Βοήθεια/Απορίες στη Νεοελληνική Γλώσσα

Gio

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Γεωργια αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 161 μηνύματα.
Χρειάζομαι βοήθεια στις παρακάτω ασκήσεις στη νεοελληνική γλώσσα..

1.Στις επόμενες προτάσεις υπογράμμισε μόνο τα συνδετικά ρήματα .
  • α. Βρέθηκε από τη νοσοκόμα αναίσθητος στον διάδρομο του νοσοκομείου.
    β. Αγόρασα ένα καινούριο παλτό.
    γ. Οι εξετάσεις ήταν πολύ δύσκολες.
  • δ. Τίποτα δεν ενώνει τόσο τους ανθρώπους όσο η συντροφικότητα
    και τα κοινά ενδιαφέροντα.
    ε. Περιποιήθηκα την άρρωστη μητέρα μου.
    στ. Το μυστικό για μια καλή συνεργασία είναι η συνεννόηση.
ζ. Σύννεφα φάνηκαν στον ουρανό.

2.Συμπλήρωσε τις προτάσεις με τα συνδετικά ρήματα της παρένθεσης
(έγινε, εκλέχτηκε, διορίστηκε, υπηρέτησε, κληρώθηκε, παρουσιάζεται):

α. Μετά τη γέννηση του τέταρτου παιδιού του ........................πολύτεκνος.
β. ............................... ως αξιωματικός στις παραμεθόριες περιοχές.
γ. Ο πατέρας μου................ ............... διαχειριστής της πολυκατοικίας μας.
δ. ............................... ως σωτήρας του έθνους.
ε. Ο κύριος Παπαδόπουλος............................... βουλευτής Βοιωτίας.
στ. Ήταν μόλις είκοσι πέντε χρονών όταν .......................... δάσκαλος στην επαρχία.

3.Υπογράμμισε τα κατηγορούμενα και γράψε στην παρένθεση τι μέρος του λόγου
είναι το καθένα:

α. Ο χρόνος είναι ελάχιστος. ( ............................. )
β. Το «χθες» είναι επίρρημα. ( ............................. )
γ. Ο παππούς μου διατέλεσε κοινοτάρχης. ( .......................... )
δ. Πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων εκλέχτηκε
ο πατέρας μου.(……………………….)
ε. Στάθηκε αδύνατη η συζήτηση μαζί του. ( ........................ )
στ. Πολλοί στρατιώτες ήταν τραυματισμένοι. ( ....................... )
ζ. Οι καλοί είναι δυσεύρετοι. ( ........................... )
η. Αμίλητος μπήκε ο αδερφός μου στο δωμάτιο. ( ......................... )
θ. Έπεσε αναίσθητη από την πολλή ζέστη. ( ........................ ).
ι. Μείναμε και οι δύο ακίνητες. (. ...........................................)

4.Στις παρακάτω προτάσεις να υπογραμμίσετε τα συνδετικά ρήματα και να αναγνωρίσετε τα κατηγορούμενα.
  • Α. Το σπίτι φαίνεται καινούριο.
  • Β. Εσύ είσαι η αιτία του καυγά.
  • Γ. Ο Γιώργος διορίστηκε υποδιευθυντής στο δήμο.
  • Δ. Κάποιοι άνθρωποι γεννιούνται φτωχοί και πεθαίνουν πλούσιοι.
  • Ε. Ο κ. Αντωνίου εκλέχτηκε βουλευτής .
  • Στ. Η Βασιλική έγινε άνω κάτω μετά την συκοφαντία εναντίον της.
5.Με τις λέξεις που ακολουθούν να φτιάξετε δύο προτάσεις. Στη μία η λέξη να χρησιμοποιείται ως υποκείμενο και στην άλλη ως κατηγορούμενο: πόλη, βουλευτής, πλούσιος, μαθήτρια.

6.
Στις προτάσεις που ακολουθούν να αντικαταστήσετε τη γενική κατηγορηματική με ένα επίθετο.

֍ Το αυτοκίνητο είναι της υπηρεσίας.

֍ Το κτήμα είναι του μοναστηριού.

֍ Το παιδάκι ήταν πέντε χρονών.

֍ Το άγαλμα έγινε από μάρμαρο.

7.Τα συνδετικά ρήματα χρησιμοποιούνται συχνά σε περιγραφικά κείμενα γιατί έτσι προβάλλουμε την ιδιότητα αυτού που περιγράφουμε. Ισχύει κάτι τέτοιο και στο παρακάτω κείμενο; Αιτιολογήσετε την άποψή σας.

Είναι (ένα σπίτι) διώροφο, όπως τα περισσότερα στην παλιά Αθήνα, με τη διαφορά ότι ο κάτω όροφος είναι χαμηλότερος στο ύψος του και τις περισσότερες φορές χωμένος λίγο στο έδαφος. Γι' αυτό και λέγεται κατώγι. Η εξωτερική όψη προς το δρόμο είναι ένας τοίχος κατάκλειστος ή έχει μερικά μικρά παράθυρα σιδερόφρακτα. Μόνο στο ανώγι υπάρχουν παράθυρα, κλεισμένα όμως κι αυτά, σε άλλα σπίτια με πλεκτά καφάσια και σε άλλα με σιδεριές. Η μπασιά του σπιτιού είναι στο πλάι ασκέπαστη, σαν συνέχεια της αυλής.
 

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.
Άσκηση 1
α. Βρέθηκε
β. Δεν υπάρχει
γ. ήταν
δ. Δεν υπάρχει
ε. Δεν υπάρχει
στ. είναι
ζ. φάνηκαν

Άσκηση 2
α. έγινε
β. υπηρέτησε
γ. κληρώθηκε
δ. παρουσιάζεται
ε. εκλέχθηκε
στ. διορίστηκε

Άσκηση 3
1. ελάχιστος (επίθετο)
2. επίρρημα (νομίζω ουσιαστικό)
3. κοινοτάρχης (ουσιαστικό)
4. πρόεδρος (ουσιαστικό)
5. αδύνατη (επίθετο)
6. τραυματισμένοι (μετοχή)
7. δυσεύρετοι (επίθετο)
8. αμίλητος (επίθετο)
9. αναίσθητη (επίθετο)
10. ακίνητες (επίθετο)

Άσκηση 4
1. φαίνεται (Ρ), καινούργιο (Κ)
2. είσαι (Ρ), αιτία (Κ)
3. διορίστηκε (Ρ), υποδιευθυντής (Κ)
4. γεννιούνται/πεθαίνουν (Ρ), φτωχοί/πλούσιοι (Κ)
5. εκλέχτηκε (Ρ), βουλευτής (Κ)
6. έγινε (Ρ), άνω-κάτω (Κ)

Άσκηση 5
Η Ελένη είναι μαθήτρια (Κ)- Η μαθήτρια έσπασε το πόδι της. (Υ)
Ο Κώστας είναι πολύ πλούσιος (Κ)- Ο πλούσιος είπε ψέματα στον φτωχό. (Υ)
Ο βουλευτής, Ηλίας Κασιδιάρης, είναι νέος (Κ)- Ο βουλευτής Αθηνών μπέρδεψε την αίθουσα συνεδριάσεων. (Υ)
Η πόλη είναι υπέροχη (Κ)- Η πόλη καταστράφηκε από τους τρομοκράτες. (Υ)


Άσκηση 6
1. .... είναι υπηρεσιακό
2. .... είναι μοναστηριακό
3. .... ήταν πεντάχρονο
4. ... είναι μαρμάρινο

Άσκηση 7
Ισχύει στο συγκεκριμένο κείμενο. Οι λέξεις «διώροφο», «χαμηλότερος», «χωμένος», «κατώγι», «κατάκλειστος», «ασκέπαστη» λειτουργούν ως κατηγορούμενα βοηθώντας στην καλύτερη περιγραφή του σπιτιού και των διαστάσεών του. Έτσι, ο αναγνώστης μπορεί να φανταστεί πώς είναι το σπίτι και οι χώροι του.

ΥΓ. Ελπίζω να είναι σωστά.
 

Gio

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Γεωργια αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 161 μηνύματα.
Άσκηση 1
α. Βρέθηκε
β. Δεν υπάρχει
γ. ήταν
δ. Δεν υπάρχει
ε. Δεν υπάρχει
στ. είναι
ζ. φάνηκαν

Άσκηση 2
α. έγινε
β. υπηρέτησε
γ. κληρώθηκε
δ. παρουσιάζεται
ε. εκλέχθηκε
στ. διορίστηκε

Άσκηση 3
1. ελάχιστος (επίθετο)
2. επίρρημα (νομίζω ουσιαστικό)
3. κοινοτάρχης (ουσιαστικό)
4. πρόεδρος (ουσιαστικό)
5. αδύνατη (επίθετο)
6. τραυματισμένοι (μετοχή)
7. δυσεύρετοι (επίθετο)
8. αμίλητος (επίθετο)
9. αναίσθητη (επίθετο)
10. ακίνητες (επίθετο)

Άσκηση 4
1. φαίνεται (Ρ), καινούργιο (Κ)
2. είσαι (Ρ), αιτία (Κ)
3. διορίστηκε (Ρ), υποδιευθυντής (Κ)
4. γεννιούνται/πεθαίνουν (Ρ), φτωχοί/πλούσιοι (Κ)
5. εκλέχτηκε (Ρ), βουλευτής (Κ)
6. έγινε (Ρ), άνω-κάτω (Κ)

Άσκηση 5
Η Ελένη είναι μαθήτρια (Κ)- Η μαθήτρια έσπασε το πόδι της. (Υ)
Ο Κώστας είναι πολύ πλούσιος (Κ)- Ο πλούσιος είπε ψέματα στον φτωχό. (Υ)
Ο βουλευτής, Ηλίας Κασιδιάρης, είναι νέος (Κ)- Ο βουλευτής Αθηνών μπέρδεψε την αίθουσα συνεδριάσεων. (Υ)
Η πόλη είναι υπέροχη (Κ)- Η πόλη καταστράφηκε από τους τρομοκράτες. (Υ)


Άσκηση 6
1. .... είναι υπηρεσιακό
2. .... είναι μοναστηριακό
3. .... ήταν πεντάχρονο
4. ... είναι μαρμάρινο

Άσκηση 7
Ισχύει στο συγκεκριμένο κείμενο. Οι λέξεις «διώροφο», «χαμηλότερος», «χωμένος», «κατώγι», «κατάκλειστος», «ασκέπαστη» λειτουργούν ως κατηγορούμενα βοηθώντας στην καλύτερη περιγραφή του σπιτιού και των διαστάσεών του. Έτσι, ο αναγνώστης μπορεί να φανταστεί πώς είναι το σπίτι και οι χώροι του.

ΥΓ. Ελπίζω να είναι σωστά.
ευχαριστώ πάρα πολύ!!!:) :) :) :)
 

xrisamikol

Νεοφερμένος

Η ΛΙΝΑ - ΧΡΥΣΑ ΜΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' γυμνασίου και μας γράφει απο Ελληνικό (Αττική). Έχει γράψει 93 μηνύματα.
Καλημέρα! Μήπως μπορεί κάποιος να μου πει πώς θα γίνει μετατροπή της παρακάτω πρότασης από απλή σε σύνθετη;

"Η Ακαδημία βράβευσε δύο καλλιτέχνες."
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 9,497 μηνύματα.
Καλημέρα! Μήπως μπορεί κάποιος να μου πει πώς θα γίνει μετατροπή της παρακάτω πρότασης από απλή σε σύνθετη;

"Η Ακαδημία βράβευσε δύο καλλιτέχνες."
''Βραβεια απένειμε η ακαδημια σε δυο καλλιτεχνες''.
''Βραβεια απενεμήθησαν παρα της ακαδημιας σε δυο καλιτεχνες''.
''Η ακαδημια προεβει στην βραβευση δυο καλλιτεχνων''
Οσο πιο μπουρδοκλομενο τοσο καλυτερα
 

xrisamikol

Νεοφερμένος

Η ΛΙΝΑ - ΧΡΥΣΑ ΜΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' γυμνασίου και μας γράφει απο Ελληνικό (Αττική). Έχει γράψει 93 μηνύματα.
ευχαριστώ αλλά δυστυχώς δεν είναι αυτό που ψάχνω...
χρειάζομαι είτε δύο υποκείμενα (λίγο αδύνατον να βγει νόημα έτσι) ή δύο αντικείμενα (και αυτό λίγο δύσκολο έτσι όπως έχει διατυπωθεί η ερώτηση.)
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 9,497 μηνύματα.
ευχαριστώ αλλά δυστυχώς δεν είναι αυτό που ψάχνω...
χρειάζομαι είτε δύο υποκείμενα (λίγο αδύνατον να βγει νόημα έτσι) ή δύο αντικείμενα (και αυτό λίγο δύσκολο έτσι όπως έχει διατυπωθεί η ερώτηση.)
''Δυο βραβεια απενεμηθησαν παρα της ακαδημιας σε ισαριθμους καλλιτεχνες''
Κανενας φιλολογος εδω βρε παιδια?
 

xrisamikol

Νεοφερμένος

Η ΛΙΝΑ - ΧΡΥΣΑ ΜΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' γυμνασίου και μας γράφει απο Ελληνικό (Αττική). Έχει γράψει 93 μηνύματα.
ευχαριστώ πολύ για την προσπάθεια...
 

Nala

Δραστήριο μέλος

Η Nala αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 759 μηνύματα.
ευχαριστώ πολύ για την προσπάθεια...
Η Ακαδημία βράβευσε τον διευθυντήτης κρατικής ορχήστρας Αθηνών και δύο καλλιτέχνες;
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Η Ακαδημία βράβευσε τον διευθυντήτης κρατικής ορχήστρας Αθηνών και δύο καλλιτέχνες;
Ή Ακαδημία Αθηνών και ό πρόεδρος της Δημοκρατίας βράβευσε δύο καλλιτέχνες
 

xrisamikol

Νεοφερμένος

Η ΛΙΝΑ - ΧΡΥΣΑ ΜΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' γυμνασίου και μας γράφει απο Ελληνικό (Αττική). Έχει γράψει 93 μηνύματα.
Η Ακαδημία βράβευσε τον διευθυντήτης κρατικής ορχήστρας Αθηνών και δύο καλλιτέχνες;
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


Ή Ακαδημία Αθηνών και ό πρόεδρος της Δημοκρατίας βράβευσε δύο καλλιτέχνες
:thumbsup: τέλεια! Ευχαριστώ πολύ!
 

xrisamikol

Νεοφερμένος

Η ΛΙΝΑ - ΧΡΥΣΑ ΜΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' γυμνασίου και μας γράφει απο Ελληνικό (Αττική). Έχει γράψει 93 μηνύματα.
Δεν έχω καταλάβει τίποτα! Μπορεί κάποιος να με βοηθήσει;

Να σχηματίσεις ονοματικά σύνολα με τα ουσιαστικά και ακολούθως να γράψεις προτάσεις με αυτά κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές στη πτώση και στον αριθμό τους.

α, η κατακλείδα, η παράγραφος
β. η κίνηση, η λεωφόρος
γ. η διάρκεια, η κρίση
δ. οι υποχρεώσεις, οι γονείς
c, η ενέργεια, ο νερόμυλος
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top