έναν υπολογιστή Dell 1300 ευρώ; Εάν όχι, πώς θεωρεί κάποιος ότι διδάσκονται τα ίδια σε έναν μαθητή του 5 και του 15;

Εδώ πρέπει να πούμε κάτι βασικό: Η βάση του 2019 δείχνει την προσφορά και τη ζήτηση της σχολής. Για να εφαρμόσουμε την παραπάνω λογική πρέπει να εξετάσουμε την συγκριτική πορεία της βάσης σε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, 5-10 χρόνων. Γιατί, οι πολιτικοί είχαν 19000 βάση το 2010 και 15000 το 2015, λόγω της κατάρρευσης του κλάδου της οικοδομής. Προφανώς, δεν ρίξαμε το επίπεδο σπουδών σε μια 5ετία. Αντιθετώς, λόγω της αφαίρεσης των μιγαδικών από την Γ' Λυκείου, υποβαθμίστηκε το επίπεδο των μαθηματικών Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, καθώς πλέον δεν ασχολούμαστε με τους μιγαδικούς. Σε άλλα τμήματα το επίπεδο αναβαθμίστηκε, γιατί συμπεριέλαβε και την εισαγωγή στους μιγαδικούς που έκανε το Λύκειο.

Και, στα παραπάνω, εννοείται ότι δεν προεξοφλούμε ότι ο υπολογιστής των 300 ευρώ δεν κάνει τη δουλειά που θέλουμε... Μπορεί ο υπολογιστής των 1300 να είναι καλύτερος, αλλά για τη δουλειά που τον θέλουμε να είναι "υπερπιστοποιημένος".

Στα παραπάνω δεν βάζω καν την πανεπιστημιοποίηση σκούπα του Γαβρόγλου, που πήρε σε μια νύχτα τα ΤΕΙ Αθηνών και Πειραιά και τα έκανε Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,243 μηνύματα.
Θα έλεγε ότι η πραγματικότητα που αντιλαμβανόμαστε είναι η βέλτιστη δεδομένου ότι δε θα μπορούσε να είναι αλλιώς :Ρ



Δε μας ανάγκασαν ποτέ να μάθουμε απ' έξω να αντιστρέφουμε Laplace, για να διαλύουμε και κάποιους μύθους ότι μας κάνουν κινέζικα βασανιστήρια εκεί μέσα. :Ρ Άλλο που στο τέλος τους μαθαίνεις τους πίνακες απ' έξω από την προπόνηση.

Γενικά, από όσες εμπειρίες έχω με άτομα που έχουν επαφή με τα μαθηματικά αλλά όχι μέσω σπουδών (ή έστω προσωπικής έντονης και οργανωμένης ενασχόλησης), η σχέση με το αντικείμενο είναι, συνήθως, τελείως διαφορετική - και αυτό είναι απόλυτα αναμενόμενο, άλλωστε. Αυτή η γραμμή, προφανώς, προωθείται και από τα εκάστοτε τμήματα. Για παράδειγμα, πέρυσι τέτοιον καιρό είχα μία συνεργασία στα πλαίσια της οποίας έπρεπε να βρούμε και έναν αντίστροφο Laplace - έναν μήνα μας πήρε... Δύο άτομα ήμαστε στην «ομάδα», εγώ ως μαθηματικός και άλλο ένα παιδί ως μηχανικός - με πολύ καλό υπόβαθρο στα μαθηματικά. Ε, οι ιδέες που ρίχναμε στο τραπέζι ήταν η μέρα με τη νύχτα, λες και, αν ήσουν τρίτος, νόμιζες ότι είχαμε άλλο πρόβλημα μπροστά μας ο καθένας.

Ωστόσο, αυτό ήταν και το απολύτως φυσιολογικό, σε άλλα μονοπάτια σκέψης σε βάζουν σπουδές πάνω σε μηχανολογικά, σε άλλα οι σπουδές στα μαθηματικά. Αλλιώς μαθαίνεις να χειρίζεσαι τις έννοιες και τα εργαλεία σε κάθε περίπτωση, με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που έχει αυτό κάθε φορά.

Να είμαι λίγο πιο συγκεκριμένος . Εννοώ οτι π.χ. στους μηχανικούς , τουλάχιστον σε προπτυχιακό επίπεδο ο αντίστροφος laplace γίνεται με πινακάκια . Στο μαθηματικό υπέθεσα οτι ίσως απαιτούν ο φοιτητής να ξέρει τον αντίστοιχο αντίστροφο μετασχηματισμό που είναι μια δύσκολη διαδικασία με ένα μιγαδικό ολοκλήρωμα, εαν θυμάμαι καλά . Να μάθεις τα πινακάκια απ'έξω θα ήταν αρκετά ακραίο για όλες τις σχολές,ακόμα και για το μαθηματικό :laugh: ,άσχετα που όπως είπες και εσύ καταλήγεις να τα θυμάσαι λόγω εμπειρίας .

Γενικά ο μήνας είναι στάνταρ για να αρχίζει να υπάρχει επικοινωνία μεταξύ μηχανικού και μαθηματικού σε όλα τα projects που έχω ακούσει μέχρι σήμερα . Αλλά είπες μια πολύ ωραία φράση στο τέλος :

"Σαν να έχει ο καθένας διαφορετικό πρόβλημα μπροστά του" . Με ένα ύφος μεταξύ σοβαρού & αστείου ξέρεις , σκέφτεσαι οτι υπάρχει μια δόση αλήθειας σε αυτό και αρκετές φορές αυτό χρειάζεσαι για να λύσεις ένα δύσκολο πρόβλημα,πολλές και διαφορετικές οπτικές :P .

Το ποιντ μου πάντως θα το συνοψίσω στο εξής :
Μαθηματικό/φυσικό ---> Πολύς κόπος ,πολύ ειδίκευση,πολλοί απόφοιτοι & υπερβολικά λίγες οι θέσεις που απαιτούν τέτοια προσόντα . Δεν νομίζω για έναν νέο στα 18 που θέλει να ζήσει την ζωή,να ξενυχτάει,να γλεντάει να κάτσει να ασχοληθεί με κάτι τόσο δύσκολο που δεν θα του αποφέρει στο τέλος καθόλου εμπειρία σε αυτά που θα του ζητήσουν εν τέλει να κάνει στην δουλειά .

Είναι άσχημο αλλά δεν φταίει μόνο η νεολαία . Εμείς σαν κράτος τα κάναμε έτσι τα πράγματα , στερώντας ευκαιρίες και προωθώντας οτι πρέπει πάντα να πηγαίνουμε με την πιο εύκολη λύση και να βολευόμαστε . Ανεξάρτητα εαν δεν μας προσφέρει τα όσα θα θέλαμε για να ζήσουμε ουσιαστικά . Έχει πολλές περισσότερες ευκαιρίες στην Ελλάδα κάποιος που θα ανοίξει ταβέρνα,θα χορεύει,θα τραγουδάει,θα κλωτσάει μια μπάλα ή θα βγαίνει σε πρωινάδικα ή δεν ξέρω και εγώ τι . Και όχι δεν τα λεω με σκοπό να μειώσω κανένα επάγγελμα . Απλά μετά απο τόσες σπουδές και μάλιστα σε τόσο δύσκολα τμήματα θα περίμενε κανείς οτι ένας τέτοιος άνθρωπος θα άξιζε έναν αξιοπρεπή μισθό.Αυτός δεν είναι και ο λόγος που κυνηγάει κάποιος εκπαίδευση ανώτερου επιπέδου ; Για να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει πιο ειδικά προβλήματα και να διεκδικήσει δικαιώματα σε υψηλότερο μισθό ; Εε αυτό στην Ελλάδα τουλάχιστον δεν υφίσταται, και να πως προκύπτει η απαξίωση σε τέτοια τμήματα .

Συνάμα,είναι σχολές που απαιτούν πολύ σκέψη και πολύ προσπάθεια, και ο κόσμος κοιτάει να τα αποφεύγει όσο μπορεί και τα δύο ,και η πολιτεία δεν δίνει και κανένα κίνητρο κάποιος να πάει against the odds .
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,792 μηνύματα.
Tελευταία παίζει το επάγγελμα του "πορτιέρη". Εκεί τι προσόντα θέλει; Φαντάζομαι να ξέρει να ανοίγει την πόρτα καλά; :morning1:
 

Unseen skygge

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Unseen skygge αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,218 μηνύματα.
*Άσχετο* αλλά το να βρεις τον αντίστροφο λαπλας/Φουριέ είναι σαν να βρεις το ολοκλήρωμα. Για να βρεις ένα ολοκλήρωμα δεν υπάρχει κάποιος αλγόριθμος όπως για να βρεις την παραγωγό. Απλώς με βάση γνωστές παραγωγούς προσπαθείς να βρεις από ποιο πράγμα είναι παραγωγός αυτό το πράγμα που έχεις μέσα στο ολοκλήρωμα. Το ίδιο συμβαίνει και στον αντίστροφο λαπλας. Προσωπικά όταν έδινα πάνω σε αυτά δεν επιτρεπόταν τυπολογιο οπότε δεν είχα πινακακι. Ή μάλλον είχα ουπς!
 

The Mountain

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο The Mountain αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 944 μηνύματα.
*Άσχετο* αλλά το να βρεις τον αντίστροφο λαπλας/Φουριέ είναι σαν να βρεις το ολοκλήρωμα. Για να βρεις ένα ολοκλήρωμα δεν υπάρχει κάποιος αλγόριθμος όπως για να βρεις την παραγωγό. Απλώς με βάση γνωστές παραγωγούς προσπαθείς να βρεις από ποιο πράγμα είναι παραγωγός αυτό το πράγμα που έχεις μέσα στο ολοκλήρωμα. Το ίδιο συμβαίνει και στον αντίστροφο λαπλας. Προσωπικά όταν έδινα πάνω σε αυτά δεν επιτρεπόταν τυπολογιο οπότε δεν είχα πινακακι. Ή μάλλον είχα ουπς!

Eμμ...όχι? Δες πχ για τον Laplace τον τύπο Bromwich, όπου επεκτείνεις τη συνάρτηση και την ολοκληρώνεις με συγκεκριμένο τρόπο στο μιγαδικό επίπεδο. Κι άντε να ψάχνεις ιδιομορφίες, να βρίσκεις διαδρομές ολοκλήρωσης που τις αποφεύγουν, να βλέπεις που πάει το ολοκλήρωμα κάθε επί μέρους διαδρομής όταν παίρνεις οριακές τιμές κλπ. Αυτό που λες ισχύει για πολύ συγκεκριμένες συναρτήσεις και άλλες που είναι σύνθεση αυτών. Στη γενική περίπτωση ούτε με πίνακες βγάζεις άκρη ούτε όπως λες.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,243 μηνύματα.
Eμμ...όχι? Δες πχ για τον Laplace τον τύπο Bromwich, όπου επεκτείνεις τη συνάρτηση και την ολοκληρώνεις με συγκεκριμένο τρόπο στο μιγαδικό επίπεδο. Κι άντε να ψάχνεις ιδιομορφίες, να βρίσκεις διαδρομές ολοκλήρωσης που τις αποφεύγουν, να βλέπεις που πάει το ολοκλήρωμα κάθε επί μέρους διαδρομής όταν παίρνεις οριακές τιμές κλπ. Αυτό που λες ισχύει για πολύ συγκεκριμένες συναρτήσεις και άλλες που είναι σύνθεση αυτών. Στη γενική περίπτωση ούτε με πίνακες βγάζεις άκρη ούτε όπως λες.

Πάνω κάτω αυτό εννοώ . Οτι η διαδικασία γενικά είναι αρκετά πιο περίπλοκη . Όχι οτι η εύρεση του Laplace είναι τετριμμένη,κάθε άλλο,απλά στον αντίστροφο έχεις και άλλα να σε ανησυχούν . Και το ζήτημα είναι :

Προφανώς κάποια στιγμή όλοι τα βλέπουν ή τα κάνουν για να αποκτήσουν κάποια συναίσθηση του πως λειτουργούν όλα αυτά(*δεν βάζω το χέρι μου στην φωτιά αρκετοί μηχανικοί πιθανότατα να μην ξέρουν το ολοκλήρωμα Bromwich ) . Αλλά στην αγορά εργασίας η εις βάθος μελέτη δεν έχει νόημα και σπανίως βοηθάει σε κάτι . Εκτός εαν πας για βραβείο fields και you are up to something :P ,εαν όμως δεν είσαι τόσο φιλόδοξος προφανώς δεν είναι σπουδές για πολλούς .
 

The Mountain

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο The Mountain αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 944 μηνύματα.
Πάνω κάτω αυτό εννοώ . Οτι η διαδικασία γενικά είναι αρκετά πιο περίπλοκη . Όχι οτι η εύρεση του Laplace είναι τετριμμένη,κάθε άλλο,απλά στον αντίστροφο έχεις και άλλα να σε ανησυχούν . Και το ζήτημα είναι :

Προφανώς κάποια στιγμή όλοι τα βλέπουν ή τα κάνουν για να αποκτήσουν κάποια συναίσθηση του πως λειτουργούν όλα αυτά(*δεν βάζω το χέρι μου στην φωτιά αρκετοί μηχανικοί πιθανότατα να μην ξέρουν το ολοκλήρωμα Bromwich ) . Αλλά στην αγορά εργασίας η εις βάθος μελέτη δεν έχει νόημα και σπανίως βοηθάει σε κάτι . Εκτός εαν πας για βραβείο fields και you are up to something :P ,εαν όμως δεν είσαι τόσο φιλόδοξος προφανώς δεν είναι σπουδές για πολλούς .

Χοντρικά, η πραγματικότητα σήμερα είναι πως αν πάρεις τον μέσο φοιτητή μηχανικό και αντί για τις κανονικές σπουδές, του κάνεις 2-3 χρόνια μαθητεία σε CAD/CAM και υπολογιστικά προγράμματα, κανονισμούς και κάποιες βασικές αρχές του πεδίου του, παίζει να 'χει αντίστοιχες ευκαιρίες στην αγορά εργασίας. Βέβαια, από εκεί και πέρα σε αυτό που λες, μπαίνουν πολλοί παράγοντες: ποιος θέλουμε να ναι ο ρόλος του πανεπιστημίου στην κοινωνία, αν θεωρούμε ότι ο τρόπος που 'ρυθμίζεται' σήμερα από την αγορά η κατάσταση είναι σωστός κλπ.

Η δική μου θέση είναι πως η επαγγελματική επάρκεια πρέπει να ναι έρχεται ως υποσύνολο της επιστημονικής. Δηλαδή προφανώς σημαντικά περισσότερη σύνδεση με τις πρακτικές και επίκαιρες ανάγκες και απαιτήσεις και τα αντίστοιχα μέσα αλλά όχι εις βάρος του θεωρητικού υποβάθρου.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,792 μηνύματα.
Απλά κάπου το χάσαμε στο δρόμο αυτό το σύνολο...της επιστημονικής επάρκειας. Παράγουμε περισσότερη επιστημοσύνη από όση πρακτική κατανόηση έχουμε ανάγκη ως κοινωνία. Φάε ένα μιγαδικό ολοκλήρωμα Cauchy-Rouche από Γκαρούτσο για να ...χορτάσεις!
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,243 μηνύματα.
Χοντρικά, η πραγματικότητα σήμερα είναι πως αν πάρεις τον μέσο φοιτητή μηχανικό και αντί για τις κανονικές σπουδές, του κάνεις 2-3 χρόνια μαθητεία σε CAD/CAM και υπολογιστικά προγράμματα, κανονισμούς και κάποιες βασικές αρχές του πεδίου του, παίζει να 'χει αντίστοιχες ευκαιρίες στην αγορά εργασίας. Βέβαια, από εκεί και πέρα σε αυτό που λες, μπαίνουν πολλοί παράγοντες: ποιος θέλουμε να ναι ο ρόλος του πανεπιστημίου στην κοινωνία, αν θεωρούμε ότι ο τρόπος που 'ρυθμίζεται' σήμερα από την αγορά η κατάσταση είναι σωστός κλπ.

Η δική μου θέση είναι πως η επαγγελματική επάρκεια πρέπει να ναι έρχεται ως υποσύνολο της επιστημονικής. Δηλαδή προφανώς σημαντικά περισσότερη σύνδεση με τις πρακτικές και επίκαιρες ανάγκες και απαιτήσεις και τα αντίστοιχα μέσα αλλά όχι εις βάρος του θεωρητικού υποβάθρου.

Δεν διαφωνώ με την θέση σου . Μια εκπαίδευση που σε προετοιμάζει αποκλειστικά για το τι έχει ανάγκη η αγορά σήμερα δεν είναι ωφέλιμη εις βάθος χρόνου, ούτε ο σκοπός του πανεπιστημίου . Αλλά εννοείται οτι δεν γίνεται να σπουδάζεις για πάντα,οπότε σε αυτά τα 5 χρόνια σπουδών πρέπει να κάνεις όσα θεωρούνται διαχρονικά και στοιχειώδη.

Ομοίως το μαθηματικό-κατά την γνώμη μου πάντα- θα πρέπει να φροντίσει να δει τι εξελίξεις υπάρχουν στους διάφορους τομείς εφαρμογής των μαθηματικών και να προετοιμάζει καλύτερα τους φοιτητές του . Γιατί για τις θεωρίες ζουν, ωστόσο με τις εφαρμογές θα ζουν :P . Απο εκεί και πέρα εαν θες να γίνεις τέρμα θεωρητικός γίνε,δική σου επιλογή .
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Διαβάζοντας το συγκεκριμένο θρεντ και βλέποντας τόσες σκέψεις από νέους ανθρώπους. Μου γεννάται η απορία τόσο ντουβάρια είναι οι Υπουργοί Παιδείας της Ελλάδας και το μόνο που θέλουν είναι να χαϊδεύουν αυτιά;
 

Panos_02

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Panos_02 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Τσοτίλι (Κοζάνη). Έχει γράψει 178 μηνύματα.
Διαβάζοντας το συγκεκριμένο θρεντ και βλέποντας τόσες σκέψεις από νέους ανθρώπους. Μου γεννάται η απορία τόσο ντουβάρια είναι οι Υπουργοί Παιδείας της Ελλάδας και το μόνο που θέλουν είναι να χαϊδεύουν αυτιά;
απορώ γιατί το λες αυτό
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,792 μηνύματα.
Διαβάζοντας το συγκεκριμένο θρεντ και βλέποντας τόσες σκέψεις από νέους ανθρώπους. Μου γεννάται η απορία τόσο ντουβάρια είναι οι Υπουργοί Παιδείας της Ελλάδας και το μόνο που θέλουν είναι να χαϊδεύουν αυτιά;

Eυτυχώς που το κατάλαβες! Για να σε προσγειώσω λίγο, κανείς από τις ηγεσίες του Υπουργείου, τις ΟΛΜεδες κλπ δεν ενδιαφέρονται για την παιδεία και τους μαθητές. Αν συνέβαινε το αντίθετο, θα έπρεπε να ψάξουν στον ΟΑΕΔ για δουλειά. Αχ καημένε...
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Δεν διαφωνώ με την θέση σου . Μια εκπαίδευση που σε προετοιμάζει αποκλειστικά για το τι έχει ανάγκη η αγορά σήμερα δεν είναι ωφέλιμη εις βάθος χρόνου, ούτε ο σκοπός του πανεπιστημίου . Αλλά εννοείται οτι δεν γίνεται να σπουδάζεις για πάντα,οπότε σε αυτά τα 5 χρόνια σπουδών πρέπει να κάνεις όσα θεωρούνται διαχρονικά και στοιχειώδη.

Ομοίως το μαθηματικό-κατά την γνώμη μου πάντα- θα πρέπει να φροντίσει να δει τι εξελίξεις υπάρχουν στους διάφορους τομείς εφαρμογής των μαθηματικών και να προετοιμάζει καλύτερα τους φοιτητές του . Γιατί για τις θεωρίες ζουν, ωστόσο με τις εφαρμογές θα ζουν :P . Απο εκεί και πέρα εαν θες να γίνεις τέρμα θεωρητικός γίνε,δική σου επιλογή .

Κοίτα, για να δεις μαθηματικά που παράγονται τώρα θες πολύ περισσότερο χρόνο, οπότε δεν προλαβαίνεις να έρθεις σε επαφή με ερευνητικά ζητήματα στο προπτυχιακό. Οπότε, πού χρόνος για να εντάξεις και αμιγώς εφαρμοσμένα ζητήματα;
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,669 μηνύματα.
Διαβαζω βασεις γεωπονικης.Ενα πολυ σοβαρο πανεπιστημιο σε μια χωρα αγροτικη οπως η ελλαδα η βαση της 5000 μορια σε πολλα πανεπιστημια.Το μεσο ελληνοπουλο δηλαδη αν δε γινει γιατρος ολα τα αλλα ειναι σαχλαμαρες για αυτο
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

πως τα χουνε μπλεξει ετσι.ειναι μια γεωπονικη πατρας δευτερο πεδιο 5000 μορια,μια γεωπονικη στο τριτο πεδιο 14000 μορια
 
Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,792 μηνύματα.
Διαβαζω βασεις γεωπονικης.Ενα πολυ σοβαρο πανεπιστημιο σε μια χωρα αγροτικη οπως η ελλαδα η βαση της 5000 μορια σε πολλα πανεπιστημια.Το μεσο ελληνοπουλο δηλαδη αν δε γινει γιατρος ολα τα αλλα ειναι σαχλαμαρες για αυτο
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

πως τα χουνε μπλεξει ετσι.ειναι μια γεωπονικη πατρας δευτερο πεδιο 5000 μορια,μια γεωπονικη στο τριτο πεδιο 14000 μορια

Έχει γεωπονικό Πανεπιστήμιο και η Ολλανδία αλλά χωροταξικά το έχει ιδρύσει σε περιοχή που η οικονομία της είναι αγροτική. Πάλι σύγκριση με τους Ολλανδούς;;; Για Μπουρκίνα Φάσο ξέρει κανείς;
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top