Άποψη: να ενταχθούν τα τμήματα Μαθηματικών στο 4ο πεδίο;

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,121 μηνύματα.
Καλησπέρα ανοίγω αυτό το θέμα καθώς τις προάλλες συνάντησα τον καθηγητή που μου έκανε μαθηματικά στο φροντιστήριο και εξέφρασε την άποψη πως τα τμήματα μαθηματικών θα έπρεπε να είναι ενταγμένα (και) στο 4ο πεδίο Οικονομίας-Πληροφορικής καθώς ο ίδιος θεωρεί πως είναι σίγουρο ότι κανένας Μαθηματικός δεν θα ασχοληθεί με τη Χημεία και πολύ σπάνια κάποιοι θα ασχοληθούν με τη Φυσική ή με τα καθαρά μαθηματικά.Αντίθετα η συντριπτική πλειοψηφία των Μαθηματικών πέρα από τα Μαθηματικά ασχολούνται με την Πληροφορική και την Οικονομία με μεταπτυχιακές σπουδές. Επίσης μου είπε πως τα επαγγέλματα που χρησιμοποιούν τα μαθηματικά και επομένως μπορούν να εργαστούν σε αυτά απόφοιτοι Τμημάτων Μαθηματικών είναι για παράδειγμα:
Finance Trainee, Financial Adviser, Financial Analyst, Financial Controller, Financial Products Designer,Software Development,Insurance Analyst, Investment Analyst, Investment Banker κλπ. και πως αυτά τα επαγγέλματα κατα 90% έχουν να κάνουν με οικονομικά ή πληροφορική και εκεί κυρίως στηρίζει την άποψη του! Συμφωνείτε με την άποψη αυτή?
 

kost28

Νεοφερμένος

Ο kost28 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών και Φοιτητής του τμήματος Φαρμακευτικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 43 μηνύματα.
Ισχύει ότι τα παιδιά των Οικονομικών έχουν χειρότερες επιδόσεις στα μαθηματικά σε σχέση με τα παιδιά της Θετικής, όμως εφόσον εξετάζονται στην ίδια ύλη θα έπρεπε οι μαθηματικές σχολές να είναι προσβάσιμες και στα 2 πεδία. Ειδικά από τη στιγμή που η Θετική, για παράδειγμα, έχει πρόσβαση στις σχολές τις βιολογίας, ένα μάθημα το οποίο οι υποψήφιοί της δεν διδάσκονται καν.
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 9,551 μηνύματα.
Καλησπέρα ανοίγω αυτό το θέμα καθώς τις προάλλες συνάντησα τον καθηγητή που μου έκανε μαθηματικά στο φροντιστήριο και εξέφρασε την άποψη πως τα τμήματα μαθηματικών θα έπρεπε να είναι ενταγμένα (και) στο 4ο πεδίο Οικονομίας-Πληροφορικής καθώς ο ίδιος θεωρεί πως είναι σίγουρο ότι κανένας Μαθηματικός δεν θα ασχοληθεί με τη Χημεία και πολύ σπάνια κάποιοι θα ασχοληθούν με τη Φυσική ή με τα καθαρά μαθηματικά.Αντίθετα η συντριπτική πλειοψηφία των Μαθηματικών πέρα από τα Μαθηματικά ασχολούνται με την Πληροφορική και την Οικονομία με μεταπτυχιακές σπουδές. Επίσης μου είπε πως τα επαγγέλματα που χρησιμοποιούν τα μαθηματικά και επομένως μπορούν να εργαστούν σε αυτά απόφοιτοι Τμημάτων Μαθηματικών είναι για παράδειγμα:
Finance Trainee, Financial Adviser, Financial Analyst, Financial Controller, Financial Products Designer,Software Development,Insurance Analyst, Investment Analyst, Investment Banker κλπ. και πως αυτά τα επαγγέλματα κατα 90% έχουν να κάνουν με οικονομικά ή πληροφορική και εκεί κυρίως στηρίζει την άποψη του! Συμφωνείτε με την άποψη αυτή?
Οχι κατηγορηματικα διοτι μαθηματικα και φυσικη πανε χερι χερι
αυτο υπο το πρισμα των πανελληνίων
Τα παιδια ομως του 4ου κανουν φυσικη γενικης η οποια ειναι αρκετη για να καταλαβουν φυσικη στο πανεπιστημιο
οποτε ναι αμα το γουσταρουν
 
Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Όχι. :shifty: Το ερώτημα γιατί αρκετοί Μαθηματικοί στρέφονται προς τον Πληροφορική και την Οικονομία είναι γιατί πάσχουν σε Μαθηματικά οπότε για να καλύψουν την επιστημονική ανεπάρκεια στρέφονται σε κάτι που δεν είναι τόσο μαθηματικοποιημένο. Βέβαια παίζει ρόλο τι εννοούμε Οικονομικά ή Οικονομία...γιατί η Χρηματο-Οικονομία είναι αρκετά μαθηματικοποιημένος κλάδος. Τα Οικονομικά είναι περισσότερο θεωρητικά με έμφαση την Πολιτική Οικονομία. Οι διεπιστημονικές τεχνολογικές και επιστημονικές θεωρίες της Φυσικής, Βιολογίας και Χημείας γενικά απαιτούν υψηλό δείκτη μαθηματικής κατανόησης, γνώση κώδικα σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού, ικανότητες ερμηνείας του φυσικού μοντέλου και διάβασμα. Ερευνητικά βιβλία Φυσικής είναι αμοιγώς μαθηματικές μελέτες. Άγνωστες λέξεις για την γενική κουλτούρα αποφοίτων ενός Τμήματος Μαθηματικών που ομολογούν ότι βλέπουν εφαρμογές των Μαθηματικών μέχρι την Στατιστική. Επίσης δεν υπάρχει και η εργασιακή κουλτούρα ενός Μαθηματικού να εργάζεται σε κάποια εφαρμογή του Πολυτεχνείου.

Η κάθε χώρα χτίζει μια δεδομένη κουλτούρα χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν οι Μαθηματικοί που απλά δεν το έχουν με την Οικονομία και την Στατιστική και επιλέγουν άλλες ειδικότητες π.χ. Μετεωρολογία, Μηχανική Υλικών, Μαθηματική Βιολογία, Υπολογιστική Ηλεκτροδυναμική, κτλ και επομένως η ειδικότητά τους δεν είναι πλέον Μαθηματικοί για να τους εντοπίσετε. Ούτε τα Μαθηματικά αποτελούν την επιστήμη εκείνη που οι διέξοδοι είναι μόνο μέση εκπαίδευση ή κάτι σε Οικονομικά. Ακόμη και στα Οικονομικά ή στην Πληροφορική απαιτείται κάποια δεξιότητα, ένας τρόπος σκέψης με το επιχειρηματικό μοντέλο οικονομίας που έχουμε. Όσο πιο τεχνική είναι μια επιστήμη απαιτεί περισσότερη ευελιξία σκέψης, όπως λέμε, και του σαλονιού και του λιμανιού συναγωνίζοντας όσοι είναι πιο κατάλληλα εκπαιδευμένοι από τους Μαθηματικούς σε τεχνικά ζητήματα της Πληροφορικής ή της Οικονομίας. Αντίθετα, όσο πιο φορμαλιστική είναι μια επιστήμη απαιτεί περισσότερη έμφαση σε ειδικές λεπτομέριες και ατελείωτο διάβασμα. Σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχει σωστή ή λάθος κατεύθυνση αλλά πόσο ο καθένας ιντριγκάρεται να μαθαίνει νέα πράγματα.
 

Steve9393

Νεοφερμένος

Ο Steve9393 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Αυτή η διχογνωμια υπήρχε ανέκαθεν και για τα τμήματα Στατιστικής όπου παλιότερα ήταν ενταγμένα άλλα στο 2ο πεδίο(θετικης) και άλλα στο τότε 5ο (οικονομικα)...μιλάω για 2012 πανελλήνιες. Αυτό το πρόβλημα αργότερα λύθηκε με την ένταξη όλων των τμημάτων και στα 2 πεδία.. φυσικά υπήρχε διότι αυτοί που αποφάσιζαν για την ένταξη των τμημάτων δεν κατανοουσαν τι εστι στατιστική. Για να έρθω στο θέμα μας δεν νομίζω ότι παίζει πολύ ρόλο σε ποιο πεδίο θα μπει. Παλιότερα είχαμε 2ο πεδίο θετικών και 4ο μηχανικών όπου στην πράξη ίδια μαθήματα έδινες. Άλλωστε όντως τα μαθηματικά ειναι formal science δεν είναι natural science και εντάσσεται στην ίδια κατηγορία με τις ειδικευσεις του, τη στατιστική, τη επιστήμη πληροφορικής, και τα οικονομικά καθώς και πολλές άλλες υποειδικευσεις. Το ζήτημα απλά είναι πρακτικό καθώς δεν στέκει να δίνεις αοθ για να μπεις μαθηματικό όπως ούτε φυσικά για πληροφορική και στατιστική όπως αν δεν κάνω λάθος έχει διαμορφωθεί τώρα.
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,121 μηνύματα.
Τα Οικονομικά είναι περισσότερο θεωρητικά με έμφαση την Πολιτική Οικονομία
Kαλά αυτό το κομμάτι είναι ξεπερασμένο για μένα...πολιτική οικονομία...δεν είμαστε στο 1600..
Το ερώτημα γιατί αρκετοί Μαθηματικοί στρέφονται προς τον Πληροφορική και την Οικονομία
Γιατί ανέκαθεν δεν ήθελαν το μαθηματικό...δεν είναι-ήταν η πρώτη τους επιλογή...
εξάλλου πολλά άτομα που ξέρω πάνε μαθηματικό(από ανάγκη...τους έφερε η μοίρα που λένε) με σκοπό όταν τελειώσουν να γίνουν ελεγκτές ή λογιστες ή ακόμα και να κάνουν μεταπτυχιακό στο marketing ή το HR!
όπως ούτε φυσικά για πληροφορική
Καλά εδώ δίνεις λατινικά και μπαίνεις δημόσια διοίκηση ή διεθνών και παίρνεις δικαίωμα οικονομολόγου...
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Αυτό οφείλεται σε δυο λόγους:
  • Την ανεπάρκεια των Ελληνικών Τμημάτων των Μαθηματικών να δείξουν την χρησιμότητα των μαθηματικών ως επαγγελματικές επιλογές (μέσω ειδικών σπουδών μετά το πτυχίο) σε αντικείμενα της Φυσικής, Βιολογίας, Χημείας, Επιστήμης Υλικών, Γεωφυσικής-Σεισμολογίας κτλ. Μια καινοτομία που ενδεχόμενα να χάλαγε την πίτα εργασίας των αποφοίτων άλλων επιστημονικών συντεχνειών καθώς στην Ελλάδα, ο καθένας είναι ένα επάγγελμα-μια επιστήμη και επικρατεί η λογική του φαρισαϊσμού, μ τα κλειστά επαγγέλματα. Η καινοτομία αυτή κοστίζει σε υλικοτεχνική υποδομή και σε μεράκι καθηγητών να παρουσιάσουν πως η μαθηματική θεωρία της ταλάντωσης ενός εκρεμμούς αποτελεί τη βάση για την επιστήμη της Υπολογιστικής Μηχανικής (Computational Engineering), ή επιστήμη Βέλτιστου Ελέγχου Μηχανολογικών Συστημάτων, Χημικών Διεργασιών κτλ
  • Την απουσία ακαδημαϊκού πλάνου ώστε οι Μαθηματικοί να κατέχουν την θέση που τους αξίζει στην κοινωνία της τεχνολογικής καινοτομίας. Αντιθέτως παρουσιάζονται τα Μαθηματικά ως μαθηματικά για το πτυχίο και μετά έχει ο θεός, κάνε κάτι σε Οικονομικά για να σωθείς, αφού το Τμήμα δεν σε προετοιμάζει για κάτι άλλο εκτός από το να διδάσκεις στο Ελληνικό δημόσιο σχολείο. Η ίδια η κοινωνία δείχνει ότι μόνο ο κόσμος της Οικονομίας και της Πληροφορίας είναι προσοδοφόρος σε επαγγελματικές επιλογές χωρίς απαραίτητα να σημαίνει κάτι ή ότι επειδή αυτό τώρα πουλάει σε επίπεδο marketing, είναι έτσι. Όλα κάνουν τον κύκλο τους.
Kαλά αυτό το κομμάτι είναι ξεπερασμένο για μένα...πολιτική οικονομία...δεν είμαστε στο 1600..

Ο Βαρουφάκης από όσο γνωρίζω είναι επιστημονικός εκφραστής του Τομέα Πολιτικής Οικονομίας μέσω της Θεωρίας Παιγνίων. Ως Μαθηματικός ασχολήθηκε με τον κλάδο των Θεωρητικών Οικονομικών.

Γιατί ανέκαθεν δεν ήθελαν το μαθηματικό...δεν είναι-ήταν η πρώτη τους επιλογή...
εξάλλου πολλά άτομα που ξέρω πάνε μαθηματικό(από ανάγκη...τους έφερε η μοίρα που λένε) με σκοπό όταν τελειώσουν να γίνουν ελεγκτές ή λογιστες ή ακόμα και να κάνουν μεταπτυχιακό στο marketing ή το HR!

Τελείως αποτυχημένη λογική. :) Όταν δεν μπορείς να στηρίξεις την βασική επιλογή γιατί να μπεις σε έναν τέτοιο κόπο;
 
Τελευταία επεξεργασία:

Steve9393

Νεοφερμένος

Ο Steve9393 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Kαλά αυτό το κομμάτι είναι ξεπερασμένο για μένα...πολιτική οικονομία...δεν είμαστε στο 1600..

Γιατί ανέκαθεν δεν ήθελαν το μαθηματικό...δεν είναι-ήταν η πρώτη τους επιλογή...
εξάλλου πολλά άτομα που ξέρω πάνε μαθηματικό(από ανάγκη...τους έφερε η μοίρα που λένε) με σκοπό όταν τελειώσουν να γίνουν ελεγκτές ή λογιστες ή ακόμα και να κάνουν μεταπτυχιακό στο marketing ή το HR!

Καλά εδώ δίνεις λατινικά και μπαίνεις δημόσια διοίκηση ή διεθνών και παίρνεις δικαίωμα οικονομολόγου...
Να ξέρεις συνήθως το αντίθετο γίνεται. Όσοι πάνε οικονομικές σχολές πολύ θεωρητικές κυρίως που η μόνη τους επιλογή είναι να γίνουν ελεγκτές και όλα αυτά που αναφέρεις συνήθως το μετανιωνουν αργότερα καθώς οι μισθοί στην Ελλάδα και οι συνθήκες εργασίας είναι εξευτελιστικες και φυσικά τα αντικείμενα αυτά δεν είναι εκ φύσεως τόσο συναρπαστικά στην πράξη όσο πιθανόν να διδάσκονται. Βάζω εξαίρεση το μάρκετινγκ όπου οι μισθοί τους είναι καλοί. Όλα τα άλλα για να πεις ότι θα βγάλεις κάτι χρειάζεται κάποια επαγγελματική πιστοποίηση τύπου acca, cfa, fhas οι οποίες είναι αρκετά απαιτητικές.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,239 μηνύματα.
καθώς ο ίδιος θεωρεί πως είναι σίγουρο ότι κανένας Μαθηματικός δεν θα ασχοληθεί με τη Χημεία και πολύ σπάνια κάποιοι θα ασχοληθούν με τη Φυσική ή με τα καθαρά μαθηματικά.Αντίθετα η συντριπτική πλειοψηφία των Μαθηματικών πέρα από τα Μαθηματικά ασχολούνται με την Πληροφορική και την Οικονομία με μεταπτυχιακές σπουδές. Επίσης μου είπε πως τα επαγγέλματα που χρησιμοποιούν τα μαθηματικά και επομένως μπορούν να εργαστούν σε αυτά απόφοιτοι Τμημάτων Μαθηματικών είναι για παράδειγμα:
Finance Trainee, Financial Adviser, Financial Analyst, Financial Controller, Financial Products Designer,Software Development,Insurance Analyst, Investment Analyst, Investment Banker κλπ. και πως αυτά τα επαγγέλματα κατα 90% έχουν να κάνουν με οικονομικά ή πληροφορική και εκεί κυρίως στηρίζει την άποψη του! Συμφωνείτε με την άποψη αυτή?
Η γνώμη του καθηγητή σου είναι ότι πιο εκτός πραγματικότητας έχω ακούσει σε όλα τα χρονικά και δείχνει οτι ξεκάθαρα αυτός ο άνθρωπος δεν έχει καμία ιδέα για τις εφαρμογές των μαθηματικών αλλά και την μαθηματική επιστήμη γενικότερα ,η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις θετικές επιστήμες και συγκεκριμένα την φυσική. Και το λέω με όλο το θάρρος χωρίς να έχω σκοπό να μειώσω τον άνθρωπο.

Ένα τεράστιο πλήθος μαθηματικών ιδεών και κλάδων έχουν αναπτυχθεί χάρη στις θετικές επιστήμες(ιδίως την φυσική) και την πληροφορικη(που επίσης κατά την γνώμη μου θα έπρεπε να ανήκει στο δέυτερο πεδίο κατά κύριο λόγο. Το ΕΚΠΑ ανήκει μόνο στο 2ο εαν δεν κάνω λάθος και το ΟΠΑ ορθώς ανήκει στο 4ο λόγω της ιδιομορφίας του πργράμματος του).

Τα οικονομικά έχουν συνεισφέρει και αυτά αλλά σε καμία περίπτωση όσα τα δύο προηγούμενα πεδία. Άλλωστε και τα ίδια είναι απλά ένα ακόμα παράδειγμα ενός δυναμικού συστήματος που ούτως η άλλως απαντάται στην φύση σε κάθε λογής σύστημα. Είτε βιολογικό, είτε χημικό, είτε μηχανικό, είτε ηλεκτρικό είτε οικονομικό. Δεν έχει σημασία, οι αρχές και τα μαθηματικά είναι ίδια.Για αυτό τα μαθαίνει κανείς άλλωστε, μαθαίνεις ένα πράγμα αλλά στην πραγματικότητα βάζεις τις βάσεις να κατανοήσεις πολλά άλλα πράγματα ταυτόχρονα.

Θεωρώ οτι ένας μαθηματικός που δεν ξέρει βασικά πράγματα περί φυσικής είναι σε σημαντικά μειονεκτική θέση σε σχέση με άλλους συναδέλφους του ως προς την αντίληψη. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να μάθεις ένα αντικείμενο απο το να εξετάσεις έστω και στοιχειωδώς απο που προέκυψε και γιατί.
 
Τελευταία επεξεργασία:

tsiobieman

Δραστήριο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 799 μηνύματα.
Το ΕΚΠΑ ανήκει μόνο στο 2ο εαν δεν κάνω λάθος και το ΟΠΑ ορθώς ανήκει στο 4ο λόγω της ιδιομορφίας του πργράμματος του).
Καλησπέρα , και τα 2 τμήματα πληροφορικής βρίσκονται και στο 2ο και στο 4ο πεδίο.
 

fairyelly

Νεοφερμένος

Η fairyelly αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Στατιστικής ΟΠΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 20 μηνύματα.
Από την στιγμή που το 2ο πεδίο μπορεί να δηλώσει πληροφορική χωρίς καν να την δίνει στις πανελλήνιες (ακόμα και αν στην Β λυκ είχαμε πληροφορική, η οποία προφανώς ήταν πανεύκολη σε σχέση με αυτήν της 3ης ig),, τότε και το 4ο θα έπρεπε να έχει το μαθηματικό.
Στο 2ο πεδίο έχουμε πληροφορική γιατί "αποτελεί" κλάδο των εφαρμοσμένων μαθηματικών υποθέτω. :'
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Στο 2ο πεδίο έχουμε πληροφορική γιατί "αποτελεί" κλάδο των εφαρμοσμένων μαθηματικών υποθέτω. :'

Η Πληροφορική όπως και η Στατιστική έχει πάψει να ανήκει στον κλάδο των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών. Ιστορικά και για λόγους νοοτροπίας, μπορεί να έγινε κάτι τέτοιο καθώς το κράτος αρνείται να δει την πραγματικότητα του δυτικού κόσμου. Στον κλάδο των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών ανήκουν τα θεμέλια της Στατιστικής και της Πληροφορικής με τις γνωστές κατευθύνσεις: διακριτών μαθηματικών ή θεωρητικής πληροφορικής / μαθηματικής πληροφορικής, μαθηματικής θεωρίας ανάλυσης δεδομένων, νευρωνικά δίκτυα, λογική σχεδίαση αλγορίθμων, θεωρητικής στατιστικής, στατιστικής συμπερασματολογίας, κτλ. Το ίδιο ισχύει και για την Φυσική. Το Μαθηματικό θα έπρεπε να είναι σε τρια πεδία ανάλογα την "κατεύθυνση" που επιλέγουν οι φοιτητές:
- μαθηματικών/φυσικών εφαρμογών
- τεχνολογικών επιστημών
- κοινωνικών, διοίκησης και οικονομικών εφαρμογών
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,239 μηνύματα.
Οι πληροφορικές καλώς είναι ενταγμένες και στα δύο πεδία.
Τα μαθηματικά τώρα δεν ξέρω, ίσως και να μπορούσαν να μπουν στο 4ο πεδίο. Αλλά ομολογώ οτι δεν ξέρω πολλούς σπουδαίους μαθηματικούς που δεν ήταν ταυτόχρονα και φυσικοί,χημικοί ή βιολόγοι ή μηχανικοί ή επιστήμονες υπολογιστών ή τέλος πάντων δεν είχαν συνεισφορά σε αυτάτα τα πεδία. Και αυτό λέει πολλά. Η σκέψη μου είναι οτι κάποιος μαθαίνει πιο εύκολα οικονομική θεωρία παρά φυσική ή χημεία. Οπότε είναι λογικό να υπάρχει προτίμηση των υποψηφίων που κατέχουν ικανότητες στις θετικές επιστήμες. Διότι κάποιος που θα μπει μαθηματικό πολύ δύσκολα θα μάθει αυτά τα δύο εαν δεν έχει βάσεις απο το σχολείο. Απο την άλλη οικονομικά μπορεί να μάθει σιγά σιγά.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Η γνώμη του καθηγητή σου είναι ότι πιο εκτός πραγματικότητας έχω ακούσει σε όλα τα χρονικά και δείχνει οτι ξεκάθαρα αυτός ο άνθρωπος δεν έχει καμία ιδέα για τις εφαρμογές των μαθηματικών αλλά και την μαθηματική επιστήμη γενικότερα ,η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις θετικές επιστήμες και συγκεκριμένα την φυσική. Και το λέω με όλο το θάρρος χωρίς να έχω σκοπό να μειώσω τον άνθρωπο.

Η ορθότητα θα μας φάει φίλε. Να τον μειώσουμε εφόσον έχει το θράσος να λέει τέτοιες ασάφειες για την μαθηματική επιστήμη. Εφόσον δεν ενημερώνονται και δεν διαβάζουν την σύγχρονη μαθηματική επιστήμη παρά μόνο ότι θυμούνται εδώ και κάποιες δεκαετίες αποφοίτησης, έχουν το θράσος να έχουν άποψη και να δίνουν συμβουλές επηρεάζοντας αρνητικά νέους ανθρώπους ή δημιουργώντας κενά για την πραγματική εικόνα των μαθηματικών. Ποτέ δεν κατάλαβα την "άτυπη" κατεύθυνση-συμβουλή ότι θα πρέπει οπωσδήποτε ένας Μαθηματικός να ασχοληθεί βιοποριστικά είτε με την διδασκαλία είτε εναλλακτικά, με κάτι πάνω στην Πληροφορική ή Στατιστική. Δηλαδή από ολόκληρο το Μαθηματικό πρόγραμμα δεν χρησιμεύει τίποτα για κάτι άλλο επιστημονικά και επαγγελματικά, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια λάθος εικόνα που αδικεί τα Μαθηματικά στα μάτια νέων ανθρώπων που θα σκέφτονται τότε τι ακριβώς διδάσκουν στο Μαθηματικό ώστε ο κόσμος να θέλει να ασχοληθεί μόνο με Πληροφορική; :D :laugh:

Τα οικονομικά έχουν συνεισφέρει και αυτά αλλά σε καμία περίπτωση όσα τα δύο προηγούμενα πεδία. Άλλωστε και τα ίδια είναι απλά ένα ακόμα παράδειγμα ενός δυναμικού συστήματος που ούτως η άλλως απαντάται στην φύση σε κάθε λογής σύστημα. Είτε βιολογικό, είτε χημικό, είτε μηχανικό, είτε ηλεκτρικό είτε οικονομικό. Δεν έχει σημασία, οι αρχές και τα μαθηματικά είναι ίδια.Για αυτό τα μαθαίνει κανείς άλλωστε, μαθαίνεις ένα πράγμα αλλά στην πραγματικότητα βάζεις τις βάσεις να κατανοήσεις πολλά άλλα πράγματα ταυτόχρονα.

Θεωρώ οτι ένας μαθηματικός που δεν ξέρει βασικά πράγματα περί φυσικής είναι σε σημαντικά μειονεκτική θέση σε σχέση με άλλους συναδέλφους του ως προς την αντίληψη. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να μάθεις ένα αντικείμενο απο το να εξετάσεις έστω και στοιχειωδώς απο που προέκυψε και γιατί.

Δυστυχώς λόγω του εξετασιοκεντρικού συστήματος εκπαίδευσης που έχουμε και όλα βασίζονται σε βαθμούς και παπαγαλία ακόμη και στα σχολικά Μαθηματικά, η πλειονότητα των φοιτητών του Μαθηματικού έχουν κακές επιδόσεις στα Μαθηματικά επειδή έχουν κακές επιδόσεις και στη Φυσική. Η Φυσική ανεπάρκεια δημιουργεί περιορισμένη σκέψη στην γεωμετρία και στην άλγεβρα. Δεν μπορούν να κατανοήσουν το διάνυσμα της Φυσικής ως Μαθηματική έννοια ή ως array στον προγραμματισμό και άρα γιατί να ενδιαφερθούν περαιτέρω για τα Μαθηματικά, μελετώντας Λογισμό Gauss για παράδειγμα που αποτελεί την μαθηματική εισαγωγή του Ηλεκτρομαγνητισμού; Αυτό θα έλεγε κάποιος κακοπροαίρετος, δεν είναι μαθηματικά αλλά φυσική, αλλά ο Gauss θα έριχνε φάσκελα (ήταν νευρικός τύπος). Ναι ο Gauss έφτιαξε Μαθηματικά για τη Φυσική και όμως ήταν και είναι τα Μαθηματικά των Χρονικά Εξελισσόμενων Διανυσματικών Πεδίων, που στην χώρα μας, τα ονομάζουμε...τι λε ρε φίλε να ούμε, φυσική θα κάνουμε τώρα; Ο ορισμός της πιθανότητας που διδάσκεται τελείως "παιδικά" με τις τρείς ιδιότητες του Σοβιετικού Μαθηματικού Kolmogorov χωρίς να γίνεται εκτενής αναφορά στην μετροθεωρητική θεμελίωση της πιθανότητας μέσω σ-άλγεβρας (από τους Καραθεοδωρήδες, Hahn και άλλους) τι είναι; Φυσικοχημεία;

Πρέπει κάποτε να συμφωνήσουμε ότι τα Μαθηματικά ιστορικά εξελήχθηκαν πρώτα μέσω Φυσικής της περίοδο του Διαφωτισμού με την συνεισφορά του Γερμανού Leibnitz και του Ελβετογερμανού Euler και άλλων Γάλλων, όπως του Lagrange για να φτάσουμε τον 20ο αιώνα ήδη πριν τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, με Άγγλους, Πολωνούς, Ιταλούς, Αυστριακούς, Γερμανούς και κυρίως Σοβιετικούς Μαθηματικούς (εργαζόμενοι ανεξάρτητα) άρχισαν να δημιουργούν νέες μαθηματικές επιστήμες όπως την επεξεργασία εικόνας, γραμμική άλγεβρα, διαφορική γεωμετρία, μιγαδική ανάλυση, συναρτησιακή ανάλυση, βελτιστοποίηση που οδήγησε στην στατιστική!

Αντιθέτως στην Ελλάδα κατά παγκόσμια πρωτοτυπία, η Φυσική μελέτη των Μαθηματικών θεωρείται ταμπού και ξένο σώμα εντός Μαθηματικού Τμήματος με ευθύνη των ίδιων των φοιτητών και αποφοίτων όταν σε άλλα Τμήματα Μαθηματικών στο εξωτερικό ασχολούνται με Μαθηματική Ρευστομηχανική ή Μαθηματική Φυσική καλύπτοντας Ειδικά Θέματα Κβαντομηχανικής, Φυσικής Κυμάτων, Ουράνιας Μηχανικής-Υπολογιστικής Αστροδυναμικής, κτλ, ως αναπόσπαστο κομμάτι ερευνητικής ομάδας του Τμήματος. Πλέον η ...θεωρητική Γεωμετρία Riemann μελετάται ως βασικό μαθηματικό αντικείμενο μέσω της Γενικής Σχετικότητας και Βαρύτητας επειδή δίνει τις αναλυτικές και γεωμετρικές ιδέες για την καμπύλωση του χώρου με πλήθος εφαρμογών σε επιφάνειες που έχουν καμπύλωση ή εξελίσσονται και παραμορφώνονται δημιουργώντας καμπύλωση και τοπικά εμφανίζουν Ευκλείδεια δομή. Οι περισσότεροι Σχετικολόγοι είναι Μαθηματικοί.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top