Ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα

V@Per

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο V@Per αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ. Έχει γράψει 141 μηνύματα.
Επειδή προκλήθηκε έντονη συζήτηση για την ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα μέσω της έντεχνης παράκαμψης του άρθρου 16 από τη Νέα Δημοκρατία, παραθέτω εδώ το άρθρο του Δ. Δαμίγου ο οποίος είναι Καθηγητής στο ΕΜΠ και κοσμήτορας στη σχολή των Μεταλλειολόγων. Στο άρθρο δίνονται τεκμηριωμένες απαντήσεις στα επιχειρήματα της Νέας Δημοκρατίας σχετικά με τη θεσμοθέτηση <<μη κρατικών>> Α.Ε.Ι, οι οποίες βασίζονται σε επίσημες έρευνες και στατιστικά στοιχεία (οι πηγές αναγράφονται).

Ο λόγος που ξεκίνησα εδώ καινούριο θέμα είναι διότι έχει εξευτελιστεί από ορισμένους η ουσία του θέματος και έχει υπεραναλυθεί (με επιχειρήματα καφενείου) μόνο ο τρόπος δράσης (αντίδρασης των φοιτητικών συλλόγων) δλδ η κατάληψη χωρίς να δίνεται καθόλου έμφαση στις πραγματικές συνέπειες που θα έχει η ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην πρόσβασή μας στην εκπαίδευση όπως έχει αποδειχθεί και από την διεθνή πείρα.

Σημείωση συντονιστή: Μπορείτε να δείτε και το εξής θέμα: Ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων
 

Συνημμένα

  • ΠΕΡΙ_ΙΔΡΥΣΗΣ_ΙΔ.ΠΑΝΕΠ..pdf
    1.4 MB · Εμφανίσεις: 48
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,140 μηνύματα.
1706533095326.jpeg
 

V@Per

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο V@Per αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ. Έχει γράψει 141 μηνύματα.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,797 μηνύματα.
Επειδή προκλήθηκε έντονη συζήτηση για την ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα μέσω της έντεχνης παράκαμψης του άρθρου 16 από τη Νέα Δημοκρατία, παραθέτω εδώ το άρθρο του Δ. Δαμίγου ο οποίος είναι Καθηγητής στο ΕΜΠ και κοσμήτορας στη σχολή των Μεταλλειολόγων. Στο άρθρο δίνονται τεκμηριωμένες απαντήσεις στα επιχειρήματα της Νέας Δημοκρατίας σχετικά με τη θεσμοθέτηση <<μη κρατικών>> Α.Ε.Ι, οι οποίες βασίζονται σε επίσημες έρευνες και στατιστικά στοιχεία (οι πηγές αναγράφονται).

Ο λόγος που ξεκίνησα εδώ καινούριο θέμα είναι διότι έχει εξευτελιστεί από ορισμένους η ουσία του θέματος και έχει υπεραναλυθεί (με επιχειρήματα καφενείου) μόνο ο τρόπος δράσης (αντίδρασης των φοιτητικών συλλόγων) δλδ η κατάληψη χωρίς να δίνεται καθόλου έμφαση στις πραγματικές συνέπειες που θα έχει η ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην πρόσβασή μας στην εκπαίδευση όπως έχει αποδειχθεί και από την διεθνή πείρα.

Η ιστορία είναι παλιά και πονεμένη. Φυσικά, όσο προβάλλονται επιχειρήματα εκτός αιώνα, εννοείται ότι οι απαντήσεις θα είναι αναμενόμενες και θα παρέχουμε ξεφτίλα. Η επιχειρηματολογία δεν είναι αν κάποιος συμφωνεί με την ΝΔ αλλά γιατί η Ελλάδα δεν έχει ιδιωτικά ΑΕΙ ενώ τα δημόσια ΑΕΙ είναι σε διαρκή υπολειτουργία παρέχοντας σπουδές εκτός τόπου και χρόνου. Καλώς ή κακώς ζούμε στον 21ο αιώνα και κάποιες πολιτικές συντονίζονται από ένα δίκτυο χωρών που χαράσσουν πολιτική ακαδημαϊκής έρευνας. Τώρα αν μια χούφτα λοβοτομημένων φοιτητών που το παίζουν επαναστάτες για ίδια συμφέροντα ενώ αγνοούν πολλά θέματα γιατί δεν έχουν την νομική γνώση, θα πρέπει να έχει άποψη τότε θα ήθελα να δω την άποψή τους αν κλείσουμε τελείως τα ακαδημαϊκά σύνορα όπως στην Β.Κορέα. Αλλά ξέρω, θέλουμε και την πίτα ολάκερη και τον σκύλο χορτάτο.
 

V@Per

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο V@Per αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ. Έχει γράψει 141 μηνύματα.
Η επιχειρηματολογία δεν είναι αν κάποιος συμφωνεί με την ΝΔ αλλά γιατί η Ελλάδα δεν έχει ιδιωτικά ΑΕΙ ενώ τα δημόσια ΑΕΙ είναι σε διαρκή υπολειτουργία παρέχοντας σπουδές εκτός τόπου και χρόνου.
Αυτό ακριβώς ισχυρίζεται και η Νέα Δημοκρατία. Πολλά από τα επιχειρήματα που χρησιμοποιείτε τα έχουν προβάλλει οι κυβερνητικοί τους εκπρόσωποι και έχουν αναπαραχθεί και από τα ΜΜΕ. Θα πρέπει να σας προβληματίσει όσους τα υιοθετείτε. Αλλά αν κάνετε κι έναν κόπο να διαβάσετε μέσα στο άρθρο αναφέρεται ότι άνω του 83% των εγγεγραμμένων φοιτητών πλήρους φοίτησης επιπέδου Bachelor ή ισοδύναμου φοιτούν σε δημόσια πανεπιστήμια, με την Ελλάδα, το Λουξεμβούργο, τη Δανία, την Ιρλανδία και την Ολλανδία, το ποσοστό αυτό ανέρχεται ή αγγίζει το 100% αλλά και σε χώρες όπως η Μάλτα, η Βουλγαρία, η Εσθονία (την τελευταία 5ετία), η Γαλλία, η Κροατία, η Λιθουανία, η Ρουμανία, η Σλοβακία και η Σουηδία, τα ποσοστά κυμαίνονται μεταξύ 85- 93%. Αναφέρεται επίσης ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο τα πανεπιστήμια είναι κατά βάση δημόσια (μόλις 10 ή λιγότερα ιδιωτικά δίνουν πανεπιστημιακά πτυχία).

Στα ιδιωτικά πανεπιστήμια μη εξαρτώμενα από την κρατική χρηματοδότηση (γιατί υπάρχουν και τα εξαρτώμενα τα οποία όπως είναι αυτονόητο ότι θα λάβουν μέρος του κρατικού χρήματος που αν δεν υπήρχαν θα πήγαινε στα δημόσια) πανεπιστήμια φοιτούν περίπου 9,8% του συνόλου των φοιτητών της ΕΕ-27 (για το έτος 2021, 928.327 φοιτητές σε σύνολο 9.495.315 εγγεγραμμένων φοιτητών πλήρους φοίτησης).

Άρα πόσο μας αφορά εμάς το αν έχει η Ελλάδα ιδιωτικά ΑΕΙ και έχει τελικά βάση το επιχείρημα ότι "μόνο στην Ελλάδα συμβαίνουν αυτά?". Το αν υπο-χρηματοδοτούνται τα δημόσια πανεπιστήμια είναι πολιτική επιλογή και εκεί οφείλεται η υπολειτουργία τους! Στο χέρι των φοιτητών είναι να ανοίξει πλατιά ουσιαστικός διάλογος για την εκπαίδευση για να διεκδικήσουμε την παιδεία που μας αξίζει, χωρίς να αλλοιώνεται με τον οποιοδήποτε τρόπο ο δημόσιος χαρακτήρας της!
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,797 μηνύματα.
Άρα πόσο μας αφορά εμάς το αν έχει η Ελλάδα ιδιωτικά ΑΕΙ και έχει τελικά βάση το επιχείρημα ότι "μόνο στην Ελλάδα συμβαίνουν αυτά?". Το αν υπο-χρηματοδοτούνται τα δημόσια πανεπιστήμια είναι πολιτική επιλογή και εκεί οφείλεται η υπολειτουργία τους! Στο χέρι των φοιτητών είναι να ανοίξει πλατιά ουσιαστικός διάλογος για την εκπαίδευση για να διεκδικήσουμε την παιδεία που μας αξίζει, χωρίς να αλλοιώνεται με τον οποιοδήποτε τρόπο ο δημόσιος χαρακτήρας της!

Tι σημαίνει ο δημόσιος χαρακτήρας της παιδείας; Αυτό το χάλι από τη μεταπολίτευση και δώθε; :P Ευχαριστώ, δεν θα πάρω.

Όπως ξαναέχω πει, δωρεάν δεν υπάρχει τίποτα στη ζωή παρά μόνο στο κεφάλι κάποιων λοβοτομημένων φοιτητοπατέρων όσο παίζουν το παιχνίδι του συστήματος με τους "αγώνες" μέχρι να εξαργυρώσουν την καρέκλα (δημοσιοθήρες). Κάποιοι εξ' αυτών όταν διαπιστώσουν την ματαιότητα της φάσης, δηλαδή, δεν υπάρχει το ισχυρό δόντι για το pushing, γυρίζουν την μπιφτέκα στην άλλη μεριά και πάνε για μεταπτυχιακά σε Κολέγια της Αγγλετέρας, με καθηγητές κάτι δρ Πετούλες Ρούφιξστον και μετά μας λένε πόσο σημαντικό για την Ελλάδα, να έχει Πανεπιστήμια σαν την Αγγλετέρα (ό,τι να ναι). Η λέξη δωρεάν παραπέμπει σε περιουσιακό στοιχείο με σχέση δωρεάς ή χορηγίας. Για παράδειγμα, μπορεί στα Εμιράτα κάποιες ελίτ οικογένειες να κάνουν δωρεά και μέρος της εκπαίδευσης των παιδιών τους να είναι "χωρίς υλικό κόστος". Όταν λέμε δωρεάν τι ακριβώς εννοούμε; Από τη στιγμή που υπάρχουν θέσεις εργασίας και υποδομές κοστοφορολογημένες από τον Ελληνικό λαό; Έχουμε στην Ελλάδα Πανεπιστήμια που αποτελούν χορηγίες ή η παιδεία που αποτελεί δαπάνη κάποιου πολίτη; Όχι. Η λέξη δωρεάν εργαλειοποιήθηκε κομματικώς γιατί η ατζέντα μετά τη χούντα θα έπρεπε να έχει κάτι καινούριο. Νέες λέξεις. Νέα προπαγάνδα...αλλά δεν υπάρχει διαφορά στην ουσία. Τα Ελληνικά Πανεπιστήμια σε επίπεδο θεσμού και διαχείρισης λειτουργούν χειρότερα από την περίοδο πριν από την χούντα.

Γιατί το κάθε σκατοπαράθυρο σε ένα αμφιθέατρο θα πρέπει να το πληρώνουμε 100 φορές; Γιατί το κόστος δημόσιων υποδομών θα πρέπει να κοστίζει περισσότερο από το ίδιο Πανεπιστήμιο αν το ξαναφτιάξουμε από την αρχή;
 

V@Per

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο V@Per αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ. Έχει γράψει 141 μηνύματα.
Tι σημαίνει ο δημόσιος χαρακτήρας της παιδείας; Αυτό το χάλι από τη μεταπολίτευση και δώθε; :P Ευχαριστώ, δεν θα πάρω.

Όπως ξαναέχω πει, δωρεάν δεν υπάρχει τίποτα στη ζωή παρά μόνο στο κεφάλι κάποιων λοβοτομημένων φοιτητοπατέρων όσο παίζουν το παιχνίδι του συστήματος με τους "αγώνες" μέχρι να εξαργυρώσουν την καρέκλα (δημοσιοθήρες). Κάποιοι εξ' αυτών όταν διαπιστώσουν την ματαιότητα της φάσης, δηλαδή, δεν υπάρχει το ισχυρό δόντι για το pushing, γυρίζουν την μπιφτέκα στην άλλη μεριά και πάνε για μεταπτυχιακά σε Κολέγια της Αγγλετέρας, με καθηγητές κάτι δρ Πετούλες Ρούφιξστον και μετά μας λένε πόσο σημαντικό για την Ελλάδα, να έχει Πανεπιστήμια σαν την Αγγλετέρα (ό,τι να ναι). Η λέξη δωρεάν παραπέμπει σε περιουσιακό στοιχείο με σχέση δωρεάς ή χορηγίας. Για παράδειγμα, μπορεί στα Εμιράτα κάποιες ελίτ οικογένειες να κάνουν δωρεά και μέρος της εκπαίδευσης των παιδιών τους να είναι "χωρίς υλικό κόστος". Όταν λέμε δωρεάν τι ακριβώς εννοούμε; Από τη στιγμή που υπάρχουν θέσεις εργασίας και υποδομές κοστοφορολογημένες από τον Ελληνικό λαό; Έχουμε στην Ελλάδα Πανεπιστήμια που αποτελούν χορηγίες ή η παιδεία που αποτελεί δαπάνη κάποιου πολίτη; Όχι. Η λέξη δωρεάν εργαλειοποιήθηκε κομματικώς γιατί η ατζέντα μετά τη χούντα θα έπρεπε να έχει κάτι καινούριο. Νέες λέξεις. Νέα προπαγάνδα...αλλά δεν υπάρχει διαφορά στην ουσία. Τα Ελληνικά Πανεπιστήμια σε επίπεδο θεσμού και διαχείρισης λειτουργούν χειρότερα από την περίοδο πριν από την χούντα.

Γιατί το κάθε σκατοπαράθυρο σε ένα αμφιθέατρο θα πρέπει να το πληρώνουμε 100 φορές; Γιατί το κόστος δημόσιων υποδομών θα πρέπει να κοστίζει περισσότερο από το ίδιο Πανεπιστήμιο αν το ξαναφτιάξουμε από την αρχή;
Όταν λέμε δημόσιος χαρακτήρας, δεν εννοούμε μόνο δωρεάν, αλλά και αδιάβλητος, ανεπηρέαστος από άλλα κριτήρια, όπως για παράδειγμα συμβαίνει με τα ιδιωτικά σχολεία και πανεπιστήμια τα οποία πρώτα είναι επιχειρήσεις (διότι έχουν μέσα μετόχους) και έπειτα δομές εκπαίδευσης. Το "δωρεάν" δεν ισχύει 100% βέβαια από τη στιγμή που το έχουμε πληρώσει από τη φορολογία μας. Επίσης στην τριτοβάθμια υπάρχουν εύλογα ερωτήματα του τύπου πόσο δωρεάν είναι οι σπουδές εφόσον πληρώνεις ενοίκιο και πόσα άλλα έξοδα για να βγάλεις το μήνα.

Παραθέτω κομμάτι του άρθρου σχετικά με την υποχρηματοδότηση: "Με βάση τα στοιχεία της πιο πρόσφατης έκθεσης της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), ο συνολικός αριθμός των ενεργών προπτυχιακών φοιτητών (σημειώνεται ότι στην έκθεση της ΕΘΑΕΕ ως ενεργοί φοιτητές θεωρούνται όσοι εγγράφονται μέχρι ν+2 έτη), των μεταπτυχιακών φοιτητών και των εν ενεργεία υποψηφίων διδακτόρων ήταν 503.864. Αν η δημόσια δαπάνη ανά φοιτητή ανερχόταν στο μέσο όρο της ΕΕ-27, η συνολική κρατική δαπάνη θα έπρεπε να αγγίζει τα 5,1 δισ. ευρώ έναντι των 938,7 εκατ. ευρώ που τελικά διατέθηκαν".

Με βάση το παραπάνω είναι προφανές ότι δεν πληρώνουμε ένα σκατοπαράθυρο 100 φορές... αλλά το ότι τα χρήματα των Ελλήνων φορολογούμενων πηγαίνουν σε ένα σωρό άσχετα πράγματα (πχ πολεμικός εξοπλισμός). Είναι άξιο απορίας πως από τη δεκαετία του '60 που το εκπαιδευτικό κίνημα διεκδικούσε 15% του ΑΕΠ να πηγαίνει στην παιδεία, φτάσαμε στο τώρα που στην εκπαίδευση δαπανάται το 4,1% του ΑΕΠ (0,7% λιγότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο) και αυτό που έχουν ορισμένοι να πουν είναι ότι θα χαθεί η εξεταστική τους λόγω κατάληψης. Ατόφιος σουρεαλισμός που θυμίζει θεατρικό έργο Ιονέσκο...
 

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,892 μηνύματα.
ΤΕΛΙΚΑ Ο ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ISCHOOL ΚΑΙ RYUZAKI ;


Αποκλειστικά μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων θα περνούν οι υποψήφιοι για να φοιτήσουν στα μη κρατικά μη κερδοσκοπικά παραρτήματα των ξένων Πανεπιστημίωνπου θα ιδρυθούν στην Ελλάδα, όπως τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, παρουσιάζοντας το σχετικό νομοσχέδιο.



Θα μπορούν να εγγράφονται σε αυτά αφού βεβαίως πληρούν και όλα τα επιπλέον κριτήρια που το μητρικό ξένο πανεπιστήμιο θα έχει θέσει, είπε.


Εξήγησε επίσης, ότι για να είναι κάποιος υποψήφιος, θα πρέπει να καλύπτει την ελάχιστη βάση εισαγωγής του επιστημονικού πεδίου που τον ενδιαφέρει. Αυτό θα προκύπτει από τον μέσο όρο της επίδοσής του στα μαθήματα του επιστημονικού πεδίου που τον ενδιαφέρει επί 0,8.

Αυτό είχα γράψει πριν κάποιους μήνες:

Το πιο απλο πραγμα που μπορει να γινει για τα ιδιωτικα για να ξεμπροστιαστουν και καποιοι, ειναι να επιτραπουν μεν τα ιδιωτικα, αλλα ταυτοχρονα να κατοχυρωθουν συνταγματικα οι ιδιοι οροι προσβασης με τα δημοσια. Δηλαδη:

1) Η βαση εισαγωγης για το ιδιωτικο, να ειναι η ιδια με το ομοειδες δημοσιο τμημα της ιδιας πολης.

2) Εαν παει ιδιωτικο να ανοιξει στην επαρχια για να αποφυγει το (1), η βαση εισαγωγης να ειναι ο μ.ο. των ομοειδων τμηματων πανελλαδικως.

Σε ενα καθαρα φιλελευθερο οικονομικα συστημα, το ιδιωτικο θα πρεπει να επιβιωσει επειδη επιλεγει η αγορα να αφησει εκει τα χρηματα της, για τα οποια(?) συγκριτικα του πλεονεκτηματα.

Ετσι εξασφαλιζεται η επι ισοις οροις δυνατοτητα σπουδων σε ολους, αναλογα με τις ικανοτητες τους.

Εαν το μονο του συγκριτικο πλεονεκτημα ειναι η δυνατοτητα εισαγωγης με μονη βαση το ποσο βαθυ ειναι το πορτοφολι, να μην ανοιξουν ποτε/να κλεισουν.

Οποιος ειναι αξιος θα κατσει θα διαβασει και αν θελει και ιδιωτικο, θα τα ακουμπησει.

Αρκετά κοντά μπορώ να πω…

Βέβαια υπάρχουν κι αλλά παραθυράκια μέσα στο νομοσχέδιο όπως λέει (θα δούμε σε λίγες ώρες) Π.χ. Για αυτούς που παίρνουν Διεθνές Απολυτήριο (ΙΒ) που το άρθρο αναφέρει ως «μπακαλοερα» το οποίο χορηγούν τα ιδιωτικά σχολεία στην Ελλάδα, θα μπαίνει χωρίς εξετάσεις.

Σύμφωνα με τον κ. Πιερρακάκη, όποιος έχει διεθνές μπακαλοερά και όποιος έχει απολυτήριο λυκείου άλλης χώρας ισότιμο με το δικό μας, εγγράφονται χωρίς εξετάσεις στα μη κρατικά ΑΕΙ.
 

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,140 μηνύματα.
ΤΕΛΙΚΑ Ο ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ISCHOOL ΚΑΙ RYUZAKI ;




Αυτό είχα γράψει πριν κάποιους μήνες:



Αρκετά κοντά μπορώ να πω…

Βέβαια υπάρχουν κι αλλά παραθυράκια μέσα στο νομοσχέδιο όπως λέει (θα δούμε σε λίγες ώρες) Π.χ. Για αυτούς που παίρνουν Διεθνές Απολυτήριο (ΙΒ) που το άρθρο αναφέρει ως «μπακαλοερα» το οποίο χορηγούν τα ιδιωτικά σχολεία στην Ελλάδα, θα μπαίνει χωρίς εξετάσεις.
Χαχά όντως
 

theodle

Νεοφερμένος

Ο theodle αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών. Έχει γράψει 14 μηνύματα.
Δεν ξέρω κατά πόσο έχει νόημα η ίδρυση των ιδιωτικών ΑΕΙ. Θα μπορούσαν να είναι τα Δημόσια ΑΕΙ με δίδακτρα ή με αυστηρές πανελλήνιες εξετάσεις και να σπούδαζαν αυτοί που πραγματικά έγραφαν καλά. Το να υπάρχουν σχολές με 7-8 χιλ μόρια αυτομάτως χάνεται η ουσία του Ελληνικού Πανεπιστημίου. Ίσως να μη μπορούμε να τα βάλουμε σε μια σειρά τα πράγματα σε αυτή τη χώρα
 

Paragontas7000

Διάσημο μέλος

Ο Paragontas7000 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 2,638 μηνύματα.
Ποσο εχει νοημα η ιδρυση ιδιωτικων αει αφου θα εχει εβε και πανελληνιες? Γτ να προτιμησει καποιος ενα ιδιωτικο αει εναντι ενος δημοσιου αφου ο τροπος εισαγωγης ειναι σχεδον ιδιος?
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 9,579 μηνύματα.
Ποσο εχει νοημα η ιδρυση ιδιωτικων αει αφου θα εχει εβε και πανελληνιες? Γτ να προτιμησει καποιος ενα ιδιωτικο αει εναντι ενος δημοσιου αφου ο τροπος εισαγωγης ειναι σχεδον ιδιος?
Ε αλλο 14 μεσο ορο να μπεις δημοσια ιατρικη και αλλο 9,3 μεσο ορο να μπεις στην ιδιωτικη ιατρικη
Και αμα εχεις και ΙΒ ειναι ελευθερο....ε λογικο ....αυτοι εχουν τα χρηματα.
 

Paragontas7000

Διάσημο μέλος

Ο Paragontas7000 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 2,638 μηνύματα.
Ε αλλο 14 μεσο ορο να μπεις δημοσια ιατρικη και αλλο 9,3 μεσο ορο να μπεις στην ιδιωτικη ιατρικη
Και αμα εχεις και ΙΒ ειναι ελευθερο....ε λογικο ....αυτοι εχουν τα χρηματα.
Ε ναι αρα το επιπεδο φοιτητων και καθηγητων θα ειναι αρκετα χαμηλο.
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,636 μηνύματα.
Ε ναι αρα το επιπεδο φοιτητων και καθηγητων θα ειναι αρκετα χαμηλο.
Δεν έχεις καταλάβει ότι το νομοσχέδιο δεν έρχεται για να βελτιώσει την τριτοβάθμια, αλλά να διευκολύνει την άρχουσα τάξη να μην φεύγει στα εξωτερικά;
Που να τρέχεις σε Κύπρο, Βουλγαρία ή Αγγλία;

Σχεδόν όλα τα ιδιωτικά παρέχουν ΙΒ.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,797 μηνύματα.
Kαι φυσικά θέσεις εργασίας για Έλληνες. Πέρα από την υποκρισία των περισσότερων για το "επίπεδο" της εκπαίδευσης, θα εργαστούν εκατοντάδες Έλληνες στον τομέα της γραμματείας, ακαδημαϊκής εποπτείας φοιτητών, καθηγητικού αλλά και βοηθητικού προσωπικού. Η αγορά εργασίας θα πρέπει να ανοίξει ώστε να μην χρειάζεται για αυτονόητα επαγγέλματα, να μην υπάρχουν λύσεις εργασίας στη χώρα μας. Έλεος κάπου. Κανονικά θα έπρεπε να κάνουμε απεργίες που δεν υπάρχει εργασία ή θέσεις εργασίας ώστε να μην μεταναστεύει κόσμος σε άλλες σκατοχώρες και να τρώει την εκμετάλλευση του μετανάστη. Καταλάβατε ρομαντιΚούληδες;
:beachball:

Για παράδειγμα, πόσο εύκολο είναι κάποιος σήμερα να διοριστεί στο δημόσιο Πανεπιστήμιο ως βοηθητικό προσωπικό ή προσωπικό γραμματείας; Η διαδικασία είναι αρκετά χρονοβόρα, άδικη και ακολουθεί το γνωστό τρόπο μοριοδότησης του δημοσίου με αποτέλεσμα, όσοι διορίζονται να μην έχουν τα προσόντα και δεξιότητες της θέσης αλλά περισσότερα μόρια σε πιστοποιήσεις, και πτυχία ή να χρησιμοποιούνται και άλλα μέσα διορισμού.
 

Drglitterstar

Δραστήριο μέλος

Η Drglitterstar αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής Πατρών. Έχει γράψει 419 μηνύματα.
Και αμα εχεις και ΙΒ ειναι ελευθερο....ε λογικο ....αυτοι εχουν τα χρηματα.
Ξέρεις μήπως πως είναι οι εξετάσεις για IB;

Στη σχολή κάποια παιδιά μου έλεγαν ότι είναι πιο δύσκολες από τις πανελλήνιες γιατί όντως εξετάζει κριτική σκέψη και όχι την παπαγαλία των πανελληνίων.

Δεν το έχω ψάξει καθόλου
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,797 μηνύματα.
Ξέρεις μήπως πως είναι οι εξετάσεις για IB;

Στη σχολή κάποια παιδιά μου έλεγαν ότι είναι πιο δύσκολες από τις πανελλήνιες γιατί όντως εξετάζει κριτική σκέψη και όχι την παπαγαλία των πανελληνίων.

Δεν το έχω ψάξει καθόλου

Από όσο ξέρω για το μάθημα Μαθηματικών, στο ΙΒ η ύλη οργανώνεται από το πρόγραμμα σπουδών για Μαθηματικά χωρών της Κοινοπολιτείας. Δηλαδή, ο ακαδημαϊκός υπεύθυνος είναι το Γραφείο Μαθηματικών Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας του Ην.Βασιλείου και των ΗΠΑ. Στις περισσότερες χώρες που έχουν κάποια συνάφεια εκπαιδευτικών συστημάτων με το Ην.Βασίλειο ή Γαλλίας ή Γερμανίας, όπως χώρες της Ανατολικής Ασίας, σύμπλεγμα νήσων της Αυστραλίας, χώρες της Αφρικής και τα Εμιράτα, το ΙΒ απευθύνεται σε άτομα που φοιτούν στο προπανεπιστημιακό έτος (ή αλλιώς κλάση 13) που είναι η αντίστοιχη 4η λυκείου αν υπήρχε. Στο έτος αυτό φοιτούν όσοι θέλουν να πάνε Πανεπιστήμιο και οι προϋποθέσεις εισαγωγής είναι αυστηρές βάση βαθμών από τις προηγούμενες τάξεις του Λυκείου στα αντίστοιχα μαθήματα. Τα μαθήματα που διδάσκονται έχουν συνάφεια με το πρώτο έτος του Πανεπιστημιακού Τμήματος που ο μαθητής θέλει να εισαχθεί και χτίζουν έναν πιο ώριμο και εφαρμοσμένο τρόπο σκέψης με ασκήσεις και ερωτήσεις πιο ανεβασμένες και με μεγαλύτερη έμφαση στην κριτική σκέψη και όχι στη μνημονική αποστήθιση μαθηματικών τύπων ή θεωρημάτων.

Ένας λόγος που αυτό το εκπαιδευτικό μοντέλο δεν υιοθετήθηκε από την Ελλάδα, χωρίς απαραίτητα να έχει σχέση με το ΙΒ, είναι το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο της πλειονότητας των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης, (αλλά και στις ιδεοληπτικές αγκυλώσεις των συντεχνιών, κομμάτων, κτλ που διαχειρίζονται την μέση εκπαίδευση) όπου η πλειοψηφία τους δεν μπορούν να στηρίξουν ύλη που σχετίζεται με θέματα προ-Πανεπιστημίου καθώς έχουν ξεχάσει το 95% της ύλης που έχουν διδαχθεί ως φοιτητές, όταν διδάσκουν με λυσάρι για 15 χρόνια μόνο συγκεκριμένα πράγματα και με συγκεκριμένο τρόπο επίλυσης και μόνιμα λύνουν παλιά θέματα. Η λύση ασκήσεων ή απάντηση ερωτήσεων στην Ελλάδα αποσκοπεί μόνο στην ύπαρξη Πανελλαδικών εξετάσεων και πουθενά αλλού. Πουθενά στον κόσμο δεν διδάσκουν Μαθηματικά με παλιά θέματα. Τα παλιά θέματα είναι απλά ένα υπόδειγμα ερωτήσεων και όχι απαραίτητα "ύλη" εξάσκησης.
 

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,140 μηνύματα.
Ξέρεις μήπως πως είναι οι εξετάσεις για IB;

Στη σχολή κάποια παιδιά μου έλεγαν ότι είναι πιο δύσκολες από τις πανελλήνιες γιατί όντως εξετάζει κριτική σκέψη και όχι την παπαγαλία των πανελληνίων.

Δεν το έχω ψάξει καθόλου
Χαχαχα δε το πιστεύω και ας μην έχω δώσει ποτέ.

Άλλο επίπεδο αριστείας έχει μια εξέταση που γίνεται εδώ και 70 χρόνια με μέσους εξεταζόμενους καμια 90.000 άτομα ετησίως και άλλο μια εξέταση που ζήτημα να την κάνουν 1000 λιμά το χρόνο.
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,636 μηνύματα.
Ξέρεις μήπως πως είναι οι εξετάσεις για IB;

Στη σχολή κάποια παιδιά μου έλεγαν ότι είναι πιο δύσκολες από τις πανελλήνιες γιατί όντως εξετάζει κριτική σκέψη και όχι την παπαγαλία των πανελληνίων.

Δεν το έχω ψάξει καθόλου
Όχι είναι η απάντηση.
Όχι δεν είναι
 

Drglitterstar

Δραστήριο μέλος

Η Drglitterstar αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής Πατρών. Έχει γράψει 419 μηνύματα.
Χαχαχα δε το πιστεύω και ας μην έχω δώσει ποτέ.

Άλλο επίπεδο αριστείας έχει μια εξέταση που γίνεται εδώ και 70 χρόνια με μέσους εξεταζόμενους καμια 90.000 άτομα ετησίως και άλλο μια εξέταση που ζήτημα να την κάνουν 1000 λιμά το χρόνο.
Όχι είναι η απάντηση.
Όχι δεν είναι

Αυτό πιστεύω και εγώ

Απλά δεν θα είχαν λόγο να το πουν επειδή (λογικά) έχουν δώσει πανελλήνιες και έχουν και IB
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top