Βοήθεια/Απορίες/Ιδέες στην Έκθεση

littlefungi

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο littlefungi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ιατρικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 252 μηνύματα.
View attachment 111189View attachment 111190

Λοιπόν… uhh. Θα ήθελα βοήθεια :redface: Την έχω απαντήσει την ερώτηση απλώς θέλω να την κάνετε ένα proofread να μου πείτε τι μπορώ να αλλάξω/βελτιώσω. Γλωσσικές επιλογές για επίκληση στην αυθεντία δεν υπάρχουν, υπάρχουν μόνο μέσα, τα οποία και είναι οι απόψεις ειδικών ή γενικά αποδεκτών προσώπων. Βρήκα και επίκληση στην λογική με μέσα τα επιχειρήματα και ως γλωσσική επιλογή πήρα το γ’ ενικό.

Ο συντάκτης του κειμένου Ι, στην 1η παράγραφο παρουσιάζεται απολύτως βέβαιος για τις απόψεις του, δηλαδή ότι τελικός σκοπός της επιστήμης και της ζωής πρέπει να είναι η εξυπηρέτηση του ανθρώπου. Αυτό φαίνεται από την χρήση επίκλησης στην λογική για να αιτιολογήσει πως «μόνο με τον απόλυτο… αναρχία» και την χρήση γ’ ενικού για να υποστηρίξει ότι «ο επιστήμονας… άνθρωπος». Τέλος, χρησιμοποιεί επίκληση στην αυθεντία για να υποστηρίξει πως «ο άνθρωπος… τελικός σκοπός».

Υ.Γ.
Το «για να υποστηρίξει πως…» που γράφω συνέχεια, μας το έχει υπαγορεύσει η καθηγήτρια ως υποχρεωτικό. Αυτήν ακριβώς την φράση. Εμένα με κουράζει προσωπικά όταν το διαβάζω αλλά πρέπει να το γράφω. Το λέω από τώρα. Κατά τα άλλα στα υπόλοιπα αν βλέπετε κάτι faulty let me know.
Μια χαρά απάντηση είναι! Ίσως εγώ να πρόσθετα όταν αναφέρω ότι χρησιμοποιεί γ ενικό και τι επιτυγχάνει με το συγκεκριμένο ρηματικό πρόσωπο, δηλαδή ότι καθιστά το μήνυμα γενικόλογο και του δίνει καθολικό κύρος. Δεν ξέρω αν είναι περιττό, αλλά εμάς μας έχει πει να γράφουμε και τη λειτουργία του όταν το αναφέρουμε. Κατά τ' άλλα μια χαρά μου φαίνεται :laugh:
 

spring day

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η spring day αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Βιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 220 μηνύματα.
Μια χαρά απάντηση είναι! Ίσως εγώ να πρόσθετα όταν αναφέρω ότι χρησιμοποιεί γ ενικό και τι επιτυγχάνει με το συγκεκριμένο ρηματικό πρόσωπο, δηλαδή ότι καθιστά το μήνυμα γενικόλογο και του δίνει καθολικό κύρος. Δεν ξέρω αν είναι περιττό, αλλά εμάς μας έχει πει να γράφουμε και τη λειτουργία του όταν το αναφέρουμε. Κατά τ' άλλα μια χαρά μου φαίνεται :laugh:
Καλή σκέψη, και να είναι περιττό δεν πειράζει δεν νομίζω ότι κόβουν, καλύτερα να τα γράφουμε όλα γιατί κάποιοι βαθμολογητες είναι μυστηριοι και κόβουν με το παραμικρό ότι θέλουν :rolleyes:
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής Πατρών. Έχει γράψει 6,633 μηνύματα.
Ευχαριστώ πολύ και τους δυο… για το feedback.
 

atlantida

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η atlantida αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 236 μηνύματα.
View attachment 111189View attachment 111190

Λοιπόν… uhh. Θα ήθελα βοήθεια :redface: Την έχω απαντήσει την ερώτηση απλώς θέλω να την κάνετε ένα proofread να μου πείτε τι μπορώ να αλλάξω/βελτιώσω. Γλωσσικές επιλογές για επίκληση στην αυθεντία δεν υπάρχουν, υπάρχουν μόνο μέσα, τα οποία και είναι οι απόψεις ειδικών ή γενικά αποδεκτών προσώπων. Βρήκα και επίκληση στην λογική με μέσα τα επιχειρήματα και ως γλωσσική επιλογή πήρα το γ’ ενικό.

Ο συντάκτης του κειμένου Ι, στην 1η παράγραφο παρουσιάζεται απολύτως βέβαιος για τις απόψεις του, δηλαδή ότι τελικός σκοπός της επιστήμης και της ζωής πρέπει να είναι η εξυπηρέτηση του ανθρώπου. Αυτό φαίνεται από την χρήση επίκλησης στην λογική για να αιτιολογήσει πως «μόνο με τον απόλυτο… αναρχία» και την χρήση γ’ ενικού για να υποστηρίξει ότι «ο επιστήμονας… άνθρωπος». Τέλος, χρησιμοποιεί επίκληση στην αυθεντία για να υποστηρίξει πως «ο άνθρωπος… τελικός σκοπός».

Υ.Γ.
Το «για να υποστηρίξει πως…» που γράφω συνέχεια, μας το έχει υπαγορεύσει η καθηγήτρια ως υποχρεωτικό. Αυτήν ακριβώς την φράση. Εμένα με κουράζει προσωπικά όταν το διαβάζω αλλά πρέπει να το γράφω. Το λέω από τώρα. Κατά τα άλλα στα υπόλοιπα αν βλέπετε κάτι faulty let me know.
σημαντική προσθήκη: όταν έχεις ως ζητούμενο βαθμό βεβαιότητας, σκέφτεσαι κατευθείαν τις εγκλίσεις.

εννοείται πως γράφεις τρόπους, μέσα πειθούς, ρηματικο πρόσωπο, αλλά πρέπει επίσης να αναφέρεις τον χρόνο του ρήματος και την έγκλισή του. Στην πραγματικότητα κυρίως η έγκλιση δείχνει το βαθμό βεβαιότητας. Η οριστική δείχνει απόλυτη βεβαιότητα, ενώ η υποτακτική δείχνει πως ο συντάκτης έχεις κάποιους ενδοιασμούς σχετικά με την βεβαιότητα των λόγων του. Επιπλέον, μαζί με τις εγκλίσεις πρέπει να αναφέρεις και γλωσσικές επιλογές (αν υπάρχουν), δηλαδή λέξεις που δείχνουν τον βαθμό βεβαιότητας πχ πρέπει, βέβαια, μόνο κλπ.

(οι εγκλίσεις και το τι δηλώνουν εντάσσονται στην έννοια της τροπικότητας. Είναι πιθανό να μην την έχετε κάνει ακόμα, αλλά θα την δεις στο μέλλον και πιστεύω θα σε βοηθήσει να καταλάβεις καλύτερα τι παίζει με τις εγκλίσεις.)
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής Πατρών. Έχει γράψει 6,633 μηνύματα.
σημαντική προσθήκη: όταν έχεις ως ζητούμενο βαθμό βεβαιότητας, σκέφτεσαι κατευθείαν τις εγκλίσεις.

εννοείται πως γράφεις τρόπους, μέσα πειθούς, ρηματικο πρόσωπο, αλλά πρέπει επίσης να αναφέρεις τον χρόνο του ρήματος και την έγκλισή του. Στην πραγματικότητα κυρίως η έγκλιση δείχνει το βαθμό βεβαιότητας. Η οριστική δείχνει απόλυτη βεβαιότητα, ενώ η υποτακτική δείχνει πως ο συντάκτης έχεις κάποιους ενδοιασμούς σχετικά με την βεβαιότητα των λόγων του. Επιπλέον, μαζί με τις εγκλίσεις πρέπει να αναφέρεις και γλωσσικές επιλογές (αν υπάρχουν), δηλαδή λέξεις που δείχνουν τον βαθμό βεβαιότητας πχ πρέπει, βέβαια, μόνο κλπ.

(οι εγκλίσεις και το τι δηλώνουν εντάσσονται στην έννοια της τροπικότητας. Είναι πιθανό να μην την έχετε κάνει ακόμα, αλλά θα την δεις στο μέλλον και πιστεύω θα σε βοηθήσει να καταλάβεις καλύτερα τι παίζει με τις εγκλίσεις.)
Ευχαριστώ πολύ :hug:Η αλήθεια είναι πως δεν έβαλα την οριστική διότι από το ερώτημα κατάλαβα πως πρέπει να βάλω αποκλειστικά τρόπους πειθούς, τα μέσα και τις γλωσσικές επιλογές τους.
 

Micro

Συντονιστής

Ο Micro αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,623 μηνύματα.
Ευχαριστώ πολύ :hug:Η αλήθεια είναι πως δεν έβαλα την οριστική διότι από το ερώτημα κατάλαβα πως πρέπει να βάλω αποκλειστικά τρόπους πειθούς, τα μέσα και τις γλωσσικές επιλογές τους.
Στην εκφώνηση ζητάει και γλωσσικές επιλογές. Η οριστική είναι απαραίτητη γλωσσική επιλογή στην βεβαιότητα και μπορείς να κάνεις αναφορά και στην τροπικότητα (επιστημικη) που εκφέρεται μέσω της οριστικής.Επισης στην επίκληση στη λογική καλό είναι να λες αν είναι με επιχείρημα η τεκμήρια Επιπλέον, κάνεις λίγο επανάληψη με το κάνει χρήση- χρησιμοποιεί , μπορείς να πεις αξιοποιεί , μετερχεται κτλ Τώρα για τη φράση που σας έχει πει η καθηγήτρια να βάζετε δεν ξέρω και εμένα μου φαίνεται λίγο κουραστική για ότι αμφιβολία έχεις να ρωτάς και την καθηγήτρια στο σχολείο
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής Πατρών. Έχει γράψει 6,633 μηνύματα.
Στην εκφώνηση ζητάει και γλωσσικές επιλογές. Η οριστική είναι απαραίτητη γλωσσική επιλογή στην βεβαιότητα και μπορείς να κάνεις αναφορά και στην τροπικότητα (επιστημικη) που εκφέρεται μέσω της οριστικής.Επισης στην επίκληση στη λογική καλό είναι να λες αν είναι με επιχείρημα η τεκμήρια Επιπλέον, κάνεις λίγο επανάληψη με το κάνει χρήση- χρησιμοποιεί , μπορείς να πεις αξιοποιεί , μετερχεται κτλ Τώρα για τη φράση που σας έχει πει η καθηγήτρια να βάζετε δεν ξέρω και εμένα μου φαίνεται λίγο κουραστική για ότι αμφιβολία έχεις να ρωτάς και την καθηγήτρια στο σχολείο
Ευχαριστώ! Δεν πάω σχολείο, απλά θα το ξανά συζητήσω με την ίδια :)
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής Πατρών. Έχει γράψει 6,633 μηνύματα.
5105E204-EC25-4651-A90E-25EC0E5F7366.jpeg

Πως απαντάμε σε τέτοιου είδους ερωτήσεις;
 

atlantida

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η atlantida αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 236 μηνύματα.
View attachment 111567
Πως απαντάμε σε τέτοιου είδους ερωτήσεις;
για το α ερώτημα, βρίσκεις το θέμα, που είναι η γενική ιδέα του κειμένου (ίσως και η άποψη του συγγραφέα επ'αυτής), και μπορείς να το χρησιμοποιήσεις ως θεματική πρόταση της παραγράφου σου [πχ Κύριο θέμα του κειμένου είναι η κλωνοποίηση και οι αρνητικές/θετικές της επιπτώσεις.. (ή σε ό,τι τέλος πάντων αναφέρεται το κείμενο)]. Το κοινό στο οποίο απευθύνεται λογικά μπορείς να το βρεις είτε από εισαγωγικό σημείωμα (που λέει ας πούμε ότι το κείμενο που ακολουθεί είναι ομιλία του τάδε στο δείνα συνέδριο) είτε από το ίδιο το κείμενο (μπορεί να είναι ομιλία και σε κάποιο σημείο πχ να λέει, στα πλαίσια του σημερινού συνεδρίου μπλα μπλα). Ανάλογα με αυτά τα στοιχεία, το κοινό μπορεί να είναι επιστήμονες, πολιτικοί, ο μέσος αναγνώστης, ο μέσος αναγνώστης με στοιχειώδεις γνώσεις κλπ κλπ. Ο σκοπός ουσιαστικά συνοψίζεται από ρήματα όπως να ενημερώσει, να πληροφορήσει, να προτρέψει, να αποτρέψει κλπ κλπ.

για το β ερώτημα, νομίζω (και το λέω με κάποια επιφύλαξη) ότι πρέπει να βρεις τα σημεία που το κείμενο αναφέρει ότι η κλωνοποίηση εργαλειοποιεί τον άνθρωπο και να τα ανασκεύασεις ένα προς ένα δίνοντας τα αντίστοιχα δικά σου επιχειρήματα, που ουσιαστικά θα είναι αντίθετα με αυτά που αναφέρει το κείμενο.
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής Πατρών. Έχει γράψει 6,633 μηνύματα.
Β2.
F5C87FB7-206E-4863-AD5A-FA3AF47E465F.jpeg

CD9D22DA-F7F7-40FB-8702-BF77F7CA8136.jpeg

Εδώ μπορώ να πω πως:

«Ο οπτιμιστής πραγματοποιεί επίκληση στην λογική για να πείσει ότι οι άνθρωποι παρ’ότι φοβούνται την τεχνολογική πρόοδο, στη συνέχεια συνειδητοποιούν την προσφορά και την ωφελιμότητά της. Αυτό το επιτυγχάνει με παράθεση ιστορικών γεγονότων «Όταν εφευρέθηκε… χιλιομέτρων», «Η ανακάλυψη της… οργανισμού», «Όταν έγιναν… Φραγκεστάιν» με ανακαλύψεις που στην αρχή προκάλεσαν έντονη ανησυχία αλλά αποδείχθηκαν σημαντικές και ωφέλιμες αργότερα και μάλιστα συνεχίζουν να είναι, ακόμα και σήμερα».

Η είναι λάθος; Θα έπρεπε να αναφερθώ και σε γλωσσικές επιλογές πέρα από τεκμήρια;

Παρακαλώ, όποιος το δει και απαντήσει να είναι όσο πιο ειλικρινής και αντικειμενικός γίνεται. I only want to get better, ακόμα και όλο λάθος να είναι, do tell.

Επειδή στο τέλος αναφέρει η εκφώνηση την αποτελεσματικότητα του συγκεκριμένου μέσου, δεν ξέρω τι να απαντήσω σε αυτό really.
 

Συνημμένα

  • 8B747E78-6BC8-4D12-A7EA-5F818F719105.jpeg
    8B747E78-6BC8-4D12-A7EA-5F818F719105.jpeg
    111.2 KB · Εμφανίσεις: 105

Basiliki.kiki

Νεοφερμένος

Η Basiliki.kiki αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 27 μηνύματα.
Τι μπορώ να κάνω για να γίνω καλύτερη στην έκθεση; έχω θέμα με την διατύπωση πολλές φορές και με την δομή των παραγράφων μου τόσο στην καθαρή έκθεση όσο και στις θεωρίες και το λογοτεχνικό. Δηλαδή θεωρίες ξέρω απλά θέλω να έχω μια καλύτερη διατύπωση . Τι μου προτείνετε;
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής Πατρών. Έχει γράψει 6,633 μηνύματα.
Σκέφτομαι φέτος που θα ξανά δώσω να πάρω αυτό το βοήθημα στην έκθεση για το οποίο έχω ακούσει καλά λόγια:

IMG_2495.jpeg

Τι άποψη έχετε εσείς;
 

littlefungi

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο littlefungi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ιατρικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 252 μηνύματα.
Σκέφτομαι φέτος που θα ξανά δώσω να πάρω αυτό το βοήθημα στην έκθεση για το οποίο έχω ακούσει καλά λόγια:

View attachment 118670
Τι άποψη έχετε εσείς;
Είχα το αντίστοιχο αλλά για τη β λυκείου και ήταν παραααααααα πολύ καλό, μέχρι και πως να απαντάς στα πολυτροπικά με εικόνες είχε. Μου το είχε προτείνει η τότε καθηγήτριά μου.
 

Guest 109811

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Σκέφτομαι φέτος που θα ξανά δώσω να πάρω αυτό το βοήθημα στην έκθεση για το οποίο έχω ακούσει καλά λόγια:

View attachment 118670
Τι άποψη έχετε εσείς;
@Joji ειναι τυπικο-απλο βοηθημα για να ''στησεις'' τον λογο σου σε βασικα ερωτηματα. Θα προτεινα Αλκιμο!! Btw @Joji μπορεις να μου στειλεις προσωπικο μηνυμα γιατι διαβασα μερικα ακομα θρεντ σου και θα ηθελα να σε ρωτησω κατι;; ☺️😊
 

smarw

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η smarw αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 307 μηνύματα.
Σκέφτομαι φέτος που θα ξανά δώσω να πάρω αυτό το βοήθημα στην έκθεση για το οποίο έχω ακούσει καλά λόγια:

View attachment 118670
Τι άποψη έχετε εσείς;
Και εγώ αυτό έχω και μου φαίνεται πολύ καλό. Έχει αναλυτικά όλη τη θεωρία και για την έκθεση και για τη λογοτεχνία.
 

Micro

Συντονιστής

Ο Micro αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,623 μηνύματα.
Ο χατζηθωμας έχει πολύ ωραία οργανωμένα την γραμματική κτλ , η νέα έκδοση έχει και ωραια κριτήρια η παλιά που είχα του 20 δεν είχε ωραία κείμενα.
Εγώ φέτος διάβαζα θεωρία από χατζηθωμα και μου έβγαζε φωτοτυπίες κριτήρια από την νέα έκδοση. Παράλληλα έκανα πολύ ωραία κριτήρια από αυτό

s3.gy.digital_savalas_gr_uploads_asset_data_5272_39060_1.jpg

Σχεδιάγραμματα διάβαζα από τα 3 βοηθήματα του κοινός νους
αρχείο λήψης.jpeg

Ο κοινός νους με βοήθησε απίστευτα πολύ να αυξήσω τον βαθμό μου , τρομερά βοηθήματα με οργανωμένες παραγράφους και όχι μόνο κουκίδες με επιχειρήματα. Είναι παλιό βοήθημα και τα βρίσκεις εύκολα να στο δανείσουν παλιοί μαθητές ή τα φροντιστήρια συνήθως το έχουν σε κάποιο ράφι
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής Πατρών. Έχει γράψει 6,633 μηνύματα.
Ο κοινός νους με βοήθησε απίστευτα πολύ να αυξήσω τον βαθμό μου , τρομερά βοηθήματα με οργανωμένες παραγράφους και όχι μόνο κουκίδες με επιχειρήματα. Είναι παλιό βοήθημα και τα βρίσκεις εύκολα να στο δανείσουν παλιοί μαθητές ή τα φροντιστήρια συνήθως το έχουν σε κάποιο ράφι
Αυτό πρώτη φορά το ακούω! Βλέπω έχει 3 τόμους;
 

Micro

Συντονιστής

Ο Micro αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,623 μηνύματα.
Αυτό πρώτη φορά το ακούω! Βλέπω έχει 3 τόμους;
Ναι , εγώ το είχα βρει από συγγενή μου που είχε δώσει το 15 και το είχε και το φροντιστήριο μου στα ράφια αλλιώς οκ δεν παίζει να έδινα 60 ευρώ για να τα πάρω. Αλλά πραγματικά είναι κορυφή τα καινούργια βοηθήματα συνήθως είναι πιο συνοπτικά στα επιχειρήματα.
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής Πατρών. Έχει γράψει 6,633 μηνύματα.
Ναι , εγώ το είχα βρει από συγγενή μου που είχε δώσει το 15 και το είχε και το φροντιστήριο μου στα ράφια αλλιώς οκ δεν παίζει να έδινα 60 ευρώ για να τα πάρω. Αλλά πραγματικά είναι κορυφή τα καινούργια βοηθήματα συνήθως είναι πιο συνοπτικά στα επιχειρήματα.
Αα, τώρα θα αρχίσω να ρωτάω γνωστούς μου. Ναι είδα πως είναι λίγο ακριβούτσικα όλα μαζί. Δεν ξέρω αν μπορώ να διαθέσω και για Χατζηθωμά, και για αυτά μαζί.
 

Micro

Συντονιστής

Ο Micro αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,623 μηνύματα.
Αα, τώρα θα αρχίσω να ρωτάω γνωστούς μου. Ναι είδα πως είναι λίγο ακριβούτσικα όλα μαζί. Δεν ξέρω αν μπορώ να διαθέσω και για Χατζηθωμά, και για αυτά μαζί.
Ναι προτεραιότητα θα δώσεις στον χατζηθωμα που σε καλύπτει σε όλα , έχει και αυτός πολύ καλά σχεδιάγραμματα. Εγώ πέρυσι τον κοινό νου δεν τον είχα αγγίξει, αλλά στην 2η φορά έψαχνα κάτι έξτρα
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top