Αναγνώριση κολλεγίων και ξένων πανεπιστημίων ισότιμα με τα πανεπιστήμια

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,789 μηνύματα.
Εγώ αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι ότι όλοι οι πρωτοετείς στα Ελληνικά Πανεπιστήμια προσβλέπουν κάποια στιγμή στο μέλλον να πάνε να δουλέψουν στο εξωτερικό, με την απαίτηση το εξωτερικό να τους αναγνωρίσει το πτυχίο τους. Αλλά άπαξ και σπουδάσει κάποιος έξω να τον γκετοποιήσουμε και να μην τον αφήνουμε να δουλέψει, εάν επιστρέψει στην Ελλάδα.
Έρκονται οι ξένι και μας πέρνουν το ντουλιές μας.
Όσο ασχολείστε με τα πανεπιστήμια του εξωτερικού, περιμένετε να τελειώσουν οι προσφυγές που ξεκίνησαν οι σύλλογοι αποφοίτων ΤΕ, οι οποίοι στη βάση ότι ΠΑΔΑ και λοιπά συγχωνευμένα αποκτούν ισοτιμήσεις θέλουν να ισοτημηθούν και οι ίδιοι, να δείτε εκεί γλέντια που έχουν να γίνουν. Όπως ο Σαμαράς πήγε και στούπωσε όλα τα κεντρικά τμήματα το 2014 με τις ελεύθερες μετεγγραφές, έτσι θα στουπώσει όλη η αγορά εργασίας από την μία μέρα στην άλλη, από το διπλασιασμό, σχεδόν, του παρεχόμενου δυναμικού. Ο Γαβρόγλου παρέδωσε την καυτή πατάτα στην Κεραμέως και το ζήτημα είναι μόνον, εάν αυτή θα σκάσει επί δικής της ή αλλουνού θητεία.

Είναι μια συνηθισμένη λογική πολιτικής Ελληνικού τύπου: η καυτή πατάτα ξεφλουδίζεται από τις επόμενες γενιές υπομονετικών Ελλήνων. Από τη στιγμή που υπάρχει η πελατεία-λαός και είναι δεδομένος και δεν πρόκειται να εγκαταλείψει την Ελλάδα ως γη, η πολιτική πάσχει από προσωρινότητα επειδή κάποιος άλλος στο μέλλον θα πουλήσει καλύτερη ελπίδα από τους παρόντες. Οι ξένοι είναι αρκετά ανεκτικοί στο θέμα των ξένων και δη των Ελλήνων...που τους παίρνουν τα μεταπτυχιακά από τη NASA. :P To θέμα με την Ελένη τελείωσε; ξεχάστηκε; χαχαχ
 

Rozalia24

Νεοφερμένος

Η Rozalia24 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας ΔΠΘ (Κομοτηνή). Έχει γράψει 23 μηνύματα.
Εγώ προσωπικά δεν είμαι κατά της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των κολλεγίων είμαι κατά της ελληνικής αντίληψης ότι όλοι πρέπει να σπουδάσουν και μετριέται η αξία του ανθρώπου από τα χαρτιά που διαθέτει συνεπώς στελνουν οι γονείς τα παιδιά που δεν είχαν ανοίξει στη ζωή τους βιβλία και έγραψαν κάτω από την βάση σε κολλέγια προκειμένου να πουν ότι το παιδί τους σπουδαζει αντί να το παρακινήσουν να βρει την κλίση του είτε είναι καλλιτεχνική είτε αθλητής είτε οτιδήποτε άλλο ετσι φτάνουμε στο σημείο τα κολλέγια να λειτουργούν με τέτοιου είδους φοιτητές και τα ίδια τα παραρτήματα- κολλέγια έχουν low standards απαιτήσεις λιγότερα μαθήματα και λιγότερα χρόνια που αντίστοιχα στο εξωτερικό τα ίδια άτομα θα ακολουθούσαν τεχνικά επαγγέλματα είτε κάτι άλλο που θα αγαπούσαν χωρίς την πίεση της μέσης ελληνικής οικογένεια να στρέψει ντε και καλά το παιδί στη τριτοβάθμια για να πουλάει μούρη στη γειτονιά
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,789 μηνύματα.
Εγώ προσωπικά δεν είμαι κατά της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των κολλεγίων είμαι κατά της ελληνικής αντίληψης ότι όλοι πρέπει να σπουδάσουν και μετριέται η αξία του ανθρώπου από τα χαρτιά που διαθέτει συνεπώς στελνουν οι γονείς τα παιδιά που δεν είχαν ανοίξει στη ζωή τους βιβλία και έγραψαν κάτω από την βάση σε κολλέγια προκειμένου να πουν ότι το παιδί τους σπουδαζει αντί να το παρακινήσουν να βρει την κλίση του είτε είναι καλλιτεχνική είτε αθλητής είτε οτιδήποτε άλλο ετσι φτάνουμε στο σημείο τα κολλέγια να λειτουργούν με τέτοιου είδους φοιτητές και τα ίδια τα παραρτήματα- κολλέγια έχουν low standards απαιτήσεις λιγότερα μαθήματα και λιγότερα χρόνια που αντίστοιχα στο εξωτερικό τα ίδια άτομα θα ακολουθούσαν τεχνικά επαγγέλματα είτε κάτι άλλο που θα αγαπούσαν χωρίς την πίεση της μέσης ελληνικής οικογένεια να στρέψει ντε και καλά το παιδί στη τριτοβάθμια για να πουλάει μούρη στη γειτονιά

Aυτό πώς θα μπορούσε να διορθωθεί πιστεύεις;
 

Rozalia24

Νεοφερμένος

Η Rozalia24 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας ΔΠΘ (Κομοτηνή). Έχει γράψει 23 μηνύματα.
Aυτό πώς θα μπορούσε να διορθωθεί πιστεύεις;


Καλή ερώτηση!!!!! Πιστεύω ότι δεν θα μπορούσε να εξαλειφθεί πλήρως αυτή η αντίληψη είναι μέρος της ανθρώπινης φύσης να θέλει το άτομο να νιώθει ότι υπερισχύει των άλλων πιστεύω απλά ότι πρέπει να υπάρχει σωστός επαγγελματικός προσανατολισμός στα σχολεία αλλά και στους γονείς σχετικά με την επαγγελματικής επιλογής του παιδιού τους .Τα τεχνικά επαγγέλματα είναι επίσης χρήσιμα και δεν χρειάζεται να συσχετίζονται με παλαιά στερεότυπα τύπου ότι ένας τεχνικός είναι αμόρφωτος και χαμηλού επιπέδου αντίθετα η μόρφωση έχει να κάνει με την συμπεριφορά τους τρόπους την Ευγένεια την διάθεση για μάθηση και όχι απόλυτα την πανεπιστημιακή που σημαίνει εμβάθυνση σε μια επιστήμη συγκεκριμένη. Στις εποχές μας ένας ηλεκτρολόγος είναι πολύ πιο περιζήτητος από έναν καθηγητή πχ λόγω ότι όλοι στράφηκαν στους πανεπιστημιακού τομείς ετσι αυτός που αποφάσισε να ακολουθήσει τεχνικό επάγγελμα ενδεχομένως βγαζει περισσότερα χρήματα
 

Guest 336742

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Δηλαδή όταν τα πανεπιστήμια σου "καθίζουν" 4000 ευρώ μίνιμουμ το μεταπτυχιακό λειτουργούν α) δημόσια πανεπιστήμια με δωρεάν παιδεία β) ως επιχειρήσεις (κολλέγια) γ) το β το είναι η σωστή απάντηση.

Μη μπερδεύεις τα πανεπιστήμια/κολλέγια με επιχειρήσεις. Δεν έχουν καμία σχέση.

Τα περισσότερα πανεπιστήμια (99.9%...), ιδιωτικά και μη, είναι nonprofit οργανισμοί. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια ΔΕΝ είναι επιχειρήσεις, απλά δεν χρηματοδοτούνται από το κράτος (που κι αυτό είναι ψιλοψέμα, ανάλογα το κράτος).

Η Ελλάδα δεν έχει δημόσια πανεπιστήμια, έχει κρατικά. Το κράτος καθορίζει τα πάντα στη λειτουργία τους, σε αντίθεση με τα δημόσια, όπου το πανεπιστήμιο έχει τεράστια ευχέρεια μέχρι και να κανονίζει μισθούς καθηγητών. H βασική διαφορά είναι η πηγή από την οποία χρηματοδοτούνται.

Επίσης δημόσια πανεπιστήμια δεν σημαίνει δωρεάν, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.

Αυτά ήθελα να πω.
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Εγώ προσωπικά δεν είμαι κατά της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των κολλεγίων είμαι κατά της ελληνικής αντίληψης ότι όλοι πρέπει να σπουδάσουν και μετριέται η αξία του ανθρώπου από τα χαρτιά που διαθέτει συνεπώς στελνουν οι γονείς τα παιδιά που δεν είχαν ανοίξει στη ζωή τους βιβλία και έγραψαν κάτω από την βάση σε κολλέγια προκειμένου να πουν ότι το παιδί τους σπουδαζει αντί να το παρακινήσουν να βρει την κλίση του είτε είναι καλλιτεχνική είτε αθλητής είτε οτιδήποτε άλλο ετσι φτάνουμε στο σημείο τα κολλέγια να λειτουργούν με τέτοιου είδους φοιτητές και τα ίδια τα παραρτήματα- κολλέγια έχουν low standards απαιτήσεις λιγότερα μαθήματα και λιγότερα χρόνια που αντίστοιχα στο εξωτερικό τα ίδια άτομα θα ακολουθούσαν τεχνικά επαγγέλματα είτε κάτι άλλο που θα αγαπούσαν χωρίς την πίεση της μέσης ελληνικής οικογένεια να στρέψει ντε και καλά το παιδί στη τριτοβάθμια για να πουλάει μούρη στη γειτονιά


Άρα με αυτή τη λογική όσοι δεν άνοιξαν βιβλίο στη ζωή τους (πανελληνίων) είναι κατά κύριο λόγο ικανοί για τεχνικά επαγγέλματα. Δηλαδή, το 89% (περίπου) των υποψηφίων της τρίτης λυκείου που περνάει σε πανεπιστήμιο είναι για να ακολουθήσει επιστημονική πορεία. Επίσης, όποιος δεν έχει αποστηθισει βιολογία κατεύθυνσης, συγγνώμη αλλά καλός γιατρός δεν μπορεί να γίνει, καλύτερα να δει να πάει σε κάποιο ταλεντ σόου. Μήπως το κόμπλεξ το έχουν οι γονείς που το στέλνουν το παιδί στο ελληνικό ΑΕΙ; Τζάμπα είναι. Τουλάχιστον στα κολέγια πληρώνεις κανένα 5ευρω παραπάνω, δεν παίρνεις την απόφαση πίνοντας μπύρες.

Μη μπερδεύεις τα πανεπιστήμια/κολλέγια με επιχειρήσεις. Δεν έχουν καμία σχέση.

Τα περισσότερα πανεπιστήμια (99.9%...), ιδιωτικά και μη, είναι nonprofit οργανισμοί. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια ΔΕΝ είναι επιχειρήσεις, απλά δεν χρηματοδοτούνται από το κράτος (που κι αυτό είναι ψιλοψέμα, ανάλογα το κράτος).

Η Ελλάδα δεν έχει δημόσια πανεπιστήμια, έχει κρατικά. Το κράτος καθορίζει τα πάντα στη λειτουργία τους, σε αντίθεση με τα δημόσια, όπου το πανεπιστήμιο έχει τεράστια ευχέρεια μέχρι και να κανονίζει μισθούς καθηγητών. H βασική διαφορά είναι η πηγή από την οποία χρηματοδοτούνται.

Επίσης δημόσια πανεπιστήμια δεν σημαίνει δωρεάν, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.

Αυτά ήθελα να πω.

Να πω ότι δεν πρωτοεκανα λόγο εγώ για κολλέγιο επιχείρηση. Δεύτερον, συγγνώμη που στο λέω αλλά δεν μπαίνουν σε όλο αυτόν τον κόπο για να προσφέρουν στην κοινωνια μέσα από την εκπαίδευση. Τουλάχιστον όχι μόνο αυτό. Όπως ένας ιδιώτης γιατρός δεν σου ζητάει το 50αρικο χωρίς απόδειξη ως φιλική τιμή.

Λοιπόν, τα ιδιωτικά είναι for profit οργανισμοί. Και καλά κάνουν, όπως και ο ιδιώτης γιατρός. Δεν έχει το αόρατο χέρι του κράτους να του βάζει χιλιάρικα στην τσέπη κάθε μήνα. Επομένως, έχουμε "εμπορική" δραστηριότητα, έχουμε και κερδοσκοπια, πρόκειται για ιδιότυπη επιχείρηση.

Τα δημόσια για την Ελλάδα μιλάμε είναι συνταγματικά αυτοδιοικητα. Διοικητική αυτοτέλεια εν ολίγοις. Το ΔΣ δικό τους, η πρόσληψη δικιά τους υπόθεση, το πρόγραμμα σπουδών (δυστυχώς) δικιά τους. Ναι μεν σαν γνήσιο ελληνικό κράτος είναι παρεμβατικό, αλλά και πάλι δεν μιλάμε για κρατικά αλλά δημόσια.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,494 μηνύματα.
1. Τα κολλέγια συνήθως είναι 3ετούς εκπαίδευσης. Τα πανεπιστημιακά τμήματα είναι κατ' ελάχιστον 4ετούς. Ναι αναγνωρίζω ότι τώρα που και τα ΤΕΙ "πανεπιστημιοποιήθηκαν" και ακόμα και από την μετατροπή τους σε 4ετούς φοίτησης πριν από χρόνια αυτό για πολλά τμήματα είναι και παραμένει περιττό, αλλά μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Δεν μπορείς συνήθως να αφομοιώσεις ύλη που αντιστοιχεί σε 4 και 5 χρόνια σε ένα πανεπιστημιακό τμήμα, σε 3, ακόμα και αν το κολλέγιο φυσάει.

2. Το να πας σε δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο είναι επιλογή δική σου (ή αν θες να το δούμε κατ' επέκταση, των γονέων σου). Η συγκεκριμένη επιλογή δεν επηρεάζει το επαγγελματικό σου μέλλον άμεσα, δεν σε ρίχνει ή σε ανεβάζει στο βιογραφικό αν το απολυτήριο γράφει Αρσάκειο ή Λύκειο Πέρα Ραχούλας κλπ. Οπότε άτοπη η σύγκριση δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης μεταξύ δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας.

3. Η είσοδος στο κολλέγιο δεν πληροί συνήθως ούτε τα ελάχιστα στάνταρ πέραν της οικονομικής δυνατότητας, εν αντιθέσει με τα πανεπιστήμια που υπάρχει κάποιου είδους αξιολόγηση, διαβάθμιση και κατάταξη των υποψηφίων (το αν το σύστημα είναι σαθρό ή όχι, είναι μια άλλη συζήτηση και όχι της παρούσης). Ας είμαστε ρεαλιστές, μιλάμε για Ελλάδα: δεν μπορείς να περιμένεις από τον μέσο μαθητή που έχει από πίσω του τον μέσο γονιό, ότι αν έχει την δυνατότητα να εισαχθεί σε κολλέγιο και να βγει σε 3 χρόνια με ισότιμα αναγνωρισμένο πτυχίο, θα διαλέξει να γίνει βοηθός φαρμακοποιού αντί για νομικός (τυχαία παραδείγματα).

4. Ακριβώς επειδή το κολλέγιο είναι ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση, δημιουργείται αμέσως οικονομική και ταξική ανισότητα. Πέραν του αυτονόητου που θεωρούμε ότι όπου πληρώνεις σε προσέχουν και περισσότερο, θίγω το εξής: ο Χ φοιτητής πέρασε στο Α τμήμα, ο Υ φοιτητής ήθελε το ίδιο τμήμα, δεν τα κατάφερε και παρακολουθεί κάτι παρεμφερές στο Β κολλέγιο. Γιατί ο δεύτερος είναι πιο μάγκας και μέσα σε 3 χρόνια θα έχει ένα πτυχίο που ο άλλος θα φτύσει αίμα και τουλάχιστον 1 χρόνο παραπάνω για να το αποκτήσει, πιθανότατα και με χαμηλότερο βαθμό; Επειδή ο άλλος τα φύσαγε;
1) Είναι 3ετής φοίτησης γιατί τα περισσότερα είναι παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων και πάνε με το δικό τους σύστημα σπουδών. Γενικότερα οι περισσότερες χώρες συνηθίζουν να έχουν 3ετής προγράμματα, ότι το δικό μας σύστημα έχει 4ετής δεν σημαίνει τίποτα απολύτως. Άλλωστε μην γελιόμαστε, πολλές φορές ακόμα και στα δικά μας 4ετή, τα μαθήματα που διδάσκονται πολλές φορές διαφέρουν πάρα πολύ σε αριθμό ανά τμήμα. Εγώ που τελείωσα την Γαλλική είχα να περάσω 58 μαθήματα σε 4 χρόνια ενώ ακριβώς δίπλα η Ιταλική έχει μόλις 40. Δύο τόσο παρεμφερείς σχολές και παρόλα αυτά υπάρχει διαφορά σχεδόν 20 μαθημάτων, δηλαδή αυτοί πήραν λιγότερες γνώσεις ως ξένη φιλολογία; Ο ίδιος αριθμός μαθημάτων βγαίνει και σε 3 έτη, αν το προβλημά μας είναι η ύλη (που δεν είναι) και τα ξένα πανεπιστήμια το έχουν αποδείξει.


2) Καθόλου άτοπη σύγκριση. Το ανέφερα γιατί είναι της ίδιας λογικής. Εφόσον η ιδιωτική πρωτοβάθμια/δευτεροβάθμια έχει νομικά την ίδια ισχύ με την δημόσια γιατί να διαφέρει η τριτοβάθμια; Πως γίνεται το κράτος και γενικότερα ο κόσμος να λέει ότι δεν τα εμπιστεύεται ξαφνικά; [font=Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif]Ειδικά αν [/font][font=Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif]σκεφτούμε το πως ακόμα και η δημόσιά τριτοβάθμια λειτουργεί σαν ιδιωτική όσο αναφορά το θέμα της αυτονομίας να κάνει ότι θέλει και να προσαρμόζει τα προγράμματα[/font][font=Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif] σπουδών όπως θέλει (όπως με το παράδειγμα που έδωσα και πιο πάνω).[/font] Δηλαδή τόσα χρόνια άφηνε την βάση της εκπαιδευσής τόσων παιδών σε αναξιόπιστα ιδρύματα κια θυμήθηκε να νοιαστεί για την επιστημονική τους κατάρτιση; Γιατί να λέμε ότι δεν επιρρεάζει άμεσα το μέλλον τους αυτό με αφήνει να καταλάβω

3) Το ότι δεν υπάρχει αυτή την στιγμή στάνταρ που λες είναι γιατί είναι που είναι ακριβά, αν υπήρχε κάτι τέτοιο δεν θα πήγαινε κανείς. Χρειάζονται κόσμο. Ακριβώς επειδή κανείς δεν θέλει ένα πτυχίο υποβαθμισμένο από το κράτος και την κοινωνία ενώ έχει χρυσοπληρωθεί, η μεγάλη πλειοψηφία των φοιτητών τους καταλήγει να είναι από αυτούς που απλά δεν μπόρεσαν για διαφόρους λόγους να μπουν στο δημόσιο. Δεν έχει έρθει η ώρα να ακολουθήσουμε λίγο τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες και να εχουμε σοβαρά ιδιωτικά που θα προσελκύουν περισσότερους φοιτητές που δεν θα φοβούνται ότι οι κόποι τους δεν θα ανγνωριστούν και θα φέρνουν ακόμα και ξένους (με αγγλόφωνα προγράμματα φυσικά) ώστε να υπάρχει ζήτηση και να μπουν και τα ανάλογα στάνταρτς;
Ας είμαστε ρεαλιστές, μιλάμε για Ελλάδα: δεν μπορείς να περιμένεις από τον μέσο μαθητή που έχει από πίσω του τον μέσο γονιό, ότι αν έχει την δυνατότητα να εισαχθεί σε κολλέγιο και να βγει σε 3 χρόνια με ισότιμα αναγνωρισμένο πτυχίο, θα διαλέξει να γίνει βοηθός φαρμακοποιού αντί για νομικός (τυχαία παραδείγματα).

Ας διαλέξει να γίνει ότι θέλει. Δηλαδή επειδή ένας αντίστοιχος μαθητής έμαθε παπαγαλία 10 τόμους βιβλία είναι πιο ικανός να σπουδάσει νομική; Από την στιγμή που θα μπουν τα στάνταρτς που ζήτησες πιο πάνω ο μέσος μαθητής δεν θα είναι εύκολο να μπει ούτε σε ιδιωτικά όπως και να έχει. Αυτά πάνε αναλογικά, δεν μπορείς να περιμένεις να φοιτούν οι καλύτεροι των καλυτέρων όταν εμείς οι ίδιοι έχουμε τα ιδιωτικά του κλότσου και του μπάτσου.

4) Με την ίδια λογική γιατί κάποιος να πάει στην Γαλλία, σε δημόσιο πανεπιστήμιο και να βγάλει ένα ισάξιο (αναγνωρισμένο στην Ελλάδα από τον ΔΟΑΤΑΠ) πανεπιστήμιο σε 3 χρόνια και να γυρίσει κύριος εδώ με όλα τα προσόντα ενώ ο άλλος θα φτύσει αίμα και τουλάχιστον 1 χρόνο παραπάνω για να το αποκτήσει, πιθανότατα και με χαμηλότερο βαθμό; Επειδή ο άλλος τα φύσαγε; Αυτό δεν είναι ταξική ανισότητα; Ιδιωτικοί και δημόσιοι φορείς υπάρχουν παντού. Αν αλλάξουν όλα αυτά που είπαμε πιο πάνω θα αλλάξει και η νοοτροπία των ιδιωτικών. Αν είχαν κόσμο να είσαι σίγουρη θα ήταν δέκα φορές πιο αυστηροί με τις βαθμολογίες γιατί θα λέγανε " εμείς είμαστε παράρτημα του τάδε Αμερικάνικου πανεπιστημίου, δεν μπορούμε να μοιράζουμε έτσι πτυχία" και ας το χρυσοπλήρωνες, όπως ακριβώς γίνεται και στα μεγάλα ξένα ιδιωτικά που αν δεν βγάλεις τον ανάλογο μέσο όρο σκασίλα τους αν πληρώνεις, μια χαρά σε κόβουν... η λίστα με τους φοιτητές στην αναμονή είναι τεράστιά για να νοιαστούν. Και στην τελική αν θέλουμε όντως να είμαστε ρεαλιστές, πιο πολλά δίνουν οι γονείς για να φοιτήσουν τα παιδιά τους σε τμήματα άλλων πόλεων (που πολλές φορές δεν τα θέλουν καν) από αυτά που θα έδιναν σε ιδιωτικά, όπως επίσης σχεδόν τα ίδια θα έδιναν για να φοιτήσουν σε δημόσιο του εξωτερικού. Όλοι αυτοί που στέλνουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν το φυσάνε;

Αυτή η χαζή νοοτροπία μας έχει φάει. Στην πρωτοβάθμια/δευτεροβάθμια οι γονείς θα έκαναν τα πάντα για να στείλουν το παιδί τους σε ιδιωτικό (γιατί φυσικά νομίζουν ότι γίνεται καλύτερη δουλειά) ενώ στην τριτοβάθμια το αποφεύγουν όσο δεν πάει. Ενώ την ίδια στιμγή υπάρχει η αντιτιφατική νοοτροπία στην Ελλάδα που λέει ότι οι καθηγητές του δημοσίου τα έχουν όλα γραμμένα... Βγάλε άκρη...
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
με τη νέα ρύθμιση θα μπορούν να αναγνωρίζονται πτυχία από χώρες εκτός ΕΕ

Αυτό είναι το σκάνδαλο! Όταν η κυβέρνηση εξυπηρετεί τα συμφέροντα των βρετανικών κολεγίων. Μητροπολιτικο που είναι η πιο γνωστή "επιχείρηση" συνεργάζεται εξολοκλήρου με βρετανικά πανεπιστήμια.

Ο χαμός έγινε για αποπροσανατολισμο από τον αληθινό σκοπό της υπουργού. Επαγγελματική ισοδυναμία υπήρχε και θα υπάρχει. Η προηγούμενη κυβέρνηση προσπάθησε να ιδρύσει το ατεεν για να εξυπηρετεί τους αιτουντες. Τώρα η νέα κυβέρνηση μιλάει για το ίδιο πράγμα με πολιτικά λόγια.
 

Guest 336742

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Να πω ότι δεν πρωτοεκανα λόγο εγώ για κολλέγιο επιχείρηση. Δεύτερον, συγγνώμη που στο λέω αλλά δεν μπαίνουν σε όλο αυτόν τον κόπο για να προσφέρουν στην κοινωνια μέσα από την εκπαίδευση. Τουλάχιστον όχι μόνο αυτό. Όπως ένας ιδιώτης γιατρός δεν σου ζητάει το 50αρικο χωρίς απόδειξη ως φιλική τιμή.

Λοιπόν, τα ιδιωτικά είναι for profit οργανισμοί. Και καλά κάνουν, όπως και ο ιδιώτης γιατρός. Δεν έχει το αόρατο χέρι του κράτους να του βάζει χιλιάρικα στην τσέπη κάθε μήνα. Επομένως, έχουμε "εμπορική" δραστηριότητα, έχουμε και κερδοσκοπια, πρόκειται για ιδιότυπη επιχείρηση.

Τα δημόσια για την Ελλάδα μιλάμε είναι συνταγματικά αυτοδιοικητα. Διοικητική αυτοτέλεια εν ολίγοις. Το ΔΣ δικό τους, η πρόσληψη δικιά τους υπόθεση, το πρόγραμμα σπουδών (δυστυχώς) δικιά τους. Ναι μεν σαν γνήσιο ελληνικό κράτος είναι παρεμβατικό, αλλά και πάλι δεν μιλάμε για κρατικά αλλά δημόσια.

Καλά, σοβαρά μιλάς τώρα; Όπως και σε άλλο ποστ, πάλι πράγματα από το κεφάλι σου. Κακώς ασχολήθηκα.
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Καλά, σοβαρά μιλάς τώρα; Όπως και σε άλλο ποστ, πάλι πράγματα από το κεφάλι σου. Κακώς ασχολήθηκα.
Δεν κατάλαβα πού οφείλεται το ξέσπασμα. Το μόνο λάθος που ίσως να έκανα είναι ότι τα κολλέγια είναι for profit, ενώ μάλλον εν τέλει είναι non profit οργανισμοί. Προφανώς, και λειτουργούν με όρους ιδιωτικού τομέα, ήτοι με μορφή επιχείρησης. Προσφέρουν, παράλληλα εκπαίδευση και βγάζουν κέρδος που το αξιοποιούν για. Win win situation είναι, όπως και ο ιδιώτης γιατρός. Τι έβγαλα από το κεφάλι μου;
 

Guest 875331

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Γράφω από κινητό και δεν θα κάνω παραθέσεις. Το επιχείρημα πως η τριτοβάθμια θα γίνει ταξική είναι χαζό τελείως, καθώς και οι γονείς θα μπορούνε να μη δινουν χρήματα σε φροντιστήρια και δεν είμαστε εδώ σοβιετική Ένωση, είναι απόλυτα φυσιολογικό και θεμιτό κάποια παιδιά να έχουν περισσότερες ευκαιρίες.

Το γεγονός πως τα πτυχία είναι 4 και 5 χρόνια είναι απαράδεκτο. Άκαρπη ταλαιπωρία για τα παιδιά που σπουδάζουν και έχουν έξτρα άχρηστα μαθήματα και άδικο για τον φορολογούμενο που πληρώνει τα πανεπιστήμια, αντί να τα πλήρωναν μόνο οι φοιτητές που ήθελαν ως μεταπτυχιακά πτυχια.

Στα περισσότερα χρήσιμα επαγγέλματα π.χ. λογιστική, επιχειρήσεις, πληροφορική κλπ, η μεγάλη πλειοψηφία των πτυχιούχων δεν έχει να δώσει κατι παραπάνω από αυτούς από ΤΕΙ η το κολλέγιο. Το τρέχον σύστημα ευνοεί μόνο τους ακαδημαϊκούς. Μέσω των κολεγίων, ενήλικες θα μπορούν να σπουδάζουν όταν βρουν κάτι που πραγματικά θέλουν και επιτέλους θα ελαττωθεί η παραπαιδεια.
 

Guest 336742

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Δεν κατάλαβα πού οφείλεται το ξέσπασμα. Το μόνο λάθος που ίσως να έκανα είναι ότι τα κολλέγια είναι for profit, ενώ μάλλον εν τέλει είναι non profit οργανισμοί. Προφανώς, και λειτουργούν με όρους ιδιωτικού τομέα, ήτοι με μορφή επιχείρησης. Προσφέρουν, παράλληλα εκπαίδευση και βγάζουν κέρδος που το αξιοποιούν για. Win win situation είναι, όπως και ο ιδιώτης γιατρός. Τι έβγαλα από το κεφάλι μου;


Τα λεφτά που παίρνουν τα σοβαρά ιδιωτικά πανεπιστήμια από φοιτητές, είναι ελάχιστα. Καλύπτουν ναι μεν αρκετά λειτουργικά έξοδα, αλλά δεν είναι τα βασικά χρήματα που απαιτούνται για τη λειτουργία τους. Είναι τελείως αφελές να νομίζει κανείς ότι 10 χιλιάρικα το χρόνο συντηρούν εργαστήρια εκατομμυρίων.

Πέρα απ'αυτό, τα σοβαρά ιδιωτικά είναι πάντα nonprofit. Το πανεπιστήμιο δεν είναι πετρελαϊκή να διαμοιράζει καύσιμο, είναι οργανισμός που "φτιάχνει γνωση" και την προσφέρει. Τα πάντα ξεκινάνε από τα πανεπιστήμια. Δεν γίνεται να τα υποβαθμίζεις λες και είναι γιατρός που σου γράφει το τάδε φάρμακο επειδή τα τσεπώνει απ'αυτή τη φαρμακευτική.

Προφανώς καταλαβαίνω τι λες, δεν θέλει να πάει για φούντο. Αλλά αυτό ισχύει και για τα δημόσια πανεπιστήμια σε οργανωμένα κράτη. Κανείς δε θέλει να "χάνονται" λεφτά, είτε είναι κάτι ιδιωτικό είτε είναι κάτι δημόσιο. Η βασική διαφορά όμως που θέλω να τονίσω είναι ότι στην Ελλάδα, για πολλούς λόγους, το κράτος επεμβαίνει πολύ περισσότερο. 2 βασικοί τρόποι είναι το σύστημα εισαγωγής και οι νέες θέσεις εργασίας/μισθοί. Μην πούμε για τα ΤΕΙ που έγιναν ΑΕΙ, επειδή απλά ήθελε η κυβέρνηση... Γι'αυτό λοιπόν το λόγο τα λέω κρατικά και όχι δημόσια, αν και το όνομα μικρή σημασία έχει.
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
Το ερώτημα δεν είναι αν αναγνωρίζονται τα ιδιωτικά ιδρύματα αλλά αν πρέπει να αναγνωρίζονται τα δημόσια. Χάλια εγκαταστάσεις, βρώμικες τουαλέτες, οι εξετάσεις γίνονται με τις ίδιες πρακτικές εδώ και 30 χρόνια, προδιαγραφές ασφαλείας της πλάκας.
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Ως προς τον δικό μου τομέα, όλοι οι απόφοιτοι νομικής, για να πάρουν την άδεια άσκησης επαγγέλματος, περνάνε από εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα. Ως εκ τούτου το φιλτράρισμα επιτυγχάνεται με αυτό τον τρόπο για τους αποφοίτους κολλεγίων και ιδιωτικών πανεπιστημίων. Είναι αλήθεια πάντως ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις θεσπίστηκαν τα τελευταία χρόνια. Παλαιότερα διεξάγονταν από τον εκάστοτε δικηγορικό σύλλογο (Αθηνών, Πατρών, Θεσσαλονίκης κ.λ.π) και μάλλον η ρύθμιση αυτή είχε ως σκοπό το εν λόγω φιλτράρισμα. Για να είμαι ειλικρινής, βέβαια, ποτέ δεν θα έκανα σπουδές νομικής σε κολλέγιο ή ιδιωτικό πανεπιστήμιο, πρώτον γιατί σέβομαι τον κόπο των παιδιών που μόχθησαν και πέρασαν (γι αυτό και άλλωστε ξαναέδωσα) και δεύτερον γιατί δεν θα ήθελα να αμφισβητήσουν την αξία του πτυχίου. Το να δώσεις τόσες χιλιάδες ευρώ για ένα πτυχίο που δεν ξέρεις τι αντίκρισμα θα έχει στην αγορά εργασίας το θεωρώ άκρως επισφαλές.
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ως προς τον δικό μου τομέα, όλοι οι απόφοιτοι νομικής, για να πάρουν την άδεια άσκησης επαγγέλματος, περνάνε από εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα. Ως εκ τούτου το φιλτράρισμα επιτυγχάνεται με αυτό τον τρόπο για τους αποφοίτους κολλεγίων και ιδιωτικών πανεπιστημίων. Είναι αλήθεια πάντως ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις θεσπίστηκαν τα τελευταία χρόνια. Παλαιότερα διεξάγονταν από τον εκάστοτε δικηγορικό σύλλογο (Αθηνών, Πατρών, Θεσσαλονίκης κ.λ.π) και μάλλον η ρύθμιση αυτή είχε ως σκοπό το εν λόγω φιλτράρισμα. Για να είμαι ειλικρινής, βέβαια, ποτέ δεν θα έκανα σπουδές νομικής σε κολλέγιο ή ιδιωτικό πανεπιστήμιο, πρώτον γιατί σέβομαι τον κόπο των παιδιών που μόχθησαν και πέρασαν (γι αυτό και άλλωστε ξαναέδωσα) και δεύτερον γιατί δεν θα ήθελα να αμφισβητήσουν την αξία του πτυχίου. Το να δώσεις τόσες χιλιάδες ευρώ για ένα πτυχίο που δεν ξέρεις τι αντίκρισμα θα έχει στην αγορά εργασίας το θεωρώ άκρως επισφαλές.
Τουλάχιστον αυτά τα παιδιά εξετάζονται και σε κάποιες εξετάσεις για να αποδείξουν τη γνώση του ελληνικού δικαίου, δεν περνάνε μόνο τις υποτυπώδεις για τα μάτια του συστήματος εξετάσεις για την άδεια επαγγέλματος. Σημείωση άλλο εξετάσεις ΔΟΑΤΑΠ και άλλο οι εξετάσεις επάρκειας (νομίζω). Η Νομική του εξωτερικού δεν ανακαλύφθηκε τα τελευταία δέκα χρόνια, λόγω της Κύπρου ή του γνωστού γαλλικού κολλεγίου. Πολλοί φεύγανε για Αγγλία πριν υπάρξουμε καν σαν ιδέα. Γιατί το "τι αντίκρισμα" έχει στην αγορά εργασίας δεν έχει καμμία απολύτως σημασία. Όπως και στην ιατρική είτε έχεις τελειώσει στη Ρουμανία είτε στο Ηράκλειο, άπαξ και κάτσεις τα κάποια χρόνια στο νοσοκομείο, το ίδιο σε βλέπει η κοινωνία. Έτσι και με τον δικηγόρο! Στην έσχατη περίπτωση που δεν βρίσκεις να κάνεις πρακτική (είπαμε τώρα), ο ΔΣΑ είναι υποχρεώμενος να σου βρει. Δεν έχει σημασία αν το πήρες από τη Γαλλία, από την Κύπρο, την Αγγλία ή την Ελλάδα. Σημασία έχει εσύ πώς ξεχωρίζεις από τους χιλιάδες υποψηφίους ανέργους δικηγόρους. Δεν χαλάνε την "πιάτσα" οι του εξωτερικού όταν έχεις 1000 αποφοίτους κάθε χρόνο από τα ελληνικά ΑΕΙ.
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
Τα ελληνικά πανεπιστήμια τα επόμενα χρόνια θα πέσουν ποιοτικά. Οι καθηγητές που για δεκαετίες διοικούσαν τα πανεπιστήμια παίρνουν σύνταξη και τις υποχρεώσεις αυτές τις αναλαμβάνουν άλλοι που είναι προσκείμενοι σε παρατάξεις και με πολύ λιγότερη εμπειρία.

Το χειρότερο είναι ότι αυτοί που παίρνουν αποφάσεις δεν έχουν ευθύνες γι΄αυτά που αποφασίζουν καθώς οι αποφάσεις παίρνονται μέσω γενικών συνελεύσεων των καθηγητών.

Το δημόσιο δουλεύει με κουμμουνιστικό τρόπο και αυτό αν δεν αλλάξει έρχονται δύσκολα πράγματα γι αυτούς που δεν έχουν τις σωστές γνωριμίες. Είναι απαράδεκτο το 2019 να έχουμε κεντρικους διορισμούς μέσω διαγωνισμών (ΑΣΕΠ, λίστες αναμονής κ.λπ.). Κάθε διοίκηση δημόσιου οργανισμού πρέπει να έχει δικαιώμα να προσλαμβάνει όποιους και όσους θέλει γιατί αν τα νούμερα είναι καλά αυτή έχει την ευθύνη.

Στην Ελλαδα οι φοιτητές/σπουδαστές έχουν μετατραπει σε κυνηγούς πιστοποιήσεων και όχι ουσιαστικών γνώσεων. Αποτέλεσμα οι δημόσιες υπηρχεσίες και όχι μόνο να είναι γεμάτοι παλτά που δεν μπορεί να τους ακουμπήσει κανένας. Το χειρότερο είναι ότι βλέπουν τη θέση τους ως ανταμοιβή των κόπων τους. Δεν έχουν καμία διάθεση και κυρίως ανάγκη να εξελιχθούν.


ΥΓ: Μην περιμένετε η ΝΔ να μειώσει το κρατισμό καθώς τρέφεται από αυτόν. Προσωπικά θεωρώ απαράδεκτο να αναγνωρίζονται κολλεγια που συνεργάζονται με ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού και να μην μπορεί κάποιος επενδυτής να ιδρύσει ένα ιδιωιτκό κερδοσκοπικό αυτόνομο πανεπιστήμιο στην Ελλάδα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Η Υπουργός Παιδείας έχει δηλώσει επανειλημμένα ότι στηρίζει τη λειτουργία ιδιωτικών Πανεπιστημίων υπό αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις υπό την εποπτεία ανεξάρτητης αρχής υψηλού κύρους.΄Εχει δηλώσει επίσης ότι αυτό προς το παρόν δεν πρόκειται να γίνει αφού η πρόταση για αναθεώρηση του σχετικού άρθρου του Συντάγματος, απερρίφθη άρα απαγορεύεται. Το θέμα των ημερών είναι η ταχύτερη αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων των αποφοίτων των κολεγίων καθώς μέχρι τώρα είχαν εγκλωβιστεί σε μακροχρόνια αναμονή λόγω των φοβερών καθυστερήσεων του ΣΑΕΠ.

"Η Υπουργός Παιδείας για την ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων Τι δήλωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σε συνέντευξη που παραχώρησε ως προς την Ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων στη χώρα: «Όσον αφορά στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, χάσαμε μια μεγάλη ευκαιρία σαν χώρα. Την χάσαμε όταν στο πλαίσιο της προηγούμενης κυβέρνησης ξεκίνησε η πρώτη φάση της συνταγματικής αναθεώρησης. Η Νέα Δημοκρατία είχε κάνει μια πρόταση ώστε το άρθρο 16 που αφορά στην Παιδεία να είναι στα προς αναθεώρηση άρθρα, ώστε να δοθεί επιτέλους η δυνατότητα στην χώρα μας να λειτουργήσουν και Ιδιωτικά Πανεπιστήμια. Ή πρόταση μας αυτή, αν θυμάμαι καλά, συγκέντρωσε 93 από τις 300 ψήφους του κοινοβουλίου. Ούτε ένας δηλαδή στους τρεις βουλευτές δεν θεώρησε ότι χρήζει αναθεώρησης το άρθρο 16. Αυτό δυστυχώς σημαίνει ότι έχει μπλοκάρει η διαδικασία για αρκετά χρόνια», επεσήμανε."

Πηγή: Foititikanea.gr











https://www.foititikanea.gr/πανεπισ...ιδείας-για-την-ίδρυση-ιδιωτικών-πανεπιστημίων
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
ΥΓ: Μην περιμένετε η ΝΔ να μειώσει το κρατισμό καθώς τρέφεται από αυτόν. Προσωπικά θεωρώ απαράδεκτο να αναγνωρίζονται κολλεγια που συνεργάζονται με ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού και να μην μπορεί κάποιος επενδυτής να ιδρύσει ένα ιδιωιτκό κερδοσκοπικό αυτόνομο πανεπιστήμιο στην Ελλάδα.


Λοιπόν, η ιδέα του ιδιωτικού κερδοσκοπικού πανεπιστημίου δεν είναι τόσο απλή όσο αρέσκεται να την παρουσιάζει ο εκ δεξιών επαναστάτης της φανφάρας, Κούλης Μητσοτάκης - διότι, μετά τον Τσίπρα, ένας Κούλης μας έλειπε... Δηλαδή, το κόστος για ένα «υποτυπώδες πανεπιστήμιο» είναι πολύ τεράστιο και το ρίσκο είναι τερατώδες, άσε που μία τέτοια επένδυση μπορεί να έχει απόδοση σε 2-3 δεκαετίες. Διότι θες εγκαταστάσεις, εργαστήρια, οικόπεδα, κόσμο και, πρωτίστως, καλούς καθηγητές. Και πώς θα προσελκύσεις καλούς καθηγητές; Με καλές απολαβές. Όλα αυτά, όμως, μεταφράζονται σε χρήματα, ας πούμε 100-150 εκ. ευρώ. Ποιος παλαβός θα επενδύσει 100-150 εκ. ευρώ σε μία χώρα σαν την Ελλάδα - που δε θυμάμαι επένδυση μεγαλύτερη από 350-400 εκ. ευρώ (Fraport) - για να ιδρύσει ένα μέτριο ιδιωτικό πανεπιστήμιο - ενδεικτικά, ο ετήσιος κύκλος του University of California είναι 8-8.5 δις, άρα τα 100 εκ. ευρώ είναι το 1.2% των κύκλων του University of California - το οποίο θα έχει να ανταγωνιστεί κρατικούς κολοσσούς - σε σχέση με το ίδιο, πάντα - και θα έχει, μάλλον, κέρδος, σε 2-3 δεκαετίες.

Εγώ πάντως, δε θα έκανα τέτοια επένδυση. :Ρ Άλλωστε, ποιο από τα γνωστά και αξιόλογα πανεπιστήμια είναι/ήταν κερδοσκοπικό; Το Trump University;
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Λοιπόν, η ιδέα του ιδιωτικού κερδοσκοπικού πανεπιστημίου δεν είναι τόσο απλή όσο αρέσκεται να την παρουσιάζει ο εκ δεξιών επαναστάτης της φανφάρας, Κούλης Μητσοτάκης - διότι, μετά τον Τσίπρα, ένας Κούλης μας έλειπε... Δηλαδή, το κόστος για ένα «υποτυπώδες πανεπιστήμιο» είναι πολύ τεράστιο και το ρίσκο είναι τερατώδες, άσε που μία τέτοια επένδυση μπορεί να έχει απόδοση σε 2-3 δεκαετίες. Διότι θες εγκαταστάσεις, εργαστήρια, οικόπεδα, κόσμο και, πρωτίστως, καλούς καθηγητές. Και πώς θα προσελκύσεις καλούς καθηγητές; Με καλές απολαβές. Όλα αυτά, όμως, μεταφράζονται σε χρήματα, ας πούμε 100-150 εκ. ευρώ. Ποιος παλαβός θα επενδύσει 100-150 εκ. ευρώ σε μία χώρα σαν την Ελλάδα - που δε θυμάμαι επένδυση μεγαλύτερη από 350-400 εκ. ευρώ (Fraport) - για να ιδρύσει ένα μέτριο ιδιωτικό πανεπιστήμιο - ενδεικτικά, ο ετήσιος κύκλος του University of California είναι 8-8.5 δις, άρα τα 100 εκ. ευρώ είναι το 1.2% των κύκλων του University of California - το οποίο θα έχει να ανταγωνιστεί κρατικούς κολοσσούς - σε σχέση με το ίδιο, πάντα - και θα έχει, μάλλον, κέρδος, σε 2-3 δεκαετίες.

Εγώ πάντως, δε θα έκανα τέτοια επένδυση. :Ρ Άλλωστε, ποιο από τα γνωστά και αξιόλογα πανεπιστήμια είναι/ήταν κερδοσκοπικό; Το Trump University;

Στην Κύπρο έγινε μετατροπή των κολεγίων σε πανεπιστήμια πριν μια δεκαετία. Τα κολέγια είναι μη κερδοσκοπικά, όσο απίστευτο και αν φαντάζει. Η επένδυση είναι ανάλογη της επιλογής των σχολών. Κόστος έχουν τα ιατρικά και ορισμένες πολυτεχνικές σχολές. Αυτό για τους καθηγητές δεν ισχύει. Ακόμα και τα κολέγια στην Ελλάδα λειτουργούν με διδάκτορες και καθηγητές από πανεπιστήμια του εξωτερικού που είτε έρχονται από το εξωτερικό ως visiting professors ή έχουν εγκατασταθεί στην Ελλάδα.

Αυτή τη στιγμή έχουμε πάνω από 20000 φοιτητές σε κολέγια της Ελλάδας. Μην αναφέρω αυτούς που βρίσκονται στην Κύπρο και βαλκανικές χώρες. Επομένως, ανάγκη στην αγορά υπάρχει.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Στην Κύπρο έγινε μετατροπή των κολεγίων σε πανεπιστήμια πριν μια δεκαετία. Τα κολέγια είναι μη κερδοσκοπικά, όσο απίστευτο και αν φαντάζει. Η επένδυση είναι ανάλογη της επιλογής των σχολών. Κόστος έχουν τα ιατρικά και ορισμένες πολυτεχνικές σχολές. Αυτό για τους καθηγητές δεν ισχύει. Ακόμα και τα κολέγια στην Ελλάδα λειτουργούν με διδάκτορες και καθηγητές από πανεπιστήμια του εξωτερικού που είτε έρχονται από το εξωτερικό ως visiting professors ή έχουν εγκατασταθεί στην Ελλάδα.

Αυτή τη στιγμή έχουμε πάνω από 20000 φοιτητές σε κολέγια της Ελλάδας. Μην αναφέρω αυτούς που βρίσκονται στην Κύπρο και βαλκανικές χώρες. Επομένως, ανάγκη στην αγορά υπάρχει.


Τα κολλέγια, όπως ανέφερες, είναι μη κερδοσκοπικά. Εγώ αναφέρομαι σε κερδοσκοπικά πανεπιστήμια. Σε ό,τι αφορά τις εγκαταστάσεις, από μόνες τους είναι ένα μεγάλο κόστος, απλώς στην περίπτωση των εργαστηρίων αυτό το κόστος είναι τεράστιο. Σε ό,τι, τώρα, έχει να κάνει με τους καθηγητές, δεν κάνω διάκριση ως προς τα τυπικά προσόντα των καθηγητών, αλλά ως προς το κύρος τους, την ερευνητική τους πορεία/έργο κ.λπ..

Για τους επισκέπτες καθηγητές (visiting professors), δεν μπορεί ένα πανεπιστήμιο να στηριχθεί μόνο σε αυτούς. Άλλωστε, ένας επισκέπτης έρχεται για περιορισμένο χρονικό διάστημα κάποιων μηνών/έτους, ενώ ένα πανεπιστήμιο θέλει μόνιμα μέλη ΔΕΠ. Και ποιος θα παρατήσει ένα ερευνητικό πόστο σε ένα μερικώς αξιόλογο πανεπιστήμιο - ή μία βολική θέση, δεν πάνε όλοι με τον σταυρό στο χέρι - για να πάει στο «Τάδες Δεινόπουλος University of Chalandri»;

Σε ό,τι έχει να κάνει με την ανάγκη στην αγορά, οι προπτυχιακοί στην Ελλάδα είναι περίπου 220.000, άρα ούτε το 10% δεν φοιτά σε κολλέγια - χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχει ζήτηση στην αγορά, απλά για να έχουμε εικόνα των μεγεθών για τα οποία συζητάμε.

Γενικά, η επένδυση σε ένα κερδοσκοπικό πανεπιστήμιο είναι μία κίνηση:

  • υψηλού ρίσκου,

  • μεγάλου κόστους,

  • καθυστερημένης απόσβεσης,


οπότε, ποιος εχέφρων επενδυτής θα «έπαιζε» τα λεφτά του, ειδικά ενώ η διεθνής εμπειρία έχει δείξει ότι ελάχιστα κερδοσκοπικά πανεπιστήμια επιβιώνουν ζωντανά.

Επομένως, όταν μιλάμε για κερδοσκοπικά πανεπιστήμια, μιλάμε, θεωρώ, για ένα απίθανο σενάριο.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top