Αδράνεια κινητήρα

Αλεξακις

Member

Ο Αλεξακις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 49 μηνύματα.
Καλησπέρα , θέλω να κάνω την παρακάτω ερώτηση :

Σύμφωνα με το διάγραμμα πετυχαίνουμε με μέγιστη τιμή 17 Volt ενός κινητήρα , αδράνεια J = 100% .

Αν όμως ο κινητήρας μας δουλεύει με μέγιστη τιμή 13 Volt και όχι 17 Volt , στο 80% της αδράνειας , τι σημαίνει πρακτικά αυτό ?
Αν ανέβει η αδράνεια θα σταματήσει ; Θα επιβραδύνει ; Κάτι άλλο ; Αν γνωρίζει κάποιος ας απαντήσει , ευχαριστώ . κινητηρας.jpg
 

γιαννης_00

Well-known member

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών . Έχει γράψει 992 μηνύματα.
Καλησπέρα , θέλω να κάνω την παρακάτω ερώτηση :

Σύμφωνα με το διάγραμμα πετυχαίνουμε με μέγιστη τιμή 17 Volt ενός κινητήρα , αδράνεια J = 100% .

Αν όμως ο κινητήρας μας δουλεύει με μέγιστη τιμή 13 Volt και όχι 17 Volt , στο 80% της αδράνειας , τι σημαίνει πρακτικά αυτό ?
Αν ανέβει η αδράνεια θα σταματήσει ; Θα επιβραδύνει ; Κάτι άλλο ; Αν γνωρίζει κάποιος ας απαντήσει , ευχαριστώ . View attachment 71833
Η ασκηση αυτη σε τι ειδους σχολειου απεθυνεται? ΕΠΑΛ , ΑΕΝ, πανεπιστημιο. Για να χρησιμοποιησουμε τις καταλληλες έννοιες.
 

Αλεξακις

Member

Ο Αλεξακις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 49 μηνύματα.
Η ασκηση αυτη σε τι ειδους σχολειου απεθυνεται? ΕΠΑΛ , ΑΕΝ, πανεπιστημιο. Για να χρησιμοποιησουμε τις καταλληλες έννοιες.

Πανεπιστήμιο - Σχολή ηλεκτρονικών μηχανικών
Είναι τα αποτελέσματα που έβγαλα από την άσκηση στο τέλος και έφτασα σε αυτό το διάγραμμα , αλλά χρειάζομαι αυτήν την εξήγηση που έχω αναφέρει .
 

γιαννης_00

Well-known member

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών . Έχει γράψει 992 μηνύματα.
Πανεπιστήμιο - Σχολή ηλεκτρονικών μηχανικών
Είναι τα αποτελέσματα που έβγαλα από την άσκηση στο τέλος και έφτασα σε αυτό το διάγραμμα , αλλά χρειάζομαι αυτήν την εξήγηση που έχω αναφέρει .
Οκ να την δουλεψουμε λιγακι. Αν αν ειναι ασκηση εργαστηριου μας λειπει το ρευμα, εκτος και σας χαλασε το αμπερομετρο.
 

Αλεξακις

Member

Ο Αλεξακις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 49 μηνύματα.

Συνημμένα

  • kinhthras 2.jpg
    kinhthras 2.jpg
    85.6 KB · Εμφανίσεις: 12
  • kinhthras 3.jpg
    kinhthras 3.jpg
    120.7 KB · Εμφανίσεις: 9
  • kinhthras 4.jpg
    kinhthras 4.jpg
    63.9 KB · Εμφανίσεις: 10
  • kinhthras 5.jpg
    kinhthras 5.jpg
    76.9 KB · Εμφανίσεις: 12

γιαννης_00

Well-known member

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών . Έχει γράψει 992 μηνύματα.
ναι βλεπω και δεν καταλαβαινω συμβολα και ενοιες, δεν γνωριζω απο κινητηρες ,ειμαι ΗΜΜΥ αλλα θελω μερικα εξαμηνα ακομα για να φτασω εκει.
Μπορω να σου απαντησω με βαση τις αρχες τις φυσικης , ειδικους τυπους μηχανολογιας δεν ξερω, Θελεις?
 

Αλεξακις

Member

Ο Αλεξακις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 49 μηνύματα.
ναι βλεπω και δεν καταλαβαινω συμβολα και ενοιες, δεν γνωριζω απο κινητηρες ,ειμαι ΗΜΜΥ αλλα θελω μερικα εξαμηνα ακομα για να φτασω εκει.
Μπορω να σου απαντησω με βαση τις αρχες τις φυσικης , ειδικους τυπους μηχανολογιας δεν ξερω, Θελεις?

Γιαυτό έστειλα την πρώτη εικόνα που λέει τι σημαίνει το Κ ,Τ και j . Βέβαια ναι αν δεν το έχεις κάνει ποτέ είναι κάπως περίεργο .

Με βάση λογικής και φυσικής νομίζω θα πρέπει να πούμε το αποτέλεσμα , όπως πχ στο σημείο που βάζουμε 100% φορτίο αν σκεφτούμε ένα αυτοκίνητο πχ που φτάνει μαξ 200khm , αν το γεμίσουμε με 5 άτομα και φουλ αποσκευές θα πιάνει ξέρω γω 185 πλέον και όχι 200 .
Φαντάζομαι λοιπόν και αυτό θα έχει κάποια φυσική εξήγηση , οπότε ναι , αν γίνεται και μπορείς να το εξηγήσεις θα είμαι υπόχρεος .
 
Τελευταία επεξεργασία:

γιαννης_00

Well-known member

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών . Έχει γράψει 992 μηνύματα.
Γιαυτό έστειλα την πρώτη εικόνα που λέει τι σημαίνει το Κ ,Τ και j . Βέβαια ναι αν δεν το έχεις κάνει ποτέ είναι κάπως περίεργο .

Με βάση λογικής και φυσικής νομίζω θα πρέπει να πούμε το αποτέλεσμα , όπως πχ στο σημείο που βάζουμε 100% φορτίο αν σκεφτούμε ένα αυτοκίνητο πχ που φτάνει μαξ 200khm , αν το γεμίσουμε με 5 άτομα και φουλ αποσκευές θα πιάνει ξέρω γω 185 πλέον και όχι 200 .
Φαντάζομαι λοιπόν και αυτό θα έχει κάποια φυσική εξήγηση , οπότε ναι , αν γίνεται και μπορείς να το εξηγήσεις θα είμαι υπόχρεος .
Οκ το δουλευω
 

Αλεξακις

Member

Ο Αλεξακις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 49 μηνύματα.
Οκ το δουλευω
Ουσιαστικά δεν ψάχνω κάποιο αποτέλεσμα με νούμερα , με λόγια απλά θέλω να πω ότι αφού ο κινητήρας μας φτάνει μέχρι τα 13Volt max και εκεί έχουμε 80% αδράνειας , τι θα γινόταν αν του βάζαμε στα 13Volt την 100% αδράνεια . Γίνεται αυτό ; Δε γίνεται ; Το αφήνω εκεί ; Κατάλαβες ....
 

γιαννης_00

Well-known member

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών . Έχει γράψει 992 μηνύματα.
Ουσιαστικά δεν ψάχνω κάποιο αποτέλεσμα με νούμερα , με λόγια απλά θέλω να πω ότι αφού ο κινητήρας μας φτάνει μέχρι τα 13Volt max και εκεί έχουμε 80% αδράνειας , τι θα γινόταν αν του βάζαμε στα 13Volt την 100% αδράνεια . Γίνεται αυτό ; Δε γίνεται ; Το αφήνω εκεί ; Κατάλαβες ....
αν του βαζαμε την μεγιστη αδρανεια στα 13 v θα γυρνουσε πιο σιγα , με το 80% j στα 13 V γυρνα περιπου το ιδιο και αν του διναμε 6 φορες την μεγιστη αδρανεια θα σταματουσε. Αυτα βεβαια θα πρεπει να τα δειξουμε με καποια απλη σχεση, αυτο μπορω να δειξω.
 

Αλεξακις

Member

Ο Αλεξακις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 49 μηνύματα.
αν του βαζαμε την μεγιστη αδρανεια στα 13 v θα γυρνουσε πιο σιγα , με το 80% j στα 13 V γυρνα περιπου το ιδιο και αν του διναμε 6 φορες την μεγιστη αδρανεια θα σταματουσε. Αυτα βεβαια θα πρεπει να τα δειξουμε με καποια απλη σχεση, αυτο μπορω να δειξω.

Περίπου κάτι τέτοιο έχω γράψει , βέβαια χωρίς να το δείχνω με κάποια σχέση .
Αν βάλουμε και σχέση πιστεύω θα είμαστε καλυμμένοι ώστε να το τεκμηριώσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια .
 

γιαννης_00

Well-known member

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών . Έχει γράψει 992 μηνύματα.
Περίπου κάτι τέτοιο έχω γράψει , βέβαια χωρίς να το δείχνω με κάποια σχέση .
Αν βάλουμε και σχέση πιστεύω θα είμαστε καλυμμένοι ώστε να το τεκμηριώσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια .
Λοιπον εδω μια αποψη .
Φετος κατι μαθηματικουλια καναμε , φυσικη μηχανικη και κατι ηλεκτρικα κυκλωματα. Σε κανα δυο χρονια θα στα πω καλυτερα.
Διακρινουμε δυο σημεια λειτουργειας του κινητηρα από το διαγραμμα μας
1.Ταση εξοδου 17 V με το μαξιμουμ της ροπης αδρανειας 100%J = J και γωνιακη ταχυτητα περιστροφης ω(17)
2 . Ταση εξοδου 13 V με το ροπης αδρανειας 80%J =0,8 J (1) και γωνιακη ταχυτητα περιστροφης ω(13)
Επισεις βλεπουμε από τις μετρησεις ότι στα σημεια που εξεταζουμε η αλλαγη της ροπης Τ δεν επιφερει αποτελεσμτα. Η ροπη όμως Τ προερχεται από την καταναλισκομενη ισχυ στα τυλιγματα του κινητηρα η οποια είναι VI και θα την θεωρησουμε σταθερη.
Η οποια αλλαγη στην ταση εξοδου προερχεται από την αλλαγη της ροπης αδρανειας J μεσω της αντιροπης Κ.
Θεωρουμε ότι ο κινητηρας δεν εχει ηλεκρομαγνητικες και θερμικες απωλειες.
Η ενεργεια του περιστρεφομενου μερους (ροτορ) μας δινεται από την μηχανικη ως 1/2 Jω^2.
Οποτε εχουμε:
Το 1/2 το παραλειπω δεν εχει φυσικη σημασια εδω . Εσυ για να εισαι ακριβης βαλτο αμα θες
Σημειο λειτουργειας 17V
1603824026346.png
Σημειο λειτουργειας 13V
1603824096050.png
Διαιρουμε κατά μελη.
1603824160399.png
Βλεπουμε ότι όταν εχουμε ταση εξοδου 13V ο κινητηρας γυρνα κατά 10% ταχυτερα ( στην πραξη τα ιδια.)
Αν τωρα θα επιθυμουσαμε να μηδενισουμε την περιστροφη του του κινητηρα
1603824254848.png
Τοτε θα πρεπει να απειρησουμε την ροπη αδρανειας J .
Λεγοντας απειρισμο στην ημεκτρομαγνητισμο σε τετοιου ειδους θεματα δεν εννοούμε αυτό που λενε οι μαθηματικοι , κρυφα από αυτους 5-6 φορες πανω το θεωρουμε απειρο. Οποτε αυξανοντας σε 5J o κινητηρας θα σταματησει.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Αλεξακις

Member

Ο Αλεξακις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 49 μηνύματα.
Λοιπον εδω μια αποψη .
Φετος κατι μαθηματικουλια καναμε , φυσικη μηχανικη και κατι ηλεκτρικα κυκλωματα. Σε κανα δυο χρονια θα στα πω καλυτερα.
Διακρινουμε δυο σημεια λειτουργειας του κινητηρα από το διαγραμμα μας
1.Ταση εξοδου 17 V με το μαξιμουμ της ροπης αδρανειας 100%J = J και γωνιακη ταχυτητα περιστροφης ω(17)
2 . Ταση εξοδου 13 V με το ροπης αδρανειας 80%J =0,8 J (1) και γωνιακη ταχυτητα περιστροφης ω(13)
Επισεις βλεπουμε από τις μετρησεις ότι στα σημεια που εξεταζουμε η αλλαγη της ροπης Τ δεν επιφερει αποτελεσμτα. Η ροπη όμως Τ προερχεται από την καταναλισκομενη ισχυ στα τυλιγματα του κινητηρα η οποια είναι VI και θα την θεωρησουμε σταθερη.
Η οποια αλλαγη στην ταση εξοδου προερχεται από την αλλαγη της ροπης αδρανειας J μεσω της αντιροπης Κ.
Θεωρουμε ότι ο κινητηρας δεν εχει ηλεκρομαγνητικες και θερμικες απωλειες.
Η ενεργεια του περιστρεφομενου μερους (ροτορ) μας δινεται από την μηχανικη ως Jω^2.
Οποτε εχουμε:

Σημειο λειτουργειας 17V
View attachment 71866
Σημειο λειτουργειας 13V
View attachment 71867
Διαιρουμε κατά μελη.
View attachment 71868
Βλεπουμε ότι όταν εχουμε ταση εξοδου 13V ο κινητηρας γυρνα κατά 10% ταχυτερα ( στην πραξη τα ιδια.)
Αν τωρα θα επιθυμουσαμε να μηδενισουμε την περιστροφη του του κινητηρα
View attachment 71869
Τοτε θα πρεπει να απειρησουμε την ροπη αδρανειας J .
Λεγοντας απειρισμο στην ημεκτρομαγνητισμο σε τετοιου ειδους θεματα δεν εννοούμε αυτό που λενε οι μαθηματικοι , κρυφα από αυτους 5-6 φορες πανω το θεωρουμε απειρο. Οποτε αυξανοντας σε 5J o κινητηρας θα σταματησει.

Wow , δεν περίμενα κάτι τέτοιο . Για αρχή σε ευχαριστώ για την προσπάθεια σου και τον χρόνο σου .

Ο υπολογισμός στο 10% περίπου είναι αρκετά καλός και σαφής . Οπότε πιστεύω αυτό θα κάνω .

Ευχαριστώ και πάλι , καλή συνέχεια .
 

γιαννης_00

Well-known member

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών . Έχει γράψει 992 μηνύματα.
Wow , δεν περίμενα κάτι τέτοιο . Για αρχή σε ευχαριστώ για την προσπάθεια σου και τον χρόνο σου .

Ο υπολογισμός στο 10% περίπου είναι αρκετά καλός και σαφής . Οπότε πιστεύω αυτό θα κάνω .

Ευχαριστώ και πάλι , καλή συνέχεια .
Χαρηκα , ωρα καλη.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top