Γενικός σχολιασμός βάσεων 2018

thodoris_eng

Νεοφερμένος

Ο thodoris_eng αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 65 μηνύματα.
Για μένα πάντως δύο θέματα είναι τα βασικά που προκύπτουν προς διερεύνηση :

1) Είναι πλέον φανερό πως μια μεγάλη μερίδα νέων δεν μπορεί να σπουδάσει σε άλλη πόλη λόγω οικονομικής δυσχέρειας, οπότε οι βάσεις της επαρχίας πραγματικά βούλιαξαν. Τώρα να βλέπεις σχολές πρώτης ζήτησης σε επαρχιακή πόλη να έχουν βάσεις 12 και 13 είναι κάτι που δεν το περιμένεις εύκολα. Επίσης πολλοί φοιτητές που πέρασαν σε επαρχιακές πόλεις, χωρίς να έχουν εξασφαλίσει τα ανάλογα εισοδήματα, αργά η γρήγορα θα εγκαταλείψουν.

2) Η μετανάστευση μετά τις σπουδές στο εξωτερικό είναι πλέον δεδομένη για τους περισσότερους που σπουδάζουν σε σχολές με πτυχία που έχουν ζήτηση σήμερα (STEM, λογιστική, νομική). Αυτό δικαιολογεί και το ότι ακόμα και σήμερα βλέπεις να κρατάνε κάποιο ύψος οι βάσεις, αφού αν μιλάμε αποκλειστικά για Ελλάδα, δεν έχει κανένα νόημα να σπουδάζει κάποιος, μιας και όλες οι σχολές είναι υπερ-κορεσμένες.

Το ερώτημα είναι πόσο καιρό όμως μπορεί να συνεχιστεί μια τέτοια κατάσταση που είναι απολύτως μη βιώσιμη, δηλαδή μια χώρα με την πλειοψηφία των πολιτών να μην μπορούν να βγάλουν το μήνα και την ίδια στιγμή χιλιάδες νέων να σπουδάζουν χωρίς να αναλαμβάνουν οι ίδιοι το κόστος των σπουδών τους, και κατόπιν να φεύγουν έξω η να μένουν εδώ εγκλωβισμένοι σε ένα περιβάλλον ανεργίας / υποαπασχόλησης.
 

Carpe_Diem

Νεοφερμένος

Η Άλκηστις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος . Έχει γράψει 104 μηνύματα.
Μια ερώτηση παίδες και όποιος έχει κάτι να πει απαντάει!
Πιστεύετε ότι τα παιδαγωγικά τμήματα (μαζί και το ειδικής αγωγής) θα έχουν μια ανάλογη ή έστω μια αρκετά μεγάλη ανοδική πορεία και του χρόνου, ή θα κινηθούν πάνω κάτω στα ίδια επίπεδα με φέτος;
 

methexys

Τιμώμενο Μέλος

Η methexys αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Θεσσαλίας (Βόλος) και μας γράφει απο Πολωνία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,931 μηνύματα.
Το αγχος ειναι κοινος παρανομαστης ειτε δινεις 10 ειτε δινεις 2 μαθήματα. Αν εισαι αγχώδης απο τη φυση σου θα σε επηρέάζει.

Προσωπικά μιλάς σε κάποιον που έγραψε Ιστορια στρογγυλο 20 και απο τους 2 βαθμολογητες οποτε μάλλον δεν σου φταινε οι φιλολογοι που βαθμολογησαν το γραπτο σου. Στη δε Έκθεση την πρωτη χρονια με τις σημειωσεις του φροντιστηριου ειχα γράψει 13 την δευτερη με τις συμβουλες ενος άλλου γάτου έγραψα 16.8.

Οι Εκθεσάδες στα φροντιστηρια δινουν θεωριες να τις μάθεις απέξω για κάθε θεμα ενω επρεπε να δινουν τον βασικο κορμο και μετα να επιχειρηματολογήσεις.

Δεν απάντησες για τους υποψηφιους του ΕΠΑΛ πάντως.




ε τοτε μπορει να έκανα λάθος οκ :)


E ωραια και εγω ειχα γραψει 18 στην εκθεση και 18 στα μαθηματικα κατευθυνσης και γενικης. Και? Αλλα θεματα τοτε, αλλες οδηγιες για την διορθωση ειχαν δωσει οι φιλολογοι τοτε και αλλες τωρα. Να ερθω εδω να το παιζω εξυπνη? Οπως ειπε και η Ολιβια, οι βασεις καθοριζονται απο τον βαθμο του τελευταιου. Αυτο δεν σημαινει οτι δεν υπαρχουν εξαιρετικοι μαθητες σε σχολες με χαμηλη βαση. Εγώ περνουσα ανετα και Αρχιτεκτονικη Αθηνας και επελεξα το τμημα μου για διαφορους λογους και αποδειχτηκε μια χαρα. Αν ειναι ετσι να περναμε ολοι Ιατρικη (Αθηνας μονο, μην ξεχνιομαστε), Νομικη και ΗΜΜΥ για να το παιζουμε εξυπνοι.
Οσο για το ΕΠΑΛ, δεν εχει καμια σχεση με το ΓΕΛ.
 

Devil

Επιφανές μέλος

Ο Devil αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 8,855 μηνύματα.
E ωραια και εγω ειχα γραψει 18 στην εκθεση και 18 στα μαθηματικα κατευθυνσης και γενικης. Και? Αλλα θεματα τοτε, αλλες οδηγιες για την διορθωση ειχαν δωσει οι φιλολογοι τοτε και αλλες τωρα. Να ερθω εδω να το παιζω εξυπνη? Οπως ειπε και η Ολιβια, οι βασεις καθοριζονται απο τον βαθμο του τελευταιου. Αυτο δεν σημαινει οτι δεν υπαρχουν εξαιρετικοι μαθητες σε σχολες με χαμηλη βαση. Εγώ περνουσα ανετα και Αρχιτεκτονικη Αθηνας και επελεξα το τμημα μου για διαφορους λογους και αποδειχτηκε μια χαρα. Αν ειναι ετσι να περναμε ολοι Ιατρικη (Αθηνας μονο, μην ξεχνιομαστε), Νομικη και ΗΜΜΥ για να το παιζουμε εξυπνοι.
Οσο για το ΕΠΑΛ, δεν εχει καμια σχεση με το ΓΕΛ.


Γιατι σε πειράζει κάποιος να το παιξει έξυπνος; αυτο σε κάνει να νιωσεις μειονεκτικά απεναντί του; δεν νομιζω οτι κάποιος που πέρασε Ιατρικη ή ΗΜΜΥ και βγαινει να το πει θεωρειται οτι το παιζει έξυπνος σε σενα συγκεκριμενα ουτε το κανει για να σε κάνει να νιώσεις μειονεκτικά μη ψαχνομαστε χωρις λογο για παρεξηγησεις. Για την ολιβια δεν θα σχολιάσω της έχω προτεινει να μην ειναι επιθετική. Μολις και άν αλλάξει συμπεριφορα αφου θέλει οπως φαινεται να κάνουμε συζητησεις ... θα βγάλω το περιοριστικο και θα μιλήσουμε.

Οι βάσεις καθοριζονται απο τον βαθμο του τελευταιου αλλα μια σχολή κάτω απο τη βάση οσο και να το κάνεις δεν ειναι για εναν υποψηφιο του 18. Προσωπική μου άποψη. Νομιζω δικαιουμαι να εχω οπως έχετε και εσεις. Ένας μαθητης του 18 έχει υψηλοτερο επιπεδο. Δεν ξέρεις στο μεταξυ ποιοι καθηγητες διδάσκουν σε μια σχολή τέτοια. Και αν οι πρωτοκλασάτοι έχουν πάει σε υψηλοτερες σχολές. Το ξέρεις; κατα τα αλλα εννοειται δεν θέλω να αμφισβητησω την ευφύια ενος φοιτητη που επέλεξε μια χαμηλοβαθμη σχολή μπορει να ειναι ικανοτερος και εξυπνότερος ακομα και απο έναν αριστουχο. Το επιπεδο έχει να κανει με την μαθησιακη του κατάσταση. Πέτυχε υψηλη βαθμολογια στις εξετασεις δεν μπορεις να πεις οτι δεν έχουν σημασια οι βαθμοι του ουτε οτι δεν έχει σημασια η βαση της σχολής. ΟΛΑ έχουν τη σημασια τους.

Εσεις αυτο πάτε να πειτε και εγω απλά το οριοθέτησα. Δεν ειμαι εγω ο επιθετικος στη συζητηση.


Δεν ηρθα εδω να κάνω τον εξυπνο επειδη κάποτε ειχα πιάσει υψηλους βαθμους αλλα οποτε το θυμαμαι με κανει να νιώθω περηφανος και θέλω να το μοιραστω. Τωρα αν ο άλλος το βλέπει σαν " ηρθε εδω να μου το παιξει εξυπνος για να νιώσω μειονεκτικά...." τοτε μπορει και να ειναι δικο του το προβλημα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Panagiotis849

Δραστήριο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών ΕΚΠΑ (Αθήνα) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 583 μηνύματα.
Και εγώ με τη σειρά μου θεωρώ ότι οι φετινές βάσεις ήταν απρόβλεπτες και οι εκτιμητές αντιμετώπισαν μεγάλες δυσκολίες για να εξάγουν τις πιθανές εκτιμήσεις τους (άσχετα αν έπεσαν τελικά μέσα ή έξω). Για μένα, ήταν έκπληξη η μικρή άνοδος ορισμένων τμημάτων του ΠΔΑ. Περίμενα ότι θα ανέβουν πολύ περισσότερο. Και μερικά μάλιστα, έπεσαν κι όλας (όπως το τμήμα της Μαιευτικής). Βέβαια, έπαιξαν ρόλο τόσο η δυσκολία των θεμάτων, όσο και οι προτιμήσεις των υποψηφίων. Όσο αφορά το 4ο πεδίο, φέτος παρατήρησα ότι οι οικονομικές σχολές είχαν ελαφριά άνοδο, ενώ αρκετά μεγάλη άνοδο είχε το τμήμα της ΟΔΕ του ΟΠΑ.
 

louminis

Νεοφερμένος

Η louminis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος . Έχει γράψει 78 μηνύματα.
εγώ δεν ξέρω τι γίνεται με τις άλλες, αλλά κοιτάω αυτής που θέλω περάσω και κλάιω. Τη μεταφραστών / διερμυνέων κέρκυρας.

5 χρόνια τώρα κατεβαίνει. Απο 19000 κατι πήγε 18000, την επομενη χρονιά απο 18000 πηγε 17000 και ούτω κάθε εξίς μέχρι που πέρσι ήταν στα 15.700. Ωραία, λέω φέτος θα πάει στα 14.000 κατι. Που τέτοια τύχη στα 17.300 ανέβηκε και σίγουρα του χρόνου θα ανεβει κι άλλο. Ξερω ένα σωρο παιδιά που την έχουν στόχο.

Και πως θα μάθω γερμανικά μέσα σε ένα χρόνο για να γράψω τη βάση διαβάζοντας συγχρόνως για τις πανελλήνιες είναι άλλο αστείο.
 

zexion9

Νεοφερμένος

Ο zexion9 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών . Έχει γράψει 6 μηνύματα.
Όταν μιλάμε για επαρχιακά πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι. (κυρίως) οι βάσεις εισαγωγής είναι χαμηλές γιατί «είναι σχολές της πλάκας» κ.λπ.
Όταν μιλάμε για το Α.Π.Θ. ή το Ε.Μ.Π. «δείχνουν ζήτηση»!;)
Ε, όσο να 'ναι μια διαφορά υπάρχει στην επαρχία από την Αθήνα. Τουλάχιστον στις πολυτεχνικές σχολές. Μπορείς να το δεις και από το υλικό των τμημάτων και τις δημοσιεύσεις. Καλά για τα ΤΕΙ κακά τα ψέματα, οι απόφοιτοι τους όταν δίνουν κατατακτήριες και περνάνε ΕΜΠ/ΑΠΘ, είναι σαν να ξεκινάνε από το μηδέν και δυσκολεύονται, γιατί οι υπάρχουσες γνώσεις τους είναι περιορισμένες. Φίλοι μου από το ΤΕΙ Αθήνας, έφτυσαν αίμα να βγάλουν πολυτεχνείο.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Panagiotis849

Δραστήριο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών ΕΚΠΑ (Αθήνα) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 583 μηνύματα.
Μια ερώτηση παίδες και όποιος έχει κάτι να πει απαντάει!
Πιστεύετε ότι τα παιδαγωγικά τμήματα (μαζί και το ειδικής αγωγής) θα έχουν μια ανάλογη ή έστω μια αρκετά μεγάλη ανοδική πορεία και του χρόνου, ή θα κινηθούν πάνω κάτω στα ίδια επίπεδα με φέτος;
Αυτό θα κριθεί με βάση τη δυσκολία των θεμάτων αλλά και τους υποψήφιους που πρόκειται να τα δηλώσουν του χρόνου. Δε μπορεί να γίνει όπως καταλαβαίνεις κάποια εκτίμηση από τώρα από κανένα.
 

Guest 719211

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Εγω θα ήθελα να μου διευκρινισει κάποιος αν το παραπανω που έγραψα ισχύει :
Aν δηλαδή η μεγάλη πτωση των βάσεων προέκυψε και απο το γεγονος οτι δοθηκαν θέσεις και σε μαθητές του ΕΠΑΛ.


όχι φίλε, η πτώση των βάσεων οφείλεται στα κατά πολύ δυσκολότερα θέματα απο το 12΄και μετά. Όταν προετοιμαζόμουν για πανελλήνιες τα θέματα σε όλα τα μαθήματα πριν το 12 ήταν αστεία του τύπου όλα σε κανα 5λεπτο. Εννοείται δεν θα γράψω για κάτι θέματα του 2000-2006 αυτά ήταν πραγματικά γελοία. Είναι λογικό οι βάσεις να ήταν στα ύψη με τέτοια θέματα όπου το 20 το έγραφες με ελάχιστο διάβασμα
 

Panagiotis849

Δραστήριο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών ΕΚΠΑ (Αθήνα) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 583 μηνύματα.
όχι φίλε, η πτώση των βάσεων οφείλεται στα κατά πολύ δυσκολότερα θέματα απο το 12΄και μετά. Όταν προετοιμαζόμουν για πανελλήνιες τα θέματα σε όλα τα μαθήματα πριν το 12 ήταν αστεία του τύπου όλα σε κανα 5λεπτο. Εννοείται δεν θα γράψω για κάτι θέματα του 2000-2006 αυτά ήταν πραγματικά γελοία. Είναι λογικό οι βάσεις να ήταν στα ύψη με τέτοια θέματα όπου το 20 το έγραφες με ελάχιστο διάβασμα


Ισχύει, 2000-2006 τα θέματα ήταν πραγματικά εύκολα. Βέβαια, σε αρκετά μαθήματα υπήρχε και διαφορετική ύλη, αλλά σε γενικές γραμμές, η δυσκολία τους δε συγκρίνεται.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top