Όσοι σπουδάσατε/ζετε Μαθηματικό; Γιατί; Και τι καταλήξατε να κάνετε;

Ithomece

Νεοφερμένος

Ο Ithomece αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών. Έχει γράψει 22 μηνύματα.
*Προφανώς ο τίτλος είναι clickbait.

Καταλαβαίνω ότι τα μαθηματικά είναι η βάση, η πιο καθαρή επιστήμη. Αλλά μέχρι εκεί μπορεί και φτάνει το μυαλό μου.

Θεωρώ ότι η εκπαίδευση μου έχει χαλάσει λίγο την σχέση μου αυτά. Είμαι της άποψης ότι ένας άνθρωπος μπορεί να μάθει τα πάντα και να γίνει καλός σε αυτό αρκεί να τον ενδιαφέρει και να γίνεται συστηματική προσπάθεια. Το ταλέντο είναι απλά αυτό που στο τέλος θα ξεχωρίσει την λεπτομέρεια. Μπορεί λοιπόν, κάποιος που δεν έχει την εκ γενετής ευχέρεια να μην γίνει Πυθαγόρας αλλά θα γίνει ένας εξαιρετικός Μαθηματικός άνω του μετρίου.


Προσωπικά τα μαθηματικά ήταν ένα μάθημα που με άγχωναν παρά πολύ. Θεωρώ ότι η δυσκολία του σε μεγάλο βαθμό έγκυται στο ότι χτίζεται με τα χρόνια. Όπως αν δεν ξέρεις ΑΒ ή ορθογραφία, δεν μπορείς να γράψεις καλά δοκίμια. Έτσι και στα μαθηματικά αν δεν έχεις γερές βάσεις, μετά σου φαίνονται Σουαχίλι. Θεωρώ μεγάλη επίσης πίεση το ότι το συνδέεουμαι με την ευφυία. Φοβόμουν τα μαθηματικά, από φόβο ότι κάποιο λάθος μου θα επιβεβαίωνε ότι είμαι χαζός και διανοητικά καθυστερημένος. Και ίσως θέλει έναν άλλο τρόπο σκέψης/ προσέγγισης που πρέπει να διδαχτείς ώστε να καταλάβεις.


Όσοι λοιπόν ασχολείστε με μαθηματικά γιατί;
Είναι από τις πιο χαμηλόβαθμες σχολές, που δείχνει ακριβώς ότι δεν την προτιμούν.

Το μόνο άτομα που γνωρίζω ότι το σπούδασαν είναι έναν φίλος μου που η μητέρα του είναι καθηγήτρια Μαθηματικών στο πανεπιστήμιο και προφανώς ελπίζει να πάρει την έδρα. Και ένας άλλος που το διάλεξε ως βάση, απλά για να έχει καλύτερη οπτική της πληροφορικής (;).

Οι υπόλοιποι τι καταλήξατε να κάνετε;

Εκτός από καθηγητής τι άλλο μπορεί να κάνει ένας Μαθηματικός;

Ποιο είδος άνθρωπου σπουδάζει μαθηματικά και ποιές είναι οι προοπτικές;
 

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,140 μηνύματα.
Μέχρι και σήμερα δεν ξέρω.
 

Guest 586541

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,140 μηνύματα.

hl_amhxanos

Δραστήριο μέλος

Ο Νίκος Κούκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Απόφοιτος λυκείου και μας γράφει απο Αγία Παρασκευή (Αττική). Έχει γράψει 799 μηνύματα.
Ιστορίες για αγρίους
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,797 μηνύματα.
*Προφανώς ο τίτλος είναι clickbait.

Καταλαβαίνω ότι τα μαθηματικά είναι η βάση, η πιο καθαρή επιστήμη. Αλλά μέχρι εκεί μπορεί και φτάνει το μυαλό μου.

Θεωρώ ότι η εκπαίδευση μου έχει χαλάσει λίγο την σχέση μου αυτά. Είμαι της άποψης ότι ένας άνθρωπος μπορεί να μάθει τα πάντα και να γίνει καλός σε αυτό αρκεί να τον ενδιαφέρει και να γίνεται συστηματική προσπάθεια. Το ταλέντο είναι απλά αυτό που στο τέλος θα ξεχωρίσει την λεπτομέρεια. Μπορεί λοιπόν, κάποιος που δεν έχει την εκ γενετής ευχέρεια να μην γίνει Πυθαγόρας αλλά θα γίνει ένας εξαιρετικός Μαθηματικός άνω του μετρίου.

Δεν υπάρχει ταλέντο αλλά σκληρή δουλειά. Όταν λέω σκληρή δουλειά αναφέρομαι σε μια πειθαρχημένη ζωή χρόνων, τεράστια υπομονή (κυρίως σε άκυρα σχόλια τρίτων για τα μαθηματικά) όπου πάνω εκεί ο καθένας να χτίζει τη γνώση και να προσπαθεί να βελτιώνεται. Από την στιγμή που όλοι οι άνθρωποι βιολογικά είμαστε ίδιοι, δεν νομίζω ότι η φύση προικίζει κάποιους περισσότερο. Το πρόβλημα συνήθως έχει να κάνει με το μέσο μάθησης αλλά και με τα ερεθίσματα. Το μέσο μάθησης έχει να κάνει με το σχολείο ως αναλυτικό πρόγραμμα αλλά και την αλληλεπίδραση των διδασκόντων. Αν τα κοινωνικά και οικογενειακά ερεθίσματα είναι καρακιτσαριό, κιτρινάδικο και πεζοδρόμιο, ε τότε και στην Ιατρική, δεν υπάρχει ταλέντο. ;)

Η μέση εκπαίδευση είναι μια επιλογή, για όποιον μπορεί να στηρίξει το επάγγελμα του εκπαιδευτικού δηλαδή, την επαφή με την τάξη και το πλαίσιο οργάνωσης της μέσης εκπαίδευσης όπως αυτό ισχύει στην Ελλάδα. Οτιδήποτε άλλο ως επαγγελματική διέξοδος στην αγορά, χρησιμοποιεί τα μαθηματικά ως μεθόδους και τρόπο σκέψης. Πιθανόν, να θέλει κάποια μετεκπαίδευση για να υπάρχει η σύνδεση με τον χρηματοοικονομικό κόσμο της αγοράς ή τον κόσμο της ακαδημαϊκής έρευνας. Τα μαθηματικά στον δυτικό κόσμο είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με αλγορίθμους, και με σύγχρονες θεωρίες σε όλο το φάσμα της επιστήμης δίνοντας "δεξιότητες" για ένα εύρος επαγγελμάτων που συνδέονται με την ανάλυση δεδομένων σε ένα μαθηματικό (οικονομικό, μετεωρολογικό, βιολογικό, αναλογιστικό, κοινωνιολογικό, στατιστικό, επιδημιολογικό κτλ) μοντέλο.

Προσωπικά τα μαθηματικά ήταν ένα μάθημα που με άγχωναν παρά πολύ. Θεωρώ ότι η δυσκολία του σε μεγάλο βαθμό έγκυται στο ότι χτίζεται με τα χρόνια. Όπως αν δεν ξέρεις ΑΒ ή ορθογραφία, δεν μπορείς να γράψεις καλά δοκίμια. Έτσι και στα μαθηματικά αν δεν έχεις γερές βάσεις, μετά σου φαίνονται Σουαχίλι. Θεωρώ μεγάλη επίσης πίεση το ότι το συνδέεουμαι με την ευφυία. Φοβόμουν τα μαθηματικά, από φόβο ότι κάποιο λάθος μου θα επιβεβαίωνε ότι είμαι χαζός και διανοητικά καθυστερημένος. Και ίσως θέλει έναν άλλο τρόπο σκέψης/ προσέγγισης που πρέπει να διδαχτείς ώστε να καταλάβεις.

Τα Μαθηματικά έχουν μια δυσκολία επειδή συσσωρεύουν μια γνώση χιλιετιών σε ένα...μάθημα! :D Βρες μου ένα αντίστοιχο αντικείμενο εκτός της Φυσικής, που να έχει την ίδια πορεία ανά τους αιώνες.

Όσοι λοιπόν ασχολείστε με μαθηματικά γιατί;
Είναι από τις πιο χαμηλόβαθμες σχολές, που δείχνει ακριβώς ότι δεν την προτιμούν.

O τρόπος που ρωτάς γενικά είναι τέτοιος ώστε να μην περιμένεις να λάβεις ανάλογη απάντηση. Τι σημαίνει "είδος ανθρώπου"; Τα μαθηματικά είναι μια υπέροχη επιστήμη, μάλλον ένα σύνολο επιστημών για να είμαι σαφής. Δεν είναι μια επιστήμη με σειρά, που να οδηγεί σε ένα τέλος γιατί απλά εξελίσσονται όσο εξελίσσεται και ο άνθρωπος. Αν κρίνω με βάση τη λογική των επιλογών πολλών Ελλήνων και πως αυτές οι επιλογές επηρεάζουν την ποιότητα της καθημερινής ζωής στην Ελλάδα, θα έλεγα ότι ο λόγος που δεν προτιμούν γενικά θετικές επιστήμες είναι μια αιτία για το αποτέλεσμα χώρας που έχουμε. Δεν λαμβάνω γενικά στα σοβαρά άλλους Έλληνες για συγκεκριμένους λόγους.

Ζούμε σε μια εποχή παρακμής της σκέψης και επειδή ο τρόπος ζωής επειδή έχει χτιστεί πάνω σε καταναλωτικά αγαθά, οι επιλογές εργασίας συσχετίζονται με το πως θα βγάλουμε λεφτά για να συντηρούμε τον καταναλωτισμό! Δεν νομίζω ότι θα μπορούσε κάποιος να πει δημόσια σε ένα φόρουμ τι ακριβώς επαγγέλλεται.

Το μόνο άτομα που γνωρίζω ότι το σπούδασαν είναι έναν φίλος μου που η μητέρα του είναι καθηγήτρια Μαθηματικών στο πανεπιστήμιο και προφανώς ελπίζει να πάρει την έδρα. Και ένας άλλος που το διάλεξε ως βάση, απλά για να έχει καλύτερη οπτική της πληροφορικής (;).

Ο καθένας επιλέγει με μια διαφορετική βάση σκέψης τα Μαθηματικά. Προσωπικά, πάντα με γοήτευε η επιστήμη αυτή αλλά όχι ως σχολικό μάθημα γι' αυτό και στο σχολείο είχα χαμηλούς βαθμούς. Στο σχολείο δεν έβρισκα κανένα νόημα σε μια τόσο dry παρουσίαση της ύλης και ένα μάθημα μόνο για να μας πρήζει τα πρέκια ο κάθε κυρ καθηγητή. Στο Πανεπιστήμιο όταν από το δεύτερο έτος εκτέθηκα σε μια άλλη εικόνα για τα Μαθηματικά, θέλησα να τα σπουδάζω για μια καλύτερη οπτική της Φυσικής (Θεωρητικής Μηχανικής) ενώ πάντα με γοητεύει η φυσική ερμηνεία των μαθηματικών συλλογισμών ή πώς κάποιο θεώρημα ερμηνεύεται στον μικρόκοσμο. Βέβαια η κάθε επιλογή έχει ένα κόστος. Ζούμε σε μια εποχή κόστους, όπου το χρήμα ρυθμίζει την ύπαρξη όλων μας. Το κόστος είναι ότι για την χώρα μας δυστυχώς δεν "αντιμετωπίζομαι" ως εν δυνάμει εργατικό δυναμικό της νέας οικονομικής πραγματικότητας, καθώς η Ελληνική οικονομία έχει περιορισμένες ευκαιρίες ενώ μεγάλο ποσοστό της κοινωνίας αγνοεί την πραγματική εικόνα των Μαθηματικών, για λόγους που έχουν αναφερθεί σε αυτό το φόρουμ. Το σύγχρονο Ελληνικό κράτος δεν χτίστηκε πάνω στα Μαθηματικά καθώς την εποχή των μεγάλων Μαθηματικών του Διαφωτισμού στο δυτικό κόσμο, οι Έλληνες ήταν υπό τον Οθωμανικό ζυγό. Αυτό έχει μια σοβαρή επίπτωση στον τρόπο που διαμορφώθηκε ο τρόπος σκέψης και η παιδεία στο σύγχρονο Ελληνικό κράτος. Η παιδεία στο Ελληνικό κράτος αντιμετωπίζεται ως ρουσφέτι για να ικανοποιείται ο όχλος με ανταλλάγματα, δηλαδή, ότι τα παιδιά σπουδάζουν κάτι και πάνω εκεί δουλεύει ένα σύστημα (φροντιστήρια για το νηπιαγωγείο, φροντιστήρια για το σχολείο, φροντιστήρια για το Πανεπιστήμιο).

Ποιο είδος άνθρωπου σπουδάζει μαθηματικά και ποιές είναι οι προοπτικές;

Παρθένου, με τρίχες στα χέρια, μακριά μαλλιά, μούσια, άπλυτα πόδια που φοράει λεκιασμένα ρούχα ποτισμένα από το πούσι που έπεσε αποβραδίς.
 
Τελευταία επεξεργασία:

math2arch

Νεοφερμένος

Ο math2arch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 73 μηνύματα.
Ακολουθεί post μακρόσυρτο και βραδύκαυστο, σαν το θάνατο που σε περιμένει αν ασχοληθείς με τα μαθηματικά. Πλακίτσα, πλακίτσα, ίσως αποτυχημένη. Έχουμε και λέμε.

Καταλαβαίνω ότι τα μαθηματικά είναι η βάση, η πιο καθαρή επιστήμη. Αλλά μέχρι εκεί μπορεί και φτάνει το μυαλό μου.
Συμφωνώ μάλλον. Τα μαθηματικά χωρίζονται χονδρικά και παραδοσιακά σε Καθαρά και Εφαρμοσμένα. Εκ των προτέρων θεωρώ τη Στατιστική ως κάτι ξέχωρο των Μαθηματικών, δηλαδή ως αυτόνομη επιστήμη, η οποία κάνει εκτενή χρήση Μαθηματικών και της οποίας οι έννοιες θεμελιώνονται στα Καθαρά Μαθηματικά. Επίσης, δε θεωρώ τα μαθηματικά φυσική επιστήμη, όπως π.χ. η Φυσική ή η Χημεία. Επίσης περιορίζομαι στα Καθαρά (Pure) Μαθηματικά, καθώς μ' αυτά ασχολούμαι ερευνητικά και γι' αυτά μπορώ να εκφέρω γνώμη. Τα καθαρά πλέον, να πω την αλήθεια δεν τα βλέπω τόσο ως επιστήμη, αλλά ως μια τέχνη η οποία έχει αυστηρούς κανόνες (όπως π.χ. η σύνθεση) και απαιτεί εμπειρία για να αντιληφθείς και να εκτιμήσεις την ομορφιά της, όπως π.χ. στη γλυπτική ή στη ζωγραφική, οι οποίες στο μάτι του εκπαιδευμένου δημιουργούν άλλες εντυπώσεις. Για να μην παρεξηγηθώ, δεν κάνω σύγκριση Μαθηματικών και Ζωγραφικής ή Μουσικής, αλλά παρομοιάζω συναισθήματα. Αξίζει να αναφέρω πως πρώτος ο Αριστοτέλης ανέφερε ότι ο κυρίαρχος σκοπός των Μαθηματικών είναι η παροχή αισθητικής πληρότητας στον κόσμο, ενώ πιο σύγχρονο παράδειγμα αποτελεί ο G.H. Hardy, ο οποίος στην "Απολογία ενός Μαθηματικού" προβάλει το πρότυπο του Μαθηματικού-Καλλιτέχνη.

Πού βρίσκεται όμως η αλήθεια; Προσωπικά αρέσκομαι να αντιμετωπίζω τα Μαθηματικά κατ' αυτόν τον τρόπο, γιατί γεμίζει την ψυχή μου και εναρμονίζεται με άλλες δραστηριότητες με τις οποίες ασχολούμαι, όπως π.χ. ο κινηματογράφος. Τα Μαθηματικά όμως είναι η βασικη γλώσσα επικοινωνίας και έκφρασης των επιστημών, όπως π.χ. της Φυσικής. Οι αλήθειες της Φυσικής δεν μπορούν να εκφραστούν σε άλλη γλώσσα, όπως για παράδειγμα στα Κινέζικα, κάτι που εμείς θεωρούμε αυτονόητο, αλλά στην πραγματικότητα είναι φιλοσοφικό ερώτημα. Θυμάμαι ότι στο τμήμα Φυσικής του ΕΚΠΑ, όταν παρακολουθούσα κάποια μαθήματα Μηχανικής (πάλαι ποτέ) ως προπτυχιακός του Μαθηματικού, ο μεγάλος Θεοχάρης Αποστολάτος έκανε συχνά πυκνά συζητήσεις για τη "γλώσσα" των Μαθηματικών. Μάλιστα, δε δεχόταν την άποψη ότι τα Μαθηματικά είναι εργαλείο για τις υπόλοιπες επιστήμες. Επέμενε στην έννοια της "γλώσσας". Λόγω λοιπόν αυτής της εκτενούς χρήσης των μαθηματικών σε επιστήμες, θα μπορούσαμε να πούμε ότι και τα ίδια είναι επιστήμη, αλλά το επισφαλές αυτού του χαρακτηρισμού, όπως και του χαρακτηρισμού τους ως τέχνη, κάνουν τα μαθηματικά μοναδικά. Ίσως υπάρχει κάποια τρίτη "περιοχή" στην οποία αυτά ανήκουν. Κόβω εδώ όμως αυτήν την κουβέντα, γιατί βλέπω να δημιουργείται σεντόνι και θέλω να απαντήσω σε κάποια ακόμα ερωτήματα, πιο πεζά, όχι τόσο φιλοσφικής χροιάς.

Μπορεί λοιπόν, κάποιος που δεν έχει την εκ γενετής ευχέρεια να μην γίνει Πυθαγόρας αλλά θα γίνει ένας εξαιρετικός Μαθηματικός άνω του μετρίου.
Συμφωνώ απόλυτα. Τα μαθηματικά θέλουν πολλή υπομονή και επιμονή. Είναι αυτοαναφορικά και οι αλήθειες τους αφορούν ένα δικό τους σύμπαν, έξω από το δικό μας. Το "ταλέντο" είναι αυτό που από το 95 θα σε πάει στο 100 που λέμε. Δυστυχώς, ο τρόπος με τον οποίο διδάσκονται είναι τέτοιος που ούτε βοηθάει κάποιον να καταλάβει τι κάνει, γιατί το κάνει, αν έχει ουσία αυτό που κάνει και πάνω απ' όλα δεν προάγει τη μαθηματική σκέψη. Τα μαθηματικά είναι βαθύτατα αυτοσχεδιαστικά και αυτό φαίνεται μόνο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για να το συνειδητοποιήσει κάποιος αυτό στο Γυμνάσιο και το Λϋκειο, θέλει έκθεση σε μια πρώιμη μορφή έρευνας και μεθοδολογίας έρευνας, κάτι που γίνεται στις ΗΠΑ και στη Βόρειο Ευρώπη, αλλά εδώ όχι. Η αλήθεια βέβαια είναι πως δεν ξέρω πώς θα μπορούσε να έρθει κάτι τέτοιο εδώ, δεν έχω καμία γνώση σ' αυτό το θέμα.

Όσοι λοιπόν ασχολείστε με μαθηματικά γιατί;
Είναι από τις πιο χαμηλόβαθμες σχολές, που δείχνει ακριβώς ότι δεν την προτιμούν.
Προσοχή! Πέφτεις σε πλάνη μ' αυτό που λες. Είναι αξιοσημείωτο πως πολλοί με αρκετά μόρια έχουν ως πρώτη επιλογή το Μαθηματικό. Αξίζει επίσης να σημειώσω ότι σχεδόν οι μισοί που εισέρχονται σε τμήματα Μαθηματικών έχουν βαθμολογίες από 17000 και πάνω. Το "πρόβλημα" που εσύ αναφέρεις είναι οι "ουρές" στις οποίες συσσωρεύονται, από άτομα που απέτυχαν στα Πολυτεχνεία, μέχρι τυχοδιώκτες των σχολών, με τους τελευταίους να εγκαταλείπουν νωρίς την προσπάθεια. Μου αρέσει να λέω συχνά ότι το Μαθηματικό είναι από τις 2-3 σχολές που μπαίνεις πανεύκολα, αλλά μπορεί και να μην ξαναβγείς απ' αυτήν.

Προσωπικά, στα Μαθηματικά πήγα με 18700 (ξεδιάντροπο show off κάνω :P ) και θα ξαναπήγαινα. Ένα "κουσούρι" που έβγαλα από αυτή τη σχολή είναι ότι ενώ πιο παλιά μου άρεσαν πιο εφαρμοσμένα αντικείμενα, π.χ. data science, bioinformatics, κάποια στιγμή έφτανα να σκέφτομαι "με τι ασχολείσαι μαθηματικός πράγμα;!". (αυτή η άποψη είναι προσωπική και με τίποτα δεν ειρωνεύομαι άτομα που ασχολούνται με τα προηγούμενα. Αυτοί μπορούν να βγάλουν πολλά χρήματα, εγώ όχι τόσα! ) Έτσι επέλεξα για διδακτορικό τα Θεωρητικά (Καθαρά) Μαθηματικά. Και έτσι ερχόμαστε στο τελευταίο...

Το μόνο άτομα που γνωρίζω ότι το σπούδασαν είναι έναν φίλος μου που η μητέρα του είναι καθηγήτρια Μαθηματικών στο πανεπιστήμιο και προφανώς ελπίζει να πάρει την έδρα.
Ναι, η ακαδημαϊκή καριέρα στην Ελλάδα είναι μανίκι. Ο νεποτισμός καλά κρατεί, αλλά στον τομέα μας έχει αρχίσει να ξεκαθαρίζει το τοπίο. Πέραν της ακαδημαϊκής καριέρας και της εργασίας σε Γυμνάσια-Λύκεια, φροντιστήρια, οι θέσεις των Quantitative Analysts, Risk Analysts, Data Analysts, ζητούν πτυχίο Μαθηματικών ή Στατιστικής (συνήθως με μεταπτυχιακό) και είναι από εκείνα τα επαγγέλαμτα (μαζί με τους Developers) που έχουν καλές προπτικές και στην Ελλάδα (και αποκατάστασης και μισθολογικά).
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

hl_amhxanos

Δραστήριο μέλος

Ο Νίκος Κούκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Απόφοιτος λυκείου και μας γράφει απο Αγία Παρασκευή (Αττική). Έχει γράψει 799 μηνύματα.
Προσωπικά, στα Μαθηματικά πήγα με 18700 (ξεδιάντροπο show off κάνω :P ) και θα ξαναπήγαινα. Ένα "κουσούρι" που έβγαλα από αυτή τη σχολή είναι ότι ενώ πιο παλιά μου άρεσαν πιο εφαρμοσμένα αντικείμενα, π.χ. data science, bioinformatics, κάποια στιγμή έφτανα να σκέφτομαι "με τι ασχολείσαι μαθηματικός πράγμα;!". (αυτή η άποψη είναι προσωπική και με τίποτα δεν ειρωνεύομαι άτομα που ασχολούνται με τα προηγούμενα. Αυτοί μπορούν να βγάλουν πολλά χρήματα, εγώ όχι τόσα! ) Έτσι επέλεξα για διδακτορικό τα Θεωρητικά (Καθαρά) Μαθηματικά. Και έτσι ερχόμαστε στο τελευταίο...
πάντως κάποιος ενασχολούμενος με καθαρά μαθηματικά σε διδακτορικό επίπεδο μπορεί να ξεπετάξει ένα σωρό κούρσες εφαρμοσμένων μαθηματικών που απαιτούν οι κλάδοι των data science, bioinformatics, quants, risks etc
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,261 μηνύματα.
πάντως κάποιος ενασχολούμενος με καθαρά μαθηματικά σε διδακτορικό επίπεδο μπορεί να ξεπετάξει ένα σωρό κούρσες εφαρμοσμένων μαθηματικών που απαιτούν οι κλάδοι των data science, bioinformatics, quants, risks etc
Πιστεύω πως κάνεις το λάθος να θεωρείς οτι όποιος ασχοληθεί με τα θεωρητικά μαθηματικά είναι πιο έξυπνος ή πιο ικανός . Αυτό όμως είναι παραπλανητικό καθώς τα εφαρμοσμένα , σε αντίθεση με τα θεωρητικά , δεν επιλέγουν ούτε τα προβλήματα ούτε τους περιορισμούς που τίθενται ( τεχνικούς , φυσικούς , τεχνολογικούς , κοινωνικούς , περιβαλλοντολογικούς , οικονομικούς , πολιτικούς κτλπ. ) . Κάποια πράγματα βγαίνουν στο χαρτί ωραία , αλλά η πράξη είναι απείρως πιο περίπλοκη . With that being said μια λύση που με θεωρία και μόνο μπορεί να βρίσκεται πανεύκολα δεν σημαίνει οτι είναι αποδεκτή . Οι λόγοι που μπορεί να μην είναι αποδεκτή μπορεί να είναι πάρα πολλοί όπως ανέφερα . Η ουσία όμως είναι οτι αυτό απο μόνο του μπορεί να οδηγήσει στην εφαρμογή ή την δημιουργία εντελώς καινούριων μεθοδολογιών και ουκ ολίγες φορές κλάδων ολόκληρων .

Εκεί που θέλω να καταλήξω πάντως είναι πως όχι , εαν κάποιος έχει στο μυαλό του οτι θα πάει στο μαθηματικό και θα είναι σε θέση να λύσει όλα τα προβλήματα του κόσμου εαν επιλέξει τα πιο δύσκολα και απαιτητικά μαθήματα και αντικείμενα...τότε θα πέσει έξω . Εαν θες να μάθεις πληροφορική π.χ. πας σε τμήμα πληροφορικής , δεν πας να μάθεις όλα τα μαθηματικά για να έχεις "καλύτερη οπτική" . Σίγουρα θα επωφεληθείς ως ένα βαθμό κάποια στιγμή της ζωής σου απο κάτι που έμαθες και στο μαθηματικό αλλά οι φορές αυτές θα είναι ελάχιστες σε σχέση με το πόσο θα επωφεληθείς απο όσα θα μάθαινες σε ένα τμήμα πληροφορικής εξαρχής . Δεν σημαίνει οτι οι γνώσεις του μαθηματικού είναι άχρηστες , αλλά πολλές απο αυτές , όπως πολλές απο αυτές που προσφέρει κάθε τμήμα , μπορεί να είναι σε πολλά περιβάλλοντα εργασίας εκτός του ακαδημαϊκού χώρου . Εαν ήταν να ξεκίναγε κανένας να μαθαίνει τα πάντα απο κάθε άλλο πεδίο κάθε φορά που ήθελε να εμβαθύνει/καταλάβει ή φτιάξει κάτι , κυριολετικά ο κόσμος θα σταματούσε να λειτουργεί .

Εν κατακλείδι λοιπόν , όχι ένας θεωρητικός μαθηματικός δεν έχει απαραίτητα κάποιο πλεονέκτημα εναντί κάποιου εφαρμοσμένου μαθηματικού , γιατί ο πρώτος δεν έχει εμπειρία σε πράγματα τα οποία δεν υφίστανται στο χαρτί . Και αυτό ισχύει ευρύτερα . Εαν κάποιος λόγου χάρη καταλαβαίνει τις εξισώσεις Navier-Stokes είτε ως μαθηματικός είτε ως φοιτητής μηχανολόγος , δεν σημαίνει οτι ξέρει τα πάντα εαν δεν είχε ποτέ στην ζωή του επαφή με ρευστά παρά μόνο στο χαρτί και στον υπολογιστή . Παρόμοια , στην Ιαπωνία υπάρχουν ερευνητικά εργαστήρια που ασχολούνται με την ηλεκτροστατική . Θα μπορούσε κάποιος να πει , γιατί δεν τα μελετάνε απο κοινού όλα στο ίδιο εργαστήριο , αφού η ηλεκτροστατική είναι απλά ειδική περίπτωση των εξισώσεων Maxwell . Αμ έλα όμως που δεν είναι έτσι...το γεγονός οτι ξέρεις τις γενικές εξισώσεις δεν σημαίνει οτι καταλαβαίνεις όλα τα φαινόμενα/λύσεις . Ένας υποτομέας δεν σημαίνει οτι είναι πιο εύκολος απο τον ευρύτερο τομέα ή οτι δεν χρειάζεσαι ειδική εμπειρία αποκλειστικά στον υποτομέα .
 
Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,797 μηνύματα.
πάντως κάποιος ενασχολούμενος με καθαρά μαθηματικά σε διδακτορικό επίπεδο μπορεί να ξεπετάξει ένα σωρό κούρσες εφαρμοσμένων μαθηματικών που απαιτούν οι κλάδοι των data science, bioinformatics, quants, risks etc

Eίναι λιγάκι ασαφής ο προσδιορισμός των καθαρών Μαθηματικών με εκείνων που ονομάζονται εφαρμοσμένα και πιθανόν να μην διδάσκονται σε ένα Τμήμα Μαθηματικών. Ως ένα σημείο είναι λογικό γιατί ο αυτοσκοπός του Τμήματος Μαθηματικών δεν είναι να ασχοληθεί με ζητήματα μαθηματικών Βιοπληροφορικής ή μαθηματικών σε κάθε νέο υποτομέα των Χημικών Μηχανικών καθώς υπάρχουν άλλες επιστήμες που ασχολούνται με αυτό στα πλαίσια των ερευνών.

Συνήθως η λέξη εφαρμοσμένα Μαθηματικά παραπέμπει σε θεωρητικά μαθηματικά που άπτονται των Διαφορικών Εξισώσεων, των Πιθανοτήτων και Μαθηματικής Στατιστικής, των Διακριτών Μαθηματικών, της Διδακτικής και εφαρμογές αυτών σε συγκεκριμένα θεωρητικά προβλήματα. Το ξαναλέω: θεωρητικά προβλήματα με καθαρά μαθηματικό ενδιαφέρον και μόνο!

Τα πραγματικά προβλήματα της Βιομηχανίας, Εκπαίδευσης, Τεχνολογίας και Οικονομίας που πιθανόν χρησιμοποιούν μαθηματικές διατυπώσεις συνήθως απαιτούν άλλες σπουδές και όχι σε Τμήμα Μαθηματικών γιατί το εννοιολογικό μοντέλο δεν διατυπώνεται σε γλώσσα Μαθηματικών αλλά σε γλώσσα θεματικής επιστήμης (π.χ. Management). Έτσι θα πρέπει ένας επιστήμονας να μπορεί να "μεταφράσει" το εννοιολογικό μοντέλο σε αυστηρή μαθηματική γλώσσα και μετά να εξετάσει δυο πράγματα: αν το πρόβλημα μπορεί να έχει λύση, να κατασκευάσει τη θεωρία απόδειξης της (μη) επιλυσιμότητας. Αν ναι, δηλαδή, το πρόβλημα λύνεται, τότε ενδεχόμενα ποιος είναι ο κατάλληλος αλγόριθμος ή αναλυτική μέθοδος για να λύσει το πρόβλημα και να δώσει καλώς ορισμένη λύση; Στη συνέχεια θα πρέπει να γίνει μετάφραση της λύσης σε εννοιολογική γλώσσα ώστε να δούμε το πιθανό κέρδος ή την πιθανή ζημία από το συγκεκριμένο μαθηματικό πρόβλημα στο ερώτημα της άλλης επιστήμης που χρειάζεται μια απάντηση.

Για παράδειγμα, η θεωρία εκτιμητικής είναι εφαρμογή του Απειροστικού Λογισμού και Συναρτησιακής Ανάλυσης στη μαθηματική διατύπωση του σφάλματος και του εκτιμητή των βασικών στατιστικών μέτρων (π.χ. τελεστής διασποράς σε χώρους Βanach). Όμως, η επιχειρησιακή έρευνα μπορεί να αποτελεί μια case περίπτωση της Γραμμικής Άλγεβρας αλλά είναι ένα αντικείμενο μελέτης που θέλει άλλου είδους σπουδές πέρα από το Τμήμα Μαθηματικών. Συνήθως η επιχειρησιακή έρευνα αποτελεί κατεύθυνση των Μηχανολόγων Μηχανικών ή και του Τμήματος ΔΕΤ. Για παράδειγμα, η θεωρητική Πληροφορική μπορεί να ασχολείται με ζητήματα λογικού για τους Υπολογιστές και να χρησιμοποιεί διακριτά μοντέλα των μαθηματικών για την ψηφιακή λογική και κωδικοποίηση της πληροφορίας, όμως ένα Τμήμα Πληροφορικής ή Διαχείρισης της Πληροφορίας είναι πιο "ειδικό". Μπορεί να υπάρχει μερική επικάλυψη σε ένα Τμήμα Μαθηματικών και περισσότερη εξειδίκευση με κάποιο μεταπτυχιακό ή κάποια επαγγελματική πιστοποίηση.
 
Τελευταία επεξεργασία:

hl_amhxanos

Δραστήριο μέλος

Ο Νίκος Κούκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Απόφοιτος λυκείου και μας γράφει απο Αγία Παρασκευή (Αττική). Έχει γράψει 799 μηνύματα.
Πιστεύω πως κάνεις το λάθος να θεωρείς οτι όποιος ασχοληθεί με τα θεωρητικά μαθηματικά είναι πιο έξυπνος ή πιο ικανός . Αυτό όμως είναι παραπλανητικό καθώς τα εφαρμοσμένα , σε αντίθεση με τα θεωρητικά , δεν επιλέγουν ούτε τα προβλήματα ούτε τους περιορισμούς που τίθενται ( τεχνικούς , φυσικούς , τεχνολογικούς , κοινωνικούς , περιβαλλοντολογικούς , οικονομικούς , πολιτικούς κτλπ. ) . Κάποια πράγματα βγαίνουν στο χαρτί ωραία , αλλά η πράξη είναι απείρως πιο περίπλοκη . With that being said μια λύση που με θεωρία και μόνο μπορεί να βρίσκεται πανεύκολα δεν σημαίνει οτι είναι αποδεκτή . Οι λόγοι που μπορεί να μην είναι αποδεκτή μπορεί να είναι πάρα πολλοί όπως ανέφερα . Η ουσία όμως είναι οτι αυτό απο μόνο του μπορεί να οδηγήσει στην εφαρμογή ή την δημιουργία εντελώς καινούριων μεθοδολογιών και ουκ ολίγες φορές κλάδων ολόκληρων .

Εκεί που θέλω να καταλήξω πάντως είναι πως όχι , εαν κάποιος έχει στο μυαλό του οτι θα πάει στο μαθηματικό και θα είναι σε θέση να λύσει όλα τα προβλήματα του κόσμου εαν επιλέξει τα πιο δύσκολα και απαιτητικά μαθήματα και αντικείμενα...τότε θα πέσει έξω . Εαν θες να μάθεις πληροφορική π.χ. πας σε τμήμα πληροφορικής , δεν πας να μάθεις όλα τα μαθηματικά για να έχεις "καλύτερη οπτική" . Σίγουρα θα επωφεληθείς ως ένα βαθμό κάποια στιγμή της ζωής σου απο κάτι που έμαθες και στο μαθηματικό αλλά οι φορές αυτές θα είναι ελάχιστες σε σχέση με το πόσο θα επωφεληθείς απο όσα θα μάθαινες σε ένα τμήμα πληροφορικής εξαρχής . Δεν σημαίνει οτι οι γνώσεις του μαθηματικού είναι άχρηστες , αλλά πολλές απο αυτές , όπως πολλές απο αυτές που προσφέρει κάθε τμήμα , μπορεί να είναι σε πολλά περιβάλλοντα εργασίας εκτός του ακαδημαϊκού χώρου . Εαν ήταν να ξεκίναγε κανένας να μαθαίνει τα πάντα απο κάθε άλλο πεδίο κάθε φορά που ήθελε να εμβαθύνει/καταλάβει ή φτιάξει κάτι , κυριολετικά ο κόσμος θα σταματούσε να λειτουργεί .

Εν κατακλείδι λοιπόν , όχι ένας θεωρητικός μαθηματικός δεν έχει απαραίτητα κάποιο πλεονέκτημα εναντί κάποιου που ασχολείται με εφαρμοσμένα προβλήματα , γιατί ο πρώτος δεν έχει εμπειρία σε πράγματα τα οποία δεν υφίστανται στο χαρτί . Και αυτό ισχύει ευρύτερα . Εαν κάποιος λόγου χάρη καταλαβαίνει τις εξισώσεις Navier-Stokes είτε ως μαθηματικός είτε ως φοιτητής μηχανολόγος , δεν σημαίνει οτι ξέρει τα πάντα εαν δεν είχε ποτέ στην ζωή του επαφή με ρευστά παρά μόνο στο χαρτί . Παρόμοια , στην Ιαπωνία υπάρχουν ερευνητικά εργαστήρια που ασχολούνται με την ηλεκτροστατική . Θα μπορούσε κάποιος να πει , γιατί δεν τα μελετάνε απο κοινού όλα στο ίδιο εργαστήριο , αφού η ηλεκτροστατική είναι απλά ειδική περίπτωση των εξισώσεων Maxwell . Αμ έλα όμως που δεν είναι έτσι...το γεγονός οτι ξέρεις τις γενικές εξισώσεις δεν σημαίνει οτι καταλαβαίνεις όλα τα φαινόμενα/λύσεις . Ένας υποτομέας δεν σημαίνει οτι είναι πιο εύκολος απο τον ευρύτερο τομέα .
Αυτό που είπα ήταν πιο συγκεκριμένο και είχε να κάνει με το εξής: Ένας διδακτορικός φοιτητής στο 5ο έτος της διατριβής του αμοίβεται με λιγότερα από ένα Risk analyst με κάποιο μάστερ στο risk management/measurement. Παρόλα αυτά έχει το απαιτούμενο μαθηματικό υπόβαθρο για να κατανοήσει τα μαθήματα ενός τέτοιου μάστερ; Κάποιος διδακτορικός στην αλγεβρική τοπολογία ή την αλγεβρική θεωρία αριθμών μπορεί να κατανόησει την ύλη της μαθηματικής μοντελοποίησης σε μεταπτυχιακό επίπεδο; Ρητορικές είναι οι ερωτήσεις
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,261 μηνύματα.
Αυτό που είπα ήταν πιο συγκεκριμένο και είχε να κάνει με το εξής: Ένας διδακτορικός φοιτητής στο 5ο έτος της διατριβής του αμοίβεται με λιγότερα από ένα Risk analyst με κάποιο μάστερ στο risk management/measurement. Παρόλα αυτά έχει το απαιτούμενο μαθηματικό υπόβαθρο για να κατανοήσει τα μαθήματα ενός τέτοιου μάστερ;
Και επειδή ; Δεν βάζει κανένας πλαφόν στο με τι θα ασχοληθεί ο καθένας .
Ξαναλέω γιατί το είχα και εγώ κάποτε αυτό το σκεπτικό και είναι λάθος...δεν θα κερδίσεις εαν πας στο πιο δύσκολο απλά για να είσαι future proof . Ίσα ίσα θα ξεσκιστείς και πολύ συχνά χωρίς αποτέλεσμα . Εαν σε ενδιαφέρει το risk management τραβάς εκεί και μαθαίνεις οτι χρειάζεσαι στην πορεία . Δεν λες αα πρώτα θα βγάλω το μαθηματικό και μετά θα κάνω risk management . Όχι , γιατί να το κάνεις αυτό εαν δεν σε ενδιαφέρουν ΟΛΑ τα μαθηματικά ;

Κάποιος διδακτορικός στην αλγεβρική τοπολογία ή την αλγεβρική θεωρία αριθμών μπορεί να κατανόησει την ύλη της μαθηματικής μοντελοποίησης σε μεταπτυχιακό επίπεδο; Ρητορικές είναι οι ερωτήσεις

Πρακτικά είναι σαν να λες πως αυτός που κάνει τοπολογία ή θεωρία αριθμών θα είναι σε θέση να μάθει πολύ πιο εύκολα άλλους κλάδους όπως η μαθηματική μοντελοποίηση . Ξεκάθαρα ΟΧΙ . Είναι ένας ολόκληρος κλάδος ακριβώς όπως η τοπολογία ή η θεωρία αριθμών , το οποίο σημαίνει οτι θέλει χρόνο να το μάθεις . Ακόμα και οι ίδιοι οι μαθηματικοί πλέον παραδέχονται πως είναι τόσο εκτενής επιστήμη τα μαθηματικά που κάποιος μπορεί να κάνει κάτι πάρα πολύ κοντά στο δικό τους πεδίο εξειδίκευσης και πάλι να μην καταλαβαίνουν Χριστό ( όπως και οι άλλοι το τι κάνουν εκείνοι ) .
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,797 μηνύματα.
Αυτό που είπα ήταν πιο συγκεκριμένο και είχε να κάνει με το εξής: Ένας διδακτορικός φοιτητής στο 5ο έτος της διατριβής του αμοίβεται με λιγότερα από ένα Risk analyst με κάποιο μάστερ στο risk management/measurement. Παρόλα αυτά έχει το απαιτούμενο μαθηματικό υπόβαθρο για να κατανοήσει τα μαθήματα ενός τέτοιου μάστερ;

Ναι γιατί το διδακτορικό δεν είναι επάγγελμα. Είναι σπουδή με συγκεκριμένο πλαίσιο και όριο τερματισμού. Υπό την έννοια της επαγγελματικής "σύμβασης" έχει μετατραπεί σε συμβόλαιο έργου έκτακτης πρόσληψης προσωπικού για τη λάντζα των Πανεπιστημίων του δυτικού κόσμου. Καθώς διάφοροι καθηγητές στηρίζουν την καριέρα τους σε δημοσιεύσεις και νέα projects με πολλά χιλιάρικα ευρώ από τα Ευρωπαϊκά Ταμεία, ερευνητικά κέντρα, κτλ, συνήθως αναζητούν κόσμο να τρέχει αυτά τα projects (φυσικά με μισθό) χωρίς απαραίτητα να δίνεται κάποια ώθηση στην επιστήμη ή να υπάρχει ρεαλισμός. Δηλαδή, μπορεί να υπάρχει project που να μισθώνει θέση ερευνητή και ο καθηγητής να μην έχει ιδέα αν το project οδηγεί σε λύση αποτελέσματος και απλά να ροκανίζεται ο χρόνος εις βάρος του ερευνητή-υποψ.διδάκτορα. Αυτό είναι μια άλλη κουβέντα.

Κάποιος διδακτορικός στην αλγεβρική τοπολογία ή την αλγεβρική θεωρία αριθμών μπορεί να κατανόησει την ύλη της μαθηματικής μοντελοποίησης σε μεταπτυχιακό επίπεδο; Ρητορικές είναι οι ερωτήσεις

Όχι απαραίτητα λόγω της υπερεξειδίκευσης σε μια περιοχή της Άλγεβρας. Συνήθως άνθρωποι που ασχολούνται με τέτοιους αφηρημένους κλάδους λογικής προσέγγισης, δεν είναι καθόλου καλοί σε πιο σύγχρονα αντικείμενα όπως η Αριθμητική Ανάλυση. Εκτός και αν πρόκειται για Ρώσο μεταπτυχιακό φοιτητή Μαθηματικό. Έχω προσωπική άποψη γι' αυτό. :D
 

hl_amhxanos

Δραστήριο μέλος

Ο Νίκος Κούκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Απόφοιτος λυκείου και μας γράφει απο Αγία Παρασκευή (Αττική). Έχει γράψει 799 μηνύματα.
Και επειδή ; Δεν βάζει κανένας πλαφόν στο με τι θα ασχοληθεί ο καθένας .
Ξαναλέω γιατί το είχα και εγώ κάποτε αυτό το σκεπτικό και είναι λάθος...δεν θα κερδίσεις εαν πας στο πιο δύσκολο απλά για να είσαι future proof . Ίσα ίσα θα ξεσκιστείς και πολύ συχνά χωρίς αποτέλεσμα . Εαν σε ενδιαφέρει το risk management τραβάς εκεί και μαθαίνεις οτι χρειάζεσαι στην πορεία . Δεν λες αα πρώτα θα βγάλω το μαθηματικό και μετά θα κάνω risk management . Όχι , γιατί να το κάνεις αυτό εαν δεν σε ενδιαφέρουν ΟΛΑ τα μαθηματικά ;
στο και επειδή η απάντηση ότι μπορεί να αμοίβεσαι με λιγότερα χρήματα από κάποιον με λιγότερη εμβάθυνση στα μαθηματικά διότι είσαι μεν διδακτορικός έχεις όμως την δυνατότητα να μάθεις κάποια μαθηματικά που απαιτεί η αγορά για να αμοιφθείς και εσύ με καλά χρήματα και να φτιάξεις τη ζωή σου.

για τη δεύτερη παράγραφο μού συγκρίνεις άτομα που ασχολούνται χρόνια με την έρευνα διαφορετικών κλάδων στα μαθηματικά κάτι που εγώ δεν συνέκρινα ή ανέφερα
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Όχι απαραίτητα λόγω της υπερεξειδίκευσης σε μια περιοχή της Άλγεβρας. Συνήθως άνθρωποι που ασχολούνται με τέτοιους αφηρημένους κλάδους λογικής προσέγγισης, δεν είναι καθόλου καλοί σε πιο σύγχρονα αντικείμενα όπως η Αριθμητική Ανάλυση. Εκτός και αν πρόκειται για Ρώσο μεταπτυχιακό φοιτητή Μαθηματικό. Έχω προσωπική άποψη γι' αυτό. :D
καλά οι Ρώσοι είναι απίστευτοι, είναι γενικά πολύ δυνατοί λύτες, εκτός άμα πέσεις σε ρώσο εβραϊκής καταγωγής, εκεί πάει μακρυά η βαλίτσα :P
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,261 μηνύματα.
στο και επειδή η απάντηση ότι μπορεί να αμοίβεσαι με λιγότερα χρήματα από κάποιον με λιγότερη εμβάθυνση στα μαθηματικά διότι είσαι μεν διδακτορικός έχεις όμως την δυνατότητα να μάθεις κάποια μαθηματικά που απαιτεί η αγορά για να αμοιφθείς και εσύ με καλά χρήματα και να φτιάξεις τη ζωή σου.
Μακάρι να ήταν τόσο απλά και εύκολα τα πράγματα αλλά όπως έχω ξαναπει εαν κάποιος κάνει διδακτορικό με βλέψεις οτι σίγουρα οι κόποι του θα ανταμοιφθούν ( είτε σε ερευνητικό είτε σε οικονομικό επίπεδο ) , τότε θα απογοητευτεί . Ναι κάποιες περιπτώσεις έχουν καταφέρει το ένα απο τα δύο ή τουλάχιστον και τα δύο , αλλά ο σκοπός της έρευνας δεν είναι ούτε το κέρδος , ούτε η φήμη . Το κάνεις επειδή γουστάρεις προσωπικά καταρχάς και έπειτα επειδή θες να προσφέρεις ένα απειροελάχιστο κομματάκι γνώσης σε ολόκληρο ωκεανό . Άλλο που στην Ελλάδα έχουμε πολλούς που είναι στην κατάντια που είναι και μόνο αυτό δεν υποστηρίζουν .

Στο επαγγελματικό τώρα . Νομίζω οτι είναι πλήρως κατανοητό οτι ο μέσος εργοδότης :
α) Δεν τον νοιάζει πόσο εμβάθυνση έχεις στην αλγεβρική τοπολογία ή γενικά σε οποιοδήποτε αντικείμενο . Τον ενδιαφέρει μόνο εαν μπορείς να συνεισφέρεις κάτι παραπάνω στην επιχείρηση του και εαν είσαι νομικά κατάλληλος για αυτό . Εαν αυτό το κάνεις μέσω αλγεβρικής τοπολογίας είναι δικό σου θέμα καθαρά και δεν τον αφορά .

β) Δεν τον νοιάζει καν το επίπεδο σου , ή εαν ξέρεις τον x κλάδο ή εαν θα λύσεις το πρόβλημα που θέλει χρησιμοποιόντας γνώσεις πανεπιστημίου ή όχι . Αυτά είναι εφόδια που μάζεψες εσύ ο ίδιος για τον εαυτό σου.

γ) Δεν τον νοιάζει εαν πήρες όλα τα παλούκια στο πανεπιστήμιο , θα σε πληρώσει βάσει το minimum που χρειάζεται για να λύσεις το πρόβλημα . Επίσης δεν θα σου βάζει προβλήματα θεωρίας αριθμών επειδή τα βρίσκεις ενδιαφέρον . Θα σου δώσει τα προβλήματα που θέλει εκείνος να λυθούν και εσύ θα πρέπει να προσαρμοστείς ή να αλλάξεις δουλειά . Εαν κάτι δεν χρειάζεται PhD για να το αντιμετωπίσεις , τότε δεν θα πληρωθείς παραπάνω επειδή έχεις PhD , θα πάρει κάποιον απλά με master επειδή απλούστατα επαρκεί ή θα σου δώσει τα λεφτά που θα έδινε σε κάποιον με master . Τώρα εαν είσαι τυχερός και βρεις δουλειά που θέλει ακριβώς γνώσεις που απέκτησες στο διδακτορικό σου , οπότε είσαι ενδεχομένως ο μόνος ιδανικός υποψήφιος για την θέση , τότε ναι , πολύ καλά θα κάνεις να αρμέξεις κάθε € απο τον κόπο σου , γιατί το δικαιούσαι και επειδή δεν υπάρχει άλλο άτομο με μικρότερο επίπεδο γνώσης που μπορεί να κάνει την δουλειά .
για τη δεύτερη παράγραφο μού συγκρίνεις άτομα που ασχολούνται χρόνια με την έρευνα διαφορετικών κλάδων στα μαθηματικά κάτι που εγώ δεν συνέκρινα ή ανέφερα
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:
Δεκτό , αλλά ισχύει αντίστροφα και αυτό που λες . Κάποιος που έχει ασχοληθεί με μαθηματική μοντελοποίηση θα ασχοληθεί με την ίδια ευκολία με τοπολογία πιθανότατα... ή μήπως όχι ; Μήπως εξαρτάται και απο τον εκάστοτε άνθρωπο το τι θα του φανεί ενδιαφέρον και εύκολο ; Μπορεί να λύνεις 10πλα ολοκληρώματα στον ύπνο σου αλλά να μην μπορείς καν να αλλάξεις μια χαλασμένη λάμπα στο σπίτι σου , και ας είναι πιο εύκολο . Τι τον νοιάζει τον άλλο πόσο προχωρημένες και δύσκολες σπουδές έχεις εαν δεν κάνεις αυτό για το οποίο σε προσέλαβε ;

Τώρα εαν πιστεύεις πως επειδή θα διαβάσεις 5 τόμους μαθηματικών θα είσαι πιο ικανός απο άλλους που δεν το έχουν κάνει...πάσο . Εγώ σου λέω απο δική μου εμπειρία πως απλά θα ξεσκιστείς όπως είπα ποντάρωντας σε κάτι ουτοπικό . Ο διπλανός σου θα το κάνει έχοντας διαβάσει 100 σελίδες μόνο γιατί τόσες του χρειάζονταν . Φαντάσου πόσο περισσότερο ισχύει αυτό όταν προέρχεσαι και απο άλλο κλάδο που ξέρεις πολλά αλλά ενδεχομένως είναι άσχετα .

Οπότε , εν κατακλείδι . Διαβάστε κάτι επειδή το βρίσκετε ενδιαφέρον . Οριακά τέχνη εαν θέλετε κιόλας . Όχι επειδή πιστεύετε οτι αυτομάτως θα σας δώσει επαγγελματική υπεραξία . Στο 99.9% των φορών δεν θα σου δώσει υπεραξία . Είναι πιο πιθανό να σε πληρώσουν επειδή θα σκουπίζεις την είσοδο ενός μαγαζιού παρά επειδή έμαθες έναν τόμο αλγεβρικής τοπολογίας . Και δεν το λέω για να υποτιμήσω κανέναν , ούτε αυτόν που ειδικεύτηκε σε τέτοιο τομέα ούτε αυτόν που βγάζει το ψωμί του έτσι . Αλλά για να τονίσω οτι καμιά φορά μπορεί οι πράξεις μας να μην φέρουν το αποτέλεσμα που θέλουμε να πιστεύουμε οτι θα έχουν , και εαν είχαμε συγκεκριμένο σκοπό και δεν εκπληρωθεί μπορεί να μείνουμε απογοητευμένοι στο τέλος .
 
Τελευταία επεξεργασία:

hl_amhxanos

Δραστήριο μέλος

Ο Νίκος Κούκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Απόφοιτος λυκείου και μας γράφει απο Αγία Παρασκευή (Αττική). Έχει γράψει 799 μηνύματα.
Μακάρι να ήταν τόσο απλά και εύκολα τα πράγματα αλλά όπως έχω ξαναπει εαν κάποιος κάνει διδακτορικό με βλέψεις οτι σίγουρα οι κόποι του θα ανταμοιφθούν ( είτε σε ερευνητικό είτε σε οικονομικό επίπεδο ) , τότε θα απογοητευτεί . Ναι κάποιες περιπτώσεις έχουν καταφέρει το ένα απο τα δύο ή τουλάχιστον και τα δύο , αλλά ο σκοπός της έρευνας δεν είναι ούτε το κέρδος , ούτε η φήμη . Το κάνεις επειδή γουστάρεις προσωπικά καταρχάς και έπειτα επειδή θες να προσφέρεις ένα απειροελάχιστο κομματάκι γνώσης σε ολόκληρο ωκεανό . Άλλο που στην Ελλάδα έχουμε πολλούς που είναι στην κατάντια που είναι και μόνο αυτό δεν υποστηρίζουν .

Στο επαγγελματικό τώρα . Νομίζω οτι είναι πλήρως κατανοητό οτι ο μέσος εργοδότης :
α) Δεν τον νοιάζει πόσο εμβάθυνση έχεις στην αλγεβρική τοπολογία ή γενικά σε οποιοδήποτε αντικείμενο . Τον ενδιαφέρει μόνο εαν μπορείς να συνεισφέρεις κάτι παραπάνω στην επιχείρηση του και εαν είσαι νομικά κατάλληλος για αυτό . Εαν αυτό το κάνεις μέσω αλγεβρικής τοπολογίας είναι δικό σου θέμα καθαρά και δεν τον αφορά .

β) Δεν τον νοιάζει καν το επίπεδο σου , ή εαν ξέρεις τον x κλάδο ή εαν θα λύσεις το πρόβλημα που θέλει χρησιμοποιόντας γνώσεις πανεπιστημίου ή όχι . Αυτά είναι εφόδια που μάζεψες εσύ ο ίδιος για τον εαυτό σου.

γ) Δεν τον νοιάζει εαν πήρες όλα τα παλούκια στο πανεπιστήμιο , θα σε πληρώσει βάσει το minimum που χρειάζεται για να λύσεις το πρόβλημα . Επίσης δεν θα σου βάζει προβλήματα θεωρίας αριθμών επειδή τα βρίσκεις ενδιαφέρον . Θα σου δώσει τα προβλήματα που θέλει εκείνος να λυθούν και εσύ θα πρέπει να προσαρμοστείς ή να αλλάξεις δουλειά . Εαν κάτι δεν χρειάζεται PhD για να το αντιμετωπίσεις , τότε δεν θα πληρωθείς παραπάνω επειδή έχεις PhD , θα πάρει κάποιον απλά με master επειδή απλούστατα επαρκεί ή θα σου δώσει τα λεφτά που θα έδινε σε κάποιον με master . Τώρα εαν είσαι τυχερός και βρεις δουλειά που θέλει ακριβώς γνώσεις που απέκτησες στο διδακτορικό σου , οπότε είσαι ενδεχομένως ο μόνος ιδανικός υποψήφιος για την θέση , τότε ναι , πολύ καλά θα κάνεις να αρμέξεις κάθε € απο τον κόπο σου , γιατί το δικαιούσαι και επειδή δεν υπάρχει άλλο άτομο με μικρότερο επίπεδο γνώσης που μπορεί να κάνει την δουλειά .

Δεκτό , αλλά ισχύει αντίστροφα και αυτό που λες . Κάποιος που έχει ασχοληθεί με μαθηματική μοντελοποίηση θα ασχοληθεί με την ίδια ευκολία με τοπολογία πιθανότατα... ή μήπως όχι ; Μήπως εξαρτάται και απο τον εκάστοτε άνθρωπο το τι θα του φανεί ενδιαφέρον και εύκολο ; Μπορεί να λύνεις 10πλα ολοκληρώματα στον ύπνο σου αλλά να μην μπορείς καν να αλλάξεις μια χαλασμένη λάμπα στο σπίτι σου , και ας είναι πιο εύκολο . Τι τον νοιάζει τον άλλο πόσο προχωρημένες και δύσκολες σπουδές έχεις εαν δεν κάνεις αυτό για το οποίο σε προσέλαβε ;

Τώρα εαν πιστεύεις πως επειδή θα διαβάσεις 5 τόμους μαθηματικών θα είσαι πιο ικανός απο άλλους που δεν το έχουν κάνει...πάσο . Εγώ σου λέω απο δική μου εμπειρία πως απλά θα ξεσκιστείς όπως είπα ποντάρωντας σε κάτι ουτοπικό . Ο διπλανός σου θα το κάνει έχοντας διαβάσει 100 σελίδες μόνο γιατί τόσες του χρειάζονταν . Φαντάσου πόσο περισσότερο ισχύει αυτό όταν προέρχεσαι και απο άλλο κλάδο που ξέρεις πολλά αλλά ενδεχομένως είναι άσχετα .
Δεν διαφωνώ κάπου σε όλα αυτά, άλλωστε δεν εξέφρασα την αντίθετη άποψη σε κάποιο από αυτά τα επιχειρήματα
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,670 μηνύματα.
Το 90% των παιδιων που πανε μαθηματικο μεσω πανελληνιων πανε αναγκαστικα γτ δεν βγαζανε τα μορια για πολυτεχνικες σχολες.....Ολα τα αλλα ειναι δικαιολογιες και να κρυβομαστε πισω απο το δαχτυλο μας.Το 10% που μενει ειναι αυτοι που τους αρεσει πραγματικα και εχουν μερακι με τα μαθηματικα.Κατι αναλογο ισχυει και στο πεδιο υγειας.Το 90% που παει βιολογικο ειναι γτ δεν πετυχε ιατρικη......
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,797 μηνύματα.
Ακριβώς. Ενώ κάποιοι που είναι υπερέξυπνοι σαν τον Ευκλείδη, σπουδάζουν και Μαθηματικό και Ιατρική. Βγάζουν διπλάσια μόρια και περνούν και στα δυο Τμήματα. :happy:
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,670 μηνύματα.
Ακριβώς. Ενώ κάποιοι που είναι υπερέξυπνοι σαν τον Ευκλείδη, σπουδάζουν και Μαθηματικό και Ιατρική. Βγάζουν διπλάσια μόρια και περνούν και στα δυο Τμήματα. :happy:
Η καλυτερη σχολη που θα λυσαγανε ολα τα ελληνοπουλα να μπουν.Ιατρικοημμυμαθηματικο.Τα μισα εξαμηνα μαθηματικα,τα αλλα μιση ιατρικη και ημμυ ταυτοχρονα με ιατρικη και μετα τα 6 χρονια απευθειας στο δρομοκαιτειο για χορηγηση αγωγης.......
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,261 μηνύματα.
Η καλυτερη σχολη που θα λυσαγανε ολα τα ελληνοπουλα να μπουν.Ιατρικοημμυμαθηματικο.Τα μισα εξαμηνα μαθηματικα,τα αλλα μιση ιατρικη και ημμυ ταυτοχρονα με ιατρικη και μετα τα 6 χρονια απευθειας στο δρομοκαιτειο για χορηγηση αγωγης.......
Η Σεμφε μια σχολή απέχει μόνο , πιστεύω το 'χει :hehe: .
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top