Βοήθεια/Απορίες στη Βιολογία Προσανατολισμού

soultil

Νεοφερμένος

Ο soultil αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 9 μηνύματα.
ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. τελικά μάλλον είναι έτσι, αλλά είχα μια διαφωνία με τον καθηγητή και γι' αυτό αμφέβαλλα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

demerlad

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Χρηστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ιωάννινα (Ιωάννινα). Έχει γράψει 365 μηνύματα.
Γενικος κανονας σε αυτες τις ασκησεις ειναι

1) οταν σου λεει πχ να υπολογισεις την πιθανοτητα το 1ο παιδι να ειναι αγορι και να φερει καποιο χαρακτιριστικο τοτε κανεις πολλαπλασιασμο την πιθανοτητα για το χαρακτηριστικο επι την πιθανοτητα για το φυλο...

2)Οταν σου λεει πως το 1ο παιδι ειναι αγορι και πρεπει να υπολογισεις την πιθανοτητα, το μονο που κανεις ειναι να υπολογισεις τη πιθανοτητα για το χαρακτηριστικο. Το φυλο στην προκειμενη περιπτωση ειναι δεδομενο
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nad

Νεοφερμένος

Η. .. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 94 μηνύματα.
αν και είναι λίγο πονηρό έτσι όπως το θέτει (για το β) δες το έτσι: κάνοντας το τετράγωνο του Punnett βρίσκεις πιθανότητα να αποκτήσουν παιδί με κατσαρά μαλλιά κ ελεύθερους λοβούς 9/16.Αλλά σου λέει εμμέσως να ναι κόρη,άρα πρέπει να το πολλαπλάσιασεις επί 1/2,γιατί το 9/16 είναι πιθανότητα γενικά για παιδί χωρίς προσδιορισμό του φύλου...;)
tip:γενικά όταν λέει γιος-κόρη παίζει κατά 90% να χρειάζεται πολλαπλασιασμός επί 1/2...εξαίρεση η φυλοσύνδετη κληρονομικότητα που τη βλέπεις με το μάτι την πιθανότητα για το κάθε φύλο;)
Ελπίζω να βοήθησα...:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panix

Νεοφερμένος

Ο panix αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει μόλις ένα μήνυμα.
Λοιπόν guys..... Δίνει μία άσκηση μια αλληλουχία και αναφέρει ότι κωδικοποιεί τα τελευταία αμινοξέα μια πολυπεπτιδικής αλυσίδας. Στο mRNA, προκύπτει το κωδικόνιο AUG και μετά από λίγα κωδικόνια υπάρχει και το UAG. Γίνεται να θεωρήσουμε το AUG ως απλό κωδικόνιο που κωδικοποιεί τη μεθειονίνη και όχι ως κωδικόνιο έναρξης; Γιατί απ' τη στιγμή που λέει ότι κωδικοποιεί τμήμα πολυπεπτικής, πώς γίνεται να έχει και τα δύο κωδικόνια; Καμιά φλασιά;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

exc

Διάσημο μέλος

Ο exc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,812 μηνύματα.
Είναι αυτό ακριβώς που είπες, το θεωρείς ως απλό κωδικόνιο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Katia

Νεοφερμένος

Η Katia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 11 μηνύματα.
διοτι καθε φορα που σηνανταμε το AUG δεν ειναι απαραιτητα κωδικονιο ληξης αλλα μεσα στο βιβλιο δεν μας εξηγει ποτε σημβαινει αυτο.Αρα γραφουμε οτι απο τα δεδομενα της ασκησεις προκυπτει οτι κωδικοποιει μεθειονινη
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nikosextra

Νεοφερμένος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 9 μηνύματα.
Το πρώτο AUG της μη κωδικής αλυσίδας DNA είναι το λεγόμενο κωδικόνιο έναρξης, δηλαδή όταν το συναντήσει η RNA πολυμεράση, τότε αρχίζει η μεταγραφή. Άρα στη μετάφραση, το πρώτο κωδικόνιο του mRNA είναι πάντα AUG. Αυτό το κωδικόνιο κωδικοποιεί το αμινοξύ μεθειονίνη. Φυσικά το AUG μπορεί να υπάρχει πολλές φορές στο mRNA, κωδικοποιώντας μεθειονίνη. Το γεγονός ότι είναι κωδικόνιο εναρξης παίζει ρόλο μόνο στη μεταγραφή.

Όσον αφορά την άσκηση, λοιπόν, αφού λέει ρητά ότι κωδικοποιεί τα τελευταία αμινοξέα μιας αλυσίδας, πάει να πει ότι μεταφράζεται ολόκληρη, δηλαδή έχει μεταγραφεί ολόκληρη. Οπότε, αν το ΑUG δεν είναι το πρώτο κωδικόνιο της αλληλουχίας, τότε σίγουρα υπάρχει τουλάχιστον άλλο ένα AUG πριν από αυτό, που παίζει το ρόλο κωδικονίου έναρξης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kepouras

Νεοφερμένος

Ο kepouras αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 5 μηνύματα.
Θα ηθελα να ζητησω αν μπορει κανεις και εχει χρονο να δημοσιευσει την θεωρια και ολα τα σχετικα της βιολογιας κατ, σε αρχεια .pdf, οπως υπαρχουν σε αλλα μαθηματα..ευχαριστω!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

razorbladeDream

Πολύ δραστήριο μέλος

Η razorbladeDream αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,023 μηνύματα.
Από το βιβλίο ‘’Βιολογία’’ Θετικής Κατεύθυνσης


Κεφάλαιο 1 «Το γενετικό υλικό».

Κεφάλαιο 2 «Αντιγραφή, έκφραση και ρύθμιση της γενετικής πληροφορίας».

Κεφάλαιο 4 «Τεχνολογία του ανασυνδυασμένου DNA».

Κεφάλαιο 5 «Μενδελική κληρονομικότητα».

Κεφάλαιο 6 «Μεταλλάξεις».

Κεφάλαιο 7 «Αρχές και μεθοδολογία της Βιοτεχνολογίας» εκτός από την ενότητα ‘’Η παραγωγή της πενικιλίνης αποτελεί σημαντικό σταθμό στην πορεία της Βιοτεχνολογίας’’

Κεφάλαιο 8 «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στην Ιατρική» εκτός από τις ενότητες ‘’Εμβόλια’’ και ‘’Αντιβιοτικά’’.

Κεφάλαιο 9 «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στη γεωργία και την κτηνοτροφία».

Για το εσπερινό δεν ισχύουν:
α)Από το κεφάλαιο 4 οι υποενότητες «Κλωνοποίηση του mRNA …», «Υβριδοποίηση των νουκλεϊνικών οξέων …» και «Η αλυσιδωτή αντίδραση πολυμεράσης (PCR) επιτρέπει τον επιλεκτικό πολλαπλασιασμό αλληλουχιών DNA» (σ. 60-61).
β)Από το κεφάλαιο 7 η υποενότητα «Η παραγωγή της πενικιλίνης αποτελεί σημαντικό σταθμό στην πορεία της Βιοτεχνολογίας» (σ. 111-112).
γ)Από το κεφάλαιο 8 οι ενότητες «Εμβόλια» και «Αντιβιοτικά».
δ)Τα κεφάλαια 5 και 6.
</SPAN>

Σημείωση
Στην εξεταστέα ύλη δεν περιλαμβάνονται:
α) Όλα τα ένθετα - παραθέματα, τα οποία σκοπό έχουν να δώσουν τη δυνατότητα επιπλέον πληροφόρησης των μαθητών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, σε θέματα που αναδεικνύουν τη σχέση της επιστήμης της Βιολογίας και των εφαρμογών της με όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής.
β) Οι χημικοί τύποι, οι οποίοι συνοδεύουν το κείμενο και συμβάλλουν στην κατανόησή του, σε καμία όμως περίπτωση δεν απαιτείται η απομνημόνευσή τους.
γ) Όσα αναφέρονται υπό τον τίτλο ‘’Ας ερευνήσουμε …’’, στο τέλος κάθε κεφαλαίου και τα οποία αποτελούν προτάσεις για συνθετικές-δημιουργικές εργασίες των μαθητών.



Αναρτήθηκε από Par1s στις 5:10 μμ



0 σχόλια:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

razorbladeDream

Πολύ δραστήριο μέλος

Η razorbladeDream αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,023 μηνύματα.
Από το βιβλίο ‘’Βιολογία’’ της Γ’ τάξης του Γενικού Λυκείου Θετικής Κατεύθυνσης των Αλεπόρου-Μαρίνου Β., Αργυροκαστρίτη Α., Κομητοπούλου Α., Πιαλόγλου Π., Σγουρίτσα Β., έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2007.

Κεφάλαιο 1 «Το γενετικό υλικό».
Κεφάλαιο 2 «Αντιγραφή, έκφραση και ρύθμιση της γενετικής πληροφορίας».
Κεφάλαιο 4 «Τεχνολογία του ανασυνδυασμένου DNA».
Κεφάλαιο 5 «Μενδελική κληρονομικότητα».
Κεφάλαιο 6 «Μεταλλάξεις».
Κεφάλαιο 7 «Αρχές και μεθοδολογία της Βιοτεχνολογίας» εκτός από την ενότητα ‘’Η παραγωγή
της πενικιλίνης αποτελεί σημαντικό σταθμό στην πορεία της Βιοτεχνολογίας’’
Κεφάλαιο 8 «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στην Ιατρική» εκτός από τις ενότητες ‘’Εμβόλια’’ και
‘’Αντιβιοτικά’’.
Κεφάλαιο 9 «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στη γεωργία και την κτηνοτροφία».

Σημείωση
Στην εξεταστέα-διδακτέα ύλη δεν περιλαμβάνονται:
α) Όλα τα ένθετα - παραθέματα, τα οποία σκοπό έχουν να δώσουν τη δυνατότητα επιπλέον πληροφόρησης των μαθητών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, σε θέματα που αναδεικνύουν τη σχέση της επιστήμης της Βιολογίας και των εφαρμογών της με όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής.
β) Οι χημικοί τύποι, οι οποίοι συνοδεύουν το κείμενο και συμβάλλουν στην κατανόησή του, σε καμία όμως περίπτωση δεν απαιτείται η απομνημόνευσή τους.
γ) Όσα αναφέρονται υπό τον τίτλο ‘’Ας ερευνήσουμε …’’, στο τέλος κάθε κεφαλαίου και τα οποία αποτελούν προτάσεις για συνθετικές-δημιουργικές εργασίες των μαθητών.

Απο www.in.gr
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,379 μηνύματα.
εμ ναι...τα αρχεια pdf δε βλεπω πουθενα για τη βιολογια κλαψ,κι ειναι πολυ σημαντικο μαθημα.Mods help!!!!!!!!!!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Anarki

Διάσημο μέλος

Ο Αλέξης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 3,345 μηνύματα.
Eh, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο νομίζω, οπότε λογικό να μη τα βλέπεις :P .
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,379 μηνύματα.
Η λογική σου μερικές φορές με σκοτώνει!:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

gossipgirl

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Στέλλα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ζωγράφος (Αττική). Έχει γράψει 278 μηνύματα.
ασκηση 1
Μετρηθηκε το ΜΒ ενος μορίου DNA και βρεθηκε 90000.το ΜΒ των νουκλεοτιδίων που εχουν κυτοσινη ηή θυμινη ειναι 10 και των νουκλεοτιδιων που εχουν αδενινη ή γουανινη ειναι 20.Αν ο αριθμος των δεσμων υδρογονου ειναι 8000 να βρεθει η αριθμητικη αναλογια των αζωτουχων βασεων στο DNA


και

ασκηση 2
στα σωματικα κυτταρα του ανθρωπου σε φαση μιτωσης συνανταμε 23 ζευγη ομολογων χρωμοσωματων.ποσα μορια dna και ποσο μηκος dna συνανταμε;
α)σε ενα επιθηλιακο κυτταρο κατα την προφαση
β)στο ιδιο κυτταρο κατα την αρχη της μεσοφασης
γ)σε ενα γαμετη



σας παρακαλω!μεχρι αυριο το μεσημερι!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

exc

Διάσημο μέλος

Ο exc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,812 μηνύματα.
1) Όπου γράφω A, T, C, G εννοώ τον αριθμό.
Ανάμεσα σε Αδενίνη-Θυμίνη->2δεσμοί υδρ.
κυτ.-γουαν.->3

Άρα: 2A+3C=8000 (1)

Το συνολικό βάρος είναι 90000:
20A+20G+10C+10T=90000 (2)

Από (1) και (2) και δεδομένου ότι Α=Τ και C=G έχουμε τα εξής:
Α=Τ=1000
C=G=2000

---

2) α) Καταρχάς το επιθηλιακό κύτταρο είναι σωματικό άρα διπλοειδές. Η πρόφαση είναι η αρχή της μιτωτικής διαίρεσης (αμέσως μετά τη μεσόφαση - το γενετικό υλικό έχει ήδη διπλασιαστεί). Άρα υπάρχουν 23 ζεύγη ομόλογων χρωμοσωμάτων. Άρα 92 ινίδια χρωματίνης, αφού χρωμόσωμα αποτελείται από δύο αδελφές χρωματίδες.
Το μήκος του συνολικού DNA είναι 12δις ζεύγη βάσεων (δεδομένου ότι τρία δις υπάρχουν στα γαμετικά κύτταρα που είναι απλοειδή και του ότι το γενετικό υλικό είναι διπλασιασμένο).
β) Στην αρχή της μεσόφασης του ίδιου κυττάρου το DNA δεν είναι διπλασιασμένο άρα υπάρχουν 23 ζεύγη χρωμοσωμάτων που αποτελούνται από ένα ινίδιαο χρωματίνης άρα έχουμε 46 ινίδια χρωματίνης (μόρια DNA) και συνολικό μήκος 6 δις ζβ.
γ) Τα μισά από οποιοήποτε σωματικό. Δηλαδή 23 χρωμοσώματα -> 23 ινίδια χρωματίνης -> 3δις ζβ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

gossipgirl

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Στέλλα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ζωγράφος (Αττική). Έχει γράψει 278 μηνύματα.
αχ να σαι καλα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

trilo

Νεοφερμένος

Ο trilo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 28 μηνύματα.
1) Όπου γράφω A, T, C, G εννοώ τον αριθμό.
Ανάμεσα σε Αδενίνη-Θυμίνη->2δεσμοί υδρ.
κυτ.-γουαν.->3

Άρα: 2A+3C=8000 (1)

Το συνολικό βάρος είναι 90000:
20A+20G+10C+10T=90000 (2)

Από (1) και (2) και δεδομένου ότι Α=Τ και C=G έχουμε τα εξής:
Α=Τ=1000
C=G=2000

---

2) α) Καταρχάς το επιθηλιακό κύτταρο είναι σωματικό άρα διπλοειδές. Η πρόφαση είναι η αρχή της μιτωτικής διαίρεσης (αμέσως μετά τη μεσόφαση - το γενετικό υλικό έχει ήδη διπλασιαστεί). Άρα υπάρχουν 23 ζεύγη ομόλογων χρωμοσωμάτων. Άρα 92 ινίδια χρωματίνης, αφού χρωμόσωμα αποτελείται από δύο αδελφές χρωματίδες.
Το μήκος του συνολικού DNA είναι 12δις ζεύγη βάσεων (δεδομένου ότι τρία δις υπάρχουν στα γαμετικά κύτταρα που είναι απλοειδή και του ότι το γενετικό υλικό είναι διπλασιασμένο).
β) Στην αρχή της μεσόφασης του ίδιου κυττάρου το DNA δεν είναι διπλασιασμένο άρα υπάρχουν 23 ζεύγη χρωμοσωμάτων που αποτελούνται από ένα ινίδιαο χρωματίνης άρα έχουμε 46 ινίδια χρωματίνης (μόρια DNA) και συνολικό μήκος 6 δις ζβ.
γ) Τα μισά από οποιοήποτε σωματικό. Δηλαδή 23 χρωμοσώματα -> 23 ινίδια χρωματίνης -> 3δις ζβ.

Να σε ρωτήσω κάτι; Αν αιτιολογήσω έτσι την απαντησή μου σε ενα αντίστοιχο θέμα στις πανελλήνιες θα πάρω όλα τα μόρια;Πρέπει να αναφέρω σε ότι γραφω την αντίστοιχη θεωρία του βιβλίου;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

exc

Διάσημο μέλος

Ο exc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,812 μηνύματα.
Η απάντηση είναι σωστή και η δικαιολόγηση επίσης, αλλά εγώ έκανα μερικά άλματα έτσι ώστε να είναι σύντομη η απάντησή μου.

Μία πλήρης απάντηση για το α ερώτημα της δεύτερης άσκηση είναι η παρακάτω, αλλά ούτε στις πανελλήνιες δε χρειάζεται τέτοια ανάλυση (τα υπογραμμισμένα είναι παραπάνω από αρκετά ως απάντηση στις πανελλήνιες, αλλά και πάλι εγώ θα αφαιρούσα και άλλα - σκοπός μας είναι να τους δώσουμε μία ικανοποιητική απάντηση, όχι να τους μάθουμε βιολογία από την αρχή!! - αν και μερικοί το χρειάζονται...):

Το επιθηλιακό κύτταρο είναι σωματικό κύτταρο. Είναι γνωστό ότι τα σωματικά κύτταρα του ανθρώπου έχουν κατά τη μεσόφαση πριν γίνει ο αυτοδιπλασιασμός του γενετικού υλικού 23 ζεύγη ομόλογων χρωμοσωμάτων (46 χρωμοσώματα δηλαδή), δηλαδή χρωμοσωμάτων που ελέγχουν τις ίδιες ιδιότητες και είναι το ένα μητρικής και το άλλο πατρικής προέλευσης. Κάθε χρωμόσωμα στη φάση αυτή αποτελείται από ένα ινίδιο χρωματίνης.
Μετά τον αυτοδιπλασιασμό του γενετικού υλικού, έχουμε 92 ινίδια χρωματίνης. Τα ινίδια χρωματίνης που έχουν την ίδια σύσταση ενώνονται με μία δομή το κεντρομερίδιο και αφού "πακεταριστούν" έχουμε το λεγόμενο μεταφασικό χρωμόσωμα. Άρα τώρα το κύτταρο έχει παλι 23 ζεύγη ομόλογων χρωμοσωμάτων, αλλά τώρα κάθε χρωμόσωμα αποτελείται από δύο ινίδια χρωματίνης.
Η πρόφαση αποτελεί το στάδιο αμέσως μετά τον αυτοδιπλασιασμό του γενετικού υλικού και το κύτταρο τώρα έχει αρχίσει τη μιτωτική διαίρεση, δηλαδή το μοίρασμα του γενετικού υλικού σε δύο νέα κύτταρα έτσι ώστε αυτά να έχουν τελικά ίδια ποσότητα και ποιότητα γενετικού υλικού με το αρχικό-μητρικό κύτταρο (κάθε νέο κύτταρο έχει τη μία από τις δύο πρώην αδελφές χρωματίδες). Ο διαχωρισμός όμως αυτός τελειώνει με το τέλος της τελόφασης (στάδιο της μίτωσης) (άρα μέχρι να τελειώσει η τελόφαση το γενετικό είναι όσο ήταν σε ποσότητα και στη μετάφαση).
Κάθε ινίδιο χρωματίνης αποτελεί ένα μόριο DNA άρα αφού τώρα έχουμε 92 ινίδια χρωματίνης έχουμε και 92 μόρια DNA.
Το μήκος ενός απλοειδούς κυττάρου του ανθρώπινου οργανισμού είναι 3 δις ζβ άρα σε αυτό το στάδιο που έχουμε τετραπλάσια ποσότητα γενετικού υλικού από ένα γαμετικό (απλοειδές) έχουμε μήκος 12 δις ζβ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

gossipgirl

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Στέλλα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ζωγράφος (Αττική). Έχει γράψει 278 μηνύματα.
εμενα ο καθηγητης μου μου λεει οτι δεν τα πολυθελουν και τοσο επιστημονικα...ισχυει;;;δεν ξερω αλλα με την βιολογια ειμαι πολυ ψαρωμενη και την φοβαμαι...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

exc

Διάσημο μέλος

Ο exc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,812 μηνύματα.
Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να απαντάς δικαιολογώντας -αν σου ζητείται- μέχρι να φτάσεις σε γνωστά πράγματα που αναφέρονται στο βιβλίο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top