Ύλη πανελληνίων και βαθμός δυσκολίας

Mammy Nun

Δραστήριο μέλος

Η Mammy Nun αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 50 ετών. Έχει γράψει 759 μηνύματα.
Η κυρία Κεραμεως είπε ότι όταν μειώνεται η ύλη δυσκολεύουν τα θέματα.
Αν και καταλαβαίνω το σκεπτικό στο οποίο βασίζεται και το λέει αυτό εγώ διαφωνώ.
Ακούω και τις δικές σας γνώμες
 

Guest 292010

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Επιχειρηματολόγησε επί της διαφωνίας σου όμως και θα σου πούμε και τη δική μας γνώμη.
 

Mammy Nun

Δραστήριο μέλος

Η Mammy Nun αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 50 ετών. Έχει γράψει 759 μηνύματα.
Επιχειρηματολόγησε επί της διαφωνίας σου όμως και θα σου πούμε και τη δική μας γνώμη.

Επιχειρηματολόγησε επί της διαφωνίας σου όμως και θα σου πούμε και τη δική μας γνώμη.
Να σου πω, δεν έχω κάποια σπουδαία επιχειρηματολογία απλώς θυμάμαι ότι όταν έδωσα εγώ είχαμε μειωμένη ύλη κι όμως ήταν ιδιαιτέρως δύσκολα (κυρίως τα μαθηματικά στα οποία πολύ μεγάλο ποσοστό μαθητών είχε γράψει κάτω από την βάση)
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,657 μηνύματα.
παντως τα 2 τελευταια χρονια στα μαθηματικα που μπορω να καταλαβω με μειωμενη υλη τα θεματα ηταν ιδιαιτερως ευκολα σε σχεση με αλλες χρονιες που η υλη ηταν μεγαλη με μιγαδικους και ολοκληρωματα μεσα.
 

Mammy Nun

Δραστήριο μέλος

Η Mammy Nun αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 50 ετών. Έχει γράψει 759 μηνύματα.
παντως τα 2 τελευταια χρονια στα μαθηματικα που μπορω να καταλαβω με μειωμενη υλη τα θεματα ηταν ιδιαιτερως ευκολα σε σχεση με αλλες χρονιες που η υλη ηταν μεγαλη με μιγαδικους και ολοκληρωματα μεσα.
Άρα το ίδιο λέμε
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,657 μηνύματα.
Άρα το ίδιο λέμε
ναι ειναι πιο πολυ οι συγκυριες.δηλαδη με πανδημια κρινανε οτι πρεπει να ειναι πιο στρωμενα τα θεματα.φετος που τα σχολεια δεν εκλεισαν ισως επανελθουν στα επιπεδα δυσκολιας απο το 19 και πριν
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Νομίζω ότι δεν μπορούμε να έχουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά. Διότι λόγος περί μείωσης της ύλης γίνεται τα δύο τελευταία χρόνια αλλά όλες τις προηγούμενες χρονιές (δλδ στην προ covid εποχή) σε πολλά σχολεία η ύλη δεν έβγαινε ή έβγαινε όπως να ναι. Σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα υπήρχαν φορές που καθηγητής μπορεί να διοριζόταν ακόμη και τον Μάρτιο, δλδ 3 μήνες πριν τις πανελλήνιες. Σε εκατοντάδες σχολεία χάνονταν ατέλειωτες ώρες μαθημάτων (εξεταζόμενων πανελλαδικά ή μη). Και μην μου πει κανείς ότι λόγω covid είναι πιο γενικευμένη η κατάσταση αυτή. Γιατί και πριν δύο χρόνια γενικευμένο ήταν το φαινόμενο να μη υπάρχουν καθηγητές σε όλα τα μαθήματα από τον Σεπτέμβρη. Τότε γιατί κανείς δεν μιλούσε;

Η θέση της Υπουργού ότι η μείωση της ύλης αυξάνει τον βαθμό δυσκολίας θα έπρεπε να ισχύει αλλά η πραγματικότητα δείχνει ότι δεν ισχύει απαραίτητα. Είναι ένας κανόνας σχετικός.
 

l0garithm

Νεοφερμένος

Η l0garithm αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Και εγώ διαφωνώ. Θεωρώ ότι όσο μεγαλύτερη είναι η ύλη, τόσο δυσκολεύουν τα θέματα.
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,057 μηνύματα.
Ας κάνουμε ένα πείραμα σκέψης:
Υποθέστε ότι είστε ο εισηγητής θεμάτων σε κάποιο μάθημα. Τη μια χρονιά η ύλη είναι 300 σελίδες. Φαντάζομαι ότι δεν θα δυσκολευτείτε να βρείτε διαβαθμισμένα θέματα κατάλληλα να αξιολογήσουν και να κατατάξουν τους εξεταζόμενους.
Την επόμενη χρονιά η ύλη του μαθήματος μειώνεται στις 20 σελίδες. Πρέπει να βγάλετε κατάλληλα θέματα για αξιολόγηση των μαθητών. Με τόσο μικρή ύλη πού να βρείτε διαβαθμισμένα θέματα; Πρέπει πολύ προσεκτικά να "σκάψετε" για να βρείτε. Αν βάλετε εύκολα θα γράψουν (σχεδόν) όλοι και δεν θα μπορείτε να τους κατατάξετε. Αναγκαστικά θα βάλετε δύσκολα που περιέχουν κρίση, θέλουν προσοχή και θα κρύβουν παγίδες που θα βρουν οι άριστοι.


1648148942254.png


 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,198 μηνύματα.
παντως τα 2 τελευταια χρονια στα μαθηματικα που μπορω να καταλαβω με μειωμενη υλη τα θεματα ηταν ιδιαιτερως ευκολα σε σχεση με αλλες χρονιες που η υλη ηταν μεγαλη με μιγαδικους και ολοκληρωματα μεσα.
Oh boi,peace was never an option...
@Andypro :hehe:
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Ας κάνουμε ένα πείραμα σκέψης:
Υποθέστε ότι είστε ο εισηγητής θεμάτων σε κάποιο μάθημα. Τη μια χρονιά η ύλη είναι 300 σελίδες. Φαντάζομαι ότι δεν θα δυσκολευτείτε να βρείτε διαβαθμισμένα θέματα κατάλληλα να αξιολογήσουν και να κατατάξουν τους εξεταζόμενους.
Την επόμενη χρονιά η ύλη του μαθήματος μειώνεται στις 20 σελίδες. Πρέπει να βγάλετε κατάλληλα θέματα για αξιολόγηση των μαθητών. Με τόσο μικρή ύλη πού να βρείτε διαβαθμισμένα θέματα; Πρέπει πολύ προσεκτικά να "σκάψετε" για να βρείτε. Αν βάλετε εύκολα θα γράψουν (σχεδόν) όλοι και δεν θα μπορείτε να τους κατατάξετε. Αναγκαστικά θα βάλετε δύσκολα που περιέχουν κρίση, θέλουν προσοχή και θα κρύβουν παγίδες που θα βρουν οι άριστοι.


Αν και κανονικά θα έπρεπε να ισχύει ο κανόνας ότι η μείωση της ύλης οδηγεί σε περισσότερο ψαγμένα και διαβαθμισμένης δυσκολίας θέματα, στην πανελλαδικές ισχύει το παράδοξο να μην ισχύει πάντοτε αυτό. Θα σου αναφέρω ένα παράδειγμα από την κατεύθυνση σου. Συγκεκριμένα το 2016 αφαιρέθηκε από την ύλη των μαθηματικών προσανατολισμού το κεφάλαιο των μιγαδικών. Παρά τον περιορισμό της ύλης τα θέματα ήταν πιο βατά σε σχέση με άλλες χρονιές κατά τις οποίες οι υποψήφιοι είχα στην ύλη τους και το κεφάλαιο των μιγαδικών.
 

Cade

Δραστήριο μέλος

Ο Cade αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 788 μηνύματα.
Αν και κανονικά θα έπρεπε να ισχύει ο κανόνας ότι η μείωση της ύλης οδηγεί σε περισσότερο ψαγμένα και διαβαθμισμένης δυσκολίας θέματα, στην πανελλαδικές ισχύει το παράδοξο να μην ισχύει πάντοτε αυτό. Θα σου αναφέρω ένα παράδειγμα από την κατεύθυνση σου. Συγκεκριμένα το 2016 αφαιρέθηκε από την ύλη των μαθηματικών προσανατολισμού το κεφάλαιο των μιγαδικών. Παρά τον περιορισμό της ύλης τα θέματα ήταν πιο βατά σε σχέση με άλλες χρονιές κατά τις οποίες οι υποψήφιοι είχα στην ύλη τους και το κεφάλαιο των μιγαδικών.
Προφανώς και δεν ισχύει πάντοτε αυτό. Φέτος πχ αναμένω δυσκολότερα θέματα στα μαθηματικά από πέρυσι και ας έχουν προστεθεί τα ολοκληρώματα
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Προφανώς και δεν ισχύει πάντοτε αυτό. Φέτος πχ αναμένω δυσκολότερα θέματα στα μαθηματικά από πέρυσι και ας έχουν προστεθεί τα ολοκληρώματα
Άρα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι δεν παίζει τόσο ρόλο η έκταση της ύλης (εκτός κι αν είναι αισθητά μεγάλη π.χ.η εξεταστέα ύλη να αντιστοιχεί στην ύλη και των τριών εξετάσεων του λυκείου). Νομίζω ότι έχει να κάνει με τις "ορέξεις" της επιτροπής.
 

Mammy Nun

Δραστήριο μέλος

Η Mammy Nun αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 50 ετών. Έχει γράψει 759 μηνύματα.
Άρα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι δεν παίζει τόσο ρόλο η έκταση της ύλης (εκτός κι αν είναι αισθητά μεγάλη π.χ.η εξεταστέα ύλη να αντιστοιχεί στην ύλη και των τριών εξετάσεων του λυκείου). Νομίζω ότι έχει να κάνει με τις "ορέξεις" της επιτροπής.
Εγώ συμφωνώ απόλυτα μαζί σου
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,057 μηνύματα.
Άρα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι δεν παίζει τόσο ρόλο η έκταση της ύλης (εκτός κι αν είναι αισθητά μεγάλη π.χ.η εξεταστέα ύλη να αντιστοιχεί στην ύλη και των τριών εξετάσεων του λυκείου). Νομίζω ότι έχει να κάνει με τις "ορέξεις" της επιτροπής.
Οι "ορέξεις" της επιτροπής είναι στενά συνδεδεμένες με την έκταση της ύλης.
Πριν το 2000 (δέσμες) η ύλη ήταν πολύ μεγαλύτερη. (Π.χ. στη Φυσική ήταν 350 σελίδες ενώ τώρα είναι 60). Αν συγκρίνετε τα τότε θέματα με τα τώρα, θα διαπιστώσετε ότι τότε ήταν πολύ πιο εύκολα.


1648156699304.png
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Οι "ορέξεις" της επιτροπής είναι στενά συνδεδεμένες με την έκταση της ύλης.
Πριν το 2000 (δέσμες) η ύλη ήταν πολύ μεγαλύτερη. (Π.χ. στη Φυσική ήταν 350 σελίδες ενώ τώρα είναι 60). Αν συγκρίνετε τα τότε θέματα με τα τώρα, θα διαπιστώσετε ότι τότε ήταν πολύ πιο εύκολα.


Καλά κάνεις και το αναφέρεις. Πράγματι στα χρόνια των δεσμών η ύλη ήταν χάος αλλά σαφώς τα θέματα πιο στρωτά. Απλά λίγοι συγκέντρωναν υψηλή βαθμολογία λόγω της χαοτικής ύλης. Περιορίστηκα μόνο στην τελευταία εικοσαετία.
 

SlimShady

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών, Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ και μας γράφει απο Μελίσσια (Αττική). Έχει γράψει 864 μηνύματα.
Η φετινή ύλη της ιστορίας είναι κοινώς απαράδεκτη. Δεν γίνεται όταν έχεις αλλάξει τα τελευταία δυο χρόνια τον τρόπο εξέτασης του γνωστού με 3-4 σχόλια έκτασης μιας σελίδας ανά ενότητα (22 ενότητες) να τα μαθαίνεις απ'έξω (όπως την ιστορία) μαζί με τα αντίστοιχα του παλαιού βιβλίου + ο, τι μπορείς από το study4exams- η απόλυτη παράνοια-, να αυξάνεις αισθητά την ύλη των λατινικών, προσθέτοντας, μάλιστα, εισαγωγή πιο δυσνόητη από λόγους του Δημοσθένη όταν έχει τις καλές του, και, παρ'όλα αυτά να αυξάνεις και την ύλη της ιστορίας σε τέτοιο βαθμό. Το θετικό της υπόθεσης, πάντως, όπως κάθε χρόνο, είναι πως όλοι οι υποψήφιοι διαγωνιζόμαστε υπό τις ίδιες συνθήκες, ωστόσο, κατ'εμέ, δεν θα έπρεπε να αλλάξει έστω το σύστημα εισαγωγής, με τις φετινές βάσεις θα δούμε πραγματικά 'τέρατα'.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,057 μηνύματα.
Πράγματι στα χρόνια των δεσμών η ύλη ήταν χάος αλλά σαφώς τα θέματα πιο στρωτά. Απλά λίγοι συγκέντρωναν υψηλή βαθμολογία λόγω της χαοτικής ύλης. Περιορίστηκα μόνο στην τελευταία εικοσαετία.
1) Την εποχή των δεσμών, ήταν δύσκολη η εισαγωγή σε ΑΕΙ και για έναν ακόμα λόγο: Ήταν πολύ λιγότερες οι σχολές άρα και οι θέσεις.
2) Αν πάμε και πιο πίσω (πριν τις δέσμες) η ύλη ήταν πραγματικά απεριόριστη. Όλη η διδακτέα (όχι η διδαχθείσα) ύλη όλων των τάξεων γυμνασίου και λυκείου (δηλαδή όχι από σελίδα χι ως σελίδα ψι, αλλά όλα τα βιβλία και ας μην διδάχθηκαν). Τότε οι εξετάσεις γίνονταν Σεπτέμβριο. Πράγματι τα θέματα ήταν γενικά πιο εύκολα, αν και επειδή τα έβγαζαν οι πανεπιστημιακοί, κάποιες φορές πέταγαν και κάποιο εξωγήινο θέμα.


1648226740356.png
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,657 μηνύματα.
για φυσικη δεν ξερω ομως φιλε δια τα θεματα δεσμων στα μαθηματικα καποιες χρονιες ηταν απιαστο ονειρο να λυθουν.πραγματικα ετσι ειχα παλεψει το καλοκαιρι να τα λυσω καποια και ηταν παρα πολυ δυσκολο.οποιος εχει χρονο ας επιχειρησει να λυσει του 1998 ή του 1996.οσοι γραψαν πανω απο 19 πραγματικα τους παραδεχομαι.τοσο δυσκολα οσο του 98 ή του 96 δεν εχουν πεσει ποτε απο το 2000 και μετα στα μαθηματικα.επισης,δεκαετια 70 και 80 διναν και ευκλειδια γεωμετρια μαθηματικα.....και οταν λεω γεωμετρια εννοω και στερεομετρια.....
 

Mammy Nun

Δραστήριο μέλος

Η Mammy Nun αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 50 ετών. Έχει γράψει 759 μηνύματα.
για φυσικη δεν ξερω ομως φιλε δια τα θεματα δεσμων στα μαθηματικα καποιες χρονιες ηταν απιαστο ονειρο να λυθουν.πραγματικα ετσι ειχα παλεψει το καλοκαιρι να τα λυσω καποια και ηταν παρα πολυ δυσκολο.οποιος εχει χρονο ας επιχειρησει να λυσει του 1998 ή του 1996.οσοι γραψαν πανω απο 19 πραγματικα τους παραδεχομαι.τοσο δυσκολα οσο του 98 ή του 96 δεν εχουν πεσει ποτε απο το 2000 και μετα στα μαθηματικα.επισης,δεκαετια 70 και 80 διναν και ευκλειδια γεωμετρια μαθηματικα.....και οταν λεω γεωμετρια εννοω και στερεομετρια.....
Και τη χρονιά που έδωσα εγώ (το 1991) τα μαθηματικά ήταν πολύ δύσκολα. Μεγάλο ποσοστό των παιδιών που έδιναν έγραψαν κάτω από την βάση
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top