Άγχος, αποπροσανατολισμός και αυτή η ρημάδα η Φυσική!

Evapapa_

Νεοφερμένος

Η Evapapa_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου . Έχει γράψει 9 μηνύματα.
Προειδοποίηση : Καταθέτω τα εσωy(x)α μου :look:
Χρονιά πανελληνίων λοιπόν φέτος και είχα τρομερό άγχος ήδη από τα καλοκαιρινά. Αλλαξα φροντιστήριο στα μέσα Ιουλίου και είχα ηδη μείνει πίσω στην ύλη φυσική (δεν είχα κάνει σχεδόν τίποτα κυριολεκτικά). Ωστόσο το είχα πάρει ζεστά γιατί από το γυμνάσιο διάβαζα αρκετά και είχα θέσει στόχους. Τον Αύγουστο μαθαίνω ότι έχω ένα χρόνιο πρόβλημα με τη σπονδυλική στήλη, το οποίο δημιουργεί πρόβλημα στο κεντρικό νεύρο και με κράτα κυριολεκτικά όλο τον Αύγουστο κλεισμένη στο σπίτι και μη μπορώντας καν να περπατήσω... Απογοήτευση, πολύ άσχημη ψυχολογία και εντείνεται ακόμη περισσότερο το άγχος μου για την καθυστέρηση στην ύλη... Παρόλα αυτά δεν το έβαλα κάτω, αν και ακόμη με ταλαιπωρεί το πρόβλημα υγείας, συνεχίζω να διαβάζω όσο το δυνατόν περισσότερο. Αυτό που με απασχολεί όμως είναι ότι όντως έχω μείνει πίσω στην ύλη και ειδικά στη φυσική που με δυσκολεύει περισσότερο , και αν και θέλω να κάνω εξάσκηση, να λύσω όσες ασκήσεις μπορώ, πιάνω τη μια άσκηση δεν μπορώ να την ολοκληρώσω, κάνω πχ ένα υποερώτημα και δεν μπορώ να συνεχίσω. Να σημειωθεί ότι κάνω ιδιαίτερα και ο καθηγητής μου όντως κάνει ο,τι καλύτερο με το να αναλύει όσο το δυνατόν περισσότερο κάθε άσκηση. Τη στιγμή που την λύνει εκείνος μου φαίνεται λογική η ακολουθία που χρησιμοποιεί (αν και περίπλοκη) , αλλά εγώ η ίδια δεν έχω την ικανότητα να την εφαρμόσω. Είμαι πλέον πεπεισμένη ότι φυσική δεν πρόκειται να γράψω σχεδόν τίποτα... Και μέσα σε όλα αυτά αναθεωρώ και τους στόχους μου. Η επιλογή του 3ου πεδίου ήταν συνειδητή και παρόλο που εδώ και αρκετά χρόνια ήθελα ιατρική (ναι πολύ κλισέ), ήξερα ότι με ενδιαφέρουν αρκετές σχολές όπως μοριακή βιολογία και γενετική, βιοχημεία και βιοτεχνολογία, διατροφολογια, βιοϊατρικες επιστήμες κλπ. Θεωρώ πιο εφικτό να καταφέρω να περάσω σε αυτές αλλά από την άλλη δεν θέλω να χαμηλώσω τον πήχη γιατί σίγουρα θα πρέπει να προσπαθήσω για το καλύτερο και ανάλογα με τα μόρια να επιλέξω στη συνέχεια σχολή... Αλλά δεν ξέρω τι προοπτικές έχουν αυτές οι σχολές. Νομίζω δεν θέλω να φύγω στο εξωτερικό, με τρομάζει ο ανταγωνισμός που θα συναντήσω και η επικείμενη αποτυχία. Γενικά νιώθω.. "χαμένη"... Καμία συμβουλή για όλα αυτά..? :swoon2:
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,912 μηνύματα.
Τα εσώy(x)α σου είναι σταθερή ή καμπύλη συνάρτηση; :crazy:
 

Evapapa_

Νεοφερμένος

Η Evapapa_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου . Έχει γράψει 9 μηνύματα.

Grand Duchess T.

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Grand Duchess T. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 363 μηνύματα.
Προειδοποίηση : Καταθέτω τα εσωy(x)α μου :look:
Χρονιά πανελληνίων λοιπόν φέτος και είχα τρομερό άγχος ήδη από τα καλοκαιρινά. Αλλαξα φροντιστήριο στα μέσα Ιουλίου και είχα ηδη μείνει πίσω στην ύλη φυσική (δεν είχα κάνει σχεδόν τίποτα κυριολεκτικά). Ωστόσο το είχα πάρει ζεστά γιατί από το γυμνάσιο διάβαζα αρκετά και είχα θέσει στόχους. Τον Αύγουστο μαθαίνω ότι έχω ένα χρόνιο πρόβλημα με τη σπονδυλική στήλη, το οποίο δημιουργεί πρόβλημα στο κεντρικό νεύρο και με κράτα κυριολεκτικά όλο τον Αύγουστο κλεισμένη στο σπίτι και μη μπορώντας καν να περπατήσω... Απογοήτευση, πολύ άσχημη ψυχολογία και εντείνεται ακόμη περισσότερο το άγχος μου για την καθυστέρηση στην ύλη... Παρόλα αυτά δεν το έβαλα κάτω, αν και ακόμη με ταλαιπωρεί το πρόβλημα υγείας, συνεχίζω να διαβάζω όσο το δυνατόν περισσότερο. Αυτό που με απασχολεί όμως είναι ότι όντως έχω μείνει πίσω στην ύλη και ειδικά στη φυσική που με δυσκολεύει περισσότερο , και αν και θέλω να κάνω εξάσκηση, να λύσω όσες ασκήσεις μπορώ, πιάνω τη μια άσκηση δεν μπορώ να την ολοκληρώσω, κάνω πχ ένα υποερώτημα και δεν μπορώ να συνεχίσω. Να σημειωθεί ότι κάνω ιδιαίτερα και ο καθηγητής μου όντως κάνει ο,τι καλύτερο με το να αναλύει όσο το δυνατόν περισσότερο κάθε άσκηση. Τη στιγμή που την λύνει εκείνος μου φαίνεται λογική η ακολουθία που χρησιμοποιεί (αν και περίπλοκη) , αλλά εγώ η ίδια δεν έχω την ικανότητα να την εφαρμόσω. Είμαι πλέον πεπεισμένη ότι φυσική δεν πρόκειται να γράψω σχεδόν τίποτα... Και μέσα σε όλα αυτά αναθεωρώ και τους στόχους μου. Η επιλογή του 3ου πεδίου ήταν συνειδητή και παρόλο που εδώ και αρκετά χρόνια ήθελα ιατρική (ναι πολύ κλισέ), ήξερα ότι με ενδιαφέρουν αρκετές σχολές όπως μοριακή βιολογία και γενετική, βιοχημεία και βιοτεχνολογία, διατροφολογια, βιοϊατρικες επιστήμες κλπ. Θεωρώ πιο εφικτό να καταφέρω να περάσω σε αυτές αλλά από την άλλη δεν θέλω να χαμηλώσω τον πήχη γιατί σίγουρα θα πρέπει να προσπαθήσω για το καλύτερο και ανάλογα με τα μόρια να επιλέξω στη συνέχεια σχολή... Αλλά δεν ξέρω τι προοπτικές έχουν αυτές οι σχολές. Νομίζω δεν θέλω να φύγω στο εξωτερικό, με τρομάζει ο ανταγωνισμός που θα συναντήσω και η επικείμενη αποτυχία. Γενικά νιώθω.. "χαμένη"... Καμία συμβουλή για όλα αυτά..? :swoon2:
Καλημέρα. Καταρχάς εύχομαι να είσαι καλά με το θέμα υγείας σου.
Τώρα, για τις ασκήσεις της φυσικής, προσπάθησε σε κάθε νέο "στυλ" άσκησης να γράφεις με βήματα (δλδ θα γράφει ο καθηγητής σου τι κάνουμε σε αυτό το ερώτημα για να βρούμε τη λύση) την επίλυση της ώστε να την ξανακάνεις μόνη σου και να την μάθεις. Έχεις ακόμη ΠΟΛΥ χρόνο για να πεις ότι το βάζω κάτω και ότι θα γράψω χάλια. Ίσως σε βοηθούσε και κάποιο βοήθημα.
Η γενετική δεν ξέρω κατά πόσο δουλειά έχει στην Ελλάδα, αλλά οι άλλες σχολές που ανέφερες έχουν το στοιχείο της βιομηχανίας τροφίμου που μπορείς να εργαστείς Ελλάδα.
Και, πάντα, προσπάθησε να μειώσεις το άγχος γιατί θα γίνει θέμα μετά.
Περαστικά πάλι για το θέμα υγείας σου.
 

Evapapa_

Νεοφερμένος

Η Evapapa_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου . Έχει γράψει 9 μηνύματα.
ώστε να την ξανακάνεις μόνη σου και να την μάθεις
Αυτό δυστυχώς κατά τον καθηγητή μου είναι και το λάθος που κάνω. Το προηγούμενο φροντιστήριο που πήγαινα κατά τη διάρκεια της β λυκείου, βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό στη μεθοδολογία. Ωστόσο το έχω κατανοήσει και εγώ οτι πλέον κάθε άσκηση απαιτεί διαφορετική "αντιμετώπιση" και γι'αυτό δυσκολεύομαι αρκετά.... Μάλλον μου λείπει φαντασία τι να πω:blink:
Περαστικά πάλι για το θέμα υγείας
Σ'ευχαριστώ πολύ ❤️
 

Grand Duchess T.

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Grand Duchess T. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 363 μηνύματα.
Αυτό δυστυχώς κατά τον καθηγητή μου είναι και το λάθος που κάνω. Το προηγούμενο φροντιστήριο που πήγαινα κατά τη διάρκεια της β λυκείου, βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό στη μεθοδολογία. Ωστόσο το έχω κατανοήσει και εγώ οτι πλέον κάθε άσκηση απαιτεί διαφορετική "αντιμετώπιση" και γι'αυτό δυσκολεύομαι αρκετά.... Μάλλον μου λείπει φαντασία τι να πω:blink:

Σ'ευχαριστώ πολύ ❤
Πράγματι κάθε άσκηση απαιτεί ξεχωριστή λύση. Όμως είναι κάποια ερωτήματα με στάνταρ μεθοδολογίες που πρέπει οπωσδήποτε να τις μάθεις. Έπειτα τα ερωτήματα που είναι πιο απαιτητικα είναι συνήθως συνδιασμός των μεθοδολογιών αυτών. Σίγουρα δεν πρέπει να βασιζόμαστε 100% σε μεθοδολογία, αλλά καποιους τύπους ασκήσεων πρέπει να τις μάθεις ώστε να εξασφαλίσεις ένα βασικό βαθμό. Μετά, οτι μπορείς να λύσεις είναι προς όφελος σου.
 

Samael

Συντονιστής

Ο Samael αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,506 μηνύματα.
Προειδοποίηση : Καταθέτω τα εσωy(x)α μου :look:
Χρονιά πανελληνίων λοιπόν φέτος και είχα τρομερό άγχος ήδη από τα καλοκαιρινά. Αλλαξα φροντιστήριο στα μέσα Ιουλίου και είχα ηδη μείνει πίσω στην ύλη φυσική (δεν είχα κάνει σχεδόν τίποτα κυριολεκτικά). Ωστόσο το είχα πάρει ζεστά γιατί από το γυμνάσιο διάβαζα αρκετά και είχα θέσει στόχους. Τον Αύγουστο μαθαίνω ότι έχω ένα χρόνιο πρόβλημα με τη σπονδυλική στήλη, το οποίο δημιουργεί πρόβλημα στο κεντρικό νεύρο και με κράτα κυριολεκτικά όλο τον Αύγουστο κλεισμένη στο σπίτι και μη μπορώντας καν να περπατήσω... Απογοήτευση, πολύ άσχημη ψυχολογία και εντείνεται ακόμη περισσότερο το άγχος μου για την καθυστέρηση στην ύλη... Παρόλα αυτά δεν το έβαλα κάτω, αν και ακόμη με ταλαιπωρεί το πρόβλημα υγείας, συνεχίζω να διαβάζω όσο το δυνατόν περισσότερο. Αυτό που με απασχολεί όμως είναι ότι όντως έχω μείνει πίσω στην ύλη και ειδικά στη φυσική που με δυσκολεύει περισσότερο , και αν και θέλω να κάνω εξάσκηση, να λύσω όσες ασκήσεις μπορώ, πιάνω τη μια άσκηση δεν μπορώ να την ολοκληρώσω, κάνω πχ ένα υποερώτημα και δεν μπορώ να συνεχίσω. Να σημειωθεί ότι κάνω ιδιαίτερα και ο καθηγητής μου όντως κάνει ο,τι καλύτερο με το να αναλύει όσο το δυνατόν περισσότερο κάθε άσκηση. Τη στιγμή που την λύνει εκείνος μου φαίνεται λογική η ακολουθία που χρησιμοποιεί (αν και περίπλοκη) , αλλά εγώ η ίδια δεν έχω την ικανότητα να την εφαρμόσω. Είμαι πλέον πεπεισμένη ότι φυσική δεν πρόκειται να γράψω σχεδόν τίποτα... Και μέσα σε όλα αυτά αναθεωρώ και τους στόχους μου. Η επιλογή του 3ου πεδίου ήταν συνειδητή και παρόλο που εδώ και αρκετά χρόνια ήθελα ιατρική (ναι πολύ κλισέ), ήξερα ότι με ενδιαφέρουν αρκετές σχολές όπως μοριακή βιολογία και γενετική, βιοχημεία και βιοτεχνολογία, διατροφολογια, βιοϊατρικες επιστήμες κλπ. Θεωρώ πιο εφικτό να καταφέρω να περάσω σε αυτές αλλά από την άλλη δεν θέλω να χαμηλώσω τον πήχη γιατί σίγουρα θα πρέπει να προσπαθήσω για το καλύτερο και ανάλογα με τα μόρια να επιλέξω στη συνέχεια σχολή... Αλλά δεν ξέρω τι προοπτικές έχουν αυτές οι σχολές. Νομίζω δεν θέλω να φύγω στο εξωτερικό, με τρομάζει ο ανταγωνισμός που θα συναντήσω και η επικείμενη αποτυχία. Γενικά νιώθω.. "χαμένη"... Καμία συμβουλή για όλα αυτά..? :swoon2:

Καταρχάς ελπίζω το πρόβλημα υγείας σου να αντιμετωπίζεται γιατί όντως αυτή η κατάσταση που περιγράφεις μπορεί να είναι εξαντλητική, τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά. Η υγεία σου προέχει, αλλά το γεγονός οτι το παλεύεις ακόμα με το διάβασμα είναι πολύ θετικό.

Στο πρακτικό κομμάτι τώρα της φυσικής...
Απο ότι καταλαβαίνω, το πρόβλημα σου είναι οτι δεν έχεις εξασκηθεί αρκετά.
Σε αντίθεση με τα μαθηματικά που όντως απαιτείται ακόμα και σε λυκειακό επίπεδο κάποια φαντασία, η φυσική είναι διαφορετική και τα εξεταζόμενα θέματα εστιάζουν κυρίως στις γνώσεις παρά τον τρόπο σκέψης. Αυτό σημαίνει οτι η δουλειά σου είναι σχετικά "απλή". Παρακάτω θα σου δώσω μια μεθοδολογία λοιπόν για το πως να διαβάζεις καλύτερα. Σίγουρα δεν υπάρχει "ειδική" συνταγή για αυτά,αλλά είναι ένα δυο πράγματα που μπορούν να σε βοηθήσουν να βελτιωθείς σημαντικά :

1) Διαβάζεις τους ορισμούς.
Λόγου χάρη, αν κάποιος σε ρωτήσει "τι σημαίνει ένα κινητό να εκτελεί απλή αρμονική ταλάντωση ;"
Θα πρέπει να είσαι σε θέση να του πεις οτι πρόκειται για ημιτονοειδής συνάρτηση της θέσης σε σχέση με τον χρόνο, σταθερού πλάτους και περιόδου .

2) Αντιλαμβάνεσαι όλες τις λεπτομέρειες του ορισμού.
Πρέπει να αναρωτηθείς. Αντιλαμβάνεσαι όντως την έννοια του πλάτους ; Αυτή της περιόδου ;
Αποτυχία να αντιληφθείς τις λεπτομέρειες και την ορολογία των ορισμών, καθιστά την ανάγνωση τους μάταιη.

3) Κάνε μια ανασκόπηση
Μόλις είσαι σίγουρη οτι έχεις διαβάσει όλο τον ορισμό προσεκτικά και είσαι σίγουρη οτι έχεις καταλάβει όλα τα σύμβολα, και τις έννοιες, κάνε μια μικρή ανασκόπηση. Σύγκρινε τον ορισμό με άλλους που γνωρίζεις(λόγου χάρη οι γραμμικές κινήσεις έχουν ομοιότητες στις εξισώσεις με τις περιστροφικές). Σε τι μοιάζουν; Σε τι διαφέρουν ; Αναρωτήσου σε ένα ευρύτερο πλαίσιο τι λέει στην πράξη ο ορισμός.

3) Δούλεψε τα παραπάνω με απλά παραδείγματα
Μόλις είσαι σίγουρη οτι τα παραπάνω έχουν γίνει,σκέψου ή εξασκήσου πάνω στα πιο απλά παραδείγματα που μπορείς να βρεις. Τα Α & Β θέματα εξυπηρετούν πολύ καλά αυτό το σκοπό γιατί είναι μικρά, απλά και αρκετές φορές ύπουλα. Μέσω των παραδειγμάτων η κατανόηση σου θα ενισχυθεί, και εαν είχε "σκοτεινά" σημεία, αυτά θα διαλευκανθούν .

4) Δούλεψε δυσκολότερα προβλήματα
Στη συνέχεια πρέπει να δουλέψεις με δυσκολότερα προβλήματα. Πλέον θα έχεις την γνώση για να καταλάβεις την ορολογία του προβλήματος. Μέσω αυτών θα καταλάβεις πως πρέπει να δουλέψεις πρακτικά με τους ορισμούς. Διάβασε 2 και 3 φορές το πρόβλημα ως ότου να είσαι σίγουρη οτι έχεις καταλάβει τέλεια ποια είναι τα ζητούμενα, ποιά είναι απαιτούμενα και το σκηνικό του προβλήματος. Λόγου χάρη, υπάρχει μαγνητικό πεδίο στο χώρο ; Τι κατεύθυνση έχει ; Βρίσκεται ένα σώμα σε ισορροπία ή κινείται ; Εαν κινείται τι κίνηση είναι αυτή ; κτλπ.

5) Χρησιμοποιήσε θεωρήματα κατα την επίλυση προβλημάτων
Εαν θες να καταφέρεις να απαντήσεις στα δυσκολότερα προβλήματα, εκτός του οτι πρέπει να ξέρεις ορισμούς καλά και να διαβάσεις το πρόβλημα με μεγάλη προσοχή,θα πρέπει να γνωρίζεις και τα βασικά θεωρήματα που συνδέουν τις διάφορες φυσικές ποσότητες. Ακόμα βασικότερο κατά την γνώμη μου,να αντιλαμβάνεσαι γενικά τι λέει το θεώρημα και ποιες οι προϋποθέσεις εφαρμογής του και όχι απλά ποια εξίσωση σου δίνει.

Παραδείγματος χάρη η ΑΔΜΕ σου λέει οτι : K+U = E
Πως ξεκινάς να αντιλαμβάνεσαι τι λέει εδώ ο ορισμός ; Λοιπόν,για αρχή αναγνωρίζεις τα βασικά μεγέθη στα οποία αναφέρεται. Κ η κινητική ενέργεια, U η δυναμική ενέργεια και Ε η ολική ενέργεια κάποιου σώματος. Δεύτερο που πρέπει να παρατηρήσουμε είναι οτι εφόσον η δυναμική ενέργεια συμμετέχει, σημαίνει οτι το σώμα κινείται υπο την επίδραση συντηρητικών δυνάμεων. Άρα η ΑΔΜΕ(Αρχή διατήρησης μηχανικής ενέργειας) μπορεί να εφαρμοστεί μόνο εφόσον έχω συντηρητικές δυνάμεις. Δηλαδή, δυνάμεις που σε μια οποιαδήποτε κλειστή διαδρομή-μια διαδρομή δηλαδή που το σώμα καταλήγει εκεί που ξεκίνησε- έχουν έργο 0 .

Έτσι εαν σου δίνεται σε ένα πρόβλημα οτι ένα σώμα κινείται υπο την επίδραση τριβής, αυτό που ξέρεις αμέσως αμέσως είναι οτι η ΑΔΜΕ δεν είναι κατάλληλη και πρέπει να αξιοποιήσεις ένα διαφορετικό θεώρημα( όπως θα ξέρεις...ΘΜΚΕ[Θεώρημα μεταβολής κινητικής ενέργειας]).

Εαν ωστόσο το σώμα σου κινείται υπο την επίδραση συντηρητικών δυνάμεων, όπως π.χ. την δύναμη του βάρους, σε μια ελεύθερη πτώση, τότε προφανώς η ΑΔΜΕ είναι ένα εξαιρετικό, πολύ απλό και εύκολο εργαλείο για να κάνεις τους υπολογισμούς σου. Διότι σε αυτή την περίπτωση λειτουργεί, εφόσον ικανοποιούνται οι προϋποθέσεις εφαρμογής της.

Όπως και στους ορισμούς πρέπει να μάθεις να εφαρμόζεις πρακτικά τα θεωρήματα. Το τελευταίο που αρκεί να καταλάβεις λοιπόν για να γίνει αυτό, είναι το τι λέει το θεώρημα. Λοιπόν, μας λέει οτι το άθροισμα της κινητικής ενέργειας Κ με της δυναμικής ενέργειας U, ισούται με μια σταθερή ποσότητα που αντιπροσωπεύει την ολική ενέργεια του σώματος Ε. Το σημείο της ανασκόπησης είναι οτι ενώ η Ε είναι αμετάβλητη, ανάμεσα στην Κ και την U γίνεται ένα "παιχνίδι" ανταλλαγής ενέργειας. Όσο η μια μειώνεται, η άλλη αυξάνεται και αντίστροφα. Έτσι ένα σώμα που πέφτει, μειώνει την δυναμική του ενέργεια, μα αυξάνει την κινητική του και αντίστροφα ένα σώμα που υψώνεται, αυξάνει την δυναμική του ενέργεια, μα μειώνει την κινητική του.

Τώρα εδώ δουλεύεις και παραδείγματα. Πως γίνεται ένα σώμα να υψώνεται, όταν ασκείται η δύναμη του βάρους μόνο ; Εε λοιπόν προφανώς υπήρχε κάποια αρχική ταχύτητα, και όσο το σώμα βρίσκεται στον αέρα, μέσω του έργου της δύναμης του βάρους επιβραδύνεται, ως ότου κάποια στιγμή θα σταματήσει και θα αρχίσει να πέφτει πάλι προς το έδαφος. Και έχε πάντα το νου σου οτι οι συλλογισμοί σου στέκουν. Εαν λόγου χάρη υπήρχε μια δύναμη που ωθούσε το σώμα προς τα πάνω,η ΑΔΜΕ δεν θα είχε εφαρμογή, γιατί θα είχες μια επιπλέον δύναμη που θα παρήγαγε έργο πάνω στο σώμα και δεν θα ήταν συντηρητική. Άρα πάντα πρόσεχε το σκηνικό του προβλήματος και τις λεπτομέρειες.

6) Λύσε συνδυαστικά θέματα
Μόλις κατακτήσεις τις βασικές έννοιες, μάθεις τα θεωρήματα και τους ορισμούς πολύ προσεκτικά, γίνεις expert στο να λύνεις μέτριας δυσκολίας προβλήματα, πήγαινε στο επόμενο στάδιο και αντιμετώπισε συνδυαστικά προβλήματα. Εδώ τα πράγματα δεν είναι τόσο τρομακτικά όσο πιστεύεις. Απλά σπας το πρόβλημα στα απλούστερα που έχεις μάθει πολύ καλά να λύνεις. Σε αυτό το σημείο πρέπει να ελπίζεις οτι όλη η γνώση και η κατανόηση που αποκόμισες απο τα πιο απλά προβλήματα θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις. Γνώσεις του στυλ δημιουργία σχημάτων, σχεδίαση δυνάμεων, ανάλυση δυνάμεων σε συνιστώσες σε κάθετους άξονες, εφαρμογή θεωρημάτων ,κατανόηση των εννοιών και του ευρύτερου πλαίσιου στο οποίο τίθεται το κάθε υποπρόβλημα κτλπ.

7) Ηρεμία,και πολύ εξάσκηση
Η φυσική μπορεί να είναι χαώδης και δύσκολη για κάποιον που δεν την έχει συνηθίσει. Το κυριότερο είναι να είσαι ήρεμη και να λύσεις όσα περισσότερο προβλήματα μπορείς. Στο τέλος του κάθε προβλήματος ΠΑΝΤΑ κάνε μια ανασκόπηση του τι έμαθες,τι σε μπέρδεψε,τι έκανες λάθος και αναρωτήσου τι θα μπορούσες ενδεχομένως να κάνεις καλύτερα. Ψυχραιμία οπότε και στηρίξου στις γνώσεις σου. Εαν κάτι σε δυσκολεύει υπερβολικά, ρώτα ή ζήτα βοήθεια απο κάποιον. Ρίξε ακόμα και μια κρυφή ματιά στα πρώτα βήματα της λύσης. Μόνο έτσι θα βελτιωθείς.

Ελπίζω να δεις σημαντική βελτίωση εφαρμόζοντας τα παραπάνω.
Σε κάθε περίπτωση κάνε το καλύτερο που μπορείς, διατήρησε την ψυχολογία σου σε καλά επίπεδα ανεξάρτητα του πως τα πας και να είσαι ανοικτή στον καθηγητή σου για το πως νιώθεις με το μάθημα και την πρόοδο σου.Μπορεί να σε βοηθήσει, αρκεί να ξέρει τι σε δυσκολεύει.Εύχομαι καλή προετοιμασία και καλή τύχη στην προσπάθεια σου και να πάνε όλα καλά με το θέμα της υγείας σου :).
 
Τελευταία επεξεργασία:

Evapapa_

Νεοφερμένος

Η Evapapa_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου . Έχει γράψει 9 μηνύματα.
Καταρχάς ελπίζω το πρόβλημα υγείας σου να αντιμετωπίζεται γιατί όντως αυτή η κατάσταση που περιγράφεις μπορεί να είναι εξαντλητική, τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά. Η υγεία σου προέχει, αλλά το γεγονός οτι το παλεύεις ακόμα με το διάβασμα είναι πολύ θετικό.

Στο πρακτικό κομμάτι τώρα της φυσικής...
Απο ότι καταλαβαίνω, το πρόβλημα σου είναι οτι δεν έχεις εξασκηθεί αρκετά.
Σε αντίθεση με τα μαθηματικά που όντως απαιτείται ακόμα και σε λυκειακό επίπεδο κάποια φαντασία, η φυσική είναι διαφορετική και τα εξεταζόμενα θέματα εστιάζουν κυρίως στις γνώσεις παρά τον τρόπο σκέψης. Αυτό σημαίνει οτι η δουλειά σου είναι σχετικά "απλή". Παρακάτω θα σου δώσω μια μεθοδολογία λοιπόν για το πως να διαβάζεις καλύτερα. Σίγουρα δεν υπάρχει "ειδική" συνταγή για αυτά,αλλά είναι ένα δυο πράγματα που μπορούν να σε βοηθήσουν να βελτιωθείς σημαντικά :

1) Διαβάζεις τους ορισμούς.
Λόγου χάρη, αν κάποιος σε ρωτήσει "τι σημαίνει ένα κινητό να εκτελεί απλή αρμονική ταλάντωση ;"
Θα πρέπει να είσαι σε θέση να του πεις οτι πρόκειται για ημιτονοειδής συνάρτηση της θέσης σε σχέση με τον χρόνο, σταθερού πλάτους και περιόδου .

2) Αντιλαμβάνεσαι όλες τις λεπτομέρειες του ορισμού.
Πρέπει να αναρωτηθείς. Αντιλαμβάνεσαι όντως την έννοια του πλάτους ; Αυτή της περιόδου ;
Αποτυχία να αντιληφθείς τις λεπτομέρειες και την ορολογία των ορισμών, καθιστά την ανάγνωση τους μάταιη.

3) Κάνε μια ανασκόπηση
Μόλις είσαι σίγουρη οτι έχεις διαβάσει όλο τον ορισμό προσεκτικά και είσαι σίγουρη οτι έχεις καταλάβει όλα τα σύμβολα, και τις έννοιες, κάνε μια μικρή ανασκόπηση. Σύγκρινε τον ορισμό με άλλους που γνωρίζεις(λόγου χάρη οι γραμμικές κινήσεις έχουν ομοιότητες στις εξισώσεις με τις περιστροφικές). Σε τι μοιάζουν; Σε τι διαφέρουν ; Αναρωτήσου σε ένα ευρύτερο πλαίσιο τι λέει στην πράξη ο ορισμός.

3) Δούλεψε τα παραπάνω με απλά παραδείγματα
Μόλις είσαι σίγουρη οτι τα παραπάνω έχουν γίνει,σκέψου ή εξασκήσου πάνω στα πιο απλά παραδείγματα που μπορείς να βρεις. Τα Α & Β θέματα εξυπηρετούν πολύ καλά αυτό το σκοπό γιατί είναι μικρά, απλά και αρκετές φορές ύπουλα. Μέσω των παραδειγμάτων η κατανόηση σου θα ενισχυθεί, και εαν είχε "σκοτεινά" σημεία, αυτά θα διαλευκανθούν .

4) Δούλεψε δυσκολότερα προβλήματα
Στη συνέχεια πρέπει να δουλέψεις με δυσκολότερα προβλήματα. Πλέον θα έχεις την γνώση για να καταλάβεις την ορολογία του προβλήματος. Μέσω αυτών θα καταλάβεις πως πρέπει να δουλέψεις πρακτικά με τους ορισμούς. Διάβασε 2 και 3 φορές το πρόβλημα ως ότου να είσαι σίγουρη οτι έχεις καταλάβει τέλεια ποια είναι τα ζητούμενα, ποιά είναι απαιτούμενα και το σκηνικό του προβλήματος. Λόγου χάρη, υπάρχει μαγνητικό πεδίο στο χώρο ; Τι κατεύθυνση έχει ; Βρίσκεται ένα σώμα σε ισορροπία ή κινείται ; Εαν κινείται τι κίνηση είναι αυτή ; κτλπ.

5) Χρησιμοποιήσε θεωρήματα κατα την επίλυση προβλημάτων
Εαν θες να καταφέρεις να απαντήσεις στα δυσκολότερα προβλήματα, εκτός του οτι πρέπει να ξέρεις ορισμούς καλά και να διαβάσεις το πρόβλημα με μεγάλη προσοχή,θα πρέπει να γνωρίζεις και τα βασικά θεωρήματα που συνδέουν τις διάφορες φυσικές ποσότητες. Ακόμα βασικότερο κατά την γνώμη μου,να αντιλαμβάνεσαι γενικά τι λέει το θεώρημα και ποιες οι προϋποθέσεις εφαρμογής του και όχι απλά ποια εξίσωση σου δίνει.

Παραδείγματος χάρη η ΑΔΜΕ σου λέει οτι : K+U = E
Πως ξεκινάς να αντιλαμβάνεσαι τι λέει εδώ ο ορισμός ; Λοιπόν,για αρχή αναγνωρίζεις τα βασικά μεγέθη στα οποία αναφέρεται. Κ η κινητική ενέργεια, U η δυναμική ενέργεια και Ε η ολική ενέργεια κάποιου σώματος. Δεύτερο που πρέπει να παρατηρήσουμε είναι οτι εφόσον η δυναμική ενέργεια συμμετέχει, σημαίνει οτι το σώμα κινείται υπο την επίδραση συντηρητικών δυνάμεων. Άρα η ΑΔΜΕ(Αρχή διατήρησης μηχανικής ενέργειας) μπορεί να εφαρμοστεί μόνο εφόσον έχω συντηρητικές δυνάμεις. Δηλαδή, δυνάμεις που σε μια οποιαδήποτε κλειστή διαδρομή-μια διαδρομή δηλαδή που το σώμα καταλήγει εκεί που ξεκίνησε .

Έτσι εαν σου δίνεται σε ένα πρόβλημα οτι ένα σώμα κινείται υπο την επίδραση τριβής, αυτό που ξέρεις αμέσως αμέσως είναι οτι η ΑΔΜΕ δεν είναι κατάλληλη και πρέπει να αξιοποιήσεις ένα διαφορετικό θεώρημα( όπως θα ξέρεις...ΘΜΚΕ[Θεώρημα μεταβολής κινητικής ενέργειας]).

Εαν ωστόσο το σώμα σου κινείται υπο την επίδραση συντηρητικών δυνάμεων, όπως π.χ. την δύναμη του βάρους, σε μια ελεύθερη πτώση, τότε προφανώς η ΑΔΜΕ είναι ένα εξαιρετικό, πολύ απλό και εύκολο εργαλείο για να κάνεις τους υπολογισμούς σου. Διότι σε αυτή την περίπτωση λειτουργεί, εφόσον ικανοποιούνται οι προϋποθέσεις εφαρμογής της.

Όπως και στους ορισμούς πρέπει να μάθεις να εφαρμόζεις πρακτικά τα θεωρήματα. Το τελευταίο που αρκεί να καταλάβεις λοιπόν για να γίνει αυτό, είναι το τι λέει το θεώρημα. Λοιπόν, μας λέει οτι το άθροισμα της κινητικής ενέργειας Κ με της δυναμικής ενέργειας U, ισούται με μια σταθερή ποσότητα που αντιπροσωπεύει την ολική ενέργεια του σώματος Ε. Το σημείο της ανασκόπησης είναι οτι ενώ η Ε είναι αμετάβλητη, ανάμεσα στην Κ και την U γίνεται ένα "παιχνίδι" ανταλλαγής ενέργειας. Όσο η μια μειώνεται, η άλλη αυξάνεται και αντίστροφα. Έτσι ένα σώμα που πέφτει, μειώνει την δυναμική του ενέργεια, μα αυξάνει την κινητική του και αντίστροφα ένα σώμα που υψώνεται, αυξάνει την δυναμική του ενέργεια, μα μειώνει την κινητική του.

Τώρα εδώ δουλεύεις και παραδείγματα. Πως γίνεται ένα σώμα να υψώνεται, όταν ασκείται η δύναμη του βάρους μόνο ; Εε λοιπόν προφανώς υπήρχε κάποια αρχική ταχύτητα, και όσο το σώμα βρίσκεται στον αέρα, μέσω του έργου της δύναμης του βάρους επιβραδύνεται, ως ότου κάποια στιγμή θα σταματήσει και θα αρχίσει να πέφτει πάλι προς το έδαφος. Και έχε πάντα το νου σου οτι οι συλλογισμοί σου στέκουν. Εαν λόγου χάρη υπήρχε μια δύναμη που ωθούσε το σώμα προς τα πάνω,η ΑΔΜΕ δεν θα είχε εφαρμογή, γιατί θα είχες μια επιπλέον δύναμη που θα παρήγαγε έργο πάνω στο σώμα και δεν θα ήταν συντηρητική. Άρα πάντα πρόσεχε το σκηνικό του προβλήματος και τις λεπτομέρειες.

6) Λύσε συνδυαστικά θέματα
Μόλις κατακτήσεις τις βασικές έννοιες, μάθεις τα θεωρήματα και τους ορισμούς πολύ προσεκτικά, γίνεις expert στο να λύνεις μέτριας δυσκολίας προβλήματα, πήγαινε στο επόμενο στάδιο και αντιμετώπισε συνδυαστικά προβλήματα. Εδώ τα πράγματα δεν είναι τόσο τρομακτικά όσο πιστεύεις. Απλά σπας το πρόβλημα στα απλούστερα που έχεις μάθει πολύ καλά να λύνεις. Σε αυτό το σημείο πρέπει να ελπίζεις οτι όλη η γνώση και η κατανόηση που αποκόμισες απο τα πιο απλά προβλήματα θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις. Γνώσεις του στυλ δημιουργία σχημάτων, σχεδίαση δυνάμεων, ανάλυση δυνάμεων σε συνιστώσες σε κάθετους άξονες, εφαρμογή θεωρημάτων ,κατανόηση των εννοιών και του ευρύτερου πλαίσιου στο οποίο τίθεται το κάθε υποπρόβλημα κτλπ.

7) Ηρεμία,και πολύ εξάσκηση
Η φυσική μπορεί να είναι χαώδης και δύσκολη για κάποιον που δεν την έχει συνηθίσει. Το κυριότερο είναι να είσαι ήρεμη και να λύσεις όσα περισσότερο προβλήματα μπορείς. Στο τέλος του κάθε προβλήματος ΠΑΝΤΑ κάνε μια ανασκόπηση του τι έμαθες,τι σε μπέρδεψε,τι έκανες λάθος και αναρωτήσου τι θα μπορούσες ενδεχομένως να κάνεις καλύτερα. Ψυχραιμία οπότε και στηρίξου στις γνώσεις σου. Εαν κάτι σε δυσκολεύει υπερβολικά, ρώτα ή ζήτα βοήθεια απο κάποιον. Ρίξε ακόμα και μια κρυφή ματιά στα πρώτα βήματα της λύσης. Μόνο έτσι θα βελτιωθείς.

Ελπίζω να δεις σημαντική βελτίωση εφαρμόζοντας τα παραπάνω.
Σε κάθε περίπτωση κάνε το καλύτερο που μπορείς, διατήρησε την ψυχολογία σου σε καλά επίπεδα ανεξάρτητα του πως τα πας και να είσαι ανοικτή στον καθηγητή σου για το πως νιώθεις με το μάθημα και την πρόοδο σου.Μπορεί να σε βοηθήσει, αρκεί να ξέρει τι σε δυσκολεύει.Εύχομαι καλή προετοιμασία και καλή τύχη στην προσπάθεια σου και να πάνε όλα καλά με το θέμα της υγείας σου :).
Σ'ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο που αφιέρωσες για να τα γράψεις όλα αυτά, είναι πολύ κατατοπιστικά. Ελπίζω να καταφέρω να τα εφαρμόσω "σωστά" και να δω τη φυσική λίγο πιο.. θετικά:spasiklas:
 
Top