Διάκριση των σχολικών μαθημάτων σε πρωτεύοντα και δευτερεύοντα

Resaldis

Δραστήριο μέλος

Ο Resaldis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 784 μηνύματα.
Υποθέτω ότι μεταξύ των εκπαιδευτικών κυριαρχεί η πεποίθηση ότι υπάρχουν ορισμένα μαθήματα τα οποία είναι πρωτεύοντα, ώστε δικαίως συγκροτούν τον πυρήνα της γενικής παιδείας. Τουλάχιστον δηλαδή η γλώσσα, η ιστορία και τα μαθηματικά εκλαμβάνονται ως πρωτεύοντα μαθήματα. Εξ' αυτών προκύπτουν και τα κλασικά παραδείγματα προς αποφυγή του αγράμματου, ανιστόρητου ή «αγεωμέτρητου» μαθητή. Είναι όμως ορθολογική η συγκεκριμένη παιδαγωγική αφαίρεση; Άλλωστε στη σύγχρονη εποχή, η έννοια του γραμματισμού αναφέρεται σ' ένα ευρύ φάσμα γνωστικών αντικειμένων.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Helen06

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Helen06 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 17 ετών και Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 370 μηνύματα.
Ναι μεν και άλλα μαθήματα πλην των μαθηματικών, της φυσικής, της χημειας κλπ, μπορούν να σου προσφέρουν κάτι(δεν έχω ανακαλύψει βέβαια τι) πχ. το μάθημα της ιστορίας ή των θρησκευτικών -θα έλεγε κανείς- αλλά θεωρώ πως το σύστημα της παιδείας γενικότερα οδηγεί σ'αυτή την διάκριση. Καλώς ή κακώς όλοι ασχολούνται με τα μαθήματα που θα δώσουν πανελλήνιες, γιατί αυτό είναι το σύστημα, το οποίο χωρίζει τα μαθήματα σε πρωτευοντα και δευτερέυοντα. Ο μόνος στόχος του σχολείου είναι να περάσεις σε κάποια σχολή, και να παίρνεις κάθε χρόνο αριστείο (για να υπερηφανεύονται γονείς για κανά 2μηνο) και θεωρώ σε καμία περίπτωση να μάθεις γενικές χρήσιμες για τη ζωή γνώσεις.
 

arko

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 18 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ. Έχει γράψει 172 μηνύματα.
Ο μόνος στόχος του σχολείου είναι να περάσεις σε κάποια σχολή, και να παίρνεις κάθε χρόνο αριστείο (για να υπερηφανεύονται γονείς για κανά 2μηνο) και θεωρώ σε καμία περίπτωση να μάθεις γενικές χρήσιμες για τη ζωή γνώσεις.
Κανεις λάθος. Προσωπικά έδωσα βάση στην γενική παιδεια, σε αυτα τα «άχρηστα μαθήματα» και αφού αποκτήσεις τη γνώση, τη βλέπεις παντού στη ζωή σου. Εκ των προτέρων δεν ξερεις άμα είναι χρήσιμη ή όχι.

You can't connect the dots looking forward; you can only connect them looking backwards. So you have to trust that the dots will somehow connect in your future.
-Steve Jobs
 

Helen06

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Helen06 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 17 ετών και Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 370 μηνύματα.
Κανεις λάθος. Προσωπικά έδωσα βάση στην γενική παιδεια, σε αυτα τα «άχρηστα μαθήματα» και αφού αποκτήσεις τη γνώση, τη βλέπεις παντού στη ζωή σου. Εκ των προτέρων δεν ξερεις άμα είναι χρήσιμη ή όχι.

You can't connect the dots looking forward; you can only connect them looking backwards. So you have to trust that the dots will somehow connect in your future.
-Steve Jobs
Κατά την άποψή μου πάντα, σίγουρα μπορεί να τα συναντήσεις στη ζωή σου δε ξέρεις τι θα συμβεί, αλλα και πάλι σε σχέση με τα άλλα μαθήματα, μαθηματικά,φυσική,οικονομία που συναντάς όρους τους πχ στη τηλεόραση κτλπ σχεδόν κάθε μέρα πιστεύω στα παραπάνω που είπα :)
 

Poirot

Διάσημο μέλος

Ο τ. Aspiring Lawyer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 2,576 μηνύματα.
Εμένα με ενοχλεί που μαθήματα τύπου Κ.Π.Α. ή Πολιτική Παιδεία θεωρούνται τόσο δευτερεύοντα όχι μόνο από τους μαθητές αλλά συχνά και από τους διδάσκοντες. Παρέχουν σημαντικότατες γνώσεις για τη λειτουργία της χώρας μας που οι περισσότεροι τελειώνοντας το σχολείο αγνοούν. Κάντε ένα γκάλοπ σε 20 μαθητές Γ Λυκείου και ρωτήστε πόσους βουλευτές εκλέγουμε, ανά πόσα χρόνια ή το όνομα της Προέδρου της Δημοκρατίας. Θα το διαπιστώσετε και μόνοι σας. Οι ίδιοι έχουν δικαίωμα ψήφου στις εκλογές ήδη από τη Β' Λυκείου!

Πρέπει να σταματήσει η χρησιμοθηρική διάκριση μεταξύ χρήσιμων και άχρηστων μαθημάτων. Από όλα παίρνουμε κάτι, απλώς ορισμένα αποτελούν και το κλειδί για την τριτοβάθμια.
 

arko

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 18 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ. Έχει γράψει 172 μηνύματα.
Παιδιά γενικά το δημόσιο σχολείο θεωρείται δευτερεύον από την προσκόλληση στα φροντιστήρια
 

Guest 302501

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Κάντε ένα γκάλοπ σε 20 μαθητές Γ Λυκείου και ρωτήστε πόσους βουλευτές εκλέγουμε, ανά πόσα χρόνια ή το όνομα της Προέδρου της Δημοκρατίας. Θα το διαπιστώσετε και μόνοι σας. Οι ίδιοι έχουν δικαίωμα ψήφου στις εκλογές ήδη από τη Β' Λυκείου!
Και μόλις συνειδητοποίησα ότι δεν ξέρω τίποτα από αυτά. :dash1:
 

Helen06

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Helen06 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 17 ετών και Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 370 μηνύματα.
Εμένα με ενοχλεί που μαθήματα τύπου Κ.Π.Α. ή Πολιτική Παιδεία θεωρούνται τόσο δευτερεύοντα όχι μόνο από τους μαθητές αλλά συχνά και από τους διδάσκοντες. Παρέχουν σημαντικότατες γνώσεις για τη λειτουργία της χώρας μας που οι περισσότεροι τελειώνοντας το σχολείο αγνοούν. Κάντε ένα γκάλοπ σε 20 μαθητές Γ Λυκείου και ρωτήστε πόσους βουλευτές εκλέγουμε, ανά πόσα χρόνια ή το όνομα της Προέδρου της Δημοκρατίας. Θα το διαπιστώσετε και μόνοι σας. Οι ίδιοι έχουν δικαίωμα ψήφου στις εκλογές ήδη από τη Β' Λυκείου!

Πρέπει να σταματήσει η χρησιμοθηρική διάκριση μεταξύ χρήσιμων και άχρηστων μαθημάτων. Από όλα παίρνουμε κάτι, απλώς ορισμένα αποτελούν και το κλειδί για την τριτοβάθμια.
ναι τώρα που το σκέφτομαι ισχύει πολύ! κάποιοι δε ξέρουν κάν τι πολίτευμα έχουμε αμα δείτε αυτά τα βιντεάκια στο youtube:warn:
 

Poirot

Διάσημο μέλος

Ο τ. Aspiring Lawyer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 2,576 μηνύματα.
ναι τώρα που το σκέφτομαι ισχύει πολύ! κάποιοι δε ξέρουν κάν τι πολίτευμα έχουμε αμα δείτε αυτά τα βιντεάκια στο youtube:warn:
Τα έχω δει κι αυτά! Το πολίτευμά μας είναι Νέα Δημοκρατία, σύμφωνα με αρκετούς :lol: Ξαναλέω, φταίνε και οι καθηγητές για αυτό, όχι μόνο οι μαθητές.
 

Resaldis

Δραστήριο μέλος

Ο Resaldis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 784 μηνύματα.
Υποθέτω ότι τα σχολικά συγγράμματα παρέχουν πληροφορίες, τις οποίες οι μαθητές δια της επεξεργασίας και της αξιοποίησής τους μετατρέπουν σε γνώση. Σ' αυτό το πλαίσιο, υπάρχουν αποκλειστικά χρήσιμες ή άχρηστες πληροφορίες, ανάλογα με την προσπάθεια των μαθητών ή των διδασκόντων να τις μετατρέψουν σε γνώση.

Ωστόσο θεωρώ επίσης ότι η ανθρώπινη γνώση απαιτεί από τον καθένα συνεχή ενημέρωση και ιεράρχηση, όπως συμβαίνει άλλωστε και με τις αξιόλογες βιβλιοθήκες.
 

BlackPenBluePen

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Giorgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 1,052 μηνύματα.
πεποίθηση ότι υπάρχουν ορισμένα μαθήματα τα οποία είναι πρωτεύοντα
Ειναι εξαιρετικά υποκειμενικό και πάρα πολυ ενδιαφέρον. Εγώ θεωρώ πρωτεύοντα μαθήματα τα μαθηματικά, φυσική χημεια και βιολογια, αλλα εχω εναν συμμαθητή μου που βρίσκει τα θρησκευτικα πρωτευον μαθημα. Η κοπέλα μου θεωρεί τα αρχαία πρωτευον. Θα προσπαθήσω να ρωτήσω παιδιά του τμήματος μου και να συνδέσω τον ελευθερό τους χρόνο / τα πιστεύω τους με το τι θεωρουν πρωτευον και δευτερευον μαθημα, ειναι φουλ ενδιαφερον
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Ο χωρισμός των μαθημάτων σε κύρια και δευτερεύοντα δεν έχει σήμερα αξία, εκτός από το να δηλώνουμε την προτίμησή μας. Κάποτε όμως ήταν κριτήριο για το αν περνούσαν την τάξη.
Κύρια ήταν 4 : ΑΡΧΑΙΑ , ΝΕΑ (Μ.Ο. Νεοελ. Γλώσσα και Έκθεση) , ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Μ.Ο. Άλγεβρα, Γεωμετρία, Τριγωνομετρία) , ΦΥΣΙΚΑ (Μ.Ο. Φυσική , Χημεία).

Περνούσες: Αν τα είχες όλα πάνω από Δέκα ή έστω μόνο 1 ΔΕΥΤ κάτω από 10.
Ανεξεταστέος Σεπτέμβρη: 1 ΠΡΩΤ , 2 ΔΕΥΤ , 1ΠΡΩΤ+1ΔΕΥΤ , 3 ΔΕΥΤ
Έμενες στον τόπο: 2 ΠΡΩΤ , 1 ΠΡΩΤ+2 ΔΕΥΤ , 4 ΔΕΥΤ και σε όλες τις χειρότερες περιπτώσεις.


1698766652357.png
 
Top