Αλλαγές στο ΑΣΕΠ για προσλήψεις στο Δημόσιο

Guest 454371

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Δεν ξέρω αν το μάθατε αλλά η πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ αλλάζει από το 2022. Το δήλωσε και ο αρμόδιος Υπουργός

Δεν θα παίζουν τόσο ρόλο τα χαρτιά, ενώ θεσπίζονται για τη πρόσληψη, γραπτές ηλεκτρονικές εξετάσεις, ψυχολογικα τεστ κλπ μέσω Τράπεζας θεμάτων


Γενικά θα ήθελα να διαβάσω γνώμες, γιατί κάτι μου "βρωμάει". Πάντως αν δεν ειναι αυτο που νομιζω, τοτε αρχιζει και αλλάζει το Δημοσιο και γινεται μεσω στυλ Εξωτερικου
 

mourinho776

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο mourinho776 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών. Έχει γράψει 174 μηνύματα.
Δεν ξέρω αν το μάθατε αλλά η πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ αλλάζει από το 2022. Το δήλωσε και ο αρμόδιος Υπουργός

Δεν θα παίζουν τόσο ρόλο τα χαρτιά, ενώ θεσπίζονται για τη πρόσληψη, γραπτές ηλεκτρονικές εξετάσεις, ψυχολογικα τεστ κλπ μέσω Τράπεζας θεμάτων


Γενικά θα ήθελα να διαβάσω γνώμες, γιατί κάτι μου "βρωμάει". Πάντως αν δεν ειναι αυτο που νομιζω, τοτε αρχιζει και αλλάζει το Δημοσιο και γινεται μεσω στυλ Εξωτερικου
μεχρι το 2022 θα ειμαστε υπο τουρκικη κυριαρχια
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
Δεν ξέρω αν το μάθατε αλλά η πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ αλλάζει από το 2022. Το δήλωσε και ο αρμόδιος Υπουργός

Δεν θα παίζουν τόσο ρόλο τα χαρτιά, ενώ θεσπίζονται για τη πρόσληψη, γραπτές ηλεκτρονικές εξετάσεις, ψυχολογικα τεστ κλπ μέσω Τράπεζας θεμάτων


Γενικά θα ήθελα να διαβάσω γνώμες, γιατί κάτι μου "βρωμάει". Πάντως αν δεν ειναι αυτο που νομιζω, τοτε αρχιζει και αλλάζει το Δημοσιο και γινεται μεσω στυλ Εξωτερικου

Aν εσύ ο μεγάλος πιστεύεις ότι θα αλλάξει κάτι, τι να πω τότε... :crazy:
 

Guest 454371

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
Δεν ξέρω αν το μάθατε αλλά η πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ αλλάζει από το 2022. Το δήλωσε και ο αρμόδιος Υπουργός

Δεν θα παίζουν τόσο ρόλο τα χαρτιά, ενώ θεσπίζονται για τη πρόσληψη, γραπτές ηλεκτρονικές εξετάσεις, ψυχολογικα τεστ κλπ μέσω Τράπεζας θεμάτων


Γενικά θα ήθελα να διαβάσω γνώμες, γιατί κάτι μου "βρωμάει". Πάντως αν δεν ειναι αυτο που νομιζω, τοτε αρχιζει και αλλάζει το Δημοσιο και γινεται μεσω στυλ Εξωτερικου

Θα ήθελα κάποτε να υπήρχε "νόμος περί ευθύνης υπουργικών υποσχέσεων". Έτσι θα βλέπαμε αν οι εξαγγελίες λέγονταν τόσο εύκολα όταν θα υπήρχε η ποινική δίωξη σε βαθμό απάτης.

Από το 2008 που ο ΑΣΕΠ μπήκε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας με τη μορφή και τη συχνότητα της γραπτής εξέτασης, κάθε περίοδο που μάλλον σκάει η Τρόϊκα για έλεγχο των δημοσιονομικών ή τα εθνικά θέματα πάνε κατά διαόλου, υπάρχει γραμμή να λένε για αόριστες προσλήψεις ώστε ο κόσμος να μην ασχολείται με την ανεργία του και την γενικότερη κατάθλιψη της χώρας. Αυτό συμβαίνει για 10 χρόνια τουλάχιστον. Μια αυτό, μια ο Big Brother, οι νέοι έχουν με κάτι να ασχολούνται για να φεύγει η ζωή τους. Γιατί προς τα εκεί πάμε. Δεν φταίει κανένας Ερντογάν όταν οι εσωτερικοί "Ερντογάνες" είναι χειρότεροι από τον κανονικό.

Θυμάμαι τον Κουράκη του ΣΥΡΙΖΑ ως υφυπουργό παιδείας στο σχήμα Μπαλτά, να υπόσχεται 20.000 προσλήψεις εκπαιδευτικών ενώ την ίδια ώρα κινδυνεύαμε να βγούμε εκτός ΕΕ. Αν έλεγε για 100 προσλήψεις ίσως έλεγε κάποιος, ότι υπάρχει ρεαλισμός. Αλλά, 20.000 ...πόσο σανό ρε φίλε; Ήθελα να είμαι από μια μεριά να βλέπω πως γελάνε μετά την ανακοίνωση της μπαρούφας.
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Μένει να δούμε αν και πώς θα υλοποιηθεί. Προς πληροφόρηση, οι εξετάσεις του ΑΣΕΠ υπήρχαν και πριν την κρίση, αλλά στα ζητήματα των προσλήψεων κ.λπ. δε θύμιζε τόσο «Ευρώπη» η Ελλάδα ούτε και τότε.
 

Guest 454371

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Μένει να δούμε αν και πώς θα υλοποιηθεί. Προς πληροφόρηση, οι εξετάσεις του ΑΣΕΠ υπήρχαν και πριν την κρίση, αλλά στα ζητήματα των προσλήψεων κ.λπ. δε θύμιζε τόσο «Ευρώπη» η Ελλάδα ούτε και τότε.

Yπήρχαν για διορισμό καθηγητών και αν δεν κάνω λάθος για προσληψεις στο υπουργειο οικονομικών-εφορία. Δεν ξέρω είναι λίγο περίπλοκο. Ειδικά στις κλειστές κοινωνίες που ο κάθε Βουλευτής υπόσχεται διάφορα , τώρα τι θα λέει για να πάρει ψήφους. Είναι πολύ καλό για να είναι αληθινό, αν γίνει κάτι τέτοιο. Τι να πω...
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Yπήρχαν για διορισμό καθηγητών και αν δεν κάνω λάθος για προσληψεις στο υπουργειο οικονομικών-εφορία. Δεν ξέρω είναι λίγο περίπλοκο. Ειδικά στις κλειστές κοινωνίες που ο κάθε Βουλευτής υπόσχεται διάφορα , τώρα τι θα λέει για να πάρει ψήφους. Είναι πολύ καλό για να είναι αληθινό, αν γίνει κάτι τέτοιο. Τι να πω...

Έχουμε πολλά να δούμε κι είναι μακρύς ο δρόμος μέχρι το 2022. Ίσως απλώς να μετράει μαζί με άλλα κριτήρια - όπως π.χ. γινόταν/γίνεται σε πολλές περιπτώσεις με την προσωπική συνέντευξη.
 

Guest 454371

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Έχουμε πολλά να δούμε κι είναι μακρύς ο δρόμος μέχρι το 2022. Ίσως απλώς να μετράει μαζί με άλλα κριτήρια - όπως π.χ. γινόταν/γίνεται σε πολλές περιπτώσεις με την προσωπική συνέντευξη.

Γιατί εσύ πιστεύεις εν έτη 2020 που μιλάμε, δεν βολεύονται άτομα από το παράθυρο? Και δεν εννοώ με σύμβασή ή μετακλητοί. Εννοώ μόνιμος από το παράθυρο?
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Γιατί εσύ πιστεύεις εν έτη 2020 που μιλάμε, δεν βολεύονται άτομα από το παράθυρο? Και δεν εννοώ με σύμβασή ή μετακλητοί. Εννοώ μόνιμος από το παράθυρο?

Ναι, ενδεχομένως, αλλά αυτό πού κολλάει; :Ρ
 

Guest 454371

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
Yπήρχαν για διορισμό καθηγητών και αν δεν κάνω λάθος για προσληψεις στο υπουργειο οικονομικών-εφορία. Δεν ξέρω είναι λίγο περίπλοκο. Ειδικά στις κλειστές κοινωνίες που ο κάθε Βουλευτής υπόσχεται διάφορα , τώρα τι θα λέει για να πάρει ψήφους. Είναι πολύ καλό για να είναι αληθινό, αν γίνει κάτι τέτοιο. Τι να πω...

Ακριβώς. Δεν υπάρχει -πιστία καλή από το πολιτικό σύστημα. Κανονικά θα έπρεπε αν η Ελλάδα ήταν Αγγλία, Ολλανδία, Αυστρία, Γερμανία να γίνει ανοιχτός διάλογος και να τεθούν εκθέσεις αξιολόγησης για το ισχύον σύστημα Προσλήψεων στο Δημόσιο με όλα τα στατιστικά στοιχεία ανά επιστημονικό τομέα και είδος θέσης εργασίας. Να ειπωθούν πράγματα και να γίνουν συζητήσεις τι πρέπει να αλλάξει ή τι δεν πήγε καλά. Η ξαφνική ανακοίνωση ότι κάτι θα αλλάξει ριζικά μου θυμίζει την προεκλογική υπόσχεση ότι θα "καταργηθούν οι πανελλήνιες" που την ακούμε συχνά όταν αναλαμβάνει μια νέα ηγεσία του Υπουργείου.

Στη Σουηδία είχα διαβάσει στα Αγγλικά το σχέδιο νόμου της τρέχουσας εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και εκεί κατάλαβα από που ερχόμασταν και που πηγαίναμε ως εκπαιδευτικό προσωπικό. Οι άνθρωποι λειτουργούν με αναλύσεις, επεξηγήσεις και διαφάνεια στην κοινή γνώμη. Όχι απλή εξαγγελία ότι θα αλλάξει κάτι.

Στην Αυστρία εκδίδουν ειδικό συνοπτικό φυλλάδιο στην Γερμανική κάθε χρόνο με ελεύθερη πρόσβαση, που κάνουν μια εσωτερική καταγραφή του δικαστικού συστήματος για το τρέχον έτος. Έτσι ο πολίτης μπορεί να πληροφορηθεί για την νομική πλευρά της χώρας και αναλυτικά και αριθμητικά (σε ποσοστά). Για παράδειγμα καταγράφουν πόσους δικηγόρους έχει η χώρα, πόσους δικαστικούς λειτουργούς, πόσες φυλακές, κτλ. Την ενημέρωση την αναλαμβάνει το περιφερειακό Στατιστικό Γραφείο της κάθε Εισαγγελίας (σε κάθε κρατίδιο). Σκεφτείτε, έχουν υπηρεσία Στατιστικής σε δικαστικό οργανισμό (π.χ. Εφετείο) για να κρατάνε αρχεία δεδομένων σχετικά με τις νομικές υπηρεσίες.
 
Τελευταία επεξεργασία:

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
Οι γραπτές εξετάσεις του ΑΣΕΠ ήταν ευραίως διαδεδομένες, σε προ μνημονίου εποχές. Ήταν, ίσως, από τα καλύτερα συστήματα πρόσληψης. Και ξέρετε γιατί αναγκαστήκαμε να το εφαρμόσουμε; Γιατί η επετηρίδα είχε φουσκώσει τόσο, που ένας απόφοιτος του Μαθηματικούς έπρεπε να περιμένει να φτάσεις 45 χρονών για να έρθει η ώρα του να προσληφθεί.
Το σύστημα αυτό, της επετηρίδας, επανέφερε, σε ένα βαθμό, ο ΣΥΡΙΖΑ με τους πίνακες προτεραιότητας πρόσληψης. Καλά κάνει η ΝΔ και επαναφέρει τις γραπτές εξετάσεις στον ΑΣΕΠ, πριν επανεμφανιστεί το πρόβλημα του πίνακα προτεραιότητας. Και ας έχουν οι γραπτές εξετάσεις τα όσα προβλήματα συνοδεύουν. Όσοι δεν θέλουν να ξαναπληρώσουν φροντιστήριο για εξετάσεις ΑΣΕΠ, ας πάνε στο θέμα με τις πανελληνίες, να γράψουν ότι πρέπει να επανέλθει η βάση του 10, να εφαρμοστεί το ν+2 και να τεθεί ελάχιστο όριο μαθημάτων που θα πρέπει να περνάει ο φοιτητής, για να μπορέσουμε στη συνέχεια να μιλήσουμε και για περιορισμό εισακτέων στην τριτοβάθμια.

Όποιος δεν θέλει εξορθολογισμό της ανώτατης εκπαίδευσης, ας πάει να πληρώσει να κάνει φροντιστήρια για τον ΑΣΕΠ, γιατί το πρόβλημα της υπερπαραγωγής πτυχιούχων τον αφορά και ας μην μπορεί να το καταλάβει.
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Οι γραπτές εξετάσεις του ΑΣΕΠ ήταν ευραίως διαδεδομένες, σε προ μνημονίου εποχές. Ήταν, ίσως, από τα καλύτερα συστήματα πρόσληψης. Και ξέρετε γιατί αναγκαστήκαμε να το εφαρμόσουμε; Γιατί η επετηρίδα είχε φουσκώσει τόσο, που ένας απόφοιτος του Μαθηματικούς έπρεπε να περιμένει να φτάσεις 45 χρονών για να έρθει η ώρα του να προσληφθεί.
Το σύστημα αυτό, της επετηρίδας, επανέφερε, σε ένα βαθμό, ο ΣΥΡΙΖΑ με τους πίνακες προτεραιότητας πρόσληψης. Καλά κάνει η ΝΔ και επαναφέρει τις γραπτές εξετάσεις στον ΑΣΕΠ, πριν επανεμφανιστεί το πρόβλημα του πίνακα προτεραιότητας. Και ας έχουν οι γραπτές εξετάσεις τα όσα προβλήματα συνοδεύουν. Όσοι δεν θέλουν να ξαναπληρώσουν φροντιστήριο για εξετάσεις ΑΣΕΠ, ας πάνε στο θέμα με τις πανελληνίες, να γράψουν ότι πρέπει να επανέλθει η βάση του 10, να εφαρμοστεί το ν+2 και να τεθεί ελάχιστο όριο μαθημάτων που θα πρέπει να περνάει ο φοιτητής, για να μπορέσουμε στη συνέχεια να μιλήσουμε και για περιορισμό εισακτέων στην τριτοβάθμια.

Όποιος δεν θέλει εξορθολογισμό της ανώτατης εκπαίδευσης, ας πάει να πληρώσει να κάνει φροντιστήρια για τον ΑΣΕΠ, γιατί το πρόβλημα της υπερπαραγωγής πτυχιούχων τον αφορά και ας μην μπορεί να το καταλάβει.

Η επαναφορά γραπτών εξετάσεων ως κριτήριο για προσλήψεις είναι θετικό μέτρο αν γίνει υπό τους κατάλληλους όρους, οπότε ας μην πανηγυρίζουμε από τώρα, θα δούμε μέσα στα επόμενα χρόνια τι θα γίνει. Οι προσλήψεις μέσω πινάκων, αν και είναι μακροπρόθεσμα μη βιώσιμη, ήταν εν μέρει ηθική επιλογή για την περίπτωση, τουλάχιστον, των εκπαιδευτικών. Θα ήταν άδικο άτομα που επί μία δεκαετία στήριξαν την εκπαίδευση (αναπληρωτές/τριες) να έμεναν εκτός εξαιτίας ενός «στενού» συστήματος όπως οι γραπτές εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Βέβαια, τελικά ούτε έτσι επετεύχθη ακριβώς αυτός ο στόχος. Σίγουρα είναι θετική η πρόθεση να επανέλθουν οι γραπτές εξετάσεις από την κυβέρνηση, σίγουρα πρέπει να δούμε πολλά για να αποφασίσουμε αν θα είναι ένα θετικό ή όχι μέτρο.

Άλλωστε, σε κάθε περίπτωση - πίνακες ή εξετάσεις - η πλειονότητα ξοδεύεται (είτε μοριοδοτούμενα σεμινάρια είτε φροντιστήρια).
 

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
Η επαναφορά γραπτών εξετάσεων ως κριτήριο για προσλήψεις είναι θετικό μέτρο αν γίνει υπό τους κατάλληλους όρους, οπότε ας μην πανηγυρίζουμε από τώρα, θα δούμε μέσα στα επόμενα χρόνια τι θα γίνει. Οι προσλήψεις μέσω πινάκων, αν και είναι μακροπρόθεσμα μη βιώσιμη, ήταν εν μέρει ηθική επιλογή για την περίπτωση, τουλάχιστον, των εκπαιδευτικών. Θα ήταν άδικο άτομα που επί μία δεκαετία στήριξαν την εκπαίδευση (αναπληρωτές/τριες) να έμεναν εκτός εξαιτίας ενός «στενού» συστήματος όπως οι γραπτές εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Βέβαια, τελικά ούτε έτσι επετεύχθη ακριβώς αυτός ο στόχος. Σίγουρα είναι θετική η πρόθεση να επανέλθουν οι γραπτές εξετάσεις από την κυβέρνηση, σίγουρα πρέπει να δούμε πολλά για να αποφασίσουμε αν θα είναι ένα θετικό ή όχι μέτρο.

Άλλωστε, σε κάθε περίπτωση - πίνακες ή εξετάσεις - η πλειονότητα ξοδεύεται (είτε μοριοδοτούμενα σεμινάρια είτε φροντιστήρια).
Ξεκινάς να δίνεις γραπτές εξετάσεις στα 10 και συνεχίζεις μέχρι να πεθάνεις. Τι "κατάλληλους όρους" θέλεις ή, βασικά, τι καλύτερο (και συνάμα βιώσιμο) σχέδιο προτείνεις;
Αλλάξανε τις εξετάσεις στα πανεπιστήμια σε διαδικτυακές, λόγω κορονοϊού και κοντέψατε να χάσετε το μυαλό σας το καλοκαίρι στο αντίστοιχο θέμα. Μόνο συλλογή υπογράφων δεν ξεκινήσατε.
Οι γραπτές εξετάσεις είναι μια φοβερή και δοκιμασμένη ιδέα, οπουδήποτε η ζήτηση ξεπερνάει την προσφορά. Η πρώτη φορά σίγουρα θα εμφανίσει προβλήματα. Δεν χρειάζεται, όμως, να δούμε χρονιές και χρονιές εξετάσεων για να αποφανθούμε εάν το μέτρο είναι θετικό ή όχι. Το μέτρο είναι θετικό. Το μόνο που, ενδεχομένως, θα χρειάζεται είναι βελτιώσεις στα προβλήματα που θα προκύψουν.
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Ξεκινάς να δίνεις γραπτές εξετάσεις στα 10 και συνεχίζεις μέχρι να πεθάνεις. Τι "κατάλληλους όρους" θέλεις ή, βασικά, τι καλύτερο (και συνάμα βιώσιμο) σχέδιο προτείνεις;
Αλλάξανε τις εξετάσεις στα πανεπιστήμια σε διαδικτυακές, λόγω κορονοϊού και κοντέψατε να χάσετε το μυαλό σας το καλοκαίρι στο αντίστοιχο θέμα. Μόνο συλλογή υπογράφων δεν ξεκινήσατε.
Οι γραπτές εξετάσεις είναι μια φοβερή και δοκιμασμένη ιδέα, οπουδήποτε η ζήτηση ξεπερνάει την προσφορά. Η πρώτη φορά σίγουρα θα εμφανίσει προβλήματα. Δεν χρειάζεται, όμως, να δούμε χρονιές και χρονιές εξετάσεων για να αποφανθούμε εάν το μέτρο είναι θετικό ή όχι. Το μέτρο είναι θετικό. Το μόνο που, ενδεχομένως, θα χρειάζεται είναι βελτιώσεις στα προβλήματα που θα προκύψουν.

Αρχικά, αν όπως επί Καραμανλή η προσωπική συνέντευξη έχει τη δυνατότητα να είναι πάνω από κάθε άλλο κριτήριο, τι να τις κάνεις τις γραπτές εξετάσεις, να λες απλά ότι τις έχεις;

Κατά δεύτερον, σίγουρα δεν μπορούν οι εξετάσεις να αποτελέσουν αποκλειστικό κριτήριο, απλά άλλο ένα κριτήριο, βαρύνουσας σημασίας στην κατάρτιση των τελικών πινάκων. Υπάρχουν πράγματα που δεν μπορούν να μετρηθούν μέσα σε μία εξέταση κάποιων ωρών, όπως και να το κάνεις, και δεν είναι λογικό να τα αγνοείς αυτά.

Επίσης, δε βλέπω γιατί ενθουσιάζεσαι τόσο με μία ιδέα που προς το παρόν έχει απλά τίτλο και όχι περιεχόμενο. Αυτό, θυμάμαι, το έλεγαν ιδεοληψία. Μέχρι να δούμε την πρόταση, τη συζήτηση και την εφαρμογή της μόνο την πρόθεση μπορούμε να αξιολογήσουμε.

Την προσωπική αναφορά στο θέμα των online εξετάσεων δεν την κατάλαβα, μπορώ να πω, οπότε θα την αγνοήσω.
 

Guest 454371

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Σχεδόν σε όλα τα σοβαρά κράτη, για να γίνεις μόνιμος στο Δημόσιο περνάς από διαδικασία γραπτών εξετάσεων, τεστ προσωπικότητας, και εκεί δεν έχει το μάζευε μόρια όπως εδώ.

Αλλά εκεί υπάρχουν αξιοκρατικά κριτήρια. Το πράγμα άρχιζε να χαλάει από τη Δεκατία του '80. Όλοι από το παράθυρο και άφησε το Δημόσιο τη φιλοσοφία "ελάτε να βολευτείτε, να παίρνετε ένα σίγουρο μισθό να εξασφαλιστείτε". Και από τότε όλοι κυνηγάμε το Δημόσιο.

Τώρα πλεον που τα πράγματα δυσκόλεψαν και το κυνηγάμε όλοι στο 100%, και αν όχι εμείς σίγουρα οι γονείς μας ως όνειρο για εμάς, έχει γεμίσει το σύστημα από αιτήσεις. Κοινώς 1 εκατ πτυχιούχοι και βάλε θέλουν Δημόσιο. Δεν γίνεται. Κατ'εμέ ή αυτό που πάνε να κάνουν ή ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
Σχεδόν σε όλα τα σοβαρά κράτη, για να γίνεις μόνιμος στο Δημόσιο περνάς από διαδικασία γραπτών εξετάσεων, τεστ προσωπικότητας, και εκεί δεν έχει το μάζευε μόρια όπως εδώ.

Αλλά εκεί υπάρχουν αξιοκρατικά κριτήρια. Το πράγμα άρχιζε να χαλάει από τη Δεκατία του '80. Όλοι από το παράθυρο και άφησε το Δημόσιο τη φιλοσοφία "ελάτε να βολευτείτε, να παίρνετε ένα σίγουρο μισθό να εξασφαλιστείτε". Και από τότε όλοι κυνηγάμε το Δημόσιο.

Τώρα πλεον που τα πράγματα δυσκόλεψαν και το κυνηγάμε όλοι στο 100%, και αν όχι εμείς σίγουρα οι γονείς μας ως όνειρο για εμάς, έχει γεμίσει το σύστημα από αιτήσεις. Κοινώς 1 εκατ πτυχιούχοι και βάλε θέλουν Δημόσιο. Δεν γίνεται. Κατ'εμέ ή αυτό που πάνε να κάνουν ή ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ.


Aπό όσο γνωρίζω για τις χώρες Σουηδία, Γερμανία και Αυστρία, απλά επιβεβαιώνω όσα είπες για το δημόσιο. Για να διοριστεί κάποιος στο δημόσιο μιας ξένης χώρας (από αυτές που αναφέρω):
  • ΒΗΜΑ 0: Καλές σπουδές (το μεταπτυχιακό εκτιμάται και οι δεξιότητες περισσότερο με έμφαση τη διοίκηση υπηρεσιών)
  • ΒΗΜΑ 1: Μαθαίνει τη μητρική γλώσσα σε επίπεδο τουλάχιστον Β2 (με έμφαση στο προφορικό λόγο και τεχνική ορολογία για δημόσιο οργανισμό)
  • ΒΗΜΑ 2: Μετά από συνέντευξη (μια ή και περισσότερες) συνάπτεται πράξη συμβολαίου δοκιμαστικής περιόδου 3 έως 5 μήνες με μέγιστη διάρκεια κανονικού συμβολαίου τα 2 χρόνια τουλάχιστον (ανάλογα τη θέση)
  • ΒΗΜΑ 3: Όταν μετά από την εξάμηνη ή ετήσια αξιολόγηση έργου υπάρξουν θετικές εντυπώσεις και μετά το πέρας των δυο ή περισσότερων ετών (ανάλογα τον δημόσιο οργανισμό) η θέση μετατρέπεται σε αορίστου χρόνου αυτόματα και η οποία ερμηνεύεται ως μόνιμη κατά την Ελληνική μετάφραση
Στο εξωτερικό δεν υπάρχει η λογική της μονιμότητας όπως την εννοούμε στην Ελλάδα. Σαφώς και στο Αυστριακό ή Σουηδικό ή Γερμανικό δημόσιο θα δείτε καλοταϊσμένα "κηφηναριά" από Λίβανο ή Αφρική ή Κουρδιστάν ή Συρία δεύτερης γενιάς να είναι πιο σνομπ και από τους ντόπιους, να τηρούν το πρωτόκολλο κατά γράμμα και να σηκώνουν το ένα πόδι και να βρωμάει το άλλο, αλλά αν γίνει στραβή (ανεπάρκεια στόχων της θέσης) τότε υπάρχει η μετάθεση σε άλλη θέση κατώτερων καθηκόντων και η μείωση μισθού.

Μετά από μια χρονική διάρκεια στο δημόσιο των χωρών αυτών είναι πάρα πολύ δύσκολο να απολυθεί κάποιος, σε αντίθεση με τον ιδιωτικό τομέα που απολύουν και στον πρώτο μήνα (δοκιμαστικής περιόδου). Μπορεί να μην απολύουν εύκολα στο δημόσιο (αν και αυτό σχετίζεται με την θέση και τον φορέα εργασίας) αλλά τουλάχιστον έχουν δαιδαλώδες σύστημα νομικών διατάξεων με ποινές και απλά ο υπάλληλος βρίσκει τον μπελά του.

Η Γερμανία και η Αυστρία είναι χώρες πρότυπο στην πολυνομία. Όταν λέμε πολυνομία απλά νιώθεις ότι είσαι ένα τίποτα μπροστά στα άρθρα. Τα διατυπώνουν όλα με την παραμικρή λεπτομέρεια, τάξη και οργάνωση. Δεν υπάρχει τίποτα ασαφές και με νομικά τρικ. Όλα τα επίσημα έγγραφα από το συμβόλαιο εργασίας, το συμφωνητικό κατοικίας μέχρι την ασφαλιστική σύμβαση υγείας, διατυπώνονται σε πολλές σελίδες με πάρα πολλά άρθρα και παραγράφους νόμων στα Γερμανικά φυσικά.

Στο δημόσιο των χωρών αυτών οι περισσότερες θέσεις είναι μερικής απασχόλησης, μειωμένου ωραρίου και ειδικού μισθολογίου ώστε να συναντά κανείς είτε αποφοίτους σχολών (τεχνικής ή ανώτατης εκπαίδευσης) να κάνουν την πρακτική τους είτε ειδικούς επιστήμονες (π.χ. μηχανικούς, πληροφορικάριους, μαθηματικούς) που συμπληρώνουν ωράριο σε θέσεις δημοσίου ειδικών καθηκόντων.
 
Τελευταία επεξεργασία:

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,042 μηνύματα.
Θέλω να ρωτήσω κάτι σχετικό με την μοριοδότηση των πιστοποιητικών γλωσσομάθειας. Έστω ότι κάποιος υποψήφιος έχει πάρει κατευθείαν το C2 (π.χ.ECPE) χωρίς να δώσει Β2 στα αγγλικά και ένας άλλος υποψήφιος έχει πάρει Β2 και C2. Κατά τον ΑΣΕΠ το Β2 δίνει 30 μόρια ενώ το C2 70 μόρια. Ο πρώτος υποψήφιος θα πάρει 70 μόρια και ο δεύτερος 100 (70+30) ή και οι δύο 70 μόρια;
Μπορεί να είναι βλακώδης η ερώτηση μου αλλά θέλω κάποιος να μου απαντήσει.
 
Top