Από ΗΜΜΥ σε Ιατρική - να ξανά δώσω με 1 ώρα την εβδομάδα φροντιστήριο;

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,844 μηνύματα.
Οταν λες ανοιχτα βιβλια και σημειωσεις, εννοεις δηλαδη οτι οταν γραφετε εξεταστικη, πως καποιος μπορει να κατσει να αντιγραψει οτι λεει το βιβλιο και να μη του πουν τιποτα? Ή πρεπει να γραψεις με δικα σου λογια αυτο που λεει το βιβλιο, αλλιως σε μηδενιζουν? :knife:

Δηλαδη θα μπορουσε καποιος να εχει κανει προεργασια σπιτι του, να εχει γραψει διαφορες σημειωσεις και απλα να τις μεταφερει στην κολλα κατα τη διαρκεια της εξετασης μετα? :read:
προφανως βαζουν ασκησεις που δεν τους νοιαζει να παρεις τον τυπο απο καποιο βιβλιο αλλα τους ενδιαφερει η σκεψη.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,451 μηνύματα.
Οταν λες ανοιχτα βιβλια και σημειωσεις, εννοεις δηλαδη οτι οταν γραφετε εξεταστικη, πως καποιος μπορει να κατσει να αντιγραψει οτι λεει το βιβλιο και να μη του πουν τιποτα? Ή πρεπει να γραψεις με δικα σου λογια αυτο που λεει το βιβλιο, αλλιως σε μηδενιζουν? :knife:
Τα δικά σου λόγια ενθαρρύνονται γιατί δείχνουν οτι έχεις καταλάβει, δεν θα σου κόψουν απο αυτό. Δεν είναι ιστορία. Αρκεί βέβαια να απαντάς λογικά πράγματα και να προσέχεις τις εκφράσεις σου. Εαν μπουρδολογείς ας πούμε μισή σελίδα ή δεν κάνεις χρήση σωστής ορολογίας, μπορεί να σου στοιχίσει βαθμολογικά.

Και αυτό με την ορολογία που λέω είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Αρκετά προβλήματα είναι πολύ εύκολα αλλά υπάρχει τεράστιο ζήτημα να τα λύσεις εαν δεν μπορείς να μιλήσεις την γλώσσα σωστά.

Η ουσία είναι οτι όσο μπαίνεις σε πιο προχωρημένα μαθήματα τα οποία προσεγγίζουν ολοένα και περισσότερο τις πραγματικές εφαρμογές, οι τύποι γίνονται μακρυνάρια και δεν έχει νόημα να τα θυμάσαι αλλά να καταλαβαίνεις τι κάνεις και γιατί. Εαν σου κάτσει ας πούμε ένα πρόβλημα που ο μαθηματικός τύπος για να εκτιμήσεις μια σχεδιαστική παράμετρο είναι 2 γραμμές, και απο τους 10 όρους της έκφρασης οι 7 σου δίνουν μόνο 10%-20% περισσότερη ακρίβεια, απλά τους πετάς και κρατάς τους 3 πιο σημαντικούς όρους. Αυτό φαίνεται μπακάλικο αλλά δεν είναι για τον εξής λόγο :

Όταν θα πας να κάνεις την προσομοίωση θα δεις οτι και με τους 10 όρους, πάλι θα έχεις μια απόκλιση της τάξης των 5%-15%. Και ακόμα χειρότερα όταν θα πας να φτιάξεις αυτό που σχεδίασεις μπορεί να έχεις απόκλισεις πάλι της τάξεως των 5% εως 30% απο την προσομοίωση ή ακόμα χειρότερα να μην παρατηρείς καν αυτό που θα περίμενες για διάφορους λόγους. Άρα δεν έχει νόημα να θυμάσαι τίποτα απ'έξω ούτε να είσαι ακριβής φουλ στα πάντα. Πρέπει να καταλαβαίνεις τι κάνεις και να μπορείς να εκτιμάς σε πρώτη φάση και να προσεγγίζεις πράγματα. Και σε αυτό το κομμάτι μπαίνουν και τα νομογραφήματα που χρησιμοποιούνται εκτενώς στις εξεταστικές.

Δηλαδη θα μπορουσε καποιος να εχει κανει προεργασια σπιτι του, να εχει γραψει διαφορες σημειωσεις και απλα να τις μεταφερει στην κολλα κατα τη διαρκεια της εξετασης μετα? :read:
Σε κάποια μαθήματα ναι γίνεται και αυτό, απλά όχι σε όλα.

ΥΓ. Συνήθως οι περισσότεροι δεν μηδενίζουν. Υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις που όντως μπορείς να δώσεις 2-3 σελίδες σωστή μεθοδολογία και να σε μηδενίσουν εαν έχεις λάθος αποτέλεσμα. Με την πρόφαση οτι για τον μηχανικό το αποτέλεσμα είναι σημαντικό και πρέπει να είναι επίσης σωστό όπως η μεθοδολογία, καθώς δεν πληρωνόμαστε για σωστή σκέψη, αλλά σωστό αποτέλεσμα. Οπότε το οτι σκέφτηκες σωστά αλλά έβγαλες λάθος νούμερο το βλέπουν δώρο άδωρον αφού ο άλλος δεν θα ασχοληθεί με την σκέψη σου, αλλά με το εαν αυτό που του παρέδωσες λειτουργεί όπως θα έπρεπε ή όχι.

Άλλος μπορεί να κόψει ολόκληρο θέμα εαν δει οτι βρήκες αλοπρόσαλλο νούμερο και δεν το σημείωσες. Αλλά γενικά για να σε μηδενίσουν πρέπει να έχεις κάνει κάτι πολύ χοντρό. Συνήθως αυτά τα άτομα δεν ξέρουν τι κάνουν και ενδεχομένως δεν έχουν πατήσει και ποτέ σε διάλεξη, οπότε πάνε και βάζουν τις απαντήσεις και σε κουτάκια για να δώσουν έμφαση στο αποτέλεσμα, και εκεί γυρνάει το μάτι των προηγούμενων που ανέφερα :hehe: .
 
Τελευταία επεξεργασία:

Arvacon

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Arvacon αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Μηχανικών Πληροφοριακών & Επικοινωνιακών Συστημάτων Αιγαίου και μας γράφει απο Αμαλιάδα (Ηλεία). Έχει γράψει 835 μηνύματα.
Τα δικά σου λόγια ενθαρρύνονται γιατί δείχνουν οτι έχεις καταλάβει, δεν θα σου κόψουν απο αυτό. Δεν είναι ιστορία. Αρκεί βέβαια να απαντάς λογικά πράγματα και να προσέχεις τις εκφράσεις σου. Εαν μπουρδολογείς ας πούμε μισή σελίδα ή δεν κάνεις χρήση σωστής ορολογίας, μπορεί να σου στοιχίσει βαθμολογικά.

Και αυτό με την ορολογία που λέω είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Αρκετά προβλήματα είναι πολύ εύκολα αλλά υπάρχει τεράστιο ζήτημα να τα λύσεις εαν δεν μπορείς να μιλήσεις την γλώσσα σωστά.

Η ουσία είναι οτι όσο μπαίνεις σε πιο προχωρημένα μαθήματα τα οποία προσεγγίζουν ολοένα και περισσότερο τις πραγματικές εφαρμογές, οι τύποι γίνονται μακρυνάρια και δεν έχει νόημα να τα θυμάσαι αλλά να καταλαβαίνεις τι κάνεις και γιατί. Εαν σου κάτσει ας πούμε ένα πρόβλημα που ο μαθηματικός τύπος για να εκτιμήσεις μια σχεδιαστική παράμετρο είναι 2 γραμμές, και απο τους 10 όρους της έκφρασης οι 7 σου δίνουν μόνο 10%-20% περισσότερη ακρίβεια, απλά τους πετάς και κρατάς τους 3 πιο σημαντικούς όρους. Αυτό φαίνεται μπακάλικο αλλά δεν είναι για τον εξής λόγο :

Όταν θα πας να κάνεις την προσομοίωση θα δεις οτι και με τους 10 όρους, πάλι θα έχεις μια απόκλιση της τάξης των 5%-15%. Και ακόμα χειρότερα όταν θα πας να φτιάξεις αυτό που σχεδίασεις μπορεί να έχεις απόκλισεις πάλι της τάξεως των 5% εως 30% απο την προσομοίωση ή ακόμα χειρότερα να μην παρατηρείς καν αυτό που θα περίμενες για διάφορους λόγους. Άρα δεν έχει νόημα να θυμάσαι τίποτα απ'έξω ούτε να είσαι ακριβής φουλ στα πάντα. Πρέπει να καταλαβαίνεις τι κάνεις και να μπορείς να εκτιμάς σε πρώτη φάση και να προσεγγίζεις πράγματα. Και σε αυτό το κομμάτι μπαίνουν και τα νομογραφήματα που χρησιμοποιούνται εκτενώς στις εξεταστικές.


Σε κάποια μαθήματα ναι γίνεται και αυτό, απλά όχι σε όλα.

ΥΓ. Συνήθως οι περισσότεροι δεν μηδενίζουν. Υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις που όντως μπορείς να δώσεις 2-3 σελίδες σωστή μεθοδολογία και να σε μηδενίσουν εαν έχεις λάθος αποτέλεσμα. Με την πρόφαση οτι για τον μηχανικό το αποτέλεσμα είναι σημαντικό και πρέπει να είναι επίσης σωστό όπως η μεθοδολογία, καθώς δεν πληρωνόμαστε για σωστή σκέψη, αλλά σωστό αποτέλεσμα. Άλλος μπορεί να κόψει ολόκληρο θέμα εαν δει οτι βρήκες αλοπρόσαλλο νούμερο και δεν το σημείωσες. Αλλά γενικά για να σε μηδενίσουν πρέπει να έχεις κάνει κάτι πολύ χοντρό.

Ουδεμια σχεση δηλαδη με οτι εχουμε συνηθισει μεχρι τωρα στη Δευτεροβαθμια... :xtipao:

Φαινεται αρκετα πιο πολυπλοκο συστημα, αλλα με χαροποιει ιδιαιτερα το οτι δε χρειαζεται να αποστηθιζεις πραγματα, ηταν μονιμως ο εφιαλτης μου αυτο το πραγμα. :book::hypno:
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,451 μηνύματα.
Ουδεμια σχεση δηλαδη με οτι εχουμε συνηθισει μεχρι τωρα στη Δευτεροβαθμια... :xtipao:
Ναι, δεν μπορώ να πω οτι το πανεπιστήμιο είναι τέλειο διότι τις περισσότερες φορές ο καθηγητής δεν ξέρει να διδάσκει, αλλά ως προς την εξέταση οφείλω να ομολογήσω οτι είναι πάντα αρκετά ουσιαστική σε σχέση με ενδοσχολικές/πανελλήνιες.

Σε μερικά μαθήματα ο καθηγητής μπορεί να βάλει και απαλλακτική εργασία, οπότε παραδίδεις μια μεγάλη εργασία και δεν εξετάζεσαι. Το οποίο έχει απίστευτα εκπαιδευτικά οφέλη, και σου μειώνει το άγχος και το διάβασμα για ένα μάθημα στην εξεταστική. Υπάρχουν βέβαια και κάποιες κακές περιπτώσεις που σου κάνουν την ζωή κόλαση για ένα απλό μάθημα ζητώντας 100 πράγματα για να περάσεις, αλλά ομολογώ οτι αυτοί είναι εξαιρέσεις.
Φαινεται αρκετα πιο πολυπλοκο συστημα, αλλα με χαροποιει ιδιαιτερα το οτι δε χρειαζεται να αποστηθιζεις πραγματα, ηταν μονιμως ο εφιαλτης μου αυτο το πραγμα. :book::hypno:
Στην αρχή είναι τρομακτικό και περίπλοκο, αλλά μόλις το συνηθίσεις είναι πολύ καλύτερο και πιο αποτελεσματικό ;). Όλα θέμα συνήθειας είναι!
 

Steliosgkougkou

Νεοφερμένος

Ο Steliosgkougkou αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Δυτικής Μακεδονίας. Έχει γράψει 23 μηνύματα.
Οταν λες ανοιχτα βιβλια και σημειωσεις, εννοεις δηλαδη οτι οταν γραφετε εξεταστικη, πως καποιος μπορει να κατσει να αντιγραψει οτι λεει το βιβλιο και να μη του πουν τιποτα? Ή πρεπει να γραψεις με δικα σου λογια αυτο που λεει το βιβλιο, αλλιως σε μηδενιζουν? :knife:

Δηλαδη θα μπορουσε καποιος να εχει κανει προεργασια σπιτι του, να εχει γραψει διαφορες σημειωσεις και απλα να τις μεταφερει στην κολλα κατα τη διαρκεια της εξετασης μετα? :read:
Ακριβώς. Εγώ έχω γράψει σε κάποια μαθήματα, κυρίως βοηθάνε σε μαθηματικούς τύπους που δεν μαθαίνονται με κανένα Χριστό. ΠΧ αύριο γράφει πιθανότητες & στατιστική θα μας δώσει τυπολόγιο για κάποιες σχέσεις.
 

Guest 586541

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Δεν υπάρχει ούτε μία φορά που χρειάστηκε να αποστήθισω το οτιδήποτε :P . Στα περισσότερα μαθήματα ούτως η άλλως γράφεις με ανοιχτά βιβλία είτε φέρνεις και σημειώσεις.

Ακόμα και εάν χρειαστώ κάτι αλλά δεν έχω βιβλίο για την ακρίβεια, μπορώ να κάτσω να το αποδείξω. Βέβαια όχι την ώρα των εξετάσεων. Αλλά γενικά θεωρώ ότι η σχολή δεν έχει κυριολεκτικά καθόλου αποστήθιση. Έμφαση δίνεται κυρίως στις βασικές αρχές και την λογική σκέψη, και σε βάθος χρόνου την αντίληψη πρακτικών ζητημάτων, εκ των οποίων τα υπόλοιπα απορρέουν σαν θεωρητικές γνώσεις.
Το να δίνετε μαθήματα με ανοικτά βιβλία είναι πολιτική του πανεπιστημίου;
Εμένα μου φαίνεται εξαιρετικό -γενικά- κάτι τέτοιο, με βάση τα δεδομένα της εποχής, αλλά δεν έχω ακούσει να εφαρμόζεται μαζικά αλλού. Μόνο μεμονομένα από συγκεκριμένους καθηγητές.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,451 μηνύματα.
Το να δίνετε μαθήματα με ανοικτά βιβλία είναι πολιτική του πανεπιστημίου;
Εμένα μου φαίνεται εξαιρετικό -γενικά- κάτι τέτοιο, με βάση τα δεδομένα της εποχής, αλλά δεν έχω ακούσει να εφαρμόζεται μαζικά αλλού. Μόνο μεμονομένα από συγκεκριμένους καθηγητές.
Εχει να κάνει με τον εκάστοτε καθηγητή. Η πλειοψηφία συνήθως θα επιτρέψει σημειώσεις ή τουλάχιστον καποιο συγγραμα. Και πάλι όχι σε όλα τα μαθήματα όμως, αλλά στα περισσότερα.

Θέλω να πω, οκ δεν θα σου πουν κιόλας θεμελιώδεις σχέσεις όπως την θεμελιώδη εξίσωση της κυματικης, ή την αντίδραση ενός πηνίου...

Αλλά γενικά ότι δεν θα σου πουν θα είναι εξαιρετικά απλό να το θυμάσαι και εξαιρετικά σημαντικό, και θα το έχεις δει και χρησιμοποιήσει εκατοντάδες φορές.

Οπότε δεν θα υπάρχει θέμα. Δεν εξετάζουν πόσο καλή μνήμη έχεις αλλά εάν μέσα στον απόλυτο χαμό καμποσων σχέσεων μπορείς να εντοπίσεις την σωστή, να την συνδυάσεις με κάποια άλλη με τον σωστό τρόπο και ενδεχομένως να κάνεις όσες αλλαγές χρειάζονται.

Το οποίο φυσικά προϋποθέτει ότι δεν χειρίζεσαι μηχανικά τα πράγματα αλλά έχεις γνώσεις και αντίληψη επί αυτών(ειδάλλως δεν θα μπορούσες να πειράξεις κάτι για να το προσαρμόσεις). Και εννοείται το πιο σημαντικό από όλα, να μπορείς να καταλαβαίνεις τι λέει το πρόβλημα τόσο σε επίπεδο αντίληψης αλλά και ορολογίας. Αποδείξεις συνήθως δεν εξετάζονται, όσο τα αποτελέσματα, αλλά μελετούνται στις διαλέξεις αρκετές φορές εκτενώς(και εκεί είναι η αξία του να παρακολουθείς).
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top