Έκθεση - Βοήθεια/Απορίες/Ιδέες στην Έκθεση

haroula

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η haroula αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 353 μηνύματα.
Μία «έρευνα» για την «προσφορά» των αρχαίων ελληνικών στην «ουσιαστικότερη εκμάθηση» των νέων...

Στις 23/1/2007 το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων εξέδωσε δελτίο τύπου σχετικό με «έρευνα» που πραγματοποίησε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Π.Ι.) για τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας στο Γυμνάσιο, με αφορμή την εβδομαδιαία αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος. Το δελτίο τύπου του ΥΠ.Ε.Π.Θ. σημειώνει πως «τα αποτελέσματα της έρευνας είναι συντριπτικά υπέρ του μαθήματος, δικαιώνοντας ταυτόχρονα την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να αυξήσει τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας από το σχολικό έτος 2005-2006», ενώ η ανακοίνωση του Π.Ι. που ακολουθεί αμέσως παρακάτω επιβεβαιώνει - προς «εμπέδωσιν»! - το ίδιο συμπέρασμα, ώστε να μην υπάρξει καμία αμφισβήτηση: «Τα συντριπτικά υπέρ του μαθήματος ποσοστά της έρευνας δικαιώνουν την εκτίμηση της Πολιτείας για την πολλαπλή ωφελιμότητα της συστηματικής διδασκαλίας της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο και δίνουν οριστική απάντηση σε όσους -εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας- επιμένουν να ζητούν τον εξοβελισμό του μαθήματος από το ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων και σε όσους αμφισβητούν τη σημαντική προσφορά του στην ουσιαστικότερη εκμάθηση της νέας ελληνικής γλώσσας, στον περαιτέρω εμπλουτισμό του λεξιλογίου των μαθητών, όπως και στην ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης.»

Η παράθεση των συμπερασμάτων και μόνο είναι ενδεικτική του ότι έχουμε να κάνουμε με μία «έρευνα» που συνιστά στην πραγματικότητα εργαλείο πολιτικής και όχι επιστημονική εργασία. Μιλάμε για «εργαλείο πολιτικής» γιατί η «έρευνα» που πραγματοποιήθηκε είχε στόχο να δικαιώσει μία πολιτική απόφαση για την αύξηση των ωρών διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών, γι' αυτό και απροσχημάτιστα κινήθηκε προς αυτήν την κατεύθυνση. Το λογικό θα ήταν πρώτα να 'χε πραγματοποιηθεί μία έρευνα κι έπειτα να ακολουθούσαν τα βελτιωτικά μέτρα με βάση τα πορίσματα αυτής. Εδώ η διαδικασία ήταν ακριβώς η αντίστροφη και ο στόχος προκαθορισμένος: έπρεπε με κάθε τρόπο να δικαιωθεί η πολιτική του Υπουργείου. Επιπλέον μιλάμε για «έρευνα» που δεν αποτελεί επιστημονική εργασία, για τον απλούστατο λόγο πως δεν πρόκειται καθόλου για έρευνα, παρά για μία κοινή δημοσκόπηση, με ερωτήσεις που εκμαιεύουν τις «αυτονόητες» απαντήσεις και είναι κομμένες και ραμμένες στα μέτρα των πορισμάτων που το Υπουργείο επιθυμεί. Αν προστεθεί εδώ και η «οριστικότητα» της «έρευνας», που κατακεραυνώνει, σύμφωνα με το Υπουργείο, κάθε αντίθετη άποψη, η «επιστημονικότητα» εμπεδώνεται! Κι είναι πραγματικά άξιο απορίας πώς κατόρθωσε η «έρευνα» να μας δώσει τα συμπεράσματα που προαναφέρθηκαν, όταν η αυξημένη σε διδακτικές ώρες διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών εφαρμόστηκε μόλις μία σχολική χρονιά. Δηλαδή, μέσα σε μία χρονιά τα αποτελέσματα της βελτιωμένης χρήσης της νεοελληνικής χάρη στην αρχαία ήταν τόσο εμφανή, ώστε να εξαχθεί και το ανάλογο «οριστικό» πόρισμα; Και σε ποια απτά δεδομένα στηρίζονται τα αντίστοιχα συμπεράσματα, πέρα από την προσωπική εκτίμηση των ελάχιστων (345) φιλολόγων που συμπλήρωσαν τα ερωτηματολόγια; Υπάρχουν δηλαδή συγκεκριμένες δραστηριότητες που αποδεικνύουν ότι πράγματι οι μαθητές βελτίωσαν τα νέα ελληνικά τους χάρη στα αρχαία; Κι αν έχουν έτσι τα πράγματα, γιατί δεν γίνεται κι ένα ακόμη βήμα: να αυξηθούν περαιτέρω οι ώρες διδασκαλίας των αρχαίων, ώστε να μιλούν όλοι τέλεια τη νέα ελληνική;(!) Εφόσον λοιπόν υπάρχει πλέον η «έρευνα» (η οποία δεν υπογράφεται καν απ' τους ερευνητές που την εκπόνησαν!) που αναδεικνύει τις θεραπευτικές ιδιότητες των αρχαίων ως γλωσσικής... φραπελιάς, θα 'ταν ολέθριο σφάλμα αυτά να μην «αξιοποιηθούν»!

Πέρα όμως από τα προηγούμενα, το Υπουργείο μαζί με το «εκτελεστικό του όργανο», το Π.Ι., θύματα της δικής τους αθεράπευτης ψύχωσης, αντιμάχονται, σαν άλλοι Δον Κιχώτες, κινδύνους ανύπαρκτους, που ορθώνονται μόνο στην φαντασία τους. Ποιοι είναι εκείνοι που ζητούν «τον εξοβελισμό του μαθήματος από το ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων»; Προσωπικά, δεν γνωρίζω κανέναν. Κι αν ίσως υπάρχουν κάποιοι, συνιστούν μικρό ποσοστό, που δεν δικαιολογεί τέτοια «πολεμική» τακτική. Ο εξοβελισμός του μαθήματος δεν είναι το ζητούμενο. Η αξία της αρχαίας ελληνικής γραμματείας είναι αναγνωρισμένη σε παγκόσμιο επίπεδο. Το δυστύχημα ωστόσο είναι πως στη χώρα μας, επί σειρά δεκαετιών, η έμφαση δεν δίνεται στις ιδέες και στα ανθρωπιστικά μηνύματα που εκπέμπουν τα ελληνικά κείμενα παλαιότερων περιόδων, αλλά στον τύπο, και μάλιστα σε μια πολύ συγκεκριμένη διάλεκτο, την αττική του 5ου και του 4ου π.Χ. αιώνα. Πάνω σ’ αυτό είναι ενδεικτικότατη και η ορολογία του Π.Ι., το οποίο δεν αναφέρεται στο κείμενό του στην «Αρχαία Ελληνική Γραμματεία», παρά μόνο στην «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα»! Κι εκτός του ότι αυθαίρετα επιμένουμε να θεωρούμε ως «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα» μόνο την αττική διάλεκτο της κλασικής εποχής, η ύπαρξη στοιχειώδους μέτρου και λογικής στη διδασκαλία έστω της Γλώσσας και όχι της Γραμματείας παραμένει ζητούμενο, αν αναλογιστεί κανείς πως οι ώρες που διαθέτονται για τα νέα ελληνικά είναι λιγότερες από τις ώρες για τα αρχαία! Αυτός ο παραλογισμός είναι ο κατακριτέος, αυτή η υπερβολή, και τίποτα περισσότερο.

Στο σημείο αυτό βρισκόμαστε μπροστά στο αυτονόητο, το οποίο όχι μόνο δεν στηρίζεται από καμία ερευνητική προσπάθεια εκ μέρους του ΥΠ.Ε.Π.Θ., αλλά και στο οποίο επιμελώς δεν γίνεται καμία αναφορά: αν στόχος είναι η «ουσιαστικότερη εκμάθηση της νέας ελληνικής γλώσσας» (σ.σ.: αυτή η «ταπεινή» σημειώνεται με πεζά αρχικά γράμματα και όχι με κεφαλαία, όπως η «άλλη», η περισπούδαστη!) και ο «εμπλουτισμός του λεξιλογίου των μαθητών», ποιος θα μας εξηγήσει επιτέλους γιατί δεν επιλέγεται για τον σκοπό αυτό η ενίσχυση της διδασκαλίας της νέας ελληνικής γλώσσας, αντί για της αρχαίας; Αλήθεια, γιατί κανένας απ' όσους μαθαίνουν ιταλικά ή γαλλικά δεν χρειάζεται απαραιτήτως τα λατινικά; Πάντως το ίδιο το δελτίο τύπου του ΥΠ.Ε.Π.Θ. μάς χαρίζει γλωσσικά απολιθώματα - «βρικόλακες», που απαξιώνουν τη φυσική εξέλιξη της γλώσσας: «υπουργείον», «υπ' όψιν», «εισήχθησαν», «υπεβλήθησαν», «απεστάλησαν»: η «ζωντάνια» της νέας ελληνικής σ’ όλο της το μεγαλείο, «χάρη» στην επαρκή γνώση της τυπολογίας της αρχαίας!

Αναφορικά με την «ανάπτυξη της κριτικής σκέψης», χρειάζεται να μας διευκρινίσει το ΥΠ.Ε.Π.Θ. αν η αρχαία ελληνική γλώσσα είναι η μόνη που μπορεί να την πετύχει. Χώρια δε που για μία ακόμη φορά θα πρέπει να επισημάνουμε πως τον ουσιαστικότερο ρόλο στην ανάπτυξη της κρίσης τον διαδραματίζουν τα διανοήματα, όχι η τυπολογία. Κοντά σ' αυτά αν προσθέσουμε κι ένα τελευταίο συμπέρασμα του Π.Ι., πως «η μαθητεία στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα βοηθάει καταλυτικά στη συνειδητοποίηση της πολιτιστικής ταυτότητας και προσφέρει σημαντική υπηρεσία στη διατήρηση της ιστορικής μνήμης», θα ρωτούσαμε το «σεβαστόν Υπουργείον» αν υπάρχει άλλο μάθημα που κατεξοχήν συμβάλλει προς την κατεύθυνση αυτή. Η απάντηση φυσικά είναι θετική, και αναφερόμαστε βεβαίως στο μάθημα της Ιστορίας. Θα πρέπει όμως εδώ και πάλι να μας εξηγήσει το Υπουργείο αν η Ιστορία, ως σχολικό μάθημα, κατορθώνει ν' ανταποκριθεί στην αποστολή της, ιδίως από τη στιγμή που η αύξηση των ωρών διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών άφησε χωρίς αντικείμενο τους καθηγητές των ξένων γλωσσών και τους θεολόγους, και οδήγησε το Υπουργείο στην απόφαση να διδάσκουν οι συγκεκριμένοι κλάδοι καθηγητών, αν και μη σχετικοί με το αντικείμενο, το μάθημα της Ιστορίας στο Γυμνάσιο.

Τέλος, για τα ερωτήματα της «έρευνας» που διερευνούν αν οι δύο ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα ήταν επαρκείς για το μάθημα των αρχαίων ελληνικών και αν η αύξηση των ωρών συνέβαλε στην αποτελεσματικότερη κάλυψη της ύλης, την ίδια θετική απάντηση θα έδιναν και όλοι οι άλλοι καθηγητές διαφορετικών ειδικοτήτων για τις ανάγκες των μαθημάτων τους. Ας ξανατεθεί όμως διαφορετικά το ερώτημα, επιστρεφόμενο στο Υπουργείο: οι δύο ώρες διδασκαλίας της νεοελληνικής γλώσσας είναι αρκετές για να βελτιώσουν οι μαθητές τη χρήση της νεοελληνικής;

Η θλιβερή «έρευνα» του Υπουργείου και του Π.Ι. δεν πετυχαίνει τίποτα περισσότερο από το να συντηρεί και να αναπαράγει τις ιδεοληπτικές εμμονές εκείνων που συστηματικά κινδυνολογούν και προβλέπουν το τέλος της ελληνικής γλώσσας (η οποία, αν και δεν χάθηκε ούτε επί τουρκοκρατίας, «κινδυνεύει» τώρα!), προσποιούμενοι ότι επιθυμούν τη διατήρηση της «παράδοσης», αν και στην πραγματικότητα δεν νοσταλγούν παρά μόνο την ξύλινη τυπολογία της καθαρεύουσας των μαθητικών τους χρόνων (αυτήν ξέρουν, αυτήν εμπιστεύονται!). Κι επειδή η τάση αυτή συνδέεται και με τη νοσταλγία του πολυτονικού συστήματος τονισμού, η υπεράσπιση του οποίου τελευταία γίνεται όλο και μαχητικότερη, μένει να δούμε πότε θα μας προκύψει και η ανάγκη για την επίσημη επαναφορά του πολυτονικού μέσα από τις «έρευνες» του Π.Ι. . Εδώ όμως θα χρειαστεί να επιμείνουμε.
πηγή https://anorthografies.blogspot.com/2007/03/blog-post.html
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Purple sunrise

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Λουδοβίκος ο 16ος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Α' λυκείου και μας γράφει απο Αμπελόκηποι (Αττική). Έχει γράψει 939 μηνύματα.
να σου πω μην βαζεις μεγαλα κειμενα γιατι ειναι κουραστικα και βαριεμαι να τα διαβασω κιολας
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Η αλήθεια είναι πως αδυνατώ να διαβάσω στην οθόνη τέτοιο κέιμενο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Krou

Περιβόητο μέλος

Η Krou αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 5,463 μηνύματα.
Δεν περιμενα και καλυτερα απο το υπουργειο να πω την αληθεια, δεν μου κανει εκπληξη αυτο που λεει και ο τροπος που εγινε η ερευνα. Δηλαδη ελεος, απο 345 ερωτηματολογια πανελληνιως βγαζει συμπερασμα για το αν βοηθησαν οι περισσοτερες ώρες αρχαιων μια χρονια;; (αν καταλαβα κιολας τι ελεγε το κειμενο, ειναι όντως μεγάλο και ψιλοβαριομουν). Αυτο περι ερευνητων και τον τροπο που ειχε γραφτει η ερευνα ασχολιαστο...Οπως ειπα, δεν περιμενα παραπανω πραγματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

michael92

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μιχάλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 1,227 μηνύματα.
Το σε τι συνεισφέρουν τα αρχαία στο σχολείο δεν θα το κρίνω εγώ αλλά οι εκδοτικοί οίκοι : Σαββάλας, Πατάκη, Μεταίχμιο, Gutenberg κ.α.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιώργος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 30,791 μηνύματα.
Όσο κυριαρχούν οι φιλόλογοι και τα υποκειμενικότατα μαθήματά τους που χαντακώνουν τον κοσμάκη θα μείνουμε πίσω. :(






Ναι, γενικεύω και υπερβάλλω, νταξ; :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

annoula

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Άννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 188 μηνύματα.
δεν το διάβασα όλο...βαριέμαι παιδιά.....:P

πάντως εγώ πιστεύω ότι χρειάζονται τα αρχαία στο σχολείο αλλά όχι τόσες ώρες...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

natasa92

Νεοφερμένος

Η Νατάσα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ιωάννινα (Ιωάννινα). Έχει γράψει 73 μηνύματα.
Δεν περιμενα και καλυτερα απο το υπουργειο να πω την αληθεια, δεν μου κανει εκπληξη αυτο που λεει και ο τροπος που εγινε η ερευνα. Δηλαδη ελεος, απο 345 ερωτηματολογια πανελληνιως βγαζει συμπερασμα για το αν βοηθησαν οι περισσοτερες ώρες αρχαιων μια χρονια;; (αν καταλαβα κιολας τι ελεγε το κειμενο, ειναι όντως μεγάλο και ψιλοβαριομουν). Αυτο περι ερευνητων και τον τροπο που ειχε γραφτει η ερευνα ασχολιαστο...Οπως ειπα, δεν περιμενα παραπανω πραγματα.

Συμφωνώ απόλυτα!!!!!!!!!!!!! :P ΕΛΕΟΣ πια!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

haroula

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η haroula αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 353 μηνύματα.
Άνοιξα αυτό το topic γιατί νομίζω ότι μας απασχολεί άμεσα η διδασκαλία των αρχαίων στα σχολεία. Άλλωστε, οι αντιφάσεις είναι τεράστιες.

Οι διαδικασίες εκμάθησης της μητρικής και της ξένης γλώσσας είναι ανεξάρτητες. Θα λέγαμε ότι η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών επιτρέπει στο μαθητή να αντιληφθεί τα νέα ελληνικά ως ιδιαίτερη περίπτωση του γλωσσικού συστήματος και του προσφέρει με τον τρόπο αυτό τη δυνατότητα να προβεί σε γενικεύσεις των ιδιαίτερων φαινομένων αυτής της γλώσσας, γεγονός που σημαίνει επίσης ότι συνειδητοποιεί τις ιδιαίτερές του γλωσσικές λειτουργίες και τις ελέγχει.
πηγή https://www.e-telescope.gr/gr/cat09/art09_060211.htm
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Άνοιξα αυτό το topic γιατί νομίζω ότι μας απασχολεί άμεσα η διδασκαλία των αρχαίων στα σχολεία. Άλλωστε, οι αντιφάσεις είναι τεράστιες.


πηγή https://www.e-telescope.gr/gr/cat09/art09_060211.htm


Αυτό είναι γεγονός, αλλά ο τρόπος διδασκαλίας δεν βοηθάει όλους τους μαθητές να αντιλαμβάνονται αυτή τους την αξία. Συνήθως την αντιλαμβάνονται μόνο οι εκ φύσεως σχετικοί. Επιπλέον δε μπορώ να δεχτώ οτι είναι ανεξάρτητη η διδασκαλία μητρικής και ξένης γλώσσας. Όλες οι ξένες γλώσσες που συνήθως μαθαίνουν οι Έλληνες βασίζονται στα αρχαία ελληνικά, συνεπώς δεν τους βοηθάει να κατανοούν μονο τη Νέα Ελληνική, αλλά και τις υπόλοιπες ευρωπαικές γλώσσες, ειδικά τις Ρομάνικες. Πάντως το 6ωρο στην Α' Λυκείου το θεωρώ αρκετά τραβηγμένο, ειδικά για διδασκαλία Ξενοφώντα και Θουκιδίδη...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Babalu

Νεοφερμένος

Η Λουιζα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 63 μηνύματα.
πραγματικα, εριξα μια γρηγορη ματια στο κειμενο κ απ'οτι συγκρατησα μπορεσα να μαντεψω το συνολο :/
προσωπικα, πιστευω οτι ειναι οντως σημαντικο να γνωριζουμε την αρχαια γλωσσα.να μπορουμε να μελεταμε την γλωσσα των προγωνων μας που θεσαν τις βασεις σε τοσες επιστημες! κλπ κλπ
αλλα απο την αλλη... γιατι τοσες ωρες?? στην Α' Λυκειου που ειμαι εγω τωρα κανουμε 6ωρες αρχαια την εβδομαδα κ γεωμετρια κ αλγεβρα μονο 2!!!!
δηλαδη ειπαμε να μιλαμε καλα κ να εκφραζομαστε αλλα ας το εχουμε εστω ως επιλογη! δεν ειναι το πλεον σημαντικοτερο μαθημα. περα απο την θεωρια ερχεται κ η πραξη..

κ ας αναρωτηθει το υπουργειο παιδειας καποια στιγμη γιατι στην ελλαδα που δινουμε οτση βαση στις θεωρητικες επιστημες εχουμε μεινει τοσο πισω στην τεχνολογια κ την αναπτυξη! γιατι δηλαδη χωρες οπως κινα, ινδια αλλα κ διπλα μας γερμανια κλπ να ειναι τοσο μπροστα? κ μιλαω για εφαρμογη των γνωσεων...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
πραγματικα, εριξα μια γρηγορη ματια στο κειμενο κ απ'οτι συγκρατησα μπορεσα να μαντεψω το συνολο :/
προσωπικα, πιστευω οτι ειναι οντως σημαντικο να γνωριζουμε την αρχαια γλωσσα.να μπορουμε να μελεταμε την γλωσσα των προγωνων μας που θεσαν τις βασεις σε τοσες επιστημες! κλπ κλπ
αλλα απο την αλλη... γιατι τοσες ωρες?? στην Α' Λυκειου που ειμαι εγω τωρα κανουμε 6ωρες αρχαια την εβδομαδα κ γεωμετρια κ αλγεβρα μονο 2!!!!
δηλαδη ειπαμε να μιλαμε καλα κ να εκφραζομαστε αλλα ας το εχουμε εστω ως επιλογη! δεν ειναι το πλεον σημαντικοτερο μαθημα. περα απο την θεωρια ερχεται κ η πραξη..

κ ας αναρωτηθει το υπουργειο παιδειας καποια στιγμη γιατι στην ελλαδα που δινουμε οτση βαση στις θεωρητικες επιστημες εχουμε μεινει τοσο πισω στην τεχνολογια κ την αναπτυξη! γιατι δηλαδη χωρες οπως κινα, ινδια αλλα κ διπλα μας γερμανια κλπ να ειναι τοσο μπροστα? κ μιλαω για εφαρμογη των γνωσεων...


Δεν είναι μόνο οι θεωρητικές επιστήμες...Είναι γενικά η προσκόλληση του εκπαιδευτικού συστήματος στη θεωρία και όχι στην πράξη. Όταν σε ολον τον κόσμο της τεχνολογίας και της ανάπτυξης τα παιδιά ας πούμε στη φυσική εξετάζονται σε πρακτικές εφαρμογές, όπως πχ. η ανάλυση ενός διαγράμματος και στο ελληνικό σύστημα εξετάζονται αν μπορούν να λύσουν μια πολυσύνθετη πράξη με εκθέτες, λογάριθμους, δεκαδικούς και δυνάμεις (που στην εφαρμογή λύνεται πάντα από υπολογιστές...) και να δώσουν ένα απρόσωπο νουμεράκι χωρίς να έχουν πάρει χαμπάρι γιατί το έκαναν όλο αυτό, βγάλτε τα συμπεράσματά σας....
Στη σύγκριση με την ανάπτυξη άλλων χωρών δεν θα προβώ διότι άλλα τα μέτρα σε άλλες χώρες, άλλα και τα σταθμά...Δε νομίζω ότι έχει λογική να κατηγορεί κάποιος την Ελλάδα γιατί τεχνολογικά δεν είναι Αμερική ή Γερμανία...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

journalist

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ευθύμης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 160 μηνύματα.
Κατα την γνωμη μου,οι 6 ωρες αρχαιων στην 1η Λυκειου ειναι ανεπιτρεπτα πολλες.Και δεν λεω ν'αυξηθουν τα Μαθηματικα (Θεωρητικος γαρ:P),γιατι περισσοτερες ωρες αφιερωνονται σε θετικες επιστημες.Κατα την γνωμη μου,αν 2 απ'τις ωρες των αρχαιων ηταν λατινικα,θα ηταν πολυ καλυτερα,γιατι θα εγκλιματιζονταν ολα τα παιδια με τις θεωρητικες επιστημες και θα ειχαν γενικοτερη αποψη γυρω απο αυτες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

qwertyuiop

Διάσημο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Φιλοθέη (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
Κατα την γνωμη μου,οι 6 ωρες αρχαιων στην 1η Λυκειου ειναι ανεπιτρεπτα πολλες.Και δεν λεω ν'αυξηθουν τα Μαθηματικα (Θεωρητικος γαρ:P),γιατι περισσοτερες ωρες αφιερωνονται σε θετικες επιστημες.Κατα την γνωμη μου,αν 2 απ'τις ωρες των αρχαιων ηταν λατινικα,θα ηταν πολυ καλυτερα,γιατι θα εγκλιματιζονταν ολα τα παιδια με τις θεωρητικες επιστημες και θα ειχαν γενικοτερη αποψη γυρω απο αυτες.

Που 'σαι ρε συναδελφάκι; :P



Τα αρχαία πρέπει να διδάσκονται, καθώς κανένας κάτοικος της Ελλάδας (εκτός αν είναι γύφτος ή πακιστανο-αλβανός) δε νοείται να μην ξέρει την καλύτερη αρχαία γλώσσα, που είναι μητέρα της νέας Ελληνικής και σχεδόν όλων των γλωσσών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Βάση των ινδοευρωπαικών γλωσσών είναι. Το κύριο πρόβλημα είναι οι πολλές, πολλές, πολλές ώρες διδασκαλίας...Κι εγώ μαζί σου, ο κάθε Έλληνας (όχι κάτοικος της Ελλάδας...) πρέπει να γνωρίζει τη βάση της μητρικής του γλώσσας (αν είναι η καλύτερη δεν ξέρω, δεν έχω μάθει κι άλλες αρχαίες γλωσσες...), αλλά εγώ σου λέω πως δυστυχώς μόνο απο την εκπαιδευση δεν την εμαθε κανένας, ούτε οι φιλόλογοι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

qwertyuiop

Διάσημο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Φιλοθέη (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
Βάση των ινδοευρωπαικών γλωσσών είναι. Το κύριο πρόβλημα είναι οι πολλές, πολλές, πολλές ώρες διδασκαλίας...Κι εγώ μαζί σου, ο κάθε Έλληνας (όχι κάτοικος της Ελλάδας...) πρέπει να γνωρίζει τη βάση της μητρικής του γλώσσας (αν είναι η καλύτερη δεν ξέρω, δεν έχω μάθει κι άλλες αρχαίες γλωσσες...), αλλά εγώ σου λέω πως δυστυχώς μόνο απο την εκπαιδευση δεν την εμαθε κανένας, ούτε οι φιλόλογοι.


Σε αυτό συμφωνώ.

Έχεις όμως μια τάση να μου τα χαλάς στο τέλος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

natasa92

Νεοφερμένος

Η Νατάσα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ιωάννινα (Ιωάννινα). Έχει γράψει 73 μηνύματα.
Συμφωνώ με τον Μιχάλη!!!! :)Πρέπει να ξέρουμε για τις ρίζες μας, αλλά όχι με τον τρόπο διδασκαλίας που ισχύει τώρα!!!! :(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Ναι γιατί αν κάποιος ειδικεύεται ας πούμε στα Νέα, θυμάται κανα αρχαίο μετα απο 5-10 χρόνια...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

qwertyuiop

Διάσημο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Φιλοθέη (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
Ναι, γιατί άμα μάθει κάποιος αγγλικά και δεν τα επαναλάβει, θα τα θυμάται μετά από 5-10 χρόνια?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

astathmitos

Δραστήριο μέλος

Ο astathmitos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 667 μηνύματα.
καταπληκτικο μαθημα και πολυ χρησιμο.αμα γνωριζεις αρχαια τοτε την νεα ελλην την χειριζεσαι τελεια.μπορεις να ανακαλυψεις πολλα μεσα απο τα λογια των σοφων αρχαιων ελληνων.ολοι μας χρησιμοποιουμε τα ρητα και τις παροιμιες τους.επισης ειναι πολυ καλο το μαθημα τις τριτης λυκειου
σε αντιθεση με τα μαθηματικα που μετα απο ενα-δυο χρονια το μονο που θα θυμασαι ειναι αντε καμια ταυτοτητα.εκτος και αν εισαι μαθηματικος:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 6 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top