Τα σχέδια για το νέο Λύκειο

βαλερια007

Νεοφερμένος

Η βαλερια007 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
θα ηθελες λοιπον εσυ, που εισαι εντος θεματος, να μ πεις σε τι οφελει το συστημα που εχουμε τωρα??
αν καταφερεις να με πεισεις, θα σου βγαλω το καπελο
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Bemanos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μοριακός Αρχιτέκτονας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,879 μηνύματα.
αυτο με τις εργασιες καλο ακουγεται αλλα λογικα τα φροντηστιρια θα επωφεληθουν απο αυτο και θα τις ενταξουν στα πακετα που προσφερουν, δηλαδη η θα τις φτιαχνουν μονα τους και θα τις δινουν ετοιμες στους μαθητες η θα τους βοηθανε να τις φτιαξουν οι ιδιοι(οι μαθητες). Οπως και να εχει το μονο σιγουρο ειναι οτι τα φροντηστιρια θα ειναι απαραιτητα και στο "νεο" σχολειο
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
θα ηθελες λοιπον εσυ, που εισαι εντος θεματος, να μ πεις σε τι οφελει το συστημα που εχουμε τωρα??
αν καταφερεις να με πεισεις, θα σου βγαλω το καπελο.

Όχι, θα μπορούσα να σου πω πόσο και πως είναι ωφέλιμο*, αλλά τότε θα έβγαινα εκτός θέματος, όπως έκανες κι εσύ. Προτιμώ λοιπόν να παραμείνω εντός και να σχολιάζω τα του νέου προτεινόμενου σχεδίου.

*Θα μπορούσα επίσης να σου αναλύσω και τις πολλές ελλείψεις ή λάθη του, αλλά το ίδιο κάνει.

επιπλεον, αν ειδες και παραπανω ειπα οτι δεν προκειται να λειτουργησει, ομως σαν ιδεα εγω τη βρισκω καλυτερη.

Ναι, αν είδες παραπάνω, κι εγώ είπα ότι δεν πρόκειται να λειτουργήσει, όπως δε λειτουργεί πλήρως και το υπάρχον. Και ξαναγυρνάμε στην αρχική δήλωση: ως προς τι σε επίπεδο ιδέας το βρίσκεις καλύτερο ως σύστημα; Γιατί όπως σου είπα, ο θεσμός των εργασιών ήδη δοκιμάζεται και δεν χαρακτηρίζει ένα σύστημα.

πχ εγώ είπα πιο πάνω ότι το σύστημα αυτό οδηγεί σε πολίτες με όλο και πιο εξειδικευμένη γνώση (πληροφορία πες καλύτερα), χωρίς γενική παιδεία, σε μια κατάσταση που δε συμφέρει την κοινωνία αλλά τους εργοδότες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

βαλερια007

Νεοφερμένος

Η βαλερια007 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
garch, ειναι ολοφανερο οτι αντιλαμβανομαστε εντελως διαφορετικα το θεμα.
μιλας για εξειδικευμενη γνωση, την οποία εγω δεν θεωρω απαραιτητα κακη και ανωφελη.
πραγματικα πιστευω πως υπηρχαν ενα σωρο περιττα μαθηματα στο λυκειο . τωρα οι μαθητες θα εχουν τη δυνατοτητα επιλογης. στο κατω κατω, εαν καποιος επιθυμει να εχει γενικη παιδεια, στο χερι του ειναι να ασχοληθει μονος του κ να διευρυνει τους οριζοντες του. θα εχει και καλυτερα αποτελεσματα γιατι θα γινεται εκουσια.
οσον αφορα τις εργασιες, δεν μιλαμε για εργασιες της κακιας ωρας, εδω μιλαμε για κατι αντίστοιχο των πτυχιακων εργασιων, οπως στην τριτοβάθμια.
επιπλεον, θεωρω πολυ σημαντικο οτι θα παψουν να υπαρχουν οι πανελλαδικες.
τα παιδια θα ακολουθουν την κατευθυνση που τους ταιριαζει κ θα μπαινουν σε σχολες που γουσταρουν κ οχι σε οποια ετυχε να περασουν.
αυτα ειχα να πω, αυτη ειναι η αποψη μ κ δεν καταλαβαίνω γιατι πρεπει να απολογηθώ για αυτην.
αρκει το οτι εμενα σαν ιδεα μου αρεσει!! ειναι του γουστου μου ρε αδερφε, πως αλλιως να στο εξηγησω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,089 μηνύματα.
Αλήθεια, τη διπλωματική εργασία πως θα τη γράφουν οι φοιτητές; Σε greeklish;
Αυτό το επιχείρημα το χρησιμοποιούν πάρα πολλοί και το θεωρώ λανθασμένο. Μπορείς κάποιος που δεν γνωρίζει καλά την γλώσσα να έχει τις προοπτικές να γίνει ένας λαμπρός θετικός επιστήμονας το ελληνικό σύστημα αυτόν απλώς τον διώχνει.
Για τον ίδιο λόγο όλοι οι θεωρητικοί επιστήμονες αφού έχουν το δικαίωμα να κάνουν έρευνα θα πρέπει να γνωρίζουν προχωρημένη στατιστική και να εξετάζονται σε αυτό πανελλαδικά....

Οι διπλωματικές εργασίες στις θετικές επιστήμες δεν χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις γραφης επαρκούν αυτές του γυμνασίου. Η επιστημονική ορολογία μαθαίνεται μέσα στην σχολή το μάθημα της έκθεσης δε βοηθάει καθόλου σε αυτό. Οι αναλύσεις κειμένου πάλι δε νομίζω να βοηθάνε σε κάτι έναν φοιτητή σε θετική σχολή.

Η έκθεση, η γλώσσα και τα αρχαία (μπορεί και η ιστορία) θα είναι υποχρεωτικά μόνο και μόνο για να λυθεί το πρόβλημα ανεργίας των φιλολόγων (θα αυξηθεί η ζήτηση τους στα φροντιστήρια).

Με το παρών σύστημα έχουμε καταντήσει κάποιος να εισάγεται Χημικός Μηχανικός στο ΕΜΠ και να μην εξετάζεται στην Χημεία (και να εξετάζεται σε άχρηστα για αυτόν μαθήματα όπως η Έκθεση).
Με το καινούριο σύστημα η κατάσταση θα διογκωθεί ακόμα περισσοτερος αφού θα εξετάζεται και στα αρχαία και στην γλώσσα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Αυτό το πράγμα να θεωρείται η Έκθεση άχρηστο μάθημα είναι τρομακτικό ρε παιδιά....

Τι είναι οι διπλωματικές εργασίες θετικών επιστημών δηλαδή; Μόνο νούμερα και τύποι; Δεν πρέπει να γράψεις δυο λόγια;
Πρέπει να μάθουν τα παιδιά να ΓΡΑΦΟΥΝ και να ΜΙΛΟΥΝ στα ελληνικά. Είναι τόσο απλό. ΠΡΕΠΕΙ.

Όπως λέει και η ανακοίνωση ζητούμενο είναι «η ολοκληρωμένη επικοινωνία στη μητρική γλώσσα».

Σημ: Δεν κρίνω την πρόταση για το Λύκειο τώρα, οι Πανεπιστημιακοί χτυπιούνται χρόνια τώρα ότι τα παιδιά δεν ξέρουν να γράφουν και να μιλούν. Αυτό είναι σίγουρα δική τους πρόταση. Όπως και η "πτυχιακή", γιατί οι φοιτητές δεν μπορούν να γράψουν ούτε μία παράγραφο που δεν είναι copy-paste.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Καλοί οι στόχοι, η πράξη δεν τους υλοποιεί. Τα παιδιά να μάθουν να μιλούν και να γράφουν ελληνικά. Απλά η έκθεση, της Γ τουλάχιστον, δεν είναι ο δρόμος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Από ότι καταλαβαίνω, σε όλο το Λύκειο θα αναβαθμιστεί η Γλώσσα, όχι μόνο σαν έκθεση. Άρα ούτε μόνο Γ' Λυκείου θα είναι, ούτε με την μορφή που την ξέρουμε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Ναι ρε συ, αυτό όμως είναι και το άκυρο των προτάσεών τους. Πώς γίνεται να στενεύεις, κατευθυνσιακά, τα πράγματα και ταυτόχρονα να ζητάς και γλωσσική ανάπτυξη; Αν ο άλλος μπει στη φιλοσοφία του συστήματος και από τη Β θεωρήσει σκοπό της ζωής του την εξειδίκευση πώς θα ασχοληθεί με οτιδήποτε άλλο σοβαρά; Θέλω να πω, εδώ εμείς σε ένα πιο χαλαρό, απ' ό,τι φαίνεται, σύστημα και δε δίναμε ιδιαίτερη σημασία στα γενικής της Β, θα δώσουν οι επόμενοι;

Γι' αυτό ή θα κοιτάξεις να αποσυνδέσεις τα δύο -εξειδίκευση και γενική παιδεία- και να αφιερώσεις το λύκειο κυρίως στη δεύτερη ή, αναπόφευκτα, δε θα 'χεις τα αποτελέσματα που περιμένεις. Η γλώσσα πάντα θα σνομπάρεται από αυτούς της θετικής ή της τεχνολογικής στην πράξη, μην κοιτάμε τι λέμε εδώ στη θεωρία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Αφού θα παίζουν ρόλο ΟΛΑ σε αυτό το λύκειο, δεν θα την έχεις γραμμένη τη γενική παιδεία..Θα προσπαθήσεις και ΕΚΕΙ, για να έχεις ένα καλό και ολοκληρωμένο portfolio (χειρότερη λέξη δεν μπορούσαν να βρουν ).

Αν την σνομπάρεις, θα πέφτει ο συνολικός σου βαθμός, τόσο απλά. Εγώ τουλάχιστον αυτό θα έκανα.

Φυσικά, ένας θετικός δεν θα κάνει τα ίδια αρχαία με έναν θεωρητικό. Δεν λέω αυτό. Αλλά σε αυτό το επίπεδο που θα τα κάνει (είτε λέγονται αρχαία, είτε έκθεση, είτε γλώσσα) θα πρέπει να είναι καλός για να έχει καλή συνολική εικόνα!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
garch, ειναι ολοφανερο οτι αντιλαμβανομαστε εντελως διαφορετικα το θεμα.
μιλας για εξειδικευμενη γνωση, την οποία εγω δεν θεωρω απαραιτητα κακη και ανωφελη.
πραγματικα πιστευω πως υπηρχαν ενα σωρο περιττα μαθηματα στο λυκειο . τωρα οι μαθητες θα εχουν τη δυνατοτητα επιλογης. στο κατω κατω, εαν καποιος επιθυμει να εχει γενικη παιδεια, στο χερι του ειναι να ασχοληθει μονος του κ να διευρυνει τους οριζοντες του. θα εχει και καλυτερα αποτελεσματα γιατι θα γινεται εκουσια.
οσον αφορα τις εργασιες, δεν μιλαμε για εργασιες της κακιας ωρας, εδω μιλαμε για κατι αντίστοιχο των πτυχιακων εργασιων, οπως στην τριτοβάθμια.
επιπλεον, θεωρω πολυ σημαντικο οτι θα παψουν να υπαρχουν οι πανελλαδικες.
τα παιδια θα ακολουθουν την κατευθυνση που τους ταιριαζει κ θα μπαινουν σε σχολες που γουσταρουν κ οχι σε οποια ετυχε να περασουν.

Απαραίτητα κακή και ανώφελη δεν είναι η εξειδικευμένη γνώση, αρκεί να υφίσταται τουλάχιστον στο επίπεδο του μεταπτυχιακού, και όχι του λυκείου.

Ονόμασε μου ένα περιττό μάθημα στο λύκειο (εκτός από τα θρησκευτικά, που κι αυτά αν γίνονταν με αντικειμενικό τρόπο δε θα ήταν περιττά).
Όσο για την προσωπική έρευνα και ενασχόληση με τη γενική παιδεία, δε στέκει αυτό που λες. Το σχολείο γι αυτό υπάρχει: για να σε κάνει άνθρωπο με γενική παιδεία, όχι να σε υπερεξειδικεύει για να γίνεις ένας άνεργος "επιστήμονας".
Αν ήταν έτσι όπως τα λες, ας καταργούσαμε την ιστορία και στο γυμνάσιο, καθ' ότι ήδη έχει διδαχτεί μια φορά στο δημοτικό, κι όποιος ενδιαφέρεται θα ασχοληθεί μόνος του. -,-
Επίσης πάνω σε αυτό, και σε σχέση με το παρακάτω που λες "ποια κατεύθυνση ταιριάζει στον κάθε μαθητή": Αυτή τη στιγμή, με επιλογή στα 17-18 πολλοί δεν μπορούν να αποφασίσουν τι θέλουν να κάνουν και μπαίνουν σε σχολές που δεν τους αρέσουν.
Είναι πολύ σοβαρό να λες ότι στα 14-15 θα μπορεί ο μαθητής να επιλέξει καλύτερα τι θέλει να κάνει στη ζωή του και να επωμιστεί και την ευθύνη να ασχολείται με ζητήματα γενικής παιδείας;

Σε ό,τι αφορά αφορά τις εργασίες, ούτε εγώ μίλησα για πασαλείμματα, αλλά για σοβαρές εργασίες (στο επίπεδο του λυκείου πάντα).

Τέλος, μάλλον δεν διάβασες τι έγραψα παραπάνω. Πανελλαδικές δε θα υπάρχουν, εξετάσεις όμως θα υπάρχουν, θα μετατεθούν ένα χρόνο και σε πιθανή περίπτωση αποτυχίας τα αποτελέσματα θα είναι πολύ χειρότερα.

αυτα ειχα να πω, αυτη ειναι η αποψη μ κ δεν καταλαβαίνω γιατι πρεπει να απολογηθώ για αυτην.
αρκει το οτι εμενα σαν ιδεα μου αρεσει!! ειναι του γουστου μου ρε αδερφε, πως αλλιως να στο εξηγησω.

Άποψή σου είναι και έχεις κάθε δικαίωμα να την έχεις και να την εκφράζεις, από τη στιγμή όμως που την εκφράζεις έχω κάθε δικαίωμα αν διαφωνώ να σου ζητήσω να τη στηρίξεις, να αντιπαρατεθώ και να προσπαθήσω να την καταρρίψω, αν όχι για σένα, στα μάτια των άλλων. Πολιτική λέγεται.

Και η φράση "του γούστου μου" δεν είναι και πολύ σοβαρή όταν αιτιολογεί υποκειμενικά ένα αντικειμενικό ζήτημα.

Αυτό το επιχείρημα το χρησιμοποιούν πάρα πολλοί και το θεωρώ λανθασμένο. Μπορείς κάποιος που δεν γνωρίζει καλά την γλώσσα να έχει τις προοπτικές να γίνει ένας λαμπρός θετικός επιστήμονας το ελληνικό σύστημα αυτόν απλώς τον διώχνει.
Για τον ίδιο λόγο όλοι οι θεωρητικοί επιστήμονες αφού έχουν το δικαίωμα να κάνουν έρευνα θα πρέπει να γνωρίζουν προχωρημένη στατιστική και να εξετάζονται σε αυτό πανελλαδικά....

Οι διπλωματικές εργασίες στις θετικές επιστήμες δεν χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις γραφης επαρκούν αυτές του γυμνασίου. Η επιστημονική ορολογία μαθαίνεται μέσα στην σχολή το μάθημα της έκθεσης δε βοηθάει καθόλου σε αυτό. Οι αναλύσεις κειμένου πάλι δε νομίζω να βοηθάνε σε κάτι έναν φοιτητή σε θετική σχολή.

Η έκθεση, η γλώσσα και τα αρχαία (μπορεί και η ιστορία) θα είναι υποχρεωτικά μόνο και μόνο για να λυθεί το πρόβλημα ανεργίας των φιλολόγων (θα αυξηθεί η ζήτηση τους στα φροντιστήρια).

Με το παρών σύστημα έχουμε καταντήσει κάποιος να εισάγεται Χημικός Μηχανικός στο ΕΜΠ και να μην εξετάζεται στην Χημεία (και να εξετάζεται σε άχρηστα για αυτόν μαθήματα όπως η Έκθεση).
Με το καινούριο σύστημα η κατάσταση θα διογκωθεί ακόμα περισσοτερος αφού θα εξετάζεται και στα αρχαία και στην γλώσσα.

Λαμπρός επιστήμονας που να μη ξέρει να μιλάει δεν υπάρχει. Λαμπρό μυαλό μπορεί να είναι, και έτσι να μείνει σε όλη του τη ζωή. Ο επιστήμονας δεν είναι κανένα nerd που ασχολείται μόνο με φυσική πχ.
Και στο γυμνάσιο δεν ξέρεις που πάν τα τέσσερα από ελληνικά.
Και οι φυσικομαθηματικοχημικοί έχουν μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας.
Απορώ τι κάθομαι και απαντάω στις αβάσιμες υπερβολές σου ώρες-ώρες.

Το πρόβλημα των Χημικών Μηχανικών (το οποίο θεωρώ απαράδεκτο) μπορεί να λυθεί με έναν αποκλεισμό της σχολής από την α' ομάδα της τεχνολογικής κατεύθυνσης.
Πάτε και μου στηρίζετε το νέο σύστημα πάνω σε μικροπροβλήματα του υπάρχοντος που μπορούν αν λυθούν χωρίς να αλλάξει όλη η εκπαίδευση στην Ελλάδα και δε βλέπετε ότι εκτός από τα μικροπροβλήματα που ενδεχομένως να λύσει, φέρνει μια ολόκληρη διαφορετική οπτική στο σχολείο, αντιεκπαιδευτική και αντικοινωνική.

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
...και έτσι θα δημιουργηθούν "απασχολήσιμοι" με εξειδικευμένες, βραχυπρόθεσμες και αναλώσιμες γνώσεις άνθρωποι και όχι υπεύθυνοι πολίτες.
Ξέρετε ότι οποιαδήποτε αλλαγή στο σύστημά μας πρόκειται να χειροτερέψει την παιδεία στην Ελλάδα. Δεν υποστηρίζω το υπάρχον σύστημα αλλά το προτιμώ αναμφισβήτητα από το "νέο σχολείο". Έχουν αναφερθεί ήδη τα πολλά μειονεκτήματα οπότε δεν θα μιλήσω για αυτά προσωπικά. Αλλά θα πω πως πλησιάζουν δύσκολα χρόνια για την Ελλάδα και δυστυχώς θα επηρεαστεί και η παιδεία, αρνητικά φυσικά. Ξεκινώ να πιστεύω πως θέλουν να δημιουργήσουν αυτούς τους αναλώσιμους πολίτες όπως προανέφερα έτσι ώστε να μην έχουν τις (βασικές) γνώσεις να αντιδράσουν και να πουν την γνώμη τους σε σημαντικά πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα. Θα μας ταΐζουν κουτόχορτο και άλλα λόγια. Τι να την κάνω την εξειδίκευση αν δεν έχω γνώσεις για τα βασικά εμπόδια της ζωής?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.


Τώρα που φεύγω από το λύκειο, ας πω τη γνώμη μου. (Ποιος ξέρει, μπορεί και να ξαναγυρίσω κάποτε).
1) Η αρχαιολαγνεία συνεχίζεται. Αντί να μαθαίνουμε σωστά τη σημερινή μας γλώσσα, μας λένε για αύξηση των ωρών των αρχαίων. Για να ικανοποιήσουν τους ελληναράδες ψηφοφόρους και τον Άδωνη μήπως? Ξέρω, θα μου πείτε μπλα-μπλα-μπλα τη γλώσσα μας θα τη μάθουμε μέσα από τα αρχαία κλπ. Και άλλες γλώσσες έχουν αντίστοιχα "αρχαία", αλλά δεν τα διδάσκουν πουθενά παρά μόνο σε πολύ εξειδικευμένες περιπτώσεις. Οι Ιταλοί π.χ. δεν μαθαίνουν λατινικά στη γενική τους παιδεία. Εμείς είμαστε οι ξύπνιοι πάλι? Γνώμη μου: τα αρχαία να διδάσκονται μόνο σε όσους θα ακολουθήσουν φιλολογικές σπουδές. Βάρος διδασκαλίας στην έκθεση και τη λογοτεχνία.
2) Το παπαδαριό και πάλι νίκησε. Τα θρησκευτικά, λέει, θα παραμείνουν στα υποχρεωτικά μαθήματα. Βέβαια, μην κατεβούν οι καλόγριες σε διαδήλωση και χάσουν τις ψήφους από τις γιαγιούλες. Γνώμη μου: τα θρησκευτικά να γίνουν μάθημα επιλογής.
3) Στα μαθηματικά λένε θα αυξήσουν τις ώρες. Αυτό δηλαδή είναι το πρόβλημα? Νομίζω ότι το θέμα είναι να αλλάξει η νοοτροπία της διδασκαλίας των μαθηματικών. Τα μαθαίνουμε τελείως θεωρητικά, ξεκομένα από οποιαδήποτε εφαρμογή τους, εμβαθύνουμε σε εξειδικευμένα θεωρήματα και βγάζουμε από την ύλη την τριγωνομετρία, τα ολοκληρώματα και τους πίνακες. Και το χειρότερο είναι ότι καμαρώνουμε για όλα αυτά. Γνώμη μου: Αύξηση της διδασκόμενης ύλης σε έκταση, ελαχιστοποίηση των θεωρητικών κομματιών και βάρος στις εφαρμογές.
4) Πάμε στις φυσικές επιστήμες. Εδώ, δεν λένε τίποτα, άρα μάλλον πάμε για μείωση. Σε όλο τον κόσμο ρίχνουν το βάρος στις εξελίξεις σε φυσική, χημεία, βιολογία, αστρονομία και εμείς γυρίζουμε στον Αριστοτέλη. Και το χειρότερο: ούτε λέξη για εργαστήρια. Μήπως γιατί κοστίζουν? Και θα συνεχίσει η φυσική να γίνεται όπως τώρα, μια ελάχιστη ύλη, όλα στον πίνακα και θεωρητικοποίηση της με ανόητα προβλήματα? Γνώμη μου: οι ώρες των θετικών επιστημών θέλουν αύξηση, περισσότερη ύλη σε έκταση, κατάργηση των ανώφελων μπερδεμένων προβλημάτων και στο πρόγραμμα εργαστηριακές ασκήσεις κάθε βδομάδα.
5) Θα λιγοστέψουν λένε τα μαθήματα. Αφήστε με να μαντέψω: Θα ενωθούν άλγεβρα με γεωμετρία, λογοτεχνία κατεύθυνσης με γενικής και φυσική με χημεία? Ή θα καταργήσουν σύγχρονα μαθήματα όπως πληροφορική, δίκαιο, κοινωνιολογία, οικονομία? Γνώμη μου: το πόσα είναι τα μαθήματα δεν είναι πρόβλημα, το περιεχόμενο τους είναι το ζήτημα. Και αν πράγματι θέλουμε το σχολείο να δίνει γενικές γνώσεις, τα μαθήματα που έγραψα πιο πάνω είναι που το κάνουν αυτό.
6) Όσο για την εξειδίκευση, λυπάμε αλλά δεν τη βλέπω με αυτό το σχέδιο. Και δεν συμφωνώ με όσους είναι εναντίον της εξειδίκευσης. Η εποχή μας τη χρειάζεται και το να λέμε ότι "ωφελεί τους εργοδότες" και άλλα παρόμοια ανέκδοτα του ΠΑΜΕ με κάνουν να χαμογελάω.

--- Αυτά προς το παρόν. Έχω και άλλα να πω, αργότερα....

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
6) Όσο για την εξειδίκευση, λυπάμε αλλά δεν τη βλέπω με αυτό το σχέδιο. Και δεν συμφωνώ με όσους είναι εναντίον της εξειδίκευσης. Η εποχή μας τη χρειάζεται και το να λέμε ότι "ωφελεί τους εργοδότες" και άλλα παρόμοια ανέκδοτα του ΠΑΜΕ με κάνουν να χαμογελάω.


Δεν τη βλέπεις; Θα τη δεις όταν οι μαθητές θα γίνουν όπως στην εικόνα σου παραπάνω. Αλλά προτιμώ να μη φτάσουμε σε αυτό το επίπεδο.
Η εποχή μας τη χρειάζεται επειδή υπάρχει η αντίστοιχη ζήτηση. Και ποιος δημιουργεί τη ζήτηση;:hmm:
Το ΠΑΜΜΕ εκτός από χωριστές πορείες, ανένδοτες υπερβολικές θέσεις και άλλα τέτοια ευχάριστα, καμμιά φορά έχει και δίκιο.:P
Την εξειδίκευση θα την πάρεις αν θες όταν σπουδάσεις ένα αντικείμενο, όταν ασχοληθείς με την επαγγελματική σου κατάρτιση, όχι στο σχολείο που πρέπει να γίνεις πρώτα άνθρωπος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
3) Στα μαθηματικά λένε θα αυξήσουν τις ώρες. Αυτό δηλαδή είναι το πρόβλημα? Νομίζω ότι το θέμα είναι να αλλάξει η νοοτροπία της διδασκαλίας των μαθηματικών. Τα μαθαίνουμε τελείως θεωρητικά, ξεκομένα από οποιαδήποτε εφαρμογή τους, εμβαθύνουμε σε εξειδικευμένα θεωρήματα και βγάζουμε από την ύλη την τριγωνομετρία, τα ολοκληρώματα και τους πίνακες. Και το χειρότερο είναι ότι καμαρώνουμε για όλα αυτά. Γνώμη μου: Αύξηση της διδασκόμενης ύλης σε έκταση, ελαχιστοποίηση των θεωρητικών κομματιών και βάρος στις εφαρμογές.

Mια ερώτηση ενός αναγνώστη. Με ποιο μαθηματικό υπόβαθρο θα γίνουν οι εφαρμογές των μαθηματικών σε άλλες επιστήμες; Με το χαμηλό* επίπεδο μαθηματικών του δημοσίου σχολείου;

Σοβαρολογούμε τι λέμε; :hmm:Εδώ οι εφαρμογές των μαθηματικών σε άλλες επιστήμες σε επιστημονικό επίπεδο είναι το δυσκολότερο κομμάτι των Παν/κών σπουδών γιατί απαιτούν πάρα πολύ καλή γνώση ανώτερων μαθηματικών (με δεδομένη την άψογη γνώση των μαθηματικών δημόσιου σχολείου). Μην ξεχνάμε ότι τα μαθηματικά έχουν συνέχεια. Δεν υπάρχουν μαθηματικά σχολείου και μαθηματικά Παν/μίου. Απλά πρέπει να τηρείται η σειρά για να μπορέσει ο ανθρώπινος νους να εμπεδώσει αφηρημένες έννοιες. Αν δεν ξεκινήσεις από το Α που είναι το σχολείο πως θα φτάσεις στο Ω που είναι το Πανεπιστήμιο;

Τα μαθηματικά στο λύκειο οφείλουν να είναι τα θεμέλια όπως βασική άλγεβρα, τριγωνομετρία, Ευκλείδεια γεωμετρία,..κτλ υπό μορφή θεωριών και ασκήσεων κατανόησης. Αν δεν μαθευτούν αυτά, πώς ένας μετέπειτα φοιτητής μαθηματικών θα μάθει για παράδειγμα συναρτήσεις Bessel που χρησιμεύουν στην θερμική φυσική; Όποιος θέλει να μελετήσει εφαρμογές των μαθηματικών υπάρχει η ομώνυμη επιστήμη τόσο προπτυχιακά όσο και μεταπτυχιακά.

Προσωπική μου άποψη είναι εκτός αυτών θα έπρεπε να υπήρχε και μια ώρα μαθηματικής λογικής και ανάπτυξη μαθηματικής σκέψης στον τρόπο επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων. Αυτό είναι ένα μεγάλο "κενό" στην μαθηματική παιδεία στην μέση εκπαίδευση. Δεν γίνεται να εισάγεται κόσμος σε Πανεπιστήμια χωρίς να ξέρει πως να σκεφτεί κατά την επίλυση ενός μαθηματικού προβλήματος (το οποίο θα βοηθήσει και σε ασκήσεις φυσικής). Ακόμη πολλοί φοιτητές σε ένα πρόβλημα μαθηματικών ή φυσικής νιώθουν την Γη να χάνεται κάτω από τα πόδια τους, αν αυτό είναι "άσχετο" σε σχέση με τα sos παραδείγματα που έχουν διδαχτεί.

*ως χαμηλό χαρακτηρίζω το πρώτο σκαλί στην εκμάθηση των μαθηματικών
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Mια ερώτηση ενός αναγνώστη. Με ποιο μαθηματικό υπόβαθρο θα γίνουν οι εφαρμογές των μαθηματικών σε άλλες επιστήμες; Με το χαμηλό* επίπεδο μαθηματικών του δημοσίου σχολείου;
Σοβαρολογούμε τι λέμε; :hmm:Εδώ οι εφαρμογές των μαθηματικών σε άλλες επιστήμες σε επιστημονικό επίπεδο είναι το δυσκολότερο κομμάτι των Παν/κών σπουδών γιατί απαιτούν πάρα πολύ καλή γνώση ανώτερων μαθηματικών.......Τα μαθηματικά στο λύκειο οφείλουν να είναι τα θεμέλια όπως βασική άλγεβρα, τριγωνομετρία, Ευκλείδεια γεωμετρία,..κτλ υπό μορφή θεωριών και ασκήσεων κατανόησης.
Θα σου δώσω παραδείγματα τι εννοώ. Μαθαίνουμε στο λύκειο εσωτερικό γινόμενο διανυσμάτων, παραγώγους, ολοκληρώματα και μιγαδικούς αριθμούς. Τα μαθαίνουμε εντελώς ξεκομένα από οτιδήποτε. Δεν τα εφαρμόζουμε πουθενά. Κι όμως θα μπορούσαν άνετα να χρησιμοποιηθούν στη φυσική. Το έργο είναι εσωτερικό γινόμενο, η παράγωγος της ταχύτητας είναι η επιτάχυνση, το έργο υπολογίζεται σαν ορισμένο ολοκλήρωμα, τα κυκλώματα της ηλεκτρολογίας επιλύονται με μιγαδικούς αριθμούς.
Δεν χρειάζεται να διδαχθούν στο λύκειο τα περίεργα (για μένα) που ανέφερες, απλά αυτά που μαθαίνουμε να συνδέονται με τα άλλα μαθήματα, αλλά και με εφαρμογές τις καθημερινής ζωής. Ναι, έχουν τα βιβλία μερικά τέτοια, αλλά κανένας δεν τα διδάσκει γιατί ποτέ δεν πέφτουν στις εξετάσεις. Στο γυμνάσιο (στη Β νομίζω) έλεγε το βιβλίο για εφαρμογή της εξίσωσης 1ου βαθμού στην επίλυση τύπων και η καθηγήτρια το παρέλειψε γιατί (όπως είπε) "δεν είναι σημαντικό". Ακόμα και τα βασικά που ανέφερες, τα μαθαίνουμε εντελώς θεωρητικά, σαν να είναι πράγματα του ουρανού που έχουν μόνο φιλοσοφικό ενδιαφέρον και όταν ένας καθηγητής μου έβαλε στον πίνακα να λύσει ένας (καλός) μαθητής μια εξίσωση με άγνωστο χ την έλυσε αμέσως, ενώ όταν του έβαλε αμέσως μετά την ίδια ακριβώς εξίσωση αλλά με άγνωστο t δεν μπόρεσε να τη λύσει.
Κάπου είχα ανεβάσει για το τι και πώς διδάσκονται τα μαθηματικά στο λύκειο στην Αγγλία. (Αν το θέλεις να ψάξω να το ξαναβρώ). Προχωράνε πολύ περισσότερο σε ύλη, αλλά δεν ασχολούνται με καθαρά θεωρητικά κομμάτια. Για π.χ. Θεωρήματα ορίων, Ρόληδες, Μπολζάνους, Θουμουτούδες κλπ τα περνάνε στο ντούκου. Εμείς αντίθετα, στα θεωρητικά κομμάτια ρίχνουμε όλο μας το βάρος. Κάποιοι μπορεί να το θεωρούν αυτό θετικό, θα μου επιτρέψεις όμως να μη συμφωνώ μαζί τους.

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

MARIAELENI1993

Νεοφερμένος

Η MARIAELENI1993 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 30 μηνύματα.
Νέο Λύκειο με τέσσερις καινοτομίες
Το σύστημα εξετάσεων για τα ΑΕΙ θα τεθεί σε εφαρμογή το σχολικό έτος 2013-2014

Με λιγότερη ύλη, νέα μαθήματα επιλογής, με δραστηριότητες για κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα και καινοτομίες στη διδασκαλία και στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών -μία εξ αυτών είναι η προσθήκη της ερευνητικής εργασίας που θα μετρά για την εισαγωγή στα ΑΕΙ- η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα επιχειρήσει να δώσει νέα πνοή στο Λύκειο, το οποίο έχει απαξιωθεί ως «εξεταστικός προθάλαμος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», πρόθεση του υπουργείου είναι το σχέδιο του νέου λυκείου να παρουσιαστεί το αμέσως προσεχές διάστημα, ώστε οι καινοτομίες του να αποτελέσουν το θετικό αντίβαρο στις αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις σχολείων.
Οι αλλαγές θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από τους μαθητές της Α΄ Λυκείου της επόμενης σχολικής χρονιάς 2011-2012. Η νέα δομή του Λυκείου θα οδηγήσει και σε καινούργιο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, το οποίο θα έχει βασικά μαθήματα αλλά και επιλογής που θα κατευθύνουν τους υποψηφίους σε αντίστοιχους επιστημονικούς κλάδους. Βάρος θα έχει και η γνώμη των ΑΕΙ που θα καθορίζουν τα μαθήματα που απαιτούνται για την εισαγωγή σε κάθε σχολή και τους συντελεστές βαρύτητας κάθε μαθήματος. Στόχος είναι στο πλαίσιο της μείωσης του φόρτου των μαθητών να μειωθούν και τα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων, από έξι σήμερα, σε τέσσερα.
Το νέο σύστημα εξετάσεων για τα ΑΕΙ θα εφαρμοστεί πρώτη φορά στους υποψηφίους της χρονιάς 2013-2014. Ειδικότερα, προκρίνονται τέσσερις βασικές αλλαγές σε σχέση με τη σημερινή μορφή του Λυκείου:
1. Η μείωση της ύλης στα υποχρεωτικά μαθήματα, ώστε οι μαθητές να μαθαίνουν στο σχολείο τα βασικά και να έχουν τη δυνατότητα να ανατρέχουν σε άλλες πηγές για τα θέματα που τους ενδιαφέρουν.
2. Η χρήση του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου στη διδασκαλία των μαθημάτων.
3. Η ερευνητική εργασία που καθιερώνεται πιθανότατα τρεις ώρες εβδομαδιαίως. Οι μαθητές θα μάθουν να εκπονούν εργασίες στο πλαίσιο των μαθημάτων, η αξιολόγηση των οποίων θα συνυπολογίζεται στον τελικό βαθμό της τάξης και για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.
4. Ατομικός φάκελος κάθε μαθητή, ο οποίος θα τον «συνοδεύει» από την Α΄ έως και τη Γ΄ Τάξη, θα δημιουργηθεί στο πλαίσιο του νέου τρόπου αξιολόγησης.
Ετσι, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», μεταξύ των βασικών αλλαγών που προκρίθηκαν ανά τάξη είναι οι ακόλουθες:
- Στην Α΄ Λυκείου θα διατηρηθεί ο βασικός κορμός των σημερινών υποχρεωτικών μαθημάτων: Αρχαία, Νέα-Λογοτεχνία, Ιστορία, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Θρησκευτικά. Τα μαθήματα επιλογής θα προέρχονται από τους τομείς των ανθρωπιστικών επιστημών, ξένων γλωσσών, αρχαιογνωσίας και πολιτισμού. Επίσης, θα υπάρχουν ώρες για δραστηριότητες (π.χ. αγωγή υγείας, περιβάλλον) ως μαθήματα επιλογής.
- Στη Β΄ Λυκείου θα αρχίζουν οι μαθητές να προσανατολίζονται στους ευρύτερους επιστημονικούς τομείς με τους οποίους επιθυμούν να ασχοληθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα υπάρχουν τα βασικά μαθήματα και ταυτόχρονα θα υπάρχουν και τα μαθήματα επιλογής για τα οποία οι μαθητές θα έχουν μεγάλη ευελιξία. Δηλαδή, δεν θα υπάρχουν «καλάθια» μαθημάτων που δεν θα επιτρέπουν στον μαθητή να κάνει συνδυασμούς επιλογής.
- Στη Γ΄ Λυκείου η εξειδίκευση των τελειοφοίτων θα είναι εντονότερη, καθώς θα επιλέγουν μαθήματα από τον κύκλο σπουδών, στον οποίο στοχεύουν να εισαχθούν στα ΑΕΙ. Βέβαια, θα διατηρηθούν τα βασικά μαθήματα, η βαρύτητα των οποίων για κάθε υποψήφιο θα εξαρτάται από τον κύκλο σπουδών που επέλεξε. Στον τελικό βαθμό-μόρια για την εισαγωγή στα ΑΕΙ θα μετρούν οι επιδόσεις των τάξεων, η ερευνητική εργασία και οι βαθμοί των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων.

Ποια είναι η γνώμη σας γι αυτό???
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

SICX

Διάσημο μέλος

Ο GEORGE αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 2,257 μηνύματα.
εγω διαβασα σημερα για 4 κατευθυνσεις : 1.ανθρωπιστικες επιστημες, 2. κοινωνικες επιστημες, 3.θετικες επιστημες, 4.τεχνολογικες επιστημες. δλδ στην ουσια η θεωρητικη κατευθυνση αναλυεται σε κοινωνικες επιστημες και ανθρωπιστικες που δν καταλαβαινω το γτ.

επισης τα θρησκευτικα γινονται προαιρετικα και καταργειται η πληροφορικη δεδομενου του οτι ο,τι χρειαζοταν περι αυτης τα μαθαμε στο γυμνασιο.

απο ποτε θα ισχυσουν???
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

MARIAELENI1993

Νεοφερμένος

Η MARIAELENI1993 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 30 μηνύματα.
απο ποτε θα ισχυσουν???

Από το Σεπτέμβριο (από ότι λένε), δηλαδή για τα παιδιά που είναι τώρα γ'γυμνασίου. Πάντως βρίσκω απαράδεκτο το να μετράει ο βαθμός των 2 τάξεων του Λυκείου και της εργασίας για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Πόσο αξιοκρατικό μπορεί να είναι αυτό???
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

SICX

Διάσημο μέλος

Ο GEORGE αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 2,257 μηνύματα.
δλδ ενα παιδι που το πηρε αποφαση στη β' να διαβασει και μεχρι τοτε δν ηταν καλο. Και φυσικα θελει χρονο κι αυτη του η αποφαση δν θα τα καταφερει αμεσως...ενα τετοιο παιδι θα αδικηθει. Νομιζω το οτι "ολα πληρωνονται στις πανελληνιες" ηταν σκληρο αλλα δικαιοτερο...:/:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 4 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top